آموزش حذف دایرکت های اینستاگرام — راهنمای تصویری

۵۶۶۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آموزش حذف دایرکت های اینستاگرام — راهنمای تصویری

شبکه اجتماعی اینستاگرام به شکلی بسیار آسان به شما اجازه می‌دهد که هم پیام‌های تکی دایرکت و هم مکالمات کاملی که روی اکانت خود داشته‌اید را پاک کنید. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا به شما از چگونگی حذف دایرکت های اینستاگرام، چه روی موبایل و چه روی نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی بگوییم.

همچنین پیش از ادامه مقاله لازم است یادآور شویم در صورتی که تمایل دارید قابلیت‌ها و تنظیمات اینستاگرام را بهتر و بیشتر یاد بگیرید و حداکثر بهره را از آن‌ها ببرید می‌توانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید. ضمناً اگر اصلا با قابلیت دایرکت در شبکه‌های اجتماعی آشنایی ندارید و می خواهید بدانید دایرکت چیست، می‌توانید به مطلبی که در همین رابطه در مجله فرادرس منتشر شده است مراجعه کنید.

چطور به حذف دایرکت های اینستاگرام به صورت تکی بپردازیم؟

درست مانند رویه‌ای که هنگام پاک کردن پیام‌ها در شبکه اجتماعی فیسبوک طی می‌شود، اینستاگرام اجازه می‌دهد که هر پیامی در هر چتی که پیشتر با شخصی دیگر داشته‌اید را از طریق قابلیت Unsend پاک کنید. با این قابلیت و انتخاب پیام دلخواه و فشردن دکمه Unsend در چت‌ها، می‌توانید به حذف پیام دایرکت اینستاگرام از روی اکانت خود و همینطور اکانت گیرنده بپردازید.

حذف دایرکت های اینستاگرام به صورت تکی روی موبایل

برای پاک کردن تنها یک پیغام درون چت اینستاگرامی روی موبایل‌های اندرویدی و همینطور دیوایس‌های آیفون، لازم است ابتدا اپلیکیشن شبکه اجتماعی مورد بحث را روی موبایل خود باز کنید.

۱. درون اپلیکیشن اینستاگرام و از گوشه بالا سمت راست، روی آیکن پیام‌های دایرکت بزنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۲. حالا صفحه «چت» مقابل چشم شما ظاهر خواهد شد. حالا باید به سراغ مکالمه‌ای بروید که می‌خواهید یکی از پیام‌های رد و بدل شده در آن پاک شود. سپس پیام مورد نظر خود را بیابید.

۳. انگشت خود را برای مدتی کوتاه روی پیغام مورد نظر نگه دارید و از میان گزینه‌هایی که روی صفحه نقش می‌بندند، به سراغ گزینه Unsend بروید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۴. اینستاگرام پیام مورد نظر را هم از تاریخچه پیام‌های شما و هم از اکانت شخص مقابل پاک خواهد کرد. در واقع شرایط به‌گونه‌ای می‌شود که انگار هیچوقت آن پیام را نفرستاده‌اید.

حذف دایرکت های اینستاگرام به صورت تکی روی کامپیوتر

برای پاک کردن پیام‌های واحد روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز، مک یا کروم‌بوک، لازم است از وب‌سایت رسمی اینستاگرام استفاده کنید.

۱. برای شروع، یک مرورگر وب را روی کامپیوتر خود باز کرده و به وب‌سایت رسمی اینستاگرام (+) بروید. در گوشه بالا سمت راست سایت، روی آیکن پیام‌های دایرکت بزنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۲. حالا شاهد صفحه «چت‌ها» خواهید بود. از منوی کناری که در سمت چپ قرار گرفته، مکالمه‌ای که می‌خواهید یک پیام از آن حذف شود را انتخاب کنید. سپس در بخش سمت راستی، پیامی که باید حذف شود را بیابید، ماوس را روی آن ببرید و روی آیکن سه‌نقطه در کنار پیام کلیک کنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۳. با کلیک روی آیکن سه‌نقطه منویی تازه باز می‌شود و از درون آن باید روی گزینه Unsend بزنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۴. یک اعلان جدید به نام «Unsend Message» به نمایش درمی‌آید که در واقع می‌پرسد آیا از کار خود اطمینان دارید یا خیر. بار دیگر روی Unsend کلیک کنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۵. به شکلی آنی، اینستاگرام پیام را به صورت دوسویه برای هر دو طرف دخیل در مکالمه پاک می‌کند. در نظر داشته باشید که می‌توان پیام‌های اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ را نیز به صورت مشابه پاک کرد.

چطور مکالمات کامل را در اینستاگرام پاک کنیم؟

اگر دوست دارید مکالمات خود در اینستاگرام را به صورت کامل پاک کنید، گزینه‌ای برای انجام این کار هم در اختیارتان قرار گرفته؛ هرچند که نکته‌ای به خصوص دارد. وقتی شما مکالمات کامل را حذف می‌کنید، این مکالمات تنها از اکانت اینستاگرام خود شما پاک می‌شوند. بنابراین طرف مقابل همچنان قادر به مشاهده پیام‌های «پاک شده» روی اکانت خود خواهد بود.

بنابراین تنها زمانی به سراغ این متد بروید که می‌خواهید صرفا صفحه چت‌های دایرکت خود را اندکی خلوت کرده و نظم بیشتری به آن ببخشید.

حذف مکالمات کامل اینستاگرامی روی موبایل

برای پاک کردن چت‌های اینستاگرام به صورت تمام و کمال روی موبایل‌های اندروید یا آیفون، نخست لازم است اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را روی دیوایس هوشمند خود باز کنید.

۱. درون اپلیکیشن اینستاگرام و از گوشه بالا سمت راست، روی آیکن پیام‌های دایرکت بزنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۲. در صفحه «چت‌ها» که باز می‌شود، مکالمه‌ای که می‌خواهید حذف شود را بیابید. سپس اگر روی آیفون هستید، انگشت خود را روی همان مکالمه به سمت چپ سوایپ کرده و گزینه Delete را بزنید. اگر روی اندروید هستید نیز انگشت خود را برای مدتی کوتاه روی مکالمه مورد نظر نگه دارید و از درون منو، گزینه Delete را بزنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۳. بعد از این بدون هیچ هشدار یا اعلانی، اینستاگرام چت مورد نظر را از تاریخچه حساب کاربری شما پاک خواهد کرد.

حذف مکالمات کامل اینستاگرامی روی کامپیوتر

برای پاک کردن مکالمات کامل اینستاگرامی روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز، مک، لینوکس یا کروم‌بوک لازم است به استفاده از وب‌سایت اینستاگرام بپردازید.

۱. روی کامپیوتر خود یک مرورگر وب را به دلخواه باز کرده و به وب‌سایت رسمی شبکه اجتماعی اینستاگرام (+) بروید. از گوشه بالا سمت راست وب‌سایت، روی آیکن پیام‌های دایرکت بزنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۲. در صفحه «چت‌ها»، از منوی کناری در سمت چپ، مکالمه‌ای که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید.

۳. در نیمه سمت راستی صفحه که مکالمه را به نمایش درمی‌آورد، در گوشه بالا سمت راست، روی آیکن «i» بزنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۴. حالا یک پنجره جدید به نام «Details» باز می‌شود. در اینجا لازم است روی گزینه Delete Chat کلیک کنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۵. هنگامی که هشدار «Delete Chat» به نمایش درآمد تا تصمیم شما تایید گردد، بار دیگر گزینه Delete را انتخاب کنید.

حذف دایرکت های اینستاگرام

۶. به همین سادگی مکالمه مورد نظر برای همیشه از حساب کاربری شما در اینستاگرام پاک می‌شود و کار به پایان می‌رسد.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
How To Geek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *