گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام – آموزش تصویری کامل

۱۳۴۳۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام – آموزش تصویری کامل

به لطف قابلیت پست مشترک در اینستاگرام، دو کاربر می‌توانند یک پست واحد را درون فید اصلی یا زبانه ریلز اینستاگرام خود منتشر کنند. این قابلیت برای نخستین بار در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی از راه رسید و به فاصله چند ماه در اختیار تمام کاربران قرار گرفت. گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام راهکاری معرکه در دنیای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید که هر دیجیتال مارکتر خبره‌ای باید از آن باخبر باشد. در واقع این قابلیت به‌گونه‌ای طراحی شده که بازتاب‌گر نحوه تعامل کاربران با تولیدکنندگان محتوا باشد.

در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که قابلیت پست مشترک در اینستاگرام چیست، چرا به وجود آمده و چطور می‌توان پست مشترک گذاشت. با مطالعه این مقاله استراتژی تولید محتوا اینستاگرام شما بهتر از همیشه خواهد بود و مخاطبانی هرچه بهتر و هدفمندتر به دست می‌آورید.

قابلیت پست مشترک در اینستاگرام چیست؟

گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، پست مشترک یا پست «Collab»، پستی واحد است که توسط دو کاربر متفاوت منتشر شده و به نمایش درمی‌‌آید. بنابراین در دو جای مختلف، محتوایی یکسان خواهیم داشت. علاوه بر این تمام کامنت‌ها، لایک‌ها و بازنشرها نیز میان دو پست به اشتراک گذاشته می‌شوند.

شیوه کار بدین شکل است که یک کاربر پست را می‌سازد و سپس از کاربر دیگر دعوت می‌کند تا به عنوان «همکار» یا «Collaborator» فهرست شود. وقتی شخص دوم این دعوت را می‌پذیرد، پست مورد نظر در هر دو اکانت ظاهر می‌شود.

یک مثال از Collab در اینستا

در حال حاضر که این مقاله نوشته می‌شود، پست مشترک در اینستاگرام به بخش‌های «فید» (Feed) و «ریلز» (Reels) محدود شده است. این یعنی نمی‌توانید همکاران خود را در استوری‌های اینستاگرام یا استریم‌های زنده تگ کنید.

علاوه بر این، به ازای هر پست تنها می‌توان یک همکار داشت. ولی باید به این نکته اشاره کرد که این قابلیت هنوز در فاز آزمایشی به سر می‌برد و ممکن است در آینده تغییراتی چشمگیر داشته باشد.

چرا باید از پست مشترک در اینستاگرام استفاده کرد؟

اینستاگرام همین حالا امکان تگ کردن سایر کاربران را زیر پست‌های مختلف فراهم کرده و بنابراین سوال اینست که پست مشترک چه تفاوتی ایجاد می‌کند؟

اصلی‌ترین دلایل، «اکتشاف‌پذیری» و همین‌طور «اینگیجمنت اینستاگرام» است. وقتی پست‌های مشترک ایجاد می‌کنید، فرایند پیدا کردن محتوا و تعامل با آن برای کاربران ساده‌تر می‌شود.

این پست‌ها باعث می‌شوند کاربران با سهولت بیشتری محتوا را دیده و وارد پروفایل شما شوند. وقتی کسی را در یک پست معمولی تگ می‌کنید، کاربر باید یک بار روی تصویر بزند تا تگ‌ها را ببیند. سپس باید بار دیگر روی آن تگ کلیک کنند تا وارد پروفایل شوند. با پست مشترک در اینستاگرام، تنها یک ضربه انگشت برای ورود به پروفایلی که در بالای پست درج شده کفایت می‌کند.

گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام تغییرات فراوانی پشت سر گذاشته و چگونگی سامان‌دهی به فیدهای کاربران هم دگرگون شده است. بنابراین با نمایش دادن محتوا در دو پروفایل مختلف، شانس بیشتری برای حضور یافتن در فید کاربران خواهید داشت.

پست‌های مشترک ضمنا نیاز شما به انتشار محتوای تکراری و تبلیغ چندین‌باره را کمتر می‌کنند. اگر همکار شما همان محتوای موجود در اکانت‌تان را بازنشر کند، با خودتان بر سر شمار بازدیدها و لایک‌ها رقابت خواهید کرد. اما با پست مشترک، تمام این آمار و ارقام یک‌جا شمرده شده و به دست می‌آیند.

چطور پست مشترک بسازیم؟

ساخت پست مشترک در اینستاگرام واقعا آسان است، اما یافتن منوی مخصوص آن می‌تواند اندکی دشوار باشد.

با دنبال کردن گام‌های زیر قادر به ساخت پست مشترک اینستاگرام خواهید بود:

۱. مثل همان کاری که همیشه انجام می‌دهید، یک پست عادی برای فید یا یک ریلز اینستاگرامی بسازید.

۲. وارد منوی Tag People شوید.

گزینه Tag People

۳. یک همکار را دعوت کنید. در حال حاضر به ازای هر پست تنها می‌توان یک همکار داشت.

دعوت از همکار

وقتی محتوای خود را منتشر کردید، همکار شما دعوت‌نامه‌ای را از طریق پیام خصوصی (یا اصطلاحا DM) دریافت می‌کند. تا زمانی که این دعوت‌نامه تایید نشود، پست شما مخفی باققی می‌ماند. وقتی هم که تایید لازم انجام شود، پست در دسترس قرار می‌گیرد.

ترفندهای ساخت پست مشترک در اینستاگرام

در این بخش از مقاله به سراغ ترفندها و مثال‌هایی می‌رویم که ذهنیتی بهتر از نحوه ایجاد کردن پست مشترک در اینستاگرام به شما می‌دهند. با پیروی از این ترفندها، رویکردی بهینه‌تر در همکاری‌های اینستاگرامی خود خواهید داشت.

همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا

پست مشترک در اینستاگرام

پست‌های مشترک راهی عالی برای افزایش آگاهی نسبت به برند به حساب می‌آیند و این مهم از طریق همکاری با اینفلوئنسرهایی که شما را تبلیغ می‌کنند محقق خواهد شد.

شمار بازاریابان شبکه‌های اجتماعی که به سراغ بازاریابی اینفلوئنسری رفته‌اند از سال ۲۰۱۹ تاکنون با رشدی چشمگیر همراه بوده و پست مشترک در اینستاگرام هم می‌تواند عنصری حیاتی در فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی شما باشد.

فقط به خاطر داشته باشید که پست مشترک نمی‌تواند جای برچسب «محتوای برند شده» (Branded Content) را بگیرد. اگر یک اکانت Creator دارید که از این قابلیت استفاده می‌کند، همچنان باید از این برچسب استفاده کنید تا با قوانین تبلیغ در اینستاگرام هم‌سو باقی بمانید.

ساخت پست‌های مشترک با سایر برندها

Collab در اینستا

همکاری میان برندها یکی از طبیعی‌ترین اتفاقاتی بود که پس از معرفی پست مشترک در اینستاگرام رخ داد. تبلیغات گروهی به دو برند اجازه می‌دهد که منابع خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بنابراین نسبت به تبلیغات واحد، شانس بیشتری برای دستیابی به نرخ بالاتر ریچ در اینستاگرام خواهید داشت.

همکاری‌ برند با برند ضمنا باعث می‌شود کمپین‌های اهدای جایزه شکلی جذاب‌تر به خود بگیرند. برای مثال می‌توانید محصول اصلی شرکت خود را با محصولی تکمیل‌کننده از برندی دیگر پیوند بزنید و سپس شاهد نرخ اینگیجمنت حیرت‌انگیزی خواهید بود.

علاوه بر این می‌توان از پست مشترک برای اکانت‌های مختلف یک برند واحد نیز استفاده کرد و میزان آگاهی مخاطبان نسبت به هر دو اکانت را افزایش داد. برای مثال شرکت آدیداس از برچسب Collab برای انتشار پست مشترک از سوی اکانت اصلی خود و همین‌طور اکانت محصولات بسکتبالی خود استفاده می‌کند.

پرومد کردن محتوای تولید کاربران

پست مشترک در اینستاگرام

محتوای تولیدی کاربران (User-Generated Content یا به اختصار UGC) همین حالا یکی از اصلی‌ترین اجزای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید. با قابلیت پست مشترک نیز می‌توانید استفاده‌ای بهینه‌ و حداکثری‌ از این دست از محتوا داشته باشید.

به دست آوردن اعتماد کاربران برای موفقیت هر کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ضروری است. با منتشر کردن محتوای تولیدی کاربران نیز می‌توانید به شکلی موثر اعتماد ایجاد کنید و صحت ادعاهای خود را به نمایش بگذارید. وقتی محتوایی که توسط مخاطبان تولید شده‌اند را بازنشر می‌کنید، اعتبار خود را میان سایر کاربران بالاتر می‌برید. از سوی دیگر، با این کار قادر به افزایش نرخ انگیجمنت خواهید بود.

تگ کردن برندگان مسابقات

با نمایش دادن برندگان مسابقات اینستاگرامی در فید خود، تعاملات کاربران را تبدیل به محتوا خواهید کرد. در واقع با انجام چنین کاری می‌توانید نشان دهید که افرادی واقعی در حال برنده شدن در مسابقات هستند و کاربران را به تعامل با برند و اکانت خود ترغیب می‌کنید.

هدفمند نگه داشتن همکاری‌ها

لوگو اینستا

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، در هر پست مشترک در اینستاگرام تنها امکان همکاری با یک اکانت دیگر وجود دارد. از سوی دیگر، انتشار چنین پستی باید از سوی طرف دیگر تایید شود. تمام این‌ها باعث می‌شوند که این قابلیت مناسب‌ترین گزینه برای همکاری‌های نزدیک و صمیمانه باشد.

اگر می‌خواهید توجه قشر عظیمی از مخاطبان را به پستی واحد جلب کنید، بهتر است به سراغ قابلیت‌های دیگری مانند تگ کاربران و هشتگ‌ها بروید.

 

پاسخ به چند پرسش راجع به پست مشترک در اینستاگرام

در ادامه به سراغ چند پرسش رایج می‌رویم که هنگام ایجاد پست مشترک در اینستاگرام در ذهن کاربران شکل می‌گیرند.

آیا پست مشترک اینستاگرام، لایک‌ها و کامنت‌های دو اکانت را ادغام می‌کند؟

بله، پست مشترکی که توسط دو اکانت ایجاد شده به صورت همزمان در پروفایل و همین‌طور فید دنبال‌کنندگان آن‌ها به نمایش درمی‌آید. بعد از این، هر دو اکانت شاهد شمار یکسانی از کامنت‌ها، لایک‌ها و بازنشرها خواهند بود.

چرا قابلیت پست مشترک در اینستاگرام کار نمی‌کند؟

پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که این قابلیت در اختیار اکانت شما قرار گرفته باشد. از سوی دیگر برای استفاده از این قابلیت لازم است آخرین نسخه اینستاگرام را از پلی استور گوگل یا اپ استور اپل دریافت کنید. قابلیت Collab در دسترس کاربرانی که آخرین نسخه اینستاگرام را نصب ندارند قرار نمی‌گیرد.

آیا پست مشترک اینستاگرام برای پست‌های تصویری و ویدیویی کار می‌کند؟

بله، هم هنگام انتشار پست‌های تصویری و هم پست‌های ویدیویی می‌توان به قابلیت پست مشترک دسترسی داشت و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد. اما باید در نظر داشت که در استوری‌ها و همین‌طور لایو استریم‌ها نمی‌توان از قابلیت Collab استفاده کرد.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Hootsuite Blog
۴ دیدگاه برای «گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام – آموزش تصویری کامل»

سلام خدمت شما .
ایا بعد از شیر ریلز میتونیم این کارو انجام بدیم؟ یعنی میتونیم جایی آیدی پیج دومی رو وارد بکنیم و پست براشون بره ؟

خیر نمیشه. بعد از انتشار فقط میشه نفر دوم رو توی تنظیمات حذف کرد نمیشه کسی رو اضافه کرد

سلام من قرار بود با یه نفر دیگه پست مشترک داشته باشم اما نتونستم درخواست رو قبول کنم و اون پاپاپ برام نیومد که اکسپت رو بزنم، بعد یه مدت کلا گزینه ابی زیر درخواست رفت برام و نشد اشتراکی بزاریم
راهی هست که مجدد همون پست رو درخواست بده و من بتونم قبول کنم؟

پست رو بایگانی کنید و مجددا با انجام مراحل لازم برای پست اشتراکی منتشر کنید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *