هوش مصنوعی میدجورنی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

۲۰۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۸ دقیقه
هوش مصنوعی میدجورنی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

ما در عصری زندگی می‌کنیم که «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence | AI) ابعاد مختلف زندگی بشر را دچار تغییر و تحول زیادی کرده است و انسان از عملکرد سیستم‌های هوشمند شگفت‌زده هستند. هوش مصنوعی مولد جدیدترین دستاوردهای این حوزه به شمار می‌روند که با کمک آن می‌توان محتویات مختلفی اعم از متن، صوت، موسیقی، ویدیو و تصویر ایجاد کرد. خلق آثار جدید آخرین چیزی بود که مردم انتظار داشتند ماشین‌ها به دست آورند اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که مولدهای AI این دیدگاه را تغییر داده‌اند. یکی از این ابزارهای قدرتمند مولد هوش مصنوعی، ابزار «میدجورنی» (Midjourney) است که با کمک آن می‌توان به تولید تصاویر جدید و حیرت‌انگیز پرداخت. در مطلب حاضر از مجله فرادرس، قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که هوش مصنوعی میدجورنی چیست و چه قابلیت‌هایی دارد.

فهرست مطالب این نوشته

در ابتدای این مطلب، به معرفی ابزار میدجورنی می‌پردازیم و نحوه عملکرد آن را شرح می‌دهیم. سپس، توضیح خواهیم داد کاربران برای استفاده از این ابزار باید چه مراحلی را انجام دهند. در ادامه، به کاربردها و مزایا و معایب این ابزار هوشمند اشاره می‌کنیم و رقبای اصلی آن را معرفی خواهیم کرد.

هوش مصنوعی میدجورنی چیست ؟

هوش مصنوعی میدجورنی یک نمونه از «هوش مصنوعی مولد» (Generative AI) است که می‌تواند متن‌های توصیفی را به تصاویر تبدیل کند. میدجورنی تنها یکی از ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر «یادگیری ماشین» (Machine Learning) است که اخیراً توسط تیمی تحت مدیریت «دیوید هولز» (David Holz)، یکی از موسسان شرکت آمریکایی Leap Motion، ظهور پیدا کرد. با این حال، این ابزار در کنار سایر ابزارهای تولید کننده تصویر نظیر DALL-E و Stable Diffusion به یکی از بزرگترین نام‌های هوش مصنوعی تبدیل شده است. با Midjourney، می‌توانید با استفاده از پرامپت نویسی، تصاویر باکیفیتی تولید کنید. برای استفاده از Midjourney نیازی به سخت‌افزار یا نرم‌افزار خاصی ندارید، زیرا این ابزار هوشمند به طور کامل از طریق برنامه گفتگوی «دیسکورد» (Discord) کار می‌کند.

با این حال، استفاده از Midjourney بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند ظرف چند دقیقه تصاویر واقعی ایجاد کند. نتایج بسته به متن ورودی، می‌توانند عجیب و غریب یا به لحاظ بصری خیره کننده باشند. در برخی موارد، تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی میدجورنی حتی کارشناسان حوزه عکاسی و گرافیک را فریب داده است. همچنین، ممکن است تصاویری جعلی از افراد معروف را در رسانه‌های اجتماعی دیده باشید که توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

برخلاف هوش مصنوعی DALL-E که توسط شرکت OpenAI، سازنده «چت جی پی تی» (ChatGPT)، پشتیبانی می‌شود و از مایکروسافت و چندین سرمایه‌گذار دیگر تا ۱۰ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است، هوش مصنوعی میدجورنی به عنوان یک پروژه مستقل توصیف می‌شود که تا به امروز هیچ بودجه خارجی دریافت نکرده است.

هوش مصنوعی میدجورنی چطور کار می کند؟

Midjourney بر پایه دو فناوری نسبتاً جدید یادگیری ماشین، یعنی «مدل‌ زبانی بزرگ» (Large Language Model | LLM) و «مدل‌های انتشاری» (Diffusion Models) متکی است. اگر از چت بات‌های هوش مصنوعی مولد مانند چت جی پی تی استفاده کرده باشید، ممکن است با مدل‌های زبانی بزرگ آشنا باشید. مدل زبانی ابتدا به هوش مصنوعی میدجورنی کمک می‌کند تا معنای درخواست (پرامپت) کاربر را درک کند. جملات کاربر به «بردار» (Vector) عددی تبدیل می‌شود و در اختیار مدل انتشار قرار می‌گیرد.

مدل انتشار یکی از فناوری‌های نسبتاً جدیدی هست که حدوداً در دهه‌ی اخیر محبوب شده است و با ظهور آن شاهد دستاوردهای زیادی از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در حوزه تولید‌ تصویر هستیم. در مدل انتشار، کم‌کم و به شکل تصادفی به مجموعه تصاویر آموزشی مدل، نویز اضافه می‌شود و به مرور زمان، کامپیوتر یاد می‌گیرد که چطور با حذف اون نویز، تصویر اصلی رو مجدداً بازسازی کند. ایده‌ی اصلی این روش این است که با آموزش کافی، چنین مدل‌های هوش مصنوعی یاد بگیرند که چطور تصاویر کاملاً جدیدی رو خلق کنند.

زمانی که شما عبارت متنی مثل «گربه‌های سفید در میدان تایمز بعد از آخرالزمان» را به برنامه هوش مصنوعی می‌دهید، مدل هوشمند کار خود را با ساخت یک تصویر پر از نویز آغاز می‌کند. می‌توان تصور کرد که مدل اولین مرحله تصویری را مشابه با تصویر برفک تلویزیون می‌سازد. در این مرحله، تصویر اصلاً شبیه چیزی نیست که کاربر آن را وصف می‌کند. اما مدل هوش مصنوعیِ آموزش‌ دیده با استفاده از بخش انتشار خود، نویز تصویر را مرحله‌ به‌ مرحله کم می‌کند تا در نهایت تصویری حاصل شود که شبیه اجسام و ایده‌های دنیای واقعی است. معمولاً باید یک یا دو دقیقه صبر کنید تا تصویر تولید‌ شده توسط هوش مصنوعی به صورت کامل شکل بگیرد. اگر فرآیند ساخت تصویر را زودتر متوقف کنید، یک تصویر نویزی حاصل می‌شود که مراحل کافیِ حذف نویز برای آن طی نشده است.

آیا استفاده از Midjourney رایگان است؟

در حالی که چت‌ بات‌های هوشمندی مثل چت جی پی تی و هوش مصنوعی بینگ تقریباً استفاده نامحدود را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌دهند، مولدهای هوشمند تصویر هزینه‌ای را در ازای ارائه خدماتشان از کاربران دریافت می‌کنند. دلیل این محدودیت‌ها این است که هر کار تصویرسازی، به ابزارهای پردازشی قدرتمند به‌خصوص واحدهای پردازش گرافیکی (GPUها) نیاز دارد. علاوه‌ بر این، هر GPU حافظه‌ی ویدئویی محدودی دارد که در فرآیند حذف نویز مقدار زیادی از این حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، با توجه به این موارد، جای تعجب نیست که یک مولد تصویر هوش مصنوعی پیشرفته هزینه‌ای را بابت ارائه خدمات از کاربران دریافت کند. با پرداخت حداقل ۱۰ دلار در ماه می‌توانید به مدت ۳ ساعت از GPU میدجورنی برای ساخت حدود ۲۰۰ تصویر استفاده کنید. گران‌ترین طرح ارائه شده توسط میدجورنی ۱۲۰ دلار است که با پرداخت این هزینه می‌توانید در ماه از GPU آن به مدت ۶۰ ساعت برای ساخت تصویر بهره ببرید.

چگونه از هوش مصنوعی Midjourney‌ استفاده کنیم؟

پیش از آن که بتوانید با هوش مصنوعی میدجورنی آثار هنری شگفت‌انگیزی خلق کنید، باید در حساب Discord ثبت نام یا وارد شوید. اگر از قبل حساب دارید، می‌توانید این مرحله را رد کنید. وارد سایت Midjourney [+] شوید:

سایت هوش مصنوعی میدجورنی

صفحه وب سایت را به پایین بکشید و بر روی گزینه Join the Beta کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که می‌توانید در آن حساب Discord ایجاد کنید. پس از پر کردن فیلدهای مورد نیاز، روی دکمه Continue کلیک کنید. به طور جایگزین، اگر از قبل حساب کاربری Discord دارید، روی گزینه Already have an account کلیک کنید.

پس از زدن دکمه Continue ممکن است از شما خواسته شود که ایمیل خود را برای تایید کردن هویتتان وارد کنید. مراحل احراز هویت را انجام دهید. سپس، بر روی دکمه + در منوی سمت چپ دیسکورد کلیک کنید تا سرور میدجورنی به حساب کاربری دیسکورد اضافه شود.

گزینه Join a Server را انتخاب کنید.

بر روی گزینه Don’t have an invite کلیک کنید تا بتوانید سرور مورد نظر خود را بیابید.

حال می‌بینید که گزینه Midjourney به بخش ویژگی‌ها اضافه شده است. بر روی آن کلیک کنید.

حال، به سرور دیسکورد میدجورنی منتقل می‌شوید و می‌توانید محیط سایت و امکانات آن را بررسی کنید. همچنین، در سمت چپ صفحه می‌توانید تصاویری را ببینید که توسط سایر کاربران ساخته شده‌اند. هوش مصنوعی میدجورنی دسترسی محدودی را به کاربران برای ساخت تصاویر به طور رایگان ارائه کرده است و کاربران می‌توانند ۲۵ تصویر را بدون پرداخت هزینه با این ابزار هوشمند بسازند.

سپس، در قسمت Message می‌توانید شرحی از توصیفاتی را بنویسید تا هوش مصنوعی Midjourney بر اساس آن، تصویری را برای شما تولید کند. باید به این نکته اشاره کرد که برای درخواست از هوش مصنوعی میدجورنی باید از یک سری دستورات خاص استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید تصویری را ایجاد کنید، باید قبل از شرح توصیفات، از کلمه کلیدی imagine/ استفاده کنید و سپس پرامپت خود را بنویسید.

به عنوان مثال، در تصویر بالا ۴ تصویر از برش پیتزا را ملاحظه می‌کنید. برای ساخت این تصاویر، از پرامپت زیر استفاده شده است:

/imagine A depiction of a slice of pepperoni pizza with melted cheese, dipped in smooth ranch sauce

استفاده حرفه ای از ابزارهای هوش مصنوعی با فرادرس

فیلم های آموزش ابزارهای هوش مصنوعی فرادرس

اگر شما به عنوان یک طراح مشغول به کار هستید یا علاقه به این حرفه دارید یا قصد دارید در حوزه تولید محتوا فعالیت کنید و بخشی از کار شما ساخت و ویرایش تصاویر است، ابزارهای هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که برای تصویرسازی استفاده می‌شود، ابزار Firefly است که در فتوشاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، Alpaca از دیگر ابزارهای هوشمند کاربردی در نرم‌افزار فتوشاپ است که با استفاده از آن می‌توان تصاویر جذابی را خلق کرد. علاوه بر این، برای کار با این ابزارها باید با نحوه پرامپت‌نویسی آشنا باشید تا بتوانید خروجی مناسبی را از این ابزارهای دریافت کنید.

اگر علاقه‌مند به یادگیری و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ادیت عکس هستید و می‌خواهید تصاویر مناسبی را دریافت کنید، به کمک فیلم آموزش تصویرسازی و طراحی پوستر در فتوشاپ با هوش مصنوعی Firefly و Alpaca فرادرس می‌توانید نحوه کار با این دو ابزار را یاد بگیرید که لینک آن در زیر آورده شده است. علاوه بر این، برای یادگیری نحوه چت با این چت‌بات‌های هوش مصنوعی نیز، فیلم آموزش چت با هوش مصنوعی فرادرس نیز پیشنهاد می‌شود.

کاربردهای ابزار هوشمند Mdjourney

ابزارهای مولد تصویر هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی دارند و افراد فعال در حوزه رسانه‌های اجتماعی، به خصوص متخصصان تولید محتوا، عکاسان، طراحان، بازاریابان و حتی معماران و تمامی افرادی که قصد دارند تصویری از ایده‌های ذهنی خود را به نمایش بگذارند، می‌توانند از این ابزارها بهره ببرند. در فهرست زیر، برخی از مهم‌ترین کاربردهای ابزار هوش مصنوعی Midjourney‌ را ملاحظه می‌کنید:

  • بازتعریف سبک‌های هنری سنتی
  • خلق تصاویر رویایی و سوررئال
  • ساخت تصاویر واقعی
  • عکاسی غذا
  • رتوش و ویرایش تصاویر
  • بهبود طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری
  • طراحی آیکن
  • طراحی آیتم‌های بازی کامپیوتری
  • طراحی شخصیت‌
  • ساخت داستان‌های بصری
  • صنعت چاپ سفارشی
  • تهیه موکاپ
  • تبلیغات و بازاریابی
  • معماری و طراحی دکوراسیون داخلی

در ادامه مطلب، به توضیحی پیرامون هر یک از کاربردهای میدجورنی می‌پردازیم.

بازتعریف سبک های هنری سنتی با Midjourney

هوش مصنوعی Midjourney، دنیایی از امکانات تازه را برای خلق هنر گشوده است. این ابزار قدرتمند هوش مصنوعی، به هنرمندان کمک می‌کند تا از مرزهای سبک‌های هنری سنتی فراتر رفته و آن‌ها را بازتعریف کنند. به عبارتی، هنرمندان با استفاده از این ابزار می‌توانند با خیال آسوده دست به ترکیب و تلفیق بزنند، تکنیک‌های کلاسیک را با عناصر جدید بیامیزند و با جادوی هوش مصنوعی، جان تازه‌ای به سبک‌های ماندگار تاریخ هنر ببخشند.

میدجورنی تنها به خلق تصاویر خلاقانه‌ بسنده نمی‌کند. این ابزار هوشمند همچنین می‌تواند به بازسازی و مرمت آثار هنری آسیب‌دیده کمک کند و ایده‌های اولیه‌ جاه‌طلبانه و نوآورانه را به تصویر بکشد. همچنین، این ابزار فرآیند خلق اثر هنری را برای هنرمندان تازه‌کار تسهیل می‌کند. در دنیای Midjourney، هنر سنتی دیگر محدود به موزه‌ها و کتاب‌های تاریخ نیست. این هنر زنده و پویا است و با قدرت تخیل هنرمندان و جادوی هوش مصنوعی متحول می‌شود.

خلق تصاویر رویایی و سوررئال

با هوش مصنوعی Midjourney، هنر فراتر از بوم و رنگ قدم می‌گذارد و شما را به سفری حیرت‌انگیز در میان چشم‌اندازهای رویایی و سورئال می‌برد. با این ابزار هوشمند شما می‌توانید تصاویر رویایی و سوررئال همانند توصیفات زیر خلق کنید:

  • جزایر شناوری که در آسمان بی‌کران معلق مانده‌اند و پوشیده از مه غلیظ و جنگل‌های سرسبز هستند.
  • تصاویر رویایی از زیرِ اقیانوس با مرجان‌های درخشان و موجودات دریایی با رنگ‌های خیره‌کننده.
  • سیارات بیگانه با سرزمین‌های مسطح و گیاهان عجیب‌ که در نور خورشید می‌رقصند.
ساخت تصاویر سوررئال با Midjourney

به عبارتی، می‌توان گفت ابزارهای مولد تصویر هوش مصنوعی نظیر Midjourney به هنرمندان قدرت می‌دهد تا قفل تخیل خود را بگشایند و با دستورات متنی ساده مناظر نفس‌گیر و مسحورکننده‌ای را خلق کنند که تنها در رویاهایشان وجود داشته‌اند.

ساخت تصاویر واقعی

الگوریتم های هوش مصنوعی جدید بسیار قدرتمند و پیشرفته هستند و در طراحی ابزارهای مولد تصاویر هوشمند از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی استفاده شده است که می‌توانند تصاویری واقعی از جهان ما تولید کنند. این تصاویر را به سختی می‌توان از تصاویر تهیه شده توسط عکاسان حرفه‌ای تشخیص داد. اگر می‌خواهید با الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز بیشتر آشنا شوید، قبلا در مجله فرادرس به طور کامل راجع به آن صحبت کردیم و با مطالعه آن می‌توانید درک بهتری از عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی داشته باشید.

طراحان و هنرمندان از چنین ابزارهای هوشمندی می‌توانند در تولید عکس‌های واقعی با سبک‌های مختلف استفاده کنند بدون آن که نیاز باشد که ساعت‌ها بر روی طراحی تصاویر وقت بگذارند.

عکاسی غذا

میدجورنی به شما امکان می‌دهد مجموعه تصاویر مختلف و جذاب از غذاها ایجاد کنید. با استفاده از این تصاویر از دیگر رقبا متمایز می‌شوید و تصاویر زیبا تاثیر ماندگار بر مشتریان بالقوه می‌گذارد. همین امر سبب می‌شود میزان سوددهی شما افزایش می‌یابد. طراحان و عکاسان می‌توانند در کارهای مختلف از هوش مصنوعی میدجورنی استفاده کنند که عبارت‌اند از:

    • آزمایش و الهام: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان تصاویری از سبک‌های غذایی منحصربه‌فرد و جدیدی را ایجاد کرد که ممکن است تهیه و آماده‌سازی آن‌ها در واقعیت دشوار یا گران باشند. قبل از خرید مواد اولیه غذا یا دعوت از عکاسان حرفه‌ای برای عکس‌برداری از غذاهای رستوران، می‌توانید از میدجورنی برای تجسم ایده‌های خود استفاده کنید.
    • تهیه تصاویر با ویژگی‌های مختلف: میدجورنی این امکان را به شما می‌دهد تا تصاویری از غذاهایی تهیه کنید که فرصت عکاسی از آن‌ها را نداشته‌اید. همچنین، با کمک این ابزار می‌توانید عکس‌های کلاسیک با نورپردازی، زاویه و تنظیمات مختلف از غذای خود تهیه کنید.
    • خلق تصاویر خلاقانه: با میدجورنی می‌توانید سبک‌های عکاسی مختلف و جذابی از غذاها تهیه کنید و این ابزار هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت‌های جدید و جذابی را به تصویر بکشید. به عنوان مثال، می‌توانید از این ابزار بخواهید غذاهای شما را در حالت شناور در فضا تصویرسازی کند یا برای غذاهای مختلف چیدمان خاص و منحصربفردی را خلق کند.
      ساخت تصاویر غذا برای رستوران و کافه با Midjourney
    • تولید نمونه اولیه از منو: صاحبان رستوران یا سرآشپزها می‌توانند از میدجورنی برای ارائه بصری آیتم‌های منو و بررسی واکنش مخاطبان قبل از سرمایه‌گذاری‌های کلان در عکاسی غذا استفاده کنند.
    • بازاریابی مقرون به صرفه: با استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی بدون صرف هزینه برای استخدام عکاس، می‌توانید تصاویر جذابی از غذاها برای وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات با یک سبک بصری یکنواخت برای برند خود ایجاد کنید.
    • ساخت پیش نمایش‌های چشمگیر: از میدجورنی می‌توانید برای ایجاد فیلم‌های آموزشی غذا یا وبلاگ‌های غذا و رستوران استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری جذب غذاهای شما شوند.

رتوش و ویرایش عکس با میدجورنی

ابزار هوش مصنوعی میدجورنی نه تنها به شما در خلق تصاویر فوق‌العاده واقعی کمک می‌کند، بلکه این امکان را فراهم می‌آورد تا با استفاده از ربات Insight Face، چهره‌های شخصی‌سازی‌ شده خود را نیز بسازید. اگر دوست دارید رتوش عکس را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید نیز می‌توانید از فیلم آموزش روتوش چهره با فتوشاپ فرادرس استفاده کنید که لینک آن در زیر آورده شده است.

ربات InsightFaceSwap دیسکورد فرآیند جایگزینی چهره را ساده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تنها با چند مرحله ساده، این کار را با خیال راحت انجام دهید. با کمک این ربات و میدجورنی می‌توانید چهره افراد مختلف را با یکدیگر تعویض کنید و تصاویری واقعی از افراد در موقعیت‌های مختلف بسازید.

بهبود طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

این روزها، نقش «رابط کاربری و تجربه کاربری» (User Interfaces and User Experience | UI/UX) در دنیای دیجیتال حیاتی است. هنر هوش مصنوعی میدجورنی می‌تواند با ارائه عناصر بصری جذاب که کاربران را مجذوب خود می‌کند و با ایجاد یک تجربه تعاملی لذت‌بخش، طراحی UI/UX را ارتقا دهد.

بدین منظور می‌توان از هوش مصنوعی Midjourney برای طراحی آیکون‌ها، تصاویر سفارشی شده و ایجاد جلوه‌های بصری خلاقانه استفاده کرد تا رابط‌های دیجیتال دلنشین‌تر و به یاد ماندنی‌تر شوند.

طراحی آیتم های بازی کامپیوتری

پایه و اساس هر بازی کامپیوتری را شخصیت‌های بازی، محیط‌ بازی، اشیاء، بافت‌ها و موارد دیگر تشکیل می‌دهند. آیتم‌های درجه یک و بهینه شده، جذابیت بصری بازی را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. ابزار هوشمند میدجورنی به هنرمندان این امکان را می‌دهد که خلاقیت خود را شکوفا و فرآیند تجسم و ساخت آیتم‌های بازی را ساده‌تر کنند. در ادامه، به خلاصه‌ای از نقش میدجورنی در ایجاد آیتم‌های بازی‌های کامپیوتری اشاره شده است:

  • سرعت بخشیدن به خلاقیت: Midjourney می‌تواند به هنرمندان کمک کند تا ایده‌های خود را با سرعت بالا به تصویر بکشند. این امر به‌ویژه برای آزمایش سبک‌های مختلف و ترکیب عناصر برای ایجاد تصویر هنری کاملاً جدید مفید است.
  • بهبود کارایی: هنرمندان می‌توانند کارهای تکراری خسته‌کننده مانند ساخت انواع مختلف سلاح یا زره برای شخصیت‌های بازی را با استفاده از Midjourney انجام دهند. این کار زمان لازم برای ساخت آیتم‌های بازی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • ایجاد بافت‌های منحصربه‌فرد: با استفاده از هوش مصنوعی Midjourney می‌توان بافت‌های منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ای برای محیط‌ها، شخصیت‌ها و اشیاء بازی ایجاد کرد که این امر به افزایش حس واقع‌گرایی و عمق بازی کمک می‌کند.

طراحی آیکن با استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی

در دنیای دیجیتال، اپلیکیشن‌ها عناصر اصلی محسوب می‌شوند و طراحی آیکون جذاب برای آن‌ها به منظور جلب توجه کاربران امری مهم است. شکل آیکون بر روی ماندگار بودن در ذهن و قابل تشخیص بودن آن و ارتباط آن با عملکرد و هدف اپلیکیشن تاثیر مستقیم دارد. برخی آیکون‌ها با اشکال اصلی مانند مربع یا دایره ساخته می‌شوند و برخی دیگر از آن‌ها با اشکال خاص و انتزاعی طراحی شده‌اند.

ربات هوش مصنوعی در حال طراحی آیکون با لوازم نقاشی است

با ابزار هوشمند میدجورنی، می‌توانیم اشکال مختلفی را تولید و یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم که کاملاً منعکس‌ کننده هویت و هدف برنامه شما باشد. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از میدجورنی آیکون یک اپلیکیشن آموزشی را به شکل یک مغز یا آیکون یک اپلیکیشن موسیقی را به شکل یک نت موسیقی تولید کنیم.

طراحی شخصیت‌

دنیای طراحی شخصیت با هنر هوش مصنوعی میدجورنی به اوج خود می‌رسد و با کمک این ابزار می‌توانید شخصیت‌های بی‌نظیر و جذابی خلق کنید. از ربات‌های انسان‌نما با پیچیدگی‌های مکانیکی گرفته تا موجودات فرازمینی با ویژگی‌های غیرمنتظره، میدجورنی قدرت خلق هر ایده‌ای را به شما می‌دهد.

الگوریتم‌های پیشرفته میدجورنی می‌توانند ریزترین جزئیات، از ظریف‌ترین حرکات تا بافت و سایه‌روشن‌های دقیق، را خلق کنند. نتیجه‌ این کار، خلق شخصیت‌هایی با عمق و ظرافت بی‌نظیر است که چشمان تماشاگران را خیره می‌کند.

ساخت داستان های بصری

هنر هوش مصنوعی میدجورنی، قلمروی داستان‌گویی بصری را غنی می‌سازد و ابزاری قدرتمند به دست هنرمندان می‌دهد تا روایت‌های خود را بهبود بخشند. با به کارگیری تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، هنرمندان می‌توانند تصاویر خیره‌کننده‌ای برای کتاب‌ها، کمیک‌ها و رمان‌های گرافیکی خلق کنند و شخصیت‌ها و دنیای غیرواقعی را با جزئیات بی‌نظیر و سرشار از تخیل بسازند تا خوانندگان را در تجربه‌ای بصری و گیرا از داستان‌گویی غرق کند. در ادامه، نگاهی به نحوه‌ی ارتقای داستان‌گویی بصری توسط میدجورنی می‌اندازیم:

  • خلق جزئیات خیره‌ کننده: هوش مصنوعی میدجورنی می‌تواند ریزترین جزئیات، از بافت لباس گرفته تا خطوط ریز بر چهره‌ یک شخصیت را خلق کند. این امر به ایجاد حس باورپذیری و عمق در تصاویر کمک می‌کند.
  • افزایش سرعت و کارایی: هنرمندان می‌توانند ایده‌های خود را به سرعت با هوش مصنوعی آزمایش و تصاویر متعددی تولید کنند. این امر فرآیند خلاقیت را تسریع می‌بخشد.
  • خلاقیت بی حد و مرز: هوش مصنوعی می‌تواند ایده‌های جدید و غیرمنتظره‌ای را پیشنهاد دهد که به هنرمندان کمک می‌کند تا از مرزهای تخیل خود فراتر بروند.
  • ایجاد فضا و جوهای خاص: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان فضاهای خاص و خلاقانه‌ای را، از صحنه‌های اکشن پر انرژی تا محیط‌های آرام و مرموز، برای داستان خلق کرد.

صنعت چاپ سفارشی

الگوهای یکپارچه از قدیم‌الایام در صنعت چاپ سفارشی محبوب بوده‌اند چرا که می‌توانند برای خلق محصول با طرح جدید و متنوع و فروش آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند. این الگوها با ترکیب چندین عنصر و رنگ، طرحی تکرارشونده ایجاد می‌کنند که می‌توان آن را روی محصولات مختلف از لباس و لوازم تحریر گرفته تا روتختی و ظروف به کار برد. خبر خوب اینجاست که با میدجورنی می‌توان به خلق و فروش الگوهای یکپارچه زیبا به راحتی پرداخت و از قابلیت‌های ذکر شده در زیر استفاده کرد:

  • الگوهای منحصربه‌فرد خلق کنید: هوش مصنوعی میدجورنی با درک عمیقی که از ترکیب رنگ و عناصر مختلف دارد، به شما کمک می‌کند تا الگوهای خلاقانه و منحصربه‌فردی خلق کنید که تا به حال ندیده‌اید.
  • طرح‌های متنوع بسازید: با میدجورنی، می‌توانید تعداد زیادی طرح اولیه با سبک‌های مختلف و رنگ‌های متفاوت ایجاد کنید و الگوی ایده‌آل خود را به سرعت پیدا کنید.
  • در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید: خلق الگوهای یکپارچه با روش قدیمی اغلب زمان‌بر و پر هزینه است. اما با میدجورنی، می‌توانید تنها با چند کلیک و بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد، صدها الگوی زیبا بسازید.
  • از الگوهای خود درآمد کسب کنید: الگوهای یکپارچه را می‌توانید روی محصولات مختلف مانند تی‌شرت، قاب گوشی، حوله و غیره چاپ کنید و آن‌ها را به صورت آنلاین یا در بازارهای محلی به فروش برسانید.
  • طراحی پوشاک و اکسسوری: با استفاده از میدجورنی می‌توانید الگوهای یکپارچه بسازید و از آن‌ها برای طراحی لباس، جوراب، کلاه، کیف و کفش، یا تزیین پارچه و زیورآلات استفاده کنید.
  • طراحی لوازم خانگی: طرح‌های آشپزخانه، روتختی، پتو، ظروف، دکوراسیون منزل و لوازم تحریر از دیگر مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را با هوش مصنوعی طراحی کرد.
  • پروژه‌های هنری: از الگوهای یکپارچه هوش مصنوعی می‌توان برای ساخت کاغذهای کادو، کارت‌پستال، دعوتنامه، چاپ‌های هنری و سایر پروژه‌های خلاقانه استفاده کنید.

نمایش جذابیت طراحی با میدجورنی و ابزارهای موکاپ

به عنوان یک طراح، نمایش دادن طرح‌های خود در قالب موکاپ‌ امری ضروری است. موکاپ‌ها بهترین جنبه‌های هر پروژه را به نمایش می‌گذارند و به ما کمک می‌کنند تا مطمئن شویم که دقیقاً همان چیزی را ارائه می‌دهیم که مشتریان به دنبالش هستند.

ربات هوش مصنوعی در حال نقاشی کشیدن با قلمو و رنگ است

ابزار هوشمند میدجورنی امکان ایجاد موکاپ‌هایی با کیفیت بالا را به راحتی برای نمایش موثر محصول یا خدمات شما فراهم می‌کند. تنها با چند کلیک، می‌توانید نتایج حرفه‌ای را به دست آورید که تجارت شما را تبلیغ می‌کند و دید شما را افزایش می‌دهد. میدجورنی برای ایجاد موکاپ‌های جذاب امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

  • ایده‌های خود را به موکاپ‌های چشمگیر تبدیل کنید: میدجورنی به شما امکان می‌دهد تا طرح‌های خود را با جزئیات دقیق و واقع‌گرایانه در محیط‌های مختلف نمایش دهید.
  • سرعت و کارایی را افزایش دهید: با میدجورنی، می‌توانید تعداد زیادی موکاپ مختلف را در زمان کوتاه ایجاد و بهترین گزینه را برای نمایش محصول یا خدمات خود پیدا کنید.
  • خلاقیت خود را نشان دهید: با استفاده از ابزار میدجورنی می‌توانید ایده‌های جدید و غیرمنتظره خود را آزمایش کنید و موکاپ‌های منحصربه‌فردی بسازید که توجه مشتریان را جلب کند.
  • هزینه‌های خود را کاهش دهید: ایجاد موکاپ‌های حرفه‌ای به روش سنتی اغلب گران است. اما با میدجورنی، می‌توانید با هزینه پایین، صدها موکاپ زیبا بسازید.
  • طراحی محصول را با جزيیات نشان دهید: از موکاپ‌ها برای نمایش محصولات جدید، بسته‌بندی‌های جذاب و تبلیغات محصول استفاده کنید.

تبلیغات و بازاریابی با مولد تصویر Midjourney

در دنیای رقابتی تبلیغات و بازاریابی، متمایز بودن از دیگران امری ضروری است. هنر هوش مصنوعی میدجورنی با ارائه تصاویر خیره کننده و جذاب، مزیت منحصربه‌فردی را برای بازاریابان فراهم می‌کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های اثربخشی را ایجاد کنند تا با مخاطبان هدف خود هم‌خوانی داشته باشند و تأثیر ماندگاری در ذهن آن‌ها ایجاد کنند. سایر مزیت‌های استفاده از ابزارهای مولد تصاویر هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی را می‌توان در فهرست زیر برشمرد:

  • بیشتر شدن میزان جذب مخاطب هدف: میدجورنی به بازاریابان کمک می‌کند تا محتوای خود را با توجه به ویژگی‌ها، علایق و رفتارهای مخاطب هدف خود شخصی‌سازی کنند تا اطمینان حاصل شود که پیام‌های آن‌ها به مخاطبان مناسب می‌رسد.
  • دریافت سریع بازخورد از مخاطبان: ابزار هوشمند میدجورنی به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا بلافاصله پس از ایجاد محتوا، بازخورد فوری از مخاطبان دریافت کنند. این بازخورد به آنها کمک می‌کند تا کمپین‌های خود را بهبود بخشند و نتایج بهتری کسب کنند.
  • کاهش هزینه‌ها: ایجاد محتوای بصری با کیفیت بالا معمولاً هزینه‌بر است. اما با استفاده از میدجورنی، بازاریابان می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر، محتوای منحصربه‌فرد و جذابی تولید کنند.

ایجاد تحول در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی میدجورنی

ابزار هوش مصنوعی Midjourney با تولید آثار هنری، الگوها و طرح‌های سفارشی شده، یک رویکرد تازه و نوآورانه برای تحول در فضای زندگی ارائه می‌دهد. این ابزار به افراد این امکان را می‌دهد تا با سلیقه هنری خود محیط اطراف خود را شخصی‌سازی کنند و فضایی بسازند که بازتابی از فردیت آن‌ها باشد. به عبارتی، می‌توان امکانات میدجورنی را در حوزه طراحی داخلی به صورت موارد زیر برشمرد:

  • با استفاده از ابزار مولد تصویر هوشمند می‌توان فضای اطراف خود را با آثار هنری خیره‌کننده، الگوهای منحصربه‌فرد و طرح‌های شخصی‌سازی شده تزئین کنیم.
  • میدجورنی می‌تواند در طراحی داخلی بر اساس سبک مورد علاقه خود، از مدرن تا سنتی، کمک کند.
  • از میدجورنی می‌توان برای طراحی مبلمان، نورپردازی، رنگ‌آمیزی و سایر عناصر دکور استفاده کرد.
  • از ابزار میدجورنی می‌توان برای ایجاد دیوارهای هنری سفارشی، با طرح‌های منحصربه‌فرد و رنگ‌های هماهنگ بهره برد.
  • کاربرد دیگر میدجورنی در طراحی الگوهای پارچه‌ای خاص برای پرده‌ها، روتختی‌ها و دیگر پارچه‌های منزل است.
کاربرد میدجورنی در معماری

همچنین، می‌توان گفت هنر هوش مصنوعی میدجورنی تنها محدود به طراحی دکوراسیون داخلی و خلاقیت‌های دیجیتال نیست. این فناوری همچنین راه خود را به دنیای معماری نیز باز کرده است و با کمک آن می‌توان از ساختار، مواد، الگوها و طرح‌های سفارشی شده برای طراحی نمای خارجی هر ساختمان یا سازه‌ استفاده کرد.

مزایا و معایب میدجورنی

Midjourney را به جرئت می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین مولدهای تصویر هوش مصنوعی دانست که کاربران را قادر می‌سازد تا با تفسیر متنی خلاقانه‌، آثار هنری متنوع و شگفت‌انگیزی خلق کنند. با این حال، همانطور که هر ابزاری نقاط قوت و ضعف خود را دارد، Midjourney نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش از مجله فرادرس قصد داریم به بررسی مزایا و معایب این پلتفرم بپردازیم تا افرادی که قصد استفاده از این ابزار را دارند، بتوانند با آگاهی بیشتری درباره آن تصمیم بگیرند. مزیت‌های مهم این ابزار هوشمند را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

  • تولید تصاویر با کیفیت بالا: خروجی‌های Midjourney از رزولوشن و کیفیت بالا و جزئیات دقیق برخوردار هستند.
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از سبک‌ها: ابزار هوش مصنوعی میدجورنی از طیف وسیعی از سبک‌های هنری، از رئالیسم گرفته تا سورئالیسم، پشتیبانی می‌کند.
  • کنترل تنظیمات گسترده: Midjourney ابزارهای مختلفی برای اصلاح و بهبود خروجی نظیر تغییر رنگ، نورپردازی و ترکیب‌بندی ارائه می‌دهد.
  • جامعه‌ کاربری فعال: انجمن آنلاین و فعالی در Reddit و Discord وجود دارد که کاربران در آن‌ها می‌توانند ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، از یکدیگر الهام بگیرند و مشکلات مختلف را با کمک یکدیگر عیب‌یابی کنند.
  • به‌روزرسانی‌های مداوم: تیم توسعه‌دهنده‌ Midjourney دائماً در حال افزودن ویژگی‌های جدید به این ابزار و بهبود عملکرد آن هستند.

علی‌رغم مزایای ذکر شده در فهرست بالا، میدجورنی دارای معایبی نیز هست که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • عدم وجود نسخه رایگان: Midjourney هیچ نسخه رایگان دائمی ندارد و کاربران باید برای شروع استفاده از آن، اشتراک خریداری کنند.
  • هزینه اشتراک بالا: در مقایسه با برخی از رقبا، اشتراک Midjourney نسبتاً گران‌تر است.
  • نسخه آزمایشی گیج‌کننده: چت عمومی نسخه آزمایشی می‌تواند با پیام‌های زیاد و آشفته‌گی، تجربه‌ کاربری دلسردکننده‌ای ایجاد کند.
  • محدودیت‌های خروجی: Midjourney نمی‌تواند متن‌هایی را  پردازش کند که حاوی خشونت، جنسیت صریح یا نام افراد خاص هستند.
  • زمان انتظار: بسته به میزان ترافیک سرور، ممکن است برای تولید تصاویر کمی منتظر بمانید.

چگونه با فرادرس، ادیت عکس یاد بگیریم؟

دوره ویرایش عکس فرادرس

همچنین، اگر قصد دارید ابزارهای مرتبط با تصویرسازی و ویرایش عکس را یاد بگیرید، پلتفرم فرادرس فیلم‌های آموزشی مختلفی را برای طراحی و گرافیک کامپیوتری فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق لینک زیر، دوره‌های مختلف آموزشی را ملاحظه کنید و بنا به نیاز خود از این فیلم‌های آموزشی بهره‌مند شوید:

محدودیت های هوش مصنوعی Midjourney

وقتی صحبت از تولید تصویر با هوش مصنوعی می‌شود، اولین سوالی که به ذهن مردم می‌رسد این است که آیا ابزارهای هوشمند می‌توانند جایگزین طراح گرافیک شوند؟ آیا واقعا می‌توانید از کار با یک طراح گرافیک صرف‌نظر کنید و فقط از یک مولد هوش مصنوعی برای انجام تمام طراحی‌های بازاریابی و برندسازی استفاده کنید؟ جواب کوتاه این دو پرسش این است: خیر! دلایل مختلفی برای این پاسخ منفی وجود دارد که در ادامه این دلایل را ملاحظه می‌کنید:

  • مرز باریک بین خلاقیت و بیان مفهومی
  • تولید ایده‌های کلیشه‌ای
  • نگرانی‌های مربوط به حق کپی رایت

در ادامه مطلب، به توضیح هر یک از محدودیت‌های عنوان شده در فهرست بالا می‌پردازیم.

 مرز باریک بین خلاقیت و بیان مفهومی

مولد‌های هنری هوش مصنوعی مانند Midjourney یک محدودیت اصلی دارند. وقتی دقیقاً می‌دانید چه چیزی در ذهن دارید و از ابزار تولید کننده هوش مصنوعی می‌خواهید فضای ذهنی شما را ترسیم کند، همه چیز سرگرم‌کننده و جذاب است. به عنوان مثال، اگر به تصویری از یک گربه با لباس فضانوردی در حال شناور در فضا نیاز دارید، مولدهای تصویر هوشمند می‌توانند نتایج درخشانی را برای شما تولید کنند. اما اگر مفاهیم انتزاعی در ذهن خود دارید و می‌خواهید آن‌ها را در قالب تصویر نشان دهید یا دقیقاً نمی‌دانید چه چیزی می‌خواهید در تصاویرتان باشد، ابزارهای هنری هوش مصنوعی ممکن است کمکی چندانی به شما نکنند در حالی که یک تیم خلاق انسانی با توجه به یک موقعیت یا هدف کمپین، می‌تواند خلاقیت خود را به کار بگیرد تا ایده‌ای را برای نمایش یک مفهوم ارائه دهد.

این مسئله زمانی مشکل‌ساز است که نیاز داریم تصاویری جدید و خلاقانه برای برندها تولید کنیم زیرا برای طراحی همه برندها نمی‌توان به راحتی ایده‌ای پیدا کرد که دقیقاً مفهوم مورد نظر را به تصویر بکشد یا خدماتی را که ارائه می‌دهند به صورت بصری نمایش دهد. اینجاست که خلاقیت و دیدگاه انسانی می‌تواند از هوش مصنوعی پیشی بگیرد.

تولید ایده های کلیشه ای

فرض کنید می‌خواهید برای کافی‌شاپ خود یک بیلبورد تبلیغاتی طراحی کنید. می‌توانید آیتم‌های زیادی را در طراحی خود به کار ببرید تا یک تصویر زیبا برای جذب مشتری بسازید. تفاوتی که هوش مصنوعی با انسان دارد، دقیقاً در این نقطه ملاحظه می‌شود. هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر از طرح‌های کلیشه‌ای استفاده می‌کند. به عنوان مثال، ابزار هوشمند برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی برای یک کافی‌شاپ یک فنجان قهوه ساده را به تصویر می‌کشد. همچنین، اگر هوش مصنوعی تصاویری را تولید کند که شامل متون است، ممکن است متن‌ها و تصاویر شامل غلط علمی یا املایی شوند.

محدودیت های میدجورنی

البته می‌توان با پرامپت نویسی دقیق‌تر تصاویر تولید شده هوش مصنوعی را به ایده ذهنی خود تا حدی نزدیک کنیم.  به عنوان مثال، می‌توانیم چنین پرامپتی را برای هوش مصنوعی بنویسیم: یک تصویر تبلیغاتی برای یک کافی‌شاپ طراحی کن و برای آن گروهی از افرادی را به تصویر بکش که در یک روز آفتابی در یک کافی‌شاپ کنار هم نشسته‌اند و با هم در حال صحبت و خوردن قهوه هستند.

نقاط ضعف هوش مصنوعی میدجورنی

با این که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، به تصور ذهنی شما نزدیک‌تر شد، اگر تصاویر را بررسی کنیم، در میابیم که بخش‌هایی از تصاویر مخدوش شده هستند یا از چهره‌هایی با سبک غیر واقعی یا کارتونی برای به تصویر کشیدن چهره انسان استفاده شده است. به عبارتی می‌توان گفت تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی با این که هنری و زیبا هستند، اما واقعی به نظر نمی‌رسند.

نگرانی‌های مربوط به حق کپی رایت

به تازگی، یک کتاب با عنوان «Zarya of the Dawn» به دلیل مسائل مربوط به کپی‌رایت تصاویرش، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. تصاویر این کتاب با استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی تولید شده‌اند.

زمانی که برای این کتاب درخواست کپی رایت ثبت شد، دفتر کپی‌رایت ایالات متحده حکمی صادر کرد که برای نویسندگی این کتاب این درخواست را لحاظ می‌کند، اما از آنجایی که تصاویر توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند، کپی‌رایت شامل تصاویر نمی‌شود. مسائل مربوط به کپی‌رایت، مهم‌ترین عامل نگرانی برای خالقان محتوا بوده است که از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. دلیل این نگرانی، این است که حق کپی‌رایت در حال حاضر تنها برای آثار ساخته‌ شده توسط انسان معتبر هستند و شامل تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی نمی‌شوند. همین امر باعث شده است که بسیاری از طراحان گرافیک با خیال راحت به خلق ایده‌های خود بپردازند بدون آن که درباره کپی‌برداری شدن یا به سرقت رفتن آثارشان نگران باشند.

رقبای اصلی میدجورنی

ابزارهای مولد تصویر هوش مصنوعی به تمامی افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، این امکان را می‌دهد تا تصاویر خارق‌العاده‌ای را در سریع‌ترین زمان به گونه‌ای خلق کنند که چند سال پیش حتی تصورش را هم نمی‌کردند. میدجورنی یکی از اولین ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی به شمار می‌رود و تا به امروز نیز کاربران زیادی را در سراسر دنیا دارد. با این حال، این ابزار قدرتمند، رقبای مهم دیگری دارد که طراحان آن‌ها به دنبال بهبود عملکرد ابزارها و پیشی گرفتن از سایر رقبا هستند. در ادامه فهرستی از اسامی رقبای Midjourney را ملاحظه می‌کنید که خدماتشان را به صورت رایگان و غیررایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند:

  • Stable Diffusion
  • Craiyon
  • DALL-E 3
  • Wombo Dream
  • Blue Willow
  • Bing Image Creator
  • Adobe Firefly
  • Starryai

در ادامه، به معرفی مختصری از رقبای میدجورنی می‌پردازیم و به تفاوت آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

هوش مصنوعی Stable Diffusion

هوش مصنوعی Stable Diffusion [+] به عنوان یکی از معروف‌ترین ابزارهای تولید کننده تصویر محسوب می‌شود و مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این ابزار وجود دارد، رایگان بودن و متن‌باز بودن آن است. با دو روش می‌توان از ابزار هوش مصنوعی Stable Diffusion استفاده کرد. اگر یک کامپیوتر با پردازنده گرافیکی قدرتمند دارید، می‌توانید مدل رندرینگ آن را دانلود و به صورت آفلاین از آن استفاده کنید. افرادی که امکانات سخت‌افزاری قدرتمند در اختیار ندارند، می‌توانند از نسخه مرورگر وب این ابزار هوش مصنوعی به سادگی استفاده کنند.

ساخت عکس با هوش مصنوعی Stable Diffusion

هوش مصنوعی Stable Diffusion در مقایسه با میدجورنی عملکرد بسیار خوبی داشته است. البته این ابزار برای تولید تصاویر واقعی هنوز راه زیادی را در پیش دارد. در حال حاضر با استفاده از این ابزار می‌توان تصاویر فانتزی جذابی را بسازید و  تصورات خود را به شیوه‌ای خیره‌ کننده به تصویر بکشید. همچنین، با کمک این ابزار هوشمند می‌توانید تصاویر موجود را تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید رنگ دیوارهای اتاق یک تصویر را به رنگ دلخواه خود درآورید.

هوش مصنوعی Craiyon

Craiyon [+] یکی از ابزارهای جالب توجه تولید تصویر هوش مصنوعی است که برخلاف بسیاری از هم‌رده‌های خود، داستان جالبی پشت نامش دارد. این پلتفرم در ابتدا برای یک مسابقه برنامه‌ نویسی ایجاد شد و با مشارکت جوامع متن‌باز تکامل یافت. در واقع، این ابزار هوش مصنوعی قبلاً DALL-E Mini نامیده می‌شد تا این که OpenAI درخواست تغییر نام آن را داد.

یکی از تفاوت‌های Craiyon نسبت به DALL-E، پایگاه داده کوچک‌تر آن است. به همین خاطر، این ابزار دقت کمتری در جزئیات ظریف مانند تولید چهره دارد. اما از طرفی، استفاده از هوش مصنوعی Craiyon رایگان است و برخلاف برخی از رقبای آن، هیچ محدودیتی در نوع محتوای تولید شده اعمال نمی‌کند. همچنین این پلتفرم دارای یک انجمن است که کاربران می‌توانند خلاقیت‌های خود را در آن به اشتراک بگذارند.

هوش مصنوعی Craiyon برای ساخت عکس

Craiyon برای درک هر دو نشانه متنی و بصری طراحی شده است و در حال حاضر به صورت مرورگر وب و همچنین یک برنامه اندرویدی در دسترس است. از این ابزار هوشمند می‌توان هم به صورت رایگان و هم به صورت غیررایگان با سه هزینه متفاوت استفاده کرد که هر یک از سطوح دسترسی بر عواملی مانند سرعت تولید تصویر، تعداد تصاویری که می‌توانید ایجاد کنید و حریم خصوصی شما تأثیر می‌گذارند.

هوش مصنوعی DALL-E 3

شرکت OpenAI با این که با ارائه ChatGPT در بین عموم شناخته شد، اما بر روی توسعه پروژه‌های دیگری نیز سرمایه‌گذاری می‌کند که یکی از آن‌ها، توسعه ابزار هوش مصنوعی DALL-E [+] است. این ابزار در سال ۲۰۲۱ طراحی و به یکی از محبوب‌ترین مولدهای تصویر هوش مصنوعی تبدیل شد. نسخه جدید این ابزار، DALL-E 3 است که اگر از ChatGPT Plus یا Enterprise استفاده می‌کنید، می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

سایت هوش مصنوعی DALL-E 3 برای ساخت عکس

DALL-E 3 به طور کلی تصاویر استثنایی و شگفت‌انگیزی را تولید می‌کند و برای هر پرامپت متنی، چهار نوع تصویر مختلف به شما ارائه می‌دهد. با این حال، این ابزار هوشمند گاهی اوقات برای ساخت تصاویر واقعی مطلوب نیست. با این وجود، این ابزار یک گزینه مناسب برای کاربران ChatGPT Plus محسوب می‌شود.

هوش مصنوعی Wombo Dream

اپلیکیشن هوش مصنوعی Wombo [+] این قابلیت را برای کاربران به وجود آورد تا عکس‌های واقعی خود را به شخصیت‌های خواننده تبدیل کنند و بخاطر چنین قابلیتی، بسیاری از افراد از آن به عنوان یک ابزار سرگرمی استفاده می‌کردند. حالا Wombo ویژگی جدیدی به نام Dream دارد که امکان تولید تصویر با هوش مصنوعی را می‌دهد. کاربران می‌توانند از طیف متنوعی از سبک‌های هنری، از باروک گرفته تا ایزومتریک، برای تولید تصاویر مختلف استفاده کنند. همچنین این ابزار هوش مصنوعی تضمین می‌دهد هیچ دو اثری که با یک دستور تولید می‌شوند، یکسان نخواهند بود.

هوش مصنوعی Wombo Dream برای تولید عکس

کاربران می‌توانند از این برنامه به صورت رایگان در سطح پایه استفاده کنند اما برای دریافت امکاناتی مانند سرعت‌ تولید بالاتر، گزینه‌های مختلف و خروجی‌های تصویری متعدد، باید حساب کاربری خود را به اشتراک پریمیوم ارتقا دهند.

هوش مصنوعی Blue Willow

Blue Willow [+] از دیگر رقبای هوش مصنوعی میدجورنی محسوب می‌شود که از طریق استودیو هوش مصنوعی LimeWire در دسترس است. با استفاده از رابط کاربری ساده و کاربرپسند این ابزار می‌توان تصاویر با کیفیت فوق‌العاده‌ای تولید کرد. از ویژگی‌های برجسته هوش مصنوعی Blue Willow می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید تصاویر با کیفیت بالا: این ابزار هوش مصنوعی قادر به تولید تصاویر با جزئیات دقیق و رنگ‌های زنده است.
  • رابط کاربری ساده: استفاده از Blue Willow بسیار آسان است و حتی افرادی که هیچ تجربه قبلی با ابزارهای هوش مصنوعی ندارند، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
  • داشتن تنظیمات گسترده: با کمک هوش مصنوعی Blue Willow می‌توانید کیفیت، رزولوشن و تعداد تصاویر خروجی را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید.
  • پشتیبانی از پرامپت‌های منفی: در هنگام کار با این ابزار هوشمند می‌توانید از پرامپت‌های منفی استفاده کنید تا مواردی را برای آن مشخص کنید که نمی‌خواهید در تصویر گنجانده شوند. به عنوان مثال، اگر در حال تولید یک تصویر از ایرلند هستید، می‌توانید از Blue Willow بخواهید در تولید تصویر خروجی از رنگین‌کمان استفاده نکند.
ابزار هوش مصنوعی Blue Willow برای تولید عکس

ابزار هوش مصنوعی Blue Willow به شما این امکان را می‌دهد تا به طور رایگان، تعداد محدودی تصویر را تولید کنید و اگر مایل به استفاده بیشتر از این ابزار بودید، باید بسته‌های اعتباری خریداری یا در یکی از طرح‌های اشتراک ماهانه یا سالانه ثبت‌نام کنید. نکته مثبت این است که می‌توانید همین اعتبارات را برای استفاده از سایر مولدهای تصویر در استودیو هوش مصنوعی LimeWire، مانند DALL-E 3 و Stable Diffusion، نیز خرج کنید. البته به خاطر داشته باشید که هزینه استفاده از برخی از این مولدهای تصویر، مانند DALL-E 3، بیشتر از بقیه است.

هوش مصنوعی Bing Image Creator

در اقدامی راهبردی، مایکروسافت یک ابزار رایگان برای تولید تصویر با هوش مصنوعی را به موتور جستجوی خود، یعنی هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ (Bing)، اضافه کرده است. این سرویس که با نام Bing Image Creator [+] شناخته می‌شود، از فناوری DALL-E 3 شرکت OpenAI بهره می‌برد.

با ورود به Bing Image Creator با حساب مایکروسافت خود، ۱۰۰ اعتبار دریافت می‌کنید. این اعتبارها به صورت هفتگی دوباره پر می‌شوند و به شما امکان می‌دهند سریع‌تر تصاویر دلخواه خود را تولید کنید. حتی پس از اتمام اعتبار، همچنان می‌توانید از این سرویس به صورت رایگان اما با سرعت پایین‌تر استفاده کنید. دسترسی به Image Creator نه تنها از طریق صفحه وب اختصاصی آن، بلکه از طریق Bing Chat در دستگاه‌های تلفن همراه نیز امکان‌پذیر است. این حرکت مایکروسافت نشان‌دهنده عزم جدی این شرکت برای ورود به حوزه پررونق فناوری‌های تصویرسازی هوش مصنوعی است. Bing Image Creator با ارائه خدمات خود به صورت رایگان و دسترسی آسان به آن، پتانسیل جلب توجه طیف وسیعی از کاربران را دارد.

کاربرد هوش مصنوعی Bing Image Creator برای ساخت عکس - هوش مصنوعی میدجورنی

کاربران می‌توانند از این ابزار برای اهداف مختلفی مانند تولید تصاویر خلاقانه، خلق تصویر برای پروژه‌های آموزشی یا سرگرم‌کننده، ایجاد طرح‌های اولیه برای کارهای هنری یا طراحی گرافیکی و موارد بسیار دیگر استفاده کنند. مایکروسافت با ادغام Image Creator در Bing نه تنها تجربه کاربران خود را ارتقا می‌بخشد، بلکه به رقابت میان غول‌های فناوری در حوزه هوش مصنوعی دامن می‌زند.

هوش مصنوعی Adobe Firefly

در عصر شکوفایی هوش مصنوعی، ادوبی به عنوان یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌ نرم‌افزار‌های طراحی دیجیتال، نمی‌توانست از قافله عقب بماند. بنابراین، این شرکت پیشگام، ابزار هوش مصنوعی قدرتمندی به نام Adobe Firefly [+] را ارائه داد که امکانات مختلفی را به کاربر ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، با استفاده از این مدل هوش مصنوعی می‌توانید توصیفات متنی خود را به تصاویر خلاقانه تبدیل کنید. به علاوه، این ابزار هوشمند این امکان را به شما می‌دهد که اشیاء را از عکس‌ها حذف یا به آن اضافه کنید و حتی محیط‌های جدیدی خلق کنید که در تصویر اصلی وجود ندارند.
هوش مصنوعی Firefly یک نسخه رایگان به صورت ماهانه با ۲۵ اعتبار برای تولید تصویر دارد. همچنین می‌توانید با پرداخت ۴.۹۹ دلار در ماه، به نسخه‌ ممتاز آن با ۱۰۰ اعتبار، حذف واترمارک و دسترسی به قلم‌های رایگان ادوبی دسترسی داشته باشید.

هوش مصنوعی Adobe Firefly برای تولید عکس

با وجود این که رقبای بزرگی در عرصه تولید تصویر با استفاده از هوش مصنوعی وجود دارند، ادوبی با ارائه ابزار Firefly گام مهمی در جهت تسهیل و گسترش قابلیت‌های طراحی دیجیتال برداشته است. این ابزار نه تنها به طراحان حرفه‌ای، بلکه به افراد خلاق در هر سطحی امکان می‌دهد با قدرت هوش مصنوعی، فراتر از محدودیت‌های سنتی ایده‌های خود را به سادگی به تصویر بکشند.

هوش مصنوعی Starryai

ابزار هوش مصنوع Starryai [+] از کاربر متنی را دریافت می‌کند و بر اساس آن به خلق تصویر می‌پردازد. همچنین، می‌توانید پیش از ساخت تصویر، سبک‌های هنری را برای تصویرتان انتخاب کنید. این ابزار از بیش از ۱۰۰۰ سبک هنری مختلف پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های مختلفی نظیر چرخش تصویر یا تغییر اندازه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم هم به صورت وب و هم به صورت اپلیکیشن موبایل در دسترس عموم قرار گرفته است.

ساخت عکس با هوش مصنوعی Starryai

کاربران روزانه پنج اعتبار رایگان برای تولید تصویر دریافت می‌کنند و می‌توانند با ارتقا به هر یک از سه طرح غیررایگان، اعتبارات بیشتر و ویژگی‌های گسترده‌تری دریافت کنند.

پرسش های متداول درباره هوش مصنوعی میدجورنی

در این بخش، به پرتکرارترین سوالات مربوط به هوش مصنوعی میدجورنی می‌پردازیم و با توجه به توضیحاتی که در بخش‌های قبل مطلب حاضر به آن‌ها پرداختیم، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیا میدجورنی آثار هنری را کپی برداری می کند؟

برای آموزش هوش مصنوعی میدجورنی از تصاویر هنری مختلفی استفاده شده است. برخی از هنرمندان معتقدند که مولدهای تصویر هوش مصنوعی با استفاده از آثارشان برای آموزش، حقوق مالکیت معنوی آن‌ها را نقض کرده‌اند.

آیا هوش مصنوعی Midjourney می تواند ویدیو بسازد؟

خیر، Midjourney نمی‌تواند یک ویدیوی کامل بسازد. اما اگر فقط به دنبال ساخت یک ویدیو از فرآیند تولید تصویر در میدجورنی هستید، می‌توانید پارامتر video-- را به انتهای پرامپت خود اضافه کنید. با اضافه کردن این پارامتر، Midjourney یک سری تصاویر ایجاد می‌کند که نشان دهنده مراحل مختلف فرآیند تولید تصویر هستند. سپس این تصاویر را به هم متصل می‌کند و یک ویدیوی کوتاه از چگونگی ایجاد شدن تصویر نهایی به شما ارائه می‌دهد. البته توجه داشته باشید که این ویدیو یک ویدیوی کامل با صحنه‌های مختلف و روایت داستانی نیست، بلکه فقط نمایشگر مراحل ساخت یک تصویر است.

آیا ابزار میدجورنی منبع باز است؟

خیر، Midjourney یک ابزار متن‌باز نیست. بلکه ابزاری با کد اختصاصی و تحت مالکیت انحصاری است که توسط یک استارتاپ تحقیقاتی مستقر در سان فرانسیسکو توسعه یافته و هدف آن‌ها نیز کسب سود است. این بدان معناست که کد منبع این ابزار هوش مصنوعی در دسترس عموم قرار نگرفته است و به طور مستقل قابل بررسی یا اصلاح نیست. همچنین، توسعه‌ این ابزار هوشمند به صورت عمومی انجام نمی‌شود و کنترل این ابزار را تیم سازنده‌ آن در دست دارند.

آیا Midjourney بهترین مولد تصویر هوش مصنوعی است؟

این سوالی کاملاً شخصی است و بستگی به هدف شما دارد که از مولدهای تصویر هوش مصنوعی به چه منظور استفاده می‌کنید. با این حال، بدون شک Midjourney یکی از بهترین‌ ابزارهای تولید کننده تصویر است. البته باید خاطرنشان کرد که این ابزار خدمات رایگان به کاربران ارائه نمی‌دهد.

آیا ظهور ابزارهای مولد تصویر هوش مصنوعی به معنای اتمام خلاقیت هنری در انسان است؟

خیر، ظهور ابزارهای هوش مصنوعی نظیر میدجورنی به معنای پایان خلاقیت در هنر نیست. با این که میدجورنی ایجاد تصاویر را بسیار کارآمد می‌کند، هنوز هم به خلاقیت انسانی برای فرمول‌بندی زمینه‌های متنی مناسب و ایجاد آثار منحصربه‌فرد نیاز دارد. هوش مصنوعی تنها می‌تواند مفاهیم موجود را به پیکسل‌ها تبدیل کند و خلاقیت اصلی و ایده‌های جدید مختص انسان است.

آیا می‌توان از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی میدجورنی در اهداف تجاری استفاده کرد؟

بله، می‌توانید تصاویر ایجاد شده توسط Midjourney را برای مقاصد تجاری استفاده کنید، اما باید برای این منظور هزینه ماهانه پرداخت کنید و این نکته را در نظر بگیرید که دیگران نیز می‌توانند از تصاویر ساخته شده شما استفاده کنند.

جمع‌بندی

امروزه، شاهد دستاوردهای جدیدی از هوش مصنوعی هستیم که تحولات زیادی را در جنبه‌های مختلف زندگی انسان به وجود آورده‌اند. مسئولیت‌ها و وظایف و مشاغل تحت تاثیر این حوزه از علوم کامپیوتر قرار گرفته است و افراد می‌توانند به نسبت گذشته، مسئولیت‌های خود را با کمک هوش مصنوعی راحت‌تر انجام دهند. یکی از جدیدترین ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی، مولدهای هوشمند هستند که از آن‌ها می‌توان برای تولید متن، تصویر، ویدیو و صوت استفاده کرد و افراد فعال در مشاغلی نظیر تولید محتوا، بازاریابی، معماری، طراحی و گرافیک می‌توانند با کمک این ابزارها به تولید محتویات جذاب بپردازند.

یکی از این ابزارهای مولد، هوش مصنوعی میدجورنی است که در میان ابزارهای برتر مولد تصویر جای می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توان تصاویر مختلف و شگفت‌انگیزی را با اهداف مختلف تولید کرد. در این مطلب از مجله فرادرس، به این پرسش پاسخ دادیم که هوش مصنوعی میدجورنی چیست و با کمک آن چطور می‌توان تصاویر جدید تولید کرد. همچنین، به کاربردها و ویژگی‌های این ابزار اشاره کردیم و به مقایسه آن با سایر ابزارهای مولد تصویر پرداختیم.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
ANDROID AUTHORITYMediumKIMP
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *