کلیدهای میانبر KMPlayer (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۶۳۰۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
کلیدهای میانبر KMPlayer (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

اگر شما نیز از نرم افزار پخش چند رسانه‌ای KMPlayer استفاده می‌کنید، باید بدانید در صورتی که با ترفندها و کلیدهای میانبر آن آشنا باشید، می‌توانید به شکل بسیار بهتری از این ابزار بهره بگیرید. در همین راستا در ادامه این نوشته، فهرستی از ترفندها و کلیدهای میانبر مهم‌تر KMPlayer آورده شده‌اند.

فیلم آموزشی کلیدهای میانبر در KMPlayer

دانلود ویدیو

ضمناً پیش از شروع بد نیست یادآور شویم KMPlayer یک پخش‌کننده ویدئویی با کیفیت است که ویژگی‌هایی چون رابط کاربری خوب و پشتیبانی عالی برای بسیاری از فرمت‌های ویدئویی و کدک‌ها را دارد. همچنین این نرم‌افزار، به صورت رایگان ارائه شده است.

ایجاد و تنظیم کلیدهای میانبر در KMPlayer

کلیدهای میانبر، کار با یک نرم‌افزار را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کنند. به صورت پیش‌فرض برای عملیات‌های گوناگون در KMPlayer نیز میانبرهای مبتنی بر صفحه کلید معینی در دسترس هستند؛ اما در این بین، اگر بخواهیم می‌توانیم برای یک عملیات یا کار خاص در این نرم‌افزار اقدام به تعریف کلید‌های میانبر سفارشی و دلخواه کنیم. به این منظور کافی است مراحلی که در ادامه آمده‌اند را دنبال کنید:

۱. KMPlayer را باز کنید.

۲. کلید F2 را فشار دهید تا به صفحه Preferences بروید. همچنین می‌توانید در گوشه پایین سمت چپ پنجره KMPlayer از جعبه کنترل (دارای آیکون تنظیمات)، آخرین آیکون موجود  یعنی Preferences را انتخاب کنید.

۳. حال پنجره Preferences یا همان تنظیمات بازخواهد شد.

۴. زبانه General را باز و روی گزینه Keys/Global کلیک کنید.

۵. در قاب سمت راست پنجره، زبانه Global را باز و روی دکمه add کلیک کنید.

۶- اینجا لیستی از دستورهایی که می‌توانید برای آن‌ها کلید میانبر ایجاد نمایید، ظاهر می‌شود. یکی از دستورات را انتخاب و برای آن کلید میانبر دلخواه خود را تعریف کنید.

طبق دستورالعملی که در بالا آوردیم، به سادگی قادر خواهید بود برای KMPlayer و عملیات‌های مختلف در آن کلیدهای میانبر سفارشی تعریف کنید. البته همانطور که اشاره شد، به صورت پیش‌فرض برای این نرم‌افزار کلیدهای میانبری برای کارهای مهم‌تر تعریف شده است و در جدولی که در ادامه آمده تعدادی از این میانبرها به همراه عملکرد مربوطه‌شان نمایش داده شده‌اند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۲۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
فرادرس
۸ دیدگاه برای «کلیدهای میانبر KMPlayer (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)»

سلام عذر میخوام من یه مشکل تو زیرنویس فیلم داخل KHPlayer پیدا کردم زیرنویس فارسی ولی وقتی باز میکنم زیرنویسشو انگلیسی میاد کلید میانبری برای تغییر زبان زیرنویس تو کیبورد هست ؟

سلام
من نسخه به روز نرم افزار را نصب کرده ام ولی دکمه های میانبر نرم افزار کار نمی کند
اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید
متشکرم

سلام تشکر خیلی عالی بود

سلام من داشتم از با کی ام پلیر فیلم میدیدم که دستم خورد نمیدونم چی رو زدم و نوار بالا و پایین محو شد و فقط وقتی اون نوارا رو نشون میده که نشانگر موس رو میبرم روشون.. چطور به حالت اول بر گردونمش؟

عالی بود تشکر.

سلام ممنونم ازتون بابت توضیحاتی ک دادین میشه لطفا بگین من چطور میتونم زبان kmplayer رو تغییر بدم که چینی شده حذف نصب هم میکنم درس نمیشه

ممنون از مطلب کوتاه و مختصر و مفیدتان

سلام من دنبال مترجم فیلم ها کجا میتوانم پیداش بکنم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *