۱۱ دلیل برای حضور فعالانه در LinkedIn — قسمت اول

۱۵۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۱۱ دلیل برای حضور فعالانه در LinkedIn — قسمت اول

در عصر تجارت الکترونیک، بودن در شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد. در دانشگاه یا در دنیای کار حرفه‌ای احتمالا چندین و چند مرتبه اسم این شبکه اجتماعی را شنیده‌اید.

شاید شما جزء کسانی باشید که یک پروفایل ناقص در لینکدین ایجاد کرده باشید و یا ماه‌ها از آخرین ورودتان به لینکدین می‌گذرد.

شاید هم هرگز در لینکدین ثبت‌نام نکرده‌اید. اگر این کار را نکرده‌اید احتمالا کاری دارید که رئیس خودتان هستید و یا یک استارت‌‌آپ (Startup) را راه‌اندازی کرده‌اید. پس دلیلی نداشتید که رزومه کاری خود را وارد لینکدین کنید.

شاید فکر می‌کردید که بودن در لینکدین و ارائه رزومه کاری فقط مخصوص کارمندان دفتری و یا احتمالا افراد متخصصی است که جویای کار مورد‌علاقه خود در شرکت‌های بزرگ فناوری و تکنولوژی هستند. این‌طور نیست؟

به‌احتمال زیاد بعد از مطالعه این مقاله نظرتان درباره بودن در لینکدین تغییر می‌کند.

دلیل اول: مدیرانی که به ‌دنبال جذب نیرو هستند و کارمندانی که به دنبال کار می‌گردند هر دو در لینکدین حضور دارند.

94 درصد از مدیران مسئول استخدام می‌گویند که از لینکدین برای پیدا کردن کاندیداهای مورد‌نظرشان استفاده می‌کنند. نتایج برخی از تحقیق‌ها نشان می‌دهد که 97 درصد از استخدام‌کنندگان، در لینکدین به دنبال کارمند مورد‌نظر خود می‌گردند.

با‌این‌حال، نتایج تحقیق Jobvite در سال 2014 نشان داد که با‌وجود حضور 94 درصدی استخدام‌کنندگان در LinkedIn، تنها 36 درصد از افراد جویای کار، رزومه خود را در این شبکه اجتماعی ثبت کرده‌اند.

این تفاوتی بسیار چشمگیر است که شما می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

مایکل میلوتیس (Michael Milutis)، متخصص استراتژی بازاریابی شرکتی در CAI، مدیر و همکار موسسه IT Metrics & Productivity می‌گوید: « هر‌کسی که در سال 2018 در لینکدین حضور نداشته باشد، درست مانند کسی است که در سال 1980 کسب‌وکاری در حال شکست را اداره می‌کند. این یک خودکشی اقتصادی است. تصور کنید که شما در سال‌های 1980 یا 1990 به دنبال کار می‌گردید اما حاضر نیستید رزومه کاری خود را ارائه دهید. این دقیقا همان فکری است که مدیران و مسئولان استخدام و جذب نیرو در سال 2018 در مورد شما می‌کنند».

نتیجه‌گیری

کسانی که تصمیم می‌گیرند و کسانی که استخدام می‌شوند در لینکدین حضور دارند. چرا شما نباشید؟

دلیل دوم: از روش‌های قدیمی برای به‌دست ‌آوردن شغل جدید استفاده نکنید.

بر اساس گزارش بانک فدرال سان‌فرانسیسکو که در مجله وال‌استریت به چاپ رسیده است، 75 درصد از کسانی که به‌تازگی شغل جدیدی را پیدا‌کرده‌اند در طول سه ماهه گذشته خود، هیچ‌گونه فعالیت شغلی نداشتند.

این گزارش دو معنی می‌تواند داشته باشد:

  1. آنها مشغول ارائه رزومه خود به دفترها و شرکت‌ها بودند.
  2. به افسردگی دچار شده و توانایی خود را از‌دست‌داده‌اند.

تصور کنید چقدر شگفت‌انگیز خواهد بود اگر در بین مسئولان استخدام، عضوی از خانواده خود را ببینید. اعضای خانواده شما از استعدادها و توانایی‌های شما خبر‌دارند و این مورد، کار را برای شما بسیار آسان می‌کند. اما برای مدیری که اولین بار است شمارا ملاقات می‌کند تنها یک چیز می‌تواند تاثیر‌گذار باشد و آن چیزی نیست جز اعتماد‌به‌نفسی که شما به او نشان می‌دهید. همان داستان قدیمی تاثیر اولین برخورد.

اگر در آن لحظه سرنوشت‌ساز این روش قدیمی به‌کارتان نیامد چه؟ آیا لازم است تا این حد روی شغلی که دوستش دارید یا در حال حاضر به‌دست آوردنش برایتان بسیار مهم است ریسک کنید؟ چرا از قبل با او آشنا نمی‌شوید؟

شما در سال 1396 زندگی می‌کنید. مزیت بزرگ این روزگار، بودن در اجتماع، بدون نیاز به حضور فیزیکی در آن است! منظورمان حضور در شبکه‌های اجتماعی است. لینکدین یک میانبر حرفه‌ای است. می‌توانید بدون گرفتن قرار ملاقات و بدون پوشیدن لباس رسمی با یک مدیر عالی‌رتبه، خارج از محدوده دفترش صحبت کنید. شما نیاز به ارتباط با افراد هم‌صنف خود دارید. تنها در این مسیر است که می‌توانید با افراد مفیدی آشنا شوید، یاد بگیرید و به جلو پیش بروید.

نتیجه‌گیری

شانس شما برای رسیدن به شغل به شیوه سنتی بسیار‌کم است، روش‌های جایگزین را دنبال کنید.

دلیل سوم: کارآفرین‌ها و مدیران فعال، در لینکدین به دنبال کشف استعدادها هستند.

خبر جالبی است نه؟ این افراد نه تنها در لینکدین حضور دارند بلکه به دنبال کشف استعداد‌های جدید برای توسعه و پیشرفت کار خود هستند.

جنی فاس (Jenny Foss)، متخصص استراتژی و نویسنده سایت JobJenny.com می‌گوید:

«اگر شما یک حرفه‌ای هستید اما در لینکدین عضو نیستید، تقریبا از‌نظر مدیران و مسئولان استخدام، وجود خارجی ندارید. خودتان را به‌جای یک مدیر بگذارید که در لینکدین به دنبال یک طراح گرافیست مسلط به تجربه‌کاربری (User Experience, UX) می‌گردد. اگر شما رزومه‌ای در لینکدین نداشته باشید از‌نظر آن مدیر وجود هم ندارید یا حداقل نیازی به شغل ندارید و به‌راحتی شغلی که می‌توانستید در آن بسیار موفق باشید را از دست می‌دهید».

اگر شما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب یا یک متخصص تجربه‌کاربری، رزومه‌ای کامل از توانایی‌ها و استعدادهای خودتان در لینکدین داشته باشید حتما یک مسئول استخدام یا یک مدیر،  شمارا جذب خواهد کرد. اما می‌دانید چرا؟

بالاترین عملکرد!

لینکدین این امکان را برای مسئولان و مدیران فراهم می‌کند که به‌راحتی رزومه‌های متفاوتی از افراد با‌استعداد و فعال را با‌هم مقایسه کنند بدون اینکه لازم باشد هزینه‌ای را برای این کار در نظر بگیرند و یا حتی خود فرد را وارد این جریان بکنند. آن‌ها به‌راحتی افرادی با بالاترین عملکرد را پیدا می‌کنند چون می‌دانند این تفاوت عملکرد است که آن‌ها را از سایر رقبایشان متمایز می‌کند. حتی اگر در حال‌ حاضر کارمند یک شرکت خوب هستید یا شغل ثابتی دارید بازهم به شما توصیه می‌کنیم که حسابی با یک رزومه کامل در این شبکه اجتماعی داشته باشید. مدیران و مسئولان استخدام بامطالعه رزومه کاری شما متوجه می‌شوند که یک متخصص عالی در‌زمینه‌ای خاص در شرکت رقیبشان کار می‌کند که مثلا ماهیانه 3 میلیون تومان درآمد دارد یا شامل مزایای خاصی در آن شرکت می‌شود. مدیران سازمان‌ها این را می‌دانند که داشتن یک سازمان کارآمد و موفق شدن در بین رقیبان کاری، از یک اصل مهم اما ساده پیروی می‌کند.

آن اصل ساده اما کارساز، جمع‌کردن بهترین افراد در سازمان است. حتی اگر این افراد در سازمان رقیبشان مشغول به‌کار باشند.

بهترین راه دسترسی به این افراد با‌استعداد، لینکدین است و سازمان‌ها این را می‌دانند. برای همین است که شرکت‌ها مبلغ‌های زیادی را روی سرویس Recruiter LinkedIn لینکدین سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها رزومه‌های افراد موردنظرشان را در این سرویس  جمع می‌کنند و در بهترین زمان، به آنها پیشنهاد کار با شرایط بهتری را می‌دهند.

نکته مهم این است که شما علاوه بر اینکه باید عالی باشید، باید عالی هم به نظر برسید تا بهترین سازمان‌ها و باهوش‌ترین مدیران که در انتظار لحظه شکار فرصت‌ها هستند بتوانند شمارا ببینند.

نتیجه‌گیری

رزومه خود را حرفه‌ای وارد لینکدین کنید. اگر در این مورد اطلاع ندارید حتما چرخی در لینکدین بزنید و رزومه‌های حرفه‌ای را بررسی کنید. حتی می‌توانید از یک نویسنده برای نوشتن رزومه خود استفاده کنید.

درست مانند داستانی که ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از خانمی نقل می‌کرد که هنرش نوشتن عالی رزومه بود. او با تمرکز روی همین کار، باعث شد پسر جوانش که تازه فارغ‌التحصیل شده بود در یک شرکت با حقوقی به‌اندازه یک مدیر استخدام شود و خودش هم نوشتن رزومه را به‌عنوان شغلی پر‌درآمد ادامه داد.

هنر نوشتن و قدرت نفوذ کلمات را دست‌کم نگیرید. لطفا ادامه مقاله را در قسمت دوم دنبال کنید.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در این موضوع داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

نحوه نگارش رزومه کاری - نگرش مدیران به رزومه های ارسالی

نحوه نگارش رزومه کاری - چگونه توجه مدیران را به رزومه خود جلب نماییم؟

مهارت یافتن فرصت شغلی مناسب و اهمیت حضور آنلاین

 

منبع

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *