۱۰ سایت هوش مصنوعی فارسی برای کارهای مختلف که باید بشناسید

۲۵۱۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۴ دقیقه
۱۰ سایت هوش مصنوعی فارسی برای کارهای مختلف که باید بشناسید

AI یا «هوش مصنوعی» یکی از فناوری‌های نوظهور، داغ و پر سر و صدای این روزها است. Artificial Intelligence در سال‌هایی که گذشت، پیشرفت‌های حیرات‌انگیزی داشته است و در حال حاضر نیز به توسعه سریع خود ادامه می‌دهد. این فناوری، شامل الگوریتم‌هایی است که به‌کمک آن می‌تواند تسک‌ها - وظایف یا کارهایی - را انجام دهد که پیش از این تنها به‌وسیله انسان قابل انجام بود. هر چند که این تکنولوژی در حال طی کردن مسیر توسعه است و احتمال بروز خطا در نتایج آن وجود دارد، اما در بسیاری موارد، عملکردی سریع‌تر، دقیق‌تر و بهینه‌تر از عامل انسانی ارائه می‌دهد. به‌طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که این فناوری می‌تواند در انجام امور متعددی ما را یاری دهد و دستیار مناسبی برای ما باشد. کاربردهای متعدد و متنوعی از هوش مصنوعی را در مطالب پیشین مجله فرادرس، مورد بررسی قرار دادیم. در این مطلب نیز می‌خواهیم برخی از کاربردهای هوش مصنوعی را با هم مرور و چندین سایت هوش مصنوعی فارسی را معرفی کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

زمینه‌های متعددی وجود دارند که در آن، هوش مصنوعی می‌تواند بسیار مفید باشد. به‌طور مثال، این فناوری می‌تواند حجم وسیعی از داده‌ها را پردازش کرده و الگوهای موجود در آن را شناسایی کند. سپس از این طریق، کاربر را در اتخاذ تصمیم‌های بهتر و سریع‌تر یاری دهد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند کارهای تکراری - و خسته‌کننده - را به حالت اتوماسیون در آورد و صرفه‌جویی در زمان و انرژی افراد را به‌ دنبال داشته باشد. کاربردهای AI، تنها به همین موارد خلاصه نمی‌شود. در این مطلب، با چندین اپلیکیشن و سایت هوش مصنوعی فارسی آشنا خواهیم شد.

مردی ایستاده در حال نگاه به هوش مصنوعی فارسی

۱. سایت هوش مصنوعی فارسی گوگل بارد

چت‌بات هوش مصنوعی Bard «+»، محصول غول فناوری گوگل، یکی از چت‌بات‌های محبوب کنونی است که امکانات زیادی را برای کاربران فارسی‌زبان فراهم کرده‌ است.

در تصویر زیر نمایی از رابط این چت‌بات را مشاهده می‌کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

در یکی از مطالب پیشین، صحبت با هوش مصنوعی گوگل بارد به فارسی و انگلیسی را آموزش دادیم و مثال‌های متعددی را برای آن بیان کردیم.

از جمله امکاناتی که این ابزار قدرتمند هوش مصنوعی با زبان فارسی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به مواردی  اشاره کرد که در ادامه آورده‌‌ایم.

  • پاسخ‌دهی به پرسش‌های شما: چت‌بات هوش مصنوعی گوگل بارد می‌تواند پرسش‌های شما - در هر زمینه و هر سطحی - که به زبان فارسی نوشته‌اید را پاسخ دهد. هر چند که توصیه می‌شود پاسخ‌ها به‌طور مجدد از سایر منابع نیز بررسی شوند اما این نتایج به‌طور معمول جامع هستند و می‌توانیم نکاتی را از آن بیاموزیم که بدون وجود این چت‌بات شاید برای دستیابی به آن، نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی باشیم. بارد حتی می‌تواند پاسخ‌هایی را برای پرسش‌های چالشی شما فراهم کند. نمونه پرامپت می‌تواند این باشد که از بارد بپرسیم «جاذبه‌های گردشگری تهران کجاست».
  • ایجاد محتوای خلاقانه: از دیگر قابلیت‌های چت‌بات بارد به زبان فارسی، ایجاد انواع محتوای خلاقانه است. می‌توانیم از بارد بخواهیم تا به‌زبان فارسی، شعری بسراید یا متن فیلم‌نامه، ترانه، کدهای برنامه‌نویسی، انواع پیام‌ها و ایمیل را به زبان فارسی برایمان تدوین کند. یک نمونه پرامپت می‌تواند این باشد که از بارد بخواهیم تا شعری در رابطه با شبکه‌های عصبی با مضمونی عاشقانه بسراید یا کدهای برنامه محاسبه فاکتوریل را به زبان پایتون بنویسد و برایتان توضیح دهد.
  • خلاصه‌سازی متون: بارد همچنین می‌تواند متنی که در اختیارش قرار می‌دهید را خلاصه‌سازی کند و چکیده مورد نیاز شما را از آن بیرون بکشد.
  • ترجمه متون: یکی از موارد استفاده این چت‌بات، به‌کارگیری آن به‌عنوان یک مترجم متن است. به‌طور مثال، با این ابزار به‌راحتی می‌توانیم متن فارسی خود را به هر زبان دیگری ترجمه کنیم. حتی امکان شخصی‌سازی این کار نیز وجود دارد و می‌توانیم به بارد مواردی را در مورد نحوه ترجمه گوشزد کنیم تا هنگام انجام آن در نظر داشته باشد.

برای استفاده از امکانات گوگل بارد، به‌نشانی اینترنتی آن که پیش‌تر گفته‌ شده، مراجعه می‌کنیم. پس از اولین ورود، از شما خواسته می‌شود در این سرویس لاگین کنید. این کار به‌سادگی و با یک اکانت گوگل قابل انجام است. گوگل بارد، رابط بسیار کاربر پسندی شبیه به سایر اپلیکیشن‌‌های چت دارد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

در قسمت پایین رابط آن می‌توانیم پرامپت یا همان فرمان خود را به زبان فارسی بنویسیم. پس از ارسال درخواست خود، بارد به‌ سرعت، پاسخ فارسی خود را برای شما ارسال می‌کند و به‌همین ترتیب می‌توانید گفت و گو را ادامه داده تا به پاسخ مورد نظر خود دست پیدا کنید.

۲. پلتفرم هوش مصنوعی AIPA

سایت هوش مصنوعی فارسی آیپا «+» به‌عنوان یکی از گروه‌هایی است که برای توسعه هوش مصنوعی فارسی تلاش می‌کند. این پلتفرم بیش از ۷۰ ابزار در ۴ حوزه فهرست شده در ادامه را عرضه می‌کند.

  • دستیار صوتی
  • پردازش متن
  • پردازش صوت: آیپاد با به‌کارگیری فناری یادگیری ماشین، امکان افزودن قابلیت پردازش و تحلیل صداها را به برنامه‌های کاربردی و کسب و کارمان فراهم می‌کند. سرویس‌های آیپا در این زمینه شامل تشخیص گفتار، تحلیل گوینده، تولید گفتار و تحلیل صوت است.
  • پردازش تصویر

این پلتفرم جامع، ابزارهای AI را بی‌نیاز از دانستن یادگیری ماشین و تنها با افزودن چندین خط کد، در اختیار هر استارت‌آپ یا توسعه‌دهنده‌ای قرار می‌دهد. سرویس‌های آیپا نظیر پردازش تصویر، صوت و متن با API و با پیروی از قوانین OpenAI و به شکل Swagger صورت می‌گیرد. خدمات مربوط به پردازش تصویر آیپا شامل تشخیص چهره، تشخیص هویت، تشخیص حالات عاطفی، شناسایی سن، جنسیت و مقایسه چهره هستند.

کارمندی ایستاده در محل کار خود و در مقابل هوش مصنوعی

تبدیل گفتار به نوشتار

تشخیص گفتار یا تبدیل گفتار به نوشتار، صدا را به متن تبدیل می‌کند. در آموزش مدل آوایی Speech Recognition آیپاد، از داده‌های آموزشی صوتی شامل لهجه‌های مختلف فارسی استفاده شده است. تنها برخی از قابلیت‌های این سیستم را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  • تبدیل سریع و دقیق گفتار فارسی و انگلیسی به متن
  • تبدیل گفتاری محاوره‌ای و رسمی به متن
  • تشخیص گویندگان مختلف در فایل صوتی
  • شناسایی لهجه‌های گوناگون فارسی

کاربردهای این ابزار را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • افرادی که با تایپ کردن سر و کار دارند.
  • افرادی که نیازمند تبدیل فایل‌های صوتی به متن هستند.
  • افراد کم‌توان، برای مواردی نظیر تایپ‌کردن، دستورات صوتی و غیره.
  • مراکز تماس و پشتیانی مشتریان به منظور پاسخ‌دهی بهتر.
  • تشخیص فرامین صوتی.
  • کنترل هوشمند لوازم با دستورات صوتی.

تحلیل نوشتار

آیپا، ابزارهایی نظیر تحلیل نحوی، تحلیل نهاده، تحلیل عواطف و استخراج کلمات کلیدی و خلاصه‌ساز را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، تحلیل عواطف، به دنبال تشخیص عوطف و احساسات متن است. با این ابزار می‌توانیم متن خود را در دسته‌های «مثبت»، «منفی» و «خثی» یا در دسته‌بندی دیگری شامل «عادی»، «شاد»، «شگفت‌زده»، «گریه»، «عصبانی» و غیره طبقه‌بندی کنیم. از موارد استفاده این ابزار می‌توان به تحلیل محتوا یا کامنت‌هایی اشاه کرد که کاربران در زیر پست‌‌های شبکه‌های اجتماعی یا فروشگاه‌‌ها آنلاین می‌گذارند تا از طریق بتوان بینش‌هایی را در مورد طرز فکر کاربران به‌دست آورد. ابزار خلاصه‌ساز نیز توانایی بیرون کشیدن کلمات کلیدی، خلاصه‌سازی خودکار اخبار و فراهم آوردن بولتن‌های خبری را دارد.

تحلیل گوینده

این ابزار می‌تواند گوینده صدای موجود در فایل صوتی را شناسایی کرده و گویندگان مختلف را از هم تفیک کند. از توانایی‌های آن می‌توان به شناسایی جنسیت گوینده، تحلیل احساس آن‌ها و غیره اشاره کرد. همچنین می‌تواند در مواردی نظیر احراز هویت با صدا، کنترل‌های دسترسی صوتی، کاربردهای امنیتی و در صورتی که با ابزار «تبدیل گفتار به نوشتار» به‌کار گرفته شود، می‌تواند برای مواردی نظیر استخراج متن جلسات از صدای ضبط شده آن، جداسازی محتوا براساس گوینده آن و غیره اشاره کرد.

فردی در حال استفاده از لپتاپ و هوش مصنوعی

تولید گفتار

این سایت هوش مصنوعی فارسی می‌تواند نوشته را به صدا، تبدیل یا به عبارت دیگر صدا را سنتز کند. این قابلیت تبدیل متن به صوت در کاربردهایی نظیر تولید کتاب صوتی، کمک به افراد دارای ضعف بینایی - در خواندن متون گوناگون - و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. البته این ابزار هنوز به‌طور نهایی عرضه نشده است.

پردازش گفتار

فرض کنید یک پلتفرم فروشگاه اینترنتی داریم و می‌خواهیم کامنت‌های کاربران روی هر یک از محصولات را بررسی و پردازش کنیم. انجام این کار به‌صورت دستی و توسط انسان بسیار دشوار است اما، با پردازش متن این سرویس می‌تواند تمامی کامنت‌ها را بیرون کشیده و تحلیل کند. سپس، تشخیص می‌‌دهد که کدام‌یک بازخودی مثبت و کدام‌یک دارای فیدبکی منفی در مورد آن کالای خاص هستند.

فرض کنید حجم قابل توجهی از اسناد نوشتاری در اختیار داریم و می‌خواهیم آن‌ها را تحلیل کنیم. برای افزایش سرعت و بهینه‌تر شدن این فرایند، تصاویر این اسناد را به کامپیوتر می‌دهیم و پردازش تصویر، متون را از این اسناد استخراج و سپس پردازش متن، محتویات آن را تحلیل می‌کند. به‌طور مثال در فرایند رأی‌گيری با این فرایند، به‌سرعت می‌توانیم به میزان رأی کسب شده توسط هر نامزد دست پیدا کنیم. یا به عنوان مثالی دیگر می‌توانیم صحبت‌های انجام شده در یک جلسه را به سرویس پردازش صوت بدهیم تا به متن تبدیل شود. اکنون با پردازش متن می‌توانیم محتوای جلسه را خلاصه کنیم.

خصوصیات سایت هوش مصنوعی فارسی آیپا

در ادامه، برخی خصوصیات مربوط به این پلتفرم را آورده‌ایم.

  • آیپا، پیاده‌سازی بستر ارتباطی خود را بر مبنای پروتکل استاندارد REST انجام داده است. این مورد باعث می‌شود تا در تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب، قابل استفاده باشد.
  • می‌توان به API-های ساخته شده روی بستر OpenAI به‌همراه مثال‌ها و جزئیات دسترسی داشت.
  • احراز هویت آیپا با به‌کارگیری پروتکل OAuth2 انجام می‌شود. ضمن اینکه داده‌های انتقالی به کاربر گزارش شده و همچنین ذخیره می‌شود.
  • دارای پلن‌های پولی مختلفی است.

۳. سایت هوش مصنوعی فارسی بینگ چت

چت‌بات بینگ «+»، محصولی از مایکروسافت و مجهز به هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی مایکروسافت ‌‌Bing از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با این ابزار هوش مصنوعی گفت و گو داشته باشید. این چت‌بات هوش مصنوعی، از مدل زبان توسعه داده‌شده توسط OpenAI یعنی ChatGPT استفاده می‌کند و می‌تواند به‌خوبی زبان فارسی را درک کرده و با ما صحبت کند. بینگ چت، رایگان است و برای تولید پاسخ‌ها، ترکیبی از مدل‌های هوش مصنوعی و تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی بهره می‌برد. از این طریق پیام کاربر را فهمیده و پاسخ متناسب با آن را تولید می‌کند. الگوریتم‌های مورد استفاده به موضوع مکالمه و زبان کاربر بستگی دارند.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

پیش از این، نحوه استفاده از بینگ‌چت را در مطلب نحوه استفاده از هوش مصنوعی بینگ آموزش دادیم و تکنیک‌های ضروری آن را به‌همراه مثال‌های متعدد بیان کردیم.

برای دسترسی به چت‌بات بینگ، چندین را پیشِ روی ما وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • بینگ‌چت مبتنی بر وب: نشانی اینترنتی «+» را در مرورگر خود باز کرده و روی دکمه Chat کلیک می‌کنیم.
  • بینگ‌چت در نوار کناری مرورگر Edge مایکروسافت: برای اینکه تجربه بسیار کاملی از این ابزار هوش مصنوعی داشته باشیم، مرورگر Edge را دانلود «+» می‌کنیم. بینگ‌چت برای ارائه دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر، در نوارکناری مرورگر Edge تعبیه شده است. برای باز کردن این ابزار روی آیکن آن کلیک می‌کنیم تا پنجره مربوطه برای شما نمایش داده شود.
  • به بینگ چت می‌توان از گوشی تلفن همراه نیز دسترسی داشت که در این مطلب توضیح داده شده است.

در بینگ چت می‌توانیم سبک مکالمه خود را انتخاب کنیم. پس از باز کردن Bing Chat این امکان وجود دارد تا از بین ۳ سبک موجود برای مکالمه، یکی را انتخاب کنیم تا بینگ بر مبنای آن با ما صحبت کند. در ادامه، این ۳ گزینه را توضیح داده‌ایم.

سبک های مختلف گفت و گو با بینگ چت
  • خلاقانه: هنگامی‌که بخواهیم بینگ‌چت پاسخ دقیق‌تر و خیال‌پردازانه‌تری را ارائه دهد و اطلاعات را به‌ شیوه‌ای خلاقانه‌تر و گسترده‌تری فراهم کند، از این گزینه استفاده می‌کنیم. این سبک، برای نوشتن داستان‌های کوتاه، انتخاب نام جالب برای حیوان خانگی‌مان و بسیاری موارد دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دقیق: اگر ترجیح می‌دهید که پاسخ‌هایی مختصر و مفید دریافت کنید که اطلاعات را به‌شکلی خلاصه و صریح - بدون اطلاعات اضافی - فراهم کند، این گزینه را انتخاب می‌کنیم. این سبک گفت و گو برای محاسبات ریاضی و سایر پاسخ‌های خلاصه و صریح که به‌دنبال آن هستیم به‌کار می‌رود.
  • متوازن: این سبک گفت و گو در واقع تلفیقی از ۲ سبک پیشین یعنی «خلاقانه» و «دقیق» است. پاسخ‌های تولید شده بر مبنای این استایل، توازنی بین کامل بودن و خلاصه بودن برقرار می‌کنند. اگر قصد برنامه‌ریزی بای یک سفر را دارید یا دنبال پیشنهاد‌های محصول هستید این سبک می‌تواند شما را یاری دهد.

صحبت با این ابزار فارسی هوش مصنوعی را با ارسال اولین پرامپت به آن شروع می‌کنیم. پس سوال یا پرامپت خود را در کار Ask me nything ...‎ وارد کرده و کلید Enter را می‌فشاریم. طراحی بینگ‌چت به‌گونه‌ای بوده است که با شما، گفت و گویی را شروع و ادامه دهد. پس مکالمه را با آن ادامه دهید. می‌توانید مانند یک دوست با آن گفت و گو کنید. با پرسیدن سوالات بیشتر به بینگ کمک کنید تا پاسخ دقیق‌تری را برای شما فراهم کند.

در ادامه،‌ از ارائه یک نمونه پرامپت به بینگ‌چت مثالی آورده‌ایم. از آن پرسیدیم «تو یک ابزار هوش مصنوعی فارسی هستی؟»، بینگ نیز پاسخی مانند آنچه در ادامه آورده‌ایم برای ما نوشت.

در ادامه به نمونه پرامپت‌های دیگر آن اشاره کرده‌ایم.

  • با توجه به اخبار، امروز چه خبر است.
  • برای روز مادر، چه هدیه‌ای بخرم.
  • «محصول ۱» را با «محصول ۲» مقایسه کن.
  • برنامه تمرینی یک هفته‌ای برای پرورش عضلاتنه بالا تنه بهم بده.
  • این مقاله را برایم خلاصه کن «لینک مقاله».
  • چه غذایی می‌توانم با [مواد لازم] تهیه کنم.
  • یک داستان کوتاه قبل خواب برای فرزندم بنویس که پرنسس‌ها و قلعه‌ها را دوست دارد.
  • قوانین فیزیک را برای یک دانش آموز کلاس اول توضیح بده.

۴. دستیار صوتی و چت با سایت هوش مصنوعی فارسی زیگپ

زیگپ «+»، یک دستیار «هوش مصنوعی مولد» (Generative Artificial Intelligence) فارسی است. این ابزار هوش مصنوعی به قوی‌ترین موتورهای AI جهان متصل است و ما را به دنیای حیرت‌انگیز هوش مصنوعی مولد می‌برد.

این ابزار، کارهای گوناگونی نظیر تولید محتوا، ایده‌های ناب، آموزش، سرگرمی و غیره را در اختیارمان قرا می‌دهد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

زیگپ، یکی از اولین ابزارهای هوش مصنوعی فارسی برای تولید محتوا است. این ابزار با استفاده از قوی‌ترین موتورهای AI دنیا، سعی دارد تا تجربه کاربری مطلوبی از به‌کارگیری هوش مصنوعی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

اپلیکیشن زیگپ، پشتیبانی کاملی را از زبان فارسی به‌صورت متنی و صوتی فراهم کرده است. این دستیار رایگان هوش مصنوعی فارسی، می‌توانید محتوای متنی و تصویری مورد نیاز را تولید کنید.

ایجاد محتوا به کمک هوش مصنوعی، تجربه جالبی است که می‌تواند شما را در هر شغلی که به آن مشغول هستید، یاری دهد. صرف‌نظر از اینکه تولید کننده محتوا هستید یا بازاریاب دیجیتال، معلم باشید یا دانش آموز، برنامه‌نویس یا سرآشپز، زیگپ در هر حال می‌تواند امکانات سودمند هوش مصنوعی را به بهترین حالت در اختیار شما قرار دهد.

زیگپ چگونه کار می‌کند؟

استفاده از زیگپ برای تولید محتوا ساده است. درست همانند سایر سرویس‌های هوش مصنوعی مولد، پرامپتی را در اختیار آن قرار می‌دهیم، سپس زیگپ به پرسش‌های شما پاسخ می‌دهد.

فرض کنید قرار است مقاله‌ای تدوین کنید در مورد خصوصیات «گوشی سامسونگ گلکسی S24»، و مزایا و معایب آن را بررسی کنید. برای این منظور تنها کافی است تا در کادر ورودی پرامپت، فرمان - صوتی یا متنی - دقیق خود را وارد کنید. در ادامه نمونه پرامپتی برای این منظور آورده‌ایم.

«مقاله‌ای ۱۰۰۰ کلمه‌ای در مورد خصوصیات فنی، مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی S24 برایم بنویس. همچنین در این مقاله توضیح بده که این گوشی نسبت به آیفون ۱۵، چه نقاط قوت و ضعفی دارد.»

با این کار، زیگپ به‌سرعت و بدون تلاشی بیش از این و هدر رفتن زمان و هزینه - برای جستجو در منابع مختلف - محتوایی با کیفیت را برای شما تولید می‌کند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که مانند سایر ابزارهای هوش مصنوعی، هنگام کار با زیگپ نیز می‌بایست پرامپت دقیق و کامل‌تری را برای آن فراهم کنیم . به بیان دیگر هرچه پرامپت ورودی به سیستم دقیق‌تر باشد، خروجی سیستم نیز شباهت بیشتر به آنچه که در نظر داریم، خواهد داشت. در رابطه با ساخت عکس با هوش مصنوعی فارسی زیگپ نیز نیازمند طی کردن مراحل گفته شده، هستیم.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

در قسمت مربوط به دریافت عکس، آنچه که به دنبالش هستیم و در ذهن داریم را به‌طور دقیق، توصیف می‌کنیم تا خروجی مناسبی تولید شود. در ادامه، یک نمونه پرامپت مناسب برای تولید تصویر با زیگپ را آورده‌ایم.

«تصویری از ۲ کودک بساز که روی چمن نشسته اند و در حال بازی با اسباب بازی خود هستند.»

زیگپ برای این پرامپت، تصویر زیر را برای ما تولید کرد. در نظر داشته باشید که تصویر تولید شده دارای ابعادی با نسبت ۱:۱ و به‌شکل مربعی است. همچنین با توجه به نوع مدل مورد استفاده برای تولید تصویر هوش مصنوعی، برخی ایرادها، نواقص و ابهام در عناصر موجود در این نوع تصاویر، کم و بیش وجود دارد.

تصویری از ۲ کودک بساز که روی چمن نشسته اند و در حال بازی با اسباب بازی خود هستند.
«تصویر تولید شده با هوش مصنوعی زیگپ، دارای ابعاد مربعی و برخی نواقص و ابهامات»

با این کار و با فراهم‌آوردن پرامپت‌های هوشمندانه برای زیگپ، تجربه خوبی را در رابطه با تولید محتوا با سایت هوش مصنوعی فارسی خواهیم داشت.

دسترسی به زیگپ چگونه است؟

زیگپ به‌عنوان یک سایت هوش مصنوعی فارسی، برای اندروید، وب یا iOS موجود است. برای دسترسی به آن می‌بایست اپلکیشن Zigap را از وب‌سایت آن دانلود کرده و روی گوشی اندرویدی خود نصب کنیم. پس از نصب زیگپ روی گوشی خود، شماره موبایل خود را وارد می‌کنیم. سپس رمز یکبار مصرفی را از طریق پیامک دریافت خواهیم کرد. با وارد کردن این رمز در اپلیکیشن، می‌توانیم به امکانات این ابزار، دسترسی داشته باشیم.

همچنین برای دسترسی به نسخه وب یا iOS آن می‌توانیم به نشانی «+» مراجعه و مراحل گفته شده در بالا را برای ورود طی کنیم.

کاربردهای زیگپ

از موارد استفاده زیگپ می‌توانیم به موارد آورده شده در ادامه اشاره کنیم.

تولید محتوا با هوش مصنوعی زیگپ

زیگپ می‌تواند شما را در تولید محتوای گوناگون فارسی یاری دهد. نمونه‌هایی از پرامپت‌های مرتبط را در ادامه آورده‌ایم.

  • می‌خواهیم متنی را برای برند خاصی در شبکه اجتماعی قرار دهیم یا هشتگ‌هایی برای آن بنویسیم.
  • کاور یک پست اینستاگرامی برای یک برند و مدل لپتاپ خاص - یا سایر تصاویر - را تولید کنیم.
  • کپشن برای پست اینستاگرامی خود ایجاد بنویسیم.
  • یک دستور آشپزی به‌عنوان پست وبلاگ تولید کنیم و برای آن عکسی قرار دهیم.
  • پست وبلاگی که - به ‌طور مثال - در حدود ۵۰۰ کلمه باشه و فواید پیاده‌روی را به‌صورت خلاقانه توضیح بده.
  • پست وبلاگی که در حدود ۸۰۰ کلمه باشه و ۲ مدل لپتاپ گیمینگ رو با هم مقایسه کنه.
  • یه داستان تخیلی بنویس که از ۱۰۰۰ کلمه کمتر باشه و رابطه یک موش و یک گربه رو به تصویر بکشه.
  • داستانی در مورد یک قهرمان ایرانی بنویس که با دیوها و دشمن‌ها مبارزه می‌کنه و همه اون‌ها رو شکست می‌ده.
  • یک دستور تهیه املت بهم بده که توش کرفس و گردو باشه.
  • یک دستور تهیه پیتزا با پنیر فراوان بهم بده که چاق‌کننده هم نباشه.
  • یه متن نامه رسمی به مدیر کارگزینی بنویس که گزارش کلی ماهانه رو برام ارسال کنه.
  • یک شعار تبلیغاتی خلاقانه برای خرید لوازم کوهنوردی که اهمیت ورزش و سلامتی رو به مخاطبین منتقل کنه.
  • یک شعار تبلیغاتی برای بازدید از نمایشگاه صنایع دستی برام بنویس.
  • یک شعار تبلیغاتی برای خرید لباس زمستانی با تخفیف پاییزه برام بنویس.
  • یه پیشنهاد جذاب کتاب می‌خوام که در مورد مدیریت زمان و بهره‌وری فردی باشه.
  • یه کتاب جذاب و خواندنی بهم معرفی کن که در مورد تاریخچه هوش مصنوعی و افراد تأثیرگذار در این حوزه باشه.
  • کتابی تخصصی برای یادگیری فتوشاپ بهم پیشنهاد کن.

ترجمه با هوش مصنوعی

zigap را می توانیم به‌عنوان مترجم زبان به‌کار ببریم. همچنین در صورتی‌که پرسشی در مورد ترجمه از انگلیسی به فارسی داشته باشید، تنها لازم است تا آن را تایپ کرده و خیلی سریع ترجمه عبارت یا کلمه را در اختیارتان قرار دهد. به‌طورمثال، از زیگپ پرسیدیم که «احوال‌پرسی به زبان اسپانیایی چگونه است؟» و پاسخی مشابه تصویر زیر دریافت کردیم.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

همچنین در مواردی که در ادامه فهرست کرده‌ایم نیز می‌توانیم از ابزار هوش مصنوعی فارسی زیگپ استفاده کنیم.

  • می‌توانیم ترجمه واژگانی که بلد نیستیم را از این ابزار بپرسیم یا سوالات خود را بپرسیم تا آن را به زبان مورد نظر پاسخ دهد. بدین‌ترتیب می‌توانیم دایره لغات خود در زبانی دیگر را توسعه دهیم.
  • می‌توانیم به‌کمک این قابلیت از زیگپ، مهارت خود در زبان انگلیسی را تقویت کنیم. همچنین می‌توانیم سطح مهارت خود را در زبان انگلیسی بسنجیم و تمرینات متنوع و سودمندی را برای تقویت زبان دریافت کنیم. زیگپ به ChatGPT متصل است و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند. ضمن اینکه به تمامی زبان‌های زنده دنیا دسترسی خواهیم داشت.

قیمت

پس از ورود به ابزار زیگپ، به‌میزان ۱۰۰ واحد اعتبار رایگان تحت عنوان «انرژی» دریافت خواهید کرد که این میزان هر ماهه تمدید خواهد شد. ضمن اینکه می‌توانید از بین ۲ پلن پولی پایه و نامحدود، یکی را تهیه کنید. هر پیام تولید متن به میزان ۱ و هر پیام تولید تصویر به میزان ۳ واحد انرژی مصرف می‌کند.

۵. دستیار هوش مصنوعی فارسی پرسش از AvalAi

پرسش، دستیار هوش مصنوعی فارسی است که توسط شرکت AvalAi «+» توسعه یافته است و توانایی برعهده گرفتن مجموعه‌ای از کاربردهای متعدد تخصصی و روزمره را دارد. این دستیار هوشمند گفت و گو با الگوریتم‌های پیشرفته و روی مجموعه بزرگی از داده‌‌ها آموزش دیده است. به‌طوری‌که می‌تواند زبان طبیعی را درک کرده و مانند آن را تولید کند. سایت هوش مصنوعی فارسی پرسش، روش‌های یادگیری عمیق را به‌کار می‌برد تا ورودی‌ها کاربر را پردازش کرده و به آن پاسخ دهد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

«مترجم»، مدلی ترجمه اختصاصی مجهز به AI از دیگر محصولات شرکت AvalAi است که می‌تواند برای کاربران بسیار سودمند باشد.

دستیار صوتی این شرکت نیز توانایی درک گفتار به زبان طبیعی را دارد. این ابزار، فرمان‌های صوتی را دریافت کرده و مجموعه‌ای از کارها را برای کاربران - هنگامی‌که از مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند - انجام می‌دهد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

نکات لازم هنگام استفاده از ابزار پرسش‌

رعایت برخی نکات، به‌هنگام استفاده از دستیار هوش مصنوعی فارسی «پرسش»، توصیه می‌شود. این موارد را در ادامه، فهرست کرده‌ایم.

  • بهتر است از متنی روان، صریح و ساده استفاده کنیم و از به‌کارگیری تکه‌کلام‌ها، ضرب‌المثل‌ها، واژه‌های خاص و عامیانه یا جملات غیر قابل درک تا حد ممکن پرهیز کنیم.
  • هنگام به‌کارگیری دستیار صوتی، توصیه می‌شود بیان جملات به‌طور واضح و روان صورت گیرد.
  • این احتمال وجود دارد که سوالات مبهم، نتیجه مناسب و موردنظر شما را تولید نکنند. بنابراین، بهتر است پرسش‌های خود را به‌طور کامل، دقیق و با جزئیات کافی بیان کنیم.
  • توصیه می‌شود که جملات از نظر ساختاری کامل باشند. یعنی مقدمه، بدنه و نتیجه را داشته باشند.
  • در صورتی‌که پاسخ‌های ارائه شده توسط این سرویس دارای کیفیت مورد نظر نبود، با کلیک روی دکمه «دوباره جواب بده»، این سیستم، پاسخ دیگری را برای شما تولید می‌کند. همچنین می‌توانید سوال خود را دوباره با ترکیبی از کلمات یا جملات متفاوت مطرح کنید.
  • اگر سوال شما مربوط به موضوع جدیدی است - و در ادامه پرسش‌های قبلی نیست - بهتر است مکالمه جدیدی را شروع کنید.
مردی در حال استفاده از کاربردهای نرم افزاری هوش مصنوعی

کاربردهای دستیار هوش مصنوعی فارسی پرسش

در ادامه، برخی از کاربردهای این ابزار هوش مصنوعی فارسی را آورده‌ایم.

  • تولید محتوای خلاقانه: دستیار هوش مصنوعی پرسش می‌تواند انواع متون خلاقانه نظیر متن‌های تبریک، نامه‌ها، ایمیل‌ها، درخواست‌ها، داستان‌ها، اشعار و ترانه‌ها، پست‌های وبلاگ، مقالات، کتاب‌ها، کدهای برنامه‌نویسی و غیره را تولید کند و برای افرادی که نیازمند محتوایی خلاقانه هستند بسیار سودمند باشد.
  • ترجمه: با اینکه شرکت AvalAi، ابزاری برای ترجمه روان و حرفه‌ای متون تخصصی با کیفیت بالا را فراهم کرده‌است، هنوز هم می‌تواند از ابزار «پرسش» برای ترجمه متون انگلیسی و فارسی به هم بهره ببرید.
  • پاسخ‌دهی به سوالات شما: این ابزار هوش مصنوعی فارسی می‌تواند به پرسش‌های شما پاسخ دهد. صرف‌نظر از اینکه موضوع مورد بحث چیست و در چه سطحی - به لحاظ تخصصی - بیان می‌شود، دستیار هوش مصنوعی «پرسش» اطلاعات را به روشی آسان و سریع در اختیار شما قرار می‌دهد. البته باید توجه داشت که بروز برخی ایرادها در پاسخ‌های هوش مصنوعی محتمل است و ممکن است همیشه اطلاعات دقیق و صحیحی را برای کاربر فراهم نکنند.
  • مشاوره مالی: در صورتی‌که در مورد مدیریت هزینه‌ها، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری نیاز به مشاوره داشته باشید، پرسش می‌تواند شما را با توجه به اهدافی که دارید و همچنین شرایط مالی‌تان، در این امر یاری دهد.
  • خلاصه‌سازی متون: در صورتی‌که بخواهید مقاله یا سایر متون را خلاصه کنید، این دستیار هوش مصنوعی فارسی شما را در این کار یاری می‌دهد. این مورد به‌ویژه هنگامی‌که نیازمند پیدا کردن درک کلی نسبت به یک متن طولانی دارد بسیار سودمند خواهد بود.
  • صحبت کردن: در صورتی که به‌هر دلیلی نیازمند تعامل اجتماعی بیشتری هستید، دستیار هوش مصنوعی پرسش شما را در این زمینه تنها نمی‌گذارد.
  • راهنمای شغلی: این سایت هوش مصنوعی فارسی می‌تواند اطلاعات لازم در مورد فرصت‌های شغلی - با توجه به مهارت‌هایتان - را دراختیار شما قرار دهد. ضمن اینکه شما را در ایجاد رزومه و آمادگی به مظور مصاحبه شغلی یاری دهد.
  • آموزش زبان: این ابزار را می‌توان برای یادگیری زبان‌‌های جدید به‌کار برد. همچنین می‌تواند به افرادی که به‌دنبال یادگیری زبان فارسی هستند کمک کند.
فردی در مقابل ابزار هوش مصنوعی

فناوری مورد استفاده در شرکت AvalAi چیست؟

محصولات این شرکت، یکی از ۲ مدل زبانی زیر را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

  • مدل زبانی «پرسش» و مدل ترجمه «مترجم» که به‌صورت اختصاصی طراحی شده و توسعه یافته است.
  • مدل ChatGPT 3.5 که به واسطه API در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

خصویات محصولات شرکت AvalAi چیست؟

از ویژگی‌ها و خصوصیات محصولات این شرکت می‌توان به موارد آورده شده در زیر اشاره کرد.

  • دسترسی و به‌کارگیری دستیار هوش مصنوعی فارسی به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • محصولات این شرکت از فناوری یادگیری عمیق بهره می‌برند که مدل‌های آن با دیتاست‌های بسیار بزرگ شامل کتاب‌ها، مقالات و وب‌سایت‌ها و غیره آموزش دیده‌اند و توانایی درک مطالب را پیدا کرده‌اند.

۶. سایت هوش مصنوعی فارسی چت جی پی تی

ChatGPT مخفف «ترنسفومر مولد آموزش‌دیده چت» (Chat Generative Pre-Trained Transformer)، فناوری چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی است که توسط شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI توسعه یافته است.

این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند زبان طبیعی و انسانی ما را پردازش کند و پاسخ مناسب را برایمان تولید کند. با اینکه آموزش مدل ChatGPT بیشتر روی زبان انگلیسی متمرکز بوده است با این حال، پشتیبانی خوبی از زبان فارسی به‌عمل می‌آورد. به بیان ساده می‌توان گفت که شما سوال خود را در رابط گفت و گوی چت جی پی تی مطرح می‌کنید و این سرویس، پاسخ مورد نظر را سریع در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

دسترسی به چت جی پی تی از نشانی «+» امکان‌پذیر است. در یکی از مطالب پیشین مجله فرادرس، به‌طور کامل نحوه دسترسی، ثبت‌نام و استفاده از چت جی پی تی را به‌طور کامل توضیح داده‌یم که مطالعه آن اطلاعات بسیار مفیدی را در رابطه با این چت‌بات هوش مصنوعی فارسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ادامه، مثالی آورده‌ایم و در آن از ChatGPT پرسیده‌ایم که «آیا تو یک هوش مصنوعی فارسی محسوب میشی؟»، پاسخ این هوش مصنوعی فارسی را در تصویر آورده شده در ادامه نشان داده‌ایم.

با این حال، توانایی «چت جی پی تی» تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود. به‌طور مثال می‌توانیم به آن بگوییم که «مکانیک کوانتوم را توضیح بده» یا «قضیه نسبیت عام انیشتین را به‌گونه‌ای توضیح بده که انگار، مخاطبی ۱۰ ساله هستم» و بسیاری موارد دیگر که می‌تواند کمک حال ما باشد و در ادامه به‌ آن‌ها اشاره کرد‌‌ه‌ایم.

  • پاسخ‌دهی به پرسش‌های شما: ChatGPT می‌تواند در زمینه‌های متعددی پرسش‌های شما را - چه مبتدی باشد چه حرفه‌ای - پاسخ دهد. یا مفهومی را برایتان به‌طور ساده و آسان برای درک، به شما توضیح دهد.
  • تولید محتوای خلاقانه: بسیاری افراد در مشاغل گوناگون نیاز دارند تا محتوای خلاقانه برای صفحه شبکه اجتماعی و پست‌های وبلاگ ایجاد کنند یا انواع نامه و یادداشت‌ها و پیام‌ها با هر موضوعی، داستان‌ها، فیلم‌نامه‌ها،‌ کدنویسی قطعه برنامه‌های گوناگون به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف را بنویسند. در این مورد و بسیاری موارد دیگر، هوش مصنوعی ChatGPT ابزار سودمندی برای کاربر محسوب می‌شود. در جدیدترین نسخه از ChatGPT یعنی چت جی پی تی ۴، امکان ایجاد و پردازش تصاویر نیز فراهم شده است. هر چند که به‌کارگیری اسن نسخه مشمول پرداخت هزینه مربوطه برای خرید اشتراک است.
  • ارائه اطلاعات گوناگون: این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند در نقش متخصص هر موضوعی ظاهر شود. کافی است که این مورد را در قالب پرامپت به آن بگوییم و سپس سوال خود را مطرح کنیم. سپس گفت و گو را تا رسیدن به پاسخ دقیق و مناسب ادامه دهیم.
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.
  • ترجمه: این سایت هوش مصنوعی فارسی می‌تواند به‌عنوان یک مترجم، متون شما را به زبان فارسی یا از زبان فارسی به هر زبان دیگر ترجمه و در این فرایند نظرات شما را در نظر بگیرد.
  • یاری برای حل مسائل: ChatGPT می‌تواند راه‌حل‌های بهینه‌ای را به منظور مسائل گوناگون ارائه دهد. فرقی ندارد که این مسئله، معادله‌ای ریاضی باشد یا مدیریت مخارج و هزینه‌های شما، هوش مصنوعی در این زمنیه توانایی‌های حیرت‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

مواردی که در بالا گفته شد، تنها بخشی از موضوعاتی هستند که می‌توان برای گفت و گو با ChatGPT انتخاب کرد.

محدودیت های چت جی پی تی

اکنون که با توانایی‌های ChatGPT آشنا شدیم بد نیست تا برخی از محدودیت‌ها و معایت آن را نیز بیان کنیم. در ادامه، به این موارد اشاره کرده‌ایم.

  • ممکن است گاهی اوقات شاهد بروز اشتباهاتی از این ابزار هوش مصنوعی فارسی باشیم.
  • بعید نیست که گهگاهی راهنمایی‌ها خطرناک یا محتوای جانبدارانه تولید کند. پس توصیه می‌شود به‌ویژه در موارد حیاتی و قانونی، اطلاعاتی دریافتی را با منابع مطمئن‌تر مجدد بررسی کنیم.
  • داده‌هایی که این ابزار - در نسخه رایگان - با آن آموزش دیده است مربوط به اوایل سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰ شمسی) است. بنابراین نمی‌تواند به سوالاتی مانند «امروز هوا چطور است؟» یا «چرا تیم فوتبال مورد علاقه من دیروز خوب بازی نکرد؟» و غیره پاسخ دهد.

۷. هوش مصنوعی Divi

Divi AI «+» یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی با پشتیبانی از زبان فارسی است. این هوش مصنوعی می‌تواند محتوایی را تولید کند، کدهایی را بنویسد، تصاویر را تولید کند و در صورت تمایل، وب‌سایت شما را بهبود دهد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

مواردی که هوش مصنوعی Divi برایمان فراهم می‌کند را در ادامه آورده‌ایم.

  • تولید محتوای مرتبط با برند و همسو با وب‌سایت فعلی شما: Divi با وب‌سایت شما آشنا می‌شود - و محتوای آن را می‌آموزد - بدین‌ترتیب می‌تواند پیوسته بهتر شود. به ‌کمک این مورد، Divi می‌تواند محتوایی مرتبط با برند و منطبق با اهداف شما تولید کند.
  • می‌تواند بر مبنای آنچه در مورد محتوای صفحه و وب‌سایت شما آموخته است، تصاویری را خیلی سریع تولید کند.
  • Divi AI این توانایی را دارد تصاویر شما را با پرامپت‌های اضافی و دکمه‌های عملیات سریع، در صورت لزوم تغییر و بهبود دهد.
  • به کمک این ابزار هوش مصنوعی فارسی، محتوای نوشتاری - پست‌های وبلاگ و محتوای وب‌سایت - را می‌توانید به‌طور خودکار تولید کنید و آن را مانند یک فرد متخصص و حرفه‌ای ویراستاری کنید.
فردی ایستاده رو به روی کره زمین و هوش مصنوعی فارسی

در ادامه، ابزارهای هوش مصنوعی فارسی برای پلتفرم‌های مربوط به دیوایس‌های همراه، نظیر گوشی‌های تلفن‌همراه یا به بیان دیگر، هوش مصنوعی فارسی برای اندروید و هوش مصنوعی فارسی برای آیفون را معرفی می‌کنیم.

۸. ربات چت با هوش مصنوعی فارسی برای اندروید

ربات چت با هوش مصنوعی فارسی عرضه شده توسط گروه التج، ما را به چت‌بات چت‌جی‌پی‌تی متصل می‌کند. به‌کمک این اپلیکیشن هوش مصنوعی فارسی برای اندروید می‌توانیم مکالمه‌ای را به زبان فارسی ترتیب دهیم و سوالات خود را بپرسیم و پاسخ مناسب با آن را از هوش مصنوعی دریافت کنیم.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

از امکانات این اپلیکیشن می‌توان به موارد آورده شده در ادامه اشاره کرد.

  • پرسش‌های خود را بدون محدودیت مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کنیم.
  • نیازی به ثبت‌نام و استفاده از شماره خارج از کشور نداریم.
  • از ‌ChatGPT نسخه ۳٫۵ بهره می‌برد.
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی ارائه می‌دهد.

از کاربردهای این اپلیکیشن می‌توانیم موارد آورده شده در ادامه را نام برد.

  • تولید محتوای گوناگون و متنوع، مقاله‌ها و غیره.
  • دریافت پاسخ برای پرسش‌های باز، تخصصی، علمی و غیره.
  • دریافت دستورات آشپزی مبتکرانه.
  • راهنمایی در کدنویسی و برنامه‌نویسی.
  • توصیه‌هایی برای سبک زندگی بهتر.
  • و ویژگی‌های بی‌شمار دیگر.

۹. چت بات هوش مصنوعی بینگ برای موبایل

چت‌بات هوش مصنوعی بینگ را می‌توان از طریق مرورگر هوش مصنوعی Edge روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، تبلت و دستگاه‌های این‌چنین نیز به‌کار گرفت. برای استفاده از بینگ‌چت می‌بایست اپ مایکروسافت Edge یتا مایروسافت بینگ را با توجه به سیستم‌عامل - یا پلتفرم - دستگاه خود دانلود و نصب کنیم. «Microsoft Edge: AI Browser» برای اندروید را می‌توانیم از «+» و برای آیفون یا دستگاه‌‌های iOS از «+» دانلود کنیم.

مرورگر مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت Edge با Capilot، تجربه مرور ما را بهبود می‌بخشد. بهره‌مندی آن از GPT-4 و Copilot به ما امکان می‌دهد تا سوالات خود را بپرسیم، جستجوهایمان را بهینه و خلاصه‌های کاملی را دریافت کنیم. ضمن اینکه می‌توانیم با DALL-E 3 تصاویر هوش مصنوعی را تولید کنیم. این مرورگر راه هوشمندانه‌تری برای مرور، پیدا کردن، ایجاد و خرید را برای شما فراهم می‌کند.

۱۰. چت بات هوش مصنوعی ChatGPT برای آیفون

چت جی پی تی، چت‌بات هوش مصنوعی با پشتیبانی از زبان فارسی است که به احتمال قوی نام آن برای هر فرد علاقه‌مند و پیگیر فناوری‌های نوین آشنا است. با اینکه به زودی رقبای زیادی برای آن ظاهر شدند اما این محصول شرکت OpenAI همچنان به پیش می‌تازد.

برای مدت زمان زیادی پس از انتشار ChatGPT، دسترسی به‌ آن تنها از طریق رابط وب صورت می‌گرفت. در صورتی که بخواهید از طریق سایر دیوایس‌های خود نظیر گوشی تلفن همراه یا تبلت به این ابزار دسترسی داشته باشید می‌توانید از مرورگر وب به‌سادگی آن را مورد استفاده قرار دهید. اما در اینجا سایر راه‌های به‌کارگیری آن در تلفن همراه را معرفی می‌کنیم. در حال حاضر، اپلیکیشن ابزار چت جی پی تی هوش مصنوعی فارسی برای اندروید و آیفون منتشر شده است. در ادامه به‌کارگیری اپلیکیشن رسمی ChatGPT شرکت OpenAI را توضیح می‌دهیم.

OpenAI ChatGPT در پلی استور
  1. اپلیکیشن ChatGPT را با توجه به پلتفرم دستگاه خود، دانلود و نصب می‌کنیم. برای دانلود چت‌جی‌پی‌تی اندروید به «+» مراجعه می‌کنیم. هم چنین چت‌جی‌پی‌تی مناسب برای iOS را از «+» دانلود می‌کنیم.
  2. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، آن را باز کرده و در اکانت OpenAI خود وارد می‌شویم.
  3. در صفحه خوش‌آمد‌گویی، روی Continue کلیک می‌کنیم.

حال ‌می‌توانیم استفاده از چت‌جی‌پی‌تی را - مانند استفاده از آن در کامپیوتر - شروع کنیم. اگر به هر دلیل امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها فراهم نبود، هنوز هم می‌توانیم نسخه وب آن را از طریق مرورگر گوشی به‌کار ببریم. برای استفاده از ChatGPT به‌عنوان هوش مصنوعی فارسی برای آیفون یا اندروید از طریق مرورگر، به‌صورت زیر عمل می‌کنیم.

  1. مرورگر وب گوشی خود را باز کنید و به وب‌سایت رسمی ChatGPT در «+» مراجعه کنید.
  2. با اطلاعات ثبت‌نامی خود لاگین کنید. اگر برای نخستین بار است که از این سرویس استفاده می‌کنید و ثبت‌نام را انجام نداده‌اید، لازم است تا ابتدا حسابی برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی فارسی ایجاد کنید.
  3. پس از انجام لاگین - یا ایجاد حساب و ورود به آن - نکاتی به شما نمایش داده می‌شود. در تمامی این موارد برای عبور، Next را انتخاب کنید. در نهایت نیز بر روی Done کلیک می‌کنیم. ويژگی‌هایی نظیر حالت تیره، دسترسی به گفت و گوهای قبلی و ارتقا به ChatGPT Plus نیز در نسخه موبایل هم مانند نسخه دسکتاپ قابل دسترسی است. برای این منظور، آیکن منوها در قسمت بالا و سمت چپ صفحه را انتخاب می‌کنیم.

سوالات متداول پیرامون سایت هوش مصنوعی فارسی

در این مطلب، با چند سایت هوش مصنوعی فارسی و ابزارهای آن آشنا شدیم. اکنون می‌خواهیم برخی از سوالات پرتکرار در این مورد را با هم بررسی کنیم.

ابزار هوش مصنوعی فارسی چیست؟

ابزارهای هوش منصوعی فارسی، اپلیکیشن‌هایی هستند که توانایی درک زبان فارسی را دارند و پاسخ‌ها خود را بر این مبنا، تولید و به ما ارائه می‌دهند. به‌طور مثال، زیگپ یکی از اپلیکیشن‌های مجهز به هوش مصنوعی فارسی است که به‌کمک آن می‌توانیم محتوای مورد نیاز خود را به زبان فارسی تولید کنیم. این ابزار، به موتور‌های AI قدرتمند هوش مصنوعی مولد متصل است و می‌‌توان از آن برای تولید عکس‌ و متن‌های متنوع بهره برد.

با سایت هوش مصنوعی فارسی می‌توان متن را به عکس تبدیل کرد؟

بله. به‌کمک سایت هوش مصنوعی فارسی نظیر زیگپ می‌توانیم توصیف خود از عکس مورد نظر را در قالب پرامپت ارائه کنیم و نتیجه را به‌صورت تصویر دریافت کنیم.

آیا می‌توان به نتایج ابزارهای هوش منصوعی فارسی اعتماد کرد؟

در بسیاری موارد، این نوع ابزارها نسبت به عامل انسانی بهینه‌تر و سریع‌تر عمل می‌کنند. اما هنوز نمی‌توان به‌صورت صد در صدی به‌ویژه در موارد حساس و حیاتی به‌آن‌ها اعتماد کرد. در این گونه موارد بهتر است پاسخ‌ها را دوباره از نظر صحت، بررسی کنیم.

سایت هوش مصنوعی فارسی چت GPT چیست؟

چت GPT، چت‌باتی مجهز به هوش مصنوعی فارسی و یک «مدل زبانی بزرگ» یا LLM محسوب می‌شود که به‌وسیله شرکت OpenAI توسعه یافته است. این مدل روی دیتاست‌های بزرگ از متون و کدهای گوناگون آموزش دیده است که زبان فارسی را نیز در بر می‌گیرد. بدین‌ترتیب، می‌تواند پرسش‌های فارسی را فهمیده و پاسخ فارسی را تولید کند. افزون بر این، با فرهنگ و موضوعات فارسی نیز آشنایی دارد. ضمن اینکه می‌تواند متن فارسی را ترجمه کند، به زبان فارسی تولید محتوا کند و پرسش‌ّای شما را پاسخ دهد.

فردی در حال اشاره به هوش مصنوعی

جمع‌بندی

استفاده از کاربردهای متعدد و متنوع هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است. ضمن اینکه شاهد بهره‌مندی از آن در حوزه‌های تازه‌تری نیز خواهیم بود.

استفاده از این تکنولوژی توسط کاربران فارسی زبان نیز افزایش داشته است و ابزارهای هوش مصنوعی متعددی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند یا به‌طور خاص برای زبان فارسی طراحی شده‌اند. در این مطلب از مجله فرادرس، در رابطه با هوش مصنوعی صحبت و چندین سایت هوش مصنوعی فارسی را معرفی کردیم که امکانات مفیدی را در اختیار ما قرار می‌دهند. از آنجا که این ابزارها از زبان فارسی استفاده می‌کنند، به‌کارگیری آن برای ما ساده‌تر است و افزون بر این، نتایج دقیق‌تری را از بازار مورد می‌توانیم به‌دست آوریم.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseofzigapmicrosoftmediumlighthouseguild
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *