بازاریابی در لینکدین چیست؟ – لینکدین مارکتینگ به زبان ساده

۳۱۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
بازاریابی در لینکدین چیست؟ – لینکدین مارکتینگ به زبان ساده

در تاریخ بیست و پنجم می سال ۲۰۰۳ میلادی، شبکه اجتماعی ویژه‌ای به نام لینکدین برای تعامل میان افراد حرفه‌ای راه‌اندازی شد. بر اساس آخرین آمارها، لینکدین با دارا بودن بیش از ۹۳۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان، به بزرگ‌ترین شبکه ارتباطی افراد حرفه‌ای تبدیل شده و بیشتر از ۱ میلیون و پانصدهزار نفر از این افراد در ایران زندگی می‌کنند. این موضوع باعث شده لینکدین بیشتر از اینکه یک شبکه اجتماعی برای تعامل شخصیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و پیدا کردن شغل باشد، به ابزار بازاریابی قدرتمندی برای بهبود چهره برند و افزایش درآمد تبدیل شود. در این آموزش از مجله فرادرس با بازاریابی در لینکدین و مفاهیم پایه آن آشنا می‌شوید و پس از آشنایی با اهمیت و کاربرد آن در بهبود آگاهی از برند و ایجاد مخاطب راغب (لید)، روش‌های تبلیغات در لینکدین را یاد می‌گیرید. در پایان نیز نگاهی به اینفلوئنسر مارکتینگ در لینکدین خواهیم داشت.

فهرست مطالب این نوشته

مفهوم بازاریابی در لینکدین

«بازاریابی در لینکدین یا لینکدین مارکتینگ» (LinkedIn Marketing) به روش بازاریابی گفته می‌شود که در آن از شبکه اجتماعی لینکدین برای معرفی و ارتقای برند و محصولات و خدمات آن استفاده می‌شود. بازاریابی در لینکدین با اهداف زیر صورت می‌گیرد:

  • افزایش شناخت و «آگاهی از برند» (Brand Awareness)
  • شبکه‌‌سازی و تعامل سازنده با مخاطبان هدف (Networking)
  • ایجاد «مخاطب راغب» (لید) (Lead Generation)
  • پیدا کردن فرصت‌های همکاری با کسب و کارهای دیگر
  • تولید محتوا و اشتراک‌گذاری آن
  • هدایت ترافیک طبیعی (ارگانیک) به وب‌سایت

لینکدین نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، ماهیتی کاملا تعاملی دارد و به‌همین دلیل است که لینکدین مارکتینگ را به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌شناسیم. این شبکه اجتماعی در ابتدا با هدف مرتبط کردن افراد در حوزه‌های شغلی مختلف، افزودن رزومه کاری و نمایش مهارت‌ها و دستاورد‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

تعریف بازاریابی در لینکدین

حضور افراد در لینکدین با شخصیت و چهره کاری، پای کسب و کارهای مختلف را نیز به لینکدین باز کرد و بسیاری از سازمان‌ها و برندها با ایجاد صفحه شرکت در لینکدین، افراد همکار را به یکدیگر مرتبط کردند. این ارتباط با ایجاد شبکه‌های قوی در حوزه‌های تخصصی کسب و کارهای مختلف، لینکدین را نیز به یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای معرفی و ارتقای چهره برند به‌خصوص در کسب و کارهای B2B تبدیل کرد. حتی بسیاری از متخصصان از بستر لینکدین برای «برندسازی شخصی» (Personal Branding) نیز استفاده کردند.

شبکه سازی در لینکدین

این کاربردها با افزوده شدن امکان اجرای تبلیغات پولی در پلتفرم لینکدین، گسترده‌تر شدند و این شبکه اجتماعی را در عمل به یک کانال بازاریابی دیجیتال تبدیل کردند. در ادامه یاد می‌گیرید چطور می‌توان از لینکدین به‌عنوان کانال بازاریابی استفاده کرد و با روش‌های تبلیغات در این پلتفرم آشنا می‌شوید. قبل از آن، نگاهی به کاربردهای لینکدین مارکتینگ و شیوه ثبت‌نام در این پلتفرم برای کسب و کارها خواهیم داشت.

بازاریابی در لینکدین چه کاربردهایی دارد؟

قبل از هرچیز، به دو نکته در مورد لینکدین توجه کنید:

  1. تعداد کاربران فعال ماهانه لینکدین در مقایسه با اینستاگرام، توییتر و فیسبوک کمتر است. پس این شبکه اجتماعی آن‌قدرها بزرگ نیست.
  2. برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی که افراد بیشتر تمایل دارند در آن‌ها محتوای سرگرم‌کننده ببینند یا با دوستان و اعضای خانواده خود تعامل کنند، محتوای لینکدین برای برقراری ارتباط بین افراد با حوزه‌های کاری مشابه که تمایل دارند در مورد کسب و کار خود بیشتر بدانند، تولید می‌شود و بهتر است حتما مرتبط با حوزه تخصصی باشد.

از نکات بالا می‌توان نتیجه گرفت فعالیت کسب و کار در لینکدین دسترسی خوبی به مجموعه‌ای از افراد متخصص، آموزش‌دیده و مرتبط برای کسب و کار فراهم می‌کند که ممکن است نتوانید آن‌ها را به‌راحتی در دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی پیدا یا در موضوعات کاری با آن‌ها صحبت کنید.

کاربردهای لینکدین مارکتینگ چیست

اگر هنوز در استفاده از بازاریابی در لینکدین تردید دارید، در فهرست زیر چند مورد از اصلی‌ترین کاربردهای این روش بازاریابی را آورده‌ایم:

  • دسترسی به مخاطبان حرفه‌ای: یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های لینکدین و دیگر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین، در نوع مخاطب هدف آن است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، کاربران لینکدین سطح تحصیلات و درآمد بالاتری دارند و بیشتر تمایل دارند به‌صورت حرفه‌ای شبکه‌سازی کنند. کسب و کارهای B2B و کسب و کارهایی که مشتری آن‌ها قشر تحصیل‌کرده جامعه یا مدیران هستند می‌توانند از لینکدین برای ایجاد ارتباطات حرفه‌ای موثر و جذب مشتری بیشتر استفاده کنند.
  • هدف‌گذاری روی گروه‌های مختلف مخاطبان هدف در بازار: شبکه‌سازی هدفمند در لینکدین و امکان سفارشی کردن تبلیغات در بستر این پلتفرم به شما کمک می‌کند روابط حرفه‌ای را بر اساس معیارهایی مثل عنوان شغلی، حوزه کاری، مهارت‌ها، سطح تحصیلات و .... شکل دهید.
امکان بخش بندی مخاطبان در تبلیغات در لینکدین
  • بهینه‌سازی ابزارها و روش‌های مختلف تبلیغات: تبلیغات در لینکدین به شکل‌های مختف و با ابزارهای متنوعی قابل‌انجام است. برای مثال محتوای دارای حامی مالی، ارسال پیام‌های خصوصی دارای حامی مالی، تبلیغات متنی و ... ازجمله روش‌های تبلیغات در لینکدین هستند که هرکدام از طریق تبلیغات تصویری، ویدیویی، اسلایدی و موارد مشابه قابل‌اجرا هستند.
  • دسترسی مستقیم به مخاطب هدف: بیشتر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین روی افزایش آگاهی و ایجاد مخاطب راغب (لید) پس از کلیک کاربر روی تبلیغ تمرکز می‌کنند. لینکدین روش منحصربه‌فردی در تبلیغات دارد که از طریق آن می‌توانید پیام تبلیغاتی و سفارشی کسب و کار خود را به‌صورت مستقیم برای مخاطبان هدف ارسال کنید.
  • امکان سفارشی کردن بودجه: بازاریابی در لینکدین و تبلیغات از طریق آن از نظر هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی مبتنی بر نتیجه شناخته می‌شود. در این پلتفرم می‌توانید به‌طور دائم بودجه کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس عملکرد کمپین و نرخ تبدیل مورد انتظار آن تنظیم کنید.

از آنجا که در این مطلب تمرکز روی بازاریابی در لینکدین است و قصد داریم انواع روش‌های این کار را با ذکر مثال در ادامه توضیح دهیم، اگر با نحوه فعالیت در لینکدین آشنایی ندارید، با مطالعه مطلب زیر می‌توانید صفر تا صد آن را به‌طور کامل یاد بگیرید.

آموزش بازاریابی در لینکدین

تا این قسمت از مطلب با مفهوم بازاریابی در لینکدین و کاربردهای آن آشنا شدید. در ادامه یاد می‌گیرید چطور از طریق لینکدین بازاریابی کنید. در نگاه اول می‌توان مراحل انجام لینکدین مارکتینگ را به‌صورت زیر فهرست کرد:

  • ثبت‌نام در لینکدین و ایجاد صفحه شرکت در آن
  • تکمیل و بهینه‌سازی صفحه کسب و کار در لینکدین
  • ترغیب کاربران به دنبال کردن صفحه
  • تولید و انتشار محتوا با هدف بازاریابی در لینکدین

در ادامه در مورد هریک از مراحل بالا توضیح می‌دهیم.

گام اول: ثبت نام در لینکدین و ایجاد صفحه شرکت در آن

در اولین مرحله باید یک حساب کاربری برای کسب و کار در لینکدین ایجاد کنید. در ادامه، مراحل انجام این کار را یاد می‌گیرید.

ساخت صفحه شرکت

اولین قدم برای شروع فعالیت در لینکدین، ایجاد حساب کاربری برای کسب و کار است. ساخت این حساب کاربری کاملا رایگان است و برای آن تنها به آدرس ایمیل و نام کسب و کار نیاز دارید. برای شروع، به صفحه اصلی پروفایل لینکدین بروید و روی گزینه For Business در گوشه بالایی سمت چپ تصویر کلیک کنید:

انتخاب گزینه for business در حساب کاربری لینکدین
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

با این کار، منویی شبیه تصویر بالا باز می‌شود. با اسکرول کردن این منو، در بخش LinkedIn Business Services، روی گزینه Create a Company Page کلیک کنید:

انتخاب گزینه create a company page
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

با این کار به صفحه جدیدی مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید که باید نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید:

انتخاب نوع کسب و کار در پروفایل لینکدین
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

ببینیم هریک از این موارد چه معنایی دارند:

  • کسب وکارهای کوچک، بزرگ و متوسط: «صفحه کسب و کار» (Company Page) به حساب کاربری رسمی هر کسب و کار صرف‌نظر از اندازه گفته می‌شود. این صفحات امکان برقراری ارتباط مستقیم با کسب و کارها را در اختیار کاربران لینکدین قرار می‌دهند تا بتوانند در مورد برند، محصولات و خدمات، فرصت‌های شغلی و کارکنان سازمان اطلاعات کسب کنند. برای مثال، تصویر زیر حساب کاربری رسمی «فرادرس» را در لینکدین نشان می‌دهد:
صفحه رسمی فرادرس در لینکدین
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر، روی عکس کلیک کنید.
  • صفحه ویترین یا Showcase: این نوع از صفحات برای زیرمجموعه‌های مختلف هر کسب و کار ایجاد می‌شوند. با وجود این صفحات، زیرمجموعه‌های مختلف هر کسب و کار صفحات لینکدین جداگانه‌ای دارند که در عین جدا بودن، به صفحه رسمی کسب و کار اصلی نیز مرتبط می‌شوند. صفحات Showcase در زمان نمایش صفحه اصلی، در سمت راست آن با عنوان «صفحات همکار فروش» (Affiliated pages) نمایش داده می‌شوند. تصویر زیر صفحات Showcase برند دیجی‌کالا را نشان می‌دهد:
نمونه صفحات showcase در لینکدین دیجی‌کالا
صفحات showcase در لینکدین برند دیجی‌کالا که زیرمجموعه‌های مختلف این برند مثل دیجی‌کالا جت یا دیجی‌استایل را نشان می‌دهند.
  • موسسه آموزشی: انتخاب این گزینه مخصوص مراکز و موسسات آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها است. این صفحات امکانات مخصوص به خود را دارند و در بخش تحصیلات (Education) هر فرد نمایش داده می‌شوند. برای مثال، تصویر زیر، صفحه رسمی دانشگاه اراک را در لینکدین نمایش می‌دهد:
حساب کاربری موسسه آموزشی در لیکندین

در حقیقت موسسه آموزشی با ایجاد این صفحه می‌تواند در بخش Education افراد ظاهر و انتخاب شود:

ظاهر شدن بخش Education در پروفایل لینکدین شخص

افزودن اطلاعات پایه کسب و کار به صفحه

تا این قسمت، انواع صفحات کسب و کار در لینکدین را دیدیم. بعد از انتخاب نوع صفحه، باید اطلاعات مهم کسب و کار را در اختیار پلتفرم لینکدین قرار دهید. تصویر زیر پس از کلیک روی گزینه Company Page به شما نمایش داده می‌شود:

افزودن اطلاعات مهم کسب و کار به پروفایل لینکدین
افزودن اطلاعات مهم کسب و کار به پروفایل لینکدین (برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

در این صفحه باید اطلاعاتی مانند نام، پیوند یکتای صفحه، آدرس وب‌سایت، حوزه کاری، تعداد کارکنان، لوگو و «شعار تبلیغاتی» (Tagline) کسب و کار را وارد کنید. بعد از افزودن این اطلاعات، تیک تایید و صحت اطلاعات را بزنید و با کلیک روی گزینه Create page، به مرحله بعدی بروید:

ساخت صفحه شرکت در لینکدین مرحله تایید اطلاعات
تایید و ثبت اطلاعات کسب و کار در لینکدین

نکته مهم: لوگو و «شعار تبلیغاتی» (Tagline) سازمان بسیار مهم هستند چون اولین مواردی‌اند که کاربر پس از ورود به صفحه رسمی کسب و کار می‌بیند:

لوگو و شعار تبلیغاتی برند سفرهای علی بابا

در پایان این مرحله، شما یک صفحه رسمی برای کسب و کارتان در لینکدین ایجاد کرده‌اید. اگر می‌خواهید جزییات بیشتری در مورد نحوه ایجاد صفحه شرکت در پلتفرم لینکدین بدانید، با مطالعه مطلب زیر از «مجله فرادرس»، با صفر تا صد این کار آشنا می‌شوید.

گام دوم: تکمیل و بهینه‌سازی پروفایل لینکدین

تا این بخش یک صفحه رسمی برای کسب و کار خود در لینکدین ایجاد کرده‌اید. قبل از شروع بازاریابی و تولید محتوا، لازم است این پروفایل را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کنید. اقدامات این مرحله در حقیقت زمینه‌های بازاریابی در لینکدین را برای کسب و کار شما فراهم می‌کنند، پس حتما زمانی را به انجام آن‌ها اختصاص دهید. در فهرست زیر این مراحل را آورده‌ایم:

  • افزودن تصویر پس‌زمینه یا کاور به صفحه کسب و کار
  • نوشتن بخش «توضیحات» (Description) با استفاده از کلمات کلیدی
  • افزودن موقعیت مکانی (لوکیشن) کسب و کار
  • اضافه کردن هشتگ به حساب کاربری
  • افزودن دکمه سفارشی به پروفایل

این اطلاعات جزییات فعالیت کسب و کار شما را برای کاربران روشن می‌کنند و در بهبود سئو لینکدین و ظاهر شدن صفحه در SERP نیز بسیار موثرند. طبق آمارها، کسب و کارهایی که حساب کاربری خود را در لینکدین به‌طور کامل تکمیل می‌کنند، تا ۳۰ درصد بازدید بیشتری از کاربران دریافت می‌کنند. در ادامه در مورد هریک از نکات بالا توضیح می‌دهیم.

بارگذاری تصویر پس زمینه

اولین قدم در بهینه‌سازی صفحه کسب و کار در لینکدین آن است که تصویر اصلی و تصویر پس‌زمینه مناسبی به پروفایل کاربری اضافه کنید. اگر در زمان ایجاد صفحه، تصویری در بخش لوگو اضافه نکرده‌اید، در این مرحله حتما اضافه کنید. برای این کار کافی‌ست از بخش Edit Page در صفحه اصلی، وارد تنظیمات ویرایش اطلاعات صفحه (Page Info) شوید.

استفاده از لوگوی رسمی کسب و کار به‌عنوان تصویر اصلی بین همه برندها مشترک است. در مورد تصویر پس‌زمینه، می‌توانید خلاقیت بیشتری به کار ببرید و از یک بنر سفارشی‌تر که مرتبط با نوع کسب و کار باشد، استفاده کنید. برای مثال، برند نایک از لوگوی رسمی خود به‌عنوان تصویر اصلی استفاده کرده و یک بنر کاملا سفارشی و مرتبط با ورزش برای بخش تصویر پس‌زمینه به کار برده است:

نمونه لوگو و بنر لینکدین برند نایکی

«تصویر پس‌زمینه» (Cover Photo) حساب کاربری شما مثل لوگو و تگ‌لاین از نخستین مواردی هستند که کاربر با ورود به صفحه به آن توجه می‌کند. بنابراین از این فضا نهایت استفاده را ببرید. رویدادهای جدید کسب و کار یا رونمایی از جدیدترین محصولات و خدمات گزینه‌های خوبی برای کاور صفحه کسب و کار هستند.

در نمونه‌ای دیگر، برند دیجی‌کالا از تصویر کارکنان این سازمان به‌عنوان تصویر پس‌زمینه استفاده کرده‌ است:

نمونه تصویر پس‌زمینه پروفایل لینکدین برند دیجی‌کالا
تصویر پس‌زمینه صفحه لینکدین برند دیجی‌کالا

نوشتن بخش توضیحات با استفاده از کلمات کلیدی

اگر روی گزینه Edit Profile در بخش بالا و سمت راست حساب کاربری کلیک کنید، پنجره زیر برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید اطلاعات حساب کاربری را در پروفایل تکمیل کنید.

تکمیل پروفایل کاربری کسب و کار در لینکدین

مهم‌ترین بخش بعد از تصاویر، بخش توضیحات (Description) است. در این بخش باید در حداکثر ۳ یا ۴ پاراگراف در مورد کسب و کار، جزییات فعالیت، اهداف و چشم‌اندازهای اصلی برند با زبانی ساده برای مخاطبان بنویسید. این توضیحات داستان برند شما را بازگو می‌کنند و ارزش و مزیت استفاده از محصولات و خدمات شما را برای جامعه کسب و کار توضیح می‌دهند. مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، در این بخش باید به شش سوال اصلی در مورد کسب و کار پاسخ دهید:

  • چه کسی هستید؟
  • محل فعالیت شما کجاست؟
  • چه محصولات و خدماتی عرضه می‌کنید؟
  • ارزش‌های شما چیست؟
  • صدای برند شما چگونه است؟
  • کاربران چطور می‌توانند بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند؟
بخش توضیحات صفحه لینکدین برند نایکی
بخش توضیحات صفحه لینکدین برند نایکی

بهینه کردن بخش توضیحات

در نوشتن بخش توضیحات، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از ترجمه برای بخش توضیحات: اگر مخاطبان هدف کسب و کار شما در کشورهای مختلفی زندگی می‌کنند، می‌توانید ترجمه متن اصلی را به این بخش اضافه کنید تا نیازی نباشد برای مناطق مختلف ارائه خدمت، صفحات کسب و کار جدایی ایجاد کنید. در این بخش می‌توانید تا حداکثر ۲۰ زبان مختلف به حساب کاربری اضافه کنید و نام، شعار تبلیغاتی و بخش توضیحات نیز شامل این موارد می‌شوند.
  • افزودن کلمات کلیدی به بخش توضیحات: صفحه لینکدین کسب و کار شما توسط گوگل «نمایه‌گذاری» (Index) می‌شود، بنابراین بهتر است حتما در پاراگراف اول توضیحات از کلمات کلیدی مرتبط به‌شکل طبیعی استفاده کنید. با این کار در جستجوی پلتفرم خود لینکدین نیز بهتر به کاربران نمایش داده می‌شوید.

افزودن موقعیت مکانی (لوکیشن) کسب و کار

از دیگر اطلاعات مهمی که بهتر است به صفحه کسب و کار در لینکدین اضافه کنید، موقعیت مکانی (لوکیشن) کسب و کار است. افزودن حداقل یک موقعیت مکانی مثل لوکیشن دفتر مرکزی یا آدرس دفاتر اصلی کسب و کار، صفحه را تکمیل می‌کند. البته می‌توانید چند لوکیشن مختلف را به این بخش اضافه کنید و برای هریک نامی مجزا تعیین کنید.

موقعیت مکانی که در این بخش اضافه می‌کنید، در بخش About صفحه به کاربران نمایش داده می‌شود:

افزودن لوکیشن به صفحه کسب و کار
نمایش لوکیشن در تب About صفحه کسب و کار

افزودن هشتگ به حساب کاربری

استفاده از هشتگ در صفحه کسب و کار، روش بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با دنبال‌کنندگان و تعامل بیشتر با پست‌ها است.

در بخش Community گزینه Hashtags را انتخاب کنید و در کادر مخصوص، حداکثر ۳ هشتگ مرتبط با کسب و کار، حوزه تخصصی و مخاطب خود را وارد کنید. این هشتگ‌ها به‌عنوان Community Hashtags به صفحه شما افزوده می‌شوند.

افزودن هشتگ به حساب کاربری لینکدین
افزودن هشتگ به صفحه شرکت در لینکدین

با دنبال کردن این هشتگ‌ها، می‌توانید پست‌های دارای این هشتگ‌ها را با ورود به صفحه اصلی و کلیک روی گزینه Hashtags در قسمت پایینی ادیتور پست ببینید. با این کار ثبت نظر، لایک و اشتراک‌گذاری پست‌های مرتبط به‌طور مستقیم از صفحه آسان می‌شود:

افزودن هشتگ به حساب کاربری لینکدین
نمایش پست‌های مرتبط با هشتگ در تب Hashtags

اضافه کردن یک دکمه سفارشی

قدم بعدی، افزودن دکمه سفارشی به حساب کاربری کسب و کار است. این دکمه در کنار دکمه Follow قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را بر اساس موارد زیر شخصی‌سازی کنید:

    • دکمه تماس با ما
    • دکمه بیشتر بدانید
    • دکه ثبت‌نام
    • دکمه ورود به حساب کاربری
    • دکمه بازدید از وب‌سایت

در ابتدا تنظیمات پیش‌فرض این بخش روی بازدید از وب‌سایت است:

افزودن دکمه سفارشی به پروفایل لینکدین

این بخش را می‌توانید در صورت لزوم تغییر دهید. برای مثال اگر در حال برگزاری وبینار یا رویداد خاصی هستید، می‌توانید دکمه‌های ثبت‌نام یا ورود را انتخاب کنید و با تمام شدن آن، دوباره دکمه بازدید از وب‌سایت را انتخاب کنید. پیوند یکتایی که در این بخش استفاده می‌کنید، می‌تواند شامل کد UTM باشد که بتوانید مسیر حرکت مخاطب راغب (لید) را نیز با استفاده از آن ردیابی کنید.

با توجه به اهمیت ساخت و تکمیل پروفایل لینکدین، مطلبی در همین خصوص در «مجله فرادرس» تهیه و تدوین شده که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گام سوم: ترغیب کاربران برای دنبال کردن صفحه کسب و کار

تا این قسمت از مطلب حساب کاربری کسب و کارتان را در لینکدین ساخته‌اید و با افزودن اطلاعات آن را بهینه‌سازی کرده‌اید. در این مرحله نوبت آن است که به کاربران لینکدین در مورد حساب کاربری کسب و کار اطلاع دهید چون بدون انجام این کار، هیچ‌کس متوجه وجود صفحه کسب و کار شما نمی‌شود. برای انجام این کار، ۴ روش اصلی وجود دارد:

  • اشتراک‌گذاری صفحه
  • ایجاد لینک حساب کاربری لینکدین در وب‌سایت
  • درخواست از کارکنان سازمان برای به‌روزرسانی پروفایل‌های شخصی
  • ارسال پیام دعوت برای دنبال کردن حساب کاربری

در ادامه در مورد هریک از موارد بالا توضیح می‌دهیم.

اشتراک گذاری صفحه

برای انجام این کار باید گزینه Share Page را در حساب کاربری که در کنار دکمه Edit Page قرار گرفته، انتخاب کنید:

انتخاب گزینه share page در صفحه اصلی پروفایل لینکدین
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه، یک منوی پایین‌افتادنی مشابه با تصویر بالا برای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب گزینه اول آن می‌توانید صفحه جدید کسب و کار را در حساب کاربری لینکدین شخصی خودتان پست کنید. همچنین می‌توانید از کارکنان سازمان، مشتریان یا دوستان بخواهید آن را دنبال کنند. این کار باعث می‌شود صفحه کسب و کار در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرد.

ایجاد لینک حساب کاربری لینکدین در وب‌سایت و دیگر شبکه های اجتماعی

این مرحله به‌راحتی آب خوردن است. کافی‌ست آیکون لینکدین را به بقیه شبکه‌های اجتماعی در بخش Footer وب‌سایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید و به آن لینک بدهید. با این کار بازدیدکنندگان وب‌سایت ممکن است روی لینک آن کلیک کنند و از حساب کاربری لینکدین شما دیدن کنند.

افزودن لینک و لوگوی صفحه کسب و کار در لینکدین به بخش Footer وب سایت

درخواست از کارکنان برای به‌روزرسانی پروفایل شخصی

انجام این مرحله یکی از اقدامات مهمی است که می‌توانید برای رشد صفحه انجام دهید. کارکنان سازمان در ابتدا و در زمان ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین، حساب کاربری کسب و کار را به صفحات خود اضافه نکرده‌اند، چون حسابی وجود نداشته است. با ایجاد حساب کاربری کسب و کار، حتما از آن‌ها بخواهید پروفایل‌های شخصی خود و توضیحات شغلی را در لینکدین به‌روزرسانی کنند. این کار باعث می‌شود همه کارکنان به حساب کاربری کسب و کار شما متصل شوند.

با افزوده شدن حساب کاربری رسمی کسب و کار، کارکنان سازمان می‌توانند با ویرایش توضیحات شغلی و ذخیره تغییرات، از پروفایل خود به حساب کاربری کسب و کار لینک ایجاد کنند. اما فایده این کار چیست؟

  • نمایش صفحه رسمی کسب و کار در پروفایل شخصی هریک از کارکنان
  • نمایش پست‌های صفحه به کانکشن‌های کارکنان در صورت تعامل
  • افزوده شدن حساب کاربری کارکنان به صفحه رسمی و

کلمه کانکشن در لینکدین به حساب‌های کاربری مرتبط گفته می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم کانکشن در لینکدین، مطالعه مطلب زیر از مجله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ارسال پیام دعوت برای دنبال کردن حساب کاربری

اقدام دیگری که می‌توانید برای بیشتر دیده شدن صفحه کسب و کار انجام دهید، ارسال دعوت‌نامه برای کانکشن‌ها است. البته پلتفرم لینکدین تعداد دعوت‌نامه‌های ارسالی در طی روز را محدود کرده تا از اسپم شدن کاربران جلوگیری کند.

ارسال دعوتنامه برای کاربران

این روش شاید موثرترین روش برای بیشتر دیده شدن صفحه کسب و کار نباشد چون بسیاری از کاربران اصلا به نوتیفیکشن‌های لینکدین توجهی نمی‌کنند اما ارسال آن‌ها کاملا هم بی‌فایده نیست.

گام چهارم: تولید و انتشار محتوا با هدف بازاریابی در لینکدین

قبل از شروع، این نکته را بگوییم که روش ثابت و مشخصی برای استفاده کسب و کارها از لینکدین وجود ندارد. بسیاری از کسب و کارها از لینکدین تنها به‌عنوان ابزاری برای برندسازی استفاده می‌کنند، درحالی‌که کسب و کارهای دیگر ممکن است از آن به‌عنوان پلتفرمی برای جذب و استخدام استفاده کنند. برای اینکه بهتر بتوانید برای بازاریابی در لینکدین برنامه‌ریزی کنید، ابتدا لازم است یک دیدگاه کلی از فعالیت برندها در این شبکه اجتماعی پیدا کنید. انتشار محتوا در لینکدین نیز بر اساس شناخت شما از مخاطب هدف صورت می‌گیرد. 

در فهرست زیر به چند مورد از انواع محتوا در لینکدین اشاره کرده‌ایم.

  • انتشار محتوا
  • اطلاع‌رسانی در مورد اخبار و دستاوردهای سازمان
  • ارتقای فرهنگ سازمانی کسب و کار
  • تولید مخاطب راغب (لید)

در ادامه هریک از موارد بالا را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

انتشار محتوا

برندها خصوصا کسب و کارهای B2B، به‌طور معمول از لینکدین برای انتشار با بازنشر محتوای خود استفاده می‌کنند. لینکدین به‌عنوان یک پلتفرم مبتنی بر متن، پشتیبانی قابل‌قبولی از محتوای ویدیویی دارد و به همین دلیل می‌تواند در انتشار محتوا و نمایش آن به مخاطبان بسیار کاربردی باشد. با این کار می توانید جایگاه کسب و کار خود را به‌عنوان منبعی معتبر در ذهن مخاطبان و مشتریان بسازید. البته اشخاص نیز با انتشار محتوا در لینکدین تخصص خود را در حوزه موردنظر نشان می‌دهند. این محتوا می‌تواند ترکیبی از موارد زیر باشد:

  • پست‌های وبلاگ
  • مطالعات موردی
  • بررسی‌ها و نظرسنجی‌ها
  • داستان‌های موفقیت مشتری
  • ویدیوها (مصاحبه، بخش‌هایی از وبینار و توصیه‌ها)

برای مثال در تصویر زیر، Hubspot برای یکی از جدیدترین مطالب منتشر شده در وبلاگ خود، پست لینکدین ایجاد کرده است:

نمونه پست لینکدین در مورد مطالب وبلاگ
پست لینکدین برای اطلاع‌رسانی انتشار مطلب در وبلاگ

البته تولید و انتشار مقاله در پلتفرم خود لینکدین هم امکان‌پذیر است اما کسب و کارها اغلب اوقات، با نوشتن خلاصه‌ای از موضوع مقاله، کاربران را به وب‌سایت هدایت می‌کنند.

اطلاع رسانی در مورد اخبار و دستاوردهای سازمان

لینکدین علاوه بر اینکه شبکه اجتماعی است، می‌تواند منبع خوبی برای انتشار جدیدترین اخبار سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف باشد. بنابراین می‌توانید از لینکدین برای اطلاع‌رسانی در موارد زیر استفاده کنید:

  • رونمایی از محصولات و خدمات جدید
  • رخدادهای مهم و نقاط عطف حرفه‌ای سازمان (مانند جذب و استخدام، چندساله شدن کسب و کار و ...)
  • دستاوردهای مالی
  • پیش‌نمایش بخش‌های اصلی محتوای آینده
  • «برندسازی مجدد» (ریبرندینگ)

برای مثال، در پست زیر تپسی در مورد زمان و جزییات برگزاری رویداد سالیانه خود اطلاع‌رسانی کرده است:

نمونه پست اطلاع رسانی در لینکدین
پست اطلاع‌رسانی رویداد برند تپسی

در نمونه‌‌ای دیگر، دیجی‌کالا در مورد نحوه جدید تحویل کالا اطلاع‌رسانی کرده است:

نمونه پست اطلاع رسانی محصولات یا خدمات جدید در لینکدین
پست اطلاع‌رسانی محصولات و خدمات جدید برند دیجی‌کالا

ارتقای فرهنگ سازمانی با بازاریابی در لینکدین

بسیاری از کسب و کارها برای جایگاه‌یابی بهتر و بهبود فرایندهای جذب و استخدام خود از استراتژی‌های بازاریابی در لینکدین در راستای ارتقای فرهنگ سازمانی خود استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود برندها در ذهن مخاطبان متمایز شوند و استعدادهای بیشتری را جذب کنند. ازجمله مواردی که برندها از بازاریابی در لینکدین برای بهبود فرهنگ سازمانی خود استفاده می‌کنند، می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • اطلاع‌رسانی استخدام
  • موضع‌گیری در مسائل اجتماعی
  • انتشار پست‌های روز کاری
  • خلاصه رویدادهای سازمان (مانند کنفرانس‌ها و پست‌های پشت‌صحنه)

برای مثال در پست زیر، سفرهای علی‌بابا گزارشی از روز کاری یکی از بخش‌های سازمان منتشر کرده است:

نمونه پست ارتقای فرهنگ سازمانی در لینکدین
نمونه پست ارتقای فرهنگ سازمانی لینکدین سفرهای علی‌بابا

اهمیت فرهنگ سازمانی و ارتقای آن در کسب و کارهای متوسط و بزرگ بسیار زیاد است و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در رشد کسب و کار و جذب نیروهای متخصص دارد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم فرهنگ سازمانی و روش‌های ارتقای آن، مطالعه مطلب زیر از مجله فرادرس را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

تبلیغات در لینکدین

تا این قسمت از مطلب در مورد بازاریابی در لینکدین و نکات مهم در ایجاد صفحه شرکت و بهینه‌سازی حساب کاربری یاد گرفتید. تمام تکنیک‌هایی که تا این بخش برای بازاریابی در لینکدین بررسی شدند، به‌صورت رایگان قابل‌انجام بودند. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس نگاهی به تبلیغات پولی در بستر لینکدین خواهیم داشت تا با انواع و روش‌های مختلف آن نیز آشنا شویم.

استفاده از «تبلیغات لینکدین» (LinkedIn Ads) آسان است خصوصا اگر از قبل با تبلیغات کلیکی (PPC) آشنایی داشته باشید. برای شروع از منوی سمت راست و بالای صفحه گزینه Advertising را انتخاب کنید. با این کار به Campaign Manager لینکدین هدایت می‌شوید و از طریق آن می‌توانید تنظیمات مختلف تبلیغ مانند هدف، مخاطبان هدف، فرمت تبلیغ و بودجه‌بندی خود را انجام دهید.

انواع تبلیغات در لینکدین

در لینکدین انواع تبلیغات زیر قابل‌اجرا هستند:

  • محتوای حمایت شده
  • تبلیغات متنی
  • پیام‌‌های خصوصی (InMail) حمایت شده
  • تبلیغات ویدیویی

در ادامه در مورد هریک از موارد بالا توضیح می‌دهیم.

محتوای حمایت شده

این تبلیغات در قالب پست‌های دارای برچسب promoted به کاربران نمایش داده می‌شوند. در این روش شما مقاله یا پست لینکدین صفحه کسب و کار خود را با پرداخت هزینه به پلتفرم لینکدین در قالب پست‌های عادی در فید کاربران به آن‌ها نمایش می‌دهید. این تبلیغات بالاترین نرخ هزینه به‌ازای کلیک متوسط را دارند، به‌همین دلیل مطمئن شوید که با احتیاط از آن‌ها استفاده می‌کنید و محتوای شما با کیفیت است.

محتوای دارای حامی مالی در لینکدین

تبلیغات متنی

این شکل از تبلیغات به شکل بلوک های بسیار کوچکی در سمت راست فید لینکدین کاربران به آن‌ها نمایش داده می‌‌شوند. این تبلیغات علاوه بر ستون سمت راست، ممکن است در بخش People You May Know نیز نمایش داده شوند. پایه و اساس این تبلیغات متن است به‌همین دلیل کپی تبلیغ تعیین می‌کند مخاطبان روی آن کلیک کنند یا نه.

تبلیغات متنی در پلتفرم لینکدین

پیام‌های خصوصی (InMail) حمایت شده

این پیام‌ها ممکن است در جعبه دریافت کاربران تبدیل به اسپم شوند اما اگر بتوانید به‌درستی از آن‌ها استفاده کنید، بیشتر از همه انواع دیگر تبلیغات پلتفرم لینکدین می‌توانند مفید واقع شوند. این تبلیغات چون از طریق پروفایل‌های کاربری و نه صفحات رسمی کسب و کار برای مخاطبان ارسال می‌شوند، کم‌تر حس تبلیغات به آن‌ها می‌دهند و به‌نوعی مانند تعامل با نماینده یک کسب و کار هستند.

نمونه پیام خصوصی تبلیغاتی در لینکدین

تبلیغات ویدیویی

این تبلیغات همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، برای معرفی و تبلیغ ویدیو‌ها به بازار هدف کسب و کار استفاده می‌شوند. برای این تبلیغات باید میزان زیادی محتوای ویدیویی باکیفیت تولید کنید.

تبلیغات ویدیویی در linkedin

روش‌های تبلیغات در لینکدین که تا این بخش بررسی کردیم، به‌دلیل تحریم‌ها و مشکلات پرداخت ارزی در ایران چندان قابل‌استفاده نیستند و به‌همین دلیل در ایران و خصوصا در لینکدین فارسی استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار متداول شده است. در بخش بعدی نگاهی به این روش لینکدین مارکتینگ خواهیم داشت و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

بازاریابی در لینکدین و همکاری با اینفلوئنسرها

اصطلاح اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی به شخصی گفته می‌شود که دنبال‌کنندگان زیادی دارد و می‌تواند بر نظر مخاطبان خود اثرگذار باشد. اگر همین تعریف را به شبکه اجتماعی لینکدین نیز تعمیم دهیم، اینفلوئنسر لینکدین شخصی است که در حوزه تخصصی کار خود متخصص است و به‌همین دلیل می‌تواند با استفاده از انواع مختلف تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف، توجه مخاطبان مختلف را به آن‌ها جلب کند. در ادامه ایده‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در لینکدین را بررسی می‌کنیم.

  • وبینارها و جلسات پرسش و پاسخ آنلاین
  • گردآوری
  • پادکست‌ها
  • مقاله‌ها
  • تخفیف‌های ویژه
  • پست‌های لینکدین

در ادامه در مورد هریک از موارد بالا توضیح می‌دهیم. قبل از آن، اگر با جزییات اینفلوئنسر مارکتینگ چندان آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم مطلب زیر از مجله فرادرس را مطالعه کنید:

برگزاری وبینار و جلسات پرسش و پاسخ آنلاین با اینفلوئنسر

یکی از روش‌های بسیار موثر برای ایجاد مخاطب راغب (لید) در فضای آنلاین، دعوت اینفلوئنسرها به‌عنوان میزبان یا کمک میزبان در وبینارهای مختلف است. اینفلوئنسرها به‌طور معمول از میزبانی در رویدادهای آنلاین استقبال می‌کنند، چون فرصتی برای نمایش تخصص و تعامل بیشتر با مخاطبان است.

برگزاری لایو و جلسات پرسش و پاسخ با اینفلوئنسرها

اگر جامعه فعالی از کاربران در لینکدین دارید، با دعوت کردن از اینفلوئنسرها به جلسات پرسش و پاسخ می‌توانید مخاطبان بیشتری به طرف کسب و کار جذب کنید. اینکه افراد بتوانند با رهبران فکری و متخصصان حوزه کسب و کار خود حتی برای مدتی کوتاه تعامل کنند، مشوق خوبی برای ترغیب آن‌ها به دنبال کردن کسب و کار شما است.

معرفی اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری

این روش اثربخشی زیادی دارد. با گردآوری اطلاعات، معرفی و ذکر نام اینفلوئنسرهای حوزه کاری خودتان، می‌توانید فعالیت صفحه کسب و کار را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بالا ببرید. اینفلوئنسرها به‌طور معمول با محتوایی که نام آن‌ها در آن ذکر شده تعامل می‌کنند. تعامل این افراد پرمخاطب با پست‌های شما، باعث می‌شود بیشتر دیده شوید.

گردآوری و ذکر نام اینفلوئنسرها

ضبط پادکست با اینفلوئنسر

این روش ممکن است از دیگر روش‌ها دشوارتر باشد. با اینفلوئنسرهای مطرح حوزه کاری در پادکست مصاحبه کنید. مزیت این شکل از محتوا آن است که می‌توانید آن را در پست‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز دوباره به کار ببرید و در پست‌های وبلاگ نیز به آن‌ها نقل‌قول مرتبط اضافه کنید.

نگارش مقاله توسط اینفلوئنسر

در روش دیگر می‌توانید از اینفلوئنسر یا فرد متخصص در حوزه کاریتان بخواهید در مورد موضوعی در وبلاگ شما به‌عنوان نویسنده مهمان مطلب بنویسد. حتی می‌توانید به آن‌ها درخواست مصاحبه بدهید و در ادامه، فایل مصاحبه را به پست وبلاگ تبدیل کنید. چنین محتوایی ممکن است خیلی توسط دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر اشتراک‌گذاری نشود، اما احتمالا بک‌لینک‌‌های بیشتری از طرف نویسندگان دیگر دریافت می‌کند.

ارائه تخفیف یا دسترسی ویژه به محصولات و خدمات

ارائه تخفیف یا دسترسی ویژه به محصولات و خدمات به اینفلوئنسر، از روش‌های اصلی برای ترغیب افراد تأثیرگذار به تبلیغ کسب و کار شما است. ارائه کد تخفیف به نام اینفلوئنسر برای دنبال‌کنندگان او نیز می‌تواند به اشتراک‌گذاری محتوای شما در شبکه و اکوسیستم کاری کمک بسیاری زیادی کند.

انتشار محتوای رپورتاژ در لینکدین

ساده‌ترین روشی که می‌توانید با کمک آن از طریق اینفلوئنسرها در لینکدین بازاریابی کنید، آن است که خیلی ساده از اینفلوئنسر بخواهید پستی در حساب کاربری خودش منتشر کند و در آن به محصولات و خدمات شما اشاره کند. محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر در حقیقت نوعی رپورتاژ آگهی است که به دلیل اعتبار نظر اینفلوئنسرهای لینکدین می‌تواند در جذب مخاطب بسیار اثرگذار باشد. یعنی اینفلوئنسر در ازای دریافت یک مبلغ مشخص از کسب و کار شما، محتوایی در مورد محصولات و خدمات یا کمپین جدید شما در حساب کاربری خودش منتشر می‌کند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «بازاریابی شبکه های اجتماعی» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

رشد صفحه کسب و کار در لینکدین کار آسانی نیست و باید زمان زیادی را برای آن صرف کنید. ایجاد حساب کاربری برای کسب و کار و تکمیل اطلاعات آن در پلتفرم لینکدین در ابتدای کار تأثیر بسیار زیادی در شناخته شدن برند شما در این شبکه اجتماعی دارد. در ادامه، لازم است با تبلیغ و اشتراک‌گذاری صفحه شرکت کاربران را از وجود آن باخبر کنید و با تولید محتوای مرتبط و باکیفیت به افزایش آگاهی از برند و ارتقای آن کمک کنید.

سوالات متداول بازاریابی در لینکدین

در بخش‌های قبلی در مورد بازاریابی در لینکدین صحبت کردیم. در ادامه این مطلب از مجله فرادرس، به چند پرسش پرتکرار در مورد آن پاسخ می‌دهیم.

تکمیل پروفایل شرکت چه اهمیتی در بازاریابی در لینکدین دارد؟

افزودن کامل اطلاعات به پروفایل حساب کاربری در لینکدین، جزییات فعالیت کسب و کار و محصولات و خدمات شما را روشن می‌کند و با بهبود سئوی لینکدین جایگاه صفحه شما را در صفحه نتایج بهبود می‌دهد. ازجمله اقدامات مهم در این مرحله می‌توان به افزودن تصویر پس‌زمینه به پروفایل، نگارش بخش توضیحات، افزودن موقعیت مکانی کسب و کار، اضافه کردن دکمه سفارشی و هشتگ اشاره کرد.

روش همکاری با اینفلوئنسر در بازاریابی در لینکدین چیست ؟

همکاری با اینفلوئنسرها در لینکدین یکی موثرترین روش‌ها برای معرفی و ارتقای محصولات و خدمات است چون این افراد به‌دلیل تخصص در حوزه کاری و ارتباطات قوی با جامعه مخاطبان اثربخشی بالایی روی نظرات این مخاطبان دارند. برگزاری وبینار و جلسات پرسش و پاسخ، انتشار محتوای رپورتاژ در صفحه اینفلوئنسر، مصاحبه با اینفلوئنسر و دعوت از او برای حضور در پادکست ازجمله روش‌های متداول همکاری با اینفلوئنسرها در این شبکه اجتماعی است.

در نگارش بخش توضیحات در صفحه شرکت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بخش توضیحات (Description) محلی است که باید در آن تا حداکثر ۳ تا ۴ پاراگراف در مورد کسب و کار، اهداف، محصولات و خدمات و چشم‌اندازهای آینده آن توضیح دهید. نگارش بخش توضیحات بر اساس لحن و زبان برند، استفاده از کلمه کلیدی مرتبط در پاراگراف اول و وجود گزینه ترجمه برای مشتریان خارجی (در صورت وجود) ازجمله مهم‌ترین نکاتی است که باید در نوشتن بخش توضیحات به آن‌ها توجه کنید.

انواع تبلیغات در پلتفرم لینکدین کدامند؟

تبلیغات از طریق پلتفرم لینکدین شباهت بسیار زیادی به تبلیغات کلیکی یا پرداخت به‌ازای کلیک دارد. محتوای دارای حامی مالی، تبلیغات متنی، تبلیغات ویدیویی و پیام‌های خصوصی (InMail) حمایت شده ازجمله متداول‌ترین انواع تبلیغات در لینکدین هستند.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Hubspot BlogSprout BlogHootsuite BlogHubspot BlogSearch Engine JournalHello PartnerWeboombaa
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *