نحوه بستن کامنت یک پست در اینستاگرام — راهنمای تصویری

۴۵۵۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
نحوه بستن کامنت یک پست در اینستاگرام — راهنمای تصویری

کامنت یا نظرات اینستاگرام می‌تواند دل‌نشین و امیدبخش باشد، اما در سوی مقابل گاهی مثل یک نفرین عمل کرده و اوقات کاربران را تلخ می‌کند. به همین دلیل دانستن نحوه بستن کامنت یک پست در اینستاگرام بسیار ضروری به نظر می‌رسد، به خصوص اگر قصد داشته باشید محتوایی جنجالی و تعامل‌برانگیز را ارسال کنید.

کاربر می‌تواند به اختیار خودش بخش درج نظرات تمام پست‌های پروفایلش را ببندد یا به دلخواه تنها برای یکی از آنها را مسدود کند. حتی پیش از ارسال یک پست هم می‌توان این کار را به صورت پیشگیرانه انجام داد و از ابتدا کامنت‌ها را بست. در ادامه با نحوه بستن کامنت یک پست در اینستاگرام به صورت تصویری آشنا می‌شویم. همچنین برای یاد گرفتن دیگر قابلیت‌ها و تنظیمات شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید به مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس که به صورت کامل به این موضوعات پرداخته است مراجعه کنید.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام پس از ارسال

متاسفانه راهی برای بستن کامنت در تمام پست‌های یک پروفایل به صورت یکجا وجود ندارد و کاربر می‌بایست برای مسدود کردن هر کدام از پست‌هایش به صورت تک به تک قبول زحمت کند. البته خصوصی کردن حساب کاربری (Private) خودکار امکان درج نظر را به افراد دنبال‌کننده محدود می‌کند، اما به طول کامل آن را نمی‌بندد.

برای بستن کامنت یک پست در اینستاگرام کافی است وارد اپلیکیشن شبکه اجتماعی متعلق به فیسبوک شده، یکی از پست‌های خود که قبلا ارسال شده را از طریق صفحه پروفایل انتخاب کرده و روی گزینه سه‌نقطه در گوشه بالای تصویر پست کلیک کنید.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام

در منوی باز شده گزینه‌ای در انتها وجود دارد با عبارت «Turn Off Commenting» که به معنای «خاموش کردن اظهار نظر» است. به همین سادگی با کلیک روی این گزینه امکان درج کامنت در آن پست مسدود خواهد شد و دیگر کاربران نمی‌توانند نظری زیر آن بنویسند. ضمن اینکه تمام کامنت‌هایی که قبل از این نوشته شده‌اند نیز پنهان می‌شود.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام

البته این نکته را در نظر داشته باشید که با کلیک کردن مجدد روی همان گزینه که حالا با جمله «Turn On Commenting» دیده می‌شود، دوباره امکان کامنت گذاشتن باز خواهد شد و تمام کامنت‌های پیشین نیز مجددا نمایان می‌شوند.

بستن کامنت قبل از ارسال پست در اینستاگرام

گاهی اوقات ممکن است از همان ابتدا بدانید محتوایی که قصد ارسال کردن آن را در اینستاگرام دارید، ممکن است کامنت‌هایی ناخوشایند به دنبال داشته باشد، یا حتی به هر دلیل دیگری دوست نداشته باشید کسی زیر پست جدید شما نظری بنویسد.

به این ترتیب می‌توانید قبل از ارسال یک پست کامنت‌ها را ببندید و هیچ‌کس از ابتدا امکان درج نظر را نداشته باشد. برای بستن کامنت یک پست در اینستاگرام قبل از ارسال می‌بایست بعد از بارگذاری عکس یا ویدئو و اعمال فیلتر تصویری روی آنها، از گزینه «Advanced Settings» یا «تنظیمات پیشرفته» استفاده کنید.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام

در این قسمت گزینه‌ای با نام آشنای «Turn Off Commenting» وجود دارد که می‌توان آن را خاموش یا روشن کرد. با کلیک کردن روی آن امکان کامنت گذاشتن زیر پست شما مسدود خواهد شد و چنانچه محتوای تازه خود را برای اولین بار ارسال کنید، از همان ابتدا کسی قادر نخواهد بود نظری برای آن بنویسد.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام

اگر بعدا نظرتان عوض شد و خواستید کامنت‌ها را برای پستی که به تازگی ارسال شده باز کنید، می‌توان به همان روش بالا عمل کرد و دوباره با کلیک روی گزینه «Turn On Commenting» در منوی سه‌نقطه پست، بخش نظرات را آزاد کنید.

مسدود کردن امکان ارسال کامنت یک نفر برای تمام پست‌های اینستاگرام

موارد زیادی پیش می‌آید که فردی مزاحم حساب کاربری شما می‌شود و به هر دلیلی نمی‌خواهید او را بلاک کرده یا از لیست دنبال‌کنندگان‌تان خارج سازید. شاید به لایک او نیاز داشته باشید، اما نظراتی که زیر پست‌های شما می‌گذارد آزرده‌خاطرتان کرده باشد.

از طرفی دوست ندارید تمام بخش نظرات یک یا چند پست در اینستاگرام را ببندید و تمایل دارید نظرات دیگر دوستان و دنبال‌کنندگان را بشنوید؛ برای این منظور نیز اینستاگرام راه حلی ارائه می‌کند.

اگر می‌خواهید از شر کامنت‌های یک یا چند نفر خاص خلاص شده و فقط امکان اظهار نظر آنها را مسدود کنید، باید وارد منوی تنظیمات حساب کاربری شده و روی گزینه «Privacy» یا «امنیت» کلیک کنید.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام

سپس در صفحه جدید باز شده روی گزینه «Comments» یا «نظرات» کلیک کنید.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام

عبارتی پدیدار می‌شود با نام «Block Comments From» که یعنی «مسدود کردن کامنت‌های» هر فردی که تمایل دارید. با کلیک کردن روی این گزینه می‌توان نام پروفایل هر فردی که می‌شناسیم، حال جزو دنبال‌کنندگان باشد یا نه را جست‌وجو کرده و در بلاک لیست قرار دهیم.

بستن کامنت یک پست در اینستاگرام

افرادی که در این لیست قرار می‌گیرند هرگز قادر نخواهند بود در هیچ‌کدام از پست‌های شما کامنتی بنویسند و گویی که امکان درج نظر برای آنها بسته است. در حالی که سایر افراد به صورت آزادانه کامنت‌های خود را برای شما خواهند نوشت.

معرفی فیلم‌های آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس

دایرکت اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز تبدیل به ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و همینطور برندهای شخصی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به معنای دستیابی به فرصت‌های شغلی و مشتریان تازه باشد. در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌آموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شده‌اند.

در درس نخست با اصول و قواعد بنیادین حضور در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید، تعاریف شبکه‌های اجتماعی را در می‌یابید، چگونگی کسب درآمد در بستر اینستاگرام را می‌آموزید و اصول دیده شدن، مدیریت و به‌کارگیری استراتژی‌های کاربردی در شبکه‌های اجتماعی را از بر خواهید شد. درس دوم با محودیت شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی گوناگون دنبال می‌شود و مدل‌های کسب درآمد و همینطور شیوه صحیح فروش محصولات و سرویس‌ها را به شما می‌آموزد. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر بهینه‌سازی موتور جستجو، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
How to Geek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *