۲۶ هوش مصنوعی ساخت عکس رایگان و غیر رایگان –کامل ترین فهرست

۹۳۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۴ دقیقه
۲۶ هوش مصنوعی ساخت عکس رایگان و غیر رایگان –کامل ترین فهرست

به‌تازگی شاهد پیشرفت‌های حیرت‌انگیری در هوش مصنوعی یا همان AI هستیم. این فناوری نوظهور و در حال توسعه - که به ساخت ماشین‌ها و نرم‌افزارهای هوشمند می‌پردازد - امروزه در حوزه‌های وسیع و گوناگونی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به انجام یا ساده‌سازی اعمالی می‌پردازد که در گذشته تنها به‌وسیله انسان‌ها قابل انجام بود. کاربردهای این فناوری به اندازه‌ای مفید هستند که می‌توانند در انجام برخی از وظایف بهینه‌تر از انسان‌ها عمل کنند. خدمات درمانی و پزشکی، امور مالی، ساخت و تولید، خودروهای خودران و بسیاری موارد دیگر را می‌توان جزو مواردی دانست که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی ساخت عکس، موضوعی است که در این مطلب از مجله فرادرس به توضیح آن پرداخته و ابزارهای متعددی را برای انجام آن معرفی کرده‌ایم.

فهرست مطالب این نوشته

هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری نوین، توانایی و پتانسیل زیادی برای تغییر و متحول ساختن زندگی روزمره ما دارد. هوش مصنوعی ساخت عکس را می‌توان زیرشاخه‌ای از AI دانست که به‌کمک یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، به ساخت عکس با هوش مصنوعی می‌پردازد. به کمک این ابزارها می‌توانیم توصیف خود را از تصویری که در ذهن داریم برای این ابزارها بیان کرده و هوش مصنوعی مولد، توصیف مار را پردازش و تصاویر تولید‌ی را در اختیارمان قرار می‌دهد. پس از آن می‌توانیم تصاویر را برای مقاصد گوناگون به‌کار ببریم یا اینکه با ادیت عکس با هوش مصنوعی، آن‌ها را به‌گونه‌ای که می‌خواهیم اصلاح و مورد استفاده قرار دهیم. نکته دیگری که لازم است بدانیم، این است که این ابزارها با دیتاست‌های بسیاری حجیمی از تصاویر گوناگون آموزش دیده و توانایی تولید عکس‌های گوناگون را پیدا کرده‌اند.

هوش مصنوعی ساخت عکس چیست؟

«هوش مصنوعی ساخت عکس» (Artificial Intelligence Image Generation) یکی از کاربردهای حیرت‌انگیز، جالب و بسیار کاربردی فناوری AI است که با به‌کارگیری الگوریتم‌های یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی مصنوعی و آموزش دیدن روی دیتاست‌های بسیار بزرگی از عکس‌ها، می‌تواند تصاویری که به‌صورت متنی برایش توصیف کرده‌ایم را به تصاویری واقع‌گرایانه - یا در سبک‌های مختلف کارتونی، سینمایی و غیره - تبدیل کند.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس

اگر فرایند جست و جو در تصاویر گوگل، برای یافتن عکس مورد نظر خود بی‌فایده است، می‌توانید ابزارهای مربوط به ساخت عکس با هوش مصنوعی را امتحان کنید. این ابزارها شاخه‌ای از هوش مصنوعی مولد به‌شمار می‌روند. سازنده‌ها یا مولد‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی، پرامپت متنی را به‌عنوان ورودی دریافت کرده و پس از پردازش آن، تصویری را که بیان‌گر همان توصیف است، تولید و به ما نمایش می‌دهند. این کار به‌طور معمول، خیلی سریع انجام می‌شود. این قابلیت می‌تواند ما را در برندسازی، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی، تابلو‌های هدف‌گذاری، کارت‌های تبریک، دعوت‌نامه‌ها، برگه‌های تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر یاری دهند. در ادامه، می‌خواهیم برخی از بهترین ابزارهای موجود در رابطه هوش مصنوعی ساخت عکس را به شما معرفی کنیم.

۱. سازنده تصویر هوش مصنوعی بینگ

نخستین ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس که معرفی می‌کنیم Image Creator نام دارد این ابزار عرضه شده توسط مایکروسافت - با نام پیشین Bing Image Creator - دارای خصوصیات آورده شده در زیر است.

  • مجهز بودن به موتور قدرتمند DALL-E 3، سریع بودن و سهولت در دسترسی به آن را می‌توان جزو مزیت‌‌های این ابزار دانست.
  • همچنین، الزام داشتن اکانت مایکروسافت برای بهره‌مندی از قابلیت‌ها آن و قرار داشتن در مرحله آزمایشی، جزو نقدهایی هستند که به آن وارد شده است.
  • از خصوصیات Image Creator مایکروسافت می‌توان به قابل دسترس بودن آن از طریق مرورگر، تلفن‌ همراه و Copilot اشاره کرد. ضمن اینکه ۴ تصویر در هر مرحله از تولید تصویر - با هر پرامپت وارد شده - برای ما فراهم می‌کند. محدودیت روزانه دارد و استفاده از آن رایگان است.
وب سایت هوش مصنوعی ساخت عکس بینگ
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

همان‌طور که گفته شد برای استفاده از این ابزار نیازمند یک اکانت مایکروسافت هستیم. پس از ثبت‌نام و ورود به این ابزار، می‌‌توانیم در کادری که برای پرامپت تعبیه شده شده - Describe what you'd like to create - پرامپت خود را بنویسیم. لازم به ذکر است که Bing Image Creator از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌عنوان مثال پرامپت «پسر بچه ای در حال فوتبال بازی کردن در ساحلی پوشیده از برف» را به ابزار Image Creator دادیم و تصاویری برایمان تولید کرد که نمونه‌ای از آن را در زیر آورده‌ایم. توجه داشته باشید که تصاویر تولیدی دارای ابعاد مربعی و نسبت ۱:۱ هستند. ضمن اینکه ممکن است دارای اشیا یا عناصری مبهم و همچنین نقص در به تصویر کشیدن برخی قسمت‌ها مانند انگشتان دست، چشم‌ها و غیره باشند.

پسر بچه ای در حال فوتبال بازی کردن در ساحلی پوشیده از برف
نمونه تصویر تولید شده با هوش مصنوعی ساخت عکس Bing Image Creator

مایکروسافت Designer، ابزار طراحی مبتنی بر وب است که AI را با هدف کمک به کاربران در ایجاد نقاشی‌ها، تصاویر و غیره به‌کار می‌گیرد. Image Creator از مایکروسافت Designer مجهز به پیشرفته‌ترین مدل تولید‌ تصویر شرکت OpenAI یعنی DALL-E 3 است. در نتیجه، نتایجی بسیار باکیفیت‌تر از نسخه‌های رایگان DALL-E ایجاد می‌کند. تنها کار لازم برای دسترسی به این هوش مصنوعی ساخت عکس، مراجعه به وب‌سایت Image Creator «+» و ورود با اکانت مایکروسافت خود است.

نقطه قوت این هوش مصنوعی مولد،‌ دسترسی به آن در bing و Copilot است.

افزون بر بهره‌مندی از Image Creator در سایتی مجزا، می‌توانیم از آن بخواهیم تا عکس هایی را در Copilot نیز برایمان تولید کند. برای این کار کافی است تا در مکالمه با Copilot از آن بخواهیم تا تصویر مورد نظر ما را به تصویر بکشد. این قابلیت، بسیار سودمند است به این خاطر که تمامی نیازهای مربوط به گفت و گو و همچنین تولید تصویر را در مکانی واحد برآورده می‌کند. این ویژگی، تسک‌هایی که نیازمند هر دو قابلیت تولید تصویر و چت با هوش مصنوعی هستند را ساده می‌سازد. به‌طور مثال، اگر به دنبال پیدا کردن یک تِم برای مهمانی خود هستیم، از چت‌بات می‌خواهیم که تم‌هایی را به ما پیشنهاد دهد. سپس، به آن می‌گوییم که تصاویری را در رابطه با تِم پیشنهادی برایمان ایجاد کند.

۲. تولید عکس هوش مصنوعی با DALL-E 2

هوش مصنوعی ساخت عکس DALL-E 2 «+» از شرکت OpenAI نیز روش دیگری است که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

وب سایت تولید عکس با هوش مصنوعی DALL-E 2

این سرویس دارای خصوصیات آورده شده در زیر است.

  • DALL-E 2 یکی از محصولات ارائه شده توسط شرکت OpenAI است.
  • از طریق وب‌سایت OpenAI می‌توان به آن دسترسی داشت.
  • به ازای هر اعتباری که مصرف می‌شود - یا هر پرامپت داده شده - ۴ تصویر تولید می‌کند.
  • هزینه آن تنها در صورتی رایگان است که از تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۳ به قبل، ثبت‌نام کرده باشید. پس از آن تاریخ، می‌بایست هزینه‌‌ای برای خرید اشتراک بپردازیم.
  • اعتبار رایگان برای کسانی که پیش از ۶ آوریل ۲۰۲۳ ثبت‌نام کرده باشند، هر ماه شارژ می‌شود.

شرکت پژوهش‌های هوش مصنوعی Open AI - عرضه‌کننده ChatGPT - سرویس DALL-E را در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱ شمسی) راه‌اندازی کرد. پس از آن به‌سرعت به محبوب‌ترین هوش مصنوعی ساخت عکس بازار تبدیل شد. همچنان نیز مولد تصویر بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود.

وب سایت این سرویس بسیار کاربرپسند است و می‌تواند خیلی سریع نتایجی را برای کاربر تولید کند. تمام کاری که نیاز است تا انجام دهید این است که پرامپت مورد نظر خود - که تصیفی است از تصویری که در ذهن داریم - را بنویسیم و جزئیات ضروری را مشخص کنیم. پس از آن، DALL-E 2 تعداد ۴ تصویر را با توجه به پرامپت شما تولید خواهد کرد.

به‌طور مثال پرامپت «3D render a diver meeting a sea turtle in the ocean.‎» را به این سرویس دادیم و تصاویری برایمان تولید کرد که یک نمونه از آن را در ادامه آور‌ده‌ایم. توجه داشته باشید که تصاویر تولیدی دارای ابعاد مربعی و نسبت ۱:۱ هستند. ضمن اینکه ممکن است دارای اشیا یا عناصری مبهم و همچنین نقص در به تصویر کشیدن برخی قسمت‌ها مانند انگشتان دست، چشم‌ها و غیره باشند.

ملاقات یک غواص با لاک پشتی دریایی در اقیانوس
نمونه تصویر مربعی تولید شده با هوش مصنوعی ساخت عکس DALL-E 2

شرایط اعتبار در این سرویس کمی چالش‌برانگیز است، چون، کاربرانی که پیش از ۶ آوریل ۲۰۲۳ ثبت‌نام کردند، میزان ۱۵ اعتبار با شارژ خودکار ماهانه را دارند. کاربران جدید می‌بایست حداقل اعتبار ارائه شده را خریداری کنند که بزرگترین عیب این مولد عکس هوش مصنوعی در مقایسه با Image Creator محسوب می‌شود.

هوش مصنوعی ساخت عکس DALL-E 2 چگونه کار می‌کند؟

سرویس DALL-E 2 توسط میلیون‌ها عکس از سراسر وب آموزش دیده است که به لحاظ معنا به هم مرتبط هستند. مولد این سرویس هنگام دریافت پرامپت، به این دیتاست مراجعه کرده و پس از آن، با به‌کارگیری الگوهای آماری، تصویر مخصوص به خود را می‌سازد. DALL-E 2 به برنامه‌ای کامپیوتری به‌نام مدل Diffusion متکی است. مدل Diffusion، تصاویر را به منظور یادگیری خصوصیات و الگوهای پایه‌ای هر بخش، تحلیل می‌کند. سپس می‌تواند با استفاده از این قطعات، تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی خود را بازسازی کند.

۳. Stable Diffusion از Clipdrop

Stable Diffusion «+» سرویسی برای ویرایش تصاویر به کمک هوش مصنوعی است و ابزارهای متعددی را در این زمینه ارائه می‌دهد. یکی از این ابزارها، Stable Diffusion XL، جدیدترین مدل Stable Diffusion است. استفاده از این هوش مصنوعی ساخت عکس بسیار ساده است و تجربه خوشایندی را از آزمایش این مدل هوش مصنوعی مولد برای شما رقم خواهد رد. حتی نیاز به حساب کاربری هم نخواهید داشت. برای به‌کارگیری این سرویس، به Clipdrop «+» رفته و Stable Diffusion XL را انتخاب کنید.

رابط کاربری ابزار Stable Diffusion

اکنون توصیفی از تصویری که در نظر دارید را در کادر مربوطه Enter your prompt وارد کرده و روی دکمه Generate کلیک کنید. پس از چندین ثانیه انتظار، این ابزار ۴ تصویر تولید شده با هوش مصنوعی را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید گزینه دلخواه را برای استفاده، انتخاب کنید.

به‌طور مثال، ما پرامپت آورده شده در زیر را امتحان کردیم.

a portrait of a cartoon cow, high definition, digital art
سپس، تصاویری مانند آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، به‌دست آوردیم.
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

در صورتی که هیچکدام از این عکس‌های نظر شما را جلب نکرد می‌توانید با کلیک روی دکمه «+»، تصاویر دیگری را تولید کنید. همچنین با کلیک روی دکمه «تنظیمات» (Setting) در کنار کادر ورودی پرامپت، گزینه‌های بیشتری را در رابطه با عکس تولیدی در اختیار خواهیم داشت.

تنظیمات بیشتر استیبل دیفیوژن

موارد قابل تنظیم را در زیر فهرست کرده‌ایم.

  • Style: سبک‌هایی نظیر انیمه، عکاسی، کتاب کمیک، فیلم آنالوگ، ایزومتریک، اوریگامی، مدل‌‌های ۳-بُعدی و غیره در این قسمت قابل انتخاب هستند.
  • Aspect Ratio: از میان نسبت‌های تصویر نظیر ۲۱:۹، ۱۶:۹، ۳:۲، ۴:۳، ۱:۱، ۴:۵ و ۹:۱۶ می‌توانیم مورد دلخواه را انتخاب کنید.
  • Negative Prompt: همچنین می‌توانید با استفاده از پرامپت‌های منفی، مواردی را مشخص کنید که نمی‌خواهید در تصاویر تولیدی وجود داشته باشد.

اگر برای اکانت رایگان Clipdrop ثبت نام کنید، امکان دریافت ۴۰۰ تصویر دارای واترمارک را به ‌طور روزانه خواهید داشت. ضمن اینکه می‌توانید از سایر ابزارهای آن نیز استفاده کنید. مواردی نظیر حذف پس‌زمینه، بهینه‌سازی تصویر و ابزار نورپردازی مجدد تصویر با هوش مصنوعی از این دسته ابزارها هستند.

اگر به موارد بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید اشتراک پولی آن را برای تولید تصاویر فاقد واترمارک و محدودیت کمتر تهیه کنید.

۴. ابزار Dream

ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس Dream «+» از پلتفرم WOMBO، یکی از بهترین مولد‌های تولید تصویر برای تلفن همراه شما محسوب می‌شود.

نمایی از وب سایت هوش مصنوعی ساخت عکس Dream

در ادامه، برخی مزایا و معایب سرویس Dream را آورده‌ایم.

  • داشتن اپلیکیشن گوشی تلفن همراه.
  • امکان بازسازی تصاویر شما.
  • دارا بودن قالب‌های متعدد.
  • برای هر پرامپت ورودی، تنها یک تصویر تولید می‌کند.
  • مستلزم تهیه اشتراک پولی برای دسترسی به تمامی امکانات است.

از ویژگی‌های این ابزار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • مجهز به الگوریتم یادگیری ماشین هوش مصنوعی WOMBO است.
  • دسترسی به آن از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و نسخه دسکتاپ امکان‌پذیر است.
  • امکان تولید یک تصویر در نسخه رایگان و ۴ تصویر در پلن‌ خریداری شده وجود دارد.
  • دسترسی محدود رایگان، امکان‌پذیر است.

در ادامه، یک نمونه از تصویر تولیدی توسط Dream را آورده‌ایم که با پرامپت «Sunset cliffs» تولید شده است.

نمونه تصویر تولید شده با dream در رابط کاربری این ابزار

نکته مثبت دیگر در مورد این ابزار هوش مصنوعی تولید عکس، این است که امکان انتخاب سبک‌های طراحی گوناگونی نظیر واقع‌گرایانه، کُمیک، انتزاعی و بسیاری موارد دیگر را فراهم می‌کند. افزون بر این اپلیکیشن، نسخه دسکتاپ رایگانی دارد که استفاده از آن آسان است. برای استفاده حرفه‌ای از این برنامه نیاز است تا هزینه آن را پرداخت کنیم.

۵. تولید تصویر هوش مصنوعی Craiyon

Craiyon «+»‌ یکی از مولد‌های تصویر هوش مصنوعی است که عکس‌های منحصر به فرد و حیرت‌انگیزی را تنها با پرامپت‌های متنی فراهم شده، تولید می‌کند.

این سرویس با به‌کارگیری الگوریتم‌های یادگیری ماشین، به ایجاد عکس‌‌های جدیدی می‌پردازد که در داده‌های آموزشی وجود ندارند.

هوش مصنویع ساخت عکس craiyon

این ابزار از مدل اختصاصی خود استفاده می‌کند. دسترسی به آن نیز از طریق وب‌سایت، قابل انجام است. این سیستم هوش مصنوعی تولید عکس به ازای هر پرامپت ورودی، ۶ تصویر به‌عنوان خروجی ارائه می‌دهد. ضمن اینکه رایگان است و از پرامپت‌های نامحدود هم پشتیبانی می‌کند.

این مولد عکس هوش مصنوعی، برخلاف نام اولیه آن یعنی DALL-E mini، به OpenAI یا DALL-E 2 تعلق ندارد. در عوض، جایگزین اوپن سورسی برای آن محسوب می‌شود. نام DALL-E mini را نیز می‌توان برای آن مناسب دانست زیرا تمام کارهای قابل انجام توسط DALL-E 2 را - با دقت کمتر - انجام می‌دهد.

کیفیت خروجی‌های Craiyon نسبت به DALL-E 2، کمی پایین‌تر است و رندر آن‌ها کمی بیشتر - در حدود ۱ دقیقه - طول می‌کشد. از آنجایی‌که محدودیت در ارائه پرامپت نداریم، می‌توانیم تا به‌دست آوردن نتیجه‌ای که در ذهن داریم، فرایند تولید عکس را با اصلاح پرامپت‌ها تکرار کنیم. همچنین، استفاده از این وب‌سایت بسیار آسان است که آن را به‌گزینه‌ای عالی برای افرادی تبدیل می‌کند که قصد آزمایش مولد تصویر هوش مصنوعی را بدون کمترین پیچیدگی دارند.

Craiyon چگونه کار می کند؟

در ادامه، نحوه کارکرد Craiyon را آورده‌ایم.

  • این ابزار از مدل یادگیری عمیق به‌نام DALL-E 2 استفاده می‌کند تا از توصیف‌های متنی ما، تصاویری را تولید کند.
  • این مدل هوش مصنوعی با میلیون‌ها زوج «تصویر-متن» آموزش دیده است تا ارتباط‌های بین کلمات و مفاهیم بصری را یاد بگیرد.
  • هنگامی‌که پرامپتی را در این ابزار وارد می‌کنید، این مدل به ایجاد تصویر جدیدی می‌پردازد که منطبق با توصیف متنی باشد.
  • این مدل می‌تواند مفاهیم را با تکنیک‌های جدید ترکیب کند تا تصاویر بی‌نظیری بسازد.
دختری در حال تولید عکس با هوش مصنوعی

مزایای هوش مصنوعی تولید عکس Craiyon

خصوصیات و مزایای این ابزار را می‌توانیم به‌صورت آورده‌شده در ادامه بیان کنیم.

  • استفاده از وب اپلیکیشن رایگان است و نیازی به ثبت‌نام ندارد.
  • رابط پرامپت متنی آن ساده است.
  • تصاویر با کیفیت و خلاقانه‌ای را به کمک هوش مصنوعی ایجاد می‌کند.
  • قابلیت تولید تصاویر واقع‌گرایانه، هنر دیجیتالی، طراحی‌ها و نقاشی‌ها را دارد.
  • سبک تصاویر، خصوصیات و ترکیب آن‌ها قابل تنظیم است.
  • دانلود تصاویر تولید شده بدون واترمارک، امکان‌پذیر است.
  • محتوای نامناسب را به‌طور امن حذف می‌کند.

سرویس Craiyon به‌عنوان ابزاری چند منظوره برای افرادی که به‌تازگی می‌خواهند در این حوزه وارد شوند و به‌دنبال ابزاری رایگان برای امتحان این قابلیت هستند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. رابط کاربری آن نیز برای استفاده ساده است.

از معایب آن نیز می‌توانیم به کیفیت غیریکنواخت تصاویر، گزینه‌های سفارشی‌سازی محدود و سرعت پردازش آهسته‌تر در مقایسه با رقبا اشاره کرد.

کاربردهای Craiyon چیست؟

کاربردها و موارد استفاده این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • زندگی بخشیدن به ایده‌ها و مفاهیم با به تصویر کشیدن آن‌ها.
  • ساخت نگاره‌ها، تصاویر و هنرهای دیداری منحصر به فرد.
  • طراحی جلد کتاب، پوسترها، تی‌شرت‌ها و غیره.
  • ساختن محتوای بصری برای شبکه اجتماعی.
  • الهام‌بخش تفکر خلاقانه.

به‌طور کلی می‌توان گفت که این ابزار، مناسب برای هنرمندان، طراحان، کارآفرینان، دانشجویان، علاقه‌مندان به هوش مصنوعی و هر کسی است که قصد تولید رسانه‌های دیداری را دارد.

در ادامه، نمونه تصویر تولید شده با هوش مصنوعی ساخت عکس Craiyon را آورده‌ایم. این عکس با پرامپت «Cat in sun glasses» تولید شده است. توجه داشته باشید که نمونه تصویر تولید شده دارای ابعادی با نسبت ۱:۱ و به‌صورت مربعی است. ضمن اینکه بروز برخی نواقص وابهام در این نوع تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی وجود دارد.

نمونه تصویر یک گربه با عینک آفتابی تولید شده با craiyon
نمونه تصویر تولید شده با Craiyon - دارای ابعادی با نسبت ۱:۱ و به‌شکل مربعی

استفاده از این ابزار و تولید تصویر با آن، رایگان است. اما برای دانلود تصاویر، نیاز به پرداخت هزینه و خرید اشتراک است. به بیان ساده، این ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس، به‌طور رایگان عکس ایجاد می‌کند و برای دانلود و استفاده کامل از تصاویر ساخته شده نیازمند خرید اشتراک پولی هستیم.

۶. ابزار هوش مصنوعی تولید عکس Midjourney

میدجورنی یا Midjourney «+»، را می‌توان نمونه‌ای عالی از هوش مصنوعی مولد دانست که تصاویری را برمبنای پرامپت‌های - توضیحات - متنی ایجاد می‌کند. این ابزار در کنار DALL-E و Stable Diffusion به یکی از محبو‌ب‌ترین ابزارهای تولید هنر‌های دیداری هوش مصنوعی تبدیل شده است. هوش مصنوعی ساخت عکس Midjourney برخلاف رقبای خود، به منابع مالی خارجی متکی نیست و یک ابزار «کلوز سورس» محسوب می‌شود. به‌همین دلیل جزئیات فنی آن به‌طور دقیق مشخص نیست. می‌دانیم که تا حد زیادی به فناوری‌های یادگیری ماشین نظیر مدل‌های زبانی بزرگ و استیبل دیفیوژن وابسته است. نتایج آن همیشه تحسین برانگیز و گاهی اوقات حیرت‌آور است و می‌تواند خصوصیات بسیار واقع‌گرایانه داشته باشد.

وب سایت Midjourney

Midjourney بر خلاف سایر مولدهای هنر بصری هوش مصنوعی، فاقد نسخه آزمایشی رایگان است. به‌اندازه‌ای محبوبیت دارد که ثبت‌نام و دریافت اشتراک پیش از به‌کارگیری آن الزامی است. کار با آن نیز به نسبت آسان است.

در زیر، تصاویری بسیار دقیق و واقع‌گرایانه از یک سگ در حال لذت بردن در پشت خودروی در حال حرکت مشاهده می‌کنید که در طول چند دقیقه با استفاده از پرامپت متنی ساده ایجاد شده است.

نمونه عکس تولید شده با Midjourney از طریق پرامپت متنی

برخی از خصوصیات میدجورنی را در ادامه آورده‌ایم.

  • توسط Midjourney پشتیبانی می‌شود و از دیسکورد - سامانه ارتباطی آنلاین شامل چت متنی، صوتی و غیره - استفاده می‌کند.
  • از طریق دیسکورد می‌توان به آن دسترسی داشت.
  • به ازای هر پرامپت ورودی، ۴ تصویر تولید می‌کند.
  • مستلزم پرداخت هزینه ماهیانه است.

مزایا و معایب Midjourney

در ادامه، برخی از مزایا و معایب میدجورنی را آورده‌ایم.

  • خروجی‌های بسیار با کیفیت تولید می‌کند.
  • راه‌اندازی آن تا حدی پیچیده است. در واقع، بزرگترین عیب آن، فقدان رابطی کاربر پسند است. مشکل دیگر آن رایگان نبودن است.

۷. هوش مصنوعی مولد Getty Images‎‎

هوش مصنوعی مولد Getty Images‎‎ «+» در واقع مدلی است برای تبدیل متن به تصویر به کمک AI که با شراکت انویدیا - شرکت بزرگ فناوری هوش مصنوعی - توسعه پیدا کرده است. Getty Images کتابخانه‌ای شامل میلیون‌ها تصاویر و عکس است.

با توجه به اظهارات Getty، هوش مصنوعی مولد این شرکت، روی تصاویر دارای مجوز از مجموعه خودش آموزش دیده است و حقوق تولیدکنندگان محتوا که کارهایشان مورد استفاده قرار گرفته، رعایت شده است. در نتیجه به گفته Getty، تصاویری که با هوش مصنوعی ساخت عکس این شرکت تولید می‌شود، به لحاظ تجاری، ایمن هستند و شرکت از شما حمایت می‌کند.

وب سایت Getty Images

مزایا و معایب هوش مصنوعی مولد Getty Images‎‎

در ادامه برخی از نقاط قوت و ضعف این سرویس را آورده‌ایم.

  • تصاویر تولیدی به لحاظ تجاری ایمن هستند.
  • پاداشی برای مشارکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.
  • تصاویر استوک شخصی‌سازی شده.
  • عدم شفافیت قیمت‌گذاری.

از خصوصیات ابزار هوش مصنوعی مولد Getty Images می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • توسط NVIDIA Picasso پشتیبانی می‌شود.
  • از طریق وب‌سایت می‌توان به آن دسترسی داشت.
  • به ازای هر پرامپت که به آن می‌دهیم، ۴ خروجی تولید می‌کند.
  • به‌ لحاظ قیمت‌گذاری می‌بایست با تیم آن تماس برقرار کنیم.

پرامپت آورده شده در زیر را به هوش مصنوعی ساخت عکس Getty دادیم.

.A woman with blue hair laughing while she eats a big healthy salad with lots of veg. portrait. lots of bokeh

در ادامه نیز عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که با این پرامپت در مولد Getty Images تولید شده‌اند.

نمونه تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی مولد Getty 

یکی از بزرگترین مسائل ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس این است که به‌طور معمول مولد‌های خود را با محتوای سراسر اینترنت آموزش می‌دهند. به بیان دیگر، مولدهای گفته شده بدون پرداخت هزینه، از هنر سازندگان برای یادگیری استفاده می‌کنند. همچنین کسب و کار را در معرض خطر نقض کپی‌رایت قرار می‌دهند.

هوش مصنوعی مولد Getty Images این مشکل را با تولید تصاویر تنها از طریق محتوای کتابخانه بزرگ خود حل کرده است. عکس‌‌های تولید شده دارای مجوز استاندارد بدون حق کپی‌رایت Getty Images خواهند بود. این مورد به مشتریان اطمینان می‌دهد که بدون ترس از درگیر شدن با مشکلات قانونی می‌توانند از تصاویر استفاده کنند.

از دیگر نقاط قوت این ابزار می‌توان گفت که حقوق مشارکت‌کنندگانی که محتوای آن‌ها در آموزش مدل‌ها نقش داشته است، رعایت می‌شود. این مورد، راه‌حلی بسیار خوب برای کسب و کارهایی است که نیازمند تصاویر استوک مورد نظر هستند، ولی نمی‌خواهند درگیر مسائل مربوط به کپی‌رایت شوند.

۸. ساخت عکس با هوش مصنوعی Firefly

شرکت Adobe از سال‌ها قبل، ابزارهای هوش مصنوعی را در اپلیکیشن‌های خود گنجانده است. از سال پیش نیز سرویس هوش مصنوعی ساخت عکس یا تبدیل متن به عکس را فراهم کرده است. این ابزار به‌طور رایگان از طریق وب و Adobe Express قابل دسترس است. در آخرین نسخه آزمایشی فتوشاپ نیز می‌‌توانید تجربه خوبی را از کار با آن داشته باشید.

مدل هوش مصنوعی Adobe با نام Firefly «+»، چندین ترفند خیلی خوب در اختیار کاربر می‌گذارد. افزون بر اینکه می‌تواند از توصیف‌های متنی، عکس‌های جدیدی را تولید کند، امکان ایجاد جلوه‌های متنی از پرامپت‌های نوشتاری را نیز دارد. می‌تواند کارهای هنری وکتور را به‌طور مجدد رنگ‌آمیزی کند یا عناصر تولیدی AI را با آن به تصاویر خود اضافه کنید. تمامی این موارد را از طریق وب اپلیکیشن می‌توان امتحان کرد.

سایت firefly

نتایج Firefly هنگامی‌که آن را به‌عنوان یک مولد متن به عکس در نظر بگیریم، می‌تواند متنوع باشد. ممکن است نتایجی هم‌تراز با DALL-E یا Stable Diffusion داشته باشد یا اینکه در برخی پرامپت‌ها نسبت به آن‌ها عملکردی بهتری را از خود نشان دهد. از سویی دیگر، تلفیق آن با فتوشاپ ویرایشگر قدرتمند تصاویر، به صورت حرفه‌ای عمل می‌کند.

ویژگی خاص آن، Generative Fill نام دارد. به این صورت که با ابزارهای معمول فتوشاپ ناحیه‌ای را انتخاب می‌کنیم و سپس با کلیک روی دکمه‌ای و نوشتن پرامپت مورد نظر، آن را تغییر دهیم. یعنی، قابلیت Generative Fill، موضوع تصویر شما را درک می‌کند. تصویر زیر این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد.

انتخاب ناحیه‌ای برای Generative Fill

همچنین، مثال دیگری که در ادامه آورده‌ایم به وضوح نشان می‌دهد که فتوشاپ، تار شدن عمق میدان و رنگ‌ها را برای قلعه‌ای که با Generative Fill اضافه شده، هماهنگ کرده است و باعث می‌شود تا یکپارچه به‌نظر برسد.

استفاده از ابزار Generative Fill

مزایا و معایب هوش مصنوعی ساخت عکس Firefly

در ادامه برخی از مزایا و معایب این ابزار هوش مصنوعی را آورده‌ایم.

  • Firefly دارای ادغامی یکپارچه با سایر محصولات Adobe است.
  • خصوصیت تولید تصویر به‌صورت «آگاه از زمینه» (Context-Aware)، امکان انتخاب عنصری خاص از یک تصویر و تغییر آن تا تطبیق مناسب با نیازهای کاربران را فراهم می‌کند.
  • این ابزار هنوز در مرحله آزمایشی است. فقدان پایداری و امکانات پیشرفته در مقایسه با مواردی نظیر Cloud Vision API گوگل.
  • قابلیت‌های تشخیص متن و عکس هنوز ضعیف‌تر از برخی رقبا است.
  • کیفیت تصاویر تولید شده ضعیف است.

۹. سایت Canva

Canva «+» بیشتر به‌عنوان ابزاری برای ویرایش تصاویر شناخته می‌‌شود. این ابزار در حال حاضر، یکی از برترین مولد‌های هوش مصنوعی ساخت عکس را فراهم کرده است. Canva با قالب‌های متعددی همراه است که می‌توانید برای ایجاد تصاویر هوش مصنوعی با اهداف کوناگون استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار Magic Design، ارائه‌های جذابی بسازید و عناصر بصری را به وب سایت خود اضافه کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

مزایای Canva

در ادامه این مطلب از مجله فرادرس به مزیت استفاده از ابزار Canva به‌عنوان هوش مصنوعی ساخت عکس، اشاره کرده‌ایم.

  • صرفه جویی در زمان: یکی از مهم‌ترین مزایای به‌کارگیری سیستم تبدیل متن به عکس Canva، صرفه‌جویی در زمان است. اینکه تصویری را بخواهیم از ابتدا بسازیم، ممکن است سا‌عت‌ها یا حتی روزها زمان نیاز داشته باشد. اما، با این ابزار می‌‌توانیم در طول چند دقیقه، تصاویر خیره‌کننده‌ای ایجاد کنیم.
  • کاربرپسند بودن: این ابزار ساخت عکس هوش منصوعی، به‌صورت کاربر پسند طراحی شده است، حتی برای افرادی که دارای تجربه‌ زیادی در طراحی نیستند. Canva، مؤلفه‌های طراحی و قالب‌های از پیش ساخته‌شده‌ای را فراهم کرده است که می‌توانند با توجه به نیاز‌های شما به‌سادگی سفارشی شوند.
  • قابلیت سفارشی‌سازی: این ابزار تولید عکس هوش مصنوعی، گزینه‌‌های متعددی را برای سفارشی‌سازی پیش روی شما قرار می‌دهد و ایجاد تصاویری منطبق با شکل و ظاهر برندتان را امکان‌پذیر می‌کنند. شما می‌توانید مورد دلخواه خود را از بین فونت‌ها، رنگ‌ها، قالب‌ها و مؤلفه‌های طراحی به‌منظور متمایز کردن تصاویر خود انتخاب کنید.
  • چندمنظوره بودن: مبدل متن به تصویر Canva می‌تواند برای مقاصد گوناگونی نظیر پست‌های شبکه اجتماعی، تصاویر وبلاگ، ابزارهای تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت آن را به ابزاری چندمنظوره تبدیل می‌کند که می‌تواند در صنایع گوناگون مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
مردی در حال تولید عکس با هوش مصنوعی

معایب Canva

برخی از معایب به‌کارگیری ابزار Canva به‌عنوان مولد تصویر هوش مصنوعی را در زیر بیان کرده‌ایم.

  • محدودیت در سفارشی‌سازی: با در نظر گرفتن این مورد که ابزار تبدیل متن به تصویر Canva قابلیت‌های سفارشی‌سازی متعددی را ارائه می‌دهد اما می‌تواند به لحاظ انعطاف‌پذیری در طراحی محدود باشد. برای افراد دارای مهارت طراحی پیشرفته‌تر این مورد می‌تواند ناخوشایند باشد.
  • محدود بودن وضوح یا رزولوشن تصاویر: این ابزار، رزولوشن تصاویر نهایی را محدود می‌کند. این مورد برای افرادی که نیازمند عکس‌هایی با کیفیت برای چاپ یا سایر مقاصد هستند ممکن است نگران‌کننده باشد.
  • پلن‌های مشمول پرداخت هزینه: Canva پلن رایگان را برای کاربران فراهم کرده است. با این حال، برخی از امکانات پیشرفته‌تر تنها با اشتراک خریداری شده در دسترس هستند. این مورد برای افرادی که مشکل بودجه دارند ممکن است یک عیب تلقی شود.
  • وابستگی بیش از حد به قالب‌ها: قالب‌های پیش‌فرض Canva می‌توانند مفید باشند، این امکان وجود دارد که برخی از کاربران خود را تا حد زیادی به این قالب‌ها وابسته کنند و سبک طراحی منحصر خود را توسعه ندهند.

۱۰. ابزار Jasper Art برای ساخت عکس با هوش مصنوعی

این هوش مصنوعی ساخت عکس به شما امکان می‌دهد تا توضیحی را ارائه دهید، سبکی را انتخاب کنید و هر تصویری که در ذهن دارید را تولید کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

ابزار Jasper Art «+»، تصاویری بدون حق امتیاز فراهم می‌کند که می‌توان برای مقاصد گوناگون نظیر استفاده تجاری به‌کار گرفته شوند. اگر بخواهید از توضیحات تصویر رد شوید، می‌توانید با چت‌بات هوش مصنوعی آن، گفت و گو کرده و در مورد گزینه‌‌های تصویر بحث کنید.

۱۱. ابزار هوش مصنوعی Let’s Enhance

Let’s Enhance «+» ابزار هوش مصنوعی منحصر به فردی است که می‌توانید آن را برای تولید تصاویر جدید یا بهتر کردن موارد موجود به‌کار ببرید. این ابزار می‌تواند کارهایی نظیر افزایش رولوشن یا وضوح عکس، بهبود کیفیت و شفاف‌تر کردن آن مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین اگر تصویری دارید که نیازمند بهبود است می‌توانید روی این ابزار حساب کنید. این ابزار، انتخابی کامل محسوب می‌شود. اگر که بخواهید عکس‌هایتان را بهبود دهید یا موارد جدیدی را تولید کنید.

۱۲. مولد عکس هوش مصنوعی Shutterstock

ابزار ساخت عکس Shutterstock «+» یکی دیگر از بهترین مولدهای تصویر هوش مصنوعی موجود است. مانند سایر ابزارهای این حوزه می‌تواند متن را از کاربر دریافت کرده و آن را به تصویری شگفت‌انگیز تبدیل کند. سپس می‌توانید تصاویر خود را در محیط Creative Flow ویرایش کرده و مواردی نظیر افزودن متن، ترکیب تصاویر و بسیاری موارد دیگر را انجام دهید.

۱۳. ابزار هوش مصنوعی OpenArt

OpenArt «+» ابزار معروف دیگری در این حوزه است که امکان تولید تصاویر با مقاصد شخصی و تجاری را برایمان فراهم می‌کنند. به منظور کمک به افزایش دقت هوش مصنوعی، از یک Stock People Generator استفاده می‌کند تا تصاویری به‌طور دقیق مشابه افراد ایجاد شود، چالشی که مولدهای تصویر به‌طور معمول با آن درگیر هستند.

۱۴. هوش مصنوعی مولد Deep Dream

یکی دیگر از مولد‌های تصویر هوش مصنوعی «+»، Deep Dream نام دارد. این مولد ساده، تصاویر را به‌عنوان رویا توصیف می‌کند. می‌توانید متن خود را به این ابزار بدهید تا شاهد تولید نمایشی هنری از اندیشه خود باشید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

۱۵. ابزار ساخت عکس DeepFloyd IF

ابزار DeepFloyd IF «+»، یکی از ابزارهای تخصصی‌تر هوش مصنوعی ساخت عکس است. با این سرویس می‌توانیم متن توصیفی خود را به عکس تبدیل کنیم. فناوری مورد استفاده این ابزار کمی متفاوت‌تر است تا دقیق‌ترین تصویر ممکن را ارائه دهد.

۱۶. ابزار Designs.ai برای ساخت عکس با هوش مصنوعی

ابزار هوش مصنوعی Designs.ai «+» امکان ایجاد متن، لوگو، ویدیو‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی صداگذاری‌ها را به کمک AI برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید این اپلیکیشن را به‌عنوان رویکردی چندکاره برای محتوای خود به‌کار ببرید. آن‌ها همچنین، ابزارهای کمکی سودمند نظیر هماهنگ‌کننده رنگ را به‌طور رایگان برای کمک به شما در طراحی‌ها فراهم می‌کنند.

۱۷. هوش مصنوعی ساخت عکس Runway

ابزار Runway «+»، ابزاری جامع برای تولید عکس با هوش مصنوعی محسوب می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا از منابع مختلف، عکس‌ها و ویدیوهایی را ایجاد کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

این ابزار را در موارد فهرست شده در زیر می‌توانیم به‌کار ببریم.

  • متن به عکس
  • عکس به عکس
  • تصویر بی‌نهایت
  • تصویرسازی
  • تکنیک Frame Interpolation

با مواردی که بیان شد، می‌توان گفت که Runway،‌ برای افرادی که سعی در آزمایش اشکال گوناگون تولید عکس را دارند، ابزاری عالی به‌شمار می‌رود.

۱۸. ابزار Fotor برای ایجاد تصویر با AI

ابزار Fotor «+» در واقع، یک ویرایشگر رایگان و آنلاین عکس است که با استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا تصویرهایتان را ویرایش کرده یا بهبود دهید همچنین افکت‌هایی را به آن‌ها اضافه کنید. این ابزار یکی دیگر از انتخاب‌های رایگان پیش روی شما و کسب و کارهایی است که نیازمند ابزاری آسان و سریع برای ویرایش عکس‌های خود هستند.

۱۹. ابزار Getimg.ai برای ساخت عکس با هوش مصنوعی

ابزار Getimg.ai «+» امکان ایجاد و ویرایش تصاویر با مجموعه از ابزارهای هوش مصنوعی را برای شما فراهم می‌کنید. شما می‌توانید به کمک این سرویس، عکس‌ها، لوگوها، تصاویر زمینه، هنرهای بصری و بسیاری موارد دیگر را ایجاد کنید. تمامی این موارد برای استفاده دلخواه شما - و آن‌گونه که مایل هستید - فراهم شده است.

پلن رایگان این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ عکس را در ماهانه ایجاد کنید، بدون اینکه نیازی به کارت اعتباری داشته باشید. اگر احتیاج به ابزاری رایگان و قدرتمند برای شرکت خود دارید، این گزینه می‌تواند مورد مناسبی برای شما باشد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

۲۰. سایت CF Spark Art برای ساخت عکس با AI

ابزار CF Spark «+»، یک وب‌سایت هنری است که یک هوش مصنوعی ساخت عکس را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید از پرامپت‌های موجود و داده‌های عمومی برای الهام گرفتن و ساختن عکس‌های AI استفاده کنید.

 

این ابزار، استایل‌های هنری متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما را در هماهنگی و تطبیق با برند و اهداف خود یاری دهد.

۲۱. هوش مصنوعی ساخت عکس StarryAI

ابزار StarryAI «+»، انتخاب دیگری برای تولید هنرهای بصری با هوش مصنوعی است. این سرویس مالکیت کامل هر چیزی را می‌دهد که با متدهای ارائه شده ایجاد می‌کنید. افزون بر این، تولید ۵ عکس رایگان روزانه و بدون واترمارک را برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

آن‌‌ها همچنین اپلیکیشن تلفن همراه این ابزار برای پلتفرم‌‌های iOS و اندروید را ارائه می‌دهند که امکان بهره‌مندی از هوش مصنوعی را به‌سادگی و سریع برای شما امکان‌پذیر می‌کنند.

خصوصیات این ابزار شامل مواردی است که در ادامه آورده‌ایم.

  • امکان سفارشی‌سازی: پلتفرم StarryAI به کاربران امکان می‌دهد تا از بین مدل‌ها، نسبت‌های تصویر، استایل‌ها و مواردی دیگر، گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب و شخصی‌سازی داشته باشند.
  • مالکیت کامل: امکان مالکیت کامل کارهای هنری تولید شده برای کاربران وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا این خروجی‌ها را برای مقاصد گوناگون مانند پروژه‌های هنری، چاپ، گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی و غیره مورد استفاده قرار دهند.
  • به‌روزرسانی‌های منظم: این ابزار به‌طور پیوسته مدل‌های AI خود را به‌روزرسانی می‌کند تا از بهبود روزافزون کیفیت و تنوع هنر تولیدی خود مطمئن شود.
  • تجربه کاربر پسند: این اپلیکیشن تجربه کاربری لذتبخش و کاملی را فراهم می‌کند که باعث ساده بودن آن برای کاربرانی با سطوح مهارتی مختلف می‌شود تا کارهای هنری خود را تولید کنند.

۲۲. ابزار Pixray برای تولید عکس با هوش مصنوعی

ابزار Pixray «+» هوش مصنوعی مولد اوپن سورسی است که از مدل تبدیل متن به تصویر استفاده می‌کند. هر کسی می‌تواند با این ابزار به تولید تصاویر خود بپردازد اما برای دسترسی به امکانات کامل آن، نیازمند کمی دانش کدنویسی هستید. اگر می‌توانید کدنویسی کنید، امکان مشخص کردن تنظیماتی برای ایجاد عکس‌ها برای شما وجود دارد. این مورد، کنترل خیلی بیشتری را نسبت به سایر مولدهای عکس هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲۳. ایجاد عکس با AI توسط NightCafe

Nightcafe «+» ابزار محبوبی برای ساخت هنرهای بصری هوش مصنوعی محسوب می‌شود که در نشریات متعددی معرفی شده است. تفاوت بین NightCafe و سایر ابزارهای معرفی شده در محدودیت سبک‌های هنر است.

وب سایت NightCafe

۳ استایل در این ابزار ارائه می‌شود که در ادامه، آورده‌ایم.

  • NightCafe
  • Anime v2
  • Vibrant

اگر مشکلی در رابطه با انتخاب استایل‌ها داشته باشید، این ابزار می‌تواند راهکار مناسبی برای شما باشد.

۲۴. هوش مصنوعی ساخت عکس StableCog

StableCog «+» ابزار رایگان دیگری برای شما است تا تصاویری را از توصیفات خود ایجاد کنید. در پلن رایگانی که توسط این ابزار ارائه می‌شود، می‌توانید تا ۲۰ عکس را روزانه برای استفاده شخصی تولید کنید. پلن پولی آن نیز که برای کسب و کارها قابل استفاده است، به شما امکان دسترسی به ۱۷۵۰ تصویر در ماه را می‌دهد.

به نقاط قوت این ابزار، در ادامه اشاره کرده‌ایم.

  • خروجی دقیق و صحیح ارائه می‌دهد.
  • دارای پلن رایگان است.
  • خصوصیات استاندارد و ابعاد تصویر یا Aspect Ratios گوناگونی را فراهم می‌کند.

نکات منفی StableCog نیز شامل مواردی است که در زیر فهرست کرده‌ایم.

  • برای دستیابی به خروجی مورد نظر شاید به کمی امتحان کردن نیاز باشد.
  • خروجی‌های ایجاد شده با اکانت رایگان برای عموم قابل دسترس هستند.

۲۵. ابزار Picsart برای ساخت عکس با هوش مصنوعی

Picsart «+» ابزاری بسیار عالی برای کسب و کارهایی محسوب می‌شود که به دنبال انجام طراحی برای صفحات شبکه‌های اجتماعی خود هستند. قالب‌های آن‌ها به شما امکان تولید محتوا به‌ویژه برای وب‌سایت‌‌های گوناگون نظیر اینستاگرام یا فیسبوک را می‌دهد. شما می‌توانید با ابعاد تصاویر تولیدی و غیره کار کنید.

جوانب مثبت سیستم هوش مصنوعی Picsart را در ادامه آورده‌ایم.

  • پلتفرمی یکپارچه برای ویرایش ویدیو و تصاویر خلاقانه محسوب می‌شود.
  • اپلیکیشن‌های مناسب برای تلفن همراه دارد.
  • ابزاری عالی برای تولید گیف‌ها، ویدیو‌ها و آوارتای هوش مصنوعی است.

معایب پلتفرم Picsart را در زیر فهرست کرده‌ایم.

  • ابزارهای مربوط به تصویر آن به اندازه جسپر و میدجورنی خوب نیستند.
  • تولید آواتارهای هوش مصنوعی با آن، مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد.

۲۶. ایجاد تصویر هوش مصنوعی با DreamStudio

DreamStudio «+»، وب اپلیکیشنی برای تبدیل متن به تصویر به کمک هوش مصنوعی مولد است که توسط Stable Diffusion توسعه داده شده است. درست مانند DALL-E 2، این ابزار هم از پردازش زبان طبیعی برای تولید تصاویر بر مبنای دستورات متنی - یا پرامپت‌های کاربر - بهره می‌برد. همچنین با فراهم آوردن بعضی از گزینه‌های کنترلی برای کاربران، به آن‌ها کمک می‌کند تا عکس‌های خود را سفارشی‌تر سازند. این سرویس را می‌توان به‌عنوان رقیبی برای DALL-E2 دانست.

وب سایت تولید عکس با هوش مصنوعی dreamstudio

برخی از مزایا و معایب این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • قابلیت پردازش دستورات خاص را دارد.
  • اوپن سورس است.
  • ارائه گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی وجود دارد.
  • مستلزم ایجاد اکانت است.
  • استفاده از آن نیازمند خرید اعتبار است.

در ادامه، خصوصیات مربوط به این ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس را آورده‌ایم.

  • این ابزار تولید عکس مجهز به AI، از مدل SDXL 1.0 مربوط به شرکت Stability AI استفاده می‌کند.
  • دسترسی به این ابزار از طریق وب‌سایت امکان‌پذیر است.
  • اعطای ۲۵ اعتبار رایگان هنگام باز کردن اکانت،‌ پس از آن نیز می‌توان اعتبار اضافی را برای استفاده از این ابزار خریداری کرد.
  • Stability AI توسعه‌دهنده مولد اوپن سورس متن به تصویر بسیار محبوب Stable Diffusion است. کاربران می‌توانند آن را بدون پرداخت هزینه، دانلود و مورد استفاده قرار دهند. هرچند که به‌طور معمول نیازمند مقداری مهارت فنی است.
  • Stability AI برای اینکه این فناوری - صرف‌نظر از سطح مهارتی کاربر - به‌آسانی در دسترس همگان قرار گیرد، DreamStudio را ایجاد کرد. این توسعه‌دهنده، Stable Diffusion را در یک رابط کاربری گنجانده و درک و به‌کارگیری آن را ساده کرده است.
  • یکی از نقاط قوت این پلتفرم هوش مصنوعی ساخت عکس، این است که شامل گزینه‌های گوناگونی برای تنظیم و شخصی‌سازی است. مانند پرامپت منفی یا «پرامپت مخالف» (Negative Prompt) که به ما امکان می‌دهد تا مواردی را تعیین کنیم که می‌خواهیم در تصویر نهایی از آن اجتناب شود. همچنین می‌توانید به‌سادگی نسبت اندازه تصاویر را تغییر دهید. این مورد از این بابت مهم است که که بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس به‌طور معمول، تصاویری مربعی را تولید می‌کنند.
کاربری در حال تولید عکس با هوش مصنوعی

سوالات متداول

اکنون که می‌دانیم هوش مصنوعی ساخت عکس چیست و با سرویس‌های موجود برای این کار آشنا هستیم، برخی از پرسش‌های رایج در این رابطه را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

آیا ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان است؟

از میان ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی، برخی نیازمند پرداخت هزینه برای استفاده از امکانات کامل ابزار هستند و برخی دیگر را می‌توان به‌صورت رایگان مورد استفاده قرار داد. در این میان وجود برخی محدودیت‌ها روزانه و غیره دور از انتظار نیست.

استفاده مؤثر از هوش مصنوعی ساخت عکس چگونه است؟

مولدهای عکس با هوش مصنوعی، تصاویر را بر مبنای پرامپتی که دریافت کرده‌اند ایجاد می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود به‌جای فراهم کردن ورودی‌های عمومی و کلی برای این ابزارها، پرامپت‌های متنی توصیفی و دقیق - با جزئیات - را بنویسیم که مواردی مانند احساسات، رنگ‌ها، اشیا و صحنه‌های مورد نظر برای به تصویر کشیدن را مشخص کنند.

آیا همه می توانند از مولد عکس AI استفاده کنند؟

بله. به‌طور معمول، بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس دارای رابطی کاربرپسند و ساده هستند. هر چند که میزان سادگی در ابزارهای گوناگون متفاوت است. برخی از این پلتفرم‌ها، رایگان و برخی دیگر مشمول پرداخت هزینه برای استفاده هستند. اگر می‌خواهید به‌صورت حرفه‌ای به تولید محتوا با هوش مصنوعی بپردازید، توصیه می‌شود تا پلن مناسب از سرویس مورد نظر را خریداری کنید تا به تمامی امکانات دسترسی داشته باشید.

بهترین ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس چیست؟

ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس بسته به مدل‌های AI مورد استفاده، امکانات و غیره می‌توانند متفاوت باشند. سرویس‌هایی نظیر DALL-E 2 از OpenAI، ابزار Dream از WOMBO و DreamStudio از Stability AI جزو ابزارهای خوب برای این منظور محسوب می‌شوند.

Craiyon برای چه کسانی مفید است؟

هوش مصنوعی ساخت عکس Craiyon برای الهام‌بخشی به هنرمندان و ایجاد دستورالعمل‌های جدید برای کارهایشان و همچنین برای طراحان در ایجاد سریع تصاویر و موکاپ‌های سفارشی و دیگر افراد مفید است.

نحوه کار مولدهای عکس هوش مصنوعی چگونه است؟‎

مانند سایر مدل‌های هوش مصنوعی، مولدهای تصویر هوش مصنوعی نیز طبق داده‌هایی کار می‌کنند که با آن آموزش دیده‌اند. به‌طور کلی، این مدل‌ها با میلیون‌ها تصویر آموزش دیده‌اند که تصاویر را برای یافتن ویژگی‌ها تحلیل می‌کنند. این اطلاعات سپس توسط مدل AI به منظور ایجاد تصاویر جدید به‌کار می‌روند.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس به ضمن آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس، ابزارهای آن نیز معرفی کردیم. اشاره کردیم که مولد‌های عکس با هوش مصنوعی ابزارهای قدرتمندی برای ایجاد محتوای تصویری سفارشی و جذاب محسوب می‌شوند.

از میان ابزارهای معرفی شده، برخی رایگان و برخی دیگر مشمول پرداخت هزینه هستند. به‌طور معمول این نوع ابزارها برای آزمایش، مقداری اعبار اولیه برا کاربر قرار می‌دهند که پس از ثبت‌نام می‌توان به آن دسترسی داشت. از مواردی که می‌بایست در انتخا ابزار مناسب هوش مصنوعی ساخت عکس در نظر داشته باشیم، کیفیت تولید تصاویر ضمن خطاهای کمتر و بازخوردهای کاربران است. همچنین می‌بایست پرامپ‌نویسی را به‌خوبی بلد باشیم. بدین ترتیب ایجاد تصاویر هوش مصنوعی برای وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، کمپین‌های بازاریابی و غیره به‌کاری آسان و لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
narratohostingerzapierzdnetbuiltindeepgramelegantthemesgettyimageszapiernutshellbestaisites
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *