۲۰ ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی که به آن ها نیاز دارید

۹۹۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۹ دقیقه
۲۰ ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی که به آن ها نیاز دارید

افرادی که تجربه تولید محتوا در فضای اینترنت داشته‌اند یا حتی سایر افرادی که به عنوان کاربر از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، مطمئناً به این موضوع آگاهی دارند ویدیوها و تصاویر باعث جذاب‌تر شدن محتوا و جذب مخاطبان بیشتر می‌شود. در سال‌های گذشته، افراد برای تولید محتواهای تصویری و ویدیویی باید هزینه‌های مالی و زمانی زیادی را برای کسب مهارت تخصصی یا استخدام افراد متخصص صرف می‌کردند. اما در دنیای امروز، با پیشرفته شدن ابزارهای «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence | AI) تمامی افراد می‌توانند در سریع‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه محتواهای جذابی را برای خود تولید کنند. در این مطلب از مجله فرادرس قصد داریم به معرفی ۲۰ ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی بپردازیم و امکانات و قابلیت‌های آن‌ها را شرح دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

در ابتدای این مطلب، به توضیح نقش محتواهای بصری از جمله محتواهای ویدیویی می‌پردازیم که چه تاثیری در جذب مخاطب دارند. سپس، به این پرسش پاسخ خواهیم داد که ابزارهای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی بر چه اساسی کار می‌کنند. در نهایت، ۲۰ ابزار کاربری برای ساخت ویدیو توسط هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها را شرح خواهیم داد.

اهمیت محتوای ویدیویی

با ظهور شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند YouTube و TikTok، کسب و کارها و افراد به دنبال راه‌هایی برای ایجاد ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای هستند که بتوانند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند. محتواهای بصری نسبت به محتواهای متنی مزیت‌های مهم و مختلفی دارند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تماشای محتواهای بصری ساده‌تر از خواندن محتاهای متنی است و افراد معمولاً ترجیح می‌دهند به جای خواند یک متن طولانی، ویدیوی مرتبط با آن را تماشا کنند.
  • محتواهای بصری نظیر تصویر و ویدیو در ذهن انسان ماندگارتر هستند و افراد به راحتی می‌توانند محتواهای بصری را به خاطر بیاورند.
  • محتواهای بصری در ایجاد ارتباط عاطفی قوی‌تر با مخاطب تاثیرگذاری بیشتری دارند هستند. ویدیوها می‌توانند به راحتی عواطف و احساسات را درباره موضوعات مختلف به مخاطب نشان دهند.
  • اگر قصد آموزش نحوه انجام کاری را به مخاطب دارید، محتواهای بصری، به ویژه ویدیوها، می‌توانند هدف شما را بهتر محقق کنند.
  • محتواهای بصری می‌توانند به مشاغلی که محصولات یا خدماتی را ارائه می‌دهند، کمک شایانی کنند. به عنوان مثال، یک فروشگاه لباس می‌تواند برای تبلیغ اجناس خود، از ویدیوها و تصاویر مختلف استفاده کند و تن‌خور لباس‌های مختلف را به مشتریان به راحتی نشان دهد تا بدین طریق مشتری در راستای خرید محصول راحت‌تر تصمیم بگیرد.
تغییر شکل پرانرژی حروف به عناصر ویدیویی پشت یک کیبورد

بدین ترتیب، به دلیل مزیت‌های مختلفی که محتواهای بصری دارند، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین افراد فعال در حوزه کسب و کار ترجیح می‌دهند برای تولید محتواهای خود، از تصاویر و ویدیوهای جذاب برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنند. برای بهره‌گیری از چنین تولید محتوایی، باید زمان زیادی را صرف یادگیری مهارت‌های تخصصی برای تولید تصاویر و ویدیوهای جذاب کنید یا از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید که این دو روش، نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد.

با پیشرفته شدن پژوهش‌های هوش مصنوعی، شاهد آن هستیم که این حوزه تحولات عظیمی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است و افراد به راحتی می‌توانند از ابزارهای هوشمند در پیشبرد وظایف و کارهای خود استفاده کنند. حوزه تولید محتوا نیز از این امر مستثنی نبوده است و ابزارهای هوشمند مختلفی را می‌توان در این حیطه به کار برد تا جذابیت محتواها برای مخاطبان بیشتر شود.

ابزارهای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی، ابزارهای جدیدی هستند که از آن‌ها می‌توان برای ساخت ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای استفاده کرد. در بخش بعدی این مطلب، به توضیحی پیرامون این ابزارها می‌پردازیم و ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها را شرح خواهیم داد.

ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی چیست؟

یکی از اهداف هوش مصنوعی ساخت سیستم‌هایی است که بتوانند با انسان به مکالمه بپردازند و درخواست‌های انسان را درک کنند و پاسخی مناسب به او ارائه دهند. سیستم‌های هوشمندی که از این قابلیت برخوردار هستند، بر پایه روش‌های «پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing | NLP) می‌توانند زبان انسان را درک کنند و درخواست او را انجام دهند. یکی از سیستم‌های هوش مصنوعی که از این قابلیت برخوردار است، ابزار تبدیل متن به ویدیو است که در این مطلب قصد داریم به معرفی این نوع ابزارها بپردازیم.

هدف ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی این است که متنی را از کاربر دریافت کند و پس از تجزیه و تحلیل و درک آن متن، یک ویدیو بسازد که مضمون متن را به تصویر بکشد. برای کار با این ابزارها نیازی به دانش تخصصی در حوزه گرافیک و مهارت تخصصی خاصی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متنی را برای این نوع ابزارها بنویسید که توصیفی را درباره یک موضوع خاص ارائه می‌دهد تا ابزار هوش مصنوعی آن موضوع را در قالب ویدیو برای شما تولید کند.

ربات هوش مصنوعی در کنار یک مانیتور قرار دارد در حالی که برگه هایی در دست گرفته است و مانیتور تصویر دوربین فیلم برداری را نشان می دهد

ابزارهای تبدیل متن به ویدیو، می‌توانند از کاراکترهای انیمیشنی برای ساخت ویدیو استفاده کنند. همچنین، برای تولید ویدیوهای تبلیغاتی و آموزشی می‌توان از آواتارهایی استفاده کرد که مشابه انسان هستند و رفتار و گفتار انسان را تقلید می‌کنند. همچنین، این ابزارها ویژگی‌هایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توان مواردی نظیر نورپردازی در ویدیو، زاویه دوربین، روشنایی تصویر، موسیقی زمینه ویدیو و مواردی از این دست را تنظیم کرد تا در نهایت ویدیویی حرفه‌ای و جذاب تولید شود. به علاوه، ابزارهای هوشمند تولید ویدیو از چندین زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کنند و می‌توان با کمک آن‌ها ویدیوهایی با زبان‌های مختلف تولید کرد که این امر در جذب مخاطبان بین‌المللی نیز تاثیرگذار است.

۲۰ ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی

در این بخش از مطلب حاضر، به معرفی ۲۰ ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی می‌پردازیم و ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها را شرح خواهیم داد. در فهرست زیر، عناوین ابزارها را ملاحظه می‌کنید:

  1. ابزار هوش مصنوعی Elai.io
  2. ابزار هوش مصنوعی Pictory
  3. ابزار هوش مصنوعی D-ID
  4. ابزار هوش مصنوعی Tavus
  5. ابزار هوش مصنوعی Synthesia
  6. ابزار هوش مصنوعی InVideo
  7. ابزار هوش مصنوعی Designs.ai
  8. ابزار هوش مصنوعی Colossyan
  9. ابزار هوش مصنوعی VEED.IO
  10. ابزار هوش مصنوعی Visla
  11. ابزار هوش مصنوعی Runway
  12. ابزار هوش مصنوعی GlossAi
  13. ابزار هوش مصنوعی Hour One
  14. ابزار هوش مصنوعی Lumen5
  15. ابزار هوش مصنوعی Movio.la
  16. ابزار هوش مصنوعی Wisecut
  17. ابزار هوش مصنوعی DeepBrain
  18. ابزار هوش مصنوعی GliaCloud
  19. ابزار هوش مصنوعی Shuffll
  20. ابزار هوش مصنوعی Yepic AI

۱. ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Elai.io

سایت Elai.io [+] یک ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی ارائه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از متن‌های مختلف، ویدیوهای سفارشی شده هوش مصنوعی تولید کنند. با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی دیگر نگران تجهیزات ویدیویی، هزینه بالا، کاراکترهای ویدیو، اجاره استودیو و نرم‌افزارهای تولید و تدوین ویدیو نباشید زیرا پلتفرم ELai دارای ویژگی‌ها و امکانات مختلفی است که با کمک آن‌ها می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن ویدیوهای حرفه‌ای تولید کنید.

می‌توان گفت Elai.io تنها پلتفرم هوش مصنوعی است که ابزارهای لازم برای ایجاد طرح‌های سفارشی و قابل انعطاف را از ابتدا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تست آزمایشی این پلتفرم رایگان است اما برای بهره‌گیری از طرح پایه ابزار هوشمند Elai.io باید ۲۹ دلار بپردازید که با استفاده از این طرح می‌توانید به قابلیت‌های ذکر شده در فهرست زیر دست پیدا کنید :

  • دسترسی به تمام ویژگی‌های پایه Elai.io
  • امکان ساخت ویدیوهای مختلف ۵ دقیقه‌ای
  • امکان انتخاب موضوعات و طرح‌ها از کتابخانه پلتفرم
  • امکان اضافه کردن متن، تصاویر و موسیقی به ویدیوهای ساخته شده
ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Elai
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

این ابزار هوش مصنوعی، طرح پیشرفته‌ای را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که هزینه استفاده از آن ۹۹ دلار است و با خریداری این طرح، از امکانات ذکر شده در فهرست زیر می‌توانید بهره‌مند شوید:

  • امکان استفاده از تمام ویژگی‌های طرح پایه
  • امکان ساخت ویدیوهای مختلف با مدت زمان ۳۰ دقیقه
  • امکان سفارشی‌سازی بیشتر طرح‌ها و موضوعات
  • امکان دسترسی به کتابخانه منابع ویدیویی

همچنین، با پرداخت ۵۰۰ دلار با استفاده از ابزار هوش مصنوعی Elai.io می‌توان یک آواتار سفارشی شده با ظاهر و صدای منحصربفرد برای ویدیوهای خود ایجاد کنید که می‌تواند برای جذاب کردن و برجسته کردن ویدیوهای تبلیغاتی برند یا کسب و کار شما عالی باشد.

۲. تبدیل متن به ویدیو با Pictory

Pictory [+] یک نرم‌افزار ایجاد ویدیو مبتنی بر فضای ابر است که به طور خودکار محتوای متنی طولانی و ویدیویی را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به ویدیوهای کوتاه تبدیل می‌کند که آن‌ها را می‌توان در فضای اجتماعی نظیر Facebook ،Instagram و Twitter به اشتراک گذاشت. این ابزار هوشمند برای افرادی مناسب است که می‌خواهند محتوای پست وبلاگ یا وب‌سایت خود را به یک ویدیو سرگرم‌کننده تبدیل کنند. به عبارتی، اگر شما وبلاگ نویس باشید یا به عنوان کارشناس تولید کننده محتوا برای یک شرکت کار می‌کنید و به دنبال افزایش تعامل و کیفیت هستید، این ابزار برای شما می‌تواند به عنوان یک ابزار کاربری تلقی شود.

همچنین، اگر شما جزو افرادی هستید که تجربه ساخت ویدیو و ویرایش آن‌ها را ندارید، این پلتفرم می‌تواند به شما در این راستا کمک کند و منبع آموزشی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به سادگی یاد بگیرید چطور از تمامی امکانات و قابلیت‌های سایت استفاده کنید. ویرایشگر این ابزار فضایی مشابه با فضای نرم‌افزار Word را دارد و می‌توانید در آن به ویرایش محتوای متنی خود بپردازید. علاوه‌براین، با استفاده از این پلتفرم می‌توان ویدیوها را با لوگوهای شخصی، رنگ و فونت‌های سفارشی شده شخصی‌سازی کنید تا هویت برند خود را در آن‌ها به نمایش بگذارید.

کار با ابزار این سایت ساده است و به طور خودکار می‌تواند برای ویدیوهای ساخته شده، متن کوتاهی تولید کند تا افراد با مطالعه آن به محتوای ویدیو پی ببرند. به علاوه، این ابزار هوشمند برای ویدیوهای تولید شده به طور خودکار ترجمه و زیرنویس متنی تولید می‌کند. یکی از معایبی که ابزار هوش مصنوعی Pictory دارد، این است که برای ویدیوهای تولید شده ممکن است از موسیقی‌هایی استفاده کند که مجوز کپی‌رایت ندارند.

تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Pictory
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

تست کردن ابزار هوشمند این سایت رایگان است که با استفاده از نسخه رایگان آن می‌توانید ۳ ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای بسازید. اما برای بهره‌مندی از امکانات آن باید سالیانه مبلغ ۲۹ دلار را بپردازید. با پرداخت این مبلغ می‌توانید هر ماه ۳۰ ویدیوی مختلف با ابزار هوشمند این سایت تولید کنید. همچنین، اگر می‌خواهید از امکانات پیشرفته‌تر این ابزار هوشمند برخوردار شوید و ماهیانه ۶۰ ویدیو تولید کنید، می‌توانید با پرداخت ۳۹ دلار از نسخه پرمیوم این سایت استفاده کنید.

۳. ابزار هوشمند D-ID برای تبدیل متن به فیلم

پلتفرم D-ID [+] یک ابزار هوش مصنوعی مولد فراهم کرده است که با فناوری «یادگیری عمیق» (Deep Learning) آن می‌توان ویدیوهایی با آواتارهای مختلف ساخت. با کمک ابزار هوش مصنوعی این سایت می‌توان تصاویر چهره‌های ثابت را متحرک کرد و چهره و حرکات آواتار را مطابق با هر متن نوشته شده یا ضبط شده در آورد. ویژگی‌های کلیدی ابزار هوشمند D-ID را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

  • ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا با آواتارهای سخنگو: D-ID از فناوری یادگیری عمیق پیشرفته برای ایجاد آواتارهای سخنگو با کیفیت بالا استفاده می‌کند که می‌توانند احساسات، زبان بدن و حالات چهره را به طور طبیعی نشان دهند.
  • سرعت رندر سریع: D-ID از فرآیند رندر سریع استفاده می‌کند و بر اساس این ویژگی می‌توان ویدیوهایی را با کیفیت بالا با نرخ فریم 60FPS در زمان بسیار کوتاه تولید کرد.
  • رابط کاربردی انعطاف‌پذیر: D-ID یک رابط کاربردی انعطاف‌پذیر دارد که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا ابزار هوشمند D-ID را با برنامه‌ها و جریان‌های کاری خود یکپارچه کنند.
  • تجربه کاربر آسان: D-ID یک رابط کاربری آسان دارد که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا با سرعت زیاد و به راحتی ویدیوهای خود را ایجاد کنند.
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

از ابزار تبدیل متن به ویدیو D-ID می‌توان برای اهداف مختلف نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی و موارد دیگر استفاده کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تولید اخبار سفارشی: از آواتارهای AI این پلتفرم می‌توانید برای ارائه به روزرسانی‌های روزانه اخبار سفارشی شده برای هر کاربر سایت استفاده کنید.
  • میزبانی رویداد مجازی: از آواتارهای AI می‌توانید به عنوان میزبان یا مجری برای رویدادهای آنلاین، وب کنفرانس‌ها یا کنفرانس‌ها استفاده کنید.
  • کمک‌های مراقبت‌های بهداشتی: با استفاده از ابزار تبدیل متن به ویدیوی D-ID می‌توانید دستیارهای سلامت مجازی هوشمند طراحی کنید که بیماران را در انجام تمرینات، روال مصارف دارویی یا مشاوره عمومی در مورد سلامتی راهنمایی کنند.
  • دستیار خرید تجارت الکترونیکی: از آواتارهای AI ساخته شده می‌توانید در پلتفرم های خرید آنلاین استفاده کنید تا به مشتریان در خرید محصول کمک کنند و پیشنهاداتی درباره محصولات به مشتریان ارائه دهند و پاسخ‌گوی سوالات مشتریان باشند.
  • راهنمایان موزه و آثار باستانی و تاریخی: آواتارهای AI ساخته شده را می‌توان در تورهای مجازی موزه‌، ارائه توضیحات دقیق در مورد نمایشگاه‌ها یا رویدادهای‌ تاریخی استفاده کرد.
  • بازی و سرگرمی: از آواتارهای AI می‌توانن به عنوان شخصیت بازی‌های ویدیویی استفاده کنید.
  • مربیان زبان: از آواتارهای هوش مصنوعی می‌توان در پلتفرم‌های یادگیری زبان به منظور آموزش تلفظ و مکالمه به زبان‌آموزان بهره برد.
  • ماژول‌های آموزشی شرکتی: آواتارهای هوش مصنوعی را می‌توان برای راهنمایی و آموزش کارمندان سازمان‌ا به کار برد.
  • خرید و فروش املاک و مستغلات: از آواتارهای AI می‌توان به عنوان نمایندگانی استفاده کرد که تورهای مجازی املاک را انجام می‌دهند و به سوالات خریداران احتمالی پاسخ می‌دهند.

به منظور استفاده از ابزار هوش مصنوعی D-ID باید مبلغی را بپردازید. با پرداخت ماهیانه ۲۹ دلار می‌توانید از طرح پایه‌ای این پلتفرم بهره‌مند شوید و با این طرح در طول یک ماه می‌توانید ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای بسازید. با خریداری طرح پرمیوم این ابزار و پرداخت ماهیانه ۴۹ دلار می‌توانید از امکانات بیشتر این ابزار هوشمند استفاده کنید و ویدیوی ۲۰ دقیقه‌ای در ماه بسازید. هزینه استفاده از طرح پیشرفته این سایت ۲۹۹ دلار در ماه است که می‌توانید با استفاده از این طرح، ویدیوی ۱۲۵ دقیقه‌ای ایجاد کنید.

۴. تبدیل متن به فیلم با هوش مصنوعی Tavus

Tavus [+] تنها پلتفرم شخصی‌سازی ویدیو است که می‌توانید ویدیوهایی را که یک بار ضبط کرده‌اید، به طور خودکار به تعداد بی‌شماری ویدیوهای جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل و برای هر یک از آن‌ها متغیرهای صداگذاری منحصربه‌فردی را تنظیم کنید.

Tavus از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی صدای کاربر و ویژگی‌های چهره آن‌ها استفاده می‌کند. کاربران این ابزار می‌توانند لوگو و رنگ‌ها مد نظر خود را به ویدیوها اضافه کنند و برای این ابزار یک منبع اینترنتی مانند وب سایت شرکت یا پروفایل شخصی خود در رسانه‌های اجتماعی را مشخص کنند تا بر اساس مطالب درج شده در آن‌ها، محتوای متنی مناسبی را برای ویدیوها بسازد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

همچنین، ابزار هوش مصنوعی Tavus را می‌توان به راحتی با ابزارهای CRM و اتوماسیون‌های پرکاربرد و محبوب مانند Salesforce و HubSpot ادغام کرد تا بتوان فیلم‌های آموزشی و کاربردی شخصی‌سازی شده را برای هر کارمند بر اساس نیازمندی‌هایشان تولید کرد. این ابزار هوش مصنوعی موارد کاربرد متنوعی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • فروش و بازاریابی: از ویدیوهای شخصی‌سازی شده می‌توان برای بازاریابی خدمات و محصولات، پیگیری سفارشات، تبلیغ محصولات یا خدمات و موارد دیگر استفاده کرد.
  • ارتباط با مشتری: ابزار هوش مصنوعی Tavus را می‌توان برای تعامل با مشتریان، ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده به آن‌ها و تقویت وفاداری مشتری به کار برد. همچنین، از ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی می‌توان برای بهبود تجربه مشتری‌ و ارائه پیشنهادات استفاده کرد.
  • استخدام: از ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Tavus می‌توان برای ارسال پیام‌های ویدیویی شخصی‌سازی شده به متقاضیان بالقوه‌ و اشتراک گذاری فرصت‌های شغلی استفاده کرد.
  • املاک و مستغلات: متخصصان املاک و مستغلات با استفاده از Tavus می‌توانند ویدیوهای شخصی‌سازی شده از املاک را ایجاد و با خریداران یا فروشندگان بالقوه ارتباط برقرار کنند و تورهای مجازی مختلفی از گزینه‌های انتخابی مشتریان ارائه دهند.

پلتفرم هوش مصنوعی Tavus قابلیت‌ها و امکانات خود را به صورت رایگان ارائه نمی‌دهد و برای استفاده از ابزار هوشمند این سایت، باید مبلغ ۲۷۵ دلار را ماهیانه پرداخت کنید.

۵. کاربرد ابزار هوش مصنوعی Synthesia برای ساخت ویدیو چیست؟

یکی از بهترین ابزارهای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی، ابزار Synthesia است که شامل یک کتابخانه عظیم از محتواهای ویدیویی با آواتارهای شبیه انسان می‌شود و کاربران می‌توانند برای ایجاد توضیحات پیرامون خدمات و محصولات خود و سایر موارد بازاریابی از آن‌ها استفاده کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که متن توصیفی خود را برای ابزار هوش مصنوعی این پلتفرم وارد کنید و با انتخاب یک پس زمینه و یک آواتار، ویدیوی درخواستی خود را تحویل بگیرید. به منظور استفاده از این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید به این لینک [+] مراجعه کنید.

این ابزار هوشمند با تکیه بر روش‌های پردازش زبان طبیعی پیشرفته و الگوریتم های یادگیری ماشین و الگوریتم های یادگیری عمیق، بر اساس متون از پیش مشخص شده و بدون نیاز به هیچ بازیگر، دوربین یا میکروفون ویدیوهایی با کیفیت بالا تولید ‌می‌کند. این ابزار برای مشاغل کوچکی مناسب است که به محتوای اضافی نیاز دارند اما نمی‌توانند افراد حرفه‌ای استخدام کنند‌، یا افرادی که مایل هستند ویدیوهایی برای استفاده شخصی ایجاد کنند، می‌توانند از این ابزار بهره‌مند شوند.

به علاوه، مولد ویدیویی Synthesia می‌تواند محتوای پست‌های وبلاگ، مقالات خبری و صفحات وب شما را تجزیه و تحلیل کند تا برای آن‌ها ویدیوهای مرتبط و جذاب بسازد. برای استفاده از این ابزار فقط کافی است در سایت Synthesia ثبت نام کنید و پس از انتخاب یک قالب ویدیویی، موسیقی متن و تنظیم یک سری پارامترها و انتخاب آواتار مورد نظر، ویدیوی درخواستی خود را بسازید.

همچنین، ابزار هوش مصنوعی Synthesia به شما امکان می‌دهد تا از بین ۱۴۰ آواتار یکی را انتخاب کنید. این آواتارها همانند انسان صحبت می‌کنند و رفتار و حرکات بدنی آن‌ها مشابه انسان است. بنابراین، نمی‌توان تشخیص داد که این کاراکترها واقعی نیستند. علاوه‌بر‌این، این پلتفرم هوش مصنوعی از ۱۲۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که این ویژگی می‌تواند در جذب مخاطبان بین المللی بسیار مفید باشد.

طراحی رابط کاربری با هماهنگی میان متن و عناصر ویدیو با ترکیب ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل محتوای متنی به ویدیوهای جذاب که دستی روی تبلت مشغول طراحی آن است

تنها مشکلی که پلتفرم Synthesia دارد، این است که خدماتی را به طور رایگان به کاربران خود ارائه نمی‌دهد. کاربران پیش از شروع ساخت ویدیوهای خود، باید بین دو طرح قیمتی یکی را انتخاب کنند. هزینه طرح عادی ۳۰ دلار در ماه دارد که این طرح برای تیم‌های بازاریابی کوچک عالی است و با کمک آن می‌توان ۱۰ ویدیوی یک دقیقه‌ای تولید کرد.

۶. ابزار هوش مصنوعی InVideo برای تبدیل متن به ویدیو

ابزار InVideo [+] یک مولد ویدیویی هوش مصنوعی است که به سادگی می‌توان از آن برای ساخت ویدیوهایی با کیفیت بالا استفاده کرد. با امکانات قدرتمند و ویژگی‌های پیشرفته آن، جای تعجب نیست که این پلتفرم توجه بسیاری از سازندگان محتوا و بازاریابان را برای تولید محتوای ویدیویی به خود جلب کرده است.

در بیشتر موارد، ابزار هوشمند InVideo از قالب‌های ویدیویی قابل تنظیم برای ارائه محتوای درجه یک به کاربران استفاده می‌کند. شما می‌توانید کل پست‌های وبلاگ خود را به این ابزار بدهید تا بر اساس محتوای دریافتی، ویدیوهای حرفه‌ای برای شما تولید کند. این پلتفرم دارای کتابخانه‌ای بزرگ برای عناصر گرافیکی مختلف است که از آن‌ها می‌توان برای ساخت ویدیوهای خود بهره ببرید.

به علاوه، پس از ایجاد محتوای ویدیویی، می‌توانید گوینده‌ای را برای ویدیوی خود انتخاب یا یک موسیقی دلخواه را برای زمینه ویدیوی ساخته شده تعیین کنید تا جذابیت ویدیوی حاصل شده بیشتر شود. پس از ساخت ویدیوی خود می‌توانید به سادگی آن را در رسانه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب به اشتراک بگذارید.

سایت تبدیل متن به ویدیو InVideo
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

یکی از معایب این ابزار این است که احتمال دارد زمان رندر کردن ویدیو طولانی شود. به منظور استفاده از این ابزار می‌توانید از طرح تجاری آن استفاده کنید و ۱۵ دلار در ماه برای آن بپردازید. همچنین، این پلتفرم طرحی را نیز با امکانات و قابلیت‌های نامحدود در اختیار شما قرار می‌دهد که هزینه پرداختی ماهیانه آن برابر با ۳۰ دلار است.

۷. تبدیل متن به فیلم با سایت Designs.ai

پلتفرم هوش مصنوعی Designs.ai [+] با این هدف ساخته شده است که قدرت تخیل انسان را از طریق هوش مصنوعی تقویت کند. افراد برای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Designs نیاز به تجربه طراحی و ساخت ویدیو ندارند و همه کاربران می‌توانند به سادگی و کمتر از ۲ دقیقه با استفاده از رابط کاربری کاربرپسند و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی این پلتفرم، ویدیوهای مختلف خیره‌کننده‌ای را ایجاد کنند.

Designs.ai ابزاری ایده‌آل برای صاحبان محصول، فروشندگان، استارتاپ‌ها، آژانس‌ها، اینفلوئنسرها و فریلنسر‌ها است تا با کمک آن ویدیوهای تبلیغاتی و بازاریابی حرفه‌ای بسازند. این ابزار دارای ویژگی‌های قدرتمند بسیاری برای ویرایش ویدیو‌های ساخته شده است و از ۵۰ صدای از پیش ساخته و ۲۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.

همچنین، این ابزار هوش مصنوعی دارای کتابخانه‌ای با ۱۷۰ میلیون تصویر رایگان است که از آن‌ها می‌توانید در ساخت ویدیوهای خود استفاده کنید و آن‌ها را با فرمت‌ها و اندازه‌های متناسب با رسانه‌های اجتماعی نظیر Facebook ،TikTok ،Twitter و Instragram به اشتراک بگذارید.

طریقه استفاده از این ابزار هوشمند نیز ساده است. کافی است وارد سایت Designs.ai شوید و پس از ثبت‌نام در سایت، متن خود را برای این ابزار وارد و حوزه مرتبط با موضوع ویدیو را مشخص کنید. سپس، زبان را تعیین کنید و پس از مشخص کردن صدا برای متن گفتاری، ویدیوی خود را تحویل بگیرید.

تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Designs
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی Designs باید از اشتراکات ارائه شده استفاده کنید. اشتراک پایه این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد تعداد نامحدودی لوگو ایجاد کنید و 100 ویدیوی مختلف بسازید که هزینه ماهیانه این اشتراک برابر با ۳۹ دلار در ماه است. به علاوه، می‌توانید از طرح ویژه این سایت برای طراحی و ساخت ۵ پروژه ویدیویی با پرداخت مبلغ ماهیانه ۱۳۵ دلار بهره‌مند شوید.

۸. ابزار Colossyan برای تبدیل متن به فیلم

سایت Colossyan [+] یک ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی ارائه کرده است که افراد می‌توانند به سادگی از آن به منظور ساخت ویدیوهایی با کیفیت استودیویی استفاده کنند. ایجاد ویدیوهای حرفه‌ای با روش‌های قدیمی یک فرایند پر زحمت و هزینه‌بر محسوب می‌شود و باید از افراد بسیار ماهر و متخصص در حیطه‌های بازیگری، آرایشگری، ویرایشگر و تدوینگر با انبوهی از تجهیزات دوربین و برداشت‌های بی‌پایان کمک گرفت. با ظهور ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی دیگر نیازی به صرف هزینه‌های مالی و زمانی برای انجام یک پروژه پیچیده نیست و می‌توان با کمترین هزینه و حداقل زمان به خروجی‌های عالی و حیرت‌انگیز دست یافت.

تمامی این امکانات را ابزار هوش مصنوعی Colossyan در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به منظور ساخت ویدیوهای خود، از ویژگی‌های مختلف این ابزار استفاده کنید و آواتار انتخابی خود را به لحاظ ظاهر و پوشش بنا به سلیقه خود تغییر دهید. به علاوه، این ابزار برای ویدیوهای شما زیرنویس به زبان مورد نظر شما تبدیل می‌کند تا مخاطبان شما به راحتی بتوانند ویدیوهای شما را تماشا کنند. همچنین، از ابزار هوشمند این سایت می‌توانید برای تبدیل فایل‌های PDF به فایل‌های PPT استفاده کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

امکانات سایت Colossyan رایگان نیست و برای استفاده از ابزار هوشمند این سایت باید یکی از سه طرح آن را انتخاب کنید. با استفاده از طرح پایه این ابزار می‌توانید با پرداخت ۳۰ دلار در ماه، ویدیوهایی را ایجاد کنید که زمان آن‌ها در مجموع بیشتر از ۱۰ دقیقه نباشند. طرح پرمیوم Colossyan در ازای پرداخت ۱۰۰ دلار در ماه، به شما این اجازه را می‌دهد تا به صورت ماهیانه ویدیوهایی را بسازید که مجموع دقایق آن‌ها بیشتر از ۴۰ دقیقه نشود. شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز می‌توانند در ازای پرداخت ۳ هزار دلار در ماه می‌توانند ویدیوهایی را بسازند که مجموع دقایق آن‌ها حداکثر ۱۰۰ دقیقه شوند.

۹. تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی VEED.IO

Veed [+] یک ابزار ویرایش ویدیو آنلاین است که به کاربران امکان ساخت ویدیوهای تأثیرگذار را می‌دهد. این برنامه دارای برخی ویژگی‌های مفید مانند توانایی برش ویدیوها و فیلتر کردن آن‌ها بر اساس انواع مختلف ظاهر است. کاربران حتی می‌توانند تصاویری را به ویدیوها اضافه کنند، آن‌ها را برش دهند، متن را بر روی آن‌ها درج کنند یا تصاویری را رویشان نقاشی کنند.

همچنین، با کمک این ابزار می‌توانید اندازه یا فرمت ویدیوها را تغییر دهید و با بهره‌گیری از امکانات کتابخانه‌های آن، به ویدیوها زیرنویس اضافه کنید و صدای فرد گوینده را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید. به علاوه، ویژگی‌هایی نظیر رنگ، اندازه قلم و نوع قلم و موسیقی پس زمینه ویدیو را می‌توانید ویرایش کنید و آن‌ها را مطابق با کسب و کار و برند خود درآورید.

ابزار Veed برای تبدیل متن به ویدیو
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

این ابزار مولد ویدیو، نسخه رایگانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند با امکانات محدود، به تولید ویدیو بپردازند. علاوه‌براین، این سایت هوش مصنوعی نسخه‌های پایه و پرمیوم و تجاری را نیز ارائه می‌دهد که با پرداخت ۲۲ دلار، ۳۰ دلار و ۶۵ دلار به صورت ماهیانه می‌توان از امکانات بیشتر آن استفاده کرد.

۱۰. تولید ویدیو با ابزار هوشمند Visla

Visla [+] یک ابزار کارآمد برای ساخت و سفارشی کردن ویدیوها است. افراد بدون داشتن تجربه تخصصی در حوزه تولید و ویرایش ویدیو، با استفاده از این ابزار می‌توانند به راحتی و با سرعت بالا ویدیوهای حرفه‌ای ایجاد کنند. برای بهره‌مندی از این ابزار هوش مصنوعی کافی است محتوای مورد نظر خود را به آن بدهید و موسیقی پس زمینه را انتخاب کنید تا در کوتاه‌ترین زمان، ویدیوی درخواستی شما را تولید کند.

همچنین، ابزار Vilsa می‌تواند در امور بازاریابی به عنوان یکی از ابزارهای کارامد محسوب شود. اگر به دنبال راهی برای ایجاد محتوای بهتر و جذب مخاطبان بیشتر هستید، ابزار هوش مصنوعی Vilsa ارزش بررسی را دارد. از آنجایی که Vilsa به شما کمک می‌کند تا محتوای ویدیویی را بسیار سریع‌تر از روش‌های قدیمی ایجاد کنید. باعث صرفه‌جویی در هزینه مالی و زمانی شما می‌شود.

به علاوه، این ابزار می‌تواند با تجزیه و تحلیل مخاطبان شما و ایجاد محتوایی متناسب با علاقه آن‌ها به جذب بیشتر آن‌ها به شما کند. به عبارتی، با کمک این ابزار می‌توانید محتوایی را تولید کنید که مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و محتوای شما توسط مخاطبانتان بیشتر به اشتراک گذاشته شود که این باعث بیشتر دیده شدن شما و رشد و پیشرفتتان می‌شود.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

این ابزار مولد ویدیو، دو نسخه پایه و پرمیوم را در اختیار کاربران قرار داده است که نسخه پایه‌ای آن را می‌توانید به طور رایگان استفاده کنید اما برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر، باید برای خرید نسخه پرمیوم، ماهیانه ۱۹ دلار هزینه بپردازید.

۱۱. ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی Runway

در این بخش از مطلب حاضر از مجله فرادرس به معرفی ابزار هوش مصنوعی Runway می‌پردازیم. ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Runway [+] از دیگر ابزارهای جالب هوشمند است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به ساخت و ویرایش ویدیوهای حرفه‌ای بپردازند. این ابزار دارای ویژگی پرده سبز است که با کمک آن می‌توان پس زمینه را از ویدیوها حذف کنید. به علاوه، با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید هر شی یا بخشی از ویدیو را انتخاب و آن را حذف کنید. همچنین، برای این ابزار می‌توان ویژگی‌های حرفه‌ای دیگر نظیر موقعیت و زاویه دوربین را تغییر دهید تا به یک نتیجه نهایی جذاب دست پیدا کنید.

سرعت تولید ویدیوهای باکیفیت با کمک ابزار Runway بالا است و همچنین این مولد ویدیوی هوشمند، می‌تواند برای ویدیوهای ساخته شده به طور خودکار زیرنویس تولید کند. صداگذاری حرفه‌ای و تغییر موسیقی پس زمینه ویدیو از دیگر امکانات این ابزار هوشمند هستند. از این ابزار می‌توان برای تولید ویدیوهای متفاوت با کاربردهای مختلف نظیر تولید پست‌های رسانه‌های اجتماعی، امور تبلیغاتی، امور آموزشی و سرگرمی استفاده کرد.

پلتفرم هوش مصنوعی Runway مناسب افرادی است که هیچ تجربه تخصصی در حیطه ساخت ویدیو ندارند و می‌خواهند بدون درگیر شدن با مهارت‌های حرفه‌ای این حوزه، در کم‌ترین زمان، ویدیوهای حرفه‌ای تولید کنند. استفاده از رابط کاربری این ابزار هوشمند ساده است و افراد می‌توانند از کلیه امکانات آن بهره‌مند شوند.

پلتفرم Runway سه نسخه پایه‌ای، استاندارد و پرمیوم را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که هر یک از آن‌ها اجازه می‌دهند کاربران از امکانات خاصی استفاده کنند. استفاده از نسخه پایه‌ای این ابزار رایگان است اما کاربران برای بهره‌مندی از دو نسخه دیگر باید ماهیانه ۱۲ دلار و ۲۸ دلار بپردازند.

۱۲. کاربرد GlossAi در تبدیل متن به ویدیو

GlossAI [+] به عنوان یکی از پلتفرم‌های ویرایش ویدیو و تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می‌شود که به کسب و کارها کمک می‌کند تا از محتوای صوتی و متنی موجود خود، ویدیوهایی با کیفیت بالا ایجاد کنند. دامنه کاربرد این ابزار برای تولید محتوا وسیع است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی: با استفاده از ابزار هوش مصنوعی GlossAI می‌توان ویدیوهای کوتاه و جذابی ایجاد کرد که برای به اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر مناسب هستند.
  • ویدیوهای توضیحی: از ابزار هوشمند GlossAI می‌توان برای ساخت ویدیوهای واضح و مختصر برای ارائه توضیحات پیرامون محصولات یا خدمات خاص استفاده کرد.
  • ویدیوهای بازاریابی: تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی GlossAI این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان ویدیوهایی ساخت که برند خاصی را تبلیغ می‌کنند.
  • ویدیوهای آموزشی: با کمک ابزار GlossAI می‌توان ویدیوهایی ایجاد کرد که به مردم مهارت‌ها یا اطلاعات جدیدی را می‌آموزند.
  • ویدیوهای خبری و وبلاگ: آخرین پست‌های وبلاگ یا مقالات خبری را می‌توان با استفاده از ابزار هوش مصنوعی GlossAI تولید کرد.
تولید ویدیو با GlossAI
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

چنانچه به دنبال ابزاری برای تولید محتوای ویدیویی حرفه‌ای و باکیفیت هستید اما تجربه و دانش فنی در این زمینه ندارید، ابزار GlossAI می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلف کمک کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید در هزینه‌های مالی و زمانی خود صرفه‌جویی و توجه مخاطبان و مشتریان زیادی را به خدمات و محصولات خود جلب کنید.

۱۳. ابزار Hour One برای ساخت ویدیو

به منظور تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی می‌توان از پلتفرم Hour One [+] استفاده کرد. مدل هوش مصنوعی Hour One با استفاده از تجزیه و تحلیل ویدیوهای مختلفی از اشخاص، نوع حرکت، رفتار و طریقه صحبت کردن آن‌ها یاد می‌گیرد و سعی می‌کند به بهترین شکل آن‌ها را تقلید کند تا عملکردی مشابه با انسان داشته باشد و مدل آواتار هوشمند بتواند گفتار خود را با فایل صوتی مطابقت دهد.

شرکت‌ها و سازمان‌ها از آواتارهای ارائه شده در پلتفرم Hour One می‌توانند برای پذیرایی ارباب رجوع، فروش محصولات به مشتریان، منابع انسانی و سایر امور استفاده کنند. در ادامه، به سایر کاربردها و مزایای این پلتفرم اشاره شده است:

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.
  • آواتارهای هوشمند Hour One می‌توانند زبان طبیعی انسان را درک کنند و پاسخ سوالات کاربران را بدهند.
  • آواتارهای Hour One می‌توانند حرکات کاربر را در زمان واقعی ردیابی و پاسخ دهند.
  • آواتارهای Hour One AI می‌توانند صدای انسان واقعی را تولید کنند.
  • آواتارهای Hour One AI می‌توانند بر اساس ویژگی‌ها و سلایق کاربران، با آن‌ها به مکالمه بپردازند و سوالات آن‌ها را پاسخ دهند.
  • آواتارهای هوش مصنوعی Hour One می‌توانند جایگزین کارمندان انسانی شوند این امر در کاهش هزینه‌های مالی و زمانی برای استخدام و آموزش افراد صرفه‌جویی می‌کند.
  • آواتارهای هوشمند Hour One می‌توانند به صورت شبانه‌روزی کار کنند و از هر نقطه از جهان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

به منظور بهره‌مندی از امکانات ابزار هوشمند Hour One می‌توانید از طرح پایه‌ای و تجاری آن استفاده کنید که به ترتیب هزینه ماهیانه آن‌ها ۲۵ دلار و ۱۹۹ دلار است.

۱۴. ساخت ویدیو از متن با Lumen5

Lumen5 [+] یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که از آن برای ساخت ویدیوهای مختلف استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند آدرس اینترنتی مقاله یا پست وبلاگ را به این ابزار بدهند یا متنی را برای آن بنویسند تا Lumen5 بر اساس محتوای متن، ویدیویی را تولید کند. افرادی که در حوزه بازاریابی فعالیت دارند، می‌توانند با کمک این ابزار هوش مصنوعی محتواهای متنی خود را به داستان‌های بصری جذاب تبدیل کنند.

همچنین، می‌توان با چند کلیک ساده برای پس زمینه ویدیو یک موسیقی انتخاب کرد و با درج تصاویر یا لوگوی مختلف در آن و تنظیم فرمت ویدیو، تغییراتی را برای آن اعمال کرد. به علاوه، می‌توانید با کمک این ابزار هوشمند از تماس‌های تلفنی خود با نرم‌افزار Zoom، ویدیوهای جذابی تهیه کنید.

این ابزار بیش از ۸۰۰ هزار کاربر دارد و افراد مبتدی و ناآشنا به تولید محتوای ویدیویی به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. در سایت Lumen5 سه طرح پیشنهادی با هزینه‌های مختلف برای کاربران وجود دارد. طرح اول، برای افرادی مناسب است که با ابزار هوش مصنوعی Lumen5 تازه شروع به کار کرده‌اند و قصد دارند ویدیوهای کوتاه زیر یک دقیقه بسازند. در این طرح امکان اضافه کردن موسیقی و جلوه‌های صوتی به ویدیو وجود دارد و دسترسی به کتابخانه‌های تصویر و ویدیوی Lumen5 رایگان است. کاربران برای استفاده از این طرح باید به صورت ماهیانه مبلغ ۱۹ دلار را به شرکت بپردازند.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

طرح دوم این سایت مناسب افرادی است که می‌خواهند از امکانات بیشتری برای ساخت ویدیوهای خود استفاده کنند. با پرداخت ۵۹ دلار در ماه می‌توانید با استفاده از ابزار Lumen5 ویدیوهای ۳ دقیقه‌ای بسازید و به ویدیوهای خود متن و زیرنویس اضافه کنید.

طرح سوم که مناسب تولید ویدیوهای حرفه‌ای است، مناسب افرادی است که می‌خواهند ویدیوهای ۵ دقیقه‌ای تولید کنند. این افراد با پرداخت ۱۴۹ دلار در ماه می‌توانند از کتابخانه تصاویر و ویدیوهای اختصاصی سایت Lumen5 بهره‌مند شوند و لوگو و نشان تجاری خود را به ویدیوهای تولید شده اضافه کنند.

۱۵. امکانات ابزار هوش مصنوعی Movio.la برای تولید ویدیو چیست؟

برای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی می‌توانید از سایت Movio.la استفاده کنید که ابزار هوشمند این سایت به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای جذاب مختلفی را بدون نیاز به مهارت یا تجهیزات ویرایش فیلم حرفه‌ای ایجاد کنند. با ابزار هوش مصنوعی Movio.la می‌توانید با سرعت بالا و به راحتی ویدیوهایی با طیف وسیعی از آواتار، پس زمینه و صدا ایجاد کنید. همچنین، این ابزار بر پایه روش‌های هوش مصنوعی پیشرفته ویدیوهای سخنگویی با همگام‌سازی لب‌های آواتار بر اساس فیلمنامه یا متن ورودی شما تولید می‌کند. این پلتفرم مجموعه‌ای عظیم از آواتارهای مختلف را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویدیوهای سخنگوی خود را مطابق با برند یا پیام خود شخصی‌سازی کنید.

به علاوه، ابزار هوش مصنوعی Movio.la طیف وسیعی از صدای مختلف از جمله صداهای مردانه زنانه و خنثی در زبان‌های مختلف را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان لحن متناسب با محتوای ویدیویی خود را انتخاب کنید. همچنین، این ابزار هوشمند به راحتی با سایر پلتفرم‌ها و فرمت‌های فایل یکپارچه می‌شود که این ویژگی به شما امکان می‌دهد فیلمنامه‌ها، تصاویر و ویدیوهای مختلف خود را به راحتی در اختیار این ابزار قرار دهید. از Movio.la می‌توان برای ساخت ویدیو با اهداف گوناگون استفاده کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    • بازاریابی محصول: با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی می‌توان ویدیوهای جذابی را برای معرفی محصول یا خدمات و اعلامیه‌های مختلف درباره آن‌ها تولید کنید.
    • بازاریابی محتوا: ویدیوهای سخنگو جذاب را به می‌توانید به پست‌های وبلاگ، محتوای رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های ایمیل خود اضافه کنید.
    • بازاریابی فروش: با کمک این ابزار می‌توانید برای محصولات خود ویدیوهای فروش جذابی ایجاد کنید تا توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند و در نتیجه میزان فروش و سوددهی شما بیشتر شود.
    • یادگیری و توسعه: با استفاده از Movio.la می‌توانید ویدیوهای آموزشی جذابی تولید کنید تا مطالب و محتوای آموشی را به دانش‌آموزان به طور موثر منتقل کند.
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

سایت Movio.la [+] دو طرح پایه و حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با پرداخت مبلغ‌های ۶۰ دلار و ۳۰۰ دلار در ماه می‌توانید از طرح‌های ارائه شده استفاده کنید. طرح پایه مناسب افرادی است که مشاغل کوچک دارند و گهگاه نیاز دارند از ویدیوهای جدیدی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنند. ویژگی‌های این طرح را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

  • ساخت حداکثر ۵۰ فیلم در ماه با استفاده از ابزار هوش مصنوعی Movio.Ia
  • دسترسی به کتابخانه Movio.Ia با بیش از ۱۵۰ آواتار و پس زمینه
  • دسترسی به بیش از ۱۰ صدای گفتاری
  • اشتراک‌گذاری ویدیوهای ساخته شده در رسانه‌های اجتماعی

طرح پیشرفته سایت Movio.Ia نیز مناسب کاربرانی است که نیاز به ویدیوهای باکیفیت نامحدود دارند. ویژگی‌های این طرح در ادامه فهرست شده‌اند:

  • دسترسی به کتابخانه Movio.Ia با بیش از هزار آواتار و پس زمینه
  • دسترسی به بیش از ۵۰ صدای گفتاری
  • سفارشی‌سازی ویدیوها با گزینه‌های حرفه‌ای

۱۶. ساخت ویدیو با ابزار Wisecut

ابزار هوشمند Wisecut [+] یک ابزار ویرایش ویدیویی است که فرآیند تولید و ویرایش ویدیو را ساده می‌کند. با کمک این ابزار می‌توانید مکث‌های طولانی موجود در ویدیو را حذف کنید و یک موسیقی برای پس‌زمینه ویدیو انتخاب کنید. به علاوه، این ابزار هوشمند قابلیت تولید زیرنویس را برای ویدیوها دارد و همچنین با ابزار مترجم آن می‌توانید ویدیوهایی را بسازید که طیف گسترده‌ای از مخاطب را شامل می‌شوند.

علاوه‌براین، برای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی Wisecut می‌توانید متنی را در اختیار این ابزار قرار دهید تا برای شما یک طرح داستانی در قالب فایل ویدیویی ایجاد کند. برای تغییر محتوای ویدیوی ساخته شده، به راحتی می‌توان محتوای متنی را تغییر داد تا این ابزار هوشمند بر اساس تغییرات اعمال شده در متن، ویدیوی جدیدی را برای شما بسازد. همچنین، می‌توانید از این ویرایشگر هوشمند Wisecut برای ویرایش ویدیوهای YouTube و vlogs یا دوره‌های آموزشی آنلاین خود استفاده کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

سایت Wisecut دو طرح پایه‌ای با هزینه ماهیانه ۱۰ دلار و طرح پیشرفته با هزینه ماهیانه ۲۹ دلار را برای کاربران ارائه کرده است. کاربران با استفاده از طرح پایه ابزار Wisecut می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت ۷۲۰p ایجاد کنند و از ابزارهای ویرایشگر ویدیو به طور محدود بهره‌مند شوند. کاربرانی که از طرح پیشرفته این ابزار هوشمند استفاده می‌کنند، می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت بالاتر بسازند و از امکانات پیشرفته‌تر این ابزار برای ویرایش ویدیوهای خود بهره‌مند شوند.

۱۷. ابزار هوش مصنوعی DeepBrain

DeepBrain [+] از دیگر ابزارهای قدرتمند برای ساخت ویدیو با کمک هوش مصنوعی است. برای بهره‌مندی از این ابزار نیازی نیست که مهارت و تجربه تخصصی در حوزه ساخت محتواهای ویدیویی داشته باشید. با استفاده این سایت می‌توانید به سادگی متن خود را برای ابزار هوشمند بارگذاری کنید و تنها با چند کلیک و در زمان بسیار کوتاه، یک ویدیوی حرفه‌ای تحویل بگیرید.

ابزار هوش مصنوعی Deepbrain از ۸۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب می‌توان ویدیوهای مختلفی را برای مخاطبان سراسر دنیا با کمک این ابزار ایجاد کرد. به علاوه، می‌توانید برای ویدیوهای خود زیرنویس و ترجمه در نظر بگیرید و از آواتارهای مختلف هوشمند برای جذاب‌تر شدن ویدیو استفاده کنید که با تصویر و پیام ویدیویی شما مطابقت دارند. سایر مزایای این ابزار هوش مصنوعی را می‌توان در فهرست زیر برشمد:

  • رابط کاربری آسان: ابزار هوش مصنوعی DeepBrain به گونه‌ای طراحی شده است که برای مبتدیان یا افرادی با دانش فنی محدود قابل استفاده باشد.
  • تولید محتوا سریع‌تر: با استفاده از آواتارهای AI، می‌توان مراحل آماده‌سازی، فیلمبرداری و ویرایش ویدیو را تسریع کرد و دیگر نیاز به تجهیزات پیچیده فیلم‌برداری، بازیگر و هزینه‌های سنگین تولید ویدیو نیست.
  • قابلیت شخصی‌سازی: DeepBrain AI به شما امکان می‌دهد تا آواتار، پس‌زمینه، موسیقی و ویژگی‌های دیگر را به راحتی شخصی‌سازی کنید تا ویدیوهای ساخته شده با برند شما مطابقت داشته باشد.
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی DeepBrain سه طرح مختلف برای کاربران در نظر گرفته است که افراد می‌توانند با پرداخت مبالغ مختلف از آن‌ها استفاده کنند. طرح پایه‌ای این ابزار که از ۱۰ آواتار هوشمند پشتیبانی می‌کند، مناسب افرادی با مشاغل کوچک است که به یک ابزار ساده برای تولید محتوای ویدیویی با وضوح ۷۲۰p نیاز دارند. کاربرانی که قصد دارند از این طرح استفاده کنند، باید ماهیانه ۳۰ دلار بپردازند.

طرح پیشرفته ابزار DeepBrain برای مشاغلی مناسب است که نیاز به ویدیوهای حرفه‌ای‌تر دارند و می‌خواهند محدودیتی برای تولید ویدیو در طول ماه نداشته باشند. کاربران این طرح با پرداخت ۲۲۵ دلار در ماه می‌توانند ویدیوهای نامحدودی را با بیش از ۱۰۰ آواتار هوشمند با وضوح تصویر ۱۰۸۰p بسازند.

سایت DeepBrain یک طرح ویژه برای سازمان‌ها نیز در نظر گرفته است که شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با خریداری این طرح، ویدیوهای حرفه‌ای نامحدود با وضوح 4k ایجاد کنند. این طرح از امکانات پیشرفته‌تری برخوردار است و از ۱۰۰۰ آواتار هوشمند برای ساخت ویدیو‌ها پشتیبانی می‌کند.

۱۸. تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی GliaCloud

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی، ابزار GliaCloud [+] است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای حرفه‌ای و متنوعی را در عرض چند دقیقه تولید کنند. برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی این سایت نیازی به تجهیزات خاص یا مهارت تخصصی برای تولید و ویرایش ویدیو ندارید. تمامی افراد می‌توانند با رابط کاربری ساده آن به راحتی کار کنند و با بارگذاری متن خود در این سایت، ویدیوی درخواستی را تحویل بگیرند.

همچنین، می‌توانید آدرس اینترنتی محتوای خود را در اختیار این ابزار هوشمند قرار دهید تا بر اساس محتوای مشخص شده، ویدیوی جذابی را برای شما بسازد. به علاوه، این ابزار هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که پیش‌نمایش ویدیو را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی GliaCloud دارای کتابخانه‌های رسانه‌ای متنوعی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان برای موضوعات مختلف، ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای با کیفیت HD تولید کرد. سایت GliaCloud این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که به مدت ۱۴ روز از امکانات سایت به طور رایگان استفاده کنند و چنانچه افراد تمایل داشتند از ابزار این سایت به مدت طولانی‌تر بهره بگیرند، باید یکی از طراح‌های ارائه شده را انتخاب نمایند.

این سایت چهار طرح پیشنهادی را برای پاسخگویی به نیازها و بودجه‌های مختلف کاربران ارائه می‌دهد که هزینه آن‌ها بر اساس امکانات و ابزارهای درخواستی افراد متفاوت است. یکی از طرح‌های ارائه شده در این سایت، طرح شخصی نام دارد که با استفاده از آن می‌توانید از امکانات ذکر شده در فهرست زیر بهره‌مند شوید:

  • تولید حداکثر ۵ ویدیو در ماه
  • پشتیبانی از ۱۰ آواتار هوش مصنوعی
  • تولید ویدیوها با کیفیت ۷۲۰p
  • دریافت خدمات پشتیبانی از سایت

از دیگر طرح‌های ارائه شده در این سایت، طرح پیشرفته است که کاربران با خریداری این طرح می‌توانند از امکانات و مزایای ذکر شده در فهرست زیر بهره‌مند شوند:

  • تولید ویدیوهای در ماه
  • پشتیبانی از ۱۰۰ آواتار هوش مصنوعی
  • تولید ویدیو با کیفیت‌های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p
  • بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی

طرح سازمانی از دیگر طرح‌هایی است که سایت GliaCloud برای کاربران ارائه کرده است. افراد با خریداری این طرح می‌توانند از ویژگی‌ها و امکانات ذکر شده در فهرست زیر استفاده کنند:

  • تولید ویدیوهای نامحدود در ماه
  • دسترسی به ۱۰۰۰ آواتار هوش مصنوعی
  • تولید ویدیوها با کیفیت 4K
  • دریافت خدمات پشتیبانی پیشرفته

۱۹. کاربرد Shuffll در ساخت ویدیو

Shuffll [+] یک پلتفرم هوش مصنوعی برای تولید ویدیو است و کاربران می‌توانند با کمک آن ویدیوهای حرفه‌ای و جذاب تولید کنند. یکی از مزایای کلیدی ابزار هوشمند Shuffll این است که از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای تولید داستان‌های منحصربه‌فرد و فیلمنامه برای ویدیوها استفاده می‌کند. این بدان معناست که افراد نیازی به استخدام فیلمنامه نویسان یا کارگردانان با هزینه‌های بالا ندارند. در عوض، آن‌ها می‌توانند از Shuffll برای تولید محتواهایی استفاده کنند که دقیقاً با اهداف تجاری آن‌ها مطابقت داشته باشند.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

سایت Shuffll دارای یک کتابخانه عظیم از تصاویر، ویدیوها و صداها است و کابران می‌توانند از آن‌ها در تولید ویدیوهای خود بهره‌مند شوند. رابط کاربری آسان این ابزار هوشمند این امکان را فراهم کرده است که تمامی افراد بدون داشتن مهارت تخصصی و حرفه‌ای بتوانند در کوتاه‌ترین زمان، ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای بسازند. همچنین، این سایت طرح‌های مختلفی را برای کاربران فراهم کرده است که افراد می‌توانند با خریداری آن‌ها به امکانات مختلفی از این ابزار هوشمند دسترسی داشته باشند.

۲۰. تبدیل متن به ویدیو با ابزار Yepic AI

از دیگر سایت‌هایی که می‌توان با ابزار هوش مصنوعی آن ویدیوهای جذاب تولید کرد، سایت Yepic AI [+] است. ابزار هوشمند این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد تا با رابط کاربری ساده، ویدیوهای حرفه‌ای با کیفیت بالا تولید کنند.

می‌توانید محتوای متنی خود را به ابزار هوش مصنوعی Yepic AI بدهید و در کم‌ترین زمان ویدیوی خود را تحویل بگیرید. ابزار این سایت از الگوریتم های هوش مصنوعی پیشرفته برای تولید ویدیوهای واقعی و جذاب استفاده می‌کند. این بدان معناست که افراد دیگر نیازی به استخدام انیماتورها یا ویرایشگران ویدیو ندارند.

به علاوه، ابزار هوش مصنوعی Yepic AI می‌تواند ویدیوها را با بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا تولید کند. بدین ترتیب، با کمک این ابزار می‌توانید محتواهای خود را برای مخاطبان بین‌المللی قرار دهید. همچنین، با کمک این ابزار می‌توانید تصاویر و لوگوی خاصی را به ویدیوی خود اضافه کنید و از آواتارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای خود بهره ببرید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

سایت Yepic AI طرح‌های شخصی، حرفه‌ای و سازمانی را برای کاربران ارائه می‌دهد که با پرداخت ماهیانه و خرید هر یک از این طرح‌ها می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. کم‌ترین مبلغ پرداختی متعلق به طرح شخصی با ۴۹ دلار در ماه است که با کمک آن می‌توانید ۵ ویدیو با کیفیت ۷۲۰p بسازید. برای استفاده از طرح حرفه‌ای لازم است به صورت ماهیانه ۱۱۹ دلار بپردازید و با کمک این ابزار هوش مصنوعی ویدیوهای نامحدود با کیفیت‌های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p بسازید. طرح سازمانی نیز مناسب شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند که نیاز به تولید محتوای ویدیویی زیاد با کیفیت 4k دارند.

جمع‌بندی

با پیشرفت‌ هوش مصنوعی، تغییراتی مهمی در روند زندگی افراد و انجام امور مختلف به وجود آمده است و افراد می‌توانند با استفاده از ابزارها و سیستم‌های هوشمند، وظایف را ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهند. یکی از حوزه‌هایی که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است، حوزه تولید محتوا و بازاریابی است. ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی را می‌توان در این دو حیطه به کار برد تا محتویات جذابی را با کمک آن‌ها تولید کرد که این امر می‌تواند به جذب مخاطب بیشتر و رسیدن به سوددهی بالاتر کمک کند.

محتواهای بصری نظیر تصاویر و ویدیوها جذاب‌ترین محتواها در فضای اینترنت و رسانه‌های اجتماعی هستند که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. برای تولید چنین محتواهایی می‌توانیم از ابزارهای هوش مصنوعی کمک بگیریم و با کم‌ترین هزینه مالی و زمانی تولید محتواهای جذابی کنیم. در این مطلب از مجله فرادرس، به معرفی ۲۰ ابزار تبدیل متن به ویدیو با هوش مصنوعی سایت هوش مصنوعی پرداختیم و ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها را شرح دادیم تا افراد فعال در حوزه تولید محتوا و بازاریابی بتوانند با آگاهی از قابلیت‌های این ابزارهای هوش مصنوعی در پیشبرد مسوولیت‌های خود از آن‌ها به سادگی استفاده کنند.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
RocketHubNEALSCHAFFERCLOUDBOOKLETMAKE USE OFMETAVERSE POST
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *