۲۱ هوش مصنوعی تغییر صدا کاربردی – معرفی بهترین ابزارها

۲۱۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۳ دقیقه
۲۱ هوش مصنوعی تغییر صدا کاربردی – معرفی بهترین ابزارها

«هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence | AI) نقش مهمی را در تحولات مهم در انجام امور مختلف ایفا کرده است و افراد فعال در حیطه‌های گوناگون می‌توانند به راحتی از ابزارهای هوشمند بهره‌مند شوند. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی، طراحی و ساخت ابزارهایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان فایل‌های صوتی را ویرایش و تنظیمات مختلفی را بر روی آن‌ها اعمال کرد. این ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا در حوزه‌های مختلف نظیر ساخت بازی‌های کامپیوتری، صداگذاری بر روی فیلم‌های سینمایی، صداپیشگی،‌ ساخت چت بات، تولید محتواهای صوتی و ویدیویی برای فضای مجازی کاربرد دارند. در این مطلب از مجله فرادرس، قصد داریم به معرفی ۲۱ ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا بپردازیم. در ابتدای مطلب حاضر، به این پرسش پاسخ می‌دهیم که هوش مصنوعی تغییر صدا چیست و چه کاربردی دارد. سپس، به مزایا و معایب این ابزارها اشاره می‌کنیم و در نهایت، به معرفی ابزارهای رایگان و غیررایگان هوشمند برای تغییر صدا خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب این نوشته

هوش مصنوعی تغییر صدا چیست؟

هوش مصنوعی تغییر صدا، ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان صداهای جدیدی ساخت. به عبارتی، با کمک ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توان صدای افراد را به صداهایی نظیر صدای حیوان خانگی، صدای ربات، صدای دیگر مردا یا زنان، کودک و غیره تغییر دهید. همچنین، از این نوع ابزارها می‌توان برای تغییر صدای فیلم‌ها یا شبیه‌سازی گفتار مصنوعی استفاده کرد و تنظیمات مربوط به آهنگ صدا، زیر و بمی، لحن گفتار و مواردی از این قبیل را تغییر داد.

ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا به تجزیه و تحلیل فایل صوتی یا ویدیویی شما می‌پردازند و با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق می‌توانند صداها را تغییر دهند. تمامی افراد می‌توانند از این ابزارها به سادگی استفاده کنند اما درصد زیادی از کاربران آن‌ها، گیمرها، یوتیوبرها، بلاگرها و سازندگان محتوا هستند که از هوش مصنوعی به منظور تولید محتواهای هیجان‌انگیز خود بهره می‌برند.

موج های صوتی که در میان انبوهی از ابرها قرار گرفته اند.

کاربردهای هوش مصنوعی تغییر صدا چیست؟

ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا در طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده می‌شوند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • بازی‌های کامپیوتری
    • از ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توان در بازی‌های کامپیوتری استفاده کرد. گیمرها با کمک این ابزارها می‌توانند صدای واقعی خود را در بازی‌های چند نفره پنهان کنند و به صورت ناشناس به انجام بازی بپردازند تا هیجان بازی بیشتر شود.
    • تقلید صدای شخصیت‌های معروف نیز از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی تغییر صدا در بازی‌های کامپیوتری است. گیمرها می‌توانند از این ابزارها در راستای تغییر صدای خود استفاده کنند تا تجربه بازی خود را بهبود بخشند.
    • ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا به گیمرها این امکان را می‌دهند شخصیت‌های منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده با هویت‌های صوتی متمایز ایجاد کنند، که به هیجان کلی بازی می‌افزاید.
  • سرگرمی
    • ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا برای ایجاد صدای اشخاص برای فیلم‌ها، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و سایر محتوا استفاده می‌شوند که همین امر باعث افزایش میزان خلاقیت ویدیوها و فایل‌های صوتی شده است.
    • از ابزارهای AI می‌توان برای شخصی‌سازی صداها برای خواندن روایت‌ها یا دیالوگ‌های مختلف استفاده کرد.
  • آموزش و پرورش
    • از ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توان برای ایجاد تمرینات یادگیری زبان تعاملی استفاده کرد. این ابزارها به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا با لهجه‌ها و لحن‌های مختلف صحبت کنند.
    • هوش مصنوعی تغییر صدا را می‌توان برای ایجاد کتاب‌های صوتی جذاب و محتواهای آموزشی استفاده کرد تا یادگیری زبان را برای مخاطبان مختلف در لذت‌بخش‌تر کند.
    • ابزارهای AI می‌توانند ارتباط موثر را در کلاس‌های آنلاین یا محیط‌های یادگیری مجازی تسهیل کنند و موانع زبانی را برطرف کنند که همین امر، آموزش و درک زبان را بهبود می‌بخشند.
  • سایر کاربردها
    • دورکاری و برقراری ارتباط از راه دور: ابزارهای هوشمند تغییر صدا می‌توانند هویت‌ اشخاص را پنهان کنند و حریم خصوصی را در تماس‌های ویدیویی و جلسات مجازی، به ویژه در موقعیت‌های حساس یا محرمانه، محافظت کنند.
    • سخنرانی عمومی و ارائه‌ها: ابزارهای تغییر صدا با هوش مصنوعی می‌توانند برای سخنرانی عمومی به کار برده شوند که همین امر می‌تواند در کاهش اضطراب افراد به آن‌ها کمک کند.
    • مدیریت محتوا و ایمنی: از ابزارهای تغییر صدای هوشمند می‌توان برای شناسایی و جلوگیری از محتواهای مخرب یا مضر در فضاهای آنلاین استفاده کرد و محیطی امن و ایمن را در این فضاها به وجود آورد.

نتفلیکس سرویس محبوبی است که از هوش مصنوعی تغییر صدا برای تولید صداهای شخصی‌سازی شده برای زبان‌ها و مناطق مختلف استفاده می‌کند که با زمینه‌های فرهنگی و سلایق مخاطبان سازگار می‌شوند. کاربرد دیگر این ابزارهای هوشمند را در یوتیوب ملاحظه می‌کنیم. یوتیوبرها و سازندگان محتوا از هوش مصنوعی برای ساخت اصوات مختلف، صدای شخصیت‌ها و جلوه‌های کمدی استفاده می‌کنند تا ویدیوهای جذاب‌تری بسازند.

برخی از مراکز تماس نیز مجهز به سیستم‌های هوش مصنوعی تغییر صدا هستند و با استفاده از آن‌ها خدمات بهتری را به زبان‌های مختلف به کاربران و مشتریان ارائه می‌دهند. همچنین، شرکت‌هایی که در حوزه تولید نرم‌افزارهای آموزشی فعالیت دارند، از چنین ابزارهای AI در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند تا کاربران این نرم‌افزارها بتوانند با تعاملات صوتی با نرم‌افزارها ارتباط برقرار کنند.

امواج صوتی با رنگ های گرم و طراحی مدرن

ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا

سایت‌های مختلفی با بهره‌گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی پیشرفته به طراحی و ساخت ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا پرداخته‌اند و ویژگی‌های مختلفی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند. برخی از این سایت‌ها خدمات خود را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و بعضی از آن‌ها در ازای دریافت هزینه به صورت ماهیانه، به کاربرات خدمات خود را ارائه می‌دهند. در ادامه، به معرفی ابزارهای رایگان و غیررایگان هوشمند برای تغییر صدا می‌پردازیم. البته در مطالب قبلی مجله فرادرس راجع به الگوریتم‌های هوش مصنوعی صحبت کردیم و انواع آن‌ها را مرور کردیم و می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، مطلب مربوطه را مطالعه کنید.

هوش مصنوعی تغییر صدای رایگان

در این بخش، قصد داریم به معرفی ابزارهای هوشمندی بپردازیم که برای تغییر صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند و خدمات خود را به طور رایگان در دسترس عموم قرار می‌دهند. در فهرست زیر، نام ابزارهای رایگان برای تغییر صدا را ملاحظه می‌کنید:

  • ابزار Vidnoz
  • ابزار Voice.ai
  • ابزار Murf.ai
  • ابزار Resemble.ai
  • ابزار Voicemode
  • ابزار MagicVox
  • ابزار Eleven Labs
  • ابزار Clownfish
  • ابزار MorphVOX
  • ابزار Speechify
  • ابزار Listnr

در ادامه مطلب، به توضیح امکانات و قابلیت‌های هر یک از ابزارهای ذکر شده در فهرست بالا می‌پردازیم.

۱. ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا Vidnoz

ابزار Vidnoz [+] به عنوان یکی از ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا محسوب می‌شود که کاربران با استفاده از آن می‌توانند صدای خود را به صدای هر شخص مشهوری تغییر دهند. همچنین، این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد صداهای مختلفی را برای انجام انواع کارهای سفارشی‌سازی تولید کنند. در ادامه، به سایر ویژگی‌های مهم این ابزار هوش مصنوعی اشاره شده است:

  • ابزار تغییر صدای Vidnoz دارای کتابخانه بزرگی است که از بیش از ۷۰ صدای مختلف، از جمله صداهای افراد مشهور و شخصیت‌های محبوب، پشتیبانی می‌کند.
  • با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توانید متن مورد نظر خود را به هر صدایی تبدیل کنید.
  • با استفاده از ابزار Vidnoz می‌توانید فایل‌های صوتی بارگذاری شده یا صوت‌های زنده را ویرایش کنید.
  • استفاده از این ابزار تغییر صدا رایگان است.
  • رابط کاربری ابزار Vidnoz ساده است و کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

تنها محدودیت ابزار تغییر صدای Vidnoz این است که از آن صرفا می‌توان برای ساخت فایل‌های صوتی ۱ دقیقه‌ای استفاده کرد.

با استفاده از این سایت، می‌توانید در دو مرحله، صدای مورد نظر خود را بسازید. در تصویر بالا، با انتخاب دکمه Celebrity AI Voice می‌توانید در مرحله اول، یکی از افراد مشهور را انتخاب کنید تا بتوانید یک فایل صوتی به صدای آن فرد بسازید. در پایین صفحه، ۳ گزینه ملاحظه می‌کنید که عبارت‌اند از:

  • گزینه «متن» (Text): با استفاده از این گزینه، می‌توانید متنی دلخواه را در کادر رو به روی آن بنویسید تا ابزار هوش مصنوعی آن متن را به صوت تبدیل کند.
  • گزینه «ضبط صدا» (Record): با این گزینه، می‌توانید صدای خود را ضبط کنید تا هوش مصنوعی تغییر صدا، آن را به صدای دیگری تبدیل کند.
  • گزینه «بارگذاری» (Upload): با استفاده از این گزینه، می‌توان فایل صوتی خود را در سایت بارگذاری کنید تا ابزار Vidnoz آن را به صدای دیگری تغییر دهد.

همان‌طور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید، گزینه‌ای برای تغییر زبان و تغییر سرعت گفتار نیز وجود دارد. ابزار هوش مصنوعی Vidnoz از زبان‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند که یکی از آ‌ن‌ها، زبان فارسی است. می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید و متن مورد نظر خود را به زبان فارسی در کادر متنی بنویسید و گزینه Change Voice Now را انتخاب کنید تا ابزار هوشمند Vidnoz، مطابق با صدایی که در مرحله اول انتخاب کردید، متن شما را به فایل صوتی تبدیل کند. پس از ساخت فایل صوتی، با استفاده از گزینه‌های Play و Download می‌توان آن را اجرا یا ذخیره کنید.

۲. ابزار هوشمند Voice.ai

Voice.ai [+] به عنوان هوش مصنوعی تغییر صدا محسوب می‌شود که امکانات خود را به طور رایگان به کاربران ارائه کرده است. از این ابزار می‌توانید برای تغییر صدای مورد نظر خود در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. این ابزار هوش مصنوعی ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • با استفاده از ابزار Voice.ai، می‌توانید صدای خود را هنگام بازی یا در زمان استفاده از برنامه‌های کاربردی مختلف تغییر دهید.
  • این ابزار دارای یک کتابخانه از صدا‌های شخصیت‌های معروف است که با استفاده از آن می‌توانید صدای مورد نظر خود را مشابه با صدای اشخاص مشهور درآورید.
  • ابزار هوش مصنوعی Voice.ai مجهز به یک مولد صدا است که از آن می‌توان برای ساخت صداهای جدید استفاده کرد.
  • Voice.ai دارای یک رابط کاربری ساده است و کاربران به آسانی می‌توانند از آن برای ساخت صوت‌های مورد نظر خود استفاده کنند.
هوش مصنوعی تغییر صدا VoiceAI

استفاده از امکانات پیشرفته ابزار Voice.ai رایگان نیست اما شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن آن با دوستان خود و انجام سایر وظایف و همچنین شرکت در کمپین‌های آن برای ساخت صدا، اعتبار رایگان کسب کنید. یکی از نقطه ضعف‌های این ابزار این است که از آن فقط می‌توان بر روی کامپیوترهای شخصی استفاده کرد و برنامه تحت تلفن‌های همراه هنوز برای این ابزار وجود ندارد.

۳. هوش مصنوعی Murf.ai برای تغییر صدا

از ابزار هوش مصنوعی Murf.ai [+] عمدتاً به عنوان یک ابزار تبدیل متن به گفتار استفاده می‌شود اما قابلیت‌های جدیدی به این ابزار اضافه شده است که از آن می‌توان برای ایجاد صداهای مختلف با کیفیت استودیویی استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های Murf.ai را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

  • اگر متنی در اختیار دارید، می‌توانید از این ابزار برای ایجاد فایل‌های صوتی مانند کتاب‌های صوتی و گویندگی استفاده کنید.
  • با استفاده از قابلیت این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید لحن و آهنگ جدیدی را به صدای ضبط شده اضافه کنید.
  • ابزار هوش مصنوعی تغییر صدای Murf.ai بیش از ۱۲۰ صدای مختلف افراد مشهور را ارائه می‌دهد.
  • Murf.ai بیش از ۲۰ زبان را پشتیبانی می کند و هر زبان با لهجه‌های مختلف همراه است. البته، این ابزار، از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.
  • با استفاده از ابزار Murf.ai برای ساخت صداهای مورد نظر خود می‌توانید ویژگی‌های تخصصی مختلفی نظیر لحن گفتار، سرعت گفتار، آهنگ گفتار و مواردی از این قبیل را تنظیم کنید.
ابزار تغییر صدای MurfAI

استفاده از ابزار هوش مصنوعی Murf.ai رایگان نیست و باید برای بهره‌گیری از امکانات آن هزینه پرداخت کنید. البته این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که به طور ماهیانه فایل‌های صوتی مختلفی را با مجموع زمانی ۱۰ دقیقه به طور رایگان تولید کنید. یکی دیگر از معایب این ابزار این است که تنظیمات تخصصی محدودتری نسبت به سایر ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا دارد. به علاوه، برای دانلود و نصب برنامه بر روی سیستم خود باید هزینه‌ای را نیز پرداخت کنید.

۴. ابزار Resemble.ai برای تغییر و ساخت صدا

هوش مصنوعی تغییر صدا Resemble.ai [+] یکی از دقیق‌ترین ابزارهای هوشمند است که با نصب آن بر روی سیستم ویندوز خود می‌توانید در عرض چند ثانیه صداهای مختلفی را ایجاد کنید. در ادامه به ویژگی‌هایی از این ابزار هوشمند اشاره شده است:

  •  ابزار Resemble.ai به شما امکان می‌دهد صداهای مختلفی را تنها با چند کلیک شبیه‌سازی کنید.
  • این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا بیش از ۵۰ لحن گفتاری، لهجه‌ها و احساسات مختلف را برای ساخت صداهای جدید ارائه می‌دهد.
  • ابزار Resemble.ai را می‌توان برای شبیه‌سازی صداها با بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا به کار برد. البته این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند
  • ساخت صدا با ابزار Resemble.ai کمی زمان‌بر است زیرا این ابزار سعی دارد پروسه تولید صدا را با دقت بسیار بالا انجام دهد.
ابزار تغییر صدای ResembleAI

با این که با استفاده از این ابزار می‌توانید فایل‌های صوتی را به طور رایگان ایجاد کنید، اما برای بهره‌گیری از امکانات پیشرفته و تخصصی آن باید هزینه پرداخت کنید.

۵. هوش مصنوعی Voicemode برای ویرایش صدا

Voicemod [+] یک پلتفرم هوش مصنوعی تغییر صدا است که به طور خاص برای گیمرها و افراد فعال در حوزه تولید محتوا طراحی شده است. این ابزار ویژگی‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • با استفاده از ابزار هوشمند Voisemod می‌توانید صدای خود را به هر صدای دیگری مانند صدای مرد یا زن، افراد مشهور مانند صدای دونالد ترامپ و کاراکترهای مختلف تبدیل کنید.
  • این ابزار هوش مصنوعی از فیلترهای صوتی مختلفی پشتیبانی می‌کند و تنها با یک کلیک ساده می‌توانید آن‌ها را بر روی صوت مورد نظر خود اعمال کنید.
  • این ابزار هوشمند از ۱۱ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و توسعه دهندگان در حال اضافه کردن زبان‌های جدید به آن هستند. در حال حاضر، این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.
  • ابزار هوشمند Voisemod با هر بازی دسکتاپ و پلتفرم ارتباطی سازگار است.
  • Voisemod دارای یک کتابخانه از صداهای مختلف است که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید یا با سایر افراد به اشتراک بگذارید.
  • نصب این برنامه بر روی سیستم و استفاده از آن آسان است.
  • از این ابزار هوشمند می‌توان بر روی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های اندروید استفاده کرد.
ابزار هوشمند Voicemode برای تولید صدا

ابزار Voisemod یک نرم‌افزار رایگان است که به شما امکان می‌دهد برای شبیه‌سازی، از ۶ صدا استفاده و تغییراتی در سرعت و زیر و بمی صدا ایجاد کنید. به منظور بهره‌مندی از امکانات تخصصی و صداهای بیشتر باید نسخه غیررایگان آن را خریداری کنید.

۶. ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا MagicVox

MagicVox [+] یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی رایگان است که سازندگان محتوا و گیمرها می‌توانند از آن برای تغییر و ساخت صدا استفاده کنند. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات این ابزار را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

  • زمانی که در حال انجام بازی مورد علاقه خود هستید، می‌توانید از فیلترهای مختلف ابزار MagicVox برای تغییر صدای خود استفاده کنید.
  • ابزار هوش مصنوعی MagicVox را می‌توان در حین استفاده از پلتفرم‌های ارتباطی مختلف نظیر Zoom ،Google Meet و YouTube به کار برد.
  • این ابزار از بیش از ۴۰۰ فیلتر مختلف برای تغییر صدا پشتیبانی می‌کند.
  • از MagicVox می‌توان برای ویراش صداهای از قبل ضبط شده نیز استفاده کرد.
  • این ابزار از چندین زبان رایج زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد.
ابزار Magicvox برای تغییر صدا

نسخه رایگان ابزار MagicVox قابلیت‌های محدودی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چنانچه قصد دارید از ویژگی‌های پیشرفته این ابزار بهره‌مند شوید، باید نسخه غیررایگان آن را خریداری کنید.

۷. ابزار تغییر صدای Eleven Labs

اگر به دنبال تنظیمات بیشتر برای تغییر صدای خود هستید، Eleven Labs [+] می‌تواند یک ابزار مناسب برای شما باشد. این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا رایگان است و امکانات مختلفی را برای تنظیمات صدا در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

  • برای استفاده از این ابزار می‌توانید صدای خود را ضبط کنید یا از فایل‌های صوتی از قبل ضبط شده استفاده کنید.
  • کتابخانه Eleven Labs دارای بیش از هزار صدای مختلف در زبان‌ها و لهجه‌های متفاوت است.
  • کار با رابط کاربری این ابزار هوش مصنوعی آسان است.
  • صداهای تولید شده توسط این ابزار هوش مصنوعی طبیعی و واقعی به نظر می‌رسند.
  • Eleven Labs قابلیت تبدیل متن به گفتار را نیز دارد.
  • با استفاده از طرح رایگان این ابزار می‌توان ۳ فایل صوتی در ماه تولید کرد.
  • این ابزار تغییر صدا از ۲۹ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. البته زبان فارسی جزو این زبان‌ها نیست.
تغییر صدا با ابزار هوش مصنوعی ElevenLab

تنها محدودیتی که این ابزار دارد، این است که در زمان بارگذاری فایل صوتی برای آن، محدودیت حجمی وجود دارد و فایل‌هایی با حجم بیش از ۲ مگابایت را نمی‌توان برای آن بارگذاری کرد.

۸. ابزار هوشمند Clownfish

Clownfish [+] یک ابزار تغییر صدای هوش مصنوعی برای سیستم‌عامل ویندوز است که با تمام نرم‌افزارهایی نظیر Skype، Discord، TeamSpeak، Viber و Steam سازگاری دارد که از میکروفون استفاده می‌کنند. این ابزار هوشمند دارای یک ویژگی منحصربه‌فرد دستیار صوتی است که به کاربران امکان می‌دهد متن را به گفتار تبدیل کنند. این قابلیت برای افراد دارای اختلالات گفتاری بسیار مفید است. سایر ویژگی‌های مهم این ابزار را می‌توان در فهرست زیر برشمرد:

  • ابزار تغییر صدای Clownfish طیف گسترده‌ای از جلوه‌های صوتی را ارائه می‌دهد تا کاربران با استفاده از آن‌ها ویدیوها و فایل‌های صوتی جذابی تولید کنند.
  • با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی می‌توان فایل‌های صوتی کلامی و فایل‌های موسیقی را با یکدیگر ادغام کرد که از این قابلیت می‌توان برای تولید محتوا استفاده کرد.
  • از این ابزار هوش مصنوعی در پلتفرم‌های ارتباطی مختلف می‌توان بهره گرفت.
  • نصب و استفاده از این ابزار رایگان است.
تغییر صدا با Clownfish

ابزار تغییر صدای Clownfish از زبان‌های رایج محدودی پشتیبانی می‌کند و خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد. با این که به طور رایگان می‌توان از قابلیت‌های این ابزار استفاده کرد، در حال حاضر، صرفا به کاربران ویندوز خدمات ارائه می‌دهد و از سایر سیستم‌‌‌عامل‌ها نظیر اندروید پشتیبانی نمی‌کند.

۹. ابزار تغییر صدای MorphVOX چیست؟

MorphVOX یک نرم‌افزار تغییر صدا است که با تغییر لحن گفتار و زیر و بمی صدا امکان ایجاد فایل‌های صوتی جدید با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار برای بازی‌های آنلاین و چت ایده‌آل است و کتابخانه‌ای گسترده از جلوه‌های صوتی، فیلترهای صوتی، صداهای از پیش ساخته و گزینه‌های نویز پس زمینه دارد.

یکی از قابلیت‌های مهم این ابزار فناوری حذف نویز آن است. به عبارتی، چنانچه فایل‌های صوتی ضبط شده شما دارای صداهای زمینه یا نویز باشند، این ابزار می‌تواند آن‌ها را حذف کند. MorphVOX [+] از ۱۱ زبان رایج دنیا پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد.

نرم افزار تغییر صدای Morphvox

همچنین، این نرم‌افزار را می‌توان تنها بر روی سیستم‌عامل ویندوز استفاده کرد و از سایر سیستم‌عامل‌ها نظیر لینوکس و اندروید پشتیبانی نمی‌کند. به علاوه، برای بهره‌مندی از امکانات این نرم‌افزار باید طرح‌های ارائه شده آن را خریداری کنید.

۱۰. ابزار هوشمند Speechify برای ویرایش صدا

آیا تا به حال در حین پیمایش در رسانه‌های اجتماعی، ویدیوهای جذابی با صدای هنرپیشه‌ها و خواننده‌های مورد علاقه خود دیده‌اید؟ برای ساخت این ویدیوها ممکن است از یک ابزار کپی‌برداری صدا استفاده شده باشد که ابزار هوش مصنوعی Speechify [+] یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار است.

Speechify یک ابزار قدرتمند برای صداگذاری بر روی ویدیوها، تبدیل متن به گفتار و شبیه‌سازی صدا محسوب می‌شود. این ابزار بر پایه روش‌های ماشین لرنینگ به شما کمک می‌کند تا در عرض چند ثانیه صدای انسان را با کیفیت بالا شبیه‌سازی کنید. به علاوه، این ابزار به شما حق استفاده تجاری از فایل‌های صوتی ساخته شده را می‌دهد.

تغییر صدا با Speechify

استفاده از این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا ساده است. پس از انتخاب دکمه ضبط صدای این ابزار، به مدت ۳۰ ثانیه صحبت کنید تا صدای شما ضبط شود. سپس، ابزار Speechify کار خود را برای تغییر صدای شما شروع می‌کند. برای ویرایش صدا می‌توانید از امکاناتی نظیر تغییر زیر و بمی صدا، لحن گفتار، احساسات و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

ابزار Speechify از زبان‌های پرکاربرد دنیا پشتیبانی می‌کند اما در حال حاظر خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد. همچنین، این ابزار طرح رایگان برای کاربران در نظر گرفته است و افراد می‌توانند به صورت محدود از این آن استفاده کنند. به منظور دسترسی به امکانات و قابلیت‌های بیشتر Speechify می‌توانید یکی از طرح‌های پیشنهادی آن را خریداری کنید.

۱۱. هوش مصنوعی Listnr برای تغییر صدا

Listnr [+] یک ابزار تغییر صدای AI قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد صدای هر کسی را کپی و از آن برای استفاده تجاری در پروژه‌های خود استفاده کنید. این ابزار دارای ویژگی های متعددی است، که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • ابزار هوش مصنوعی Listnr از فناوری یادگیری ماشین پیشرفته برای شبیه‌سازی صوتی دقیق از صدای انسان استفاده می‌کند.
  • پس از ساخت فایل‌های صوتی مورد نظر خود، می‌توانید آن‌ها را برای هر گونه استفاده تجاری، از جمله YouTube، پادکست، کتاب‌های صوتی، مواد آموزش الکترونیکی و محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.
  • کار با رابط کاربری این ابزار هوشمند ساده است و تمامی افراد می‌توانند به راحتی از آن برای تولید صدا استفاده کنند.
  • Listnr مجهز به قابلیت تبدیل متن به گفتار است و با استفاده از آن می‌توان پادکست‌هایی را برای پلتفرم‌هایی مانند Spotify و iTunes تولید کنید.
  • این پلتفرم بیش از ۹۰۰ صدای مختلف را در ۱۴۲ زبان ارائه می‌دهد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.
  • ابزار Listnr دارای قابلیت‌هایی برای تنظیم فایل صوتی است و با استفاده از آن‌ها می‌توانید رنگ‌ها را تغییر دهید، لوگو اضافه کنید و برند سفارشی خود را برای مطابقت با طراحی وب سایت اعمال کنید.
هوش مصنوعی Listnr برای تغییر صدا

ابزار هوش مصنوعی Listnr طرح رایگانی به کاربران ارائه می‌دهد که با استفاده آن می‌توان ۱۰۰۰ کلمه متنی را به صوت در ماه تبدیل کرد. به منظور استفاده از سایر خدمات این ابزار باید یکی از طرح‌های پیشنهادی آن را خریداری کنید.

هوش مصنوعی تغییر صدای غیررایگان

در این بخش از مجله فرادرس، به معرفی ابزارهای غیررایگانی می‌پردازیم که کاربران از آن‌ها می‌توانند برای تغییر صدا استفاده کنند. در فهرست زیر، عناوین آن‌ها را ملاحظه می‌کنید:

  • ابزار Lalals
  • ابزار Hitpaw
  • ابزار Synthesis
  • ابزار Kits
  • ابزار Altered
  • ابزار Lovo.ai
  • ابزار Play.ht
  • ابزار Deepbrain
  • ابزار Respeecher
  • ابزار Sonantic

در بخش‌های بعدی مطلب حاضر، به توضیح امکانات و قابلیت‌های هر یک از ابزارهای ذکر شده در فهرست بالا می‌پردازیم.

۱۲. ابزار Lalals

Lalals [+] یکی از ابزارهای آشنا برای افراد حرفه‌ای و مبتدی است که این امکان را به افراد می‌دهد تا صدای منحصربه‌فردی بسازند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. این پلتفرم تغییر صدا با تکیه بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته، صدای شما را تغییر می‌دهد. امکانات مهم این ابزار را می‌توان به صورت موارد زیر برشمرد:

  • استفاده از این پلتفرم بسیار آسان است، فقط کافی است فایل صوتی ضبط شده خود را برای این ابزار هوش مصنوعی بارگذاری کنید و صدای مورد نظر خود را تحویل بگیرید.
  • این ابزار صوت‌های ساخته شده را با بهترین کیفیت صوتی 44.1 کیلوهرتز WAV تولید می‌کند.
  • ابزار Lalals با بهره‌گیری از الگوریتم هوش مصنوعی جدید Bluewaters، می‌تواند صداهای بدون نویزهای بسازد.
  • این ابزار از هزاران صدای مختلف افراد مشهور پشتیبانی می‌کند.
  • ابزار هوشمند Lalals از زبان‌های رایج دنیا پشتیبانی می‌کند. البته، زبان فارسی جزو خدمات این ابزار نیست.
ابزار تغییر صدای Lalals

نسخه آزمایشی رایگان این ابزار به شما این امکان را می‌دهد ۳ فایل صدا را تولید کنید. برای بهره‌گیری از خدمات بیشتر ابزار Lalals باید نسخه‌های غیررایگان آن را بخرید.

۱۳. ابزار هوشمند تغییر صدای Hitpaw

ابزار هوش مصنوعی Hitpaw [+] به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های تغییر صدا برای تهیه ویدیوهای یوتیوب و برگزاری جلسات و ارائه‌ها محسوب می‌شود. همچنین، گیمرها از این ابزار می‌توانند در بازی‌های کامپیوتری خود برای تولید صدای شخصیت‌های مورد علاقه خود استفاده کنند. سایر امکانات مهم این ابزار در ادامه ذکر شده‌اند:

  • ابزار Hitpaw به شما امکان می‌‌دهد تا از آن در سایر برنامه‌های کاربردی نظیر برنامه‌های ارتباطی استفاده کنید.
  • این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا می‌تواند صداهای محیط و نویز را در حین فرآیند تبدیل صدا حذف کند.
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید فایل‌های صوتی با کیفیت بالا تولید کنید. البته کیفیت صداها بسته به جلوه صوتی ممکن است متفاوت باشند. برخی از جلوه‌های صوتی، مانند صدای ربات یا شیطان، مصنوعی‌تر از سایر صوت‌ها به نظر می‌رسند.
  • از این ابزار می‌توانید برای تغییر صدا به صورت بلادرنگ استفاده کنید. بنابراین، این ابزار می‌تواند گزینه مناسبی برای جلسات و بازی‌های آنلاین باشد.
  • این ابزار هوش مصنوعی از زبان‌های رایج دنیا پشتیبانی می‌کند اما خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد.
تغییر صدا با هوش مصنوعی Hitpaw

نسخه رایگان این ابزار امکانات محدودی را به کاربر ارائه می‌دهد. چنانچه قصد دارید از این ابزار با قابلیت‌های بیشتر استفاده کنید، باید طرح‌های پیشنهادی آن را بخرید.

۱۴. ابزار هوش مصنوعی Synthesis

Synthesis [+] یکی دیگر از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا است که به کاربران این امکان را می‌دهد تنها با چند کلیک ساده، بر روی فایل‌های صوتی خود ویرایش حرفه‌ای انجام دهند. مهم‌ترین امکانات این ابزار هوش مصنوعی را می‌توان در فهرست زیر برشمرد:

  • ابزار هوش مصنوعی Synthesis دارای «تبدیل متن به صدا» (Text to Speech | TTS) و «تبدیل متن به ویدیو» (Text to Video | TTV) است که از آن‌ها می‌توان برای تولید محتواهای جذاب برای رسانه‌های اجتماعی و سایت‌ها استفاده کرد.
  • این ابزار از طیف وسیعی از احساسات مانند شادی، هیجان، غم و غیره پشتیبانی می‌کند.
  • ابزار Synthesis دارای کتابخانه بزرگی از انواع مختلف صداهای زن و مرد است.
  • رابط کاربری ابزار Synthesis ساده است و کاربران با چند کلیک ساده می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا از زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و خدمات خود را برای زبان فارسی نیز ارائه می‌دهد.
تغییر صدا با Synthesys

به طور رایگان می‌توانید این ابزار را تست کنید اما به منظور بهره‌مندی از امکانات کامل آن، باید یکی از طرح‌های پیشنهادی را خریداری کنید.

۱۵. ابزار Kits برای تغییر و ویرایش صدا

Kits [+] به عنوان یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا به شمار می‌رود و کاربران می‌توانند با استفاده از آن، صدای خود را به صداهای دیگر افراد نظیر هنرمندان تغییر دهند. کار با این ابزار ساده است و تنها با چند کلیک ساده می‌توان فایل صوتی مورد نظر خود را دریافت کرد. در ادامه به سایر ویژگی‌های مهم این ابزار هوش مصنوعی اشاره شده است:

  • ابزار هوش مصنوعی Kits دارای یک کتابخانه در حال رشد از صداهای هنرمندان مشهور، از جمله خوانندگان، بازیگران و صداپیشگان است.
  • به منظور بهره‌مندی از قابلیت تغییر صدای Kits، کاربران می‌توانند فایل‌های صوتی ضبط شده را برای این ابزار هوشمند بارگذاری کنند.
  • ابزار تغییر صدای Kits یک کتابخانه از صداهای عمومی رایگان را ارائه می‌دهد. از این صداها می‌توان برای ایجاد طیف وسیعی از سبک‌ها و جلوه‌های صوتی استفاده کرد.
  • کار با رابط کاربری ابزار Kits آسان است و کاربران فقط باید فایل‌های صوتی مورد نظر خود را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در پلتفرم بارگذاری کنند تا فایل صوتی جدید را تحویل بگیرند.
  • هنگامی که با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا یک فایل صوتی سفارشی‌سازی ایجاد می‌کنید، می‌توان آن را به راحتی با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. این قابلیت این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در پروژه‌های مختلف همکاری کنند و خلاقیت‌های صوتی خود را با مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک بگذارند.
ابزار هوش مصنوعی Kits برای تغییر صدا

ارائه خدمات ابزار هوش مصنوعی Kits رایگان نیست و برای بهره‌مندی از امکانات آن باید یکی از طرح‌های پیشنهادی را خریداری کنید. همچنین، این ابزار تها از زبان‌های محدودی پشتیبانی می‌کند و خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد.

۱۶. ابزار هوشمند Altered برای تغییر صدا

Altered Studio [+] یک ویرایشگر صوتی است که چندین فناوری AI صوتی را در یک برنامه کاربرپسند ادغام می‌کند. این برنامه هم به صورت آنلاین و هم بر روی ویندوز و مک اجرا می‌شود. از این ابزار هوشمند صوتی می‌توان در کارهایی نظیر صداپیشگی، تبدیل گفتار به متن و گفتار به متن و ترجمه استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های مهم این ابزار را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

  • با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توانید صداهای منحصربفردی ایجاد کنید یا صدای خود را به صدای یکی از بازیگران معروف تغییر بدهید.
  • این ابزار هوشمند با Google Drive یکپارچه‌سازی شده است و به راحتی از هر مکانی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و فایل‌های صوتی را به اشتراک بگذارید.
  • این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند مستقیماً از مرورگر و با استفاده از میکروفون یا هر دستگاه ضبط دیگری صدای شما را ضبط کند.
  • ابزار Altered از فرمت‌های مختلف صوتی پشتیبانی می‌کند.
ابزار Altered برای تولید و تغییر صدا

به منظور استفاده از قابلیت‌های ابزار هوش مصنوعی Altered باید یکی از طرح‌های پیشنهادی آن را خریداری کنید. همچنین، این ابزار از زبان‌های رایج محدودی پشتیبانی می‌کند و خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد.

۱۷. ابزار تغییر صدای Lovo.ai چه امکاناتی دارد؟

ابزار Lovo.ai یک نرم‌افزار مولد است که از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تبدیل گفتار به متن و تغییر صدا استفاده می‌کند. این ابزار را می‌توان به عنوان یکی از قوی‌ترین و ساده‌ترین پلتفرم‌ها برای شبیه‌سازی صدای واقعی انسان به شمار آورد و از آن می‌توان در حوزه‌های مختلف صنعت، از جمله سرگرمی، بانکداری، آموزش، بازی، مستند، اخبار و غیره استفاده کرد. برخی از قابلیت‌های مهم این ابزار را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

  • Lovo.ai دارای بزرگترین کتابخانه صدای جهان با بیش از ۵۰۰ صدای هوش مصنوعی است.
  • این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا به شما این امکان را می‌دهد که صدای خود را با لحن و احساسات مختلف تغییر دهید.
  • ابزار Lovo.ai از بیش از ۱۵۰ زبان روز دنیا پشتیبانی می‌کند.
  • با استفاده از ابزار Lovo.ai می‌توانید به ویرایش حرفه‌ای ویژگی‌های فایل صوتی خود نظیر تلفظ، آهنگ، تاکید، سرعت و زیر و بمی بپردازید.
  • این ابزار دارای پایگاه داده منابع غیرکلامی، جلوه‌های صوتی، موسیقی رایگان، عکس و ویدیوهای مختلف است که در ساخت محتوا به افراد کمک به‌سزایی می‌کنند.
ابزار Lovo برای ویرایش صدا

استفاده از ابزار هوش مصنوعی Lovo.ai [+] رایگان نیست و برای بهره‌مندی از امکانات آن باید طرح‌های پیشنهادی آن را خریداری کنید. این ابزار خدمات خود را برای زبان فارسی نیز ارائه می‌دهد.

۱۸. هوش مصنوعی Play.ht برای تولید و تغییر صدا

Play.ht [+] یک پلتفرم تغییر دهنده و مولد صدا است که بر پایه روش‌های هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد صداهای خود را به روش‌های خلاقانه و جذاب بسازند و ویرایش‌های مختلفی بر روی آن‌ها اعمال کنند. این پلتفرم طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای نیازها و اهداف مختلف ارائه می‌دهد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فناوری Play.ht به کاربران امکان می‌دهد با چند کلیک ساده، فایل صوتی خود را سفارشی‌سازی کنند. به راحتی می‌توانید فایل مورد نظر خود را برای این ابزار بارگذاری کنید تا تجزیه و تحلیل و مدل‌سازی ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای شما انجام دهد.
  • ابزار هوش مصنوعی Play.ht دارای کتابخانه در حال رشدی از صدای مختلف هنرمندان مشهور، از جمله خوانندگان، بازیگران و صداپیشه‌ها است. با کمک این کتابخانه می‌توان صداهای خود را به صدای افراد معروف تغییر دهید.
  • این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا کتابخانه‌ای از صداهای عمومی بدون حق امتیاز را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان طیف وسیعی از سبک‌ها و جلوه‌های صوتی ایجاد کرد که این قابلیت برای تولید محتواهای ویدیویی و صوتی بسیار مناسب هستند.
  • استفاده از رابط کاربری Play.ht بسیار ساده است و کاربران به راحتی می‌توانند از آن برای تولید فایل‌های صوتی حرفه‌ای استفاده کنند.
  • هنگامی که یک صدای جدیدی را با هوش مصنوعی Play.ht ایجاد کردید، می‌توانید آن را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا در پروژه‌های مختلف همکاری کنند و خلاقیت‌های صوتی خود را با طیف وسیع‌تری از مخاطبان به اشتراک بگذارند.
  • این پلتفرم هوش مصنوعی فایل‌های صوتی ساخته شده را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که صداها هنگام به اشتراک‌گذاری یا استفاده در سایر برنامه‌ها کیفیت اصلی خود را حفظ می‌کنند.
ابزار هوش مصنوعی Playht‌ برای تغییر صدا

ابزار هوش مصنوعی Play.ht از چند زبان رایج دنیا پشتیبانی می‌کند و خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد. کاربران می‌توانند به صورت تست، از این ابزار به طور رایگان استفاده کنند. اما به منظور بهره‌وری کامل از امکانات آن، باید یکی از طرح‌های پیشنهادی آن را خریداری کنند.

۱۹. ابزار Deepbrain برای تغییر صدا

ابزار Deepbrain [+] یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد صدای خود را به صورت بلادرنگ تغییر دهید. این ابزار از الگوریتم های یادگیری عمیق پیشرفته برای ایجاد صداهای واقعی و طبیعی استفاده می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای طیف وسیعی از اهداف استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های این ابزار را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

  • با استفاده از Deepbrain می‌توانید طیف گسترده‌ای از صداهای مردانه، زنانه، جوان، پیر و حتی صدای روباتیک ایجاد کنید.
  • با کمک این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توان ویژگی‌های فایل صوتی خود نظیر لحن، سرعت و زیر و بمی صدا را تنظیم کنید.
  • قابلیت پردازش بلادرنگ این ابزار این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا صدای خود را به صورت زنده بدون نیاز به ضبط تغییر دهید.
  • این ابزار هوش مصنوعی صداهایی با کیفیت بالا را تولید می‌کند که برای کاربردهای حرفه‌ای مناسب هستند.
تغییر صدا با هوش مصنوعی Deepbrain

ابزار هوش مصنوعی Deepbrain از ۱۵ زبان روز دنیا پشتیبانی می‌کند اما خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد. افرادی که قصد دارند از این ابزار برای ویرایش ‌صدا استفاده کنند، می‌توانند از حالت تست این ابزار بهره‌مند شوند و در صورت رضایت، یکی از طرح‌های پیشنهادی آن را به منظور دسترسی به قابلیت‌های آن خریداری کنند.

۲۰. ابزار هوشمند Respeecher برای ویرایش صدا

Respeecher [+] به عنوان یکی از ابزارهای عالی برای فیلم‌سازان، توسعه دهندگان بازی و سازندگان محتوا محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان شبیه‌سازی‌های دقیقی از صدای انسان تولید کرد. ویژگی‌های مهم این ابزار در ادامه ذکر شده‌اند:

  • با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توانید ویژگی‌های مختلف گفتار نظیر احساسات و لحن را تغییر دهید.
  • به صورت بلادرنگ می‌توانید از این ابزار برای تغییر صدا استفاده کنید.
  • با کمک ابزار Respeecher می‌توانید صدای یک فرد بزرگسال را به صدای کودکانه تبدیل کنید.
  • یکی از نقاط قوت مهم ابزار هوشمند Respeecher این است که الگوریتم‌های پردازش سیگنال دیجیتال کلاسیک را با روش‌های یادگیری عمیق خود ترکیب می‌کند تا بهترین خروجی را ارائه دهد.
هوش مصنوعی تغییر صدا با Respeecher

این ابزار هوش مصنوعی از ۲۰ زبان رایج دنیا پشتیبانی می‌کند اما در حال حاضر خدماتی برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد. با استفاده از نسخه آزمایشی ابزار Respeecher می‌توانید با کارکرد آن آشنا شوید. اما به منظور بهره‌مندی کامل از خدمات آن، باید یکی از طرح‌های پیشنهادی را خریداری کنید.

۲۱. تغییر صدا با ابزار هوشمند Sonantic

Sonantic [+] یک ابزار تغییر صدای مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد شبیه‌سازی صدای انسان را با کیفیت بالا انجام دهید. افراد می‌توانند برای اهداف مختلفی از ابزار Sonantic استفاده کنند که در ادامه به برخی از کاربردهای آن اشاره می‌کنیم:

  • سازندگان محتوا از ابزار هوش مصنوعی Sonantic برای تولید صدا برای فیلم‌ها، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
  • توسعه دهندگان بازی Sonantic را برای ایجاد صداگذاری واقعی و جذاب برای بازی‌ها به کار می‌برند.
  • شرکت‌های مخابراتی از این ابزار هوشمند برای ساخت چت بات برای خدمات‌دهی به مشتریان استفاده می‌کنند.
  • تمامی افراد بنا به نیاز خود می‌توانند از امکانات ابزار Sonantic بهره‌مند شوند و فایل‌های صوتی خود را مطابق نیاز خود سفارشی‌سازی کنند.
  • استفاده از ابزار هوشمند Sonantic آسان است و افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. برای انجام فرآیند شبیه‌سازی صدا کافی است صدای ضبط شده خود را برای ابزار هوشمند بارگذاری کنید و تنظیمات مورد نظر خود را مشخص کنید تا این ابزار هوشمند برای شما فایل صوتی مورد نظرتان را تولید کند.
  • از ابزار هوش مصنوعی Sonantic می‌توان برای تغییر صدا به صورت بلادرنگ استفاده کرد.
ابزار هوشمند Sonantic برای تغییر صدا

ابزار هوشمند Sonantic از ۲۰ زبان رایج دنیا پشتیبانی می‌کند اما در حال حاضر خدماتی را برای زبان فارسی ارائه نمی‌دهد. به علاوه، این ابزار خدمات محدودی را برای تست قابلیت‌های آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما به منظور بهره‌مندی کامل از این ابزار باید یکی از طرح‌های پیشنهادی آن را خریداری کنید.

مزایا و معایب ابزارهای هوشمند تغییر صدا

هوش مصنوعی تغییر صدا کاربردهای زیادی دارند و با توجه به مزیت‌های مختلف آن، توجه افراد فعال در حوزه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. در ادامه، می‌توان به برخی از مهم‌ترین مزیت‌های این ابزارها اشاره کرد:

  • خلاقیت و سرگرمی: شما می‌توانید پروژه‌های خلاقانه خود را با افزودن صداپیشگی‌های منحصربه‌فرد و جذاب توسعه دهید یا صدای خود را به طیف وسیعی از صداهای شخصیت‌های معروف تغییر دهید.
  • پنهان کردن جنسیت یا ناشناس ماندن: برنامه‌های هوش مصنوعی تغییر صدا می‌توانند حریم خصوصی و امنیت را با پنهان کردن جنسیت و هویت فرد حفظ و تشخیص آن را دشوارتر کنند. این ابزارها برای کاربران فعال در انجمن‌های آنلاین و اتاق‌های گفتگو مزیت دارند که با خطر سرقت هویت و کلاهبرداری‌های آنلاین روبرو هستند.
  • افزودن جلوه‌های صوتی: سازندگان محتوا می‌توانند به ویدیوها، پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی خود جلوه‌های صوتی مختلفی اضافه کنند تا برای مخاطب جذاب‌تر شوند. همچنین، این ابزارها امکاناتی برای تنظیمات حرفه‌ای صدا نظیر لحن، سرعت گفتار، زیر و بمی، احساسات و مواردی از این قبیل را ارائه می‌دهند تا با کمک آن‌ها بتوان فایل‌های صوتی مد نظر خود را بسازید.
  • صداگذاری: هوش مصنوعی تغییر صدا ابزاری ضروری برای صداپیشگان است تا از آن برای ایجاد صدای شخصیت‌های منحصربه‌فرد برای اجراهای خود استفاده کنند. به عبارتی، این افراد می‌توانند صدای خود را مطابق با شخصیت، لهجه یا سن شخصیت، عمق و ظرافت مورد نظر درآورند.
  • کمک به افراد دارای ناتوانی جسمی: افرادی که دارای اختلالات گفتاری یا چالش‌های ارتباطی هستند، می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی تولید و تغییر صدا به منظور بهبود ارتباط خود با دیگران و مشارکت در تعاملات اجتماعی استفاده کنند.

در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا مزایای مختلفی برای کاربردهای متفاوت ارائه می‌دهند، دارای معایبی نیز هستند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • دقت و واقع گرایی محدود: ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا هنوز در حال توسعه هستند و توانایی آن‌ها در بازتولید دقیق صداهای انسانی بسته به فناوری مورد استفاده و کاربرد خاص متفاوت است. در برخی موارد، تغییرات صدا ممکن است غیرطبیعی یا رباتیک به نظر برسد.
  • موارد سوء استفاده: ابزارهای هوشمند تغییر صدا ممکن است برای اهداف مخرب نظیر جعل هویت دیگران برای فریب یا کلاهبرداری استفاده شوند. همچنین می‌توان از این ابزارها برای ایجاد محتوای مضر یا سخنرانی جعلی استفاده کرد. مهم است که از موارد سوء استفاده از این نوع ابزارها آگاه باشید و از آن‌ها به درستی استفاده کنید.
  • نگرانی‌های اخلاقی: با گسترش کاربرد ابزارهای هوش مصنوعی تغییر صدا، نگرانی‌های اخلاقی در مورد حریم خصوصی، هویت و اصالت افراد مطرح می‌شوند.

جمع‌بندی

چنانچه قصد دارید با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان به ساخت و ویرایش فایل‌های صوتی منحصربه‌فرد بپردازید، هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. ابزارهای هوشمند تغییر صدا امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که با کمک آن‌ها می‌توان صدای خود را به صدای افراد محبوب خود تبدیل کنید یا تغییراتی را بر روی آهنگ و زیر و بمی گفتار، لحن و سرعت کلام اعمال کنید که در این مطلب، به معرفی این ابزارهای رایگان و غیررایگان هوش مصنوعی تغییر صدا پرداختیم و امکانات آن‌ها را شرح دادیم.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
VidnozUNITE.AIMURFLinkedInGEEKFLAREAIMOJO
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *