بالا بردن امنیت در اینستاگرام با انجام تنظیمات مرتبط

۶۷۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
بالا بردن امنیت در اینستاگرام با انجام تنظیمات مرتبط

اینستاگرام به عنوان پادشاه شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. از حساب‌های کاری تا کاربران شخصی، همه به دنبال جذب مشتری در اینستاگرام هستند یا مخاطب بیشتری می‌خواهند. با این همه هنوز هم، بالا بردن امنیت در اینستاگرام حرف اول را می‌زند. هنوز ایمنی، مهم‌ترین نگرانی هر کاربری است، چون در صورت بروز مشکلی در این زمینه، خطرات بسیاری وجود خواهد داشت.

به همین دلیل در این مطلب به بررسی روش‌هایی برای افزایش امنیت اینستاگرام از طریق تنظیمات خود این برنامه، می‌پردازیم. اگر نگران امنیت اطلاعات خود هستید، با ما همراه باشید. همچنین مطالعه مطلب آموزش اینستاگرام از صفر تا صد می‌تواند مسیر مناسبی برای یادگیری این برنامه پر طرفدار باشد.

ویژگی‌های امنیتی اینستاگرام و نحوه استفاده از آ‌ن‌ها

شما می‌توانید از تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام برای بالا بردن امنیت حسابتان استفاده کنید و از خطرات احتمالی مصون بمانید. این قابلیت‌ها برای تمام کاربرانی که می‌خواهند بدون احساس خطر در این شبکه اجتماعی گشت و گذار کنند، قابل استفاده و مفید است.

بررسی کننده پسورد اینستاگرام (Password Checker)

انتخاب یک پسورد، حین ساخت حساب اینستاگرام ضروری است. باید یک رمز عبور قوی و غیر قابل نفوذ بسازید که حدس زدن آن دشوار باشد.

بهتر است ترکیبی پیچیده از اعداد و حروف بزرگ و کوچک انگلیسی انتخاب کنید، اما الگوی آن‌ها باید به شکلی باشد که به سادگی در خاطر بمانند. به عنوان مثال می‌توانید از تاریخ تولد یکی از اعضای خانواده همراه با نام یکی از اشیای دلخواه خود، ترکیبی قوی بسازید.

تغییر رمز برای بالا بردن امنیت در اینستاگرام

برای آموزش تغییر رمز اینستاگرام در اندروید، آیفون و کامپیوتر مراحل زیر را دنبال کنید:‌

وارد تنظیمات برنامه شده و گزینه Security را بزنید. در این قسمت، با کلیک روی گزینه Security Checkup، تمام شاخص‌های امنیتی اینستاگرام را خواهید دید، روی Password کلیک کنید.

از شما خواسته می‌شود که برای احراز هویت، پسور فعلی خود را وارد کنید. سپس باید رمز جدید را دو بار در دو کادر مجزا بنویسید. برای تغییر رمز همچنین می‌توانید از مسیر Security > Login Security > Password استفاده کنید. هر دو روش ساده بوده و را‌ه‌های یکسانی برای گرفتن تاییدیه دارند. همانطور که گفتیم، بهتر است رمز خود را به یاد بسپارید، اما در صورت فراموشی آن نیز، می‌توانید از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنید.

به روز رسانی ایمیل

مورد دیگر برای بالا بردن امنیت در اینستاگرام به‌روزرسانی آدرس ایمیل یا حذف آدرس قدیمی است. آدرس ایمیل متصل به حساب کاربری اینستاگرام شما باید فعال باشد و از آن استفاده کنید.

بروزرسانی ایمیل در اینستاگرام

برای تغییر آدرس ایمیل می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

روی علامت سه خط افقی در حساب اینستاگرام خود کلیک و گزینه Setting را انتخاب کنید. سپس از منوی Security، گزینه Security Checkup را بزنید. برای تغییر آدرس قدیمی ایمیل، روی گزینه Email کلیک کنید.

در نهایت، آدرس جدید را بنویسید. پس از آن اینستاگرام یک کد 6 رقمی تاییدیه به این ایمیل جدید خواهد فرستاد. این مرحله تعبیه شده تا در صورت هک شدن، از تلاش‌های ناشناس آگاه شوید و جلوی خرابکاری را بگیرید.

البته می‌توانید ایمیل‌های مربوط به به‌روزرسانی‌های امنیتی را نیز از اینستاگرام دریافت کنید. برای دریافت این دست ایمیل‌ها از اینستاگرام، مانند زیر عمل کنید:

سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای حساب خود را انتخاب کنید. وارد منوی Setting و سپس Security شوید، سپس در این قسمت، گزینه Emails from Instagram را برگزینید.

همچنین اگر حس کردید مشکلی وجود دارد، می‌توانید از طریق مرکز راهنمایی اختصاصی اینستاگرام اقدام کنید.

دریافت ایمیل امنیتی از اینستاگرام

به روز رسانی شماره تلفن برای بالا بردن امنیت در اینستاگرام

شماره تلفن حساب شما هم در افزایش امنیت تاثیر گذار است. به همین دلیل می‌توانید شماره خود را به عنوان یک لایه امنیتی جدید، در حساب کاربری اینستاگرام خود وارد کنید.

به این ترتیب، اگر شخص دیگری با یک مرورگر یا برنامه ناشناخته، قصد ورود به حساب شما را داشته باشد، کد تاییدی روی گوشی خود دریافت کرده و از این حملات آگاه خواهید شد. فراموش نکنید در صورت تعویض سیم کارت، شماره خود را روی حساب کاربری اینستاگرام هم عوض کنید.

تغییر شماره تلفن برای بالا بردن امنیت در اینستاگرام

برای تغییر شماره تلفن، کافی است Security Checkup را باز و روی Mobile Phone Number کلیک کنید. سپس شماره جدید را داخل کادر نوشته و دکمه Next‌ را بفشارید. از شما خواسته می‌شود که کد تایید 6 رقمی ارسال شده به شماره مذکور را وارد کنید. این کار را انجام داده و دوباره روی Next‌ بزنید تا شماره به طور کامل عوض شود.

روش دیگر تغییر شماره برای بالا بردن امنیت در اینستاگرام به شرح زیر است:

گزینه Edit Profile را زده و Personal Information Settings را انتخاب کنید. سپس روی کادر Phone‌ که شماره قبلی را در خود دارد، بزنید. مانند قبل، شماره جدید را وارد کنید و منتظر دریافت کد تایید بمانید. در نهایت دکمه Done را فشار دهید تا کار تمام شود.

افزودن اطلاعات تماس به حساب کاربری اینستاگرام، برای همه ضروری و مهم است. همچنین والدین می‌توانند با افزودن شماره خود به اکانت فرزندانشان، از آخرین زمان فعالیت آن‌ها مطلع شوند.

احراز هویت دو مرحله‌ای

ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای توسط اینستاگرام معرفی شد تا به عنوان یک لایه حفاظتی اضافه عمل کند. استفاده از این ویژگی، کار افراد ناشناس را برای احراز هویت و ورود به حساب سایرین، بسیار سخت می‌کند.

 

همچنین افزودن اطلاعات تماس و جزئیات آن برای افزایش امنیت مهم هستند. یک حساب با احراز هویت دو مرحله‌ای، هر زمان که دستگاه ناشناسی قصد ورود داشته باشد، از مالک حساب درخواست مجوز خواهد کرد. البته می‌توانید پس از ورود به حساب، مرورگرها یا برنامه‌های قابل اعتماد خود را ذخیره کنید. البته بهتر است نحوه استفاده از چند اکانت در اینستاگرام را نیز بدانید تا مدیریت آن‌ها برایتان ساده‌تر شود.

احراز هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

برای فعال سازی این ویژگی ابتدا روی نماد حساب کاربری خود بزنید و از آنجا منوی تنظیمات و سپس Security را باز کنید. در این قسمت، وارد منوی Two-Factor Authentication شوید. وقتی دکمه Get Started را بزنید، اینستاگرام سه گزینه مختلف به شما ارائه خواهد داد. این گزینه‌ها شامل واتساپ، برنامه احراز هویت و پیام متنی هستند. اگر می‌خواهید گزینه واتساپ را انتخاب کنید باید حساب فعالی در این برنامه داشته باشید.

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و مراحل آن را طی کنید تا احراز هویت دو مرحله‌ای برای بالا بردن امنیت در اینستاگرام فعال شود. فراموش نکنید که از این پس برای ورود به حساب خود نیاز به کد دوم خواهید داشت. همچنین بهتر است با نحوه آپدیت اینستاگرام نیز آشنا باشید. نسخه‌های جدید معمولا مشکلات امنیتی کمتری دارند و امن‌تر هستند.

دانلود اطلاعات برای افزایش امنیت اینستاگرام

می‌توانید برای ارزیابی و بررسی فعالیت‌های خود، اطلاعات شخصی را از حساب اینستاگرام دانلود کنید. اطلاعاتی که شامل پیام‌ها، نظرات، عکس‌ها و اطلاعات پروفایل است.

دانلود اطلاعات حساب اینستاگرام

برای دانلود یک کپی از اطلاعات اینستاگرام خود، در منوی تنظمیات، گزینه Your Activity و سپس Download Your Information را انتخاب کنید. سپس آدرس ایمیل خود را وارد و روی Request Download کلیک کنید. به این ترتیب، لینکی برای دانلود اطلاعات خود از سمت اینستاگرام دریافت خواهید کرد. در نهایت، دکمه Next را بزنید و منتظر دریافت ایمیل باشید. بهتر است پوشه اسپم ایمیل خود را نیز چک کنید. معمولا روند جمع‌آوری و ارسال این لینک چیزی حدود 2 هفته طول خواهد کشید.

با این اطلاعات می‌توانید هرگونه حمله به حساب خود را شناسایی کرده یا شواهدی را که بعدا به درد می‌خورند، حفظ کنید.

سخن نهایی

همه کاربران باید بتوانند به راحتی و بدون دغدغه امنیت، با اینستاگرام کار کنند. کاربرانی که قصد بالا بردن امنیت در اینستاگرام را دارند، می‌توانند از ویژگی‌های حفاظتی خود این برنامه، استفاده کنند. مثلا آدرس ایمیل و شماره تماس خود را به‌روزرسانی کرده و احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند.

بررسی موارد ذکر شده در این مقاله (به صورت مرتب) به شما کمک می‌کند از وضعیت ایمنی حساب خود آگاه شوید و جلوی هرگونه خطرات احتمالی را بگیرید. به همین دلیل مهم است تمام مراحل را در فواصل زمانی مشخص، دوباره بررسی کرده و در صورت نیاز عوض کنید.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseof
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *