آژانس های دیجیتال مارکتینگ برتر ایران و جهان — معرفی ۲۰ شرکت برتر

۶۶۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
آژانس های دیجیتال مارکتینگ برتر ایران و جهان — معرفی ۲۰ شرکت برتر

با گسترش استفاده کاربران از اینترنت برای جستجو درباره محصولات و خدمات و خرید آن‌ها به شکل آنلاین، اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای دسترسی بیشتر به مخاطبان برای کسب و کارها نیز افزایش یافته است. اما به دلیل پیچیدگی بعضی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و پرهزینه بودن استخدام تیم بازاریابی دیجیتال، بسیاری از کسب و کارها انجام فعالیت‌های مرتبط به دیجیتال مارکتینگ را به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌سپارند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان کدامند.

فهرست مطالب این نوشته

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برای آشنایی با آژانس دیجیتال مارکتینگ، بهتر است ابتدا با تعریف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. به طور کلی، دیجیتال مارکتینگ شامل فعالیت‌هایی می‌شود که برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات برندها در فضای آنلاین و از طریق دستگاه‌های دیجیتال انجام می‌شوند.

در گذشته، فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها تنها با استفاده از یک یا چند کانال محدود بازاریابی، مانند سئو، به موفقیت می‌رسید. اما با گسترش رقابت کسب و کارهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ، دیگر نمی‌توان تنها با استفاده از کانال‌های محدود به موفقیت چشمگیری در زمینه بازاریابی دیجیتال دست پیدا کرد. بلکه برای موفق شدن، باید تمامی کانال‌ها و ابزارهای بازاریابی در دسترس را به کار گرفت.

اما بسیاری از کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای کوچک، توانایی مالی استخدام یک تیم کامل برای اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را ندارند. به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها ترجیح می‌دهند که انجام فعالیت‌های مرتبط به بازاریابی دیجیتال را به افراد حرفه‌ای در این زمینه و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسپارند.

در واقع، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ شرکت‌هایی متشکل از دیجیتال مارکترها یا افراد حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال هستند که اجرای کمپین‌های بازاریابی را به عهده می‌گیرند و به کسب و کارها برای رسیدن به اهداف خود در زمینه بازاریابی دیجیتال کمک می‌‌کنند.

خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ

آژانس های دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه بازاریابی دیجیتال بر عهده می‌گیرند و خدمات مختلفی از جمله سئو، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، لینک‌سازی، بازاریابی ایمیلی، بهینه‌سازی نرخ تبدیل، طراحی و توسعه وب‌سایت و مشاوره و آموزش بازاریابی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه مي‌دهند.

در ادامه، با بعضی از خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا می‌شوید.

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو

«بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization | SEO) از مهم‌ترین خدماتی است که در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها ارائه می‌شود. این استراتژی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین است و به‌کارگیری آن برای نمایش وب‌سایت در اولین صفحه از نتایج جستجوها در موتورهای جستجو، امری ضروری محسوب می‌شود.

به طور کلی، سئو به سه بخش اصلی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تقسیم می‌شود و با رعایت اصول آن می‌توان میزان حضور و‌ب‌سایت در اولین صفحه از نتایج جستجوها را افزایش داد. متخصصان سئو در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های موتورهای جستجو آشنا هستند و احتمال دیده شدن وب‌سایت توسط مشتریان احتمالی را افزایش می‌دهند.

بازاریابی موتورهای جستجو و تبلیغات کلیکی

«بازاریابی موتورهای جستجو» (Search Engine Marketing | SEM) یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که صفحات وب شما را با استفاده از سئو یا تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو به مخاطبان نمایش می‌دهد. به طور معمول در بازاریابی موتورهای جستجو، کسب و کارها با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات خود، تبلیغاتی را طراحی می‌کنند و آن‌ها را از طریق پلتفرم‌هایی مانند «گوگل ادز» (Google Ads) منتشر می‌کنند. سپس بابت هر کلیک کاربران روی تبلیغات خود، مبلغی را به موتور جستجو پرداخت می‌کنند.

موتورهای جستجو معمولاً برای تعیین هزینه تبلیغات خود از سیستم مزایده‌ای استفاده می‌کنند و وب‌سایت‌هایی را در اولویت تبلیغات قرار می‌دهند که بالاترین قیمت پیشنهادی را برای کلمات کلیدی رقابتی ارائه کنند. اما ممکن است پلتفرم‌های دیگر تبلیغات کلیکی، روش‌های متفاوتی را برای تعیین قیمت تبلیغات داشته باشند.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحی تبلیغات کلیکی برای موتورهای جستجو و سایت‌های تبلیغات کلیکی دیگر و نظارت بر این کمپین‌های تبلیغاتی را به عهده می‌گیرند. تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات کلیکی در پلتفرم گوگل را نمایش می‌دهد.

نمونه تبلیغات در گوگل ادز
نمونه تبلیغات در گوگل ادز

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

داشتن دانش درباره «بازاریابی رسانه‌های اجتماعی» (Social Media Marketing | SMM) و بهره‌گیری از آن برای دیده شدن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی ضروری است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness) و افزایش میزان تعامل با مخاطبان شود و فروش کسب و کار را افزایش دهد. کاربران از شبکه‌های اجتماعی مختلفی استفاده می‌کنند و شناختن مخاطبان هدفِ هر شبکه اجتماعی، می‌تواند مخاطبان مناسب برای رسیدن به اهداف کسب و کار را به شما معرفی کند.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با تکنیک‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا هستند و به کسب و کارها در تولید محتوای باکیفیت و مناسب برای جذب مخاطبان هدف در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند. این آژانس‌ها همچنین اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی را بر عهده می‌گیرند و گزارش‌های جامعی از عملکرد حساب‌های کاربری کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی و تأثیر این شبکه‌ها در رسیدن کسب و کار به اهداف خود را نمایش می‌دهند.

بازاریابی ایمیلی

«بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» (Email Marketing) از قدیمی‌ترین و مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است و همواره از آن به عنوان یکی از بهترین روش‌های جذب «مخاطبان راغب» (Leads) استفاده می‌شود.

مدیریت فهرست مخاطبان ایمیلی، پرسوناها و تبلیغات هدفمند برای بازاریابی ایمیلی و طراحی ایمیل‌های جذاب برای هر گروه از مخاطبان ایمیلی کاری پیچیده و زمان‌بر است. به همین دلیل، کسب و کارها از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای طراحی، اجرا و نظارت بر کمیپن‌های ایمیلی کمک می‌گیرند.

بازاریابی محتوا

با گسترش استفاده کاربران از محتوا در شکل‌های مختلف، «بازاریابی محتوا» (Content Marketing) به یکی از ضروری‌ترین استراتژی‌های بازاریابی تبدیل شده است. تولید محتوای مناسب می‌تواند افراد را به بازدید از وب‌سایت یا استفاده از اپلیکیشن کسب و کار تشویق کند و باعث افزایش ترافیک و فروش شود.

از مهم‌ترین خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در زمینه بازاریابی محتوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی استراتژی محتوا: ایجاد برنامه بازاریابی محتوا برای رسیدن به اهداف و رفع نیازهای کسب و کار در زمینه تولید محتوا
  • محتوانویسی: تولید محتوا به شکل‌های مختلف مانند مقاله وبلاگ، کتاب الکترونیکی، داستان و...
  • توزیع محتوا: انتشار محتوای هدفمند در پلتفرم‌های مختلف برای معرفی و تبلیغ محتوای برند
  • بهینه‌سازی محتوا: بهینه‌سازی محتوا بر اساس اصول سئو و تحقیق کلمات کلیدی
  • طراحی کمپین: طراحی کمپین‌های مختلف برای توسعه بازاریابی محتوا از طریق وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی محتوا - خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ

طراحی وب‌سایت و طراحی استراتژی وب‌سایت

امروزه، هر کسب و کاری به حضور در فضای آنلاین نیاز دارد و ساخت وب‌سایت، اولین گام از برقراری ارتباط با مشتریان برای کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان بر اساس طراحی وب‌سایت، محتوا، عملکرد و رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو درباره کسب و کارها قضاوت می‌کنند و به آن‌ها اعتماد می‌کنند. بنابراین، طراحی وب‌سایت حرفه‌ای و زیبا می‌تواند در جذب ترافیک و جلب اعتماد کاربران داشته تأثیر زیادی باشد.

کسب و کارها برای طراحی و توسعه وب‌سایت حرفه‌ای و طراحی استراتژی وب‌سایت از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بهره می‌گیرند. از خدمات مختلف آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد.

  • پیشنهاد بهترین CMS برای ساخت وب‌سایت
  • برنامه‌ریزی و طراحی وب‌سایت بر اساس چشم‌اندازهای کسب و کار
  • توسعه سایت مپ، قالب صفحه‌ها و طراحی صفحه‌های فرود
  • کدنویسی وب‌سایت بر اساس طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده
  • آزمایش وب‌سایت و بررسی آن برای رفع اشکالات قبل از راه‌اندازی سایت
  • نطارت، ارزیابی و به‌روزرسانی مستمر وب‌سایت بر اساس «ترندها» (Trends) و نیازهای کسب و کار

مشاوره و آموزش دیجیتال مارکتینگ

بعضی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال و آموزش آن را نیز به کسب و کارها ارائه می‌کنند. این خدمات برای کسب و کارهایی مناسب است که می‌خواهند درباره استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و تأثیر آن‌ها روی کسب و کار خود اطلاعات کسب کنند.

بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در جهان

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار زیادی در سراسر دنیا به کسب و کارها برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود کمک می‌کنند. در این بخش، تعدادی از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در جهان را معرفی می‌کنیم.

۱. Power Digital Marketing

آژانس دیجیتال مارکتینگ «Power Digital Marketing» از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیاست. این آژانس، خدمات کاملی در زمینه بازاریابی دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌کند. از میان خدمات ارائه شده در آژانس Power Digital Marketing می‌توان سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه‌سازی نرخ تبدیل، «افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی همکاری در فروش» (Affiliate Marketing)، توسعه وب و... را نام برد.

آژانس بازاریابی Power Digital

۲. Ignite Visibility

«Ignite Visibility» نیز یکی از مشهورترین و بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در جهان است. این آژانس خدمات مختلفی از جمله سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و پولی، بازاریابی ایمیلی، توسعه وب و... را به مشتریان خود ارائه می‌کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ Ignite Visibility از استراتژی‌های شخصی‌سازی شده برای مشتریان خود استفاده می‌کند و با ایجاد رابطه‌ای طولانی‌مدت با آن‌ها، بهترین راه‌حل‌ها را برای رسیدن به اهداف به آن‌ها پیشنهاد می‌کند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ Ignite Visibility

۳. WebFX

آژانس دیجیتال مارکتینگ «WebFX» از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برتر دنیاست. بیش از ۴۵۰ متخصص در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال در این آژانس به شرکت‌ها در رسیدن به اهداف بازاریابی خود کمک می‌کنند. تاکنون شرکت‌های بسیار زیادی، اجرای کمپین‌های بازاریابی خود در زمینه‌های مختلف مانند سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، طراحی تجربه کاربری وب‌سایت، بهینه‌سازی نرخ تبدیل، بازاریابی محتوا و... را به این آژانس سپرده‌اند و به نتایج مطلوب خود رسیده‌اند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ WebFX

۴. SocialSEO

آژانس دیجیتال مارکتینگ «SocialSEO» یکی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برتر در دنیا محسوب می‌شود. این شرکت در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته و به یکی از موفق‌ترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در آمریکا تبدیل شده است. از خدمات ارائه شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ SocialSEO می‌توان سئو، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویدیویی و ایمیل مارکتینگ را نام برد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ SocialSEO - آژانس های دیجیتال مارکتینگ برتر در جهان

۵. Silverback Strategies

کسب و کارهای زیادی تاکنون با بهره‌گیری از خدمات آژانس «Silverback Strategies» برای بهبود نتیجه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کرده‌اند. این شرکت یکی از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دنیا به شمار می‌رود. این آژانس، خدمات مختلفی را در زمینه بازاریابی دیجیتال به مشتریان خود ارائه می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به خدمات سئو، تبلیغات پولی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی و نمایشی و... اشاره کرد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ Silverback Strategies

۶. SmartSites

آژانس دیجیتال مارکتینگ «SmartSites» از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ آمریکا و دنیا به شمار می‌رود و چندین جایزه در زمینه طراحی وب‌سایت کسب کرده است. این آژانس به تمامی کسب و کارها در هر اندازه‌ای کمک مي‌کند و خدماتی مانند اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی، سئو و طراحی وب‌سایت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ SmartSites

۷. Uplers

«Uplers» یکی از برترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ است که تمامی خدمات مرتبط به حوزه دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان خود ارائه می‌کند و امکان استخدام مارکترها، طراح‌ها، توسعه‌دهندگان و متخصصان دیگر در زمینه بازاریابی دیجیتال را به شکل «ریموت یا از راه دور» (Remote) برای مخاطبان خود فراهم کرده است. این آژانس، خدماتی مانند طراحی و توسعه وب‌سایت، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ایمیلی را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ Uplers

۸. L7 Creative

شرکت «L7 Creative» یکی دیگر از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در جهان است. این آژانس در زمینه «تعامل برند دیجیتال» (Digital Brand Management) و «بازاریابی تعاملی» (Interactive Marketing) فعالیت می‌کند و معتقد است که می‌تواند فاصله برند شما با دنیای تعاملی امروز را از بین ببرد. خدمات این آژانس در زمینه‌های طراحی استراتژی، تولید محتوا، بهبود تجربه کاربری وب و موبایل، تجارت آنلاین، بهره‌گیری از علوم داده و تحلیل داده‌ها و استفاده از طرح‌های خلاقانه برای بهبود نرخ تبدیل به مخاطبان ارائه می‌شود.

آژانس بازاریابی دیجیتال L7 Creative

۹. Victorious

آژانس دیجیتال مارکتینگ «Victorious» متعلق به گروه مشهور «Search Engine Land» است. Victorious از برترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دنیا در حوزه تخصصی سئو محسوب می‌شود. این آژانس با ترکیب تکنولوژی و استراتژی‌های کارآمد برای جذب مخاطب از طریق کانال‌های جستجوی رقابتی، «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) را با سرعت زیادی افزایش می‌دهد.

از خدمات ارائه شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ Victorious می‌توان طراحی استراتژی سئو و تحلیل داده‌ها، تحقیق کلمات کلیدی، بررسی و ارزیابی سئو، خدمات سئو داخلی و سئو خارجی و تولید محتوا را نام برد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ Victorious

۱۰. Lilo Social

«Lilo Social» یکی دیگر از برترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معرفی شده در وب‌سایت Clutch است. این آژانس در زمینه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند و خدماتی مانند تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو، طراحی وب‌سایت و بهینه‌سازی آن، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ lilo social

بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در ایران

با افزایش محبوبیت بازاریابی دیجیتال در میان کاربران و کسب و کارها، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مختلفی در ایران خدمات مرتبط با تبلیغات و بازاریابی آنلاین را به کاربران ارائه می‌کنند. مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌ها و امکان استفاده از خدمات مشاوره و پشتیبانی لحظه‌ای از مزیت‌های بهره‌گیری از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ایرانی است. در این بخش، تعدادی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مشهور در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

1۱. وبیما

«وبیما» (Webima) یکی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برتر در ایران است. این آژانس به کسب و کارها کمک می‌کند که حضور مؤثرتر و هدفمندتری در دنیای دیجیتال داشته باشند. از خدمات وبیما می‌توان خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندسازی دیجیتال، طراحی و توسعه وب‌سایت، سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، انتشار تبلیغات گوگل ادز، عکاسی صنعتی و طراحی هویت بصری را نام برد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما

۱۲. دیما

آژانس تبلیغات دیجیتال «دیما» (Deema) نیز یکی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ایران است که خدماتی مانند طراحی کمپین‌های تبلیغات آنلاین، بازاریابی همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ، تبلیغات نمایشی، اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات درون اپلیکیشن‌های موبایل را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

آژانس بازاریابی دیجیتال دیما

۱۳. راتین

آژانس دیجیتال مارکتینگ «راتین» خدماتی مانند تبلیغات در گوگل، تبلیغات درون اپلیکیشن‌های موبایل، سئو، تولید محتوا و لینک‌سازی، مشاوره و برنامه‌ریزی بازاریابی دیجیتال را به کسب و کارها ارائه می‌دهد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین

۱۴. جورچین

«جورچین» در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال فعال است و خدمات متفاوت و گسترده‌ای را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه می‌کند. از خدمات ارائه شده در جورچین می‌توان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی، انتشار تبلیغ در گوگل، سئو، طراحی وب‌سایت، رپورتاژ آگهی، توسعه برند تجاری، مشاوره و آموزش در زمینه بازاریابی دیجیتال را نام برد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین

۱۵. نوین

شرکت دیجیتال مارکتینگ «نوین» از بهترین و قدیمی‌ترین آژانس‌های فعال در حوزه تخصصی بازاریابی دیجیتال در ایران است. این آژانس سال‌ها سابقه فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال دارد و خدمات مختلفی از جمله تبلیغات کلیکی، تبلیغات در گوگل، ایمیل مارکتینگ، انتشار و خرید رپورتاژ آگهی، بازاریابی محتوا، سئو و مشاوره بازاریابی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ نوین

۱۶. ایران وب لایف

از دیگر آژانس‌های مشهور دیجیتال مارکتینگ در ایران می‌توان «ایران وب لایف» را نام برد. این آژانس به کسب و کارها کمک می‌کند که کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا کنند. ایران وب لایف خدمات متعددی را در زمینه بازاریابی دیجیتال به کاربران خود ارائه می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت، طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، عکاسی و خدمات دیگر در زمینه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال اشاره کرد.

آژانس بازاریابی دیجیتال ایران وب لایف

۱۷. بومرنگ

«بومرنگ» یکی دیگر از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برتر در ایران است. این آژانس در زمینه ارائه خدمات بازاریابی آنلاین فعالیت می‌کند و خدماتی مانند سئو، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، ایمیل مارکتینگ، برندسازی و طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌کند. همچنین امکان مشاوره در زمینه تدوین استراتژی بازاریابی با بومرنگ برای مخاطبان این شرکت فراهم شده است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بومرنگ

۱۸. آکادمی فرین

از خدمات ارائه شده در «آکادمی فرین» می‌توان به خدمات سئو و بهبود رتبه وب‌سایت، طراحی سایت وردپرس، اجرای کمپین‌های تبلیغات اینترنتی، بهینه‌سازی نرخ تبدیل کسب و کارها از طریق ارزیابی و تحلیل نتیجه کمپین‌ها، کپی‌رایتینگ و آموزش دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ فرین آکادمی

۱۹. رسپیناتک

«رسپیناتک» (Respinatech) از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خلاق در ایران است. این آژانس خدمات مختلفی را در زمینه بازاریابی دیجیتال به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به بازاریابی محتوا، مدیریت و بازاریابی وب‌سایت، مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ و ویدیو مارکتینگ، طراحی وب‌سایت، سئو، خدمات گرافیکی و مشاوره در زمینه بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها اشاره کرد.

آژانس بازاریابی دیجیتال رسپیناتک

۲۰. یکتانت

«یکتانت» نیز یکی از آژانس‌های فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ در ایران است. این مجموعه خدماتی مانند تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی، سئو و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل را به کاربران ارائه می‌کند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «آموزش ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - آموزش ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های مؤثر تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی را بر عهده دارند؟

متخصصان شاغل در آژانس های دیجیتال مارکتینگ با آخرین ترندهای بازاریابی و بهترین ابزارها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند و به کسب و کارها کمک می‌کنند که از رقیبان خود پیشی بگیرند. در نتیجه، بسیاری از کسب و کارها به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ اعتماد می‌کنند و مدیریت کمپین‌های بازاریابی خود را به این آژانس‌ها می‌سپارند.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ اغلب به عنوان مکمل تیم‌های بازاریابی کسب و کارها فعالیت می‌کنند. این آژانس‌ها معمولاً وظایفی مانند مدیریت شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های ایمیل، نظارت بر روند پیشرفت کمپین‌های بازاریابی و اجرای استراتژی‌های بازارایابی مؤثر برای افزایش تعداد مخاطبان راغب و فروش را بر عهده می‌گیرند. به طور کلی، وظایف آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به شکل فهرست زیر خلاصه کرد.

  • شناسایی، طراحی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی ارزشمند برای کسب و کار: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با همکاری مشتریان خود، استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده‌ای را متناسب با نیازها و اهداف کسب و کار طراحی می‌کنند که کسب و کارها در نهایت بهترین نرخ بازگشت سرمایه را دریافت کنند.
  • نظارت بر روند پیشرفت کمپین‌ها و ارائه گزارش‌های جامع درباره آن‌ها: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به طور معمول به روند پیشرفت کمپین‌های بازاریابی کسب و کارها نظارت می‌کنند و گزارش‌های جامعی را در این زمینه به کسب و کارها ارائه می‌دهند.
  • ارزیابی نتیجه کمپین‌های بازاریابی: یکی از وظایف آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، ارزیابی نتیجه کمپین‌های بازاریابی و شناسایی بهترین استراتژی‌ها برای افزایش درآمد کسب و کارهاست.
  • افزایش تعداد «مخاطبان راغب یا لید» (Leads) و افزایش فروش: به طور کلی، هدف اصلی آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ افزایش ترافیک وب‌سایت کسب و کار و افزایش تعداد مخاطبان راغب به منظور افزایش فروش کسب و کار است و برای رسیدن به این اهداف از استراتژي‌های بازاریابی خلاقانه بهره گرفته می‌شود.

وظایف آژانس های دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

زمانی که می‌خواهید از آژانس های دیجیتال مارکتینگ برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کسب و کار خود کمک بگیرید، باید بدانید که از آن‌ها چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید. پیش از ملاقات با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، به برنامه‌های بازاریابی فعلی و چشم‌انداز خود برای آینده فکر کنید تا بتوانید اهداف خود را به روشنی برای اعضای آژانس دیجیتال مارکتینگ شرح دهید. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با همکاری شما می‌توانند اطلاعات مهمی درباره تصویر برند شما و ارزش‌های آن کسب کنند و از آن‌ها در طراحی کمپین‌های بازاریابی مناسب برای کسب و کار شما استفاده کنند.

از وظایف آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و انتظارات متداول کسب و کارها از آژانس‌ها می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد.

  • طراحی استراتژی‌ها و طرح‌های شخصی‌سازی شده: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خوب، استراتژی‌ها و طرح‌های شخصی‌سازی شده‌ای را برای کسب و کارها طراحی می‌کنند که نمایان‌گر تصویر و هویت برند و متناسب با اهداف کسب و کار باشد.
  • ارتباط مداوم با کسب و کار: می‌توان از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ انتظار داشت که به طور مداوم با مشتریان خود در ارتباط باشند و گزارش‌های مستمری را درباره روند پیشرفت کمپین‌ها به کسب و کارها ارائه کنند. این گزارش‌ها به شناسایی نقاط ضعف استراتژی‌ها و به‌کارگیری تکنیک‌های جدید بازاریابی کمک می‌کنند.
  • همکاری با تیم بازاریابی دیجیتال در شرکت‌ها: همان‌طور که گفتیم، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ را می‌توان مکمل تیم‌های بازاریابی دیجیتال در شرکت‌ها در نظر گرفت. آژانس‌ها با بر عهده گرفتن بخشی از وظایف تیم بازاریابی، باعث صرفه‌جویی در زمان تیم می‌شوند و فرصت انجام فعالیت‌های جدید را فراهم می‌کنند.
  • در نظر گرفتن چشم‌اندازها و اهداف شرکت هنگام اجرای کمپین‌های بازاریابی: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ باید هنگام طراحی استراتژی‌های بازاریابی همواره به چشم‌اندازها و اهداف کسب و کار توجه کنند و ارزش‌های برند را در نظر داشته باشند.
انتظارات کسب و کارها از آژانس های دیجیتال مارکتینگ

پرسش‌های متداول درباره آژانس های دیجیتال مارکتینگ

در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره آژانس های دیجیتال مارکتینگ پاسخ می‌دهیم.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی را ارائه می‌کنند؟

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسته به تخصص کارشناسان خود، خدمات مختلفی را به کسب و کارها ارائه می‌کنند. آژانس‌ها معمولاً با جدیدترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال آشنا هستند و با ارائه خدماتی مانند سئو، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی و مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کنند.

آیا همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ هزینه زیادی دارد؟

هزینه خدمات در تمام آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ یکسان نیست و تعیین هزینه خدمات به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما از آنجایی که هزینه استخدام یک تیم کامل بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است، کسب و کارهای کوچک می‌توانند با استفاده از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

چطور بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ باید نیازها، اهداف و بودجه کسب و کار خود برای بازاریابی را شناسایی کنید. سپس درباره آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در دسترس، اطلاعات کسب کنید و پس ارسال درخواست پروپوزال (RFP) و مشاوره با آژانس‌ها، بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
WebFXReliablesoftDigital Agency NetworkClutchمجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *