۱۰ مدیا پلیر برتر ویندوز در سال ۲۰۱۸

۳۵۲۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
۱۰ مدیا پلیر برتر ویندوز در سال ۲۰۱۸

بهترین پخش‌کننده رسانه (پلیر) برای ویندوز کدام است؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید به جای خوبی آمده‌اید. نرم‌افزار پخش‌کننده رسانه باید دارای امکانات بالایی باشد و همچنین ساده، خلاقانه و سبک باشد. با در نظر گرفتن این عوامل پخش‌کننده‌های مانند VLC، GOM و مدیا پلیر کلاسیک را می‌توان توصیه کرد. اما امکانات آنها کدام هستند؟

از آنجایی که نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای پلتفرم ویندوز مایکروسافت وجود دارند، انتخاب یک نرم‌افزار مناسب برای رایانه کار آسانی نیست. همچنین با افزایش تعداد فرمت‌های رسانه‌ای جدید دیگر، همه پخش‌کننده‌های رایگان قابلیت اجرای همه این فرمت‌ها مانند MKV، FLV، AVI، MP4، MOV و غیره را ندارند. به همین دلیل است که اغلب کاربران به ما ایمیل می‌فرستند و می‌پرسند «بهترین پخش‌کننده رسانه برای ویندوز کدام است؟» این وضعیت موجب شد تا ما فهرستی از بهترین پخش‌کننده‌های رسانه‌ای رایگان برای سیستم‌عامل ویندوز را در این مطلب معرفی کنیم.

یک پخش‌کننده رسانه خوب علاوه بر این که رایگان است باید سبک نیز باشد تا مطمئن شویم پردازنده سیستم در زمان تماشای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی داغ نمی‌کند. در ادامه گزینه‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و به شما در انتخاب گزینه مناسب یاری می‌رسانیم:

ده مورد از بهترین پخش‌کننده‌های رسانه برای ویندوز

در ادامه مطلب، ۱۰ مورد از بهترین پخش‌کننده‌های رسانه برای ویندوز را معرفی می‌کنیم.

1-VLC Media Player

هر زمان که بخواهیم در مورد بهترین پخش‌کننده‌های رسانه صحبت کنیم، نام VLC به طور خودکار در بالای فهرست قرار می‌گیرد. اما چرا VLC این‌چنین محبوب است. دلیل محبوبیت گسترده آن چیست؟ VLC Media Player یک پخش‌کننده رسانه رایگان و اپن سورس است که برای اکثر پلتفرم‌های رایج در دسترس است.

VLC Media Player توسط پروژه VideoLAN ایجاد شده است و مشهور است که از تعداد زیادی روش‌های فشرده‌سازی صوتی و ویدیویی و فرمت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. وی آل سی در طی سالیان متمادی این شهرت را کسب کرده است که می‌تواند هر چیزی را پخش کند. همچنین این نرم‌افزار الهام‌بخش بسیاری از پخش‌کننده‌های رسانه‌ای دیگر بوده است که تمرکز مشابهی دارند.

VLC یکی از بهترین پخش‌کننده‌های رسانه‌ای ویندوز است زیرا ساده و سریع است و درگیر مراحل پیچیده نشده است. این نرم‌افزار همچنین گزینه‌های مختلفی برای سفارشی‌سازی دارد که می‌تواند به بهبود تجربه کاربری و تغییر ظاهر پخش‌کننده کمک کند. همچنین این نرم‌افزار معمولاً به عنوان یک پخش‌کننده رسانه‌ای فایل‌های استریم استفاده می‌شود. از آنجایی که این نرم‌افزار یک پخش‌کننده اپن سورس است به راحتی می‌توان کد آن را بررسی کرد. این نرم‌افزار یک جایگزین عالی برای پخش‌کننده رسانه‌ای ویندوز است و به طور مرتب به روز رسانی می‌شود و جامعه کاربری بزرگی دارد. این نرم‌افزار بر روی همه نسخه‌های ویندوز از ویندوز ایکس پی SP3 تا ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌شود. نرم‌افزار پخش ویدیو به طور مرتب بروز رسانی می‌شود و امکانات جدیدی به آن افزوده می‌شود. از این نرم‌افزار می‌توان به عنوان گزینه پیش فرض برای رفع همه نیازهای پخش رسانه استفاده کرد.

2- PotPlayer

PotPlayer در رقابت با دیگر پخش‌کننده‌های ویدیو مانند VLC به تازگی شهرت زیادی کسب کرده است. این نرم‌افزار چند رسانه‌ای برای ویندوز از سوی یک شرکت اینترنتی در کره جنوبی به نام کاکائو توسعه ‌یافته است. PotPlayer ویژگی‌ها و خصوصیات بسیار زیادی دارد که می‌تواند به راحتی با VLC رقابت کند. این نرم‌افزار پخش رسانه پشتیبانی گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی دارد که امکان تطبیق این نرم‌افزار را با نیازهای کاربر فراهم می‌کند. استفاده از تکنیک‌هایی مانند CUDA, QuickSync, و DXVA, نرم‌افزار PotPlayer را قادر ساخته است که بالاترین عملکرد را با روان‌ترین تجربهٔ کاربری همراه کند. به همین دلیل است که PotPlayer به عنوان دومین پخش‌کننده رسانه‌ای قدرتمند در این فهرست جای گرفته است.

PotPlayer در مقایسه با وی آل سی ممکن است محبوبیت کمتری داشته باشد اما از انواع بیشتری از فایل‌ها پشتیبانی می‌کنند. این نرم‌افزار یک پخش‌کننده عالی برای فایلهای MP4/FLV/AVI/MKV محسوب می‌شود که فرمت‌های متداولی هستند. گزینه امکان انتخاب بین کارت‌های صوتی، بوکمارک کردن صحنه‌های موردعلاقه، پیش‌نمایش آنها و بسیاری از امکانات دیگر در این نرم‌افزار گنجانده شده‌اند. همچنین امکان فیلتر روشنایی، کنتراست، تغییر رنگ، کاهش نویز و غیره در این نرم‌افزار وجود دارد. این نرم‌افزار دارای کلیدهای میانبر بسیار زیادی است. اما چه چیزی موجب شده است که وی آل سی محبوب‌تر از PotPlayer باشد؟ برای کاربران معمولی فهرست بلند بالایی از امکانات و تنظیمات ممکن است چیزی غیرضروری تلقی شود. همچنین PotPlayer محدود به ویندوز است. به‌طورکلی اگر بخواهیم مدیا پلیر VLC را نادیده بگیریم، PotPlayer بهترین نرم‌افزار پخش‌کننده رسانه محسوب می‌شود.

3- KMPlayer

KMPlayer یکی دیگر از نرم‌افزارهای عالی و رایگان برای ویندوز ۱۰ است که توانایی پخش تقریباً همه فایلهای اصلی ویدیویی و صوتی را دارد. از آنجا که این نرم‌افزار کدک های درونی برای ویندوز ۱۰ را دارد کاربران نیازی به دانلود کدک‌های مختلف ندارند. البته برای افزایش بیشتر تطبیق‌پذیری این نرم‌افزار، می‌توان کدک‌های خارجی را نیز دانلود کرد. این نرم‌افزار با پشتیبانی از فایل‌های سه‌بعدی، 4k و UHD امکان پخش ویدیوهای با کیفیت بالا بر روی دستگاه را ممکن کرده است.

KMPlayer همچنین به خاطر پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها مشهور است. همچنین کاربران این نرم‌افزار گزینه‌های بسیار زیادی در مورد جلوه‌های صوتی و تصویری دارند و به‌این‌ترتیب این اطمینان وجود دارد که این نرم‌افزار نیاز کاربران به هیچ امکاناتی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. می‌توان بخش‌هایی از ویدیو را به عنوان بخش‌های موردعلاقه انتخاب کرد، آن‌ها را تکرار کرد و کلیدهایی برای استفاده از این برنامه بر روی دستگاه‌های دیگر تعریف کرد. همچنین امکان ویرایش زیرنویس‌ها داخل خود پخش‌کننده وجود دارد. KMPlayer نخستین بار در سال ۲۰۰۲ به عنوان یک پخش‌کننده رایگان منتشر شد و در سال ۲۰۰۷ از سوی شرکت رسانه‌ای کره‌ای به نام پاندورا تی‌وی خریداری شده است.

4- Media Player Classic – Home Cinema

همان‌طور که از نام این نرم‌افزار مشخص است یک پخش‌کننده رسانه‌ای کلاسیک است که در میان فهرست بهترین پخش‌کننده‌های رسانه‌ای ما جای گرفته است. پس از توقف توسعه نرم‌افزار اصلی مدیا پلیر کلاسیک، این نسخه از سوی جامعه هواداران آن توسعه یافت. این توسعه‌دهندگان با کمک هم نسخه قدیمی‌تر را بهبود دارند و یک نرم‌افزار سریع و سبک ایجاد کردند. انشعاب دیگری از مدیا پلیر کلاسیک، نسخه Black Edition است. اگر بخواهیم هردوی این نسخه‌ها را با هم مقایسه کنیم نسخه Home cinema رتبه بهتری نسبت به رقیب خود می‌گیرد و با بهبود مداوم امکانات و ویژگی‌هایش در میان بهترین پخش‌کننده‌های رسانه‌ای جای می‌گیرد.

در مورد مدیا پلیر کلاسیک نمی‌توان همانند دیگر نرم‌افزارهایی که در این فهرست معرفی می‌شوند، درباره امکانات بسیار جذاب صحبت کرد. اما این بدین معنی نیست که این نرم‌افزار شما را ناامید می‌کند. این نرم‌افزار پخش چند رسانه‌ای رایگان حتی بر روی رایانه‌های بسیار قدیمی نیز بدون هیچ‌گونه مشکلی کار می‌کند. مدیا پلیر کلاسیک یک جایگزین عالی برای پخش‌کننده رسانه‌ای ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود. همچنین امکاناتی مانند نرم‌افزار پخش دی‌وی‌دی برای ویندوز ۱۰، امکان دانلود زیرنویس، ادغام با اسکایپ و غیره را دارد.

5- ACG Player

اگر به دنبال یک پخش‌کننده رسانه برای ویندوز ۱۰ باشید که ظاهر ساده‌ای داشته باشد، وقت آن است که جستجوی خود را متوقف کنید، چون ACG Player می‌تواند انتخاب نهایی شما باشد. این برنامه یک پخش‌کننده رسانه‌ای سبک است که همه امکانات ضروری مانند جلوه‌های صوتی و تصویری، ایجاد جلوه‌های بصری برای موسیقی، زیرنویس‌ها با قلم‌های هنری، کنترل از طریق ژست‌های مختلف، موسیقی پس‌زمینه و بسیاری امکانات دیگر را دارد.

 ACG Player از اغلب کدک های رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند و از سیاست no-nonsense تبعیت می‌کند. این بدین معنی است که این نرم‌افزار هیچ کاری به‌جز آنچه برای آن طراحی‌شده است را انجام نمی‌دهد. همچنین امکان پخش از روی دستگاه‌های خارجی، فایل و دیسک وجود دارد. نسخه سبک‌تری از ACG Player به نام Ax-Lite وجود دارد که با حذف برخی امکانات به نسخه‌ای سریع‌تر تبدیل شده است. به خاطر رابطه کاربری ساده و فشرده آن توصیه می‌کنیم که این نرم‌افزار را امتحان کنید.

6- GOM Media Player

GOM Player یا Gretech Online Movie Player جایگزین کاملاً رایگان برای پخش‌کننده رسانه‌ای ویندوز است که از اغلب فرمت‌های صوتی و تصویری رایج پشتیبانی می‌کند. این بدین معنی است که این نرم‌افزار می‌تواند همه فرمت‌های ویدیویی متداول مانند AVI, MKV, MP4, FLV, MOV و... را پخش کند. GOM Player علاوه بر کارکردهای اصلی که در پخش‌کننده‌های رسانه‌ای دیگر نیز وجود دارد، بسیاری ویژگی‌های پیشرفته مانند امکان تکرار بخش خاصی از ویدیو، امکان کپچر کردن، کنترل سرعت جلوه‌های صوتی و تصویری، تهیه تصویر از صفحه و موارد دیگر را دارد. این نرم‌افزار همچنین امکان انتخاب پوسته و سفارشی‌سازی نرم‌افزار را در سطح بالایی فراهم کرده است.

با استفاده از کتابخانه خود GOM Player می‌توان بسیاری از زیرنویس‌ها را دانلود کرد و از فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در هر زمانی استفاده نمود. همچنین می‌توان این پخش‌کننده رسانه‌ای جذاب را با پایگاه داده بزرگ OpenSubtitles.Org پیوند داد. این امکان وجود دارد که این نرم‌افزار پخش رسانه از برخی انواع فرمت‌هایی که چندان رایج نیستند پشتیبانی نکند. در چنین مواردی سرویس یافتن کدک این نرم‌افزار امکان جستجو برای کدک‌هایی که وجود ندارند را فراهم کرده است. GOM Player از نسخه‌های مختلفی از سیستم‌عامل ویندوز پشتیبانی می‌کنند

7- DivX Player

هفتمین مورد در فهرست بهترین پخش‌کننده‌های رسانه‌ای نرم‌افزار DivX Player برای ویندوز است. این نرم‌افزار، خود را نخستین پخش‌کننده رسانه‌ای می‌داند که امکان بازپخش رایگان HEVC را فراهم کرده است. این نرم‌افزار مفید و محبوب پخش رسانه، همچنین امکان پخش ویدیوهای 4k را فراهم کرده است. این نرم‌افزار برای پخش فایل‌های ویدیویی در اکثر فرمت‌های رایج مانند MP4، MKV، DivX، و AVI بهینه‌سازی شده است. DivX Player به عنوان یک پخش‌کننده رسانه‌ای استریم نیز استفاده می‌شود که امکان استریم کردن موسیقی ویدیو و تصاویر از هر دستگاهی که با DLNA مطابقت داشته باشد را فراهم می‌کند.

DivX Player همچنین امکانات پیشرفته‌ای مانند Trick Play دارد که امکان پرش سریع به صحنه‌های موردعلاقه را ایجاد می‌کند. این نرم‌افزار با پشتیبانی از قابلیت Chapter Points اجازه می‌دهد که به‌سادگی صحنه‌های مختلف را پخش کنید. کتابخانه هوشمند رسانه این نرم‌افزار امکان مرتب‌سازی محتوای ویدیویی روی دستگاه را ایجاد کرده است. پشتیبانی از چندین پخش صوتی بدین معنی است که می‌توان بدون توقف موسیقی‌های مختلفی را هم‌زمان پخش کرد. امکان ازسرگیری پخش باعث می‌شود که بتوان ویدیو را از جایی که قبلاً ترک کرده بودیم مجدد پخش کرد.

8- kodi

Kodi که قبلاً XMBC نامیده می‌شد یک نرم‌افزار پخش رسانه‌ای رایگان و اپن سورس است. از این نرم‌افزار پخش رسانه می‌توان بر روی لپ‌تاپ یا دسکتاپ برای داشتن تجربه یک مرکز رسانه‌ای استفاده کرد. درصورتی‌که از امکان مرکز رسانه‌ای ویندوز بر روی ویندوز ۱۰ خوشتان نمی‌آید kodi یک جایگزین عالی برای آن محسوب می‌شود. این نرم‌افزار که قابلیت‌های عالی برای پخش محتوای استریم دارد و درصورتی‌که آن را با یک نمایشگر خارجی بزرگ‌تر استفاده کنیم تجربه بسیار بهتری ارائه خواهد نمود چون رابطه کاربری آن برای فاصله ۳ متری تنظیم شده است. در سال‌های اخیر نام kodi به خاطر سخت‌افزارهای خاص خود به نام kodi box و افزونه‌هایی که امکان پخش غیرقانونی را ارائه می‌کردند در خبرها آمده است.

Kodi تقریباً همه فرمت‌های ویدیویی و موسیقی رایج، پادکست‌ها و دیگر رسانه‌های دیجیتالی که به‌صورت محلی یا بر روی اینترنت ذخیره شده‌اند را پخش می‌کند. این برنامه در ابتدا به‌صورت مستقل توسعه یافت و به نام مرکز رسانه‌ای ایکس باکس برای نخستین نسل از کنسول بازی ایکس باکس مطرح شد. این پخش‌کننده رسانه‌ای توصیه‌شده همچنین افزونه‌هایی دارد که می‌توان برای گسترش قابلیت‌های آن و گنجاندن کارکردهایی مانند استفاده از نت فلیکس، یوتیوب، Hulu و Veoh استفاده نمود. کد سورس Kodi به‌صورت باز ارائه شده است و توسط جامعه جهانی داوطلبین به طور رایگان توسعه می‌یابد.

9- Plex

Plex در سال ۲۰۱۵ یک تغییر بزرگ در خود ایجاد کرد و نرم‌افزار Plex Home Theater را با پخش‌کننده رسانه‌ای جدید خود به نام پلکس جایگزین کرد. امکان مدیریت مجموعه بزرگی از رسانه‌ها که می‌تواند هر چیزی مانند ویدیو، سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، تصاویر و ویدئوهای شخصی، موسیقی و غیره باشد ایجاد می‌کند. این نرم‌افزار رسانه‌ها را به صورتی مرتب می‌کند که بسیار عالی دیده می‌شود. ماهیت اشتراک آسان این نرم‌افزار باعث می‌شود که هر چیزی را که بخواهید انتخاب کرده و در دسترس دیگران قرار دهید و همچنین امکان دسترسی خانوادگی آنها را فراهم می‌کند.

این نرم‌افزار از تقریباً همه انواع فایل‌ها شامل موسیقی‌های hi-fi و همه فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. از آنجا که این نرم‌افزار از کروم کست پشتیبانی می‌کند می‌توان ویدیو را بر روی صفحه‌های بزرگ تلویزیون منتقل کرد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان محتویات کتابخانه ویدیو را استریم کرد و از مزیت یک پخش‌کننده رسانه‌ای با امکانات بسیار زیاد بهره‌مند شد.

10- 5KPlayer

5KPlayer آخرین مورد در فهرست پخش‌کننده‌های رسانه‌ای ویندوز محسوب می‌شود. این نرم‌افزار یک پخش‌کننده رسانه‌ای برای ویندوز ۱۰ است که قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی دارد. این نرم‌افزار ادعا می‌کند که می‌تواند همه انواع ویدئوها و موسیقی را بدون هیچ افزونه‌ای پخش کند و واقعاً این کار را می‌کند. رابط کاربری آن بسیار ساده و شفاف است. این نرم‌افزار بیشتر به خاطره گزینه‌های استریم خود مشهور است. 5KPlayer همچنین امکان وارد کردن ویدیوها و موسیقی از وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک، Vimeo، MTY و غیره را می‌دهد. این نرم‌افزار با فرمت‌های رایج مانند MP4، MOV، M4V، MP3، و AAC مطابقت دارد.

به نظر شما بهترین نرم‌افزار پخش‌کننده رسانه کدام است؟ شما از کدام نرم‌افزار برای تماشای فیلم و دیگر محتوای رسانه‌ای استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید و در این بخش مشارکت کنید

بر اساس رای ۱۲۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱۷ دیدگاه برای «۱۰ مدیا پلیر برتر ویندوز در سال ۲۰۱۸»

همونطور که فرمودید بهترین و پرسرعت ترین پلیر دنیا VLC Media Player هست و شکی در لیست شما وجود نداره. امیدوارم در انتخاب پلیر ها حداقل تعصب نداشته باشیم. بنده بیشتر این پلیرهارو امتحان کردم و تا امروز بهترین پلیر VLC Media Player بوده و اگر روزی ببینم پلیری بهتره مطمئنا پلیرم رو عوض میکنم

به نظر من pot player از همه شان بهتر هست البته کاستی های جزئی دارد ولی در مقایسه با دیگر برنامه ها ،واقعا پر قدرت وسریع وکیفیت بالایی دارد.

من بانظر شنا کاملا موافقم

بنظر من اخرین نسخه Pot Player v1.7.18958 هستش و دوتا دلیل محکمه پسند دارم واسش 1. اگر فیلمی را مشاهده میکنید که زیرنویس ان در همه مدیاپلیر ها بصورت لوزی شکل که داخلش علامت سوال هستش کافیه با Pot Player اجرا کنید و زیرنویس را هم همینطور میبینید که همه چیز بخوبی اجرا شده بعد بخاطر اینکه این زیرنویس که فقط با Pot Player درست نشان میدهد کافیه در داخل سمت راست کلیک کنید و به زیرنویس رفته > ذخیره زیرنویس > عنوان ذخیره زیرنویس یا اصلان Ctrl+Alt+S را زده و اینبا زیرنویس را با نام دلخواهتان ذخیره کنید دیگر زیرنویس جدید شما با تمامی مدیاپلیرها سازگاری پیدا میکند 2. Pot Player فیلمها را مثله یوتوب نشون میده یعنی اگه با موس فقط جلوتر برید بدون کلیک کردن فقط موس را به هر طرف ببرید تصویر کوچکی از فیلم مثه یوتوب نشونتون میده و شما نیاز ی ندارید که فیلم را عقب و جلو کنید تا به قسمت دلخواهتون برسید.

من پات پلیر دارم واقعا ازش راضیم فقط s/w مود ساپورت نمیکنه نیاز به کدک داره میشه راهنماییم کنی چ طوری باید کدک نصب کنم؟

کيفيت که همش دست ما نيست روزانه فايلهايي بدستمون ميرسه ميخايم ببينيم چيه , انواع فرمتها رو دارن يه نرم افزار جامع و کاربردي مي تونه کمک کنه

کل پلیر های ویندوز همیناست دیگ پلیری نموند ک معرفی کنید من اوایل از power dvd استفاده میکردم ولی از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه الان از پلیر splash استفاده میکنم خیلی خیلی حرفه ایه محیط گرافیک بالا داره به بقیه هم پیشنهاد میدم

عجیبه که ایرانی ها فقط براشون پخش کردن همه فرمت ها ها مهمه اصلاً دنبال کیفیت و حرفه ای بودن پلیر نیستن تمام چیزایی که اینجا اوردن از پلیر های بیکیفیت بوده و به نظر شخصی بنده کیبرلینک پاور دی وی دی همیشه بهترین بوده و هست و دیدن فیلم توش یه لذت دیگه ای داره

اونی که جنابعالی میگین سایبرلینک هست….

سخت نگیر. کیفیت و حرفه ای بودن آنقدر هم مهم نیست. برعکس عمر تلف کردنه…

سلام . من کارم تدوین فیلم . تمام پلیر ها رو نصب کردم و امتحان کردم . تنها پلیری که تونست فرمت avi uncommpressed که حجم هر شش ثانیه فیلمش یه گیگه ( یعنی سی ثانیه فیلم پنج گیگ ) رو پخش کنه all player بود که اصلا تو این لیست نیست

به نظر من پلیر ها امروزه بیشتر جنبه سلیقه ای داره و یا این که هر کسی ب توجه به این که چه امکاناتی لازمش میشه انتخاب کنه ! چونکه الآن با نصب کدک ها (یا همون Codec Pack) میشه همه قالب ها رو بر روی پلیر دلخواه شناساند تا همه فرمت ها رو بخونه !
من خودم از ظاهر 5kmplayer خوشم میاد ولی vlc player چیزیه که خودش از فرمت های بسیار حتی بدون نصب codec pack هم پشتیبانی می کنه و معمولا نیاز به نصب Codec Pack نیست!

قویترین، سریعترین و سبکترین اجرا کننده ی فایل های صوتی و تصویری مطمئنا K-Lite Codec Pack Mega می باشد. حتی از VLC معروف هم قویتر است.

جناب اونی که شما می فرمایید کدک هست نه پلیر یعنی کارش اینه که فرمت(قالب) های ناشناس پلیر ها رو بهشون بشناسونه این می تونه هر پلیری باشه !
نه این که یه پلیر مستقل باشه ! معمولا خودش رویکلاسیک مدیا پلیر(classic media player) نصب میشه!!

اطلاعات مفیدی دراختیار ما گذاشتید
متشکریم

به نظر من بهترین پلیر مدیا پلیر کلاسیک هست ..سبک و سریع اما بزرگترین مشکل ظاهرش هست ..قطعا اگه ظاهرش مثل ویندوزمدیا پلیر ویندوز 7 شفاف و شیشه ای بود با قاطعیت میگم هیچ مشکلی نداشت.. من با نصب کدک ورژن 13 متوجه نصب این پلیر شدم ..گرچه با نصب کدک .مدیاپلیر ویندوز هم دیگه قادر به پخش تمامی فرمت ها میشه اما باز با اینکه مدیا پلیر ویندوز 7 زیبا هست قابلیت بزرگ کردن بعضی کلیپها رو نداره ..مثلا در مدیا پلیر کلاسیک اگه کلیپی از بالا و پایینش حاشیه داشته باشه و شما بخواین تصویر رو 16 در 4 یا همون تمام صفحه کنید این گزینه در منوی پلیر هست و با یکبار تیک زدن ازون به بعد تمامی کلیپ ها 16 در 4 پخش میشه که متاسفانه این قابلیت در مدیاپلیر ویندوز نیست و در بعضی از مدیاپلیرهایی که هم کار بارگذاریشون سریعه و هم ظاهر زیبا دارن مثل(all player) که میتونم بگم ترکیبی از این دو مدیا پلیر هست .یعنی هم ظاهر شیشه ای داره و هم سریع هست مثل کلاسیک متاسفانه این گزینه تنظیم حاشیه ذخیره نمیشه ..یعنی شما کلیپ رو ببندی و دوباره باز کنی مجددا باید تیک گزینه 16 در 4 رو بزنی .. تا بحال مدیا پلیری ندیدم تمام این محاسن رو یکجا داشته باشه .. کاش مدیا پلیر ویندوز 7 این قابلیت رو هم داشت ..اونوقت با نصب کدک تمامی فرمتها رو باز میکرد و نیاز به پلیر دیگه ای نداشتیم چون در حال حاضر زیباترین پلیر هست

[…] 10 مدیا پلیر برتر ویندوز در سال 2018 – وبلاگ فرادرس […]

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *