آموزش ریلز اینستاگرام – راهنمای تصویری، کامل و به روز

۸۱۶۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
آموزش ریلز اینستاگرام – راهنمای تصویری، کامل و به روز

می‌خواهید بدانید رمز موفقیت این روزها در اینستاگرام چیست؟ ویدیوهای ریلز. از زمانی که این قابلیت معرفی شد و شروع به کار کرد، بسیاری از کانال‌ها و اکانت‌ها رشدی چند صد درصدی را تجربه کرده‌اند. اما پیاده‌سازی بهترین استراتژی ممکن برای ریلز اینستاگرام و آگاهی از تمام قابلیت‌هایی که به همراه می‌آورد اصلا کاری آسان نیست. بنابراین در این مقاله به شکلی جامع به آموزش ریلز اینستاگرام می‌پردازیم تا هرآنچه لازم را فرا بگیرید. در ادامه آموزش ریلز اینستاگرام خواهید آموخت که این قابلیت چیست، چطور می‌توان از آن استفاده کرد و چطور به رشد اکانت شما منجر ‌می‌شود. به مطالعه ادامه دهید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

Instagram Reels

ریل‌های اینستاگرامی در واقع ویدیوهایی عمودی در فرم کوتاه هستند که می‌توانند نهایتا ۶۰ ثانیه طول بکشند. کاربران می‌توانند ویدیوها و کلیپ‌های تصویری را ضبط و ویرایش کنند و همراه با موسیقی پس‌زمینه، با دوستان و فالوئرهای خود به اشتراک بگذارند. این ویدیوها را هم می‌توان در فید اصلی اینستاگرام دید، هم در استوری‌ها و هم در صفحه اکسپلور.

این قابلیت هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای جهان فعال شده و از زمان ظهورش عملکرد برندها، کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها را بهبود چشمگیر بخشیده. با پشت سر گذاشتن آموزش ریلز اینستاگرام اما هرکسی می‌تواند ذهن خلاق خود را به نمایش بگذارد و تجربه بصری کاملا جدید و متفاوتی به ارمغان آورد. و آنچه ریلز را متمایز می‌کند این است که به جای دیدن ویدیوهای صرفا اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید، می‌توانید ریلزهای تمام اکانت‌های اینستاگرام را در زبانه ریلز ببینید.

چطور ریلز بسازیم؟

در این ادامه مطلب آموزش ریلز اینستاگرام به سراغ این موضع می‌رویم که چطور ریلز بسازیم؟ قابلیت ریلز از زمانی که در دسترس قرار گرفته راهی معرکه برای برندها و کسب وکارها بوده تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و محتوای بصری درگیرکننده خلق کنند. در ادامه آموزش ریلز اینستاگرام از این خواهیم گفت که چطور قادر به ساخت چنین ویدیویی، تنها در چهار مرحله، خواهید بود.

قدم اول: پیاده‌ کردن مفهوم روی استوری‌برد

احتمالا این جمله را شنیده باشید که می‌گوید «شکست در برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی برای شکست است». بنابراین پیش از اینکه دکمه قرمز رنگ ضبط ویدیو روشن شود، بهتر است برنامه‌ای مشخص برای کار خود داشته باشید. برخی از سوالاتی که در ابتدای کار باید برای خود طرح کرده و پاسخی برای آن‌ها بیابید به شرح زیر است:

  • کدام سوژه و موضوع منطقی‌ترین گزینه برای برند و کسب‌وکار شما به حساب می‌آید؟ فشن و لباس؟ دستورهای غذا؟ ترفندهای سلامتی؟
  • آیا سوژه‌ای وجود دارد که طبیعی‌ترین گزینه برای برند شما در حال حاضر به حساب آید؟
  • محتوای ریلز شما چطور می‌تواند شکلی یکپارچه با پست‌های فید و استوری‌های اکانت شما داشته باشد؟
  • مخاطب هدف کیست و به دنبال چه محتوایی می‌گردد؟ برای مثال می‌توان به سراغ ویدیوهای آموزشی، ویدیوهای پشت صحنه یا ویدیوهای «یک روز در زندگی» رفت
آموزش ریلز اینستاگرام

پس از این وارد اپلیکیشن شده و شروع به بررسی عمیق عناصر بصری، متنی، ترندهای روز و هر چیز مشابهی کنید که باعث می‌شود قادر به الهام‌گیری برای ویدیوی خودتان باشید. وقتی درکی کلی از رویکرد خود به دست آورید، محتوا را روی «استوری‌برد» یا «فیلم‌نامه بصری» ببرید. به عبارت دیگر تمام ویدیو را به کلیپ‌های خردتری تقسیم و آن‌ها را کنار یکدیگر تجسم کنید تا ببینید آیا مفاهیم مد نظرتان جواب می‌دهند یا خیر.

به این ترتیب درکی بصری از نتیجه نهایی ریلز خود خواهید داشت و برنامه‌ای واضح برای اینکه باید به چه جزییاتی دقت نشان داد.

قدم دوم: ضبط ویدیوی ریل

در این مرحله از آموزش ریلز اینستاگرام، نوبت به ضبط ویدیوی شما می‌رسد. به سه روش مختلف می‌توان به ریلز دسترسی یافت و آن را ساخت:

  1. زبانه The Reels
  2. صفحه اصلی اینستاگرام شما
  3. دوربین استوری اینستاگرام

۱. ساخت ریل از زبانه Reels

ساخت ریل از زبانه Reels

برای ساخت ریل از طریق زبانه Reels، وارد این زبانه شوید و در گوشه بالا سمت راست روی نماد دوربین بزنید.

۲. ساخت ریل از صفحه اصلی اینستاگرام

برای ساخت ریل از طریق صفحه اصلی اینستاگرام، روی علامت + بزنید و در پایین صفحه، از میان گزینه‌های موجود اسکرول کنید تا بالاخره به زبانه Reels برسید.

آموزش ریلز اینستاگرام

۳. ساخت ریل از دوربین استوری

برای ساخت ریل با استفاده از دوربین استوری اینستاگرام، گام‌های زیر را در پیش بگیرید:

در صفحه اصلی اینستاگرام، روی تصویر پروفایل خودتان در بالا بزنید تا وارد دوربین استوری شوید. حالا می‌توانید نماد Reels را یا در جایی میان حالت‌های Normal و Create پیدا کنید و یا در پایین صفحه به دنبال عبارت Reels، کنار عبارت Story بگردید.

ساخت ریلز از دوربین استوری

ویدیوهای ریل را می‌توان هم به صورت مجموعه‌ای از کلیپ‌ها ضبط کرد، هم می‌توانید تمام بخش‌های آن را به یک‌باره ضبط کنید و هم می‌توانید به ضبط ویدیو بیرون از اینستاگرام مشغول شده و در نهایت آن را آپلود کنید.

برای ضبط ویدیوها درون اپلیکیشن اینستاگرام، دایره ضبط ویدیویی که در وسط صفحه قرار گرفته را نگه دارید.

ضبط ویدیو در اینستاگرام

با انتخاب نماد «صدا» (Audio) و جستجو میان موسیقی‌های موجود در کتابخانه اینستاگرام، قادر به افزودن موزیک به ویدیوی خود نیز خواهید بود. یا اینکه می‌توانید با ضبط صدا به هنگام ساخت ریل، از صدای اصلی خودتان استفاده کنید.

آموزش ریلز اینستاگرام

علاوه بر این می‌توان انتخاب کرد که می‌خواهید کدام بخش از یک موزیک در ویدیو پخش شود.

انتخاب صدا در ریل

وقتی یک ریل را با صدای اصلی‌ آن به اشتراک می‌گذارید، آن صدا متعلق به شما خواهد بود. در عین حال اگر اکانتی «عمومی» (Public) داشته باشید، سایر کاربران هم می‌توانند از صدای شما استفاده کنند و برای این کار باید گزینه «Use Audio» را درون ریل شما برگزینند.

از طریق نواری که در سمت چپ قرار گرفته، می‌توانید سرعت ویدیوی خودتان را نیز تعیین کنید. گزینه پیش‌فرض 1x است و می‌توانید به سراغ سرعت‌های بالاتر 4x ،3x ،2x و 5x هم بروید.

آموزش ریلز اینستاگرام

برای فیلم‌برداری بدون دخالت دست، امکان بهره‌گیری از تایمر اینستاگرام و همینطور افکت شمارش معکوس مهیا شده است. این تایمر اجازه می‌دهد هریک از ویدیوهای خود را بدون دست ضبط کنید. به محض فشردن دکمه ضبط× شاهد شمارش معکوس از عدد ۳ خواهید بود.

فیلم‌برداری بدون دخالت دست

علاوه بر این امکان هم‌راستا کردن کلیپ‌ها هم مهیا شده. این ابزار زمانی به کار می‌آید که می‌خواهید ترنزیشن‌هایی نرم و نه‌چندان محسوس میان لحظات مختلف ویدیوی خود داشته باشید.

هم‌راستا کردن ویدیوها

برای دسترسی یافتن به افکت‌ها، روی علامت سه ستاره در بالای دکمه ضبط (Record) بزنید. در اینجا می‌توانید نگاهی جامع به گالری افکت‌های اینستاگرام بیندازید.

افکت‌های ریل

برای برش زدن، تعیین ترتیب کلیپ‌ها و یا افزودن کلیپ‌های بیشتر، به سراغ گزینه «Edit Clips» بروید.

آموزش ریلز اینستاگرام

برای حذف کردن یک کلیپ، انگشت خود را روی آن نگه دارید و سپس نماد منفی (-) را بزنید.

حدف ویدیو از ریلز

قدم سوم: پیش‌نمایش و افزودن افکت‌های واقعیت افزوده و متن

زمانی که کارتان با ضبط کلیپ به پایان رسیده و از نتیجه کار راضی بودید، به سراغ گزینه «Preview» یا «پیش‌نمایش» بروید.

دکمه پیش‌نمایش ریل

برای اینکه نوعی شادابی به محتوای شما دمیده شود، می‌توانید به سراغ انبوه افکت‌هایی بروید که اینستاگرام در اختیار کاربران گذاشته است.

اگر با ابزارهای ساخت استوری اینستاگرام آشنا باشید، اکثر گزینه‌های در دسترس برای ریلز را نیز به خوبی می‌شناسید:

  • Text: با افزودن متن به ریلز خود می‌توانید به نکات بیشتری اشاره کنید.
  • Draw: با ابزار Draw می‌توانید روی ویدیو نقاشی کرده و اندکی زرق و برق بیشتر به آن اضافه کنید.
  • Stickers: اینستاگرام انبوهی استیکر جذاب دارد که کپشن‌ها، گیف‌های متحرک و استیکرهای زمانی را هم شامل می‌شوند.
  • AR Effects: اینستاگرام یک گالری بی‌پایان از افکت‌های واقعیت افزوده (Augmented Reality) دارد که برخی توسط سازندگان اینستاگرام و برخی توسط کاربران سراسر جهان تولید شده‌اند.
  • Filters: برای دسترسی یافتن به فیلترهای گوناگون و افزودن آن‌ها به ریلز، کافی است انگشت خود را روی صفحه به سمت چپ بکشید.
  • Audio: در صورتی که نکته‌ای که پیشتر اشاره کردیم را از یاد برده‌اید، در این مرحله می‌توانید از کتابخانه موسیقی اینستاگرام برای افزودن موزیک به ویدیو نیز استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید یا خودتان صدایی ضبط کنید یا به افزودن افکت‌های صوتی مشغول شوید.
آموزش ریلز اینستاگرام

نکته: با ورود به زبانه Reels در اینستاگرام قادر به یافتن افکت‌های صوتی محبوب یا ترند شده (Trending) نیز خواهید بود. در این زبانه اندکی اسکرول کنید و هر صدایی که فلش Trending را به نمایش می‌گذاشت، جزو محبوب‌ترین گزینه‌های چند وقت اخیر به حساب می‌آید.

قدم چهارم: اشتراک‌گذاری ریل اینستاگرامی

در این مرحله از آموزش ریلز اینستاگرام نوبت به اشتراک‌گذاری آنچه خلق کرده‌اید می‌رسد.

روی گزینه «Next» بزنید تا قادر به انتخاب یک تصویر کاور برای ویدیو باشید و ضمنا کپشنی جذاب بنویسید که بیشترین سازگاری را با ریلز شما دارد.

اشتراک‌گذاری ریل

در این لحظه می‌توانید انتخاب کنید که آیا مایل به اشتراک‌گذاری ریل در فید اصلی اینستاگرام هستید یا خیر. پیشنهاد ما این است که برای دستیابی به بیشترین بازدیدکنندگان ممکن، اشتراک‌گذاری در Feed را فعال کنید.

سپس تصویر را برش بزنید، با این کار شمایل تصویر کامل در شبکه پست‌های پروفایل خودتان را تعیین خواهید کرد.

آموزش ریلز اینستاگرام

برای تگ کردن اکانت‌های مختلف اینستاگرامی در ریل خود، گزینه «Tag People» را فشار دهید. ضمنا گزینه‌ای برای دعوت از همکاران هم وجود دارد.

اگر کاربر مورد نظر دعوت شما به همکاری را بپذیرد، پست شما با فالوئرهای او نیز به اشتراک‌ گذاشته می‌شود و نام خودش هم به عنوان یکی از سازندگان در پست درج خواهد شد.

دعوت به همکاری در ریل

در پایان نیز می‌توانید صدایی که خودتان ساخته‌اید را تغییر نام دهید، به افزودن لوکیشن مشغول شوید و با انتخاب گزینه «Recommend on Facebook» نیز ویدیو را به صورت همزمان در فیسبوک منتشر کنید.

دعوت به همکاری در ریل

در نهایت روی دکمه «Share» بزنید.

آموزش ریلز اینستاگرام

و به همین سادگی نخستین ویدیوی ریلز شما منتشر شده است.

آموزش ریلز اینستاگرام - ابعاد پیشنهادی برای ویدیوها

درست مانند استوری‌های اینستاگرامی، ریلزها برای تماشا به صورت عمودی، تمام صفحه و روی موبایل طراحی شده‌اند. با درنظرگیری این موضوع، بهتر است محتوایی بسازید که نسبت ابعاد ۹:۱۶ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل داشته باشد. برای اینکه همیشه خیالتان از ابعاد بهینه ویدیوهای ریلز راحت باشد، می‌توانید همواره به فیلم‌برداری و تدوین روی موبایل هوشمند بپردازید.

حواستان باشد که در یک پنجم پایینی هر ویدیوی ریل، کپشن ویدیویی آن به نمایش درمی‌آید. بنابراین تا جای ممکن از تعبیه عناصر بصری مهم در این بخش از ویدیو اجتناب کنید. علاوه بر این اگر می‌خواهید از ابعاد بهینه فرم‌های محتوایی مختلف در اینستاگرام باخبر شوید، مطالعه مقاله «سایز پست اینستاگرام — ابعاد استاندارد عکس و ویدیو در پست های اینستا» را پیشنهاد می‌کنیم.

آیا ریلز را فقط باید درون اینستاگرام ساخت و تدوین کرد؟

ضبط یک ویدیوی ریل

وقتی صحبت از الگوریتم ریلز اینستاگرام باشد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، ساخت محتوای اصیل برای این شبکه اجتماعی و عدم بازنشر محتوایی است که پیشتر در پلتفرمی دیگر مانند تیک‌تاک منتشر شده. اما این بدان معنا نیست که باید «تمام» ویدیوهای خود را صرفا درون اپلیکیشن اینستاگرام ضبط و تدوین کنید. اگر می‌خواهید از ترنزیشن‌های درست استفاده کنید و سطح تدوین ویدیوهای خود را بالاتر ببرید، بهتر است که ویدیو را با دوربین دستگاه خود ضبط و سپس با استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث ویرایش کنید. برخی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیوهای ریلز که گزینه‌ای مناسب برای تازه‌کاران نیز به حساب می‌آیند، موارد زیر هستند:

  • Splice (+)
  • InShot (+)
  • Videoleap (+)
  • Beatleap (+)

برای دستیابی به بهترین نتایج و بعد از آپلود ویدیوی ویرایش شده، حتما به افزودن متن روی صفحه و کپشن و همینطور صدا مشغول شوید. به این ترتیب الگوریتم ریلز با دقت هرچه تمام‌تر به دسته‌بندی محتوای شما پرداخته و اطمینان حاصل می‌کند که در صفحه اکتشاف اصوات مشابه نیز به نمایش درآید.

نکته: الگوریتم اینستاگرام اولویت کمتری به محتوایی می‌دهد که مشخصا از دیگر اپلیکیشن‌ها (مانند تیک‌تاک) بازیافت شده‌ است. همین موضوع راجع به محتوای ویدیویی کیفیت پایین هم صادق است. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، تولید محتوای اصیل و با کیفیت برای خود اینستاگرام است.

دسترسی به آمار و ارقام ویدیوهای ریلز

هر چقدر هم با مطالعه آموزش ریلز اینستاگرام روی این قابلیت تسلط پیدا کرده باشید، ولی بهبود محتوا بدون آمار و ارقام از ویدیوهای ریلز میسر نیست. از قابلیت Insight اینستاگرام می‌توان برای مشاهده آمار و ارقام مربوط به ریل‌ها هم استفاده کرد. این گزینه به دو طریق در دسترس قرار می‌گیرد:

  • در صفحه هر ریل به صورت مجزا
  • در زبانه Insight

دسترسی به آمار ویدیوها در صفحه هر ریل

برای مشاهده اینکه هر ریل به صورت مجزا چه عملکرد از خود به جای گذاشته است گام‌های زیر را در پیش بگیرید:

در صفحه پروفایل خود به سراغ زبانه Reels بروید و هر ریلی که می‌خواهید از آمار آن باخبر شوید را باز کنید.

در اینجا روی نماد سه‌نقطه در گوشه پایین سمت راست صفحه بزنید و گزینه Insights را انتخاب کنید.

مشاهده Insight هر ریل

کاربران در اینجا قادر به دیدن چنین آمارهایی خواهند بود:

  • Plays: تعداد دقیق دفعاتی که ویدیوی ریل پخش شده است.
  • Accounts Reached: تعداد کاربرانی که ریل شما را در اینستاگرام دیده‌اند.
  • Likes: تعداد لایک‌هایی که ریل به دست آورده.
  • Comments: تعداد کامنت‌های زیر ریل شما.
  • Saves: دفعات ذخیره‌سازی ریل از سوی کاربران.
  • Shares: تعداد کاربرانی که ریل شما را از طریق استوری و یا در پیام شخصی به کاربری دیگر، بازنشر کرده‌اند.

دسترسی به آمار ویدیوها در زبانه Insights

برای مشاهده این‌که ریل‌های شما به صورت کلی چه عملکردی داشته‌اند، وارد صفحه پروفایل خود شوید و گزینه Insights را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید به سراغ ویدیوهای مختلف رفته و ببینید که ریل‌ها در قیاس و کنار یکدیگر چه‌طور ظاهر شده‌اند. این ویدیوها را می‌توان براساس فیلترهای زیر دسته‌بندی کرد:

  • کامنت‌ها (Comments)
  • لایک‌ها (Likes)
  • دفعات ذخیره‌سازی (Saves)
  • بازدیدها (Reach)
  • دفعات پخش (Plays)
  • بازنشرها (Shares)
  • تعامل با ریل (Reels Interaction)

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

الگوریتم ریل ها

از آن‌جایی که فید ریلز اینستاگرام به صورت کامل از محتوای پیشنهادی تشکیل شده، آگاهی از کارکرد الگوریتم ریلز می‌تواند مزیتی بزرگ برای هر اکانتی به حساب آید:

الگوریتم اینستاگرام به نفع ریل‌هایی ظاهر می‌شود که:

  • نرخ انگیجمنت یا تعامل بالایی دارند (مثلا کامنت‌ها، لایک‌ها، بازنشر‌ها و مدت زمان پخش بیشتری به دست آورده‌اند)
  • از ابزارهای خلاقانه مانند متن، فیلتر و یا افکت دوربین استفاده می‌کنند
  • ابعاد عمودی دارند
  • از موزیکی در کتابخانه موسیقی‌های اینستاگرام و صوتی جدید یا صوت دیگر کاربران استفاده می‌کند

با درنظرگیری این معیارها لازم است ریلی بسازید که:

  • سرگرم‌کننده و جذاب است (مردم را شاد می‌کند، توجه‌شان را به دست می‌آورد، باعث خنده می‌شود یا یک غافلگیری بزرگ دارد)
  • الهام‌بخش است (با ترندی آغاز می‌شود که دیگران هم به راحتی قادر به پیوستن به آن خواهند بود)
  • آزمون و خطا می‌کند! به دنبال چیزهای تازه بگردید، خودتان باشید و آنقدر آزمون و خطا کنید تا هویت‌تان را پیدا کنید

در طرف دیگر ماجرا، الگوریتم ریلز با ریل‌هایی به مشکل برمی‌خورد که:

  • به خاطر رزولوشن پایین تار شده‌اند
  • بخش اعظمی از تصویر آن‌ها با متن پوشانده شده
  • با قابی در پیرامون آپلود شده باشند
  • با دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام سازگاری ندارند
  • مشخصا از اپلیکیشن‌های دیگر بازیافت شده‌اند (لوگو یا واترمارک دارند)

۵ ترفند برای دیده شدن در ریلز اینستاگرام

در ادامه آموزش ریلز اینستاگرام به سراغ ۵ ترفندی می‌رویم که با بهره‌برداری صحیح از آن‌ها می‌توانید مقابل چشم افراد بیشتری قرار بگیرید و حتی سر از صفحه اکسپلور اینستاگرام درآورید.

۱. از کپشن‌ها و زیرنویس ویدیو استفاده کنید

این را می‌دانیم که ۸۵ درصد از ویدیوهای فیسبوک بدون صدا تماشا می‌شوند و بنابراین وقتی می‌خواهید به بیشترین دامنه ممکن از مخاطبان برسید، باید این فاکتور را مد نظر قرار داده و از زیرنویس‌ها و متن‌های روی صفحه استفاده کنید. چنین زیرنویس‌هایی نه‌تنها به افرادی کمک می‌کنند که نمی‌خواهند صدای موبایل‌شان بلند شود، بلکه برای آن‌ها که ممکن شنوایی دارند بسیار ارزشمند به حساب می‌آیند.

یک ترفند آموزش ریلز اینستاگرام اینکه، برای افزودن زیرنویس ویدیو، می‌توانید به سراغ استیکر کپشن یا Closed Caption در اینستاگرام بروید. روی نماد استیکرها زده و گزینه «Captions» را انتخاب کنید.

آموزش ریلز اینستاگرام

تبدیل صدا به متن (در زبان انگلیسی) اندکی طول می‌کشد. وقتی این فرایند به پایان رسید می‌توانید خودتان هم دست به کار شده و متن را ویرایش کنید تا غلطی در نوشته نباشد.

نکته: با قرار دادن نوشته‌ها در وسط صفحه، اطمینان حاصل خواهید کرد که متون شما در تک‌تک قسمت‌های اپلیکیشن اینستاگرام قابل دیدن باقی می‌مانند.

۲. از ترندها و جریان‌ها الهام بگیرید

درست مثل آنچه در تیک‌تاک اتفاق می‌افتد، ریل‌ها خیلی سریع می‌آیند و خیلی بی‌صدا هم می‌روند. هر روز صبح چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و در زبانه Reels اینستاگرام و پروفایل‌های تولیدکنندگان محتوا بچرخید تا ببینید چه کارهایی انجام می‌دهند. یا سوژه خاصی وجود دارد که به صورت مداوم به چشم بخورد؟ آیا موزیکی تکرار می‌شنوید؟ رفتار خاصی تکرار می‌شود؟

اگر پاسخ این سوالات مثبت است، روی موسیقی ویدیو کلیک کنید و ببینید چند کاربر دیگر از آن استفاده کرده‌اند. با پرسه زدن مداوم میان ویدیوها خودتان متوجه خواهید شد که هر ترند و جریان جدید چه ساختار و دلیلی دارد.

۴. بازار خود را یافته و مداوم پست بگذارید

نکته مهم دیگری که در آموزش ریلز اینستاگرام لازم است ذکر کنیم اینکه، یکی از بهترین راه‌های حیات در دنیای ریلز اینستاگرام این است که گوشه‌ای از بازار و مخاطبان را برای خود پیدا کرده و به صورت مداوم برای آن‌ها پست بگذارید. برای مثال اگر یک برند مراقبت از پوست باشید می‌توانید ترفندهایی مثل اکانت Glowrecipe (+) بگذارید و اگر نان و شیرینی می‌فروشید، می‌توانید مثل اکانت Jennaraecakes (+)، پشت صحنه را نشان دهید.

آموزش ریلز اینستاگرام

حتی اگر اولین ریل‌ها بازدید یا انگیجمنت زیادی به دست نیاوردند هم از کار خود دست نکشید. مثل هرچیز دیگری در شبکه‌های اجتماعی، در نهایت موفقیت شما وابسته به آزمون و خطا است.

۵. از ۳ الی ۵ هشتگ استفاده کنید

قرار دادن ۳ الی ۵ هشتگ در پست‌ها می‌تواند به الگوریتم اینستاگرام در «درک» محتوای شما و نمایش آن به مخاطبانی با سلایق مشابه کمک کند. برای مثال استفاده از هشتگ‌هایی مانند EasyRecipe# (به معنای دستور غذای آسان) یا MealIdeas# (به معنای ایده‌های غذایی) به الگوریتم ریلز اینستاگرام می‌فهماند که محتوای شما راجع به غذا است. بدین ترتیب احتمال اینکه محتوای چشم مقابل چشم افرادی قرار بگیرد که به صورت مداوم چنین ویدیوهایی تماشا می‌کنند، بالاتر می‌رود.

بر اساس رای ۲۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Later
۱ دیدگاه برای «آموزش ریلز اینستاگرام – راهنمای تصویری، کامل و به روز»

قسمت audio من غیز فعاله با اون یکی اکانتمم همین طوره واقعا هیچی نمیتونم درست کنم کسی نیدونه باید چیکار کنم؟
این ارور رو میده Instagram music is not available for some accounts.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *