آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی – معرفی ۱۵ برنامه و سایت

۷۱۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۵ دقیقه
آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی – معرفی ۱۵ برنامه و سایت

در دنیای امروز، تکنولوژی به عنوان جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزار یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود. برای مثال، هوش مصنوعی توانسته است در یادگیری زبان انگلیسی برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در کلاس‌های زبان انگلیسی را ندارند و می‌خواهند آن را یاد بگیرند، تحول چشمگیری ایجاد کند. تصور کنید در منزل خود نشسته‌اید و ابزاری در اختیار دارید که مانند یک معلم در کنار شما حضور دارد و می‌توانید هر سوالی که خواستید مطرح کنید و او همان لحظه به شما جواب خواهد داد. این کار انگیزه بیشتری برای یادگیری ایجاد می‌کند. در آموزش‌های قبلی «مجله فرادرس» درباره یادگیری و تقویت زبان انگلیسی با هوش مصنوعی توضیح دادیم و مثال‌‌های متنوعی برای آموختن انواع مهارت‌‌ها با ChatGPT در اختیار شما قرار دادیم. در این آموزش قصد داریم برنامه‌ها و ابزارهای مختلف آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی را معرفی کنیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

همیشه فکر می‌کردیم برای یادگیری زبان انگلیسی باید در کلاس زبان شرکت کنیم. به همین دلیل به آموزشگاه می‌رفتیم و بعد از آن‌که سطح زبان انگلیسی ما را مشخص می‌کردند، برای حضور در کلاس ثبت‌نام می‌کردیم. هر ترم که معمولاً در حالت عادی بین دو تا سه ماه طول می‌کشید را پشت سر می‌گذاشتیم و با کسب نمره قبولی وارد دوره بعدی می‌شدیم. این روند ادامه داشت و اگر سطح مبتدی بودیم، بین سه تا چهار سال طول می‌کشید تا به سطوح پیشرفته برسیم و به این ترتیب بر مهارت‌‌های زبانی مانند صحبت کردن، نوشتن، خواندن، گوش دادن و همچنین لغات و دستور زبان انگلیسی تسلط پیدا می‌کردیم.

اما با پیشرفت تکنولوژی و برنامه‌های مختلف آموزشی، روش مطالعه افراد تغییر کرده است. برای بسیاری از افرادی که به هر دلیلی فرصت شرکت در کلاس‌‌های حضوری را ندارند، کلاس‌های زبان آنلاین می‌تواند روش جایگزین مناسبی باشد. برای کسانی که قصد مطالعه به صورت خودآموز و بدون کلاس را دارند، پادکست زبان انگلیسی و همچنین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی در دسترس است تا به کمک آن‌‌ها در هر زمان و هر جایی بتوانند تمرین روزانه داشته باشند.

این روش‌ها نه‌تنها باعث سهولت در یادگیری زبان‌آموزان می‌شود، بلکه برای اساتید زبان انگلیسی نیز می‌تواند روش مناسبی برای آموزش باشد. یکی از برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی که این روزها سروصدای زیادی کرده است، «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence) که به اختصار به آن «AI» می‌گوییم. به کمک پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند «ChatGPT»، یا «TalkPal» می‌توانید به عنوان یک معلم مجازی از آن بهره ببرید و برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید. بیشتر این برنامه‌ها مزایایی دارند که شاید در کلاس‌های حضوری فراهم نباشد. برای مثال، این برنامه‌ها همواره در دسترس افراد هستند و بلافاصله می‌توانند به سوال شما چه به صورت نوشتاری چه صوتی پاسخ دهند و بازخورد فوری در خصوص عملکرد زبان‌آموزان ارائه دهند. همچنین به کمک هوش مصنوعی می‌توانید به طیف وسیعی از منابع آموزشی دسترسی پیدا کنید و از نکات مهمی که در خصوص آموزش به شما ارائه می‌دهند بهره‌مند شوید. از دیگر مزایای یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی هزینه مقرون‌به‌صرفه آن در مقایسه با مؤسسات زبان انگلیسی است. البته وقتی صحبت از مزایای یادگیری زبان با تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته می‌شود، لازم است در کنار این‌ها به معایبی که دارند نیز اشاره کنیم.

در این مطلب از مجله فرادرس قصد داریم ۱۵ برنامه و سایت مختلف را معرفی کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی روشی مؤثر برای تقویت زبان به شمار می‌رود، اما عده‌ای از متخصصین بر این باورند که بهتر است از آن‌ها به عنوان ابزار کمک‌آموزشی در کنار کتاب استفاده کنیم. از هر روشی که کمک می‌گیرید، مهم‌ترین مسئله این است که برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید و به طور پیوسته تمرین داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید نهایت استفاده را از آن‌ها ببرید. از آنجا که در حال حاضر اپلیکیشن‌ها و سایت‌های متنوعی برای تقویت زبان با هوش مصنوعی وجود دارد، سعی کرده‌ایم برخی از برنامه‌های محبوب و کاربردی را در این آموزش به شما معرفی کنیم تا با بررسی ویژگی‌های هر کدام و نوع یادگیری خودتان، برنامه مناسب خود را انتخاب کنید و مطالعه را با آن پیش ببرید. فراموش نکنید که برای انجام هر کاری باید تلاش کنید. تمرین‌ و تکرار دو عامل مهم در پیشرفت شما خواهد بود. می‌توانید هر روز وقتی در مسیر رفت و برگشت به محل کار یا مدرسه هستید، از این پلتفرم‌ها کمک بگیرید و به آن‌ها گوش کنید. می‌توانید هر روز پس از گوش دادن به یک مبحث آموزشی، لغات انگلیسی و اصطلاحات جدید آن را یادداشت و مرور کنید.

می‌توانید هر روز با هوش مصنوعی مانند یک معلم مجازی ارتباط برقرار کنید. برای مثال، می‌توانید از او بخواهید که موضوعی را برای شما انتخاب کند و در رابطه با آن با او مکالمه داشته باشید. می‌توانید از او بخواهید که اشتباهات شما را تصحیح کند و به شما در رابطه با نحوه به کار بردن لغات و گرامر در جملات، بازخورد دهد. همچنین می‌توانید متنی را بنویسید و از او بخواهید که آن را ویرایش کند. یادگیری زبان با هوش مصنوعی کار سختی نیست. فقط لازم است با یک برنامه منظمی پیش بروید و البته باید برای گرفتن بازخورد مناسب، پرامپت‌نویسی را یاد بگیرید.

اگر در سطح مبتدی هستید و نوشتن پرامپت به زبان انگلیسی برای شما کار سختی است، می‌توانید به زبان فارسی این کار را انجام دهید. هوش مصنوعی درخواست شما را به زبان فارسی دریافت می‌کند و سپس به زبان انگلیسی یا فارسی به شما پاسخ می‌دهد. روش دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی برای سطوح مبتدی، استفاده از اپلیکیشین‌های یادگیری زبان انگلیسی مانند «Duolingo»‌ است که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده و با در نظر گرفتن سطح شما، گام به گام آموزش‌های متنوعی را برای بهبود مهارت‌های زبانی در اختیارتان قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که به کمک هوش مصنوعی می‌توانید دستور زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرید. برای مثال، می‌توانید برای ChatGPT متنی بنویسید و از او بخواهید که اشتباهات گرامری آن را برطرف کند. در تصویر زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نمونه ویرایش دستور زبان انگلیسی با ChatGPT

حتی می‌توانیم از ChatGPT بخواهیم که علت اشتباه را توضیح دهد، مانند تصویر زیر:

تصویری از ChatGPT برای توضیح گرامر اشتباه

به همین شکل می‌توانید انواع مهارت‌‌‌های زبان انگلیسی را با هوش مصنوعی تمرین کنید. هدف ما از این آموزش، معرفی برنامه‌ها و سایت‌های آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی است که یکی از آن‌ها ChatGPT است. در ادامه این مطلب، هر یک از این روش‌‌ها را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

برنامه های آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی طراحی شده که برخی از آن‌ها به صورت رایگان در دسترس افراد قرار گرفته است. زبان‌آموزان می‌توانند با در نظر گرفتن نوع یادگیری و سطح زبان انگلیسی خود به سراغ یک یا چند برنامه بروند و زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

در این آموزش قصد داریم این برنامه‌ها را معرفی کنیم و ویژگی‌های هر یک و نحوه کار کردن با آن‌ها را توضیح دهیم. به طور خلاصه، برنامه‌‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی در این مطلب لحاظ شده‌اند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. آموزش زبان انگلیسی با ChatGPT
  2. آموزش زبان انگلیسی با TalkPal
  3. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Duolingo
  4. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Lingvist
  5. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Zaplingo
  6. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Babbel
  7. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Conversly
  8. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی OI Avatar
  9. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Speak
  10. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Langotalk
  11. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Gliglish
  12. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Talkface
  13. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Memrise
  14. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی HelloTalk
  15. آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی IELTS Podcast

آموزش زبان انگلیسی با ChatGPT

یکی از روش‌های مفید و در عین حال جالب برای یادگیری زبان انگلیسی، ChatGPT است. به کمک آن می‌توانید تمام مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید و حتی متن‌های انگلیسی بنویسید یا تصحیح کنید. همچنین می‌توانید دستور زبان و لغات انگلیسی را با مثال و تمرین بیاموزید. این هوش مصنوعی می‌تواند نقش یک معلم زبان انگلیسی را ایفا کند و به پرسش‌های شما در رابطه با زبان انگلیسی پاسخ دهد. نسخه ۳٬۵ آن در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است که هم به صورت نوشتاری و از طریق چت کردن و هم به صورت صوتی می‌تواند با افراد در تعامل باشد و در لحظه به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهد.

روش کار با ChatGPT به این صورت است که پس از وارد شدن به وب‌سایت «OpenAI»، صفحه ChatGPT را باز می‌کنید و حساب کاربردی ایجاد می‌کنید. سپس صفحه اصلی ChatGPT باز می‌شود که می‌توانید در «تکست باکس» (Text Box) سوالات خود را تایپ کنید یا ویس بگذارید و پاسخ خود را دریافت کنید. نکته جالب این است که وقتی با ChatGPT صحبت می‌کنید، هم‌زمان همه حرف‌ها را به نسخه نوشتاری نیز تبدیل می‌کند و می‌توانید بخوانید.

صفحه اصلی ChatGPT

برای کار کردن با ChatGPT باید پرامپت‌نویسی بدانید. پرامپت سوال‌ها یا توضیحاتی است که در تکست باکس می‌نویسید و بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ChatGPT قرار می‌دهید، او به شما پاسخ می‌دهد. هر چقدر پرامپت دقیق‌تری بنویسید، پاسخ دقیق‌تر و کامل‌تری دریافت خواهید کرد. چنانچه پاسخ خود را از ChatGPT نگرفتید، نوع پرامپت را عوض کنید. حتی می‌توانید برای او مثال بزنید تا در نهایت به پاسخ خود برسید. هیچ محدودیتی هم در نوشتن پرامپت وجود ندارد؛ می‌توانید هر چقدر خواستید اطلاعات در اختیار ChatGPT قرار دهید و می‌توانید هر چند بار که بخواهید پرامپت بنویسید.

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی TalkPal

اپلیکیشن TalkPAL

«TalkPal» یکی از ابزارهای یادگیری زبان با هوش مصنوعی است که به کمک آن می‌توانید درباره موضوعات متنوعی چت کنید. چت با «TalkPal» هم به صورت نوشتاری و هم به صورت صوتی امکان‌پذیر است و همین امر به بهبود مهارت اسپیکینگ و رایتینگ شما کمک می‌کند. همچنین به کمک این هوش مصنوعی می‌توانید سایر مهارت‌ها مانند لیسنینگ و ریدینگ را تمرین کنید و سطح گرامر و لغات انگلیسی خود را بالا ببرید. مزایای استفاده از «TalkPal» را در موارد زیر خلاصه کرده‌ایم:

  • یادگیری به شکلی شخصی
  • انعطاف‌پذیری در یادگیری
  • بازخورد فوری
  • یادگیری تعاملی

یادگیری با «TalkPal» به شکلی کاملاً شخصی و با در نظر گرفتن نوع یادگیری و سطح زبان انگلیسی شما صورت می‌گیرد. از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که نه‌تنها برای زبان انگلیسی، بلکه برای سایر زبان‌ها امکان یادگیری وجود دارد و با انتخاب زبان مدنظر خود می‌توانید یادگیری را شروع کنید. بسیاری از اساتید زبان انگلیسی، «TalkPal» را به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر و کاربردی در آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی می‌دانند و معتقدند با برنامه‌ریزی منظم و با تمرین‌های مداوم، می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را به بهترین شکل تقویت کنید. در این میان، «TalkPal» بر روی مهارت اسپیکینگ شما تأثیر بسزایی دارد.

علاوه بر این‌که این برنامه می‌تواند یادگیری را شخصی‌سازی کند، انعطاف‌پذیری زیادی نیز دارد و می‌تواند به عنوان ابزاری برای تمرین و تقویت مهارت اسپیکینگ مورد استفاده قرار بگیرد. زبان‌آموزان می‌توانند سرعت یادگیری خود را تنظیم کنند و هر زمان که فرصت داشتند، با «TalkPal» درباره موضوعات مختلف وارد مکالمه شوند.

از دیگر مزایای استفاده از این هوش مصنوعی بازخوردهای سریع و بلافاصله است. یعنی می‌تواند درباره عملکرد کاربر بازخورد بدهد و کاربران می‌توانند متوجه اشتباهات و نقاط ضعف خود بشوند و آن‌ها را رفع کنند. درنتیجه به مرور می‌توانند مهارت‌های زبانی خود را به شکل مؤثری بهبود بخشند.

در نهایت، «TalkPal» می‌تواند نوعی یادگیری تعاملی ایجاد کند. برای مثال، ایجاد مکالمه با چت کردن امکان‌پذیر است و روشی تعاملی به شمار می‌رود که از طریق آن کاربر می‌تواند حضوری فعال در یادگیری زبان انگلیسی داشته باشد و در مقایسه با روش‌های قدیمی آموزش زبان انگلیسی اثربخشی بیشتری دارد. این برنامه موقعیتی شبیه محیط واقعی را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند و از این طریق آن‌ها می‌توانند شاهد پیشرفت اسپیکینگ و لیسنینگ خود در شرایطی واقعی و طبیعی‌تر باشند.

قبل از شروع یادگیری با «TalkPal»‌ باید اهداف واقعی و مشخصی را برای خود تعیین کنیم. اگر عادت کنید که به طور منظم تمرین داشته باشید و از این هوش مصنوعی روزانه کمک بگیرید، حتی اگر چند دقیقه در روز هم تمرین داشته باشید می‌توانید به مرور زمان پیشرفت خود را ببینید. این روش باعث می‌شود که عملکرد شما روند رو به رشدی داشته باشد که به صورت تدریجی رخ می‌دهد. به علاوه، بر روی یادگیری فعال تمرکز کنید و مطمئن شوید که به صورت فعال مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ را تمرین می‌کنید. منظور از یادگیری فعال این است که به پاسخ‌های چت بات توجه کنید و پاسخ‌های خود را در همان لحظه در اختیار او قرار دهید، به‌جای این‌که پاسخ‌هایی را از قبل آماده کنید.

اکنون که درباره «TalkPal» توضیح دادیم، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا از این برنامه می‌توان برای سطح مبتدی نیز استفاده کرد. پاسخ این سوال مثبت است. این برنامه برای همه سطوح طراحی شده است و سطح مبتدی را نیز در بر می‌گیرد. اما بهتر است دانش زبان انگلیسی شما در سطحی باشد که بتوانید از او سوال کنید و پاسخ‌های آن را به خوبی درک کنید. اما در مجموع، چت بات می‌تواند بر اساس سطح زبان انگلیسی شما پاسخ‌های خود را انتخاب کند تا مطمئن شود که سطح مناسبی را برای شما در نظر گرفته است.

برای صحبت کردن با «TalkPal» می‌توانید موضوع مکالمه خود را انتخاب کنید و چت کردن با آن را شروع کنید. در این صورت، هم مهارت اسپیکینگ و هم مهارت رایتینگ خود را تقویت می‌کنید. وقتی پیامی برای او می‌فرستید، او بلافاصله به شما بازخورد می‌دهد و پاسخ شما را خواهد داد. در این صورت می‌توانید مطمئن شوید که پیام‌تان از نظر دستوری و سایر موارد درست است یا نیاز به اصلاح دارد.

برای مکالمه کردن، «TalkPal» از صداهای واقعی استفاده می‌کند تا شرایطی مانند محیط واقعی برای شما فراهم کند. بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی با «TalkPal»‌ این است که به طور منظم و مرتب با او مکالمه‌های مختلفی داشته باشید. برای مثال می‌توانید درباره علایق و سرگرمی‌های خود با او صحبت کنید، از او بخواهید که برای بهبود دایره لغات انگلیسی با شما مکالمه کند و آن را به صورت «Rolepaly» انجام دهید. همچنین می‌توانید اصطلاحات و ساختارهای گرامری جدیدی را درباره موضوعات جالب و متنوع یاد بگیرید.

در مجموع می‌توان گفت که آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی «TalkPal»‌ می‌تواند به بهبود دامنه واژگان شما کمک کند، باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما در صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی شود، به یادگیری و تقویت دستور زبان انگلیسی کمک کند و از همه مهم‌تر، همه این آموزش‌ها را به شکلی مهیج فراهم کند تا علاوه بر یادگیری، سرگرم‌کننده نیز باشد و هر زمان که بخواهید از آن بهره ببرید.

  • لینک وب‌سایت TalkPal: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Duolingo

اپلیکیشن Doulingo

«Duolingo» به عنوان محبوب‌ترین برنامه آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی در سرتاسر جهان شناخته شده است و بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد. این برنامه چت‌بات‌هایی دارد که می‌توانند به ۴۲ زبان مختلف به شما آموزش دهند و ربات چت هوش مصنوعی برای تشخیص صدا و تلفظ کاربران طراحی شده است. این برنامه می‌تواند مهارت‌های زبانی مانند خواندن، نوشتن و صحبت کردن را تقویت کند و بر اساس نیازها و سطح زبان انگلیسی کاربران این دسته‌بندی را انجام دهد.

دلیل اصلی محبوبیت دولینگو در میان زبان‌آموزان این است که بهترین آموزش‌ها را ارائه می‌دهد و به راحتی می‌توان هر زمان و در هر مکان به آن دسترسی پیدا کرد. این برنامه ۱۰۰ دوره آموزشی مختلف را برای ۴۲ زبان مختلف مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و... ارائه می‌دهد. دانلود و نصب این برنامه بسیار راحت است و هدف آن دسترسی کاربران به صورت رایگان به آن است. در هر سنی که باشید می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی با دولینگو را شروع کنید. این برنامه، هم جنبه آموزشی و هم جنبه سرگرمی دارد و اگر روزانه کمی از وقت خود را به طور منظم به آن اختصاص دهید، می‌توانید به مرور زمان شاهد پیشرفت خود باشید.

پس از نصب، زبان مدنظر خود را انتخاب می‌کنید و سپس با زدن بر روی گزینه «Get started» یادگیری را شروع کنید. سپس باید به چند سوال جواب دهید. برای مثال از شما می‌پرسد که چگونه با این اپلیکیشن آشنا شدید یا هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ پس از آن مدت زمانی را که قصد دارید به طور روزانه به یادگیری اختصاص دهید، مشخص می‌کنید و البته امکان تغییر دادن آن وجود دارد.

در ادامه می‌توانید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید تا بر اساس آن گزینه‌های مناسب یادگیری به شما پیشنهاد شود. سپس موضوعات مختلفی را مشاهده می‌‌کنید که می‌توانید از بین آن‌ها گزینه مورد علاقه خود را پیدا کنید و یادگیری را پیش ببرید. از ویژگی‌های خوب این برنامه هوش مصنوعی این است که آموزش‌ها همراه با تصاویر مرتبط ارائه شده‌اند که باعث می‌شود مدت زمان بیشتری در خاطرتان بماند.

آموزش زبان انگلیسی با دولینگو به صورت مرحله به مرحله صورت می‌‌گیرد. یعنی اگر نتوانید از عهده یک مرحله بربیایید، نمی‌توانید وارد مرحله بعدی شوید. بعد از آن‌که بر مرحله اول تسلط کافی پیدا کردید و تمرین‌های آن را به درستی پاسخ دادید، وارد مرحله بعدی می‌شوید و این روند تا آخر ادامه دارد. همچنین می‌توانید قبل از شروع هر درس، از راهنمایی‌های آن نیز بهره‌مند شوید. برای مثال، می‌توانید لغات و اصطلاحات جدید را یاد بگیرید و تمرین‌های آن را در قالب بازی‌‌های سرگرم‌کننده انجام دهید. همچنین اگر مدتی به سراغ اپلیکیشن نروید، خودش به سراغ شما می‌آید و علتش را جویا می‌شود. این کار باعث بهبود علاقه و ایجاد انگیزه بیشتری در شما خواهد شد تا مراحل را با سرعت بیشتر و مدتی طولانی پشت سر بگذارید.

  • لینک وب‌سایت Doulingo: «+»
  • لینک دانلود اپلیکیشن Doulingo از گوگل‌پلی: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Lingvist

اپلیکیشن Lingvist

«Lingvist» را هر زمان که بخواهید می‌توانید در اختیار داشته باشید. این برنامه، یکی از پلتفرم‌های جالب و در عین حال مؤثر برای یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی به شمار می‌رود که هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت می‌توانید آن را یاد بگیرید. اگر روزانه ۵۰ کارت را در برنامه یادگیری خود لحاظ کنید، می‌توانید به مرور سرعت یادگیری خود را افرایش دهید و به اهداف زبانی خود دست پیدا کنید. این اپلیکیشن هم برنامه‌هایی برای زبان‌آموزان دارد و هم شامل برنامه‌هایی برای اساتید زبان انگلیسی است. ابتدا باید اشتراک آن را تهیه کنید و سپس با توجه به سطح زبان انگلیسی شما، «Lingvist» برنامه‌هایی را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید روزانه از آن‌ها استفاده کنید.

  • لینک وب‌سایت Lingvist: «+»
  • لینک دانلود اپلیکیشن Lingvist از گوگل‌پلی: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Zaplingo

اپلیکیشن Zaplingo

«Zaplingo» یک برنامه آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی است که می‌تواند در بهبود مهارت‌ اسپیکینگ به شما کمک کند. برای مثال، می‌تواند باعث بهبود دستور زبان انگلیسی شود و نگرانی و استرس هنگم صحبت کردن به زبان انگلیسی را کاهش دهد. زیرا شرایطی مانند محیط واقعی ایجاد می‌کند و می‌توانید با فرستادن پیام‌‌های صوتی و دریافت بازخورد، مهارت‌ اسپیکینگ خود را بهبود دهید. همچنین می‌توانید مانند محیطی واقعی تمرین داشته باشید و در رابطه با هر یک از تمرین‌ها نیز بازخورد بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید از «Zaplingo» بخواهید که مباحث مختلف گرامری را از سطح مبتدی تا پیشرفته برای شما توضیح دهد. حتی می‌توانید از او مثال و تمرین‌های متنوعی نیز درخواست کنید. این برنامه همواره در دسترس شماست و به طور رایگان می‌توانی از آن کمک بگیرید.

از ویژگی‌های خوب «Zaplingo» می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تمرین مهارت‌ اسپیکینگ
  • بهبود دستور زبان انگلیسی
  • افزایش حس اعتمادبه‌نفس و غلبه بر ترس و نگرانی ناشی از صحبت کردن به زبان انگلیسی در جمع
  • امکان ارسال پیام‌های صوتی و دریافت بازخورد فوری
  • ارائه تمرین‌هایی شبیه مکالمه در محیط واقعی
  • یادگیری قوانین و مباحث متنوع گرامری

به کمک این برنامه می‌توانید زبان‌های مختلفی را یاد بگیرید. وقتی این اپلیکیشن را باز می‌کنید، گزینه‌های زیر برای شما مشخص می‌شود:

  • Talk
  • pronunciation
  • Vocabulary
  • Listening

بر روی هر گزینه که بزنید، نمونه‌ای برای تمرین کردن در اختیار شما قرار می‌گیرد. در تصویر زیر می‌توانید نمونه برای تمرین تلفظ و صحبت کردن با «Zaplingo» را مشاهده کنید.

  • لینک وب‌سایت Zaplingo: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Babbel

اپلیکیشن Babbel

اپلیکیشن Babbel یکی از برنامه‌های پرطرفدار یادگیری زبان انگلیسی است که به طور ویژه برای تقویت اسپیکینگ به روشی سرگرم‌کننده طراحی شده است و می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را در زمینه یادگیری لغات و اصطلاحات کاربردی و روزمره رفع کند. برای طراحی این اپلیکیشن، اساتید زبان گرد هم جمع شده‌اند تا دوره‌های مختلفی را با توجه به سطح زبان انگلیسی شما ارائه دهند. همه منابع توسط افراد انگلیسی‌زبان نوشته شده است که در این رابطه سال‌ها تجربه آموزش دارند.

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Babbel بسیار ساده و در عین حال مهیج است. همچنین می‌توانید آن را به صورت آنلاین تمرین کنید و در برنامه‌ریزی روزانه خود قرار دهید. در وهله اول لازم است اشتراکی تهیه کنید. سپس زبان مدنظر خود را انتخاب کنید و سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید. پس از آن می‌توانید برنامه هفتگی برای خود در نظر بگیرید و هم به صورت نوشتاری و هم صوتی آن را تمرین کنید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید و به شکل ویژه‌ای روی اسپیکینگ و لیسنینگ تمرکز داشته باشید. ازطرفی، این اپلیکیشن به شما در یادگیری دستور زبان و لغات انگلیسی کمک می‌کند. فراموش نکنید که تمرین‌ و تکرار دو عامل مهم در تقویت زبان انگلیسی به شمار می‌روند. در ادامه لینک وب‌سایت را نیز در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید از طریق آن به صورت آنلاین مطالعه را از سر بگیرید.

  • لینک وب‌سایت Babbel: «+»
  • لینک دانلود اپلیکیشن Babbelاز گوگل‌پلی: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Conversly

اپلیکیشن Conversely

«Conversly» برنامه‌ای است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به منظور تمرین مکالمه انگلیسی طراحی شده است. موضوعات مختلفی در رابطه با مکالمه‌‌ها در اختیار کاربران قرار دارد که با توجه به آن می‌توانند یک تعامل دوطرفه ایجاد کنند. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ و حتی دامنه لغات خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید جملات را در سطح پیشرفته ترجمه کنید.

برقراری مکالمه با افراد مختلف و انتخاب شخصیت‌‌هایی با لهجه‌های مختلف می‌تواند به یادگیری زبان انگلیسی کمک بیشتری بکند. اگر قصد دارید با افراد دیگر در سفرهای خود به زبان انگلیسی صحبت کنید یا می‌خواهید با دوستان انگلیسی‌زبان خود گفت‌وگو داشته باشید، «Conversly» به عنوان یکی از برنامه‌‌های آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند. به مرور زمان نیز می‌توانید احساس آرامش و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنید.

«Conversly» مانند یک معلم زبان مجازی هر زمان که بخواهید در کنار شماست و به کمک او می‌توانید هر زمان و هر جایی که بخواهید زبان را تمرین کنید. حتی می‌توانید از او بخواهید که به شما در رابطه با عملکردتان بازخورد بدهد و در این خصوص شما را یاری کند. علاوه بر این، می‌توانید برای او داستان‌های مختلفی را تعریف کنید و از او بخواهید که به شما بازخورد بدهد و هر جا که دچار اشتباه گرامری یا مواردی مشابه آن شدید، بتوانید به کمک این برنامه آن‌ها را رفع کنید.

  • لینک سایت Conversly: «+»
  • لینک دانلود اپلیکیشن Conversly از اپ استور: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی OI Avatar

اپلیکیشن OI Avatar

«OI Avatar» یکی از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی است که به کاربرانش این امکان را می‌دهد که در یک دنیای مجازی با اعتمادبه‌نفس بیشتری اسپیکینگ تمرین کنند. این برنامه نیز چند زبان مختلف را پوشش می‌دهد و زبا‌ن‌آموزان می‌توانند به کمک آن تمرین‌های منسجم و منظمی داشته باشند. افرادی که سطح زبان انگلیسی آن‌‌ها مبتدی است می‌توانند از این اپلیکیشن بهره بیشتری ببرند. «OI Avatar» به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است و هر زمان که بخواهند می‌توانند از آن برای یادگیری استفاده کنند. از ویژگی‌های این هوش مصنوعی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ایجاد آواتار مجازی
  • ایجاد محیط مجازی
  • تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی
  • پشتیبانی از چند زبان مختلف
  • روش یادگیری سریع
  • بازخوردهای شخصی و انفرادی
  • بهبود مهارت‌های صحبت کردن در جمع
  • تلفظ انگلیسی

از این برنامه هوش مصنوعی می‌توانید برای تقویت سایر مهارت‌ها مانند لیسنینگ و رایتینگ نیز استفاده کنید. در هر صورت، می‌توانید منتظر بازخوردهای آن باشید و به همین روش عملکرد خود را ارزیابی کنید. وقتی از هوش مصنوعی می‌خواهید که صحبت‌های شما را اصلاح کند یا درباره نوشته‌های شما بازخورد ارائه دهد، درواقع از او می‌خواهید که اشتباهات شما را تشخیص دهد تا بتوانید به مرور آن‌ها را رفع کنید.

  • لینک وب‌سایت OI Avatar: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Speak

اپلیکیشن Speak

«Speak» اپلیکیشنی است که به شما اجازه می‌دهد زبان انگلیسی را بدون نیاز به معلم خصوص و به کمک هوش مصنوعی یاد بگیرید. شما به کمک این برنامه می‌توانید درباره هر موضوعی بحث کنید و بازخوردی فوری بگیرید. به همین دلیل می‌توانید از آن به عنوان یک معلم خصوصی استفاده کنید. از ویژگی‌های خوب برنامه «Speak» می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تمرین‌های فراوان
  • امکان ایجاد مکالمه‌‌های انگلیسی
  • امکان یادگیری زبان انگلیسی
  • تدریس مجازی به کمک هوش مصنوعی
  • بازخوردهای فوری

اگر می‌خواهید روش جدیدی را برای یادگیری زبان انگلیسی امتحان کنید، این برنامه را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته این برنامه می‌تواند تأثیر مهمی داشته باشد و از آن می‌توانید مانند یک شریک انگلیسی‌زبان استفاده کنید که هر زمان که بخواهید در دسترس است و می‌تواند با تسلطی که بر زبان انگلیسی دارد، چالش‌های پیش رو را برای شما هموار کند. برای مثال، اگر می‌خواهید بدانید که جمله‌ای از نظر ساختاری و دستوری درست است یا نه، می‌توانید آن را از «Speak» بپرسید.

  • لینک وب‌سایت Speak: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Langotalk

اپلیکیشن Langotalk

این برنامه هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران در یادگیری زبان انگلیسی با سرعت بیشتر کمک کند. یعنی این امکان برای شما فراهم شده است تا در مدت زمان کوتاه‌تری زبان انگلیسی را یاد بگیرید. بازخوردهای مثبتی هم از این برنامه مشاهده شده است که نشان‌دهنده کارامد بودن و توانایی آن در غلبه بر مشکلات ناشی از استرس و کمبود اعتمادبه‌نفس برای صحبت کردن به زبان انگلیسی در محیط‌های واقعی و در حضور دیگران است. این ابزار باعث بهبود یادگیری زبان انگلیسی، افزایش تمرکز و ماندگاری طولانی‌تر مطالب انگلیسی در ذهن می‌شود و ۸ زبان مختلف را پوشش می‌دهد. کاربران می‌توانند به کمک این اپلیکیشن انواع مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند.

از ویژگی‌های بارز «Langotalk» می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • یادگیری زبان انگلیسی
  • برقراری ارتباط و یادگیری مکالمه انگلیسی
  • امکان حفظ کردن و به خاطر سپردن مطالب زبان انگلیسی برای مدتی طولانی
  • تمرین کردن و آزمون‌های منظم و منسجم
  • رفع نگرانی و استرس ناشی از صحبت کردن در جمع و افزایش اعتمادبه‌نفس

در مجموع به کمک این هوش مصنوعی می‌توانید زبان انگلیسی را سریع‌تر یاد بگیرید و بر ترس و نگرانی هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی در حضور دیگران غلبه کنید. همچنین می‌توانید عملکرد خود را ارزیابی کنید و پیشرفت خود را به مرور شاهد باشید. در تصویر زیر می‌توانید بخشی از این برنامه را مشاهده کنید.

  • لینک وب‌سایت Langotalk: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Gliglish

اپلیکیشن Gliglish

اگر به دنبال روشی برای تقویت مهارت‌های زبانی ازجمله لیسنینگ و اسپیکینگ هستید، «Gliglish» گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این اپلیکیشن که مبتنی بر هوش مصنوعی است، به عنوان یک معلم مجازی می‌تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. از دیگر مزایای این اپلیکیشن رایگان بودن آن است و برای استفاده از آن هیچ‌ نیازی به «sign up» نیست. در هر زمان و هر مکانی باشید می‌توانید به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

  • لینک وب‌سایت Gliglish: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Talkface

اپلیکیشن Talkface

«Talkface» یک برنامه هوش مصنوعی است که برای بهبود یادگیری زبان انگلیسی طراحی شده و شامل جلسات آموزشی متنوعی است که مانند یک کلاس خصوصی برگزار می‌‌شود. برخلاف آموزش‌‌های قدیمی‌تر، این برنامه مدام به‌روزرسانی می‌شود و یادگیری را به شیوه‌ای مدرن ارائه می‌دهد. هر زمان که بخواهید، می‌توانید با آن تمرین کنید و مانند یک استاد زبان انگلیسی از او بازخورد بخواهید. در مجموع می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را به شکلی آموزشی و در عین حال سرگرم‌کننده دنبال کنید و از آن لذت ببرید.

به کمک «Talkface» زبان‌‌آموزان در برنامه‌ای کاملاً منظم شرکت می‌کنند و خیلی از نیازهای خود را در رابطه با زبان انگلیسی می‌توانند رفع کنند. وقتی مشغول یادگیری زبان انگلیسی، اسپانیایی یا هر زبان دیگری هستید، «Talkface» راه‌حل‌های مختلفی برای ادامه مسیر به شما پیشنهاد می‌دهد. این برنامه را هم می‌توانید روی سیستم اندروید و هم iOS نصب کنید و در هر کجای دنیا که باشید، برای شما در دسترس است. کافی است اپلیکیشن آن را روی سیستم هوشمند خود نصب کنید و سپس مراحل ثبت‌نام و در ادامه آموزش را پیش ببرید.

  • لینک وب‌سایت Gliglish: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Memrise

اپلیکیشن Memrise

یکی از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی استفاده از اپلیکیشن Memrise است. این اپلیکیشن به طور ویژه برای افرادی با سطح زبان مبتدی طراحی شده است و شامل درس‌های متنوعی برای تقویت اسپیکینگ است. ازطرفی، با وجود تمرین‌‌های متنوعی که در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد، امکان ارزیابی عملکردشان را به صورت مرحله به مرحله فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه بخشی به نام «Learn with Locals» است که اولین دیکشنری ویدئویی را در اختیار افراد قرار داده است. به کمک این روش، زبان‌آموزان قادرند با مشاهده افراد انگلیسی‌زبان و گوش دادن به آن‌‌ها تلفظ کلمات جدید را یاد بگیرند.

از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن، آشنایی زبان‌آموزان با فرهنگ و رسم و رسومات کشورهای مختلف، ازجمله کشورهای انگلیسی‌زبان است. به کمک «Memrise» می‌توانید با خیال راحت از سطح مقدماتی شروع کنید و یادگیری را با جلسات آموزشی کوتاهی ادامه دهید تا هم روزانه مجبور نباشید وقت زیادی را صرف یادگیری کنید و هم انگیزه خوبی برای برنامه روزانه داشته باشید.

علاوه بر همه مواردی که به آن اشاره کردیم، «Memrise» اطلاعاتی درباره علوم شناختی و پژوهش‌های مختلف درباره یادگیری زبان در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با توجه به برنامه مطالعاتی که داده‌اید، می‌تواند به شما بگوید که چه زمانی به مرور مطالب نیاز دارید و از چه نوع کلمات یا عباراتی باید برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید. تا کنون بیش از ۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند و به کمک آن مشغول یادگیری و تقویت زبان انگلیسی خود هستند. از آنجا که این برنامه به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد و آموزش‌های خود را از ابتدایی‌ترین سطح ممکن شروع می‌کند، می‌توانیم آن را یکی از روش‌‌‌های مؤثر برای تقویت زبان انگلیسی در نظر بگیریم. ازطرفی، امکان دسترسی به آن هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین فراهم است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Memrise از گوگل‌پلی: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی HelloTalk

اپلیکیشن Hellotalk

تمرین زبان با یک انگلیسی‌زبان می‌تواند تأثیر زیادی در روند تقویت زبان انگلیسی شما داشته باشد. به کمک این برنامه می‌توانید به ابزار یادگیری زبان مانند ترجمه و اصطلاحات رایج انگلیسی در مکالمه آشنا شوید تا به مرور شبیه افراد انگلیسی‌زبان صحبت کنید. برای این منظور اتاق‌های گفت‌وگو به صورت مجازی در نظر گرفته شده است که می‌توانید به واسطه آن با افراد مختلفی در ارتباط باشید و حرف بزنید. بدون شک تماس تصویری تأثیر بهتری برای تقویت زبان انگلیسی دارد، چراکه محیطی را شبیه دنیای واقعی برای شما فراهم می‌سازد تا از آن طریق بتوانید با افراد مختلفی در تعامل باشید.

همچنین می‌توانید تجربیات خود را درباره زبان، فرهنگ و سفرهای خود در اختیار یکدیگر قرار دهید و با افراد انگلیسی‌زبان به اشتراک بگذارید. ازطرفی، امکان برقراری کلاس‌های خصوصی نیز برای شما وجود دارد و حتی می‌توانید استاد خود را انتخاب کنید. یادگیری تعاملی، روشی مؤثر و مستقیم برای یادگیری زبان جدید است. نوع آموزش‌ها و نوع ارتباط با دیگران می‌تواند شروع یک سفر مهیج در دنیای یادگیری زبان باشد.

  • لینک دانلود سایت HelloTalk: «+»

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی IELTS Podcast

اپلیکیشن IELTS Podcast

افرادی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل به کشورهای دیگری را دارند، باید در آزمونی به نام آیلتس (IELTS) شرکت کنند و نمره مدنظر مؤسسه یا دانشگاه مربوطه را برای اخذ پذیرش ارائه دهند. به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس، باید با تکنیک‌‌های پاسخ دادن به سوالات آیلتس آشنا شویم. به همین دلیل عده‌ای در کلاس‌‌های آمادگی برای آیلتس ثبت‌نام می‌کنند تا برای هر یک از بخش‌های آزمون آماده شوند. اما برای آن دسته از افرادی که فرصت شرکت در این کلاس‌‌ها را ندارند، برنامه‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی طراحی شده است که برای همین منظور در دسترس داوطلبان قرار گرفته است. «IELTS Podcast» نیز یکی از این برنامه‌های کاربردی است که به کمک آن می‌توانید برای آیلتس آمادگی لازم را کسب کنید.

یکی از مشکلات عمده‌ای که اکثر داوطلبان آیلتس با آن مواجه‌اند، رایتینگ آکادمیک است. تسک اول رایتینگ آکادمیک با جنرال فرق دارد و شامل توصیف دیاگرام، نقشه، نمودار و فرایند است. این برنامه برای ارزیابی عملکرد شما طراحی شده است و نمونه رایتینگ شما را تصحیح می‌کند.

  • لینک دانلود سایت : «+»

مزایا و معایب آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

مانند سایر ابزارهای آموزش زبان انگلیسی، هوش مصنوعی نیز دارای مزایا و معایبی است که در این بخش از مطلب قصد داریم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم. با در نظر گرفتن مزایا و معایب آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی، می‌توانید شروع بهتری در یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید و به خوبی در این مسیر پیش بروید.

به دلیل مزایای زیادی که آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. اولین مزیت آن این است که ابزارهای یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی باعث می‌شوند که زبان‌آموزان تجربه یادگیری شخصی و انعطاف‌پذیری داشته باشند. این ابزارها می‌تواند سطح انگلیسی افراد را ارزیابی کنند و درس‌هایی را بر اساس آن‌ها در نظر بگیرند که نیازها و علایق این افراد را تأمین کند.

با هوش مصنوعی زبان‌آموزان می‌توانند با سرعت دلخواه خودشان زبان انگلیسی را یاد بگیرند و بازخوردی سریع درباره پیشرفت‌شان داشته باشند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا عملکردشان را به مرور ارزیابی کنند.

از دیگر مزایای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی ایجاد فرصتی برای بهبود و تقویت تمام مهارت‌های زبانی است. ابزارهای هوش مصنوعی انواع تمرین‌ها و تسک‌ها را برای تقویت اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ ارائه می‌دهد. همچنین ابزارهایی را برای تعامل و حضور فعال در اختیار افراد قرار می‌دهد تا یادگیری زبان انگلیسی را لذت‌بخش‌تر و مؤثرتر کند.

علاوه بر این، پلتفرم‌های هوش مصنوعی اغلب از تکنولوژی پردازش زبان به شکلی طبیعی استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که یادگیرنده بتواند مکالمه‌هایی با موضوعات مختلف را به کمک چت‌بات‌ها تمرین کند. این تجربه ارزشمند به افراد مختلف کمک می‌کند تا مهارت‌ اسپیکینگ خود را تقویت کنند و بر ترس‌های ناشی از اشتباه کردن غلبه کنند. در نهایت هم بتوانند اعتمادبه‌نفس کافی برای حضور در محیط‌های واقعی پیدا کنند.

آخرین حسن یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی در این است که در مقایسه با دیگر روش‌‌های یادگیری مقرون‌به‌صرفه و در دسترس‌تر است. به کمک پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی، زبان‌آموزان می‌توانند هر زمان و هر کجا که بخواهند به درس‌ها و منابع زبان انگلیسی دسترسی داشته باشند. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که افراد احساس راحتی بیشتری هنگام یادگیری داشته باشند و منابع قدیمی و پرهزینه را حذف کنند.

اما همان‌طور که درباره مزایای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی صحبت کردیم، لازم است به معایب آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم. در برخی موارد ممکن است هنگام یادگیری با چالش‌هایی مواجه شویم. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها این است که هوش مصنوعی قادر نیست همیشه «متن» (Context) یا نکات دقیق و ظریف زبان انگلیسی را درک کند. شاید با اصطلاحات یا منابع فرهنگی متفاوتی روبه‌رو شود که بخش مهمی از یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی را تشکیل می‌دهند. اگر نتواند درک خوبی از آن‌ها داشته باشد، بخش مهمی از یادگیری مختل می‌شود.

علاوه بر این، هوش مصنوعی ممکن است نتواند بازخوردی طبیعی به مهارت‌های اسپیکینگ و رایتینگ ارائه دهد، زیرا بیشتر به پاسخ‌هایی اکتفا می‌کند که از قبل ضبط شده است یا پیش‌تر برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

از دیگر چالش‌هایی که ممکن است هنگام آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی با آن مواجه شویم، فقدان تعامل انسانی است. یادگیری زبان انگلیسی صرفاً به یادگیری لغات و دستور زبان انگلیسی محدود نمی‌شود، بلکه شامل ارتباط با افراد واقعی و در دنیای واقعی است. هوش مصنوعی نمی‌تواند همان سطح تعامل و حضور فیزیکی را ایجاد کند و درواقع نمی‌تواند به اندازه بودن در کلاس درس یا تمرین کردن با یک فرد انگلیسی‌زبان به شما کمک کند، چون قادر نیست در این سطح تعامل برقرار سازد.

به علاوه، پلتفرم‌های یادگیری زبان انگلیسی ممکن است برای افرادی که سبک یادگیری مختلفی دارند، زیاد مناسب نباشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند در محیط کلاس و به شکلی سازمان‌دهی‌شده و سنتی زبان یاد بگیرند؛ برخی دیگر تمایل دارند رویکردهای تعاملی‌تر را امتحان کنند.

در نهایت، از هوش مصنوعی می‌توانیم به عنوان روشی قدرتمند و مؤثر در یادگیری زبان انگلیسی یاد کنیم، اما نمی‌توانیم فقط به آن بسنده کنیم و وابسته آن شویم. درست است که ابزار خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود، اما بهتر است به شکل روشی کمک‌آموزشی در کنار منابع دیگر مورد استفاده قرار بگیرد تا نتیجه بهتری حاصل شود. پس در مجموع می‌توانیم بگوییم که آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی هم می‌تواند مؤثر باشد و به یادگیری و تقویت مهارت‌های زبانی کمک کند و هم ممکن است معایبی داشته باشد که یادگیری را کمی چالش‌برانگیز می‌کند. با آگاهی از این چالش‌ها و با کمک گرفتن از سایر منابع در کنار تکنولوژی، می‌توانیم تا حدودی معایب آن را پوشش دهیم و وابستگی کمتری به تکنولوژی پیدا کنیم.

سوالات رایج درباره آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

در این بخش از مطلب سعی کرده‌ایم به تعدادی از پرسش‌های رایج در رابطه با آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی پاسخ دهیم.

کاربرد هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی چیست؟

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی به ترکیبی از تکنولوژی و الگوریتم‌های هوشمند برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی است. این برنامه شامل ابزارهایی مانند اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی، چت‌بات و آموزش‌های مجازی است که برای بهبود تجربه یادگیری مؤثر خواهد بود.

هوش مصنوعی چگونه به زبان‌آموزان کمک می‌کند؟

هوش مصنوعی با تولید محتوا، تمرین‌های جامع و تعاملی، آموزش‌های متنوع و بازخوردهایی شبیه دنیای واقعی می‌تواند به زبان‌آموزان در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. همچنین، با در نظر گرفتن نوع یادگیری افراد، رویکردهای منحصربه‌فردی را پیشنهاد می‌دهد که به آموختن زبان انگلیسی کمک زیادی می‌‌کند.

آیا می‌توان از هوش مصنوعی برای سطح مقدماتی و پیشرفته استفاده کرد؟

همه ابزارهای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی برای سطوح مقدماتی و پیشرفته قابل‌استفاده هستند. آن‌ها لغات متنوعی را از سطوح ابتدایی تا پیشرفته آموزش می‌دهند و دستور زبان انگلیسی را نیز برای همه سطوح در نظر می‌گیرند. برای این منظور کافی است وقتی پرامپت خود را می‌نویسید، به سطح مدنظر خود نیز اشاره کنید تا هوش مصنوعی دقیقاً همان چیزی را در اختیار شما قرار دهد که نیاز دارید.

آیا از هوش مصنوعی می‌توانیم برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

پاسخ این سوال مثبت است. ابزارهای هوش مصنوعی متعددی برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی طراحی شده است که تمرکزشان بر روی تقویت تلفظ زبان انگلیسی است. این ابزارها معمولاً از تکنولوژی تشخیص صدا استفاده می‌کنند تا تلفظ زبان‌آموزان را تجزیه و تحلیل کنند و بازخوردهای کافی در این رابطه ارائه دهند. این بازخوردها به مرور زمان باعث می‌شود که زبان‌آموز با نقاط ضعف خود آشنا شود و آن‌ها را رفع کند. به همین دلیل در بهبود مهارت اسپیکینگ او تأثیر مفیدی خواهد داشت.

آیا آموزش زبان انگلیسی برای آیلتس و تافل نیز امکان‌پذیر است؟

پاسخ این سوال مثبت است. بسیاری از پلتفرم‌هایی که بر مبنای هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، برای آمادگی در آزمون‌های بین‌المللی ابزارهای مفیدی را ارائه کرده‌اند. این ابزارها اغلب نمونه آزمون‌های سال‌های قبل را در خود جای داده‌اند و علاوه بر آن بازخوردهایی در رابطه با عملکرد داوطلبان ارائه می‌دهند و شامل تمرین‌هایی می‌شوند که سطح زبان انگلیسی داوطلب را با توجه به استانداردهای جهانی تعیین می‌کند و داوطلب می‌تواند بر اساس سطح خود به سراغ منابع مختلفی برود یا قبل از آمادگی در آزمون مربوطه، در دوره‌های آمادگی برای آزمون یا دوره‌های ترمیک شرکت کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی را یاد گرفتیم و به این نکته اشاره کردیم که برای همه افراد و به ویژه کسانی که فرصت شرکت در کلاس‌های حضوری یا آنلاین را ندارند، یکی از راه‌های یادگیری و تقویت زبان انگلیسی به شمار می‌رود. هدف از این آموزش، ارائه برنامه‌های جامع و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی بود. به همین دلیل به معرفی برخی از اپلیکیشن‌‌های یادگیری زبان انگلیسی و برنامه‌ها و سایت‌های مرتبط پرداختیم.

در ابتدای مطلب ChatGPT را به عنوان یک پلتفرم آموزشی معرفی کردیم و نحوه پرامپت‌نویسی برای آن را به طور خلاصه توضیح دادیم. همچنین به این موضوع اشاره کردیم که به کمک این هوش مصنوعی می‌توانیم همه مهارت‌های زبانی و حتی اسپیکینگ خود را نیز تقویت کنیم. سپس ۱۵ برنامه و سایت دیگر را برای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی معرفی کردیم و ویژگی‌‌های هر یک را برشمردیم. در انتهای مطلب نیز مزایا و معایب یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی را بررسی کردیم.

در مجموع توصیه می‌کنیم در کنار منابعی مانند کتاب یا فیلم‌های آموزشی، از این برنامه‌ها به عنوان ابزاری کمک‌آموزشی برای بهبود زبان انگلیسی خود کمک بگیرید تا به مرور زمان شاهد پیشرفت خود باشید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Learn Laugh SpeakTEFL BarcelonaTOPAI.tools
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *