ورود به اکسپلور اینستاگرام با ۹ ترفند و راه کاربردی

۱۶۳۵۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
ورود به اکسپلور اینستاگرام با ۹ ترفند و راه کاربردی

دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی معمولا با پرداخت دلار در ازای تبلیغات پیش می‌رود، اما صفحه اکسپلور اینستاگرام یکی از آخرین سنگرهای باقی مانده برای افزایش دامنه مخاطبان به شکلی کاملا ارگانیک (طبیعی) به حساب می‌آید. در پشت این صفحه، الگوریتم اینستاگرام که با دقت هرچه تمام‌تر طراحی شده، به مهارت‌های فراوان در نمایش پست‌هایی رسیده که احتمالا برای هر کاربر جذاب باشند. اما اصلا چطور قادر به ورود به اکسپلور اینستاگرام خواهید بود؟ این مقاله دقیقا برای پاسخ دادن به این پرسش و همین‌طور ارائه جزییات تمام و کمال راجع به صفحه اکسپلور نوشته شده است.

اینستاگرام هم در پاسخ به کاربران خوب و هم کاربران بد، الگوریتم خود را به صورت مداوم به تکامل می‌رساند تا قادر به شناسایی محتوای دردسرساز، حذف سوگیری، ارتقای فرمت‌های جدید و برقراری ارتباط مثبت و سازنده میان جوامع مختلف حاضر در پلتفرم خود باشد. برندها، کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها حالا می‌توانند با ورود به اکسپلور اینستاگرام شانس خود را برای افزایش دامنه مخاطبان، بازدیدها و فروش محصولات و خدمات بالاتر ببرند. در واقع این صفحه می‌تواند مخاطبان شما را چند برابر کند و به شکل‌گیری جوامع تازه منجر شود. به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

ورود به اکسپلور اینستاگرام

صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه‌ای از تصاویر، ویدیوها، ویدیوهای ریلز و استوری‌های اینستاگرامی عمومی را شامل می‌شود تا هر یک از کاربران بسته به سلایق خود و همین‌طور فعالیت‌های پیشین، پست‌ها، اکانت‌ها، هشتگ‌ها یا محصولاتی که احتمالا باب میل‌شان باشد را پیدا کنند. بنابر توضیح رسمی سازندگان این شبکه اجتماعی، پست‌ها براساس معیارهای مختلفی مانند لایک‌های افرادی که دنبال می‌کنید و همین‌طور لایک‌های پیشین خودتان انتخاب و نمایش داده می‌شوند.

برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام کافی‌ست روی نماد ذره‌بین در منوی پایینی اپلیکیشن بزنید. در بالای فید نیز یک نوار جستجو قرار گرفته امکان جستجو برای اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌های مختلف را فراهم می‌کند. اینستاگرام ضمنا قابلیت جستجو برای کلمات کلیدی را هم اضافه کرده و بنابراین گام را فراتر از نام‌های کاربری و هشتگ‌های صرف گذاشته.

در پایین نوار هم دسته‌بندی‌های گوناگونی را در بطن IGTV خواهید یافت که گستره وسیعی از سوژه‌ها مانند موسیقی، ورزش، سفر، زیبایی و غذا را در بر می‌گیرند. وقتی هم که کسی عبارتی را جستجو می‌کند، گزینه‌های دسته‌بندی مطابق با همان عبارت جستجو شده تنظیم می‌شوند.

وقتی کسی روی یک تصویر در صفحه اکسپلور می‌زند، وارد فیدی (صفحه‌ای) با امکان اسکرول بی‌نهایت می‌شود که محتوای مشابه به همان تصویر را نمایش می‌دهد. بنابراین صفحه اکسپلور را می‌توان یک ابرفید به حساب آورد که دروازه‌ای به سمت فیدهای هرچه بیشتر است. هرچه هم بیشتر از این دروازه‌ها عبور کنید، محتوا متمرکزتر و منحصر به فردتر می‌شود.

در نهایت باید این را افزود که به گفته اینستاگرام، ۲۰۰ میلیون حساب کاربری به صورت روزانه از صفحه اکسپلور بازدید می‌کنند.

ناگفته نماند که پیش از این در مطلبی به صورت مفصل در مورد اینکه اکسپلور اینستاگرام کجاست توضیح داده‌ایم؛ در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر بد نیست سری به این پست زده و آن را مطالعه کنید.

 

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

الگوریتم Explore

هیچ دو صفحه اکسپلوری در اینستاگرام مشابه یکدیگر نیستند. به این خاطر که محتوایی که هرکسی بعد از ورود به اکسپلور اینستاگرام می‌بیند، توسط سیستم رده‌بندی فید این شبکه اجتماعی شخصی‌سازی شده است. آنچه تحت عنوان الگوریتم اینستاگرام شناخته می‌شود در واقع سیستمی متکی بر تکنولوژی یادگیری ماشینی است که هرچه به نمایش درمی‌آید را براساس منابع داده و سیگنال‌های رده‌بندی مختلف، تنظیم و تعیین می‌کند.

برخلاف صفحه اصلی یا همان فید که پست‌های افرادی که فالو کرده‌اید را نشان می‌دهد، مهندسین اینستاگرام می‌گویند صفحه اکسپلور در واقع یک «سیستم غیرمتصل» است. در این سیستم، پست‌ها براساس فعالیت‌های کاربر در سراسر اینستاگرام انتخاب و سپس براساس فاکتورهای مشابه رده‌بندی می‌شوند.

به عبارت دیگر، انتخاب محتوای به نمایش درآمده در صفحه اکسپلور اینستاگرام هر کاربری براساس موارد زیر است:

  • اکانت‌هایی که شخص پیشتر فالو کرده است
  • لایک‌های افرادی که فالو می‌کنید
  • جنس پست‌هایی که معمولا با آن‌ها تعامل دارید
  • پست‌هایی که بیشترین نرخ انگیجمنت یا تعامل را به دست آورده‌اند

آیا داشتن اکانت بیزینس اینستاگرام بر رده‌بندی صفحه اکسپلور تاثیر می‌گذارد؟

در حال حاضر سیستم رده‌بندی اینستاگرام به نفع اکانت‌هایی کار می‌کند که مردم بیشترین مقدار تعامل را با آن‌ها داشته باشند، بنابراین فرقی ندارد که اکانت بیزینس اینستاگرام ساخته‌اید، یا اکانت Creator و یا اکانتی شخصی.

سازندگان این شبکه اجتماعی می‌گویند که هدف‌شان این است که کسب‌وکارها بتوانند ارتباطاتی معنادارتر با مخاطبان خود برقرار کنند و از سوی افرادی دنبال شوند که می‌خواهند گستره وسیع‌تری از اکانت‌های فعال در حوزه‌ای خاص را پیدا کنند.

مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام

ورود به اکسپلور اینستاگرام

حضور یافتن در صفحات اکسپلور کاربران اینستاگرام به معنای این است که محتوای شما بیش از پیش دیده می‌شوند. از دیگر مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نرخ تعامل با محتوایی که وارد صفحه اکسپلور شده است، مانند پست‌های عادی، ویدیوهای IGTV و ویدیوهای ریلز، چراکه محتوای شما در مقابل چشم افراد بیشتری نسبت به آن‌هایی که شما را دنبال می‌کنند قرار می‌گیرد.
  • افزایش شمار فالوئرها توسط آن‌هایی که آن‌قدر از پست شما لذت می‌برند که وارد پروفایل شده و با مشاهده بیو و تصاویر کاور، تصمیم به فشردن دکمه فالو می‌گیرند.
  • افزایش نرخ تعامل کلی با اکانت از آن لحظه به بعد که توسط فالوئرهای تازه از راه رسیده انجام می‌گیرد.
  • نرخ تبدیل بالاتر به شرطی که فراخوان‌های درست را در صفحه خود قرار داده باشید و مخاطبان تازه‌وارد را به خوبی متقاعد کرده باشید.
  • افزایش فروش محصولات با استفاده از تگ‌های محصول و ابزارهای فروش اینستاگرام و تکنیک‌هایی که استفاده می‌شود.

حالا بیایید ببینیم چطور می‌توان ورود به اکسپلور اینستاگرام را امکان‌پذیر کرد.

نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام با ۹ ترفند کاربردی

با دنبال کردن ترفندهایی که در ادامه آورده‌ایم می‌توانید ورود به اکسپلور اینستاگرام را برای خودتان تضمین کنید. بنابراین تمامی نکات را با دقت بخوانید.

۱. بازار هدف خود را بشناسید

مخاطبان شما از قبل شما را فالو کرده‌اند. بنابراین برای ورود به صفحه اکسپلور لازم است «آشنایی با مخاطبان» را به سطحی تازه ببرید. برای این کار لازم است از ابزار Insight اینستاگرام استفاده کنید تا قادر به جمعیت‌شناسی، شناختن مخاطبان هدفی که می‌خواهید شما را در اکسپلور پیدا کنند و همین‌طور یافتن محتوایی که بیشترین تعامل را با خود به همراه می‌آورد باشید.

فید اکسپلور اکانت بیزینس شما می‌تواند نقطه خوبی برای شروع باشد. پست‌ها، دسته‌بندی‌ها و فیدهایی که روی موضوعات خاص تمرکز دارند را به شکلی عمیق بررسی کنید و تاکتیک‌هایی که مایل به شبیه‌سازی آن‌ها هستید را بنویسید. در جریان این فرایند می‌توانید چنین سوالاتی را از خود بپرسید:

  • کدام لحن و ادبیات ظاهرا بیشترین اثرگذاری را بر مخاطبان دارد؟
  • آیا سبک بصری خاصی وجود دارد که بهترین عملکرد ممکن را به همراه آورده باشد؟
  • کدام نوع از کپشن‌ها بیشترین بازخورد را از مخاطبان دریافت می‌کنند؟

۲. محتوای درگیرکننده منتشر کنید

فید Explore در اینستا

با درک اینکه چه نوع محتوایی بیشترین میزان درگیرکنندگی مخاطبان را با خود به ارمغان می‌آورد، می‌توانید انگیجمنت اینستاگرام خود را بهبود ببخشید. سپس لازم است نتایج این تحقیقات را مستقیما در استراتژی تولید محتوا اینستاگرام خود پیاده‌سازی کنید. از منظر تعامل‌پذیری و درگیرکنندگی، ویدیوها دست بالا را نسبت به تصاویر ثابت دارند، چرا که به صورت خودکار در زبانه اکسپلور پخش می‌شوند و معمولا فضای بیشتری از این صفحه را نیز اشغال می‌کنند. اما تصاویر با کیفیت، گردونه‌ها و تصاویر حاوی تگ‌های محصول نیز کماکان قادر به افزایش انگیجمنت خواهند بود. از سوی دیگر قدرت تاثیرگذاری یک کپشن گیرا را نیز نباید دست کم گرفت.

برای هر فرم محتوایی، بهترین رویکردهای ممکن را دنبال کنید. تصاویر واقعا باکیفیت به اشتراک بگذارید، مخاطبان را از همان لحظه اول درگیر کنید و چیزی ارائه دهید که برای کاربران ارزشمند تلقی شود، چه داستانی که به زیبایی روایت شده باشد و چه پاداشی در ازای وفاداری آن‌ها. این را به خاطر بسپارید که انگیجمنت فراتر از تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها است. بنابراین محتوایی تولید کنید که مردم حاضر به بازنشر یا ذخیره‌سازی آن نیز باشند.

۳. فرمت‌های جدید مانند ویدیوهای ریلز را بیازمایید

بر هیچکس پوشیده نیست که اینستاگرام از همان روز نخست تمام تلاش خود را به کار بست تا قابلیت ریلز به موفقیت برسد. در واقع به همین خاطر بوده که ویدیوهای ریلز را هم می‌توان در صفحه اکسپلور و هم زبانه‌ای مخصوص پیدا کرد. این زبانه آن‌قدر در رابط کاربری اپلیکیشن اینستاگرام مهم است که باعث شد تمام صفحه اصلی آن به صورت کامل دچار تغییر شود.

دیده شدن در زبانه Reel بدین معناست که شانس بالاتری برای دیده شدن در زبانه اکسپلور هم خواهید داشت. اما پیش از بازنشر ویدیوهای تیک‌تاک در اینستاگرام، به خوبی به کار خود فکر کنید. الگوریتم اینستاگرام ظاهرا قادر به شناسایی ویدیوهایی است که واترمارک تیک‌تاک روی آن‌ها درج شده.

فرم‌های محتوایی مختلف مانند ریلز و IGTV را بیازمایید تا ببینید کدام یک دامنه مخاطبان شما را به بهترین شکل و بیشترین مقدار افزایش می‌دهد. از سوی دیگر همواره آخرین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام را مطالعه کنید تا درک کنید در هر لحظه، کدام فرمت اولویت و بهره‌وری بالاتری دارد.

۴. جامعه‌ای فعال شکل دهید

ورود به اکسپلور اینستاگرام

یکی از اصلی‌ترین دلایل پدید آمدن صفحه اکسپلور اینستاگرام، متصل کردن مردم به جوامع متنوع و گوناگونی است که در این شبکه اجتماعی شکل گرفته. تشکیل شبکه‌های مختلف (کامیونیتی) یکی از کلیدی‌ترین ترفندهای موفقیت در اینستاگرام به حساب می‌آید و این یعنی عنصری کلیدی در برنامه و استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما نیز هست.

هرچه جامعه دنبال‌کنندگان برند شما فعالیت بیشتر و گسترده‌تری در اینستاگرام داشته باشد، از شانس بالاتری برای قرار گرفتن در مقابل چشم «مخاطبان مشابه» در صفحه اکسپلور برخوردار خواهید بود. به مخاطبان فرصتی برای تعامل با اکانت و محتوای خود بدهید. در بخش کامنت‌ها با مخاطبان گفتگو کنید، به پیام‌های دایرکت اینستاگرام پاسخ دهید و از تمام ظرفیت‌ها بهره‌مند شوید. جامعه خود را به روشن کردن اعلانات پست‌های خود ترغیب کنید تا در زودترین زمان ممکن به تعامل با محتوا مشغول شوند.

۵. در اوقات آنلاین بودن مخاطبان پست بگذارید

الگوریتم اینستاگرام اولویت را به زمان‌بندی درست و پست‌های اخیر می‌دهد، این یعنی اگر پست‌های شما کاملا جدید باشند، در برابرِ چشم بخش بزرگ‌تری از فالوئرها قرار می‌گیرند. به دست آوردن انگیجمنت بالا از سوی مخاطبان هم اولین گام شما به سمت ورود به اکسپلور اینستاگرام خواهد بود.

برای یافتن زمان‌بندی‌های درست، مقاله «بهترین ساعت انتشار پست در اینستاگرام» مجله فرادرس را بخوانید، آمارهای اکانت‌ خود را به بررسی کنید و به آزمون و خطا بپردازید تا زمان آنلاین بودن مخاطبان مشخص شود. ضمنا اگر بازه فعالیت خودتان در ساعاتی است که مخاطبان آنلاین نیستند، می‌توانید به سراغ ابزارهای داخلی اینستاگرام یا ابزارهای شخص ثالثی بروید که امکان زمان‌بندی پست‌ها از قبل را مهیا می‌سازند.

۶. از تگ‌ها و هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

ورود به اکسپلور اینستاگرام

تگ‌های جغرافیایی، تگ‌های اکانت‌ها و هشتگ‌ها هم راه‌هایی دیگر برای افزایش دامنه مخاطبان در اکوسیستم اکسپلور اینستاگرام به حساب می‌آیند. به خاطر داشته باشید که مردم از صفحه اکسپلور برای جستجو براساس هشتگ و لوکیشن هم استفاده می‌کنند. اگر یک هشتگ خاص توجه شخصی را به خود جلب کند، او می‌تواند همان هشتگ را فالو نیز بکند. بنابراین استراتژی‌های ساخت هشتگ را به خوبی فرا بگیرید تا محتوا درست در همان جایی که مردم جستجو می‌کنند به نمایش درآید.

تگ‌های اکانت هم راهی دیگر برای قرار دادن پست‌ها مقابل چشم مخاطبان تازه به حساب می‌آیند. از تگ کردن اکانت‌های مرتبط زیر پست‌های خود اطمینان حاصل کنید، چه موضوع صحبت مدیرعامل یک شرکت باشد، چه شرکای برند (مانند اینفلوئنسرها) و چه طراح و تصویربردار یک عکس. برای جامعه‌سازی و دستیابی به دامنه مخاطبان و انگیجمنت بالاتر، می‌توانید پست‌های فالوئرهای خود را نیز بازنشر کنید.

۷. به آمار و ارقام چشم بدوزید

به آنچه همین حالا حسابی به مذاق مخاطبان خوش آمده نگاهی بیندازید. برای مثال ممکن است متوجه شوید آن‌ها پست‌های بومرنگ شما را بیشتر از پست‌های کشویی می‌پسندند یا استقبال بیشتری از مطالب طنز‌آمیز، نسبت به نقل قول‌های الهام‌بخش می‌کنند. اگر بتوانید مخاطبان خودتان را به صورت مداوم به فشردن دکمه لایک و کامنت گذاشتن متقاعد کنید، تعامل آن‌ها ورود به اکسپلور اینستاگرام را آسان‌تر خواهد کرد.

در همین راستا بار دیگر به سراغ ابزار اینسایت اینستاگرام بروید و ببینید آیا محبوب‌ترین پست‌هایتان تاکنون سر از صفحه اکسپلور درآورده‌اند یا خیر. روی دکمه آبی رنگ View Insights در زیر پست‌های ارزشمند خود بزنید و صفحه را بالا بکشید تا ببینید بازدیدها از کجا به دست آمده‌اند.

 

۸. تبلیغ در اکسپلور را بررسی کنید

فید اصلی اینستا

اگر حاضر به تقویت تلاش‌های ارگانیک خود با پرداخت اندکی پول دلاری باشید، می‌توانید از تبلیغات اینستاگرام درون فید اکسپلور نیز بهره ببرید. البته چنین تبلیغاتی به صورت مستقیم در صفحه اصلی اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند، اما در جایی دیگر ظاهر خواهند شد که به همان اندازه ارزشمند است: درون فیدهای قابل اسکرول تصاویر و ویدیوها که بعد از کلیک کردن روی هر پستی در صفحه اصلی باز می‌شوند. اما تصورتان این نباشد که چنین کاری آسان‌ترین راه برای ورود به اکسپلور به حساب می‌آید. برای این‌که تبلیغ شما بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارد، باید پستی واقعا باکیفیت بسازید و منتشر کنید.

۹. ترفندهای دور زدن الگوریتم را بی‌خیال شوید

کارهایی از قبیل خرید فالوئر شاید در کوتاه‌مدت جواب دهد، اما در طولانی‌مدت دردسرهایی فراوان برای شما ایجاد خواهد کرد. سیستم رده‌بندی محتوا در فید اینستاگرام کاملا بر یادگیری ماشینی متکی است که آن هم هر روز تطبیق بیشتری با الگوهای تازه در داده پیدا می‌کند. بنابراین هوش مصنوعی قادر به شناسایی فعالیت‌های مشکوک و غیرارگانیک خواهد بود و سپس شما را بابت آن‌ها مجازات خواهد کرد. بنابراین همیشه باید تمرکز خود را روی تولید محتوای درگیرکننده و ساخت جوامعی فعال و واقعی بگذارید.

بر اساس رای ۲۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Hootsuite Blog
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *