رایتینگ چیست و چگونه مهارت Writing زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

۴۲۴۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳۷ دقیقه
رایتینگ چیست و چگونه مهارت Writing زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

نوشتن، یکی از مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی به شمار می‌رود. مهارت نوشتن به معنای استفاده از حروف الفبا، علامت‌های نشانه‌‌گذاری و رعایت برخی نکات مهم برای برقراری ارتباط میان افکار و عقاید به شکلی است که قابل‌خواندن باشد. زبان انگلیسی از چهار مهارت «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» تشکیل شده است. با یادگیری هر یک از این مهارت‌ها می‌توانیم به مرور تسلط کافی بر زبان انگلیسی پیدا کنیم و با دیگران تعامل داشته باشیم. علاوه بر این، در بسیاری از آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس و تافل نیز مهارت نوشتن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این آموزش یاد می‌گیریم که رایتینگ چیست و چگونه مهارت Writing زبان انگلیسی را تقویت کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

رایتینگ چیست ؟

برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست و برای نوشتن یک مطلب قابل‌فهم، درک زبان امری ضروری است. در زبان انگلیسی این کار شامل دانش گرامر، علائم نگارشی و ساختار جمله است. واژگان نیز به اندازه املا و قالب‌بندی صحیح اهمیت دارند.

یک نویسنده ممکن است برای لذت یا استفاده شخصی یا برای جلب‌توجه مخاطب شروع به نوشتن کند. مخاطب ممکن است برای نویسنده شناخته شده یا ناآشنا باشد. اما یادداشت‌برداری به منظور مطالعه، نمونه‌ای از نوشتن با اهداف شخصی است. برای مثال، وبلاگ‌نویسی برای عموم نمونه‌ای از نوشتن برای مخاطبان ناشناس است. نامه‌نگاری نیز نوعی نوشتن به حساب می‌آید. برای مثال، نامه نوشتن برای دوست یا مدیر یک شرکت، مهارت نوشتن را به چالش می‌کشد که مخاطب خاص دارد.

مانند صحبت کردن، هنگام نوشتن نیز مهم است که مخاطب خود را در نظر بگیرید. سبک‌های مختلفی برای نوشتن وجود دارد، از غیررسمی گرفته تا رسمی. در این آموزش قصد داریم بدانیم رایتینگ چیست و چگونه می‌توانیم آن را تقویت کنیم.

فواید یادگیری رایتینگ چیست ؟

مزیت اصلی رایتینگ به عنوان روش یادگیری زبان، در مقایسه با صحبت کردن، در کند بودن فرآیند است. صحبت کردن و نوشتن ارتباط نزدیکی با هم دارند. هر دو شما را به فکر کردن تشویق می‌کنند و باعث می‌شوند از کلمه‌هایی که می‌دانید استفاده کنید.

نوشتن را می‌توان به‌نوعی صحبت کردن در روندی آهسته توصیف کرد، زیرا زمان بیشتری برای فکر کردن درمورد کلمه‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شود. در حین یادگیری زبان، تمرین‌های رایتینگ زیادی انجام می‌دهید، بنابراین در این بخش از فرآیند یادگیری باید کوشا و صبور باشید. همچنین می‌توانید کلمه‌‌های جدید را یاد بگیرید و از آن‌ها در رایتینگ خود استفاده کنید. به همین دلیل است که تمرین رایتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حال، ممکن است با املای کلمه‌های دشوارتر مشکل داشته باشید.

وقتی در حال نوشتن هستید، می‌توانید معنی کلمه‌هایی را که نمی‌دانید از دیکشنری پیدا کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا لغات کاربردی را بهتر یاد بگیرید و یادگیری را به مواردی اختصاص دهید که در آن‌ها ضعیف‌تر هستید.

اما وقتی به زبان دیگری صحبت می‌کنید، زمان زیادی برای تمرکز بر روی اشتباهات خود را ندارید، زیرا روند مکالمه را متوقف می‌کند. همچنین در بیشتر موارد، شخصی که با او صحبت می‌کنید، فقط شنونده حرف‌های شماست و اشتباهات شما را گوشزد نمی‌کند.

از سوی دیگر، وقتی واژه‌ها را می‌نویسید یا با آن‌ها جمله می‌سازید، می‌توانید اشتباهات خود را نیز اصلاح کنید. همچنین می‌توانید آن را به معلم خود یا کسی که به زبان مسلط است نشان دهید. آن‌ها رایتینگ شما را بررسی می‌کنند و می‌گویند کجا اشتباه کرده‌اید. این‌که شخصی آنچه نوشته‌اید را بررسی و تصحیح کند، احتمال تکرار همان اشتباهات را از بین می‌برد.

اگر کسی را سراغ ندارید که همیشه نمونه رایتینگ‌های شما را بررسی کند، عضو گروه‌های زبان آنلاین شوید، آنجا می‌توانید افرادی را از سرتاسر دنیا پیدا کنید که مایل به کمک هستند. بسیاری از آن‌ها کمک‌های رایگان ارائه می‌دهند زیرا به اشتراک گذاشتن دانش خود، بخشی از فرآیند یادگیری به شمار می‌رود. شما نیز می‌توانید به کسانی که در حال یادگیری زبان مادری‌تان هستند کمک کنید. این کار تبادل اطلاعات به شکلی کاملاً منصفانه است.

از دیگر مزایای نوشتن این است که می‌توانید چند بار آن را بخوانید و مرور کنید. به همین ترتیب، می‌توانید متن‌های اصلاح‌ شده را بنویسید و بازنویسی کنید تا وقتی که به آن‌ها عادت کنید و بتوانید آن‌ها را به خاطر بسپارید.

انواع رایتینگ در انگلیسی

برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست با توجه به هدفی که برای نوشتن دارید، می‌توانید از یکی از چهار نوع رایتینگ استفاده کنید. در زبان انگلیسی، چهار نوع رایتینگ به صورت زیر تعریف شده است:

  • Narrative: به کمک این نوع رایتینگ می‌توانید موضوعی را توضیح دهید یا خواننده را در معرض آن قرار دهید.
  • Descriptive: به کمک این نوع رایتینگ می‌توانید داستانی تعریف کنید.
  • persuasive: به کمک این نوع رایتینگ می‌توانید خواننده را درباره موضوعی متقاعد کنید.
  • Expository: به کمک این نوع رایتینگ می‌توانید تصویری در ذهن خواننده خلق کنید.

در ادامه به ویژگی‌های هر یک از این نوع رایتینگ‌ها به طور کامل اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که برای تقویت مهارت رایتینگ خود می‌توانید از مجموعه آموزش رایتینگ زبان انگلیسی مقدماتی تا پیشرفته فرادرس استفاده کنید.

رایتینگ Expository

زمانی که قصد دارید اطلاعاتی را به خواننده منتقل کنید یا به مخاطب در درک چیزی کمک کنید، از این نوع رایتینگ کمک می‌گیرید. برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست باید به این نکته اشاره کنیم که سه نوع رایتینگ «Expository» وجود دارد که عبارتند از:

  • compare and contrast
  • cause and effect
  • analysis

همان‌طور که اشاره شد، رایتینگ به حقایق و توضیحاتی درباره موضوع می‌پردازد تا اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار دهد. حتی جزئیاتی را به خواننده نشان می‌دهد که نیاز دارد آن‌ها را بداند. مثالی در این رابطه می‌تواند گزارشی باشد که «Bob Woodward» و «Carl Bernstein» در سال ۱۹۷۲ در واشنگتن پست منتشر کردند. به جزئیات و اطلاعاتی که در این گزارش آمده توجه کنید.

President Nixon's assistant for congressional relations and two officials of the President’s re-election committee were among the persons sent memos describing wire-upped conversations of Democratic Party officials, according to Alfred C. Baldwin III. Baldwin, the ex-FBI agent who says he transcribed the wiretapped conversations of Democratic officials in the Watergate, is known to have told the FBI that memos summarizing some of the conversations were addressed to the following persons, among others ...

ترجمه

به گفته آلفرد سی.بالدوین سوم، دستیار رئیس‌جمهور «نیکسون» در روابط کنگره و دو مقام کمیته انتخاب مجدد رئیس‌جمهور، از جمله افرادی بودند که یادداشت‌هایی را در توصیف مکالمات تلفنی مقامات حزب دموکرات ارسال کردند. بالدوین، مأمور اسبق اف‌بی‌آی که می‌گوید مکالمات شنود شده مقامات دموکرات در «واترگیت» را رونویسی کرده، درباره یادداشت‌هایی با FBI صحبت کرده که خلاصه‌ای از برخی از مکالمات را شامل می‌شود و خطاب به افراد زیر بوده است...

رایتینگ Narrative

برای این‌که بدانیم این نوع رایتینگ چیست باید بگوییم که شامل تعریف کردن داستان یا واقعه‌ می‌شود. چه واقعه‌ای توصیف شود چه نشود، این نوع رایتینگ درباره داستان‌سرایی یا تعریف کردن ماجرایی است که هم برای مخاطب دلنشین باشد و هم آن را به خوبی درک کند. رایتینگ «Narrative» می‌تواند توصیف شواهدی واقعی باشد یا رمان یا واقعه‌ای تاریخی. حتی می‌تواند شعر یا داستان کوتاه باشد. در ادامه به مثالی در این خصوص توجه کنید.

Not having a very clearly defined notion of what that was, Oliver was rather astounded and was not quite certain whether he ought to laugh or cry. He had no time to think about the matter, however; for Mr. Bumble gave him a tap on the head to wake him up, and another on the back to make him lively, and bidding him follow, conducted him into a large whitewashed room where eight or ten fat gentlemen were sitting round a table, at the top of which, seated in an armchair rather higher than the rest, was a particularly fat gentleman with a very round, red face.

ترجمه

الیور که درک مشخصی از آن نداشت، متحیر شده بود و نمی‌دانست باید بخندد یا گریه کند. با این حال، او زمانی برای فکر کردن در مورد این موضوع نداشت. چون آقای «بامبل» دستی به سرش زد تا بیدارش کند و دستی به پشتش زد تا سرحال بیاید و به او دستور داد که دنبالش برود، او را به اتاق بزرگ سفیدی برد که هشت یا ده مرد فربه دور میزی نشسته بودند. روبه‌روی همه آن‌ها، مرد محترم و فربه‌ای با صورتی بسیار گرد و قرمز، در صندلی راحتی نشسته بود تا صندلی بلندتر از بقیه.

برای نوشتن رایتینگ «Narrative» و برای این‌که بدانیم این نوع رایتینگ چیست رعایت نکات زیر ضروری است:

  • تمام بخش‌های داستان را اضافه کنید. از نحوه شروع آن گرفته تا عواملی که دست در دست هم دادند تا این داستان شکل بگیرد. به نحوه پایان آن نیز اشاره‌ای داشته باشید.
  • دلیل داستان گفتن خود را بدانید. حتی اگر داستان هدفمندی را تعریف می‌کنید، تمام دلایل آن را با دقت در ذهن خود مرور کنید تا بتوانید همه را بگویید.
  • دیدگاه خود را در تمام طول داستان ثابت نگه دارید یا به بیان ساده‌تر، در داستان گفتن ثبات عقیده داشته باشید.

رایتینگ Persuasive

در پاسخ به سؤال رایتینگ چیست و برای نوشتن رایتینگ Persuasive چه نکاتی را رعایت کنیم، باید بگوییم که این نوع رایتینگ بسیار منحصربه‌فرد است زیرا هدف مهم و مشخصی دارد: متقاعد کردن خواننده برای انجام دادن کاری یا فکر کردن به چیزی. برای این‌که بتوانید به خوبی از عهده نوشتن رایتینگ «Persuasive» بربیایید، باید هدف مشخصی داشته باشید. در واقع باید بدانید که مخاطب بعد از خواندن متن شما قرار است چه کاری انجام دهد یا چه چیزی را قبول کند.

رایتینگ «Persuasive» می‌تواند آگهی، نامه درخواست همکاری، سرمقاله‌، نقد محصول یا مواردی از این قبیل باشد. اگر هدف شما از نوشتن این نوع رایتینگ مشخص باشد و با نکات مرتبط آن را بسط دهید، می‌توانید در این زمینه موفق عمل کنید. این نوع رایتینگ را در متن زیر می‌توانید ملاحظه کنید.

The history of the present King of Great Britain is a history of repeated injuries and usurpations, all having in direct object the establishment of an absolute Tyranny over these States. To prove this, let Facts be submitted to a candid world. He has refused his Assent to Laws, the most wholesome and necessary for the public good. He has forbidden his Governors to pass Laws of immediate and pressing importance unless suspended in their operation till his Assent should be obtained; and when so suspended, he has utterly neglected to attend to them...

ترجمه

تاریخ پادشاه فعلی بریتانیای کبیر، تاریخ لطمه‌ها و غصب‌های پی‌درپی است که همگی با هدف مستقیم برقراری استبداد مطلق بر این کشورها بوده است. برای اثبات این موضوع، باید واقعیات را به شکلی صریح به جهان ارائه کرد. او مخالفت خود را با قوانین، کامل‌ترین و ضروری‌ترین قوانین برای منافع عمومی، رد کرده است. او فرمانداران خود را از تصویب قوانین مهم و فوری منع کرده است، مگر این‌که تا زمانی که رضایت او به دست آید، عملیات آن‌ها به حالت تعلیق دربیاید. و در این صورت، از رسیدگی به آن‌ها به‌کل سر باز زده است...

همچنین می‌توانید برای نوشتن رایتینگ «Persuasive» از نمونه‌های زیر کمک بگیرید.

Are you ready to grow in your career? Is your lack of skill in working with modern technology holding you back? Register today for the Computer Tech training program and master the applications you need to know to attain the career of your dreams.

ترجمه

آیا برای رشد در حرفه خود آماده هستید؟ آیا عدم مهارت شما در کار کردن با فناوری مدرن مانعی برای شما محسوب می‌شود؟ همین امروز برای برنامه آموزشی «Computer Tech» ثبت‌نام کنید و به برنامه‌هایی تسلط پیدا کنید که برای دست‌یابی به شغل ایدئال خود نیاز دارید.

Do you love the great outdoors? Did you choose to live here because of the proximity to lakes, rivers, and white sand beaches? Are you concerned with protecting the natural beauty of the local environment? Show your commitment by joining Environment Now today.

ترجمه

آیا به فضای باز علاقه دارید؟ آیا به دلیل نزدیکی به دریاچه‌، رودخانه‌ و سواحل شنی سفید اینجا را برای زندگی انتخاب کردید؟ آیا نگران حفاظت از زیبایی‌های طبیعی محیط‌زیست محلی هستید؟ با پیوستن به «Environment Now» تعهد خود را نشان دهید.

My background makes me uniquely suited for the position you are seeking to fill. Not only do I have experience teaching Interpersonal Communication classes, but I also have direct experience teaching this course via the same online platform your institution uses.

ترجمه

سوابق من به شکلی منحصربه‌فرد، برای موقعیت شغلی موردنیاز شما مناسب است. نه‌تنها تجربه تدریس کلا‌س‌های روابط بین‌فردی را دارم، بلکه تجربه تدریس این دوره را به طور مستقیم توسط پلت‌فرم‌های آنلاین مشابه‌ با مؤسسه شما دارم.

رایتینگ Descriptive

برای دانستن این‌که رایتینگ چیست و چگونه رایتینگ Descriptive را تقویت کنیم، باید گفت که این نوع رایتینگ درباره به اشتراک گذاشتن نگرش‌ها و دیدگاه‌ها است. اگر رایتینگ خوبی باشد، تصویری در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد که حاصل توصیف‌های نویسنده است. در اغلب موارد، این نوع رایتینگ شامل تصویرهای واضح و پررنگی است و از حواس پنج‌گانه کمک گرفته است.

رایتینگ «Descriptive» می‌تواند شعر، توصیف محصول، بیان ایده فلسفی، نوشتن درباره سفر و مواردی از این دست باشد. برای درک بهتر رایتینگ «Descriptive»، مثال زیر و ترجمه آن را بخوانید که از رمان «شام در رستوران دلتنگی» به قلم «آن تایلر» انتخاب شده است.

The car drew in around them like a room. Their breaths fogged the windows. Earlier the air conditioner had been running and now some artificial chill remained, quickly turning dank, carrying the smell of mildew with it. They shot through an underpass. The rain stopped completely for one blank, startling second. Sarah gave a little gasp of relief, but even before it was uttered, the hammering on the roof resumed. She turned and gazed back longingly at the underpass. Macon sped ahead, with his hands relaxed on the wheel.

ترجمه

ماشین مانند اتاقی که دورتادورشان کشیده شده، آن‌ها را احاطه کرده بود. نفس‌هایشان شیشه‌ها را مه‌آلود کرد. قبلاً کولر روشن بود و در حال حاضر کمی سرمای تصنعی باقی مانده بود که به‌سرعت هوا را مرطوب می‌کرد و بوی کپک با خودش به همراه داشت. از زیرگذر تیراندازی کردند. لحظه‌ای باران کاملاً متوقف شد، و لحظه بعد حیرت‌انگیز بود. سارا کمی آرام گرفت، اما حتی قبل از این‌که آن را به زبان بیاورند، چکش زدن روی پشت‌بام از سر گرفته شد. برگشت و با حسرت به زیرگذر خیره شد. «ماکان» که دست‌هایش را آرام روی فرمان گذاشته بود، به سرعت شروع کرد به گاز دادن و پیش رفت.

در ادامه می‌توانید به چند مثال دیگر در رابطه با رایتینگ «Descriptive» توجه کنید.

When she entered the house, she observed what seemed to be a spotless environment. The counters were clear and the floors were spotless. The furniture was perfectly aligned. Not a single thing was out of place and she could smell bleach in the air.

وقتی وارد خانه شد، محیطی را مشاهده کرد که به نظر می‌رسید فضای تمیز و بدون لک است. پیشخوان‌ها شفاف و کف‌ها بدون لک بود. مبلمان کاملاً مرتب بود. حتی یک چیز هم خارج از جای خودش قرار نداشت و او بوی سفیدکننده را در هوا حس می‌کرد.

The hiking trail appeared very well kept. The gravel trail was even, with no accumulation of leaves or debris. Trees lined both sides of the trail. She could make out the river just to the east of the trees.

به نظر می‌رسید که مسیر پیاده‌روی به خوبی نگهداری شده بود. مسیر سنگ‌ریزه هموار بود، بدون تجمع برگ یا زباله. دو طرف مسیر را درختان ردیف کرده بودند. او می‌توانست رودخانه را درست در سمت شرق درختان تشخیص دهد.

Traffic on the interstate seemed heavier than usual. There was a line of cars filling both lanes ahead as far as the eye could see. There were cars behind her vehicle as well, stretching out as far as was visible. Traffic was moving steadily, though below the speed limit.

ترافیک بین‌ ایالتی سنگین‌تر از حد معمول به نظر می‌رسید. صف ماشین‌ها هر دو خط جلو را تا جایی که چشم کار می‌کرد پر می‌کرد. ماشین‌هایی هم پشت وسیله نقلیه او بودند که تا آنجا که قابل‌مشاهده بود از هم فاصله داشتند. ترافیک روانی در جریان بود، هرچند کمتر از سرعت مجاز.

آزمون رایتینگ چیست

منابع تقویت رایتینگ چیست ؟

مهارت‌های نوشتاری مؤثر برای یک نویسنده، مانند بنزین برای ماشین است. نویسندگان بدون داشتن مهارت‌های نوشتاری نمی‌توانند پیش بروند. این مهارت‌ها یک‌شبه به دست نمی‌آیند و به صبر و اراده نیاز دارند. برای به دست آوردن آن‌ها باید هوشمندانه و سخت کار کنید. فقط با کسب تجربه می‌توانید وارد قلمروی نویسندگان بنام شوید.

البته نوشتن به صورت حرفه‌ای، نیازمند تسلط داشتن به زبانی است که با آن می‌نویسید یا می‌خواهید بنویسید. با دانستن چنین نکته مهمی، باید نکات و ترفندهایی را در رابطه با این‌که رایتینگ چیست بیاموزید تا به تدریج به این مهارت دست پیدا کنید. اگر بخواهیم بدانیم در یادگیری زبان دوم، رایتینگ چیست باید این‌گونه توصیف کنیم که آوردن کلمه‌ها روی کاغذ، همان نوشتن است.

نوشتن با خواندن ارتباط نزدیکی دارد؛ رایتینگ شما زمانی خوب می‌شود که مهارت ریدینگ خود را افزایش دهید. یعنی هر چقدر بیشتر بخوانید، بیشتر می‌توانید بنویسید. ازطرفی، درک مطلب شما خوب نخواهد شد، مگر این‌که با دیگران مکالمه برقرار کنید. اما حتی اگر همه این مهارت‌ها به هم مرتبط باشند، باز هم برای یاد گرفتن آ‌ن‌ها، شخص باید هر مهارت را جداگانه تمرین کند.

بسیاری از افراد، پیدا کردن منابع لازم برای مطالعه را کار سختی می‌دانند و به همین دلیل زیاد تمرین نمی‌کنند. گوش دادن و صحبت کردن در مقایسه با نوشتن راحت‌تر است و یاد گرفتن آن‌ها ممکن است در بازه زمانی کوتاه‌‌تری رخ دهد. اما جمله‌سازی و به روی کاغذ آوردن ایده‌‌هایی که در ذهن افراد است، هم به دانش کافی نیاز دارد و هم به اعتمادبه‌نفس.

درست است، برای این کار باید تلاش بیشتری داشته باشید، اما پس از این‌که مهارت نوشتن را به دست آوردید، متوجه تأثیر آن بر زندگی خود خواهید شد. در واقع میزان تسلط هر فرد بر زبان انگلیسی را می‌توان از روی جمله‌هایی که می‌نویسد تشخیص داد.

همه این توضیحات برای این بود که اهمیت رایتینگ را به شما گوشزد کنیم و بدانیم که مهارت‌های لازم برای تقویت رایتینگ چیست. برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست و چگونه آن را تقویت کنیم، باید به اندازه کافی تمرین داشته باشیم. یکی از راه‌های تمرین کردن، استفاده از منابع زبان انگلیسی است که به طور ویژه برای رایتینگ طراحی شده است.

رایتینگ آیلتس چیست ؟

آزمون آیلتس از بخش تشکیل شده که مهارت‌های زبانی را به صورت جداگانه مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش‌ها عبارتند از:

  • «شنیدن» (Listening)
  • «خواندن» (Reading)
  • «نوشتن» (Writing)
  • «صحبت کردن» (Speaking)

همان‌طور که نوشته شده است، یکی از این بخش‌ها، مهارت رایتینگ را ارزیابی می‌کند. رایتینگ آیلتس از دو بخش تشکیل شده که به آن «تسک» (Task) گفته می‌شود. آزمون آیلتس به صورت آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. این دو آزمون در بخش ریدینگ و رایتینگ با هم تفاو‌ت‌هایی دارند. برای مثال، تسک اول رایتینگ آکادمیک شامل توصیف نمودار یا فرایند تولید محصول و مواردی از این قبیل است، درحالی‌که تسک اول آیلتس جنرال نامه‌نگاری است. اما در رابطه با تسک دوم هر دو آزمون مشابه هم هستند. برای تسک دو، موضوعی در اختیار شما قرار داده می‌شود که باید بر اساس آن «essay» بنویسید.

مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های رایتینگ تسک اول ۲۰ دقیقه و برای تسک دوم ۴۰ دقیقه است. تعداد کلمه‌هایی که برای هر تسک باید بنویسید در تسک اول دست‌کم ۱۵۰ و در تسک دوم ۲۵۰ کلمه است. نکته مهم در رابطه با نوشتن بخش رایتینگ آیلتس این است که علاوه بر دانش زبان انگلیسی و تسلط بر واژگان و دستور زبان، لازم است با تکنیک‌های نوشتن نیز آشنا شوید. برای مثال، باید یاد بگیرید که منظور از رایتینگ چیست و تحلیل داده‌های آماری چگونه باید انجام شود. یا برای نوشتن «essay» از چه روش‌هایی باید کمک گرفت.

برای درک بهتر رایتینگ آیلتس و برای این‌که بدانید این نوع رایتینگ چیست و چگونه آن را تقویت کنید، در ادامه این مطلب نمونه رایتینگ‌هایی را برای تسک اول و دوم قرار داده‌ایم.

نمونه رایتینگ آیلتس با جواب

در ادامه، دو نمونه رایتینگ آیلتس را برای تسک اول آیلتس آکادمیک و جنرال مشاهده می‌کنید.

تسک یک آکادمیک

به نمونه رایتینگ تسک یک آکادمیک و پاسخ آن توجه کنید.

You should spend about 20 minutes on this task.

The chart shows the average number of hours each day that Chinese, American, Turkish and Brazilian tourists spent leisure activities while on holiday in Greece in August 2019.

Summarise the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

Write at least 150 words.

یادگیری زبان انگلیسی

نمونه پاسخ تسک یک آکادمیک

The bar chart compares the amount of time each day that people from four different countries spent doing activities while on holiday in Greece in August 2019. The activities were going to the beach, visiting different attractions, and reading.

Overall, the tourists spent the most time reading books while they spent the least time visiting places. The Chinese tourists spent the longest reading books with a total of eight hours per day. By contrast, the Brazilians spent the longest at the beach with a total of six hours.

Both the American and the Turkish tourists spent the same number of hours every day visiting places with a total of three hours each. Similarly, the Turkish and Brazilian groups spent a total of four hours each reading books. The Chinese tourists spent twice the amount of time reading books as the Turkish and Brazilian tourists, whereas the American and Turkish groups spent three times the amount of time visiting places as the Chinese group.

(163 words)

تسک یک جنرال

به نمونه رایتینگ تسک یک جنرال و پاسخ آن توجه کنید.

You should spend about 20 minutes on this task.

You are studying a short course in another country. Your accommodation was arranged by the course provider. There is a major problem with the accommodation.

Write a letter to the course provider. In your letter,

say what the problem is
describe the accommodation you thought you were getting
ask the provider to solve the problem
Write at least 150 words.

You do NOT need to write any addresses.

نمونه پاسخ تسک یک جنرال

Dear Mr. Watterson,

My name is Andrew Fish, and I am taking an eight-week intensive English course at Oxford House College. My company is paying for my tuition, and I am using my summer vacation to study. It is expected I will pass an English Proficiency Test as a result, and be transferred abroad. Therefore, it is rather important to me that I am able to study in the best environment.

I am staying in Phoenix Hostel on campus. While my room is pleasant and the facilities are very good, the hostel is extremely noisy. When I organized my accommodation, I was assured I would be staying only with post-graduate or intensive-course students. However, most of the people in this hostel are doing summer-school courses due to academic failure, and they are all under 22. It seems to me they are enjoying one long party: certainly, no one observes light out or turns down music despite being asked to.

I wonder if I may be moved to a hostel which is more conducive to serious study, or I may use the remainder of my accommodation fee to go towards a payment for a hotel.
I look forward to hearing from you.

Yours sincerely,
Andrew Fish

(204 words)

تسک دو

همان‌طور که گفته شد، تسک دوم برای هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است. نمونه تسک دوم را همراه با پاسخ، از یکی از آزمون‌های واقعی آیلتس که در سال‌های گذشته برگزار شده مشاهده می‌کنید.

You should spend about 40 minutes on this task.

Write about the following topic:

Many people believe that zoos have no purpose in today’s world and should be closed. What problems do zoos bring?

What are the alternatives to zoos if they are closed?

Give reasons for your answer and include any relevant examples from your own knowledge or experience.

Write at least 250 words.

نمونه پاسخ تسک دو

The presence of zoos in our cities and towns has been questioned a lot recently, and opinions differ about whether they provide benefits to people and animals, or whether they should be closed.

Initially, we need to think about the negative issues with zoos. Many people believe it is wrong to take animals out of their natural environment and put them into cages. They believe that this is cruel and is only done to attract visitors and make money. In addition, many people feel that we should not interfere with nature, and if possible, animals should be allowed to stay in their own environment.

In terms of alternatives, there are a few options that we have. Wildlife parks are becoming more popular in today’s world. These provide more space for animals to wander around and they provide a habitat which is more similar to animals’ natural homes. A more permanent solution that would enable us all to see animals in the wild would be for airlines to reduce their ticket prices. If air travel were cheaper, then we would all be able to see wild animals in their natural habitat and there would be no need for zoos in our cities. We should also promote channels on TV such as National Geographic. Here, people can see wildlife as it should be seen.

As we can see, zoos are not the only way for humans to see and learn about wild animals. If there were no zoos, it would still be possible for scientists and ordinary people to preserve and experience nature.

(261 words)

مهارت رایتینگ تافل

یکی از بخش‌های دیگری که مهارت نوشتن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، بخش رایتینگ است. در این بخش توانایی داوطلب برای نوشتن در محیط‌های آکادمیک ارزیابی می‌شود و از شما انتظار می‌رود که ایده‌های خود را به وضوح مطرح کنید و به شیوه‌ای کاملاً سازمان‌دهی‌ شده آن‌ها را روی کاغذ بیاورید. سؤال‌های رایتینگ تافل شامل دو تسک می‌شود که به صورت زیر تعریف شده است.

  • تسک «Integrated»: مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش ۲۰ دقیقه است و داوطلب سه دقیقه فرصت دارد که متنی آکادمیک و حدود ۳۰۰ کلمه را بخواند. پس از آن، به مدت دو دقیقه به او فرصت داده می‌شود که به یک فایل سخنرانی گوش دهد و متن و سخنرانی را با هم مقایسه کند. تعداد کلماتی که برای رایتینگ باید در نظر بگیرید، بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ است.
  • تسک «Independent»: مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌های این بخش ۳۰ دقیقه است و برخلاف تسک اول متن یا فایل صوتی همراه سؤال نیست، بلکه سؤالی مطرح می‌شود و داوطلب باید ۱۰۰ کلمه درباره آن «essay» بنویسد. این بخش از آزمون تافل تا حدودی شبیه تسک ۲ رایتینگ آیلتس است. در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد و به نمونه‌ای از آن اشاره خواهیم کرد.

نمونه رایتینگ تافل با جواب

تسک اول

You'll have 3 minutes to read a passage. After reading, you'll listen to a lecture regarding the same topic you just read. Finally, you'll have 20 minutes to write a response to a question that asks you about the relationship between the lecture you heard and the reading passage. Try to answer the question using information from the reading passage and the lecture.

Typically, an effective response will be 250 to 300 words.

We recommend you practice taking notes with a pen and paper like you will during your TOEFL exam.

lecture

Although it’s a new technology, solar energy provides benefits to the entire world. First, solar energy eliminates our reliance on non-renewable fossil fuels. Additionally, solar energy is non-pollutant, which makes it better for everyone. Finally, there is almost no maintenance as solar panels have a long life span without regular maintenance. So, the benefits seem to be overwhelmingly positive and supportive of further production.

The first benefit is the ability of solar energy to reduce reliance on fossil fuels. Many sources of energy are renewable only over millions of years. Unfortunately, humans consume those faster than they are produced. Solar energy could be a replacement for non-renewable sources as a perpetual source of energy. Thus solar energy can become new energy with no legitimate fear of overproduction.

Another benefit is the non-pollutant aspect of solar energy. Burning fossil fuels is known to produce deadly pollution, while solar energy produces zero harmful byproducts. While current energy sources produce disgusting smells, sounds, and visuals, solar energy produces nothing offensive. Therefore, when considering the health of the planet, the lifelong health benefits of solar energy are unparalleled.

Finally, solar energy has low costs. The cost of solar panels is a one-time purchase. Also, after installation, the lifespan of a solar panel is thirty years. After the initial cost, the solar panel will cost almost nothing. This is a benefit to personal finances, but also peace of mind since there is no worry about rising prices or lack of resources.

In conclusion, these benefits provide support for more people to consider switching to solar power. Both the renewable aspect as well as non-polluting aspect means that there will be added benefits for individuals, cities, and the planet. The low lifelong cost of installation and maintenance provides a lifetime of benefits. Thus, solar energy looks to be one of the world’s great ideas.

Questions: Summarize the points in the lecture, being sure to explain how they address the specific ideas about solar energy described in the reading passage.

تسک دوم

در ادامه، نمونه‌ای از تسک دو را برای رایتینگ تافل مشاهده می‌کنید.

Do you agree or disagree with the following statement? “Overall, the widespread use of the internet has a mostly positive effect on life in today’s world.” Use reasons and details to support your opinion.

نمونه پاسخ تسک دو

Most people agree that modern technology affects society in many different ways. In my opinion, access to the Internet is enormously beneficial to both individuals and communities as a whole. I feel this way for two reasons, which I will explore in the following essay.

To begin with, online investigative reporting helps to expose political corruption and keep politicians honest. In the past, there were only a limited number of news outlets, which often had deep connections to powerful politicians. As a result, they were extremely hesitant to criticize them. These days, however, there are many independent publications on the Internet that are willing to expose political misbehavior. For example, an online magazine recently published a story revealing that the mayor of my hometown had taken bribes from a property developer. The report was so detailed and well-researched that the mayor had no choice but to resign. Although the evidence was not difficult to locate, only this independent website was willing to write about it. This example demonstrates how the Internet helps to strengthen democracy in the modern world.

Secondly, people are more motivated than ever to become politically active because they can freely exchange ideas online. In countries all over the globe, people use social networking services to share their ideas and opinions. While in the past people might have thought that they were alone in their beliefs, today they realize that others share their ideas. My own experience demonstrates this concept. When I was a university student, I learned that a municipal park near my apartment was going to be demolished to make room for a massive parking lot. This bothered me a lot because I enjoyed spending my free time in the park. At first, I thought that there was nothing that I, as an individual, could do to stop this from happening. However, I later joined a Facebook group dedicated to opposing the plan. When the members of the group learned how many people in the city loved the park we were happy to get together and enthusiastically protest in front of city hall until our voices were heard. I am convinced that finding each other on that social networking platform gave us the courage to actively protect our park.

In conclusion, I strongly believe that the Internet has a positive effect on our lives. This is because online journalism strengthens our democracy and because social networking sites encourage people to get involved in local politics. (411 words)

راههای تقویت گرامر

راههای تقویت مهارت رایتینگ زبان

برای این‌که بیاموزیم رایتینگ چیست باید راه‌های تقویت این مهارت را یاد بگیریم. آموختن راهکار و استراتژی‌های نوشتن آن‌قدرها که فکر می‌کنید سخت نیست. در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم فهرستی از مراحلی را ارائه دهیم که برای تقویت مهارت رایتینگ لازم است.

روی موضوع رایتینگ تمرکز کنید

آلبرت انیشتین می‌گوید «اگر نمی‌توانید نوشته خود را برای کودکی شش‌ساله توضیح دهید، یعنی خودتان هم از آن سر در نمی‌آورید.» قبل از شروع به نوشتن، لحظه‌ای با خود تأمل کنید. از خودتان بپرسید که چه چیزی می‌توانید بنویسید که فهم آن برای همه ساده باشد و از همه مهم‌تر به تمام مواردی که عنوان رایتینگ از شما خواسته اشاره کنید.

اگر نتوانید درباره موضوع به طور کامل بنویسید و به همه جوانب آن بپردازید، هر چقدر هم که خوب بنویسید، نوشته شما تأیید نخواهد شد، زیرا حق مطلب را ادا نکرده‌اید. بنابراین، قبل از نوشتن، ابتدا به ایده‌ای که در ذهن دارید فکر کنید و سپس سعی کنید آن را روی کاغذ بیاورید. سپس ایده خود را به اندازه کافی بسط دهید تا همه موضوع را پوشش دهد.

مهارت خواندن را بهبود بخشید

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود بدانیم رایتینگ چیست و باعث تقویت آن می‌شود، خواندن متن انگلیسی است. هر چقدر بیشتر بخوانید، با جمله‌بندی‌های انگلیسی بیشتر آشنا می‌شوید و در نهایت بهتر می‌توانید بنویسید. خواندن به‌نوعی باعث افزایش مهارت نوشتن می‌شود، چراکه حین خواندن با دستور زبان انگلیسی و واژگان جدیدی نیز آشنا خواهید شد. فرقی نمی‌کند چه چیزی را بخوانید؛ خواندن کتاب، مجله، روزنامه، بروشور، مقاله، بیوگرافی یا هر منبعی که فکر می‌کنید به آن علاقه دارید و بر دانش شما می‌افزاید.

اگر متن شما جمله‌های پیچیده زیادی دارد، سعی کنید آن‌ها را به جمله‌های ساده‌تر و کوتاه‌تری تقسیم کنید تا فهم آن برای خواننده راحت‌تر شود. با این کار در مخاطب انگیزه بیشتری ایجاد خواهید کرد تا نوشته‌های شما را دنبال کند.

از دیکشنری غافل نشوید

برای درک معنی لغات جدید و استفاده درست از آن‌ها در جمله، حتماً به دیکشنری احتیاج خواهید داشت. در بسیاری از موارد، ممکن است هنگام نوشتن، کلمه‌ جدیدی به ذهن‌مان نرسد. برای جلوگیری از تکرار کلمه‌ها در یک متن انگلیسی، باید با مترادف‌ها و متضادهای انگلیسی آشنا شویم. بهترین راه برای دانستن این‌ها، استفاده از دیکشنری است که هم به عنوان کتاب و هم به صورت آنلاین در دسترس است.

یکی از مشکلاتی که زبان‌آموزان هنگام نوشتن با آن روبه‌رو می‌شوند، استفاده اشتباه از کلمه‌ها است. بسیاری از ما برای پیدا کردن کلمه‌های جدید یا مترادف‌ها و متضادها، فقط کلمه را پیدا می‌کنیم و بدون در نظر گرفتن نحوه استفاده از آن در جمله، آن را به متن خود اضافه می‌کنیم. و مشکل از آنجا شروع می‌شود که استفاده نامناسب از یک کلمه در معنی کل جمله یا حتی پاراگراف تأثیر منفی خواهد داشت.

برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی، دیکشنری بهترین راه‌حل است، به‌ویژه برای افرادی که در کشورهای انگلیسی‌زبان زندگی نمی‌کنند و در محیط‌های عمومی با افرادی که انگلیسی صحبت می‌کنند سروکار ندارند، این راهکار مؤثرتر از هر چیزی عمل می‌‌کند. زیرا در زبان انگلیسی مبحثی به نام کالوکیشن وجود دارد که یادگیری آن امری بسیار مهم برای تقویت رایتینگ به شمار می‌رود. «کالوکیشن‌ها» (Collocations) گروهی از کلمات هستند که اغلب در کنار هم قرار می‌گیرند. در واقع به گروهی از دو یا چند کلمه گفته می‌شود که در گفتار یا نوشتار معمولاً در کنار هم دیده می‌شوند. یادگیری کالوکیشن‌های انگلیسی در رایتینگ اهمیت زیادی دارد و می‌تواند روش مناسبی برای تقویت مهارت رایتینگ باشد.

عبارت «make a mistake» را در نظر بگیرید. در زبان انگلیسی، این دو کلمه همواره در کنار هم قرار می‌گیرند. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که کلمه «mistake» با فعل «make» همراه می‌شود و نمی‌توانیم برای آن از فعل دیگری مانند «do» استفاده کنیم. حال تصور کنید که می‌خواهید از کلمه «mistake» در رایتینگ خود استفاده کنید، اما کالوکیشن‌های این کلمه را نمی‌دانید. در نتیجه آن را در جمله به‌اشتباه به کار می‌برید و نتیجه کار این می‌شود که جمله‌ای اشتباه می‌نویسید. پس لازم است برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست و چگونه آن را تقویت کنیم، با کالوکیشن‌های کلمات آشنایی داشته باشیم.

از آنجا که در زبان انگلیسی کالوکیشن‌های متنوعی وجود دارد، بهترین راه کمک گرفتن از دیکشنری است. از دیکشنری‌هایی که این کالوکیشن‌ها را در انتهای هر صفحه به صورت کامل و با مثال‌های متنوع آموزش داده، دیکشنری «Longman» است. در آموزش‌های قبلی «مجله فرادرس» با انواع کالوکیشن‌های انگلیسی آشنا شدیم. برای مطالعه بیشتر می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

دستور زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

حتی اگر فرصت کافی برای یاد گرفتن تمام مباحث گرامری را ندارید، می‌توانید از بخش‌های ساده‌تر شروع کنید و با حل تمرین و یادگیری نکات مهم آن، به تدریج این مهارت را در خود تقویت کنید. با آموختن دستور زبان انگلیسی می‌توانید تسلط بیشتری بر جمله‌‌های خود هنگام نوشتن پیدا کنید، زیرا یکی از موارد مهم در نوشتن، درست بودن جمله‌ها و نداشتن اشتباهات رایج گرامری است.

البته ممکن است اشتباهات گرامری را نتوانیم به صفر برسانیم، اما رساندن آن‌ها به حداقل می‌تواند یکی از راه‌های تقویت مهارت رایتینگ به شمار برود. برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست باید در وهله اول به این نکته توجه کنیم که چه مواردی را برای نوشتن یک متن خوب باید رعایت کنیم. یکی از این موارد استفاده از جمله‌هایی با زمان‌های مناسب است که به مبحث دستور زبان انگلیسی مربوط می‌شود. با رعایت کردن این مسئله، به مرور زمان پیشرفت حاصل خواهد شد.

املای کلمه‌ها را قبل از شروع به نوشتن و بعد از آن بررسی کنید

تصور کنید در حال خواندن مطلب مهمی هستید و مدام با غلط‌های املایی مواجه می‌شوید. چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ بدون شک املای ضعیف هنگام نوشتن تأثیر منفی روی نتیجه نهایی خواهد داشت. حتی می‌تواند ذوق و اشتیاق مخاطب را نیز از او سلب کند. هر چقدر هم که رایتینگ خوب نوشته شده باشد، غلط املایی نقطه‌ضعف بزرگی برای متن به حساب می‌آید. بنابراین، بهتر است هم قبل از نوشتن و هم بعد از تمام شدن آن بررسی کلی انجام دهید. حتی توصیه می‌کنیم متن خود را به شخص دیگری بدهید تا آن را بخواند و اشتباهات را پیدا کند.

خاطرات روزانه خود را به انگلیسی بنویسید

یکی از راه‌های تقویت مهارت رایتینگ نوشتن خاطرات به صورت روزانه است. با این کار، به مرور آن را به یک فعالیت مستمر تبدیل می‌کنید و نوعی تمرین برای نوشتن محسوب خواهد شد. در کنار یادگیری، نوشتن خاطرات می‌تواند حس آزادی و رضایت درونی در شما ایجاد کند. حتماً نباید جمله‌های سخت نوشت یا درمورد موضوعات پیچیده عقیده خود را مطرح کرد؛ می‌توانید با نوشتن جمله‌های ساده و بعضاً تکراری، رایتینگ خود را تقویت کنید.

نوشتن جمله‌های پیچیده را یاد بگیرید

درست است تأکید این مطلب بر ساده‌نویسی و خودداری از نوشتن جملات سنگین و دشوار است، اما گاهی استفاده از جملاتی با دستور زبان درست و پیشرفته که بتواند سطح زبان انگلیسی شما را به مخاطب نشان دهد، می‌تواند تأثیر زیادی در او بگذارد. همچنین اگر برای بخش رایتینگِ آزمون‌هایی نظیر آیلتس یا تافل و دولینگو می‌نویسید، بهترین کار این است که سعی کنید نظر ممتحن را طوری جلب کنید که هم از جمله‌های ساده و هم از جمله‌‌های پیچیده لذت ببرد و در نهایت روی نمره نهایی شما نتیجه مطلوبی داشته باشد.

به طور کلی در زبان انگلیسی، جمله از پنج ساختار مختلف تشکیل شده است که به صورت زیر فهرست می‌شود:

  • فاعل + فعل:

John studies.

«جان» درس می‌خواند.

My friend is playing.

دوست من در حال بازی کردن است.

  • فاعل + فعل + مفعول:

I like apples.

من سیب دوست دارم.

Mary reads novels.

«ماری» رمان می‌خواند.

  • فاعل + فعل + صفت:

Katherine is happy.

«کاترین» خوشحال است.

Linda is pretty.

«لیندا» زیباست.

  • فاعل + فعل + قید:

She speaks fluently.

او روان صحبت می‌کند.

These flowers are everywhere.

این گل‌ها همه‌جا هستند.

  • فاعل + فعل + اسم:

My father was a chemist.

پدرم شیمی‌دان بود.

You are a student.

شما دانش‌آموز هستی.

اگر بخواهیم این جمله‌ها را در رایتینگ خود بسط دهیم و کمی از حالت ساده خارج کنیم، می‌توانیم به صورت زیر بنویسیم.

John, my brother, studies at home.

«جان»، برادرم، در خانه درس می‌خواند.

My long-life friend is always playing.

دوست قدیمی من همیشه در حال بازی کردن است.

These small white flowers are everywhere during the summer.

این گل‌های سفید کوچک در طول تابستان همه‌جا هستند.

My father, who passed away several years ago, was a well-known chemist.

پدرم که چند سال پیش از دنیا رفت، شیمی‌دان معروفی بود.

پاراگراف نویسی را تمرین کنید

یکی از روش‌های مؤثر برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست و چگونه باید آن را تقویت کنیم، آشنایی با اصول و روش‌های پاراگراف‌نویسی است. هر پاراگراف از یک «جمله محوری» (Topic Sentence) و چند «جمله پشتیبان» (Supporting Sentences) تشکیل شده است.

جمله اصلی، ایده محوری هر پاراگراف را مشخص می‌کند و جمله‌های پشتیبان، جمله اصلی را بسط می‌دهند. در این میان، با آوردن مثال نیز می‌توانیم پاراگراف خود را حرفه‌ای‌تر بنویسیم. جمله‌های پشتیبان اطلاعات بیشتری درباره جمله اصلی به مخاطب می‌دهند و معمولاً بیشتر از یک جمله هستند. با رعایت اصول پاراگراف‌نویسی می‌توانیم در مجموع رایتینگ بهتری بنویسیم.

در مجموع، یک رایتینگ استاندارد از سه بخش مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری تشکیل شده است. مقدمه شامل توضیح کوتاه و مختصری درباره هدف ما از نوشتن است و نتیجه‌گیری می‌تواند خلاصه‌ای از کل متن باشد یا پارافریز مقدمه (نوشتن دوباره مقدمه اما با کلماتی متفاوت). اما بخش اصلی رایتینگ که معمولاً زمان بیشتری را به آن اختصاص می‌دهیم، بدنه است که می‌تواند از دو یا بیشتر از دو پاراگراف تشکیل شود.

بدنه شامل توضیحات بیشتر و جزئی‌تر درباره موضوع است. دقت داشته باشید که برای هر پاراگرافی که می‌نویسید به یک جمله اصلی و چند جمله پشتیبان نیاز دارید، یعنی اگر برای مثال رایتینگ شما از ۵ پاراگراف تشکیل شده است، باید ۵ جمله اصلی داشته باشید و برای هر جمله اصلی جمله‌های پشتیبان بنویسید.

در نهایت پاراگراف خود را با یک جمله به عنوان نتیجه‌گیری خاتمه دهید و پاراگراف بعدی را شروع کنید. بنابراین، تعداد جمله‌های نتیجه‌گیری در رایتینگ با تعداد جمله‌های اصلی برابر است.

برای رایتینگ خود، طرح کلی پیاده کنید

یکی از روش‌های مؤثر در نوشتن درباره موضوعی که در اختیار دارید، ارائه «طرح کلی» (Outline) است. برای این‌که بدانید رایتینگ چیست و چگونه پیام خود را به مخاطب انتقال دهید، باید بتوانید متن خود را قبل از نوشتن سازمان‌دهی کنید و برای آن قالب مناسبی در نظر بگیرید. روش‌های مختلفی برای نوشتن طرح کلی وجود دارد. اما هنگامی که آن را نوشتید، متوجه خواهید شد که متن شما به سرعت پیش می‌رود، زیرا به کمک «Outline» ایده اصلی را پرورش داده‌اید و حالا وقت نوشتن درباره آن است.

نوشتن outline

از شخصی بخواهید که رایتینگ شما را بخواند

استاد زبان انگلیسی، معلم خصوصی یا هر کسی که بر زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات خود را درک و تصحیح کنید، چه از نظر گرامری و چه از نظر املایی. علاوه بر این، متن شما از نظر پاراگراف‌نویسی نیز بررسی خواهد شد.

اگر بخواهیم بدانیم که رایتینگ چیست باید به این نکته اشاره کنیم که مهارتی نیست که یک‌شبه به آن برسیم. اما با تلاش مستمر و کمک گرفتن از منابع متعدد می‌توانیم به تدریج آن را تقویت کنیم. برای شروع بهتر است از جمله‌های ساده کمک بگیریم یا به پاراگراف‌های کوتاه بسنده کنیم. از همین حالا شروع کنید. می‌توانید.

نکات مهم برای تقویت مهارت رایتینگ چیست ؟

بیشتر افراد تصور می‌کنند نویسندگان خوبی هستند و هر کسی می‌تواند بنویسد. اما در حقیقت تقریباً هر کسی می‌تواند نویسنده خوبی باشد، به شرط آن‌که به اندازه کافی برای آن تمرین کند و همواره فرصتی برای بهتر شدن وجود دارد.

اولین نکته‌ای که برای بهبود مهارت رایتینگ مطرح می‌شود، مرور کردن نوشته یا نمونه‌خوانی آن پس از نوشتن است. برای این‌که بدانید رایتینگ چیست و چگونه مهارت رایتینگ را در خود تقویت کنید، لازم است پس از نوشتن متن یا «essay»، موارد زیر را از خود بپرسید تا مطمئن شوید که همه موارد را درمورد رایتینگ خود رعایت کرده‌اید.

آیا رایتینگ من ساده و قابل‌فهم است؟

حتی اگر درباره موضوعی پیچیده می‌نویسید یا با عنوانی سخت و تخصصی سروکار دارید، باید از زبان ساده، قابل‌فهم و گویا استفاده کنید. وکیل معروف آمریکایی، «روث بیدر گیزنبورگ» جمله معروفی دارد که می‌گوید: «جمله‌هایی ننویسید که مردم مجبور باشند دوباره آن را بخوانند.» هر زمانی که خواننده جمله‌ای را بخواند و پس از اتمام آن، چیزی سر در نیاورد و برای فهمیدنش مجبور شود دوباره از اول آن را بخواند، به این معناست که جمله شما قابل‌فهم نیست. باید تا جایی که می‌توانید جمله‌های ساده به کار ببرید تا هر کسی که می‌خواند، از آن لذت ببرد.

اول از همه، اصطلاحات یا کلمه‌های تخصصی و دشواری را که فقط قشر خاصی (مانند پزشکان) با آن‌ها سروکار دارند را از دایره واژگان خود حذف کنید. این باور اشتباه همواره وجود دارد که هر چقدر از لغات تخصصی‌تر و پیشرفته‌تری استفاده کنیم، سطح رایتینگ بالاتری خواهیم داشت یا متن ما مانند متن یک فرد متخصص به نظر می‌رسد. در واقع، با چنین جمله‌هایی خواننده را از خواندن متن خسته می‌کنیم، زیرا وقتی معنی واژگان به‌کاررفته را نمی‌دانند و با آن‌ها آشنایی ندارند، حوصله خواندن ادامه متن را نخواهند داشت.

نکته مهم بعدی این است که سعی کنید همیشه ساده‌ترین حالت یک کلمه را به کار ببرید. برای مثال، شاید از کلمه «utilize» بیشتر از «use» خوشتان بیاید و با خود فکر کنید که «use» کلمه ساده‌ای است و چون انگلیسی‌زبان‌ها از آن زیاد استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است کلمه دیگری را جایگزین آن کنیم. اما در واقع کلمه‌ای که کاربرد بیشتری دارد، انتخاب مناسب‌تری برای متن به شمار می‌رود، چون مخاطب راحت‌تر با آن ارتباط برقرار می‌کند. علاوه بر این، از به کار بردن صفت‌های غیرضروری خودداری کنید و توصیف‌های خود را تا حد امکان کوتاه کنید تا در نهایت به جمله‌های کوتاه‌تر و ساده‌تری برسید که مخاطب را نیز جذب کنید.

آیا رایتینگ من طول مناسبی دارد؟

مواقعی وجود دارد که به رایتینگ طولانی نیاز داریم. یک مقاله پژوهشی یا کتاب الکترونیکی خوب، برحسب زمان و مکان، می‌تواند طولانی نوشته شود. با این حال، اغلب، متن کوتاه‌تر مناسب‌تر است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن جلب‌توجه افراد - و حفظ آن - برایمان کاری دشوار است. حتی وقتی موضوعی باشد که به آن اهمیت می‌دهند!

موضوع خود را مطرح کنید، به نقطه‌نظری برسید و نتیجه‌گیری خود را در یک یا دو صفحه (یا شاید هم کمتر) به اشتراک بگذارید. در صورت لزوم، موضوع خود را طی چند مرحله بسط دهید تا مردم را به دنبال کردن آن علاقه‌‌مند کنید. قبل از این که زمان زیادی را صرف نوشتن، ویرایش و نتیجه‌گیری متن طولانی‌تری کنید، پلت‌فرم خود و مخاطبان خود را در نظر بگیرید و از خود بپرسید که آیا رایتینگ کوتاه‌تر، شما را به اهداف‌تان می‌رساند.

آیا می‌توان رایتینگ من را سریع خواند؟

یکی از نکاتی که هنگام نوشتن باید مدنظر داشت این است که خوانندگان همیشه وقت زیادی برای خواندن ندارند. به همین دلیلی در پی یافتن راه‌هایی هستند که بخشی از متن را بخوانند یا آن را سریع بخوانند و مفهوم کلی از آن را برداشت کنند. اگر رایتینگ شما خیلی طولانی باشد یا از دستور زبان و واژگان پیچیده‌ای برای آن استفاده شده باشد، ممکن مخاطب نتواند آن را سریع بخواند.

سریع خواندن تکنیکی است که برای تقویت مهارت «Reading» به کار می‌رود و به آن «Skimming» گفته می‌شود. در این حالت، خواننده متن را سریع می‌خواند تا محتوای کلی آن را در یابد. این تکنیک برای بخش «Reading» آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل، در کنار «Scanning» کاربرد زیادی دارد. برای این‌که مخاطب بتواند با متن شما ارتباط برقرار کند و آن را سریع بخواند، از تیترهای فرعی استفاده کنید، بعضی از جمله‌ها را به صورت بولت‌لیست بیاورید، پاراگراف‌ها را به بخش‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید تا مطمئن شوید که خواندن آن برای خواننده آسان است.

مهارت‌های زبانی

آیا رایتینگ خود را دوباره از ابتدا تا انتها خواندم؟

در برخی مواقع، ممکن است کل مطلب را نوشته باشید و حتی نتیجه خوبی هم برای آن در نظر گرفته باشید. اما در نهایت به این باور برسید که حق مطلب را آن‌گونه که می‌خواستید ادا نکرده‌اید. در این حالت، به عقب برگردید و یک بار دیگر رایتینگ خود را بخوانید. این ابتدایی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین چیزی است که برای متن خود می‌توانید انجام دهید.

بزرگ‌ترین اشتباه افراد این است که رایتینگ خود را دوباره نمی‌خوانند. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قطعه خود را با صدای بلند بخوانید؛ حتی اگر فقط برای خودتان باشد! این کار تمام بی‌نظمی‌های نوشته شما را مشخص می‌کند و جاهایی که به توضیحات بیشتر یا کمتری نیاز دارد، آشکار می‌کند.

همان‌طور که آن را می‌خوانید، از خود بپرسید که آیا متن شما برای مخاطبان مناسب خواهد بود یا خیر. آیا تمام اطلاعاتی را که برای دنبال کردن شما نیاز دارند ارائه کرده‌اید؟ آیا اطلاعاتی را لحاظ کرده‌اید که مخاطبان به آن نیاز ندارند و ممکن است حواس‌شان را پرت کند؟ آیا عبارت‌ها و جمله‌های ربطی دارید تا به کمک آن‌ها بتوانید خواننده را در تحلیل‌های خود با دقت راهنمایی کنید؟ همه این موارد را در نظر بگیرید و با بلند خواندن متن خود، کم‌‌وکاستی‌ها را پیدا و رفع کنید.

آیا از شخص دیگری خواسته‌ام که رایتینگ من را بخواند؟

پس از آن‌که رایتینگ خود را نوشتید، حتماً از شخص دیگری بخواهید تا آن را بخواند و ایرادهای آن را به شما بگوید. وقتی متنی را می‌نویسید، چشم‌تان به آن عادت می‌کند و باعث می‌شود دیگر هر چقدر هم که متن خود را بخوانید، متوجه اشتباهات آن نشوید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به‌جای این‌که رایتینگ خود را چندین بار بخوانید، آن را یک بار نمونه‌خوانی کنید و سپس به شخص دیگری مسلط به زبان انگلیسی بدهید تا آن را نمونه‌خوانی کند. شک نکنید که اشکالاتی از متن شما بیرون می‌کشد که خودتان هرگز نمی‌توانید.

اما برای این کار لازم است فردی را پیدا کنید که به اندازه شما به موضوعی که می‌نویسید تسلط نداشته باشد و نظر او را در مورد نوشته خود بپرسید. مهم‌تر از آن، از او بخواهید نکات اصلی متن شما را خلاصه کند. اگر در نهایت نتوانست چنین کاری بکند، شک نکنید نوشته شما نیاز به ویرایش دارید. ناراحت نشوید؛ این کار بازخورد ارزشمندی برای شما خواهد داشت. اگر می‌خواهید نوشته‌ای جذاب بنویسید که مخاطب را جذب خود کند، حتماً در پی گرفتی چنین بازخوردی باشید.

بسیاری از این پیشنهادها معطوف خوانندگان مطالب شماست. اگر قصد دارید آن‌ها را به خواندن نوشته‌های خود علاقه‌مند کنید و کاری کنید که مطالب شما را با اشتیاق دنبال کنند، متن ساده‌ای بنویسید. همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد، نوشتن نوعی فرآیند به شمار می‌رود. به مفهوم ساده‌تر، نوشتن به سرعت اتفاق نمی‌افتد؛ روندی مدت‌دار است و در این میان بازخورد مخاطبان شما می‌تواند مسیر پیشرفت‌تان را هموارتر سازد.

آیا به دنبال نوشتن یک رایتینگ بی‌نقص هستم؟

شاید بعد از این‌که متوجه شدید رایتینگ چیست و چه راهکارهایی برای تقویت آن وجود دارد، راحت‌تر بتوانید آن را بنویسید. حتی ممکن است بارها و بارها دست به این کار بزنید. اما سؤال اصلی این است که چه انتظاری از نوشته‌های خود دارید؟ آیا به دنبال نوشتن رایتینگ بی‌نقص و بی‌ایرادی هستید یا به یک رایتینگ کم ایراد هم رضایت می‌دهید؟ مشکل اصلی از آنجایی شروع می‌شود که به عنوان نویسنده سعی می‌کنیم مطلبی بدون ایراد بنویسیم و در این میان به‌شدت درگیر متن یا نوشته خود می‌شویم.

کمی بعد، احساس می‌کنیم از نوشتن خسته شده‌ایم و ترجیح می‌دهیم برای مدتی آن را کنار بگذاریم. اما اگر بپذیریم که «done» در مقایسه با «perfect» واژه بهتری است، هرگز با چنین چالشی مواجه نخواهیم شد. در آن صورت دیگر از رها کردن واژگان در دنیای جمله‌های گوناگون نمی‌ترسیم، از تراوش‌های ذهنی پویا هراسی نخواهیم داشت و خوانندگان واقعی خود را پیدا خواهیم کرد. همین خوانندگان در آینده باعث بهتر شدن نوشته‌ها و خلاقانه‌تر شدن ایده‌های ما خواهند شد. پس کمال‌گرایی را کنار بگذارید و به دنیای واقعی و خوبِ خود راه پیدا کنید.

سوالات متداول درباره افزایش مهارت رایتینگ

برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست و چگونه آن را تقویت کنیم، در این آموزش به نکات مهمی اشاره کردیم. اما ممکن است پرسش‌هایی در ذهن زبان‌آموزان ایجاد شود که از طریق آن‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات خود را حین نوشتن بشناسیم و آن‌ها را رفع کنیم. به همین در ادامه سعی کرده‌ایم تعدادی از پرسش‌های رایج درباره رایتینگ را مطرح کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم.

چه عواملی بر روی مهارت رایتینگ تاثیر دارد؟

تحقیقات نشان داده است که مهارت نوشتن تحت تأثیر عوامل متعددی مانند معلم، آموزش، فاکتورهای بیرونی، شرایط محیطی، انگیزه برای نوشتن و عوامل عاطفی قرار دارد. این عوامل می‌توانند به نوشتن کمک کنند یا در صوتی که به آن‌ها جهت داده نشود، ممکن است تأثیر منفی یا بازدارنده داشته باشند. بنابراین برای این‌که بدانیم رایتینگ چیست باید عوامل مؤثر بر آن را نیز درک کنیم.

مهارت‌های لازم برای رایتینگ چیست ؟

برای این‌که بدانید رایتینگ چیست و بتوانید متن خوبی بنویسید، لازم است برخی از مهارت‌ها را علاوه بر مهارت رایتینگ در خود تقویت کنید. یکی از این مهارت‌ها، درک مطلب است. با خواندن متن‌های انگلیسی، با دستور زبان و واژگان جدیدی آشنا خواهید شد و همین امر باعث بهبود رایتینگ می‌شود. همچنین باید بتوانید ساختارهای جمله را به خوبی بشناسید و به نمونه‌خوانی و ویرایش متن‌های خود به اندازه کافی تسلط پیدا کنید. البته تمرین‌‌های مداوم را در کسب این مهار‌ت‌ها فراموش نکنید.

راههای افزایش مهارت رایتینگ چیست ؟

به طور کلی برای افزایش مهارت رایتینگ می‌توان به ۶ مورد زیر اشاره کرد:

  • مرور دستور زبان و قوانین املایی
  • درک موضوع رایتینگ
  • نمونه‌خوانی
  • گرفتن بازخورد
  • نوشتن
  • آشنایی با واژگان مرتبط با موضوع

رایتینگ سمپل چیست ؟

«رایتینگ سمپل» (Writing Sample) نمونه‌ای برای درخواست شغل است و اغلب برای مشاغلی درخواست می‌شود که شامل متن مشخصی نظیر مشاغل روزنامه‌نگاری، بازاریابی، روابط‌عمومی و پژوهش باشد. اگر مسئول نوشتن و برقراری ارتباط اطلاعات یا مکاتبات مهم هستید، ممکن است کارفرما از شما درخواست رایتینگ سمپل بکند. برای مثال، اگر برای شغلی در خصوص منابع انسانی در شرکت کوچکی اقدام کرده‌اید، ممکن است مسئول تبادل اطلاعات در سطح شرکت باشید. در این مورد، کارفرما به دنبال افرادی با مهارت‌های نوشتاری قوی خواهد بود که بتوانند اطلاعات مهم را به وضوح در تمام بخش‌های شرکت به اشتراک بگذارند.

در ادامه این مطلب می‌توانید یک رایتینگ سمپل برای مصاحبه شغلی همراه با موضوع و ترجمه متن آن مشاهده کنید.

John Donaldson
8 Sue Circle
Smithtown, CA 08067
909-555-5555
john.donaldson@emailexample.com

August 15, 2020

George Gilhooley
Times Union
87 Delaware Road
Hatfield, CA 08065

Dear Mr. Gilhooley,

I am writing to apply for the programmer position advertised in the Times Union. As requested, I enclose a completed job application, my certification, my resume, and three references.

The role is very appealing to me, and I believe that my strong technical experience and education make me a highly competitive candidate for this position. My key strengths that would support my success in this position include:

I have successfully designed, developed, and supported live-use applications.
I strive continually for excellence.
I provide exceptional contributions to customer service for all customers.
With a BS degree in Computer Programming, I have a comprehensive understanding of the full lifecycle for software development projects. I also have experience in learning and applying new technologies as appropriate. Please see my resume for additional information on my experience.

I can be reached anytime via email at john.donaldson@emailexample.com or by cell phone, 909-555-5555.

Thank you for your time and consideration. I look forward to speaking with you about this employment opportunity.

Sincerely,

John Donaldson

ترجمه رایتینگ سمپل

جان دونالدسون

8، سو سرکل

اسمیت تاون، CA 08067

909-555-5555

john.donaldson@emailxample.com

15 آگوست 2020

جورج گیل‌هولی

اتحادیه تایمز

87 جاده دلاور

Hatfield، CA 08065

آقای گیلهولی عزیز،

من برای موقعیت شغلی برنامه‌نویسی که در اتحادیه تایمز آگهی شده، درخواست می‌دهم. طبق خواسته شما، درخواست کار تکمیل شده، مدرک، رزومه و سه مرجع را ضمیمه نامه می‌کنم.

این موقعیت شغلی برای من بسیار جذاب است و معتقدم که تجربه فنی و تحصیلات بالا، من را به فردی بسیار رقابتی برای این موقعیت تبدیل کرده است. نقاط قوت من که از موفقیتم در این موقعیت حمایت می‌کند، عبارتند از:

  • برنامه‌های کاربردی زنده را با موفقیت طراحی، توسعه و پشتیبانی کرده‌ام.
  • به طور مستمر برای برتری تلاش می‌کنم.
  • کمک‌های استثنایی به خدمات مشتری را برای همه مشتریان ارائه می‌کنم.

با داشتن مدرک لیسانس برنامه‌نویسی کامپیوتر، درک کاملی از چرخه عمر کامل پروژه‌های توسعه نرم‌افزار دارم. من همچنین تجربه یادگیری و به کارگیری فناوری های جدید را دارم. لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد تجربیاتم، نگاهی به رزومه‌ام داشته باشید.

در هر زمان می‌توانید از طریق ایمیل به آدرس john.donaldson@emailexample.com یا با شماره تلفن همراه 909-555-5555 با من تماس بگیرید.

ممنون از وقت و توجه‌تان. بی صبرانه منتظر صحبت کردن با شما درمورد این فرصت شغلی هستم.

ارادتمند،

جان دونالدسون

برخی از مشکلات افراد در رایتینگ چیست ؟

افرادی که سعی در بهبود مهارت رایتینگ خود دارند، معمولاً با مشکلاتی حین نوشتن مواجه می‌شوند. مواردی نظیر «دایره واژگان محدود»، استفاده از دستور زبان نادرست یا به کار بردن آن‌ در موقعیت‌های نامناسب، مشکلات مربوط به ساختار جمله و ترتیب قرار گرفتن کلمه‌ها در کنار هم و مواردی از این قبیل می‌تواند فرایند یادگیری و تقویت مهارت رایتینگ را به تعویق بیندازد یا حتی آن را متوقف کند. البته موارد دیگری نیز در این رابطه دخیل است، اما به رایج‌ترین آن‌ها اشاره شد.

جمع‌بندی

در این آموزش آموختیم که رایتینگ چیست و راه‌های تقویت مهارت Writing را توضیح دادیم. همچنین به نکات مهمی برای بهبود این مهارت اشاره کردیم و در کنار آن، به بررسی رایتینگ برخی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل پرداختیم. سپس برای درک بهتر، نمونه رایتینگ‌هایی را برای هر یک از آزمون‌ها ارائه کردیم.

به طور کلی، نوشتن مهارتی است که با تمرین زیاد و به مرور زمان می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم. راهکارهایی که برای نوشتن وجود دارد، می‌تواند در رسیدن به این امر به ما کمک زیادی بکند. یکی از این راه‌ها، در واقع مهم‌ترین آن‌ها، ساده‌نویسی و اجتناب از به کار بردن واژگان سخت و کم‌کاربرد است. بنابراین، توصیه می‌کنیم زمانی که مشغول نوشتن متنی به انگلیسی هستید، سعی کنید از خود بپرسید که آیا مخاطب می‌تواند به راحتی با مطلب من ارتباط برقرار کند یا قادر است فقط با یک بار خواندن، متوجه همه قسمت‌های آن بشود.

عوامل زیادی بر رایتینگ شما تأثیر می‌گذارد؛ از اساتید زبان گرفته تا عوامل خارجی مانند محیطی که در آن در حال نوشتن هستید یا انگیزه برای نوشتن، عوامل عاطفی و غیره. هر یک از این موارد می‌تواند بر کیفیت رایتینگ شما بیفزاید یا از کیفیت آن کم کند. بنابراین، هنگامی که متنی را می‌‌نویسید، به این نکته دقت داشته باشید که علاوه بر تسلط داشتن بر مهارت‌های زبانی و آشنایی با تکنیک‌های نوشتن، عوامل دیگری نیز ممکن است آن را تحت تأثیر قرار دهند.

با دانستن آنچه در این مطلب بیان شد و فهمیدن این‌که رایتینگ چیست می‌توانیم مهارت رایتینگ خود را تقویت کنیم. ناگفته نماند که در کنار همه این نکات، در نظر گرفتن مواردی نظیر بالا بردن دامنه واژگان و به‌کارگیری دستور زبان مناسب، می‌تواند شما را در جهت یادگیری و بهبود مهارت رایتینگ کمک کند.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
GrammarlyDay TranslationsGrahamETS TOEFLTOEFL ResourcesDemoWall Street EnglishWashington Post
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *