۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی – معرفی بهترین عناوین

۲۷۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ تیر ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۲۴ دقیقه
۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی – معرفی بهترین عناوین

خواندن داستان‌های انگلیسی روشی مؤثر و در عین حال سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان انگلیسی است. خواندن این داستان‌ها بخصوص برای یادگیری کلمات پرکاربرد انگلیسی گزینه بسیار مناسبی هستند. همچنین، ما را با ساختارهای گرامری زیادی آشنا می‌کنند، نحوه صحیح نوشتار کلمات انگلیسی را به ما می‌آموزند و در تقویت «درک مطلب» (Reading Comprehension) نقش بسزایی دارد. البته لازم است تا کتاب داستان انگلیسی خود را متناسب با سطح زبان انگلیسی خود انتخاب کنید و برای شروع سراغ کتاب‌ داستان انگلیسی سطح مبتدی بروید.

997696

از این رو، در این مطلب از «مجله فرادرس» ۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی در ژانر‌های متفاوت و متناسب با هر سلیقه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین، علاوه بر ارائه خلاصه‌ای از داستان و اشاره به محتوای آموزشی موجود در آن، نمونه‌ای از متن داستان را همراه با ترجمه فارسی آن در اختیار شما قرار داده‌ایم تا آسان‌تر بتوانید کتاب داستان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی

در این مطلب ۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی را به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این کتاب‌ها سطح‌بندی شده هستند و متناسب با سطح دانش زبان‌آموزان سطح مبتدی نوشته شده‌اند. در این میان برخی از آثار مشهور و کلاسیک را می‌بینیم که متن آن‌ها ساده‌سازی شده است. لازم به ذکر است که سطح این داستان‌ها در سه دسته‌بندی زیر قرار گرفته است:

  • سطح ۰: داستان‌های سطح ۰ یا Starter مناسب زبان‌آموزان مبتدی در سطح A1 است که به‌تازگی اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند.
  • سطح ۱: نثر داستان‌های سطح ۲ مناسب برای زبان‌آموزان سطح A1-A2 است. در این سطح زبان‌آموز آشنایی نسبی با لغات و ساختارهای گرامری زبان انگلیسی دارد.
  • سطح ۲: این سطح مختص به زبان‌آموزان سطح مبتدی تا متوسط (A2-B1) است. در داستان‌های سطح ۳ از لغات و ساختارهای گرامری پیشرفته‌تری استفاده شده است.

در این معرفی، خلاصه‌ای از داستان، مشخصات و محتویات آموزشی هر کتاب داستان در سه سطح ذکر شده را ارائه می‌کنیم. سپس، نمونه‌ای از متن آن را همراه با ترجمه فارسی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با نثر آن آشنا شوید.

فهرستی از این کتاب‌های داستان‌ سطح‌بندی شده را در جدول زیر آورده‌ایم.

۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی
Starter Level (Level 0)

- کتاب داستان Robin Hood

- کتاب داستان Red Roses

- کتاب داستان New York Café

Level 1

- کتاب داستان The Elephant Man

- کتاب داستان The Wizard of Oz

- کتاب داستان Sherlock Holmes and the Duke's Son

- کتاب داستان A Little Princess

Level 2

- کتاب داستان Anne of Green Gables

- کتاب داستان Huckleberry Fin

- کتاب داستان Alice's Adventures in Wonderlnad

تقویت ریدینگ با فرادرس

مهم‌ترین نکته در تقویت ریدینگ را می‌توان در «درک مطلب» (Reading Comprehension) دانست. به بیان ساده، درک مطلب به توانایی پردازش متن و فهم معنای آن گفته می‌شود؛ این‌که بتوانیم معنای کلمات را به‌صورت مجزا و در کنار سایر کلمات دیگر درک کنیم.

در مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس، دوره‌های متنوعی برای تقویت مهارت ریدینگ منتشر شده است که ادامه برخی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

فیلم‌های آموزشی زیر نیز تکنیک‌های Reading در آزمون‌هایی مثل آیلتس و تافل را به شما آموزش می‌دهند:

تصویر مجموعه فیلم‌های آموزش ریدینگ زبان انگلیسی فرادرس
برای دیدن مجموعه فیلم‌های آموزش ریدینگ زبان انگلیسی فرادرس کافی است روی تصویر بالا کلیک کنید.

کتاب های Oxford Bookworms

مجموعه کتاب‌های Oxford Bookworms داستان‌های متنوعی برای سطوح زبان انگلیسی A1 تا C1 برای زبان‌آموزان ارائه کرده است. بیشتر این‌ کتاب‌ها «داستانی» (Fiction) هستند اما شامل کتاب‌های «غیرداستانی» (Non-fiction) هم می‌شوند. انتشارات Oxford با ساده‌سازی رمان‌های مشهور و کلاسیک انگلیسی، آن‌ها را برای زبان‌آموزان سطوح مبتدی قابل‌ فهم کرده است.

درصورتی هم که علاقه دارید دایره لغات انگلیسی خود را با گوش دادن به فایل صوتی داستان‌های کوتاه انگلیسی گسترش دهید، تماشای فیلم آموزش واژگان انگلیسی مبتنی بر داستان‌خوانی از فرادرس را به شما توصیه می‌کنیم که لینک آن را در ادامه آورده‌ایم.

از مزایای سری کتاب‌های Oxford Bookworms به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ارائه داستان‌های متنوع در تمام سطوح
  • بهر‌ه‌گیری از تصاویر برای درک بهتر
  • ارائه تمرین‌های متنوع برای ارزیابی درک مطلب و واژگان جدید
  • گنجاندن فهرستی از کلمات سخت در انتهای هر داستان
  • به همراه داشتن فایل صوتی

کتاب‌های Oxford Bookworms از سطح ۰ (Starter) تا سطح ۶ ارائه می‌شوند که در جدول زیر می‌توانید معادل این سطح‌ها را بر اساس طبقه‌بندی CEFR و IETLS و TOFEL ببینید.

سطوح کتاب‌های Oxford Bookworms
TOFELIELTSCEFR LevelLevel
8 – 231.0-2.0A1 (Starter Level) Level 0
8 – 561.0-3.0A1 / A2Level 1
24 – 863.0-4.5A2 / B1Level 2
57 – 863.5-4.5B1Level 3
57 – 1093.5 - 6.0B1 / B2Level 4
87 – 1095.0 - 6.0B2Level 5
87 – 1205.0 - 7.0B2 / C1Level 6

در ادامه مطلب به معرفی گزیده‌ای از کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی (سطوح ۰ تا ۲) می‌پردازیم.

تصویر یک فنجان چای در کنار یک کتاب

Level 0

خواندن سری کتاب‌های Oxford Books Worms در سطح ۰ یا Starter با استفاده از لغات ساده و تصاویر رنگی و متنوع، شروع مناسبی برای تقویت مهارت ریدینگ در نظر گرفته می‌شود. این کتاب‌ها شامل فهرست واژگان مهم، تمرین‌های متنوع و فایل صوتی هستند.

در سطح Starter تعدادی «کتاب داستان مصور» (Comic Book) هم ارائه شده است. بخش عمده‌ای از سیر داستانی در کتاب‌های مصور از طریق تصاویر انتقال داده می‌شود و کلمات کمتری در آن استفاده می‌شود. در این بخش یک کتاب داستان مصور و دو کتاب داستان غیرمصور را از این سطح به شما معرفی می‌کنیم.

۱. کتاب داستان Robin Hood

تصویر جلد کتاب داستان «رابین‌هود»

انتشارات آکسفورد در مجموعه کتاب‌های Oxford Bookworms نسخه‌ای مصور از داستان مشهور «رابین‌هود» (Robin Hood) را منتشر کرده است که نثر ساده و روانی دارد و با بهره‌گیری از تصاویر رنگی و متعدد کاملا مناسب زبان‌آموزان مبتدی است. این کتاب نوشته «John Escott» است و علاوه بر کمک به گسترش دایره لغات و تقویت مهارت ریدینگ، زبان‌آموز را با اجزای جمله به انگلیسی مثل فاعل، مفعول و فعل و ساختار جمله در زبان انگلیسی آشنا می‌کند.

«Robin Hood» داستان پسر جوان و یاغی را روایت می‌کند که همراه چند جوان یاغی دیگر در جنگل «شروود» (Sherwood) زندگی می‌کند. او شمشیرزن و تیرانداز ماهری است که با کمک دوستانش اموال اضافی ثروتمندان را می‌دزدد و به فقرا می‌دهد. در این حین داروغه «ناتینگهام» (Nottingham) سعی در دستگیر کردن آن‌ها دارد. جالب است بدانید که رابین‌‌هود شخصیتی قدیمی در فولکلور (فرهنگ عامه) انگلستان که به سده ۱۳-۱۴ میلادی باز می‌گردد. این شخصیت بعد‌ها وارد ادبیات داستانی شد و فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بر اساس آن ساخته شده است.

شرح کتاب:

  • نویسنده: John Escott
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۴۸
  • ژانر: ماجراجویی، اکشن
  • سطح: A1

در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از صفحات این کتاب مصور را ببینید.

نمونه‌ای از کتاب مصور Robin Hood برای سطح مبتدی
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

۲. کتاب داستان Red Roses

تصویر جلد کتاب داستان «رزهای قرمز»

«رزهای قرمز» (Red Roses) از «Christine Lindop» یک کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی با ژانر عاشقانه از انتشارات آکسفورد است. در سراسر متن این کتاب از واژگان ساده انگلیسی استفاده شده است. همچنین، فهرستی از واژگان سخت در انتهای این داستان قرار دارد. در بخش نهایی کتاب نیز تمرین‌های متنوعی برای ارزیابی درک مطلب و واژگان جدید گنجانده شده است. زبان‌آموز مبتدی با خواندن این داستان با ساختارهای گرامری ابتدایی مثل زمان «حال ساده انگلیسی» (Simple Present) و «حال استمراری انگلیسی» (Present Continuous) آشنا می‌شود. به‌علاوه، در این کتاب تصاویر متعددی به‌کار رفته است تا دنبال کردن سیر داستان برای زبان‌آموز مبتدی آسان‌تر و در عین حال جذاب‌تر باشد.

«Red Roses» داستان عاشقانه «آنا» و «ویل» را روایت می‌کند. روزی «آنا» با گیتارش در بیرون آپارتمان منتظر دوستش ایستاده است که پسر جوانی به اسم «ویل» را همراه با یک دسته‌گل در حال قدم زدن در خیابان می‌بیند. در همان نگاه اول، علاقه‌ای بین «ویل» و «آنا» شکل می‌گیرد.

شرح کتاب:

  • نویسنده: Christine Lindop
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۲۴
  • ژانر: عاشقانه
  • سطح: A1

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن کتاب را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample:

It's August. Anna is playing her guitar on the balcony of her new apartment. 'I like it here,' she thinks.

Then her phone rings. It's her friend Vicki.

'I'm coming now, Anna. It's Grandview Apartments, Charlton, isn't it?

''That's right. See you soon.' Anna takes her guitar and goes out of her apartment. She goes down in the elevator and goes outside.

Anna is waiting outside the apartment building. A young man is walking along the street. He is carrying a bunch of white roses.

Anna looks at them. 'What beautiful roses!' she thinks. Then she looks at the young man. 'He's nice too!' she thinks. The young man looks at her and smiles, and suddenly Anna's face is pink.

ترجمه

ترجمه:

ماه آگوست است. «آنا» مشغول گیتار زدن در بالکنِ آپارتمان جدیدش است. او با خودش می‌گوید: «اینجا را دوست دارم.»

کمی بعد تلفنش زنگ می‌خورد. دوستش «ویکی» است.

«من الان تو راهم «آنا». آدرس خیابان «چارلتون» مجتمع مسکونی «گرندویو» است، درسته؟»

«درسته. به‌زودی می‌بینمت». «آنا» گیتارش را بر می‌دارد و از آسانسور پایین می‌آید و به بیرون می‌رود.

«آنا» بیرون آپارتمان منتظر است. مرد جوانی در حال قدم زدن در راستای خیابان است. او یک دسته‌گل رز سفید در دست دارد.

«آنا» به آن‌ها نگاه می‌کند. او با خودش می‌گوید: «چه رزهای قشنگی!». سپس به پسر جوان نگاه می‌کند و با خودش می‌گوید: «آن پسر هم دلنشین است!» پسر جوان به «آنا» نگاه می‌کند و لبخند می‌زند و ناگهان صورت «آنا» سرخ می‌شود.

۳. کتاب داستان New York Café

تصویر جلد کتاب داستان «کافه نیویورک»

داستان «کافه نیویورک» (New York Café) به قلم «Michael Dean» نوشته شده است. متن این کتاب بسیار ساده است و در آن از واژگان و ساختارهای گرامری مقدماتی استفاده شده است. این کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی برای تقویت دایره لغات زبان‌آموزان مبتدی گزینه بسیار مناسبی است. همچنین، خواندن این کتاب درک مطلب زبان‌آموز را تقویت می‌‌کند و او را با نکات دستوری مثل ساختار جملات امری در زبان انگلیسی و گرامر one و ones آشنا می‌کند. در انتهای این کتاب نیز تمرین‌های متنوعی برای ارزیابی درک مطلب و واژگان ارائه شده است.

داستان «New York Café» در سال ۲۰۳۰ میلادی شروع می‌شود؛ آینده‌ای با تکنولوژی‌های پیشرفته مثل ماشین‌های پرنده و آسمان‌خراش‌های حیرت‌آور که در آن مردم حتی به مریخ هم رفت‌وآمد می‌کنند. اما هم‌زمان فقر زیادی در دنیا وجود دارد. تا این‌که یک روز ایمیلی در کافه نیویورک ارسال می‌شود که در نوشته شده است: «می‌خواهم به مردم کمک کنم و آن‌ها را خوشحال کنم.» شخصی قصد دارد فقر را در دنیا ریشه‌کن کند.

شرح کتاب:

  • نویسنده: Michael Dean
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۴۸
  • ژانر: علمی تخیلی
  • سطح: A1

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن کتاب را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample:

One of the astronauts says, ‘What’s that? An e-mail?’ The e-mail to the astronauts says, ‘Do not go to Mars. It does not help poor people. It does not make them happy. I can stop your computers again. And again and again. So give $1,000,000,000 to people with no money TODAY and then tell the television people. I want it on the news!’

The next day, the Fuller family watches the news on television. The news-reader is saying, ‘Two astronauts are back in New York. Something’s wrong with the computer...’ There is a picture of the astronauts and a picture of the computer. But there is nothing on television about $1,000,000,000 for people with no money.

ترجمه

ترجمه:

یکی از فضانوردان می‌گوید: «اون چیه؟ یه ایمیل‌ئه؟» ایمیل برای فضانوردان نوشته است: «به مریخ نروید. این کار به مردم فقیر کمکی نمی‌کنه. این کار اون‌ها رو خوشحال نمی‌کنه. من می‌تونم کامپیوترهاتون رو دوباره از کار بندازم و دوباره و دوباره [این کار رو بکنم]. پس همین امروز ۱,۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار به دست مردم فقیر برسونید و به رسانه خبر بدید. می‌خوام تو اخبار پخش بشه!»

فردای آن روز خانواده «فالر» اخبار را در تلویزیون تماشا می‌کنند. خبرنگار می‌گوید: «دو فضانورد به «نیویورک» برگشتند. کامپیوتر مشکلی دارد... » تصویری از فضانوردان و کامپیوتر دیده می‌شود. اما هیچ چیز از ۱,۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار برای مردم فقیر در تلویزیون گفته نمی‌شود.

Level 1

در این بخش از «مجله فرادرس» چهار کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی Level 1 را به شما معرفی می‌کنیم. در داستان‌های این سطح در مقایسه با داستان‌های سطح Starter از واژگان و ساختارهای دستوری پیشرفته‌تری استفاده شده است و مناسب زبان‌آموز سطح A1-A2 هستند.

اگر هم تمایل دارید از طریق گوش دادن به فایل صوتی داستان‌های کوتاه انگلیسی با ساختارهای گرامری آشنا شوید، می‌توانید فیلم آموزش گرامر، کالوکیشن و اسپیکینگ در قالب داستان کوتاه انگلیسی از فرادرس را تماشا کنید که لینک آن را در ادامه آورده‌ایم.

۱. کتاب داستان The Elephant Man

تصویر جلد کتاب داستان «مرد فیل‌نما»

کتاب «The Elephant Man» (مرد فیل‌نما) نوشته‌ «Tim Vicray» بر اساس داستان واقعی مردی به نام «Joseph Merrick» نوشته شده است. این کتاب با استفاده از جملات ساده انگلیسی نوشته است که کاملا مناسب زبان‌آموزان سطح مبتدی است و علاوه بر آموختن لغات پرکاربرد انگلیسی، آن‌ها را با ساختارهای گرامری پایه مثل «گذشته ساده انگلیسی» (Simple Past) و کاربرد «کلمات پرسشی انگلیسی» (Wh-Questions) آشنا می‌کند. در انتهای کتاب نیز، فهرستی از لغات سخت آن را می‌توانید ببینید. همچنین، تمرین‌های متنوعی برای سنجش «درک مطلب» (Reading Comprehension) و واژگان آورده شده است.

«The Elephant Man» داستان مردی را روایت می‌کند که ظاهر جذابی ندارد، مادرش ترکش کرده است و کودکان با دیدن صورتش پا به فرار می‌گذارند. مردم به او می‌خندد و با لقب «مرد فیل‌نما» صدایش می‌زنند. اما ناگهان هم‌صحبت و گوشِ شنوایی پیدا می‌کند. او در سن ۲۷ سالگی برای اولین‌بار در زندگی‌اش تجربه داشتن یک دوست را می‌چشد. جالب است بدانید فیلمی با همین عنوان به کارگردانی «David Lynch» از این داستان ساخته شده است.

شرح کتاب:

  • نویسنده: Tim Vicary
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۶۴
  • ژانر: درام، زندگی‌نامه
  • سطح: A1-A2

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن این کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample: My name is Dr Frederick Treves. I am a doctor at the London Hospital. One day in 1884, I saw a picture in the window of a shop near the hospital. I stopped in front of the shop and looked at the picture. At first, I felt interested, then I felt angry, then afraid. It was a horrible, ugly picture. There was a man in the picture, but he did not look like you and me. He did not look like a man. He looked like an elephant.
I read the writing under the picture. It said: Come in and see the Elephant Man. Two pence.
I opened the door and went in. There was a man in the shop. He was a dirty man in an old coat with a cigarette in his mouth. ‘What do you want?’ he asked.
‘I’d like to see the elephant man, please,’ I said.

ترجمه

ترجمه:

اسم من دکتر «فردریک تِرِوس» است. من به‌عنوان پزشک در بیمارستان «لندن» کار می‌کنم. یک روزی در سال ۱۸۸۴، در ویترین مغازه‌ای اطرافِ بیمارستان عکسی را دیدم. ایستادم تا به آن عکس نگاه کنم. اول، برایم جالب بود، بعد احساس خشم کردم و سپس ترس. عکسی وحشتناک و زشت بود. آن تصویر یک انسان بود، اما ظاهری مثل من و تو نداشت. او شبیه انسان نبود. او شبیه یک فیل بود.

متن زیر تصویر را خواندم. نوشته بود: بیا داخل و مرد فیل‌نما را ببین. [به ازای] ۲ پِنس.

من در را باز کردم و به داخل رفتم. مردی داخل مغازه بود. مرد چرک و کثیفی بود، کت کهنه‌ای به تن و سیگاری در دهان داشت. او پرسید:‌ «چی می‌خوای؟»

من گفتم:‌ «می‌خواستم مرد فیل‌نما را ببینم.»

۲. کتاب داستان The Wizard of Oz

جلد کتاب داستان «جادوگر سرزمین اوز»

کتاب «جادوگر سرزمین اُز» (The Wizard of Oz) اولین‌بار در سال ۱۹۰۰ به قلم «L.Frank Baum» منتشر شد و تاکنون فیلم‌های زیادی با اقتباس از آن ساخته شده است. انتشارات Oxford Bookworms نسخه‌ای ساده‌سازی شده از آن را منتشر کرده است که با داشتن نثری روان کاملا مناسب زبان‌آموز سطح مبتدی است. با این‌که این کتاب در اصل برای کودکان نوشته شده بوده است اما می‌تواند توسط زبان‌آموزان مبتدی نوجوان و بزرگسال نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این کتاب علاوه بر آشنا کردن زبان‌آموز با واژگان جدید، ساختارهای گرامری مثل «نقل‌قول در انگلیسی» (Reported Speech) و نحوه ساختن سوالات انگلیسی در زمان گذشته ساده را آموزش می‌دهد. در انتهای کتاب، تمرین‌های متعددی برای سنجش درک مطلب و واژگان ارائه شده است.

«The Wizard of Oz» در مورد دختری به نام «Dorothy» است که با سگش «Toto» در شهر «کنزاس» زندگی می‌کند که ناگهان یک روز، گردبادی او را همراه با سگ و خانه‌اش به سرزمینی عجیب می‌برد؛ سرزمین زیبایی که ساکنین آن مردم قدکوتاه با لباس‌هایی عجیب هستند. «دوروتی» متوجه می‌شود که برای بازگشت به شهرش باید از «جادوگر شهر اُز» کمک بگیرد. «دوروتی» و «توتو» در مسیرشان به این شهر، با سه شخصیت دیگر با لقب‌های «مترسک» (Scarecrow) و «مرد حلبی» (Tin Woodman) و «شیر بزدل» (Cowardly Lion) نیز آشنا می‌شوند که هر کدام خواسته‌ خود را از جادوگر دارند.

شرح کتاب:

  • نویسنده: L.Frank Baum
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۶۵
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی، ادبیات داستانی کودکان
  • سطح: A1-A2

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن این کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample: Dorothy and Toto walked along the yellow brick road for a long time. When they were tired, they stopped in a field by the road. Not far away, there was a scarecrow, and Dorothy and Toto walked across to look at it. 'Good day,' said the Scarecrow….'I'm Dorothy, and I'm going to the Emerald City. I want to go home to Kansas, but I don't know the way. I'm going to ask the Wizard of Oz for help.'
'Where is the Emerald City?' asked the Scarecrow. 'And who is the Wizard of Oz? I don't know anything, you see, because I have no brains in my head – only straw.'
'Oh dear!' said Dorothy. 'I'm very sorry.'
'I would very much like to have some brains,' the scarecrow said. 'Can I go to Emerald City with you? Perhaps the Wizard of Oz can give me some brains. What do you think?'

ترجمه

ترجمه:

«دوروتی» و «توتو» برای مدت زیادی در جاده با سنگ‌فرش زرد قدم زدند. وقتی خسته شدند، در مزرعه‌ای کنار جاده ایستادند. کمی دورتر، مترسکی قرار داشت و «دوروتی» و «توتو» رفتند تا به آن نگاهی بندازند. مترسک گفت: «وقت به‌خیر»... [او در پاسخ گفت:] «من «دوروتی»ام و دارم به شهر زمردی می‌رم. می‌خوام به خونه تو «کنزاس» برگردم اما راه رو بلد نیستم. قصد دارم از «جادوگر اُز» کمک بگیرم.»

مترسک پرسید: «شهر زمردی کجاست؟ و جادوگر «اُز» کیه؟ من هیچی نمی‌دونم آخه تو سرم مغز ندارم، فقط کاه [دارم].

دوروتی گفت: «آخی عزیزم! خیلی متأسفم.»

مترسک گفت: «خیلی دلم می‌خواد یه‌کم مغز داشته باشم. می‌تونم با تو به شهر زمردی بیام؟ شاید «جادوگر اُز» بتونه بهم یه‌کم مغز بده. چی فکر می‌کنی؟»

۴. کتاب داستان Sherlock Holmes and the Duke's Son

تصویر جلد کتاب داستان «شرلوک هولمز و پسر دوک»

«شرلوک هولمز و پسر دوک» (Sherlock Holmes and the Duke's Son) یکی ۵۶ داستان از مجموعه داستان‌های کوتاه انگلیسی «شرلوک هولمز» به قلم «Sir Arthur Conan Doyle» است. انتشارات آکسفورد نسخه ساده‌‌سازی‌شده این داستان را در سری مجموعه‌های Oxford Bookworms منتشر کرده است که نثر آن کاملا مناسب زبان‌آموز سطح مبتدی است. خواندن این کتاب لغات ساده در عین حال کاربردی زیادی را به شما می‌آموزد. همچنین، در متن این داستان با ساختارهای گرامری مهمی مثل افعال بی‌قاعده در زبان انگلیسی و صفات مرکب انگلیسی آشنا می‌شوید. در انتهای داستان نیز، علاوه بر فهرست واژگان مهم، تمرین‌های متنوعی برای سنجش درک مطلب و لغات جدید گنجانده شده است.

شخصیت «شرلوک هولمز» به‌عنوان یکی از مشهورترین کارآگاه‌ها در ادبیات داستانی شناخته می‌‎شود که تاکنون فیلم‌‌ها و سریال‌های بسیاری از آن اقتباس شده است. در این داستان «شرلوک هولمز» باید پرونده مفقود شدن پسر دوک را حل کند که تنها پس از گذشت دو هفته از شروع تحصیلش در مدرسه دکتر «هاکستبل» ناپدید می‌شود.

شرح کتاب:

  • نویسنده: Sir Arthur Conan Doyle
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۵۳
  • ژانر: معمایی
  • سطح: A1-A2

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن کتاب را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample: When visitors came to see Sherlock Holmes on Baker Street, they often did surprising things. Sometimes, they put their heads in their hands and cried. Sometimes, they talked and talked and couldn't stop. And sometimes, they just sat there and didn't say a word. But nobody was more surprising than Dr Thorneycroft Huxtable.

He was a large man, tall, well-dressed, and important-looking. He came into the room, walked to one of the big chairs, and suddenly fell into it. He sat there, with his eyes closed, looking white and ill.

I ran to get some water for him. Then I got to my doctor's bag and looked at him carefully. 'What is it, Watson?' said Holmes. 'He's all right, I think,' I said. 'He's just very, very tiredand probably hungry too.'

ترجمه

ترجمه:

وقتی مراجعین به دیدن «شرلوک هولمز» در خیابان «بِیکر» می‌آمدند، معمولا کارهای عجیبی می‌کردند. بعضی وقت‌ها دستشان را روی سرشان می‌گذاشتند و گریه می‌کردند. گاهی حرف می‌زند و حرف می‌زدند و نمی‌توانستند [از حرف زدن] دست بردارند و بعضی وقت‌ها فقط می‌آمدند و یک کلمه هم چیزی نمی‌گفتند. اما هیچ‌کس عجیب‌تر از دکتر «تورنیکرافت هاکستبل» نبود.

او مردی درشت، قدبلند و خوش‌پوش با ظاهری تأثیرگذار بود. وارد اتاق شد، به سمت یکی از صندلی‌های بزرگ رفت و به‌یک‌باره روی آن افتاد. او با چشمان بسته و ظاهری مریض و رنگ‌پریده آنجا نشست.

من دویدم تا برایش کمی آب بیاورم. بعدش سراغ کیف کمک‌های اولیه‌ام رفتم و با دقت به او نگاه کردم. «هولمز» گفت: «مشکل چیه «واتسون»؟» من گفتم: «فکر می‌کنم حالشون خوب باشه. فقط خیلی خیلی خسته هستن و احتمالا گرسنه باشن.

۵. کتاب داستان A Little Princess

تصویر جلد کتاب داستان «A Little Princess»

«پرنسس کوچولو» (A Little Princess) نوشته «Frances Hodgson Burnett» یک کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی مشهور است که زبان‌‌آموز با خواندن آن علاوه بر این‌که لغات جدیدی می‌آموزد، با نکات و ساختارهای گرامری مثل «زمان آینده ساده انگلیسی» (Simple Future) و نحوه استفاده صحیح از «حروف تعریف انگلیسی» (Articles) نیز آشنا می‌شود. در انتهای این کتاب تمرین‌های متنوعی برای ارزیابی درک مطلب و واژگان جدید ارائه شده است. لازم به ذکر است که این کتاب به‌طور خاص برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است اما بزرگسالان سطح مبتدی نیز می‌توانند از آن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند.

«A Little Princess» داستان دختربچه‌ای به اسم «سارا کرو» را روایت می‌کند. «سارا کرو» دختر یک تاجر ثروتمند هندی است و در ابتدای داستان محبوبیت زیادی بین هم‌مدرسه‌ای‌هایش دارد اما ناگهان ورق برمی‌گردد و در تولد یازده‌سالگی‌اش خانواده، ثروت، شهرت و در یک‌کلام هر آنچه دارد را به‌یک‌باره از دست می‌دهد. «سارا» تبدیل به یک خدمتکار در همان مدرسه می‌شود و مورد تحقیر و تمسخر دوستانش قرار می‌گیرد.

شرح کتاب:

  • نویسنده: Frances Hodgson Burnett
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۶۶
  • ژانر: ادبیات داستانی کودکان
  • سطح: A1-A2

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن کتاب را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample: One cold winter day a little girl and her father arrived in London. Sara Crewe was seven years old, and she had long black hair and green eyes. She sat in the cab next to her father and looked out of the window at the tall houses and the dark sky. ‘What are you thinking about, Sara?’ Mr. Crewe asked. ‘You are very quiet.’ He put his arm round his daughter.

‘I’m thinking about our house in India,’ said Sara. ‘And the hot sun and the blue sky. I don’t think I like England very much, Father.’ ‘Yes, it’s very different from India,’ her father said. ‘But you must go to school in London, and I must go back to India and work.’ ‘Yes, Father, I know,’ said Sara. ‘But I want to be with you. Please come to school with me! I can help you with your lessons.’ Mr. Crewe smiled, but he was not happy.

ترجمه

ترجمه:

یک روز سرد زمستانی دختربچه‌ای همراه با پدرش به «لندن» رسیدند. «سارا کرو» هفت سالش بود و موهای مشکی بلند با چشم‌های سبزی داشت. او در تاکسی کنار پدرش نشسته بود و به بیرون و به سمت خانه‌های بلند و آسمان تیره نگاه می‌کرد. آقای «کرو» پرسید: «به چی فکر می‌کنی «سارا»؟ خیلی ساکتی.» او دستش را دور دخترش حلقه کرد.

سارا گفت: «دارم به خونمون توی «هند» فکر می‌کنم و آفتاب داغ و آسمان آبی. بابا من فکر نکنم از «انگلیس» خوشم بیاد.» پدرش گفت: «آره، خیلی با «هند» فرق داره. اما تو باید در «لندن» به مدرسه بری و من به «هند» برگردم و کار کنم.» سارا گفت: «درسته، می‌دونم بابا اما دلم می‌خواد کنار تو باشم. لطفا با من بیا مدرسه! من می‌تونم تو درس‌ها بت کمک کنم.» آقای «کرو» لبخند زد اما خوشحال نبود.

Level 2

پیش‌تر در مجله فرادرس ۱۵ داستان کوتاه انگلیسی سطح مبتدی را همراه با ترجمه فارسی و فایل صوتی ارائه کردیم، در این بخش از مطلب، سه کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی Level 2 از سری مجموعه کتاب‌های Oxford Bookworm را به شما معرفی می‌کنیم. کتاب‌های Level 2 مناسب زبان‌آموزان سطح A2-B1 است. این سطح را می‌توان مرز بین سطح مبتدی و متوسط در نظر گرفت. دقت داشته باشید که ضمن معرفی کتاب و ارائه خلاصه‌ای از داستان آن، نمونه‌ای از متن آن را آورده‌ایم تا سطح لغات و ساختارهای دستوری آن را ببینید.

اگر هم به یادگیری زبان انگلیسی از طریق گوش دادن به کتاب‌های داستان صوتی انگلیسی علاقه‌مند هستید، می‌توانید فیلم آموزش زبان انگلیسی با کتاب داستان کیمیاگر از فرادرس را ببینید که لینک آن را در ادامه آورده‌ایم.

۱. کتاب داستان Anne of Green Gables

جلد کتاب داستان «آن در گرین گیبلز»

شاید اکثر ما این داستان را با کارتون «آن‌ شرلی» به یاد داشته باشیم اما این کارتون در اصل از رمان «آن در گرین گیبلز» (Anne of Green Gables) نوشته «L. M. Montgomery» اقتباس شده است. انتشارات Oxford Bookworms نسخه ساده‌‌شد‌ه‌ای از این رمان را برای زبان‌آموزان سطح مبتدی ارائه کرده است. خواندن این داستان برای یادگیری لغات جدید انگلیسی گزینه بسیار مناسبی است. همچنین، به تقویت درک مطلب در Reading کمک می‌کند و زبان‌آموز را با ساختارهای گرامری پیشرفته‌تری مثل زمان «حال کامل در انگلیسی» (Present Perfect) آشنا می‌کند.

داستان این‌طور شروع می‌شود که دو خواهروبردار مزرعه‌دار تصمیم می‌گیرند پسربچه یتیمی را به سرپرستی بگیرند تا در کارهای مزرعه به آن‌ها کمک کند. اما در کمال تعجب، یتیم‌خانه یک دختربچه پرحرف به اسم «Anne Shirley» را به روستای آن‌ها می‌فرستد و این اتفاق زندگی جدیدی را برای او رقم می‌زند.

شرح کتاب:

  • نویسنده: L. M. Montgomery
  • تعداد صفحات: ۶۴
  • ژانر: ادبیات داستانی کودکان
  • سطح: A2-B1

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن این کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample:

Matthew Cuthbert lived with his sister Marilla on their farm on Prince Edward Island in Canada...They were both tall and thin, with dark hair. Everybody in Avonlea knew that the Cuthberts were quiet people who worked very hard on their farm.
One afternoon Matthew drove the horse and cart to the station. 'Has the five-thirty train arrived yet?' he asked the station-master. 'Yes,' the man replied. 'And there's a passenger who's waiting for you. A little girl.'
'A little girl?' asked Matthew. 'But I've come for a boy! The children's home is sending us one of their orphan boys. We're going to adopt him, you see, and he's going to help me with the farm work.'
'Well, perhaps the children's home didn't have any boys, so they sent you a girl,' answered the station-master carelessly 'Here she is.'...She was about eleven, with long red hair in two plaits. Her face was small, white, and thin, with a lot of freckles, and she had large grey-green eyes.

ترجمه

ترجمه:

«متیو شابرت» با خواهرش «ماریلا» در مزرعه‌شان جزیره «پرنس ادوارد» در کشور «کانادا» زندگی می‌کردند. هر دوی آن‌ها لاغر و قدبلند بودند. تمام اهالی «اونلی» می‌دانستند که خانواده «شاربرت‌» مردم بی‌سروصدایی بودند که سخت در مزرعه‌شان کار می‌کردند.

یک بعدازظهر «متیو» با اسب و درشکه به ایستگاه قطار رفت. او از مسئول ایستگاه پرسید: «قطار پنجاه و سه رسیده است؟» مرد جواب داد: «بله و یه مسافر منتظر شما است. یه دختربچه.»

«متیو» پرسید: «یه دختربچه؟ اما من دنبال یه پسر اومدم! یتیم‌خانه یکی از پسر‌بچه‌های یتیمش رو برای ما می‌فرسته. ما قراره به سرپرستی بگیریمش، آخه اون هم قراره تو کارهای مزرعه به ما کمک کنه.»

مسئول قطار با بی‌تفاوتی گفت: «خب، حتما یتیم‌خانه هیچ پسری نداشته، برای همین یه دختر براتون فرستادن. اون اینجاست.»... او حدودا ۱۱ سال داشت، با موهای قرمز بلند که در دو طرف بافته شده بود. صورت کوچک، سفید و کشیده‌ای با کک‌ومک فراوان و چشم‌های درشت سبز-طوسی داشت.

۲. کتاب داستان Huckleberry Fin

تصویر جلد کتاب داستان «هاکلبری فین»

انتشارات آکسفورد در سری کتاب‌های Oxford Bookworms رمان «Huckleberry Fin» (هاکلبری فین) از «Mark Twain» را که یکی از شاهکارهای ادبی کلاسیک به‌شمار می‌آید، در قالب یک کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی منتشر کرده است. این کتاب، لغات مهمی دارد که فهرستی از آن را می‌توانید در انتهای کتاب ببینید. همچنین، این کتاب زبان‌آموز را با ساختارهای گرامری پرکاربرد مثل ساختار انواع قید در زبان انگلیسی آشنا می‌کند. در بخش انتهایی آن نیز تمرین‌های متنوعی برای سنجش درک مطلب و لغات جدید ارائه شده است.

«Huckleberry Fin» داستان پسر نوجوانی به همین نام را روایت می‌کند که از دست پدرش از خانه فرار می‌‌کند و با یک قایق کوچک چوبی روانه رودخانه «می‌سی‌سی‌پی» (Mississippi) می‌شود. «هالکبری» در مسیرش با برده‌ای رنگین‌پوست به اسم «Jim» آشنا می‌شود که مانند او در فرار است و برای هر کس که او را دستگیر کند، ۳۰۰ دلار جایزه در نظر گرفته شده است. دیری نمی‌گذرد که بین «هالکبری» و «فین» یک پیوند دوستی شکل می‌گیرد. اما آن‌ها مسیری سخت و پرماجرا پیش رو دارند.

شرح کتاب:

  • نویسنده: Mark Twain
  • انتشارات: Oxford Bookwroms
  • تعداد صفحات: ۵۶
  • ژانر: ماجراجویی، نقد طنز‌آمیز، ادبیات داستانی کودکان
  • سطح: A2-B1

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن کتاب را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample: So I decided to escape and go down the river and live in the woods somewhere. When Pop was out, I began to cut a hole in the wooden wall of the hut. In a few days, when the hole was bigger, I could take the wood out, escape through the hole, and put the wood back. One morning Pop sent me down to the river to catch some fish for breakfast. To my surprise, there was a canoe in the water, and there was no one in it. Immediately, I jumped into the river and brought the canoe to the side. It was lucky that Pop didn’t see me, and I decided to hide the canoe under some trees and use it when I escaped. That afternoon, Pop locked me in and went off to town.’ He won’t be back tonight,’ I thought, so I began to work hard at my hole.

ترجمه

ترجمه:

پس تصمیم گرفتم فرار کنم و از رودخانه رد شوم و در جایی از جنگل زندگی کنم. وقتی پدر بیرون بود، شروع بریدن سوراخی در دیوار چوبی کلبه کردم. در عرض چند روز، وقتی سوراخ بزرگ‌تر می‌شد، می‌توانستم از داخل سوراخ فرار کنم و چوب را سر جایش بگذارم. یک روز پدر من را به پایین رودخانه فرستاد تا برای صبحانه چندتا ماهی بگیرم. در کمال تعجب، یک قایق تخت چوبی در آب بود و کسی هم در آن نبود.

بی‌درنگ به داخل رودخانه پریدم و قایق را به کنار رود آوردم. شانس آوردم پدر من را ندید و تصمیم گرفتم که قایق را زیر چند درخت قایم کنم و موقع فرار از آن استفاده کنم. عصر آن روز، پدر من را در خانه حبس کرد و به شهر رفت. با خودم گفتم: «امشب برنمی‌گردد.» برای همین تصمیم گرفتم بیشتر روی سوراخ [دیوار] کار کنم.

۳. کتاب داستان Alice's Adventures in Wonderland

تصویر جلد کتاب داستان «ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب»

«ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب» (Adventures of Alice in Wonderland) نوشته «Lewis Carrol» برای اولین‌بار در سال ۱۸۶۵ منتشر شد. بعد‌ها انتشارات آکسفورد در سری کتاب‌های Oxford Bookworms نسخه ساده‌تری از آن را برای زبان‌آموزان سطح مبتدی ارائه کرد. خواندن این کتاب لغات جدید بسیاری را به شما می‌آموزد و برای تقویت ریدینگ گزینه بسیار مناسبی است. همچنین، این داستان شما را با ساختارهای گرامری پرکاربردی مثل گرامر as as و Adjective Clause آشنا می‌کند. در انتهای این داستان فهرستی از لغات سخت قرار دارد و تمرین‌های متنوعی برای سنجش درک مطلب و واژگان جدید در آن گنجانده شده است.

شرح کتاب:

  • نویسنده: Lewis Carrol
  • انتشارات: Oxford Bookworms
  • تعداد صفحات: ۶۴
  • ژانر: فانتزی، سورئال
  • سطح: A2-B1

«Adventures of Alice in Wonderland» درمورد دختر کم‌سن‌وسالی به اسم «آلیس» است که یک روز در چمن‌زاری خوابش می‎‌برد و خواب می‌بیند که مشغول تعقیب کردن خرگوشی به لانه‌اش است. اما بعد از ورودش به لانه خرگوش، وارد سرزمینی عجیب می‌شود و در آنجا با موجودات و شخصیت‌های عجیب زیادی روبه‌رو می‌شود؛ مثل کرم ابریشمی که پیپ می‌کشد یا گربه‌ای که به نیشخند شیطنت‌آمیزش معروف است.

در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از متن این کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی را همراه با ترجمه فارسی آن بخوانید.

Text Sample: Alice looked all around her at the flowers and the trees, but she could not see anything to eat. Then, she saw a large mushroom near her. It was as tall as she was. She walked across to look at it, and there, on top of the mushroom, was a large caterpillar smoking a pipe. After a while, the Caterpillar took the pipe out of its mouth and said to Alice in a slow, sleepy voice, 'Who are you?'
'I don't really know, sir,' said Alice. 'I know who I was when I got up this morning, but I have changed so often since then. I think I am a different person now.' 'What do you mean by that?' said the Caterpillar. 'Explain yourself!' 'I can't explain myself, sir,' said Alice, 'because I'm not myself, you know.' 'I don't know,' said the Caterpillar.

ترجمه

ترجمه: «آلیس» به دور و اطرافش به گل‌ها و درختان نگاه کرد اما نتوانست چیزی برای خوردن پیدا کند. سپس، یک قارچ بزرگ نزدیک خودش دید. قارچ به بلندی خودش بود. جلو رفت تا به آن نگاه کند اما آنجا، در بالای قارچ، یک کرم‌ ابریشم در حال پیپ کشیدن بود. بعد از مدتی، کرم ابریشمی پیپ را از دهانش در آورد و با صدای آرام و خواب‌آلود به آلیس گفت: «تو کی هستی؟»

«آلیس» گفت: «نمی‌دونم آقا. امروز صبح وقتی بیدار شدم می‌دونستم چه کسی هستم اما از اون موقع هی تغییر کردم. فکر می‌کنم الان شخص دیگه‌ای شدم.» کرم ابریشم پرسید: «منظورت از این حرف چیه؟ منظور خودت رو توضیح بده!» آلیس گفت: «نمی‌تونم منظور خودم رو توضیح بدم چون دیگه خودم نیستم، می‌دونین چی می‌گم.» کرم ابریشم گفت: «نه، نمی‌دونم.»

کتاب داستان صوتی انگلیسی

کتاب‌های داستان صوتی نیز می‌توانند منبع خوبی برای تقویت زبان انگلیسی باشند. این کتاب‌ها، علاوه بر کمک به بهبود «درک مطلب» (Reading Comprehension) با آشنا کردن شما با تلفظ صحیح کلمات به تقویت مهارت Listening نیز کمک می‌کنند. همچنین، نوع یادگیری از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و ممکن است برخی زبان‌آموزان از محتوای شنیداری و بصری نتیجه بهتری بگیرند.

در مجموعه فیلم‌های آموزشی زبان انگلیسی فرادرس، کتاب‌های داستان صوتی متنوعی منتشر شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

فیلم آموزش واژگان انگلیسی مبتنی بر داستان‌خوانی
برای دیدن فیلم آموزش واژگان انگلیسی مبتنی بر داستان‌خوانی روی تصویر بالا کلیک کنید.

فیلم‌‌های آموزشی زیر از فرادرس نیز می‌توانند در کنار داستان‌خوانی به تقویت دایره لغات انگلیسی شما کمک کنند:

جمع‌بندی

در این مقاله ۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی از انتشارات Oxford Bookworms را به شما معرفی کردیم و دیدیم که متن این کتاب‌های داستان سطح‌بندی شده متناسب با سطح دانش لغوی و گرامری زبان‌آموز سطح مبتدی ساده‌سازی شده است. در این معرفی، ضمن ارائه خلاصه‌ای از هر داستان، قسمتی از متن آن را همراه با ترجمه فارسی خواندیم. در ادامه فهرستی از این داستان‌های سطح‌بندی شده را می‌توانید ببینید.

  • سطح ۰ (A1)
    • کتاب داستان Robin Hood
    • کتاب داستان Red Roses
    • کتاب داستان New York café
  • سطح ۱ (A1-A2)
    • کتاب داستان The Elephant Man
    • کتاب داستان The Wizard of Oz
    • کتاب داستان Sherlock Holmes and the Duke's son
    • کتاب داستان A Little Princess
  • سطح ۲ (A2-B1)
    • کتاب داستان Anne of Green Gables
    • کتاب داستان Huckleberry Fin
    • کتاب داستان Alice's Adventures in Wonderland

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Oxford University PressCuyahoga Community CollegeBritannica DictionarySuper Summary
۱ دیدگاه برای «۱۰ کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی – معرفی بهترین عناوین»

بسیار عالی و مفید میباشد واقعا راضی هستم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *