بهترین سایت های هوش مصنوعی سال ۲۰۲۴ برای کارهای مختلف

۴۰۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۳۴ دقیقه
بهترین سایت های هوش مصنوعی سال ۲۰۲۴ برای کارهای مختلف

همان‌گونه که کسب و کارها و افراد متخصص سعی در افزایش چابکی و کارایی خود دارند، هوش مصنوعی یا AI نیز پیشروی کرده و نقش آن رفته رفته در زندگی ما مهم‌تر می‌شود. تعداد ابزارهای هوش مصنوعی با هدف افزایش بهره‌وری و ساده‌سازی عملیات کسب و کار، به‌طور فزاینده‌ای بیشتر شده و مورد پذیرش و بهره‌برداری افراد و کسب و کارهای گوناگون قرار می‌گیرند. AI در حال تغییر نحوه کار ما در زمینه‌های گوناگون، از تولید محتوای متنی و تحلیل احساسات به کمک هوش مصنوعی گرفته تا ساخت عکس، ویدیو و تحلیل پیش‌گویانه است. در این مطلب از مجله فرادرس می‌خواهیم ابزارها و بهترین سایت های هوش مصنوعی کنونی را معرفی کنیم که بهره‌وری شما را در زمینه‌‌های گوناگون و کارهای مختلف افزایش می‌دهند.

فهرست مطالب این نوشته

هنگامی‌که صحبت از هوش مصنوعی می‌شود و اخباری در مورد این فناوری شگفت‌انگیز و انقلابی می‌شنوید ممکن است فکر کنید که به حوزه کاری شما مربوط نیست و این موضوع، بدون تأثیرگذاری روی زندگی روزمره شما، تنها قابلیتی است که شرکت‌های بزرگ فناوری روی آن متمرکز هستند. اما حقیقت، چیز دیگری است و بیشتر افراد از صبح تا شب با کاربردهای متنوع فناوری AI، به‌طور مثال در شبکه‌های اجتماعی یا فروشگاه‌های آنلاین و بسیاری موارد دیگر رو به رو هستند. در این مطلب، کاربردها و سایت‌های مختلفی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در روند زندگی و کار شما تأثیرگذار باشند، ضمن اینکه خصوصیات و نقاط قوت و ضعف آن‌‌ها را نیز بیان می‌کنیم. به‌طور مثال اگر تولید‌کننده محتوا هستید، می‌توانید از چت‌بات‌های این حوزه برای ایجاد محتوای متنی با موضوع مدنظر بپردازید. یا اینکه با تولید تصاویر واقع‌گرایانه - در سبک دلخواه - به آنچه در ذهن خود دارید زندگی ببخشید.

بهترین سایت های هوش مصنوعی کدامند؟

در ادامه، عناوین برخی از ابزارها و بهترین سایت های هوش مصنوعی را فهرست کرده‌ایم که به کمک این فناوری شگفت‌انگیز، قابلیت‌‌های بسیاری را برای شما فراهم کنند. این سایت‌ها، موضوعات گوناگونی نظیر چت‌بات‌های هوش مصنوعی، ساخت و ویرایش ویدیو، تولید و ویرایش عکس، تولید متن و ایجاد چهره با هوش مصنوعی را در بر می‌گيرند.

  • چت‌بات‌های «ChatGPT»، بینگ یا «Copilot» مایکروسافت، «Claude 2»، جمنای یا گوگل بارد و «Pi»
  • بهترین سایت های هوش مصنوعی برای کار با ویدیوها از جمله «Synthesia» ،«Runway» ،«Unscreen» ،«VREW» ،«Descript» و «‎Nova A.I».
  • بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی شامل «DALL-E 2» ،«Stable Diffusion XL» ،«Midjourney» و «Picsart».
  • ابزارهای نویسندگی و تولید متن AI نظیر «Writer»، چت جی پی تی، «Notion AI» و «NeuralText».
  • ابزار AI برای کار روی صدا شامل «Murf» ،«LALAL.AI» و مولد گفتار «FakeYou».
  • بهترین سایت های هوش مصنوعی مرتبط با موسیقی نظیر «Jukebox» و «AIVA».
  • ابزار نقاشی «AutoDraw» و ابزار «Craiyon».
  • ابزارهای AI ساخت چهره «This Person Does Not Exist» و «Fake People».

یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی با فرادرس

یکی از بهترین راه‌‌های یادگیری و آشنایی با قابلیت‌هایی که سایت‌ها و ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برایمان فراهم می‌کنند، فیلم‌‌های آموزشی است. شما می‌توانید از مجموعه فیلم‌‌های آموزشی ابزارهای هوش مصنوعی، مقدماتی تا پیشرفته فرادرس برای این منظور استفاده کنید.

فیلم‌‌های آموزشی ابزارهای هوش مصنوعی فرادرس
برای مشاهده فیلم‌‌های آموزشی ابزارهای هوش مصنوعی فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

عناوین برخی از فیلم‌های آموزشی موجود در این مجموعه آموزشی فرادرس را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

در ادامه این مطلب، به معرفی بهترین سایت های هوش مصنوعی پرداخته‌ایم.

بهترین چت بات های هوش مصنوعی

معرفی بهترین ابزارهای مجهز به AI را می‌خواهیم از سایت‌هایی شروع کنیم که هوش مصنوعی را به میان عموم مردم آورده‌اند. ربات‌های گفت و گو یا چت‌بات‌های هوش مصنوعی، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به‌وسیله «مدل‌های زبانی بزرگ» (Large Language Models | LLM) با هوش مصنوعی گفت و گو کنید. یعنی در قالب یک مکالمه، سوال خود را بپرسید و پاسخ‌های هوش مصنوعی را از آن دریافت کنید. بهترین چت‌بات‌های موجود که در حال حاضر می‌توانیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، منطق و استدلال پیشرفته‌ای را به‌کار می‌گیرند، کدنویسی می‌کنند و محاسبات ریاضی را انجام می‌دهند. اسامی برخی از این چت‌بات‌ها را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  • چت‌بات ChatGPT
  • هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ
  • هوش مصنوعی گوگل بارد
  • هوش مصنوعی Pi

چت بات ChatGPT

ChatGPT را می‌توان چت‌بات اصلی هوش مصنوعی دانست که پس از انتشار آن در اواخر سال ۲۰۲۲، سر و صدای زیادی به پا کرد و محبوبیت آن در سال ۲۰۲۳، هوش مصنوعی را دوباره در صدر خبرها قرار داد. استفاده از این ابزار هوش مصنوعی بسیار ساده است. با پرامپت نویسی در کادر موجود در پایین صفحه آن، گفت و گویی را شروع می‌کنیم. این پرامپت می‌تواند سوالی در مورد هر موضوعی باشد که به‌دنبال پاسخی برای آن هستیم. به‌طور مثال، می‌تواند درخواستی از هوش مصنوعی باشد برای اینکه محتوایی با موضوع مشخص تولید کند. یا اینکه کدهای برنامه‌ای نرم‌افزاری را با زبان برنامه‌نویسی مشخصی بنویسد. همچنین، اگر هر کدام از این پاسخ‌ها برایتان جالب بود می‌توانید با ایجاد یک لینک، آن را با سایرین به اشتراک بگذارید یا اینکه ادامه مکالمه را به آن‌ها بسپارید.

با وجود اینکه گاهی اوقات ممکن است شاهد اشتباهاتی از سوی این چت‌بات باشیم، اما این ابزار هوش مصنوعی هنوز هم در این صنعت پیشتاز است. ChatGPT آنچه که در مکالمات گفته‌اید را به یاد آورده و از آن به‌عنوان زمینه‌ای برای ارائه دقیق‌تر پاسخ‌های بعدی خود استفاده می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند فرمان‌های متنی را بگیرد و شما را در شکل‌دهی و سفارشی‌سازی خروجی یاری دهد. تنها می‌بایست به یاد داشته باشیم که پاسخ‌‌ها را به لحاظ صحت، دوباره و با منابع دیگر نیز بررسی کنیم. این مورد، به‌ویژه در موضوعات حساس مربوط به قوانین حقوقی، پزشکی و غیره اهمیت بیشتری دارد.

مردی خوشحال از آشنایی با بهترین سایت های هوش مصنوعی

در حالی‌که جی پی تی ۳٫۵ در حال حاضر بسیار تحسین برانگیز است اما جی پی تی ۴ عملکرد بسیار بهتری را ارائه می‌دهد. این مدل روی دیتاست‌های بسیار بزرگتری آموزش دیده که باعث می‌شود عملکرد منعطف‌تر و دقیق‌تری را در خروجی‌های نوشتاری داشته باشد و حتی با ارائه تصویری ثابت، می‌تواند پیش‌بینی کند که در آینده چه اتفاق می‌افتد.

مدتی پس از انتشار ChatGPT، شاهد رویداد‌هایی بیشتری بودیم، به نحوی‌که اکنون می‌توانیم به‌طور مستقیم در چت جی پی تی، به کمک موتور DALL-E 3، پرامپت‌های متنی خود را به عکس تبدیل کنیم. حتی با استفاده از GPT می‌توانیم ربات سفارشی خود را با داده‌ها و دستورات منحصر به فرد بسازیم. این ربات‌های نرم‌افزاری یا Bot-ها می‌توانند وظایف ساده‌ای را انجام دهند، فرایندهایی را ساده کنند یا اینکه تنها کارهایی معمولی را به‌خاطر جالب یا سرگرم‌کننده بودن آن انجام دهند.

از خصوصیات این چت‌بات می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که از مدل جی‌پی‌تی ۳٫۵ و ۴ و همچنین DALL.E ۲ و ۳ از OpenAI برای تولید محتوای نوشتاری و تصویری استفاده می‌کند .

  • لینک وب‌سایت چت جی پی تی: «+»

ربات گفت و گوی Claude 2

ربات گفت و گوی Claude از شرکت Anthropic به‌دنبال این است که سودمند، بی‌‌ضرر، صادق و صمیمی باشد. مکالمه با آن جریانی طبیعی دارد، با پاسخ‌هایی که مستقیم - و بدون حاشیه رفتن - به اصل مطلب می‌پردازند. بدون مقدمه و نتیجه‌گیری طولانی که گاهی اوقات در ChatGPT شاهد آن هستیم.

وب سایت Claude

نکته برجسته‌ای که در مورد این ابزار هوش مصنوعی وجود دارد، اندازه ویژگی «Context Window» مربوط به آن است. این ویژگی به بیشینه تعداد توکن‌هایی اشاره دارد که مدل، هنگام تولید متن می‌تواند به‌خاطر بیاورد. به بیان ساده‌تر، مقدار طولانی‌تر آن به مدل امکان می‌دهد تا اطلاعات بیشتری از قسمت‌های گوناگون یک متن - در یک زمان - را هنگام پاسخ دادن در نظر بگیرد.

به بیان دیگر، این خصوصیت بیان‌گر حافظه مکالمه‌ای است که چت‌بات‌ها به آن تجهیز شده‌اند. این ویژگی به چت‌بات کمک می‌کند تا مواردی نظیر اینکه در حال صحبت در مورد چه موضوعی هستید، چه پرسش‌هایی را پیش از این داشته‌اید و چه پاسخی به شما داده است را به یاد بیاورد. این قابلیت، همان چیزی است که باعث می‌شود تا پاسخ دادن به پرامپتی نظیر «می‌تونی همه چیزهایی که در موردش صحبت کردیم رو به‌طور خلاصه بهم بگی؟» توسط چت‌بات امکان‌پذیر شود.

کاربری خوشحال از تعامل با بات هوش مصنوعی

چت‌جی‌پی‌تی تنها می‌تواند تا ۱۲ هزار کلمه را به‌خاطر بسپارد و این مقدار در چت‌بات Claude به ۷۵ هزار می‌رسد. با توجه به امکان آپلود فایل، این مدل هوش مصنوعی برای کارهایی نظیر خلاصه‌سازی و سوال پرسیدن بر مبنای اسناد طولانی، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. تنها می‌بایست به یاد داشته باشیم که تعداد کل کلمات - مجموعه سوال‌ها و پاسخ‌ها - کمتر از حد تعیین شده باشد.

برخی از خصوصیات چت‌بات Claude 2 - به‌عنوان چت‌باتی با طولانی‌ترین حافظه مکالمه - را در ادامه آورده‌ایم.

  • از مدل اختصاصی خود استفاده می‌کند.
  • پلن رایگان این ابزار هوش مصنوعی به ۲۵ پیام در روز محدود شده است و به منظور دسترسی به تعداد بیشتر، می‌توانید مشترک پلن‌های پولی آن شوید.
  • لینک وب‌سایت Claude: «+»

چت بات بینگ یا Copilot مایکروسافت

مایکروسافت در ابتدای سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاری خود را در OpenAI را افزایش داد و شروع به توسعه و ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات خود کرد. یکی از این محصولات، Bing - موتور جست و جوی مایکروسافت - بود که در حال حاضر دارای تجربه چت با هوش مصنوعی است و شما را در جست و جوی وب یاری می‌دهد. پس از اینکه پرامپت خود را در این ابزار وارد کردید، در اینترنت به دنبال خواسته شما می‌گردد، نتایج را پردازش می‌کند و پاسخی به شما ارائه می‌دهد که دربرگیرنده لینک‌هایی است که به‌عنوان منبع استفاده کرده است.

این ابزار در حال حاضر می‌تواند نتایج جستجوی عکس را در پنجره چت نشان دهد اما عملکرد مناسبی را در این رابطه ارائه نمی‌دهد. به‌طور معمول، فهرستی از لینک‌های مربوط به تصویر را چاپ می‌کند به‌جای اینکه گالری تصاویر را نشان دهد. همچنین اگر بخواهید مکالمه پیشین را به طور مجدد بخوانید می‌توانید این کار را با کلیک روی مورد دلخواه در سمت راست پنجره آن، انجام دهید.

جدای از موارد گفته شده در مورد جست و جو، هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ در حال حاضر به موتور DALL.E 3 از OpenAI متصل است. بنابراین، می‌توانید به تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. می‌توانید به هنگام چت، پرامپتی را وارد و عکسی را ایجاد کنید. پس از دریافت خروجی نیز می‌توانید درخواست باز تولید آن را با دستورات جدید داشته باشید، هر چند که شاید همیشه عملکرد خیلی خوبی را ارائه ندهد.

این ابزار هوش مصنوعی، به‌طور کامل با مایکروسافت Edge - مرورگر رسمی‌مایکروسافت ویندوز - تلفیق و یکپارچه شده است و دارای چندین ابزار جالب است. این ابزارها، به شما امکان تولید متن در نوار کناری یا Sidebar و الصاق یا Paste کردن آن در هر فیلد ورودی از صفحه وب را تنها با یک کلیک می‌دهد. از مزایای این ابزار، به‌طور مثال می‌توان به تولید متن ایمیل با چت‌بات هوش مصنوعی و کپی کردن آن در صفحه Compose ایمیل اشاره کرد.

دختری در حال تعامل با بات هوش مصنوعی در لپتاپ خود

هوش مصنوعی بینگ هنوز هم گاهی اوقات دارای رفتاری غیر معمول است. به‌طور مثال، گاهی اوقات مکالمه را به‌طرز غیر منتظره‌ای پایان می‌دهد. اگر به شما گفت که نمی‌خواهد گفت و گو ادامه پیدا کند، برداشت خاصی از آن نداشته باشید و با انتخاب New Thread، به کار خود ادامه دهید. از خصوصیات چت‌بات هوش مصنوعی بینگ یا Copilot - با امکان جست و جوی آنلاین و تولید متن و عکس - می‌توان به این مورد اشاره کرد که این ابزار AI از مدل‌‌های جی‌پی‌تی OpenAI و DALL.E استفاده می‌کند.

  • لینک وب‌سایت Copilot: «+»

ربات گفت و گوی Gemini یا گوگل بارد

«جِمِنای» (Gemini)، خانواده‌ای از مدل‌های جدید هوش مصنوعی گوگل محسوب می‌شود. با اینکه گوگل برای حدود یک دهه در پژوهش‌های هوش مصنوعی پیشرو بوده و معماری «ترنسفورمر» (Transformer) - یکی از فناوری‌های اصلی در مدل‌های بزرگ زبانی یا LLM - را توسعه داده است، اما OpenAI و مدل‌های GPT آن، در این زمینه تسلط بیشتری پیدا کرده‌اند.

چت‌بات جمنای - یا همان هوش مصنوعی گوگل بارد سابق - به شما امکان دسترسی مستقیم به هوش مصنوعی گوگل را می‌دهد. برای ورود و به‌کارگیری این ابزار، تنها کافی است تا یک اکانت گوگل داشته باشید. جمنای شما را در موارد متعددی مانند نوشتن - و تولید محتوای گوناگون - برنامه‌ریزی، یادگیری مباحث گوناگون و بسیاری کارهای دیگر یاری می‌دهد. در واقع، این مدل زبانی بزرگ که توسط گوگل ساخته شده، امکان تولید متون مختلف، ترجمه متون، تولید محتوای خلاقانه، پاسخ‌دهی به سوالات، آموزش و غیره را برای شما فراهم می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به پرسش‌های باز و چالشی شما پاسخ دهد. به زبان‌های گوناگون برنامه‌نویسی کند و از طریق گوگل‌سرچ به اطلاعات روز دسترسی داشته باشد.

برخی از خصوصیات چت‌بات جمنای را در ادامه آورده‌ایم.

  • به اطلاعات گسترده روی اینترنت دسترسی دارد.
  • قابلیت تولید محتوای خلاقانه نظیر شعر، داستان، کدهای برنامه‌نویسی، ایمیل، مقاله و غیره را دارد.
  • توانایی پاسخ‌دهی به سوالات شما، به‌عنوان متخصص حوزه مورد نظر را دارد.
  • یادگیری و پیشرفت مستمر
  • از معایب این سیستم نیز می‌توان به مواردی نظیر قرار داشتن در مرحله توسعه، احتمال بروز اشتباهات، عدم دسترسی به اطلاعات دنیای واقعی و احتمال پاسخ‌دهی به‌صورت جانبدارانه به‌خاطر آموزش دیدن روی داده‌های واقعی اشاره کرد.
  • لینک وب‌سایت Gemini: «+»

چت بات Pi

چت‌بات هوش مصنوعی Pi - با تلفظ پای و کوتاه شده Personal Intelligence یا هوش شخصی - یکی از جدیدترین و بهترین سایت های هوش مصنوعی و چت‌بات از Inflection AI است که با هدف جذاب و حمایت‌گر بودن برای کاربران، طراحی شده است. با وجود اینکه شاید به اندازه ChatGPT انعطاف‌پذیر نباشد - در مواردی مانند مقاله‌نویسی یا جست و جوی در اینترنت - اما تجربه کاربری تازه‌ و قابل توجهی را فراهم می‌کند.

دختری که به ربات هوش مصنوعی زل زده است

این ابزار هوش مصنوعی، ساده و مینیمال است و انیمیشن‌ها و جزئیات جذاب زیادی در خود دارد. هنگام استفاده، این نکته را متوجه خواهید شد که Pi برای ارائه پاسخ‌های طولانی تنظیم نشده است. در عوض، عاشق سوال پرسیدن است و صحبت‌های کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهد. این ابزار می‌خواهد که کاربر، اتفاقات روزانه خود را تعریف کند، از مشکلات خود بگوید یا اینکه مسائل زندگی خود را در میان بگذارد. لحن دوستانه‌ای دارد، و با اینکه گاهی اوقات شاید مبهم به‌نظر برسد اما همیشه حرف‌های خوبی برای گفتن دارد.

افزون بر حالت عادی گفت و گو که در این ابزار فراهم شده، می‌توانید به وضعیت SupportPi بروید و در مورد مسائل خود صحبت کنید، مشورت از بگیرید یا اینکه تنها به‌عنوان یک گوش شنوا برای بیان مواردی که در ذهن دارید از آن استفاده کنید. می‌توانید این مدل‌ها را با بخش Discover تلفیق کنید، جایی‌که امکان انتخاب نوع مکالمه با گزینه‌هایی نظیر Practice a Big Conversation ،Get Motivated و Just Vent وجود دارد.

در حال حاضر، استفاده از این ابزار، رایگان است. بنابراین می‌توانید استفاده از آن را به‌راحتی شروع کنید. برای حفظ تاریخچه گفت و گو می‌بایست نام و شماره تلفن خود را به برنامه بدهید. Pi از این طریق می‌تواند گاهی به شما پیامک دهد و بپرسد که اوضاع چگونه پیش می‌رود. این روش، یادآوری خوبی برای بررسی و پیگیری اوضاع است. از خصوصیات چت‌بات Pi به عنوان یک ابزار AI برای استفاده شخصی، می‌توان به این مورد اشاره کرد که Pi از مدل Inflection-1 استفاده می‌کند.

  • لینک وب‌سایت چت‌بات Pi : «+»

بهترین سایت تولید و ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی

ویدیو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های کنونی دانست که تماشای آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. اما هنگامی‌که صحبت از ساخت ویدیو می‌شود، موضوع شاید آنقدر هم سرگرم‌کننده نباشد.

فرقی نمی‌کند که تولید‌کننده محتوا، تدوین‌گر حرفه‌ای ویدیوها یا اینکه فردی تازه‌‌کار باشید. در هر حال، احتمالاً این موضوع را می‌دانید که ساخت یک ویدیوی خوب مستلزم دانش، مهارت و تجهیزات مناسب است. البته، منظور زمانی است که به روش‌های سنتی قصد انجام این کار را داشته باشیم. خوشبختانه، اکنون راه‌های بهینه‌تری هم برای این منظور وجود دارد.

دستانی در حال تایپ روی کیبرد لپتاپ

با کمک گرفتن از هوش مصنوعی، می‌توانید با صرف هزینه کمتر و خیلی سریع‌تر، ویدیوهای مدنظر را تولید کنید. ضمن اینکه تمرکز خود را به‌جای مسائل فنی، روی داستان‌سرایی و خلاقیت معطوف می‌کنید. برای این کار، ابزارهای متعددی برای استفاده وجود دارند که شما را در کارهای مخصوص مرتبط با ویدیو یاری می‌دهند. برخی از این ابزارها، فیلم‌های ویدیویی موجود را بهبود می‌بخشند و برخی دیگر، ویدیوهای جدیدی را بر مبنای متن ارائه شده توسط شما می‌سازند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به برخی از بهترین سایت های هوش مصنوعی در زمینه ویدیو بیندازیم.

تولید ویدیو با Synthesia

ابزار هوش مصنوعی Synthesia یکی از پیشگامان و بهترین سایت های هوش مصنوعی تولید ویدیو محسوب می‌شود. با استفاده از پتلفرم ساده و آنلاینی که فراهم شده، می‌توانید ویدیوهایی را با گویندگان - یا مجریان - انسانی و تنها با نوشتن متن، ایجاد کنید. می‌توانید از بین بیش از ۱۶۰ آواتار هوش مصنوعی - مبتنی بر بازیگران واقعی - موردی را انتخاب کنید. این شخصیت‌ها توانایی صحبت کردن - بر مبنای متنی که برایش نوشته‌ایم - با بیش از ۱۴۰ زبان را دارند. می‌توانید یک ویدیوی هوش مصنوعی رایگان بسازید و سپس به یکی از پلن‌‌های Starter یا Enterprise ارتقا دهید.

مزایای و معایب Synthesia

برخی از مزیت‌ها و معایب هوش مصنوعی Synthesia را در ادامه آورده‌ایم.

  • استفاده از این ابزار، بسیار ساده و قابل درک است. به‌همین دلیل، برای مبتدیان گزینه خوبی محسوب می‌شود.
  • از بیش از ۱۴۰ زبان پشتیبانی می‌کند.
  • دارای با کیفیت‌ترین آواتارهای هوش مصنوعی است.
  • برای شروع، تمپلیت‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید مورد دلخواه را از میان آن‌ها انتخاب کنید.
  • این ابزار، توسط بیش از ۵۰ هزار شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دارای دموی رایگان است. پلن‌های Starter ،Creator و Enterprise را نیز با هزینه‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • مواردی مانند مرورگر-محور بودن و عدم شفافیت در هزینه پلن‌های شرکتی این ابزار را می‌توان جزو معایب آن دانست.
  • لینک وب‌سایت Synthesia: «+»
فردی در حال تدوین ویدیو های خود با هوش مصنوعی

تدوین ویدیو با Runway

تدوین ویدیو، فرایندی خسته‌کننده و زمان‌بر است. اما خبر خوش این است که دیگر نیازی به مهارت‌های فنی سنگین و نرم‌افزارهای گران‌قیمت نیست. ابزار هوش مصنوعی Runway عملیات ویرایش و بهبود ویدیوهای شما را فوق‌العاده ساده می‌کند. منظور کارهای رایج مرتبط با ویدیو نظیر حذف پس‌زمینه، تغییر نمایش - نمایان بودن - برخی اشیا، افزودن زیرنویس و بسیاری موارد دیگر است.

این امکان برای شما وجود دارد تا ۳ پروژه را به‌طور رایگان بسازید. همچنین برای موارد بیشتر می‌توانید پلن‌های پولی آن را تهیه کنید. Runway غیر از نسخه پایه که رایگان است، نسخه‌های پولی استاندارد، حرفه‌ای و نامحدود را نیز ارائه می‌دهد.

مزایا و معایب Runway

در ادامه برخی مزایا و معایب این سیستم هوش مصنوعی را آورده‌ایم.

  • Runway امکانات متعددی را در راستای ویرایش ویدیو فراهم می‌کند.
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید ویدیوها را از ابتدا و با کمترین زحمت تولید کنید.
  • Runway، امکان تولید ویدیو با استفاده از تصاویر را نیز به شما می‌دهد.

از معایب این سیستم نیز می‌توانیم به موارد آورده شده در زیر اشاره کنیم.

  • قابلیت‌های زیادی که این ابزار ارائه می‌دهد ممکن است بیشتر از چیزی باشد که مبتدیان لازم دارند.
  • سرعت تولید ویدیوها در آن با کمی‌محدودیت همراه است.
  • ویدیوهایی با مجریان انسانی - واقعی - ارائه نمی‌دهد.
  • لینک وب‌سایت Runway: «+»

ادیت ویدیو با Unscreen

ابزار Unscreen به شما کمک می‌کند تا پس‌زمینه ویدیوهای خود را - به‌صورت خودکار - حذف کنید. یعنی لازم نیست این کار را با انتخاب دستی پیکسل‌ها، رنگ‌ها و Mask-ها انجام دهید. Unscreen در این مورد، ویدیو‌ها را به‌صورت خودکار تحلیل می‌کند. هوش مصنوعی به‌کار رفته حتی کوچکترین جزئیات را تشخیص می‌دهد، بنابراین نتایج بسیار دقیقی را ارائه می‌کند. در رابطه با قیمت این ابزار می‌توان گفت که شما می‌توانید آن را به‌صورت رایگان به‌همراه برخی محدودیت‌ها به‌کار ببرید با این شرایط که تنها به‌صورت GIF خروجی می‌دهد و طول ویدیو به ۵ ثانیه محدود است. اگر نتایجی با کیفیت بالاتر و بدون واترمارک می‌خواهید، پیشنهاد می‌شود نسخه‌های پولی آن را تهیه کنید.

  • لینک وب‌سایت ابزار VREW: «+»
کاربری در حال کار با لپتاپ خود

مزایا و معایب Unscreen

در زیر، به برخی از مزایا و معایب یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی، یعنی Unscreen، اشاره کرده‌ایم.

  • از فرمت‌های گوناگونی نظیر mp4 ،mov ،webm و gif پشتیبانی می‌کند.
  • با استفاده از Unscreen این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که افزون بر حذف پس‌زمینه موجود، مورد جدیدی را به آن اضافه کنید.
  • می‌توانیم این ابزار را با افزونه‌های افترافکت و پریمیر استفاده کنید.
  • این ابزار، ۲ نوع پلن اشتراکی و همچنین، پرداخت به اندازه استفاده را فراهم می‌کند.
  • به‌کارگیری این ابزار برای حل بسیاری از مسائل موجود در ویرایش ویدیو امکان‌پذیر نیست. این مورد را شاید بتوان به عنوان عیب Unscreen بیان کرد.

به لحاظ قیمت‌گذاری، ابزار Unscreen، دو مدل قیمت‌گذاری را ارائه می‌دهد. یکی پلن اشتراکی است و دیگری به‌صورتی است که تنها به میزان مصرف - مدت زمان ویدیو - هزینه پرداخت می‌کنید.

  • لینک وب‌سایت Unscreen: «+»

ابزار تولید زیرنویس VREW

ابزار VREW از هوش مصنوعی برای تولید زیرنویس از گفتار موجود در ویدیوی شما استفاده می‌کند. قابلیت تشخیص سریع گفتار در آن، جایگزین عملیات خسته‌کننده نسخه‌برداری دستی - تبدیل صدا به متن - شده است و به آسانی می‌توانید کپشن‌هایی که به‌طور خودکار تولید شده‌اند را ویرایش کنید. افزون بر این، به شما امکان می‌دهد تا استایل زیرنویس‌ها را با فونت‌ها، خطوط حاشیه و سایه‌های مختلف، تغییر دهید.

مزایا و معایب VREW

برخی از مزایا و معایب ابزار هوش مصنوعی VREW را در ادامه آورده‌ایم.

  • استفاده از VREW آسان است.
  • می‌تواند زیرنویسی را بر مبنای ویدیوی شما تولید کند.
  • پشتیبانی از تنها ۵ زبان مختلف را نیز می‌توان به عنوان عیب این سیستم بیان کرد.

به لحاظ قیمت‌گذاری، امکان استفاده رایگان از آن برای زیرنویس کردن ۱۲۰ دقیقه ویدیو وجود دارد. برای مدت‌زمان‌های طولانی‌تر می‌بایست از نسخه‌های پولی آن شامل Light، استاندارد و نسخه تجاری استفاده کنید.

  • لینک وب‌سایت VREW: «+»
فردی در حال ویرایش ویدیوی خود با بهترین سایت هوش مصنوعی

تدوین ویدیو با Descript

Descript یک برنامه جامع تدوین ویدیو با هوش مصنوعی است که امکان ساخت سریع ویدیوهای حرفه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی را می‌توانید برای افزودن مؤلفه‌های بصری مختلف، عناوین و زیرنویس‌ها، انیمیشن لایه‌ها و غیره به‌کار ببرید. با استفاده از Descript، شما می‌توانید روی ویدیوهای خود صداگذاری کنید و برای انجام این کار، صداهای متعددی را فراهم می‌کند. ضمن اینکه می‌توانید صدایی مشابه با صدای خود تولید کنید. این ابزار، شامل پلن رایگان - و همراه با محدودیت - است.

مزایا و معایب Descript

در ادامه، به برخی از مزایا و معایب ابزار هوش مصنوعی Descript اشاره کرده‌ایم.

  • با استفاده از این ابزار، ایجاد زیرنویس‌های پویا برای تمامی‌ انواع ویدیوها آسان شده است.
  • ابزار Descript می‌تواند به‌طور خودکار، کلمات اضافی را از زیرنویس‌های ویدیوی شما حذف کند.
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید تجربه ویرایش ویدیوی بی‌نقصی را داشته باشید.
  • پشتیبانی از زبان‌های کم و همچنین، ابزارهای پیچیده.

در مورد قیمت‌گذاری Descript می‌توان گفت که پلن رایگان آن، یک ساعت ویدیو در ماه را برای کاربر فراهم می‌کند. برای مدت‌زمان‌های طولانی‌تر می‌توانید پلن‌های پولی این ابزار شامل Creator و Pro را تهیه کنید. برای کاربران سازمانی نیز پلن‌های دیگری وجود دارد.

  • لینک وب‌سایت Descript: «+»

ابزار دسته بندی ویدیوی ‎Nova A.I.‎

«Nova A.I.‎» به عنوان یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی، ابزاری برای سازمان‌دهی ویدیوها محسوب می‌شود که یافتن و دسته‌بندی ویدیوها را ساده‌تر می‌کند. هوش مصنوعی، مؤلفه‌های گوناگون ویدیوی شما نظیر چهره‌ها، اشیا، افراد مشهور، فعالیت‌ها و غیره را شناسایی کرده و برچسب می‌زند. بنابراین، ابزاری عالی برای سازمان‌دهی انواع مجموعه‌های ویدیویی محسوب می‌شود. استفاده از این ابزار شامل پلن‌های رایگان و پولی است.

کاربری در حال ادیت ویدیو در سیستم خود

مزایا و معایب Nova A.I.‎

برخی از مزایا و معایب ابزار هوش مصنوعی «Nova A.I.‎» را در ادامه آورده‌ایم.

  • این ابزار، باعث صرفه‌جویی در زمانی می‌شود که صرف دسته‌بندی ویدیو‌هایتان می‌کنید.
  • به کمک این ابزار، می‌توان ویدیوها را راحت‌تر پیدا کرد. به بیان دیگر می‌توانیم آن‌ها را جست و جو کنیم.
  • برخی قابلیت‌های ویرایش ویدیو نظیر افزودن زیرنویس، تبدیل متن به گفتار، ترجمه ویدیو و بسیاری موارد دیگر را به‌تازگی فراهم کرده است.
  • به‌نظر می‌رسد که این ابزار برای استفاده شخصی کفایت می‌کند اما اعتبار اجتماعی کافی برای جلب اعتماد مشتریان بزرگ‌تر را ندارد، که این مورد را می‌توان به‌عنوان عیب آن در نظر گرفت.

از نظر قیمت‌گذاری ابزار «Nova A.I.‎»، پلن رایگان با فراهم ساختن ۳۰ دقیقه ویدیو در ماه و همچنین ۳ پلن پولی پایه، حرفه‌ای و تجاری را ارائه می‌دهد.

  • لینک وب‌سایت ‎Nova A.I.‎: «+»

بهترین سایت تولید و ویرایش عکس با هوش مصنوعی

در حال حاضر هرکسی می‌تواند به‌کمک هوش مصنوعی مولد، پرامپتی بنویسید تا هوش مصنوعی تصویر مرتبط با آن را تولید کند. سازنده‌های تصویر AI، با سرعت زیادی در حال پیشرفت و بهبود هستند. مولدهای تصویر هوش مصنوعی، علاوه بر تولید محتوای انتزاعی و هنری، توانایی تولید تصاویر واقع‌گرایانه را نیز دارند که از عکس‌های واقعی قابل تشخیص نیستند. در ادامه، با برخی از ابزارهای تولید عکس با هوش مصنوعی آشنا می‌شویم.

مولد عکس DALL-E 2

DALL-E 2، یکی از شناخته شده‌ترین مولدهای تصویر هوش مصنوعی است. این سیستم AI، از پرامپت‌های متنی برای تولید عکس استفاده می‌کند و توسط OpenAI توسعه یافته است. این ابزار توانایی تولید عکس‌های واقع‌گرایانه و هنری را بر مبنای توصیف متنی دارد. شما به‌سادگی تصویری که در ذهن دارید را در قالب کلمات بیان می‌کنید و هوش مصنوعی، خیلی سریع عکس مرتبط با آن را برایتان تولید می‌کند. می‌توانید هر چیزی را امتحان کنید. به‌طور مثال پرامپت «فضانوردی که در حال اسب سواری در شهر بازی است» یا هر چیز دیگری که می‌خواهید.

تصویر هنری از چهره که با بهترین سایت های هوش مصنوعی طراحی شده است

مزایا و معایب DALL-E 2‎

برخی از خصوصیات این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • به کمک این ابزار می‌توانیم عکس‌هایی در سبک‌های گوناگون تولید کنیم.
  • عکس‌های تولید شده کپی رایت ندارند. بنابراین می‌تواند آن‌‌ها را آزادنه هر طور که مایلید استفاده کنید.
  • هر پرامپت متنی، مجموعه‌ای شامل ۴ عکس تولید می‌کند که می‌توانید از میان آن‌ها، مورد دلخواه را برای کار خود انتخاب کنید.
  • بروز برخی ابهامات و اشکالات در ایجاد تصاویر واقع‌گرایانه و یا مؤلفه‌های آن، وجود دارد. این مورد را می‌توان به‌عنوان عیب آن در نظر رگفت.

استفاده از این ابزار هوش مصنوعی برای ساخت عکس هوش مصنوعی، مشمول پرداخت هزینه برای خرید اعتبار است.

همچنین برای بهره‌مندی از جدیدترین نسخه DALL-E یعنی DALL-E-3 می‌توانید از وب‌سایت Image Creator «+» استفاده کنید و با اعتبار رایگان دریافت شده، به تولید عکس با یکی از قوی‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی ساخت عکس بپردازید.

  • لینک وب‌سایت DALL-E 2: «+»

ابزار ساخت عکس Stable Diffusion XL

Stable Diffusion XL، ابزاری از مجموعه Clipdrop - سرویس ویرایش تصویر هوش مصنوعی - است. این ابزار به دلیل سادگی استفاده و کیفیت خوب، گزینه مناسبی برای آزمایش هوش مصنوعی مولد و تولید عکس با آن محسوب می‌‌شود. این ابزار، پس از دریافت پرامپت متنی از شما، آن را پردازش کرده و سپس عکس مرتبط با آن را تولید می‌کند. تنظیمات بیشتر نیز برای تولید عکس فراهم شده که مواردی مانند استایل عکس - شامل کمیک، انیمه، مدل ۳-بُعدی و غیره - نسبت اندازه تصویر - شامل تصویر مربعی، ۱۶:۹، ۴:۳ و غیره - و همچنین امکان وارد کردن پرامپت منفی را شامل می‌شود.

استفاده از این ابزار، رایگان است و برای دسترسی به امکانات بیشتر می‌توانید پلن‌های پولی آن را تهیه کنید. از عکس‌های تولید شده با این ابزار می‌توان در جاهای مختلف مانند تبلیغات و بازاریابی، رسانه، سرگرمی‌ و غیره استفاده کرد.

مزایا و معایب Stable Diffusion

برخی از مزایا و معایب استیبل دیفیوژن را درادامه آورده‌ایم.

  • این ابزار دارای پایگاه داده‌ای شامل ۸ میلیون پرامپت است که شما را در نوشتن پرامپت‌های مناسب یاری می‌دهد.
  • کیفیت عکس‌های تولید شده با این سیستم، به پرامپت وارد شده توسط کاربر، بستگی دارد و متغیر است.
  • سیستم قیمت‌گذاری پیچیده‌ای دارد.

Stable Diffusion علاوه بر فراهم کردن پلن رایگان، پلن‌های پولی پایه، استاندارد و پریمیوم را ارائه می‌دهد که در تعداد عکس‌های قابل تولید و همچنین دسترسی به API سیستم تفاوت دارند.

  • لینک وب‌سایت Stable Diffusion: «+»
دختری در حال پرامپت نویسی

تولید عکس با Midjourney

میدجورنی «+»، یکی دیگر از سازنده‌های هنر با هوش مصنوعی است که در این مطلب از مجله فرادرس به آن پرداخته‌ایم. این ابزار اکنون در مرحله بتا قرار دارد و افراد می‌توانند از طریق کانال دیسکورد خود از آن استفاده کنند. نسخه آزمایشی این سیستم، محدودیتی در پردازش تعداد درخواست‌ها دارد و حدود یک دقیقه طول می‌کشد تا ۴ مورد را بر مبنای درخواست متنی شما تولید کند.

مزایا و معایب Midjourney

در ادامه، برخی از مزیا و معایت Midjourney را بیان کرده‌ایم.

  • تصاویری که به کمک این سیستم تولید می‌کنید برای استفاده آزاد هستند و می‌توانید آن‌ها را در هر جایی که مایلید به‌کار ببرید.
  • با هر پرامپت متنی، مجموعه‌ای از ۴ تصویر برای شما تولید می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها مورد دلخواه را برگزینید.
  • ورود به این سیستم با استفاده از اکانت دیسکورد تأیید شده امکان‌پذیر است.
  • برای اینکه قیمت‌گذاری پلن‌های این سیستم را به‌درستی متوجه شوید، می‌بایست درک عمیق‌تری از فناوری داشته باشید.

قیمت‌گذاری میدجورنی بر اساس میزان مدت‌زمان به‌کارگیری GPU - پردازشگر سخت‌افزاری - انجام شده که در قالب چندین پلن ارائه می‌شود. پلن‌های پایه، استاندارد، حرفه‌ای و مگا، هر کدام میزان مدت‌زمان مشخص ماهانه‌ای را برای استفاده از GPU سریع با قیمت‌های مختلف برای کاربر فراهم می‌کنند.

  • لینک وب‌سایت Midjourney: «+»

ساخت عکس با Picsart

ابزار Picsart به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایی را با استایل‌های گوناگون ایجاد کنید. این سایت هوش مصنوعی، پرامپت‌ها و توصیف‌های متنی شما را به عکس‌هایی - با هر استایلی که در ذهن دارید - تبدیل می‌کند. شما می‌توانید این سرویس را در وب‌سایت آن و پلن رایگانی که ارائه می‌دهد، آزمایش و بررسی کنید.

برخی خصوصیات این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • Picsart، استایل‌های گوناگونی - نظیر ۳-بُعدی، هایپررئالیسم، نقاشی رنگ روغن و غیره - را فراهم کرده که می‌توانید مورد دلخواه را از بین آن‌ها انتخاب کنید.
  • با استفاده از یک توصیف متنی ساده این امکان برای شما وجود دارد تا اشیا موجود در تصاویر کنونی را جایگزین کنید.
  • Picsart را می‌توانید هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن گوشی تلفن همراه مورد استفاده قرار دهید.
  • کیفیت و واقع‌گرایی در تصاویر تولیدی می‌تواند متغیر باشد.
  • تولید تصاویر در سبک هنرمندان مشهور می‌تواند پیامدهایی را در رابطه با کپی‌رایت در پی داشته باشد.
عکس صورت یک زن که با هوش مصنوعی تولید شده است

Picsart علاوه بر پلن رایگان - که امکانات محدودی دارد و برای مبتدیان مناسب است - پلن طلایی و پلن گروهی را نیز ارائه می‌دهد که دارای هزینه‌های مختلفی هستند.

  • لینک وب‌سایت Picsart: «+»

سایت تولید متن با هوش مصنوعی و ابزارهای نوشتاری

«نوشتن» را می‌توان بخش مهمی‌ از شغل افراد مختلف دانست. ایمیل‌ها، گزارش‌ها، کپشن‌نویسی در شبکه‌ای اجتماعی، پست‌های وبلاگ و غیره، جزوی از این موارد هستند. به‌طور معمول، ایده‌پردازی، ایجاد پیش‌نویس، ویراستاری و قالب‌دهی این متون زمان‌بر است و نویسندگی با هوش مصنوعی این فرایند را سرعت بخشیده و بهینه می‌کند. صرف‌نظر از ابزاری که به‌کار می‌برید، نحوه کار مشابهی را شاهد خواهید بود. به این صورت که پرامپت خود را به سیستم می‌دهید و هوش مصنوعی خیلی سریع نتیجه را تولید می‌کند.

اگر پیش از این تجربه نوشتن با AI را نداشته‌اید، از کیفیت خروجی‌ها شگفت‌زده خواهید شد. به این دلیل که هوش مصنوعی، جدای از تولید متن عمومی، می‌تواند سبک‌های مختلف، لحن و خلاقیت شگفت‌انگیزی را در این رابطه ارائه دهد. در پشت صحنه این سیستم‌ها از پردازش زبان طبیعی یا NLP استفاده می‌شود تا سیستم کامپیوتری، زبان انسانی را بفهمد. بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی تولید متن بر مبنای GPT عمل می‌کنند که بزرگترین مدل یادگیری ماشین است که برای NLP مورد استفاده قرار می‌گيرد. در ادامه، با برخی از ابزارهای هوش مصنوعی مرتبط با این موضوع آشنا می‌شوید.

چت جی پی تی

در قسمت معرفی بهترین سایت هوش مصنوعی برای چت‌بات‌ها نیز به این ابزار بسیار محبوب پرداخته‌ایم. این چت‌بات روی دیتاست بسیار بزرگی از اطلاعات متنی، کدها و غیره آموزش دیده است و می‌تواند فرامین شما را اجرا کند و سوال‌هایتان را پاسخ دهد. ChatGPT در حال حاضر تحول بزرگی را در نحوه تولید محتوای متنی نظیر مقالات، ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگی، یاددا‌شت‌ها، داستان، ترانه‌ها، فیلم‌نامه و حتی کدنویسی ایجاد کرده است. استفاده از سیستم ChatGPT-3.5 رایگان است می‌توانید به‌راحتی ثبت‌نام کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. هر چند که برای بهره‌مندی از آخرین نسخه آن یعنی ChatGPT-4 می‌بایست اشتراک پولی مربوطه را تهیه کنید.

  • لینک وب‌سایت ChatGPT: «+»
تصویری از ربات هوش مصنوعی با چهره انسانی

Writer

ابزار Writer یکی از ابزار‌های نویسندگی با هوش مصنوعی محسوب می‌شود که برای کاربردهای سازمانی ساخته شده است. این سیستم، با به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد، از داده‌های شما یاد می‌گیرد و می‌تواند همسو با روند کاری و کسب و کار شما سفارشی‌ شود. Writer ابزاری چندمنظوره است و - از بازاریابی تا منابع انسانی - می‌تواند شما را در تولید محتوا و نویسندگی در بخش‌‌های گوناگون یاری دهد.

وب سایت Writer

در ادامه، به برخی از نقاط قوت و ضعف این ابزار هوش مصنوعی اشاره کرده‌ایم.

  • Writer، پلتفرمی‌ آماده برای استفاده سازمانی است.
  • به‌صورت افزونه‌های فیگما، مایکروسافت Word، مرورگر کروم و اپلیکیشن دسکتاپ قابل دسترسی است.
  • این ابزار می‌تواند به‌طور خاص در راستای اهداف و ارزش‌های برند شما، سفارشی شود.
  • تمرکز اصلی Writer روی استفاده سازمانی و شرکتی است. بنابراین، شاید مناسب‌ترین گزینه برای کاربران شخصی نباشد.
  • درست شبیه به سایر ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی، Writer نیز ممکن است برای تولید محتوا، دچار کمبود ایده‌های واقعا منحصر به فرد باشد.

این ابزار هوش مصنوعی به لحاظ قیمت، ۲ پلن شرکتی و گروهی را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

  • لینک وب‌سایت Writer: «+»
چهره یک زن در رویارویی با دنیای دیجیتال

ابزار Notion AI

ابزار Notion دارای خصوصیاتی است که باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. پیش از این، امکاناتی همچون سفارشی‌سازی، زیبایی یا سادگی به‌کارگیری آن شاید جزو این ویژگی‌ها بودند اما در حال حاضر قابلیت بی‌نظیر دیگری به‌نام Notion AI توسط این مجموعه معرفی شده است. این سیستم، یک ادیتور و مولد متن است که به‌طور مستقیم - و بدون خروج از اپلیکیشن - در نوشن قابل دسترسی است.

در ادامه، برخی از خصوصیات این ابزار را بیان کرده‌ایم.

  • عملکردی یکپارچه - صحیح و بی‌نقص - را ارائه می‌دهد.
  • استفاده از این سرویس هوش مصنوعی بسیار ساده و قابل فهم است.
  • این ابزار، سفارشی‌سازی مناسبی را برای شما فراهم می‌کند.
  • امکان تنظیم و بهبود پاسخ‌های تولیدی آن به‌صورت محاوره‌ای وجود ندارد.
  • این قابلیت به‌عنوان افزونه‌ای برای پلن‌های Notion قابل دسترس است.
  • این ابزار را تنها برای کل Workspace می‌توان خرید.

پلن‌های پولی این ابزار با توجه به تعداد اعضای استفاده کننده، به‌صورت ماهانه و سالانه قابل پرداخت است.

  • لینک وب‌سایت Notion AI: «+»

NeuralText

NeuralText، یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی است که ۳ خصوصیت مهم از جمله مولد پاراگراف، ساختار محتوا و توضیحات محصول را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین ضمن تحلیل رقبا، در سئوسازی نیز شما را یاری می‌دهد. افزون بر این، بهترین ساختار H - ساختار سلسله‌مراتبی نظیر تگ‌های عنوان در HTML - را برای محتوای شما تولید می‌کند. کلمات کلیدی را نیز پیدا کرده و گروه‌بندی می‌کند. این ابزار در حال حاضر، با گوگل‌داک یکپارچه و ادغام شده است و تلفیق آن با کروم، Shopify و وردپرس نیز در حال انجام است.

برخی از خصوصیات، مزیا و معایب NeuralText را در ادامه آورده‌ایم.

  • NeuralText، مجموعه‌ای از ابزارهای مرتبط با محتوا را ارائه می‌دهد.
  • استفاده از این ابزار آسان است و این ویژگی، آن را برای تولیدکنندگان مجرب و مبتدی محتوا قابل استفاده می‌کند.
  • «یکپارچه‌سازی» (Integrations) کافی با ابزارهای آنلاین محبوب ندارد.
  • بسیار شبیه به سایر ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی است.

NeuralText به لحاظ قیمت، دارای پلن‌های پولی آزمایشی، Starter، پایه و حرفه‌ای است.

  • لینک وب‌سایت NeuralText: «+»

تولید صدا با هوش مصنوعی

فرض کنید که می‌خواهید متن نوشتاری خود را - بدون ضبط صدای خودتان - به گفتار تبدیل کنید. مولدهای صدای هوش مصنوعی، هزاران صدا را برای انتخاب، پیش روی شما قرار می‌دهند تا متن شما را با آن بخوانند. این صداها شامل صدای افراد عادی تا صداهایی شبیه به صدای بازیگران، سیاست‌مداران، شخصیت‌های داستانی و غیره هستند.

ابزارهای مولد صدا با هوش مصنوعی، می‌توانند صداهایی را تولید کنند که برای اهداف تجاری نظیر پیام‌های بازرگانی، چت‌بات‌ها، روایت داستان یا برای سرگرمی‌ و سایر موارد این‌چنینی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه، به معرفی برخی از بهترین سایت های هوش مصنوعی تولید صدا می‌پردازیم.

صدایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شود

ابزار تولید و تغییر صدا Murf

ممکن است جزو افرادی باشید که از شنیدن صدای خود احساس خوشایندی ندارند. در این‌صورت باید بگوییم که جای نگرانی نیست و این مورد بسیار شایع است. بنابراین، اگر با صحبت کردن راحت نیستید، سایت هوش مصنوعی Murf به عنوان یک مولد صدا با هوش مصنوعی شما را در این زمینه تنها نمی‌گذارد. استفاده از این ابزار، به ۲ روش قابل انجام است که در ادامه آورده‌ایم.

  • تولید صدا از متنی که در اختیار آن قرار می‌دهید.
  • صدای ضبط شده خود را آپلود کرده و سپس آن را تغییر دهید.

Murf از ۲۰ زبان پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه می‌توانید خصوصیات مربوط به صدا نظیر سرعت، لحن و میزان زیر و بمی را برای دستیابی به صدایی طبیعی‌تر تنظیم کنید.

برخی از خصوصیات Murf را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • این تولیدکننده صدا با هوش مصنوعی، رابط بسیار کاربر پسندی دارد و استفاده از آن ساده است.
  • Murf، بیش از ۲۰ زبان را پشتیانی می‌کند.
  • کاربران می‌توانند زیر و بمی‌ و سرعت گفتار ایجاد شده با هوش مصنوعی را تنظیم کنند.
  • صداهای باکیفیت‌تر تنها برای زبان انگلیسی موجود هستند.
  • دسترسی کامل به این پلتفرم ممکن است هزینه زیادی به دنبال داشته باشد.
  • پلن‌های قیمت‌گذاری این سیستم AI به تعداد کاربران استفاده کننده بستگی دارد.

Murf از نظر قیمت و پلن‌‌هایی که ارائه می‌دهد، شامل پلن رایگان، پایه، حرفه‌ای و شرکتی است. پلن رایگان امکان تولید ۱۰ دقیقه صدا با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. سایر پلن‌ها نیز بر اساس تعداد کاربر، تعداد زبان‌های قابل پشتیبانی و تعداد صداهای فراهم شده، دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

  • لینک وب‌سایت Murf: «+»

ابزار LALAL.AI

ابزار LALAL.AI به عنوان یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا صداهای اضافی گوناگون را از صدا یا ویدیوی خود بیرون بکشید. این ابزار هوش مصنوعی مربوط به صدا، عملیات گفته شده را با سرعت و دقت زیاد و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین انجام می‌دهد. به لطف این ابزار هوش مصنوعی خارق‌العاده، شما می‌توانید انواع صداها را از فایل‌های خود - و بدون افت کیفیت - حذف کنید. همچنین می‌توانید LALAL.AI را برای مدت‌زمانی برابر با ۱۰ دقیقه به‌طور رایگان استفاده کنید.

فردی در حال مرور بهترین سایت های هوش مصنوعی در موبایل خود

برخی از خصوصیات، مزایا و معایب ابزار LALAL.AI را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • قابلیت استخراج دقیق صداها در این ابزار، نه تنها برای صداها بلکه برای سازها نیز کاربردی است.
  • LALAL.AI می‌تواند آواز‌ها و موسیقی را از فایل‌های صوتی و ویدیویی استخراج کند.
  • این ابزار را می‌توانید در مرورگر یا به‌عنوان اپلیکیشن گوشی موبایل خود مورد استفاده قرار دهید.
  • LALAL.AI به‌طور ویژه برای موسیقی‌دان‌ها، تولیدکنندگان موسیقی و مهندسین صدا طراحی شده است.
  • در هر مرتبه ورود به این سیستم، نیاز به مجوز از طریق ایمیل را دارید که ممکن است برای برخی کاربران آزار دهنده باشد.

این ابزار دارای پلن‌هایی برای افراد و کسب و کارهای گوناگون است که بر اساس مدت زمان صدا، دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

  • لینک وب‌سایت LALAL.AI: «+»

مولد گفتار FakeYou

شخصیت‌های معروفی را تصور کنید که حرف‌های شما را بیان می‌کنند. ابزار FakeYou به کمک هوش مصنوعی این کار را برای شما انجام می‌دهد. این سیستم بر مبنای تبدیل متن به گفتار عمل می‌کند. شما می‌توانید از بین صدها صدا - از آلبرت انیشتین گرفته تا شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه - گزینه دلخواه را انتخاب کنید تا کلمات وارد شده توسط شما را بیان کنند.

در ادامه به برخی از خصوصیات این ابزار اشاره کرده‌ایم.

  • FakeYou مجموعه وسیعی از صداها را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • این ابزار را می‌توانید به‌طور رایگان مورد استفاده قرار دهید.
  • ابزار FakeYou می‌تواند برای سرگرمی‌ و شوخی یا پروژه‌های خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد.
  • با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید صدای تقلیدی افرادی را بدون اجازه - و کسب رضایت - تولید کنید. این مورد می‌تواند به‌لحاظ اخلاقی مشکل‌ساز شود.
  • با وجود اینکه تولید صدا با هوش مصنوعی، پیشرفت زیادی داشته است اما ممکن است که همیشه گفتاری به‌طور کامل طبیعی را به شما ارائه ندهند.

ابزار FakeYou دارای ۳ پلن Pro ،Plus و Elite است که قیمت آن‌ها بر اساس سرعت پردازش فراهم شده، متفاوت است.

  • لینک وب‌سایت FakeYou: «+»

تولید موسیقی با هوش مصنوعی

عمومی‌سازی این مورد که هر فردی بتواند موسیقی خود را بنوازد، یکی از اهداف اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی در این زمینه است. این فناوری راه و روش آهنگ‌سازی را تغییر می‌دهد و این شانس را برای همگان فراهم می‌کند تا یک موزیسین شوند. برای خلق یک آثار موسیقیایی شاهکار کافی است ایده، کامپیوتر و یک مولد موسیقی هوش مصنوعی را در اختیار داشته باشید.

آهنگ تولید شده با هوش مصنوعی، می‌تواند ظرف چند دقیقه ساخته شود و کیفیت خروجی نیز به پرامپت وارد شده توسط شما بستگی دارد. بیشتر مولدهای هوش مصنوعی ساخت آهنگ، از شما می‌خواهند تا سبک، کاربردها و سایر مشخصه‌های مؤثر در خروجی را تعریف کنید.

فردی در حال گوش دادن به موسیقی تولید شده با هوش مصنوعی

مدل‌های بزرگ در این زمینه با استفاده از فایل‌های صوتی و آهنگ‌های بسیار زیادی آموزش دیده‌اند که به مولد آهنگ هوش مصنوعی امکان می‌دهند تا با دقتی زیاد پرامپت شما را درک کرده و بر مبنای آن و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین آهنگ‌های جدید و منحصر به فردی را تولید کنند. این ابزارهای هوش مصنوعی، تمامی جنبه‌های تولید موزیک - از موسیقی متن گرفته تا بهبود گفتار و آهنگ‌های تبلیغاتی - را در بر می‌گیرند. در ادامه، برخی از بهترین سایت های هوش مصنوعی در این باره را معرفی کرده‌ایم.

مولد موسیقی Jukebox

Jukebox یکی از مولدهای موسیقی مجهز به هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه داده شده است. این ابزار توانایی تولید آهنگ و آواز را دارد و این کار را در سبک‌ها و ژانرهای گوناگونی انجام می‌دهد. برای استفاده از این ابزار نیاز به کمی کدنویسی دارید و این مورد را شاید بتوان نقطه ضعفی برای این سیستم دانست.

وب سایت Jukebox

در ادامه، به برخی از خصوصیات این ابزار اشاره کرده‌ایم.

  • Jukebox توانایی تولید آهنگ در سبک‌ها و ژانر‌های کوناگون را دارد.
  • شما می‌توانید به منظور الهام گرفتن، مجموعه وسیعی از آهنگ‌ها را کاوش کرده و از آن‌ها لذت ببرید.
  • Jukebox را تا حد زیادی می‌توان شخصی‌سازی کرد.
  • این ابزار هنوز وب اپلیکیشن کاربرپسندی ندارد.
  • Jukebox به زمان و توان محاسباتی زیادی نیاز دارد.
  • این مدل هوش مصنوعی فاقد قیمت‌گذاری شفافی است.
  • لینک وب‌سایت Jukebox: «+»

مولد موسیقی AIVA

AIVA یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی مولد موسیقی است که می‌تواند برای ساخت موسیقی متن در موارد گوناگونی - نظیر بازی‌‌ها، ویدیوها، تبلیغات، رویداد‌ها و غیره - مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار بر حسب نیاز کاربر، موسیقی منحصر به فردی را تولید می‌کند. برای ساخت موسیقی، علاوه بر کمک گرفتن از سبک‌های پیش‌‌فرض قابل انتخاب، می‌توانید یک فایل صوتی را برای تأثیر گذاشتن روی خروجی و موسیقی که قرار است تولید شود، انتخاب کنید.

اگر تصمیم به انتخاب و استفاده از پلن رایگان این ابزار را دارید، موسیقی تولید شده تحت مالکیت AIVA قرار خواهد داشت و نمی‌توانید خروجی آن را برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار دهید. برخی از خصوصیات این مولد هوش مصنوعی را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • AIVA تولید موسیقی متن سفارشی را برای طیف وسیعی از کاربردها ارائه می‌دهد.
  • این ابزار، انعطاف‌پذیری و همچنین امکان کنترل بیشتر روی موسیقی که قرار است تولید شود را برای شما فراهم می‌کند.
  • AIVA روی موسیقی متن احساسی و دلنشین متمرکز است که این مورد نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.
  • یادگیری و استفاده از تمامی قابلیت‌های این ابزار، شاید نیازمند مدت‌زمان زیادی باشد.
  • اینکه تنها به سبک‌های پیش‌فرض موسیقی در این ابزار متکی باشید، ممکن است شما را به لحاظ خلاقیت محدود کند.

به‌لحاظ قیمت‌گذاری، AIVA سه پلن شامل طرح‌های رایگان، استاندارد و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. در پلن رایگان امکان ۳ مرتبه دانلود در ماه با کپی‌رایت تحت مالکیت AIVA وجود دارد. در پلن استاندارد این تعداد به ۱۵ عدد رسیده، ضمن اینکه درآمدزایی با آن‌ها نیز محدودیت دارد. در پلن حرفه‌ای، افزون بر امکان ۳۰۰ مرتبه دانلود در ماه، درآمدزایی با آن‌‌ها نیز منعی ندارد.

  • لینک وب‌سایت AIVA: «+»
کاربری در حال گوش دادن به موسیقی تولید شده با سیستم هوش مصنوعی

نقاشی و طراحی با هوش مصنوعی

به کمک ابزارهای طراحی هوش مصنوعی می‌توانید نقاشی و طراحی‌های خود را بهبود داده و سرگرم شوید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا نقاشی‌های خود را تکمیل کنید، اشیا موجود در آن را به حرکت در آورید یا به‌طور کامل بر مبنای توصیف‌های متنی، طراحی و نقاشی‌های جدیدی را تولید کنید. این ابزارها به‌طور معمول رایگان هستند، ضمن اینکه استفاده از آن‌ها بسیار ساده است و دشواری خاصی ندارد. به یاد داشته باشید که این سرویس‌ها برای ساخت عکس با پرامپت متنی مناسب نیستند بلکه برای تولید طراح‌های ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه، برخی از این ابزارها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

AutoDraw

اگر برنامه Paint را به‌خاطر داشته باشید، AutoDraw را می‌توانید نسخه‌ای ارتقا یافته از آن تصور کنید. نقاشی‌های ساده خود را روی صفحه خالی می‌کشید و این مولد نقاشی هوش مصنوعی، اشکال و نمادهایی را پیشنهاد می‌دهد که فکر می‌کند شما قصد ترسیم آن را دارید. افزون بر اینکه امکان درج متن، تغییر رنگ‌ها و افزودن شکل‌های مختلف به نقاشی‌های خود را نیز دارید. پس از اتمام، به‌سادگی می‌توانید تصویر نهایی را دانلود کنید. این ابزار هوش مصنوعی پیش از این، یک آزمایش هوش مصنوعی از Creative Lab گوگل بود.

در ادامه، به برخی از خصوصیات این ابزار اشاره کرده‌ایم.

  • این ابزار، فرصت نقاشی کردن را در دسترس کاربران کم‌تجربه و کودکان قرار می‌دهد.
  • استفاده از این ابزار، رایگان است.
  • استفاده از AutoDraw را خیل سریع می‌توانید شروع کنید، ضمن اینکه نیازی به ساخت پروفایل کاربری نیست.
  • این احتمال وجود دارد که کاربران، تا حد زیادی به پیشنهادات هوش مصنوعی وابسته شوند.
  • AutoDraw، ابزار مناسبی برای طراحی‌های دارای ظرافت و جزئیات فراوان نیست.

این ابزار توسط گوگل عرضه شده و استفاده از آن رایگان است.

  • لینک وب‌سایت AutoDraw: «+»

Craiyon

ابزار Craiyon - با نام پیشین DALL-E mini - در واقع، یک مدل آنلاین است که می‌تواند تصاویری را با پرامپت‌های متنی دریافتی از کاربر تولید کند. این ابزار در عرض ۲ دقیقه می‌تواند ۹ عدد عکس را برای شما تولید کند تا از میان آن‌ها مورد دلخواه را انتحاب کنید. شما می‌توانید از طریق مرورگر یا اپلیکیشن اندروید به این ابزار دسترسی داشته باشید. در ادامه، برخی از ویژگی‌‌های این ابزار هوش مصنوعی را با هم مرور می‌کنیم.

  • Craiyon، فرایند ذخیره و به اشتراک‌گذاری عکس‌های ساخته شده را با ارائه قابلیت اسکرین‌شات درونی خود ساده کرده است.
  • این ابزار می‌تواند تصاویر گوناگونی - از هنر انتزاعی گرفته تا مناظر - را ایجاد کند.
  • Craiyon به راحتی قابل دسترسی است.
  • با توجه به پیچیدگی پرامپتی که وارد می‌کنیم، کیفیت تصاویر تولیدی می‌تواند متغیر باشد.
  • بر اساس گزارش برخی کاربران، Craiyon شامل تبلیغات زیادی است.

Craiyon به لحاظ قیمت‌گذاری شامل پلن‌های Enterprise ،Professional و Supporter می‌شود که از نظر قیمت متفاوت هستند.

  • لینک وب‌سایت Craiyon: «+»
کودکی در حال طراحی با سیستم هوش مصنوعی در کامپیوتر خود

تولید چهره با هوش مصنوعی

ممکن است برای پوستر یا محتوای تبلیغاتی خود به دنبال پرتره و تصویر یک شخص واقعی باشید یا اینکه به دنبال مدلی باشید که خصوصیات چهره مشخصی داشته باشد. فراهم کردن موارد این‌چنینی به دلایل گوناگون مانند نداشتن بودجه کافی و غیره شاید امکان‌پذیر نباشد. همچنین از طرفی نمی‌خواهید عکسی را از روی اینترنت بدون اجازه کپی کنید. اینجاست که مولد چهره هوش مصنوعی می‌تواند به کمک شما بیاید. این سیستم‌ها با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته پردازش تصویر و شبکه‌های عصبی پیشرفته، چهره‌های منحصر به فرد انسانی را خیلی سریع تولید می‌کنند. بسته به نوع ابزار انتخابی، می‌توان چهره‌های تصادفی تولید کرد یا اینکه خصوصیاتی نظیر رنگ پوست، مو، احساسات چهره و غیره را برای آن تعیین کرد.

ابزار ساخت چهره This Person Does Not Exist

هوش مصنوعی این توانایی را دارد تا چهره‌هایی را تولید کند که - به لحاظ طبیعی بودن - از افراد واقعی قابل تمایز نباشند. ابزار This Person Does Not Exist یکی از این ابزارها است. این سرویس به شما امکان می‌دهد تا چهره افرادی را بسازید که وجود خارجی ندارند. کار با این ابزار جالب نیز بسیار ساده است. برخی از مزایا و معایب ابزار This Person Does Not Exist را در ادامه آورده‌ایم.

  • به‌کارگیری This Person Does Not Exist آسان است.
  • پرتره‌هایی که با این ابزار تولید می‌شوند از افراد واقعی قابل تمایز نیستند.
  • امکان انتخاب مواردی نظیر سن، جنسیت و قومیت فردی که قصد تولید چهره آن را داریم، وجود دارد.
  • تصاویر تولید شده با این ابزار تنها برای استفاده شخصی رایگان هستند.
  • امکان بروز برخی مشکلات در جزئیات خروجی، دور از انتظار نیست.

به لحاظ قیمت‌گذاری، پلن رایگان این ابزار امکان دانلود تصاویر تولید شده برای استفاده شخصی با واترمارک را فراهم می‌کند. برای رفع این محدودیت می‌توانید از پلن پولی This Person Does Not Exist استفاده کنید.

  • لینک وب‌سایت This Person Does Not Exist: «+»

Fake People

ابزار Fake People یکی دیگر از مولدهای چهره هوش مصنوعی است که با کمترین زحمت، پرتره یک شخص «غیر واقعی» (Fake) را برای ما تولید می‌کند. این سیستم بر مبنای ده‌ها هزار عکس از انسان‌های واقعی عمل می‌کند که با آن آموزش دیده است و باعث می‌شود تا نتایج ساختگی، بسیار واقعی به‌نظر برسند. برخی خصوصیات ابزار Fake People شامل مواردی است که در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • امکان دسترسی به Fake People از طریق سایت آن و بدون نیاز به ثبت‌نام، وجود دارد.
  • شما می‌توانید تنها با یک کلیک، یک فرد غیر واقعی و منحصر به فرد را تولید کنید.
  • لینک وب‌سایت Fake People: «+»
فردی در حال کاوش بین بهترین سایت های هوش مصنوعی

اکنون که با بهترین سایت های هوش مصنوعی آشنا شدیم، می‌خواهیم برخی از سوالات متداول در این زمینه را با هم مرور کرده و پاسخ دهیم.

بهترین سایت های هوش مصنوعی کدام‌اند و چگونه آن ها را یاد بگیریم؟

با توجه به به‌کارگیری هوش مصنوعی در زمینه‌های متنوع، ابزارهای گوناگونی را در حوزه‌های مختلف می‌توان معرفی کرد. به‌طور مثال، می‌توان به چت جی پی تی، Bing AI و جمنای گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی اشاره کرد که نیاز‌های تولید محتوا ما را برآورده می‌کنند.

پیش از معرفی خلاصه عناوین بهترین سایت های هوش مصنوعی، خوب است بدانید که پلتفرم فرادرس، فیلم‌های آموزش‌های متعددی را برای کاربردهای گوناگون ChatGPT منتشر کرده که استفاده از آن‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد. در ادامه، مجموعه فیلم‌های آموزش چت جی پی تی فرادرس را آورده‌ایم.

مجموعه فیلم آموزش چت جی پی تی
برای مشاهده فیلم‌‌های آموزشی ChatGPT فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

عناوین برخی از فیلم‌های آموزشی این مجموعه را در ادامه آورده‌ایم.

اکنون و در ادامه، سایر ابزارها و بهترین سایت های هوش مصنوعی را به تفکیک دسته‌ موضوعی آن‌ها فهرست کرده‌ایم.

  • مایکروسافت «ChatGPT» ،«Bing AI» از «OpenAI» و گوگل «Gemini» چت‌بات‌های هوش مصنوعی محبوبی هستند که در مطالب پیشین فرادرس به‌طور مفصل نحوه ثبت‌نام و به‌کارگیری آن‌ها را تا حد ممکن به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.
  • یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر AI توانایی آن در تولید محتوای گوناگون متنی، تصویری و ویدیویی است. ابزارهای هوش مصنوعی نظیر «Jasper» ،«Copy.ai» و «Anyword» می‌توانند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند.
  • ابزارهای هوش مصنوعی «Grammarly» ،«Wordtune» و «ProWritingAid» می‌توانند برای اصلاح دستور زبان - یا گرامر - و همچنین بازنویسی متن، استفاده شوند. این ابزارها در واقع با بهره‌مندی از الگوریتم‌های AI، ایرادهای مربوط به گرامر را در متن پیدا کرده و اصلاح می‌کنند. ضمن اینکه می‌توانند جملات را به‌طور مجدد بنویسند و از این طریق، محتوا را به‌شکل متفاوت - و قابل فهم - تغییر دهند.
  • برای ایجاد و ویرایش ویدیو با فناوری هوش مصنوعی می‌توان ابزارهایی نظیر «Descript» ،«Wondershare Filmora» و «Runway» را مورد استفاده قرار داد.
  • اگر قصد تولید عکس و زندگی بخشیدن به اندیشه‌‌های خود را دارید به‌کارگیری هوش مصنوعی در این زمینه با ابزارهایی نظیر «DALL-E 3» ،«Midjourney» و «Stable Diffusion»، می‌تواند تجربه شگفت‌انگیزی را برای شما رقم بزند.
  • اگر می‌خواهید به تولید صداهای گوناگون بپردازید، ملودی و افکت‌های صوتی ایجاد کنید یا به کمک هوش مصنوعی آهنگ بسازید، به‌کارگیری ابزارهای تولید موسیقی و صدا نظیر «Murf» ،«Splash Pro» و «AIVA» در این زمینه مفید خواهند بود.
  • در رابطه با «مدیریت دانش» (Knowledge Management) می‌توانید از ابزارهای «Mem» ،«Notion AI Q&A» و «Personal AI» به منظور ارتقا دانش فردی، مدیریت هوشمند اطلاعات و غیره استفاده کنید.
  • به منظور مدیریت پروژه و وظایف، ابزارهایی نظیر«Asana» ،«Any.do» و «BeeDone» وجود دارند که به تیم‌ها امکان مدیریت مشترک پروژه‌ها و کارهای خود را می‌دهد. کاربران از این طریق می‌توانند تسک‌های روزانه هفتگی و ماهانه خود را برنامه‌ریزی و پیگیری کنند. به‌طور خلاصه، این ابزارها امکان مدیریت بهینه کارها را برای شما فراهم می‌کنند.
  • اگر به دستیار هوشمند جلسات نیاز دارید یا اینکه می‌خواهید مکالمات و گفتارهای جلسه را به حالت مستند در آورید، ابزارهایی نظیر «Fireflies»، «Airgram» و «Krisp» می‌توانند برای شما مفید باشند.
  • ابزارهایی مانند «Reclaim» ،«Clockwise» و «Motion» با پیشنهاداتی در رابطه با بهبود برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه وظایف، شما را یاری می‌دهند.
  • اگر می‌خواهید ایمیل‌های خود را به‌صورت بهینه و هوشمند مدیریت کنید، به‌کارگیری ابزارهایی نظیر «SaneBox» ،«Mailbutler» و «EmailTree» توصیه می‌شود.
  • «Decktopus» ،«Beautiful.ai» و «Slidesgo» جزو ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی هستند که به شما کمک می‌کنند تا توسعه اسلاید‌ها و ارائه‌های خود را بهبود دهید.

البته باید بدانید که ابزارهای معرفی شده و عناوینی که بیان کردیم، به همین موارد محدود نمی‌شوند.

کاربری در حال کار با بهترین سایت های هوش مصنوعی

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس، با مجموعه‌ای از ابزارهای AI و بهترین سایت های هوش مصنوعی کنونی آشنا شدیم. در واقع، این مطلب انواع گوناگونی از ابزارهای هوش مصنوعی در موضوعات مختلف را پوشش داده است. رتبه‌بندی این ابزارها با یک ترتیب خاص مشکل است. به این دلیل که سرویس‌های AI معرفی شده دارای کاربردهای متفاوتی هستند و از این بابت با هم فرق دارند. با این وجود، سعی بر این بوده تا فهرستی تا حد ممکن کامل از ابزارهای مفید هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار دهیم. این ابزارها را می‌توانند جریان‌های کاری و همچنین بهره‌وری کلی شما را بهبود دهند. بهتر است با امکانات، نقاط قوت و نواقص موجود هر یک از این ابزارها آشنا شوید تا راهکار متناسب با نیاز خود را پیدا کنید.

استفاده از بهترین سایت های هوش مصنوعی، هم برای اهداف شخصی و هم برای مقاصد تجاری، دارای مزایای متعددی است. اما هدفی که تمامی این ابزارها به‌ دنبال آن هستند، سهولت روند زندگی ما انسان‌‌ها است. در ادامه، به تعدادی از این موارد اشاره کرده‌ایم.

  • با انجام سریع‌تر یک‌سری از کارها، در زمان ما صرفه‌جویی کنند.
  • کارها را با احتمال بروز خطای کمتری نسبت به انسان انجام می‌‌دهند.
  • می‌توانند ما را از انجام کارهای ناخوشایند رها سازند.
  • توانایی‌های خلاقانه ما را افزایش و بهبود می‌دهند.

این ابزارها علاوه بر اینکه در قالب سایت در اختیار ما قرار می‌گیرند می‌توانند دارای اَشکال دیگری نظیر اپلیکیشن موبایل و برنامه‌های دسکتاپ، افزونه‌ها و موارد این چنینی نیز باشند.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
elegantthemessynthesiaforbeszapiertowardsdatasciencegooglezapierwikipediaclipdrop
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *