فضاپیماهای وویجر در فضای میان ستاره ای — تصویر نجومی ناسا

۲۴۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
فضاپیماهای وویجر در فضای میان ستاره ای — تصویر نجومی ناسا

فضاپیماهای «وویجر ۱» (Voyager 1) و «وویجر ۲» (Voyager 2) در سال ۱۹۷۷ برای بررسی سیارات بیرونی منظومه شمسی به فضا پرتاب شدند. این فضاپیماها طولانی‌‌ترین مأموریت فضایی و دورترین فاصله از سیاره زمین را داشته‌‌اند. هردوی آن‌‌ها به آن‌‌سوی «هلیوسفر» (Heliosphere) سفر کرده‌‌اند، قلمرویی که با تأثیر باد خورشیدی و میدان مغناطیسی خورشید تعریف می‌‌شود.

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید.

وویجر ۱ و ۲ در چهل‌ و پنجمین سال سفرشان به‌‌سمت ستاره‌‌ها، به‌‌ترتیب به‌‌فاصله تقریباً ۲۲ ساعت نوری و ۱۸ ساعت نوری از خورشید رسیده‌‌اند و تنها فضاپیماهایی هستند که درحال حاضر فضای میان‌‌ستاره‌‌ای را کاوش می‌‌کنند. هر فضاپیما حامل یک دیسک مسی ۱۲اینچی با روکش طلا همراه با ضبط صداها، تصاویر و پیام‌‌ها است. این دیسک‌‌های طلایی که برای انتقال گزارشی از زندگی و فرهنگ روی سیاره زمین درنظر گرفته شده‌‌اند، در محیطی نگه‌‌داری می‌‌شوند که می‌‌توانند سفری میان‌‌ستاره‌‌ای به‌‌مدت یک میلیارد سال را تاب بیاورند.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
۱ دیدگاه برای «فضاپیماهای وویجر در فضای میان ستاره ای — تصویر نجومی ناسا»

سلام و درود.. واقعا شگفت آور هست که وویجر ها بعد از گذشت ۴۵ سال همچنان به حرکت خود ادامه می دهند و وارد فضای میان ستاره ای شده‌اند.. (وویجر ها با سوخت هسته‌ای انرژی مورد نیاز خود را تامین میکنند)

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *