تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی – معرفی ۱۲ سایت و برنامه کاربردی

۱۷۹۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی – معرفی ۱۲ سایت و برنامه کاربردی

با پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری AI و کاربردهای جالب و گسترده آن، بسیاری از کارهایی که در گذشته تنها به‌وسیله انسان‌ها - یا با دخالت انسان - صورت می‌گرفت را اکنون می‌توان به نرم‌افزار کامپیوتری مجهز به هوش مصنوعی سپرد و انتظار نتیجه‌ای باورنکردنی را از آن داشت. این فناوری به‌طور معمول وظایف را با سرعت بیشتر و خطاهای کمتری نسبت به عامل انسانی انجام می‌دهد. هر چند که به دلیل قرار داشتن در مسیر توسعه، بروز برخی اشتباهات از آن‌ها غیر منتظره نیست. در این مطلب از مجله فرادرس، به نحوه تبدیل یک متن توصیفی، به انیمیشن یا به بیان دیگر، تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی پرداخته‌ایم و در این بین، ابزارهایی را برای این منظور معرفی کرده‌ایم.

تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی، اشاره به فناوری پیشرفته‌ای دارد که متن نوشتاری را با به‌کارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی به تصاویر متحرک - انیمیشن - خیره‌کننده‌ای تبدیل می‌کند. به کمک این فناوری، فرایند ساخت انیمیشن بسیار ساده می‌شود. به‌طوری‌که هرکسی می‌تواند با کمترین زحمت و دردسر، انیمیشن‌های حیرت‌انگیزی را ایجاد کند. فرض کنید که می‌خواهیم انیمیشن دلخواه خود را بسازیم، اما شرایط لازم - به لحاظ زمان یا پول - برای شرکت در کلاس‌ها یا مشاهده دوره‌های آموزشی مربوط به شیوه‌های رایج ساخت انیمیشن را نداریم. در حال حاضر و به لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی و کاربرد‌های حیرت‌انگیز آن، می‌توانیم برای این منظور از آن کمک بگیریم تا در طی مدت زمانی اندک، انیمیشن‌ها جذابی را تولید کنیم. در ادامه، ابزارهای مربوط به این کار را به شما معرفی خواهیم کرد و همچنین به شما نشان می‌دهیم که نحوه استفاده از این ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به انیمیشن چگونه است.

فردی در حال طراحی انیمیشن روی مانیتور خود

ابزار هوش مصنوعی neuralframes

neuralframes «+» یک مولد انیمیشن به کمک هوش مصنوعی است که ویدیوهای حیرت‌انگیزی را تنها از طریق پرامپت‌های متنی ایجاد می‌کند. این ابزار تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی به فرد کمک می‌کند تا به‌سادگی به تولید موزیک‌ویدیو‌ها و انیمیشن‌ها بپردازند.

تیم neuralframes روی تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی کار می‌کند و سعی دارد تا این مورد را به بهترین تجربه موجود در این زمینه تبدیل کند. همچنین، تأکید زیادی روی تولید موزیک ویدیو به کمک هوش مصنوعی دارد.

صفحه وب سایت neuralframes که یک خرگوش در مرکز آن است.
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

مولد انیمیشن با هوش مصنوعی ارائه شده توسط neuralframes، کلمات - یا همان پرامپت‌ها - را به‌عنوان ورودی می‌پذیرد و به‌کمک هوش مصنوعی آن را تبدیل به محتوای انیمیشن می‌کند. هوش مصنوعی به‌کار گرفته شده مبتنی بر Stable Diffusion - از مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی - و یک شبکه عصبی مصنوعی است که روی ۲٫۷ میلیارد تصویر آموزش دیده است و درک عمیقی از مفاهیم تصویری دارد.

همچنین یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای پرامپت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که او را در کارهای خسته‌کننده ایجاد پرامپت برای ویدیوهای هوش مصنوعی کمک می‌کند.

neuralframes چگونه کار می‌کند؟

این ابزار، یکی از سیستم‌های متن به ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌کار می‌گیرد. در ادامه نحوه کار آن را بیان کرده‌ایم.

  • کاربر، پرامپتی متنی را به این ابزار ارائه می‌دهد. این پرامپت در واقع، توصیفی است از انیمیشنی که می‌خواهیم بسازیم. به‌‌طور مثال، پرامپت کاربر می‌تواند به‌صورت "A cute panda eating bamboo in a forest.‎" باشد.
  • هوش مصنوعی، متن را تحلیل کرده و انیمیشنی منطبق با توضیحات کاربر تولید می‌کند.
  • به‌عنوان کاربر می‌توانیم، با تغییر پرامپت متنی خود، نتایج را به‌طور دقیق تنظیم کنیم.
  • پس از اینکه خروجی، مطابق با میل ما شد، می‌توانیم ویدیو را با کیفیت بالایی ذخیره کنیم و به هر نحوی که مایل باشیم، آن را به‌کار ببریم.
نمایی از یک انیمیشن و مردی که رو به روی قلعه ایستاده است.

هوش مصنوعی در این سیستم، تمامی عملیات پیچیده تولید حرکت طبیعی و ترنزیشن‌های بین فریم‌ها را بر عهده دارد. این مورد در مقایسه با روش‌های قدیمی‌تر ساخت انیمیشن، در زمان زیادی صرفه‌جویی خواهد کرد.

هزینه

سیستم neuralframes پلن‌های عضویت منعطفی را برای انطباق با شرایط شما ارائه می‌دهد.

  • پلن رایگان neuralframes امکان تولید ۶ ثانیه ویدیو در هر ماه را فراهم می‌کند. بهبود ۳ برابری پرامپت را ارائه می‌دهد و خروجی گرفتن به‌صورت فایل در این پلن، دارای واترمارک است.
  • پلن‌های پولی این ابزار شامل Neural Navigator ،Neural Knight و Neural Ninja است که به لحاظ مدت‌زمان ویدیو، دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی، میزان بهبود پرامپت‌ها و کیفیت ویدیو‌ها را به‌دنبال دارد.

ابزار هوش مصنوعی Deepmotion

Deepmotion «+»، یکی از ابزارهای آنلاین در رابطه با انیمیشن‌ها است که از هوش مصنوعی بهبره می‌برد تا ویدیوها را به انیمیشن‌های ۳-بُعدی تبدیل کند. این ابزار رابط ساده‌ای دارد که آن را برای افراد تازه‌کار، کاربرپسندتر می‌سازد.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

این ابزار، انیمیشن‌ها را به‌طور بی‌درنگ تولید می‌کند. همچنین با فراهم کردن خصوصیاتی نظیر تعقیب دست و صورت و روان‌تر کردن حرکات، کنترل و انعطاف بیشتری برای ساخت انیمیشن‌های ۳-بُعدی را به سازندگان ارائه می‌دهد.

قابلیت شبیه‌سازی فیزیک - یا جسم - به‌کمک هوش مصنوعی در Deepmotion می‌تواندحرکت واقع‌گرایانه را ایجاد کند. همچنین امکان تنظیم آسان حرکات و منحنی جا به جایی کاراکتر را برایمان فراهم می‌کند. با وجود اینکه ابزار Deepmotion ویژگی‌های گفته شده را ارائه می‌دهد، اما در زمینه‌هایی مانند «ریگینگ» (Rigging) و «کی‌فریمینگ» (keyframing) پیشرفته، از سایر ابزارهای انیمیشن تونایی کمتری دارد.

قیمت

Deepmotion دارای پلنی رایگان همراه با میزانی اعتبار است که هر ماه به‌روزرسانی می‌شود اما دارای محدودیت‌هایی در خصوص قابلیت‌های است که ارائه می‌دهد. جدای از این، Deepmotion دارای ۴ پلن پولی است. این پلن‌ها شامل Starter ،Innovator ،Professional و Studio هستند که در میزان اعتبار و قابلیت‌های اضافی، متفاوت هستند.

مزایا

این ابزار دارای مزایای آورده شده در زیر است.

  • دارا بودن پلن رایگان.
  • تولید انیمیشن‌های بی‌درنگ.
  • به‌کارگیری شبیه‌سازی جسم - یا فیزیک - مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد حرکات واقعی.

معایب

این ابزار دارای معایب آورده شده در زیر است.

  • توانایی کمتر در مقایل سایر ابزاهای کار با انیمیشن.
  • محدودیت در قابلیت‌های موجود در پلن رایگان.

ابزار هوش مصنوعی Autodesk Maya

Maya «+»، نرم‌افزاری ۳-بُعدی است که از فناوری هوش مصنوعی برا مدل‌سازی 3D، انیمیشن، جلوه‌های بصری و رندرینگ 3D استفاده می‌کند. مایا یک نرم‌افزار استاندارد صنعتی است که می‌تواند نتایج بسیار واقعی را تولید کند.

نرم‌افزار مایا، ابزارهای متعددی را برای ویرایش ویدیو ارائه می‌دهد که با آن می‌توانیم انیمیشن‌های 3D با کیفیتی را بسازیم. ابزارهای مدل‌سازی این اپلیکیشن، ساخت و شکل‌دهی اشیا به بالاترین سطح از واقع‌گرایی را ممکن می‌سازد. با به‌کارگیری ابزار Bifrost، کاربران می‌توانند به ساخت شبیه‌سازی‌های دقیق و کامل بپردازند. با این وجود، منحنی یادگیری این پلتفرم ممکن است دارای شیب تندی برای افراد مبتدی باشد.

هزینه

برنامه اتودسک مایا، یک دوره آزمایشی ۳۰ روزه رایگان برای بررسی نرم‌افزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه بر این، این نرم‌افزار ۳ دوره اشتراک مختلف را ارائه داده است.

مزایا

این ابزار دارای مزایای آورده شده در زیر است.

  • دوره آزمایشی ۳۰ روزه رایگان را فراهم می‌کند.
  • دارای کیفیتی مطابق با استاندارد صنعتی است.
  • ابزارهای ویرایش ویدیویی متعددی را ارائه می‌دهد.

معایب

این ابزار دارای معایب آورده شده در زیر است.

  • یادگیری این نرم‌افزار برای افراد تازه‌کار چالش برانگیز است.

ابزار هوش مصنوعی Animated Drawings

Animated Drawings «+»، ابزاری آنلاین است که روش جالب و سرگرم‌کننده‌ای را برای تبدیل نقاشی‌های کودکان به انیمیشن فراهم می‌کند.

به‌عنوان کاربر این پلتفرم آنلاین، می‌بایست یک نقاشی - دارای شرایط لازم این ابزار - را در آن آپلود کنیم تا به‌وسیله هوش مصنوعی، تشخیص و به یک انیمیشن تبدیل شود.

بعد از اینکه نقاشی خود را آپلود کردیم، این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، کاراکترها را از پس‌زمینه جدا کرده و سپس نقاط اتصالی - نقاط متصل‌کننده اجزای مختلف - آن‌ها را شناسایی می‌کند. کاربران می‌توانند از بین طیف وسیعی از گزینه‌های انیمیشن در این پلتفرم، گزینه مدنظر خود را انتخاب کنند.

بهترین قسمت این ابزار مرتبط با انیمیشن مبتنی بر هوش مصنوعی، این است که می‌تواند به نقاشی‌های ما در چندین ثانیه زندگی ببخشد.

خصوصیات این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • استفاده از این پلتفرم رایگان است.
  • استفاده از امکانات آن نیازی به پرداخت هزینه ندارد.
  • از معایب این سرویس، می‌توان گفت که گزینه‌های ویرایشی - برای خروجی - ندارد.
کاراکتر طراحی شده در تبلت و سایر ابزارها روی میز

ابزار هوش مصنوعی Kaiber

Kaiber «+»، پلتفرم مرتبط با انیمیشن مجهز به هوش مصنوعی است که امکان ایجاد ویدیوهای انیمیشنی را برایمان فراهم می‌کند. رابط کاربری ساده این نرم‌افزار نیز به‌کارگیری آن به‌وسیله افراد مبتدی را ساده می‌سازد.

۲ روشی که توسط این پلتفرم برای انیمیشن فراهم شده را در ادامه آورده‌ایم.

  • Flipbook: یک سبک فریم به فریم است که «حرکت» (Motion) در انیمیشن را با تغییرات کوچک ایجاد می‌کند.
  • Motion: در این روش، ویدیو بر مبنای پرامپت کاربر تولید می‌شود.

افزون بر این، Kaiber به کاربران امکان می‌دهد تا ویدیوهای خود را آپلود کرده و آن‌ها را به‌طور کامل تغییر دهند. پلتفرم Kaiber همچنین با فراهم آوردن یک ابزار استوری‌بورد، امکان برنامه‌ریزی ویدیوهای کاربران را به‌صورت مرحله به مرحله برای آن‌ها فراهم می‌کند که در نتیجه سازماند‌هی داستان‌ها را ساده‌تر خواهد کرد. با این وجود،‌ تنها عیبی که می‌توان برای این پلتفرم بیان کرد این است که گاهی اوقات ممکن است تولید ویدیوها زمان زیادی ببرد.

هزینه

Kaiber، امکان استفاده از نسخه آزمایشی یک هفته‌ای را به‌همراه اعتبار را برای کاربران فراهم می‌کند. افزون بر این، ۳ گزینه پولی شامل Explorer ،Pro و Artist را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از نظر میزان اعتبار و مدت‌زمان ویدیوها متفاوت هستند.

مزایا

مزایای این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • نسخه آزمایشی رایگان آن موجود است.
  • ویژگی‌های گوناگونی را ارائه می‌دهد.
  • برای افراد تازه‌کار مناسب است.

عیب

به معایب این ابزار در ادامه اشاره کرده‌ایم.

  • تولید ویدیو با این پلتفرم زمان بیشتری می‌طلبد.

ابزار هوش مصنوعی Adobe Character Animator

Character Animator «+» محصول Adobe، نرم‌افزاری است که امکان ساخت انیمیشن به‌صورت بی‌درنگ را با استفاده از فناوری تشخیص چهره برای کاربران فراهم می‌کند. کاراکترهای انیمیشن به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند تا حرکات کاربر را تکرار کنند و این مورد ساخت انیمیشن‌های سریع را ساده می‌سازد.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

از دیگر امکانات این نرم‌افزار، شخصی‌سازی حالات چهره کاراکترها است. ضمن اینکه می‌توانیم روایت‌های صوتی و افکت‌های صوتی را اضافه ‌کنیم. همچنین امکان کنترل دوربین برای صحنه مورد نظر را داریم. Adobe Character Animator در مقایسه با سایر ابزارهای انیمیشینی قابلیت‌های محدودی را ارائه می‌دهد.

هزینه

نرم‌افزار Adobe Character Animator پلن رایگانی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. افزون بر این، گزینه‌هایی برای عضویت دارد که بخشی از طرح Creative Cloud All apps است. گزینه‌های عضویت،‌ به هدف کاربر بستگی دارد و افراد، مدارس و دانشگاه‌ها، تیم‌ها و کسب و کارها و دانش‌آموزان و معلمان را شامل می‌شود.

مزایا

این ابزار دارای مزایای آورده شده در زیر است.

  • دارای پلن رایگان برای کاربران است.
  • می‌تواند برای ساخت انیمیشن‌های سریع و آسان مورد استفاده قرار گیرد.
  • دارای گزینه‌هایی برای شخصی‌سازی است.

معایب

این ابزار دارای معایب آورده شده در زیر است.

  • ویژگی‌های محدودی را در مقایسه با سایر ابزارهای انیمیشنی ارائه می‌دهد.

ابزار هوش مصنوعی Runway

Runway «+»، پلتفرمی آنلاین است که توانایی تولید و ویرایش را دارد.

این ابزار ۳ متد گوناگون شامل Gen2 ،Gen1 و Frame Interpolation برای تولید تصاویر را فراهم می‌کند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
  • روش Gen1: در این روش، از ویدیوی موجود، ویدیوهای جدیدی تولید می‌شود.
  • روش Gen2: در این روش، از پرامپت برای ساخت ویدیویی جدید استفاده می‌شود. این پرامپت‌ها ممکن است متن، تصویر یا توصیف تصویر به‌همراه متن باشد. همچنین می‌توانیم سبک - یا استایل - انیمیشن دلخواه خود را از بیش از ۲۰ تنظیم پیش‌فرض موجود انتخاب کنیم.
  • روش Frame Interpolation: این روش، دنباله‌ای از تصاویر را دریافت و آن را به انیمیشن تبدیل می‌کند.

Runway در کنار تولید ویدیو، شامل ابزارهای ویرایشی نظیر عمق میدان، ردیابی حرکت، تشخیص صحنه و سطح رنگ را شامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین ابزارهای ویرایشی Runway، ابزار تار کردن چهره است که به کمک هوش مصنوعی چهره افراد را تشخیص داده و آن‌ها را تار می‌کند. Runway بر خلاف سایر ابزارهای هوش مصنوعی مربوط به انیمیشن، تنها می‌تواند کل ویدیو را ویرایش کند. یعنی امکان ویرایش هر یک از عناصر موجود در ویدیو را ندارد.

هزینه

Runway، یک پلن رایگان - همراه با اعتبار اولیه - را برای کاربر فراهم می‌کند. با این وجود، بر خلاف برخی دیگر از ابزارها، میزان اعتبار، به‌روز - یا شارژ مجدد - نمی‌شود. بنابراین، اگر قصد ادامه کار با این اپلیکیشن را داشته باشید، می‌بایست به سراغ پلن پولی آن بروید. این ابزار شامل ۴ پلن پولی شامل Standard ،Pro ،Unlimited و Enterprise می‌شود. این پلن‌ها به لحاظ کیفیت ویدیو، ابزارها و سایر ویژگی‌ها با هم فرق دارند. برخی از این پلن‌ها - بر خلاف پلن رایگان - امکان خرید اعتبار را در صورت اتمام آن، برای کاربران فراهم می‌کنند.

ابزارهای طراحی روی میز و دستی که در حال یادداشت مواردی روی کاغذ است

مزایا

این ابزار دارای مزایای آورده شده زیر است.

  • پلن رایگان را برای کاربر فراهم می‌کند.
  • روش‌های گوناگونی برای تولید انیمیشن در این ابزار وجود دارد.
  • به ابزارهای ویرایشی متعددی دسترسی داریم.

معایب

این ابزار دارای معایب آورده شده در زیر است.

  • عرضه اعتبار فقط یک مرتبه انجام می‌شود.
  • امکان ویرایش عناصر جداگانه درون ویدیو وجود ندارد.

ابزار هوش مصنوعی Plask Motion

Plask Motion «+»، پلتفرم مبتنی بر مرورگر است که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا انیمیشن‌هایی را از طریق فناوری Motion Capture بسازند. رابط کاربرپسند Plask Motion که در این مطلب از مجله فرادرس به آن پرداختیم، آن را به گزینه مناسبی برای تمامی سطوح کاربری، حتی افراد مبتدی تبدیل می‌کند.

کاربران می‌توانند «داده‌های حرکت» را فریم به فریم بهبود دهند، اما زمان رندرینگ ویدیو، کمی بیشتر طول خواهد کشید. با وجود اینکه Plask Motion، فرایند ویرایش را ساده می‌سازد اما مانند سایر ابزارهای AI پیشرفته مرتبط با انیمیشن، دارای گزینه‌های ویرایشی نیست.

هزینه

Plask Motion، سه پلن را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. غیر از پلن رایگان این نرم‌افزار، پلن‌های پولی آن نظیر Pro و Post Process، دارای پردازش سریع‌تر و امکانات بیشتری هستند.

مزیت

این ابزار دارای پلن رایگان است.

معایب

این ابزار دارای معایب آورده شده در زیر است.

  • دارای گزینه‌های ویرایش محدودی است.
  • رندر ویدیوها زمان بیشتری لازم دارد.

ابزار هوش مصنوعی Cascadeur

Cascadeur «+»، یک نرم‌فزار انیمیشن ۳-بُعدی با رابطی کاربرپسند است. استفاده و کار با این ابزار حتی برای مبتدیان نیز آسان است.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

اپلیکیشن Cascadeur ابزارهای پیشرفته‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد که امکان ساخت «ریگ‌ها» (Rigs) - شامل استخوان‌ها، مفاصل و غیره - را به‌طور سریع و آسان فراهم می‌کند. یکی از بهترین خصوصیات این نرم‌افزار، AutoPhysics است که ما را در ساخت حرکات طبیعی و واقع‌گرایانه یاری می‌دهد.

Cascadeur از هوش مصنوعی برای تنظیم دقیق «ژست‌های» (Poses) مربوط به کاراکتر‌ها و افزودن حرکات فرعی استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا حرکات واقعی را تقلید - و شبیه‌سازی - کنند. این اپلیکیشن امکان بازخورد بی‌درنگ در انیمیشن‌ها را نیز فراهم می‌کند و اعمال تغییرات را برای کاربران ساده می‌سازد. ضمن این‌که آن‌ها می‌توانند نتیجه را به‌صورت آنی مشاهده کنند.

ویژگی‌های بسیار زیادی که Cascadeur ارائه می‌دهد ممکن است در ابتدا برای افراد تازه‌کار به‌نظر سخت باشد اما در کل، ابزاری بسیار عالی برای یادگیری و بهبود مهارت‌های انیمیشنی محسوب می‌شود.

یک مدل که در حال طراحی انیمیشن در تبلت خود است

قیمت

Cascadeur در کنار پلن‌های پولی خود یک پلن رایگان نیز ارائه می‌دهد. هرچند که در این پلن رایگان، کاربران می‌بایست اعتباری را برای استفاده از این ابزار در پروژه‌های مختلف خرج کنند. در مورد پلن‌های پولی Cascadeur، ۳ گزینه در مقابل کاربران قرار می‌گیرد. این پلن‌های مشمول پرداخت هزینه شامل نسخه‌های پرو، تجاری و سازمانی، با امکانات بیشتری همراه هستند.

مزایا

در مورد مزیت‌های Cascadeur، می‌توانیم به موارد آورده شده در ادامه اشاره کنیم.

  • ارائه پلن رایگان
  • استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد ژست‌ها
  • استفاده از AutoPhysics برای ایجاد حرکات طبیعی و واقعی‌تر
  • ارائه بازخورد بی‌درنگ

عیب

یادگیری و استفاده از تمامی قابلیت‌های Cascadeur برای افراد تازه‌کار ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

ابزار هوش مصنوعی NVIDIA Omniverse Machinima

NVIDIA Omniverse Machinima «+»، نرم‌افزار پیشرفته‌ای است که امکان همکاری کاربران در کارهای 3D را فراهم می‌کند. همچنین دارای ابزارهای قدرتمند و رندرینگ‌های واقع‌گرایانه‌ای است که رمیکس، بازسازی و بازتعریف روایت داستان‌های انیمیشنی را برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازند.

وب سایت NVIDIA Omniverse Machinima

این نرم‌افزار، ابزاری مجهز به هوش مصنوعی به‌نام Audio2Face دارد که با آن می‌توانیم با استفاده از صدا، حالات چهره واقعی را ایجاد کنیم. Omniverse Machinima همچنین با استفاده از فناوری Motion Capture، کاراکترهای 3D انیمیشینی را می‌سازند که حرکات انسانی را تقلید می‌کنند. ابزارهای قدرتمند شبیه‌سازی این نرم‌افزار به ایجاد شبیه‌سازی‌های واقعی - نظیر انفجارها - کمک می‌کنند.

هزینه

Omniverse، نسخه استاندارد رایگانی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. افزون بر این، این نرم‌افزار دارای گزینه‌های Enterprise و Cloud است. این ۲ مدل، به لحاظ زمان رندرینگ و پشتیبانی متغیر هستند.

مزایا

این ابزار دارای مزایای آورده شده در زیر است.

  • نسخه رایگان این نرم افزار موجود است.
  • امکان رندرینگ واقع‌گرایانه وجود دارد.

عیب

یادگیری تمامی امکانات این نرم‌افزار برای افراد تازه‌کار ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

ابزار هوش مصنوعی Animaker AI

Animaker AI «+»، ابزار هوش مصنوعی کارآمد و کاربرپسندی است که کاربران را یاری می‌دهند تا به ایده‌های نوآورانه خود زندگی ببخشند.

برای اینکه بتوانیم با استفاده از این ابزار، ویدیوی مورد نظر خود را تولید کنیم، کافی است تا توضیح مختصری از نگرش خود، حالت ویدیو، مدت‌زمان مد نظر و سبک ویدیو را ارائه دهیم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

فرایند ساخت Animaker AI از ابتندا به گونه‌ای بوده که پرامپت و ورودی‌های منتخب را درک کرده و دقیق‌ترین خروجی را در بین تمامی ابزارهای تولید ویدیو برایمان فراهم کند.

این ابزار همچنین امکان ایجاد صدای - برای - تصویر به کمک هوش مصنوعی را فراهم می‌کند که برای روایت‌ها و گفت و گوها مناسب است. این قابلیت برایمان بسیار مفید است و می‌توانیم از بین گزینه‌های مختلف نظیر جنسیت و زبان گوینده، مناسب‌ترین مورد را برای پروژه خود انتخاب کنیم.

فناوری AI همنین حرکات لب کاراکتر را با صدای گوینده هماهنگ یا به اصطلاح سینک می‌کند که باعث می‌شود تا واقعی‌تر به‌نظر برسد. پس از ایجاد ویدیو می‌توانیم ویرایش‌های حرفه‌ای را روی ویدیو اعمال کنیم تا پیدیویی بسازیم که نیاز‌های مورد نظر مان را بر آورده می‌سازند. افزون بر این، با استفاده از Animaker AI حتی می‌توانیم به‌سرعت، زیرنویس‌هایی را برای انیمیشن‌های خود تولید کنیم.

ابزار Animaker AI، به‌دلیل فراهم آوردن قابلیت همکاری در مرحله ویراش حرفه‌ای خود، کار گروهی را یکپارچه و کارآمد می‌سازد. در کل، Animaker AI می‌توان ویدیوهای انیمیشنی و افزودن صدا به آن‌ها را تولید کند. صدای تولید شده را به‌طور خودکار با لب‌های کاراکتر هماهنگ می‌کند و زیرنویس‌‌هایی را برای این ویدیو ایجاد می‌کند. فراهم کردن این ویژگی‌ها در یک‌جا، به‌کارگیری آن‌ها را آسان می‌کند. برای تولید ویدیوهای انیمیشین در چندین دقیقه، پیشنهاد می‌شود Animaker AI را حتماً بررسی کنید.

دستانی در حال طراحی در تبلت

مزایا

مزایای این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • سناریو و ویدیو هر دو تنها به‌وسیله پرامپت‌ها تولید می‌شوند، برعکس سایر ابزارها که برای تولید ویدیو، سناریو باید وارد شود.
  • امکان ویرایش‌های حرفه‌ای روی ویدیو وجود دارد.
  • ویژگی همکاری در مرحله ویرایش پیشرفته در دسترس است.
  • صدای‌های گویندگی هوش مصنوعی می‌تواند افزوده شود.
  • زیرنویس‌ها می‌توانند به‌وسیله هوش مصنوعی تولید شوند.

ابزار هوش مصنوعی krikey.ai

Krikey.ai «+»، پلتفرمی آنلاین است که امکان ایجاد انیمیشن‌های ۳-بُعدی به کمک فناوری هوش مصنوعی را برای کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از Krikey.ai، کاربران می‌توانند به‌سادگی ویدیو‌ها یا متون خود را به انیمیشن‌های 3D تبدیل کنند.

از سرویس انیمیشن‌ساز هوش مصنوعی Krikey می‌توانیم برای ساخت ویدیو، بازی‌ها و موارد دیگر بهره ببریم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

در کنار این موارد، این پلتفرم همچنین ادیتور انیمیشن ۳-بُعدی را نیز برای کاربران فرا هم می‌کند.که گزینه‌های متعددی نظیر حرکات دست، زوایای مختلف دوربین، حالت و حرکات صورت، انیمیشن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افزون بر این، کاربران می‌توانند سناریوهایی را برای شخصیت‌های انیمیشنی ایجاد کنند.

با این وجود، در بعضی مواقع، ممکن است که کاربران هنگام استفاده از این پلتفرم با زمان بارگذاری طولانی و مشکلات لَگ و تأخیر رو به رو شوند.

هزینه

Krikey AI، یک پلن رایگان با اعتباری اولیه و قابلیت‌های محدود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم همچنین، دارای ۲ پلن مشمول پرداخت هزینه است. پلن «استاندارد» و پلن «پرو» که در میزان اعتبار و ویژگی‌ها متفاوت هستند.

پس از ورود، لازم است تا در این وب‌سایت ثبت‌نام کنیم. برای این منظور روی دکمه Get Started واقع در بالای صفحه کلیک می‌کنیم. پنجره‌ای باز می‌شود که در آن ۲ روش برای ثبت نام فراهم شده است.

  • انجام عملیات لاگین با اکانت گوگل
  • ثبت ایمیل خود و کلیک روی دکمه Send Verification Link

با روش دلخواه، عملیات ثبت‌نام و ورود را انجام می‌دهیم. Krikey AI دارای پلن رایگانی است که به‌میزان ۳۴ سکه پس از ثبت‌نام در اختیارمان قرار می‌دهد. ثبت‌نام در این سیستم نیز با اکانت گوگل به‌راحتی قابل انجام است.

از قسمت Product، بخش مربوط به Krikey 3D Avatar Creator را انتخاب می‌کنیم. با انجام این کار، صفحه Loading به نمایش در خواهد آمد و پس از گذشت مدت زمانی اندک، رابط سرویس سازنده آواتار ۳-بُعدی را خواهیم دید. در تصویر آورده شده در زیر، گزینه‌های قابل تغییر این سرویس را با هم مرور می‌کنیم.

  • گزینه Avatar: با کلیک روی این گزینه می‌توانیم جنسیت آواتار را انتخاب کنیم. ۲ مورد شامل Avata 1 برای کاراکتر زن و Avata 2 برای کاراکتر مرد، برای انتخاب، پیش روی خود داریم. لازم به ذکر است که پس از تغییر هر گزینه به منظور برگشت به صفحه اصلی و ادامه شخصی‌سازی کاراکتر انیمیشنی، روی دکمه Back واقع در قسمت پایین و سمت چپ رابط کاربری این ابزار کلیک می‌کنیم.
  • گزینه Skin Color: با کلیک روی این گزینه، وارد بخش انتخاب رنگ پوست کاراکتر از میان ۶ رنگ پیش‌فرض - از رنگ روشن تا رنگ تیره - خواهیم شد.
  • گزینه Bottoms: انتخاب انواع شلوار برای کاراکتر انیمیشن در این قسمت امکان‌پذیر است. پس از کلیک روی هر یک از گزینه های موجود وارد بخش انتخاب رنگ می‌شویم. در نهایت برای برگشت روی دکمه Back کلیک می‌کنیم.
  • گزینه Top: موارد مربوط به پوشش بالاتنه در این قسمت قابل انجام است و از بین لباس‌ها و رنگ‌های موجود، گزینه مورد نظر را طبق سلبقه خود انتخاب می‌کنیم.
  • گزینه Shoes: در این بخش می‌توانیم کفش مورد را برای آواتار انتخاب کنیم.
  • گزینه Hair: انواع مختلفی از مدل‌های مو در این قسمت فراهم شده است که گزینه موردنظر را انتخاب می‌کنیم.
  • گزینه Eyewear: گزینه‌های مربوط به عینک کاراکتر را در این قسمت می‌توان انتخاب کرد.

در آخر و پس از پایان تنظیمات، می‌بایست روی دکمه Save کلیک و در کادری که باز می‌شود دوباره روی Save کلیک کنیم. در پیغام بعدی هم روی Yes کلیک می‌کنیم. در صفحه اصلی وب‌سایت، به قسمت AI Text to Animation می‌رویم.

اکنون در کادر مربوط به پرامپت، عمل مورد نظر که قرار است توسط کاراکتر طراحی شده انجام شود را می‌نویسیم. همچنین می‌توانیم از مثال و نمونه‌های گفته شده در پایین این کادر هم استفاده کنیم. پس از نوشتن پرامپت خود روی دکمه Generate به‌منظور ایجاد انیمیشن برای آواتار طراحی شده کلیک می‌کنیم. پیامی با اعلام موضوع کسر مقداری اعتبار بابت استفاده از این قابلیت نشان داده می‌شود. سپس صبر می‌کنیم تا فرایند تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی انجام شود.

اکنون از قسمت از منوی Products به ویرایشگر انیمیشن Krikey AI 3D می‌رویم و پس از بارگذاری کامل آن، و از نوار سمت چپ آن، گزینه Animation را انتخاب می‌کنیم.

زبانه Public، شامل انیمیشن‌های پیش‌فرض است و زبانه Mine، فهرستی از انیمیشن‌های ما را نشان می‌دهد. با کلیک روی هر یک، انیمیشن مورد نظر به نوار زمانی پایین اضافه می‌شود. می‌توانیم چندین انیمیشن را پشت سر هم قرار دهیم و با دکمه بالای تایم‌لاین انیمیشن را پخش کنیم.

مزایا

این ابزار دارای مزایای آورده شده در زیر است.

  • موجود بودن پلن رایگان
  • فراهم کردن گزینه‌های مربوط به ویرایش

معایب

این ابزار دارای معایب آورده شده در زیر است.

  • ارائه اعتبار برای یک بار
  • امکانات محدود در پلن رایگان

سوالات متداول

اکنون که با فناوری تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی آشنا شدیم، می‌خواهیم برخی از سوالات متداول در رابطه با این موضوع که شاید در ذهن شما وجود داشته باشد را به همراه پاسخ‌هایشان با هم مرور کنیم.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند متن را به انیمیشن تبدیل کند؟

ساخت انیمیشن بر مبنای متن ورودی، به کمک ابزار بسیار پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی انجام می‌شود. این ابزار از AI بهره می‌گیرد تا توضیحات متنی را به تصاویر متحرک تبدیل کند.

برای تولید انیمیشن با هوش مصنوعی از چه ابزارهایی می توان استفاده کرد؟

امروزه، ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی به کمک سازندگان انیمیشن آمده‌اند تا این کار را ساده‌تر کنند. Runway ،Animaker AI و Krikey AI نمونه‌ای از این ابزارها هستند.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس، به موضوع تبدیل متن به انیمیشن با هوش مصنوعی پرداختیم. همچنین مجموعه‌ای شامل ۱۲ ابزار هوش مصنوعی برای تبدیل متن به انیمیشن را معرفی کردیم.

می‌دانیم که صنعت تولید انیمیشن، تغییرات زیادی را در طول سال‌ها پشت سر گذاشته است. فرایند خسته‌کننده طراحی دستی و ساخت انیمیشن‌ها به‌صورت فریم به فریم نیز به تاریخ پیوسته است. امروزه، این صنعت هم مانند بسیاری از حوزه‌ها به‌وسیله فناوری هوش مصنوعی دچار تحول شده است. این قضیه با فراهم کردن ابزارهای قدرتمند برای انیماتورها فراهم شده است که روند کاری آن‌ها را ساده می‌کند، خلاقیتشان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود انیمیشن‌‌های بی‌نظیری بسازند. فرقی نمی‌کند که انیماتوری حرفه‌ای باشید یا کسی که به‌تازگی پا در این راه گذاشته است. ابزارهای هوش مصنوعی، خلاقیت شما را تحریک کرده و ارتقا می‌دهند.

پیش از روی کار آمدن ابزارهای مربوط به انیمیشن‌های کامپیوتری، افراد از روش‌های سنتی استفاده می‌کردند که در آن هر فریم به‌صورت دستی ترسیم می‌شد. پس از آن، با فراگیر شدن فناوری‌ ساخت انیمیشن با کامپیوتر این کار حتی ساده‌تر نیز شد و اکنون ابزارهایی مجهز به هوش مصنوعی وجود دارند که به طرز حیرت‌انگیزی پرامپت کاربر را به انیمیشن تبدیل می‌کنند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Animakerdeepgramsimplified
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *