آنالیز پیج اینستاگرام برای رشد و افزایش فالوور – از صفر تا صد

۲۵۵۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
آنالیز پیج اینستاگرام برای رشد و افزایش فالوور – از صفر تا صد

بدون دسترسی به داده‌های کافی و صحیح، چطور می‌خواهید بفهمید که استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام شما جواب می‌دهد یا خیر؟ چطور متوجه خواهید شد که مخاطبان شما بهترین واکنش را به چه نوع محتوایی دارند؟ چطور پی می‌برید که مردم واقعا به کدام جنبه از کسب‌وکار شما علاقه دارند؟ برای دستیابی به پاسخ تمام این سوالات لازم است به آنالیز پیج اینستاگرام مشغول شده و منطق پشت تحلیل داده در این شبکه اجتماعی را درک کنید.

در سال ۲۰۲۲ میلادی، شمار کاربرانی که به صورت فعالانه و ماهانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند، نزدیک به ۹۰۰ میلیون نفر شده است. برای اینکه بتوان با این رشد چشمگیر همگام باقی ماند و نیازهای دیجیتال مارکتر های خبره را نیز برطرف کرد، اخیرا شاهد به‌روزرسانی‌هایی در قابلیت Insight اینستاگرام بوده‌ایم که باعث می‌شوند داده‌هایی هرچه بیشتر راجع به مخاطبان و علایق آن‌ها به دست آوریم.

بنابراین افزون بر تمام ابزارها و معیارهای پیشین برای پایش عملکرد حساب اینستاگرام، اکنون داده‌هایی جدید در اختیارمان قرار گرفته که به کمک آن‌ها می‌توانیم تصمیماتی بهتر در قبال استراتژی‌های خود اتخاذ کنیم و از تمام فرصت‌ها برای به دست آوردن مخاطبان جدید و وفادار بهره بگیریم. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا شما را با ابزار آنالیز پیج اینستاگرام و تمام اطلاعاتی که با خود به همراه می‌آورد آشنا کنیم.

ناگفته نماند که این مقاله صرفا بر آموزش نحوه آنالیز پیج اینستاگرام تمرکز دارد، اما اگر مایل به آشنایی با تمام ویژگی‌ها و تنظیمات این شبکه اجتماعی محبوب هستید، مقاله «آموزش اینستاگرام» می‌تواند شروعی بهتر برای روند کسب اطلاعات و آشنایی صفر تا صدی باشد.

 

چرا آنالیز پیج اینستاگرام مهم است؟

آنالیز پیج اینستاگرام

اگر از این مقاله سر در آورده‌اید، به احتمال زیاد پیشتر به ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام مشغول شده‌اید. همین‌طور که این شبکه اجتماعی کاربرانی بیشتر و بیشتر به دست می‌آورد، برندها و تولیدکنندگان محتوا نیز در پی رشد ارگانیک دائمی خواهند بود و برای این کار باید نگاهی ویژه و بسیار دقیق به داده‌های ابزار Insight اینستاگرام انداخت.

رابط کاربری ابزار تحلیلی اینستاگرام طی چند سال اخیر تغییرات زیادی به خود دیده است. بنابراین آشنایی با تغییرات به وجود آمده و همگام ماندن با ویژگی‌های جدید باعث می‌شود قادر به شناسایی آن دسته از پست‌های خود باشید که بهترین عملکرد را به همراه آورده‌اند و سپس از همان خط مشی برای موفقیت هرچه بیشتر استفاده کنید.

در نتیجه چه به دنبال پایش میزان موفقیت اکانت اینستاگرام برند خود باشید و چه بخواهید تکنیک‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به کار ببندید، درک اعداد و ارقام و همین‌طور معنای هرکدام باعث می‌شود قادر به ساخت محتوای با کیفیت‌تر و همین‌طور تنظیم شاخص‌های عملکرد کلیدی بهینه‌تر باشید.

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام چه قابلیت‌های جدیدی دارد؟

در ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی، اینستاگرام به به‌روزرسانی داده‌های بخش «Accounts Reached» مشغول شد و اطلاعات بیشتری راجع به جنس اکانت‌هایی که قادر به جلب توجه آن‌ها بوده‌اید ارائه کرد. از سوی دیگر این شبکه اجتماعی حالا به شما می‌گوید که کدام فرم‌های محتوایی بهترین عملکرد را برای پروفایل شما به همراه می‌آورند.

بنابراین حالا سه معیار جدید داریم که به صورت دقیق مشخص می‌کنند چه کسانی در حال تعامل با محتوای شما هستند، چه اکانت‌هایی تصمیم به دنبال کردن پروفایل شما می‌گیرند و اینکه دامنه کاربرانی که به آن‌ها دست پیدا کرده‌اید دقیقا چقدر است:

  • Accounts Engaged: این معیار به شما می‌گوید که در مجموع و در یک بازه زمانی مشخص، چند اکانت با محتوای اینستاگرامی شما تعامل داشته‌اند.
  • Engaged Audience: این معیار شامل داده‌های جمعیت‌شناسی مربوط به اکانت‌هایی می‌شود که با شما تعامل داشته‌اند، چه فالوئر شما باشند و چه نه. از جمله داده‌هایی که در این معیار قرار گرفته می‌توان به شهر و کشور سکونت کاربران، سن و همین‌طور جنسیت آن‌ها اشاره کرد.
  • Reached Audience: این معیار اطلاعات جمعیت‌شناسی (شهر، کشور، سن، جنسیت) مربوط به تمام افرادی را در اختیارتان می‌گذارد که در برهه مشخصی از زمان، محتوای شما را دیده‌اید.
تحلیل کردن پروفایل در اینستا

نکته: با استفاده از داده‌های لوکیشن می‌توان بهترین ساعت برای انتشار پست در اینستاگرام را یافت و زمانی دست به این کار زد که مخاطبان آنلاین هستند. از سوی دیگر با داده‌های مربوط به سن و جنسیت می‌توان پرسونا هایی دقیق‌تر برای مخاطبان هدف طراحی کرد.

بازاریابان می‌توانند از این داده‌های ارزشمند برای بهبود استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود استفاده کنند. در واقع این اطلاعات ظرفیت‌های بیشتری برای بررسی عملکرد کلی فراهم می‌آورند و از سوی دیگر قادر به بهینه‌سازی محتوا، با رویکرد شناسایی آنچه جواب می‌دهد، خواهید بود.

بعد از این بیایید به سراغ سایر مواردی برویم که در ابزار آنالیز پیج اینستاگرام قرار دارند و بازاریابان باید هم آن‌ها را بشناسند، هم به خوبی درک کنند و هم دقیقا بدانند که چطور به کار بگیرند.

معیارهای بنیادین در آنالیز پیج اینستاگرام

برای دسترسی یافتن به ابزار آنالیز پیج اینستاگرام یا همان Insights، لازم است در پروفایل خود روی نماد منو در گوشه بالا سمت راست بزنید. البته در آخرین نسخه اینستاگرام، صرفا با ورود به پروفایل هم می‌توان به این ابزار دسترسی یافت. سپس روی زبانه «Insights» بزنید تا تمام اطلاعات مربوط به اکانت بیزینس شما مقابل چشم قرار بگیرد.

نکته: اگر اخیرا اکانت خود را به حساب بیزینس تغییر داده باشید، تنها قادر به دیدن آمار و ارقام مربوط به پست‌ها و استوری‌هایی هستید که بعد از این تغییر تولید و منتشر شده‌اند.

وقتی وارد بخش Insights می‌شوید، قادر به دیدن آمار مربوط به دو گزینه کلی هستید:

  • Overview: ابزار insights اینستاگرام از سه بخش کلی تشکیل شده: «ریچ» (Reach)، «تعاملات» (Interactions) و «مخاطب» (Audience). این گزینه‌ها ریچ در اینستاگرام، اکانت‌های در تعامل با شما، مجموع تعداد فالوئرها و محتوایی که شما به اشتراک گذاشته‌اید را نشان می‌دهند.
  • Content You Shared: این گزینه شامل ارقام و ارقام مربوط به پست‌ها، استوری‌ها، ویدیوهای اینستاگرام ریلز، ویدیوهای عادی و ویدیوهای لایوی می‌شود که در برهه مشخصی از زمان با مخاطبان به اشتراک گذاشته‌اید.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این موارد انداخته و می‌گوییم که در مسیر رشد اکانت اینستاگرام شما چه اهمیتی دارند.

زبانه Overview

Overview اصلی‌ترین زبانه درون ابزار Insights اینستاگرام است. در این بخش می‌توانید معیارهای مربوط به ۷، ۱۴، ۳۰ یا ۹۰ روز اخیر را ببینید. اگر روی هر یک از سه معیار بنیادینی که در پایین آورده‌ایم کلیک کنید، شاهد آمارهایی دقیق‌تر و جزئی‌تر راجع به هر یک خواهید بود.

زبانه Overview
  • Accounts Reached: این به معنای تعداد اکانت‌های یکتا و منحصر به فردی است که پست‌ها، استوری‌ها، ویدیوهای ریلز و ویدیوهای لایو شما را حداقل یک بار مشاهده کرده‌اند.
  • Content Interactions: این به معنای تعداد اکانت‌هایی که با محتوای شما تعامل داشته‌اند. وقتی می‌گوییم محتوا، داریم راجع به پست‌ها، استوری‌ها، ویدیوهای ریلز و ویدیوهای لایو صحبت می‌کنیم. از جمله اشکال مختلف تعامل هم می‌توان به کارهایی ماند لایک کردن، ذخیره کردن، کامنت گذاشتن، بازنشر یا ریپلای زدن اشاره کرد.
  • Total Followers: این تعداد کل فالوئرهایی است که تاکنون در اینستاگرام به دست آورده‌اید.

نکته: با استفاده از این داده‌ها می‌توانید تصمیماتی آگاهانه بگیرید که رشد طبیعی (ارگانیک) اکانت شما را به همراه خواهند آورد. هرکدام از این گزینه‌ها را به شکلی جامع تحلیل کنید تا درک بهتری از این به دست آورید که مخاطبان معمولا با چه نوع محتوایی تعامل می‌کنند. سپس الگوهای موفق را تکرار کنید تا در گذر زمان فالوئرها و نرخ اینگیجمنت بیشتری به دست آورید.

گزینه Accounts Reached

زبانه Reach جایی است که اطلاعات بنیادین راجع به ریچ در اینستاگرام را طی ۹۰ روز اخیر به دست می‌آورید. برای مثال می‌توانید تعداد ایمپرشن‌ها، بازدیدها از پروفایل، کلیک‌ها روی لینک وب‌سایت و همین‌طور کلیک‌ها روی دکمه‌های فراخوان را ببینید.

موفق‌ترین پست‌ها و محتواهای شما براساس شمار اکانت‌های یکتایی که از آن‌ها بازدید کرده‌اند سنجیده می‌شوند. البته سازندگان اینستاگرام می‌گویند این معیار شکلی تخمینی دارد و هنوز در دست توسعه هرچه بیشتر است.

  • Reach: ریچ به معنای شمار اکانت‌های یکتایی است که محتوای شما را حداقل یک‌بار دیده‌اند. وقتی می‌گوییم محتوا، منظورمان پست‌ها، استوری‌ها، ویدیوهای ریلز، ویدیوهای معمولی و ویدیوهای لایو است. ریچ ضمنا با ایمپرشن در اینستاگرام فرق دارد که می‌تواند چندین بازدید از سوی یک اکانت واحد را نیز شمارش کند.
  • Reached Audience: تعداد فالوئرها در قیاس با افراد غیر فالوئری که محتوای شما را دیده‌اند.
  • Content Reach: این داده به شما کمک می‌کند که درک کنید کدام نوع از محتوا دامنه عظیم‌تری از مخاطبان را به خود جذب می‌کنند و کدام محتوای به‌خصوص نیز بیشتر از همه دیده می‌شود.
  • Top Posts: پست‌هایی که بهترین عملکرد را داشته‌اند، براساس تعداد اکانت‌های یکتایی که محتوای شما را دیده‌اند. اگر روی گزینه «See All» کلیک کنید، تمام پست‌های خود در ۲ سال اخیر را مشاهده خواهید کرد.
  • Top Stories: استوری‌هایی که بهترین عملکرد را داشته‌اند، براساس تعداد اکانت‌های یکتایی که محتوای شما را دیده‌اند. به صورت پیش‌فرض استوری‌های برتر به نمایش درمی‌آیند، اما می‌توان براساس ماهیت ماهیت فعالیت‌های کاربران و یا بازه‌های زمانی نیز آن‌ها را دسته‌بندی کنید.
  • Impressions: تعداد دفعاتی که پست‌ها، استوری‌ها، ویدیوهای ریلز، ویدیوهای عادی یا ویدیوهای لایو شما در یک بازه زمانی مشخص، روی صفحه موبایل کاربران به نمایش درآمده‌اند.
  • Profile Activity: این گزینه به اندازه‌گیری شمار تعاملات کاربران با پروفایل شما می‌پردازد. از جمله فعالیت‌های این چنینی می‌توان به بازدید از پروفایل، کلیک کردن روی آدرس وب‌سایت، کلیک کردن روی آدرس کسب‌وکار، کلیک کردن روی دکمه‌های فراخوان، کلیک کردن روی دکمه ایمیل و همین‌طور کلیک کردن روی دکمه متنی اشاره کرد.

گزینه Accounts Engaged

وقتی وارد زبانه دوم می‌شوید، شاهد معیارهایی بسیار بنیادین خواهید بود که به ۹۰ روز اخیر تعلق دارند:

  • Top Accounts Engaged: تعداد اکانت‌هایی که با محتوای شما تعامل داشته‌اند. وقتی می‌گوییم محتوا، منظورمان پست‌ها، استوری‌ها، ویدیوهای ریلز، ویدیوهای معمولی و ویدیوهای لایو است. تعامل نیز می‌تواند به معنای لایک کردن، ذخیره کردن، کامنت گذاشتن، بازنشر و یا ریپلای زدن باشد.
  • Engaged Audience: تعداد فالوئرها در قیاس با افراد غیر فالوئری که با محتوای شما تعامل کرده‌اند.
  • Audience Demographic: معیارهایی راجع به مخاطبان شما که اطلاعاتی مانند کشورها و شهرهای برتر، جنسیت غالب و بازه‌های سنی برتر در میان فالوئرها و غیر فالوئرهایی که با محتوای شما تعامل داشته‌اند را نشان می‌دهند.
  • Content Interaction: تعداد کارهایی که مردم هنگام تعامل با محتوای شما (شامل پست‌، استوری، ریل، ویدیوی لایو و ویدیوی عادی) انجام داد‌اند. تعاملات می‌توانند شامل کارهایی مانند لایک کردن، ذخیره‌سازی، گذاشتن کامنت، بازنشر و یا ریپلای زدن باشند.

گزینه Total Followers

گذشته از مجموع فالوئرهایی که به دست آورده‌اید، می‌توانید ببینید که طی هفته اخیر چند کاربر شما را فالو یا آنفالو کرده‌اند. از سوی دیگر قادر به دیدن بازه سنی و توزیع جنسیتی فالوئرهای خود و همین‌طور توزیع سنی جداگانه برای مردان و زنان خواهید بود. در پایین این بخش، می‌توانید ببینید که دنبال‌کنندگان شما معمولا چه ساعتی آنلاین هستند.

  • Follower Count: این گزینه اطلاعاتی راجع به اکانت‌هایی که شما را فالو کرده‌اند در اختیارتان می‌گذارد.
  • Growth: شمار اکانت‌هایی که شما را فالو کرده‌اند، منهای اکانت‌هایی که طی یک بازه زمانی تصمیم به آنفالو کردن شما گرفته‌‌اند یا به طور کامل از اینستاگرام خارج شده‌اند.
  • Top Locations: مناطقی که بیشترین تعداد مخاطب را در آن‌ها دارید.
  • Age: توزیع سنی دنبال‌کنندگان شما.
  • Gender: توزیع جنسیتی دنبال‌کنندگان شما.
  • Active Times - Hours/Days: میانگین زمانی که فالوئرهای شما در اینستاگرام حضور دارند، بسته به ساعت و روز.
زبانه Followers

نکته: به دنبال الگوهای تکرارشونده در ساعات و روزهای آنلاین بودن فالوئرهای خود بگردید و محتوای خود را در همان ساعات و روزها منتشر کنید تا به بیشترین نرخ ریچ ارگانیک و همین‌طور نرخ انگیجمنت دست یابید.

زبانه Content You Shared

در ادامه مقاله آنالیز پیج اینستاگرام به سراغ زبانه دوم یا همان Content You Shared می‌رویم و گزینه‌های موجود در آن را بررسی می‌کنیم.

پست‌ها (Posts)

گذشته از بخش Overview که اطلاعاتی کلی در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید اندکی عمیق‌تر شده و روی تصویر بندانگشتی هر پست زده و به سراغ گزینه «View Insights» بروید تا اطلاعاتی منحصر به همان پست به دست آید. هدف اصلی این خواهد بود که به بهترین شکل از داده‌ها استفاده کرده و ببینید چه عواملی منجر به عملکرد موفقیت‌آمیز پست شده‌اند. برای هر پست می‌توانید اطلاعاتی کامل را مشاهده کنید که به شرح زیر هستند:

آنالیز پیج اینستاگرام
  • Engagement: شمار کامل لایک‌ها، کامنت‌ها، بازنشرها و ذخیره‌سازی‌های آن پست.
  • Overview: این گزینه شامل چندین داده کلیدی راجع به پست شما است و موارد زیر را در بر می‌گیرد:
    • Accounts Reached: تعداد اکانت‌های یکتایی که این پست را حداقل یک بار دیده‌اند.
    • Content Interaction: تعداد کارهایی که مردم هنگام تعامل با پست انجام داده‌اند، مانند بازنشر، لایک کردن، کامنت گذاشتن و ریپلای زدن.
    • Profile Activity: تعداد کارهایی که مردم بعد از تعامل با پست شما و هنگام بازدید از پروفایل انجام داده‌اند.
  • Reach: این مجموعه داده به شما نشان می‌دهد که چند نفر محتوای شما را دیده‌اند و از کجا پیدایش کرده‌اند. از سوی دیگر شاهد آمار ایمپرشن (Impression) هم خواهید بود که به معنای دفعات نمایش پست روی صفحات گوناگون مانند صفحه هوم، صفحه هشتگ‌ها، پروفایل خودتان و موارد مشابه است.
  • Content Interaction: این مجموعه داده، کارهایی را نشان می‌دهد که مردم هنگام تعامل با محتوای شما انجام می‌دهند، مانند لایک کردن، ذخیره‌سازی، کامنت‌گذاری یا بازنشر.
  • Profile Activity: این نشان‌دهنده کارهایی که مردم پس از تعامل با پست شما انجام می‌دهند، مانند سر زدن به پروفایل و دنبال کردن شما دقیقا به خاطر همان پست.
  • Promotion: اگر پست شما ساختار تبلیغاتی داشته، در اینجا می‌توانید آمار مربوط به عملکرد آن را مشاهده کنید.

نکته: ریچ با ایمپرشن فرق دارد. ریچ در اینستاگرام به معنای مجموع اکانت‌های یکتایی است که محتوای شما را دیده‌اند. ایمپرشن در اینستاگرام اما مجموع دفعاتی است که محتوای شما به نمایش درآمده. بنابراین یک نفر ممکن است با تماشای چندین‌باره یک محتوا، چندین ایمپرشن برای شما به همراه بیاورد.

استوری‌ها (Stories)

در این بخش، می‌توانید آمار و ارقام مربوط به استوری‌ها را پیدا کنید، مثلا اینکه یک تصویر یا ویدیوی به‌خصوص در استوری شما چند بار دیده شده، چند کاربر یکتا استوری شما را دیده‌اند و اینکه چند ریپلای دریافت کرده‌اید. معیار «Exited» نیز به شما می‌گوید چه بار یک نفر از استوری شما خارج شده‌ است.

زبانه Post Insights

در اینجا می‌توانید فهرست را براساس فعالیت مخاطبان و بازه زمانی، فیلتر کنید:

  • Back (بازگشت به عقب)
  • Call Button Taps (تعداد کلیک‌ها روی دکمه تماس)
  • Email Button Taps (تعداد کلیک‌ها روی دکمه ایمیل)
  • Exited (دفعات خروج از استوری‌ها)
  • Follows (فالوهای به دست آمده از استوری)
  • Next Story (رفتن به استوری بعدی)
  • Business Address Tap (تعداد کلیک‌ها روی آدرس کسب‌وکار)
  • Impressions (ایمپرشن‌ها)
  • Link Clicks (تعداد کلیک‌ها روی لینک)
  • Forward (رفتن به استوری اکانت بعدی)
  • Profile Visits (دفعات بازدید از پروفایل)
  • Reach (ریچ)
  • Text Button Taps (تعداد کلیک‌ها روی دکمه متنی)
  • Website Taps (دفعات کلیک روی آدرس وب‌سایت)

نکته: برخی از مهم‌ترین معیارهای این بخش که باید مد نظر قرار داد به شرح زیر است.

  • Number of Exits: این به معنای دفعات خروج از استوری شما است. اگر می‌بینید ۱۰۰ نفر به تماشای استوری نشسته‌اند، اما ۷۰ نفر از آن خارج شده‌اند، یعنی مردم آنقدرها از چنین استوری‌هایی لذت نمی‌برند.
  • Completion Rate: با مقایسه کردن تعداد بازدیدکنندگان اولین و آخرین استوری خود، می‌توانید «نرخ اتمام» آن‌ها را محاسبه کنید.
  • Peoples Insight: این فهرستی از تمام اکانت‌هایی است که تصویر یا ویدیوی به‌خصوصی در استوری شما را دیده‌اند. علاوه بر این می‌توانید با کلیک روی نام کاربری آن‌ها، وارد اکانت اینستاگرامی هرکدام شوید.

ویدیوهای ریلز (Reels)

آنالیز پیج اینستاگرام

به عنوان فرمی تازه که ویدیوهای کوتاه و پر زرق و برق را به فید اصلی کاربران می‌آورد، اینستاگرام ریلز در گذر زمان به جایگزینی برای IGTV تبدیل شد. هنگام آنالیز پیج اینستاگرام خود، می‌توانید آمار تعاملات مردم با ویدیوهای ریلز را براساس فاکتورهای زیر فیلتر کنید.

  • Comments (کامنت‌ها)
  • Likes (لایک‌ها)
  • Reach (ریچ)
  • Plays (دفعات پخش)
  • Reels Interactions (تعاملات با ریلز شامل لایک کردن، کامنت‌ گذاشتن، بازنشر و ذخیره‌سازی)

نکته: برخی از مهم‌ترین معیارهای این بخش که باید مد نظر قرار داد به شرح زیر است.

  • Number of Plays: معیار «دفعات پخش» به شما می‌گوید که در واقع ویدیوهایی چقدر سرگرم‌کننده و درگیرکننده ساخته‌اید. اگر این رقم از تعداد اکانت‌های ریچ بیشتر باشد، یعنی برخی از کاربران ویدیو را چندین‌بار تماشا کرده‌اند و باید به ساخت این جنس از محتوا ادامه دهید.
  • Accounts Reached: این رقم تعداد کاربران یکتایی را نشان می‌دهد که به تماشای ویدیو نشسته‌اند. از این داده برای شناسایی ویدیوهایی استفاده کنید که بازخوردی مثبت از سوی مخاطبان دریافت کرده‌اند.

ویدیوها (Videos)

بخش Videos جایی است که داستان استراتژی محتوای ویدیویی شما را روایت می‌کنید. می‌توانید داده‌هایی مانند درصد ویدیوهای تماشا شده، لایک‌ها، کامنت‌ها، بازنشرها، بازدیدها و دیگر معیارهای این چنینی را از نظر رد کنید.

  • Average Percentage Watched (میانگین درصد تماشا شده از ویدیو)
  • Website Taps (دفعات کلیک روی آدرس وب‌سایت)
  • Call Button Taps (دفعات کلیک روی دکمه تماس)
  • Comments (کامنت‌ها)
  • Email Button Taps (دفعات کلیک روی دکمه ایمیل)
  • Follows (فالوهای به دست آمده)
  • Business Address Taps (دفعات کلیک روی آدرس کسب‌وکار)
  • Impressions (ایمپرشن‌ها)
  • Link Click (دفعات کلیک‌ها روی لینک)
  • Likes (لایک‌ها)
  • Profile Visits (دفعات بازدید از پروفایل)
  • Reach (ریچ)
  • Saves (دفعات ذخیره‌سازی)
  • Text Button Taps (دفعات کلیک روی دکمه متنی)
  • Video Views (بازدیدهای ویدیو)
  • Video Interactions (تعاملات با ویدیو شامل تعداد کل لایک‌ها، کامنت‌ها، بازنشرها و ذخیره‌سازی‌ها)
صفحه Insight در اینستا

نکته: می‌توانید تا دو سال به عقب بازگشته و عملکرد ویدیوهای خود را بررسی کنید. به دنبال الگوهای رشد در گذر زمان بگردید و موفق‌ترین ویدیوها را تحلیل کنید. از این الگوها برای محتوای آتی خود بهره ببرید تا شانس بیشتری برای دستیابی به بازدید بالاتر و رشد ارگانیک داشته باشید.

ویدیوهای لایو (Live Videos)

بعد از عرضه قابلیت ریلز در ماه مه ۲۰۲۱، امکان مشاهده آمار و ارقام مربوط به ویدیوهای لایو هم مهیا شد و حالا می‌توان معیارهای زیر را مشاهده کرد:

  • Comments (کامنت‌ها)
  • Reach (ریچ)
  • Peak Concurrnet Viewers (بیشینه بازدیدکنندگان همزمان)
  • Live Video Interactions (تعاملات با ویدیوی لایو)

نکته: برخی از مهم‌ترین معیارهای این بخش که باید مد نظر قرار داد به شرح زیر است.

  • Peak Concurrent Viewers: بیشینه تعداد بازدیدکنندگانی که به صورت همزمان در حال تماشای لایو شما بوده‌اند. این رقم باید در گذر زمان به شکلی آهسته اما پیوسته رشد کند، زیرا دنبال‌کنندگان شما نیز بیشتر می‌شوند.
  • Live Video Interactions: اگر محتوای شما درگیرکننده باشد، باید به تعداد قابل قبولی از کامنت دست پیدا کنید. اگر در اینجا ارقامی پایین مشاهده می‌کنید، باید محتوایی سرگرم‌کننده و جذاب‌تر بسازید.
بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Product Lead
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *