چگونه پست هایی که لایک کرده ایم را در اینستاگرام ببینیم؟ (+ فیلم رایگان)

۶۲۷۱۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
چگونه پست هایی که لایک کرده ایم را در اینستاگرام ببینیم؟ (+ فیلم رایگان)

اینستاگرام (+) این روزها به یکی از پراستفاده‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی تبدیل شده و هر روز تعداد بی‌شماری از محتوای مرتبط به دوستان و آشنایان یا افراد مشهور را در آن می‌پسندیم (لایک می‌کنیم). به خاطر نرخ استفاده روزمره از این شبکه اجتماعی، فورا تصاویر و محتوای جدید جایگزین عکس‌های قبلی شده و دیگر به سادگی آنچه از نظر گذرانده‌ایم را پیدا نخواهیم کرد و در نگاه اول دیدن پست های لایک شده در اینستاگرام دشوار به نظر می‌رسد.

فیلم آموزشی مشاهده پست های لایک شده در اینستاگرام

دانلود ویدیو

درست هنگامی که از لایک کردن محتوایی پشیمان شده باشیم و ندانیم پست چه صفحه‌ای را پسندیده‌ایم، اینستاگرام راه‌حلی پیش رویمان قرار می‌دهد که دیدن پست های لایک شده در اینستاگرام را به شکل فوق‌العاده‌ای آسان می‌کند.

در واقع اینستاگرام به کاربرانش اجازه می‌دهد نه تنها تمام پست‌های ذخیره شده (Saved) را در پروفایل شخصی خودش مشاهده کند، بلکه تک‌تک پست‌های لایک شده که حتی برای یک بار در تایم‌لاین پدیدار شده‌اند را در لیستی منظم ببیند. طوری که حتی پست‌های چند ماه قبل هم در این لیست پیدا می‌شود و تنها مانع احتما پاک شدن آن پست‌ها خواهد بود.

در مطالعه این مطلب با فرادرس همراه باشید تا روش دیدن پست های لایک شده در اینستاگرام را به صورت تصویری بررسی کنیم. همچنین برای یادگیری استفاده از تمام قابلیت‌های اینستاگرام می‌توانید به مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس که به صورت کامل تمام امکانات این شبکه اجتماعی را توضیح داده است مراجعه کنید.

دیدن پست های لایک شده در اینستاگرام در اندروید و iOS

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض تمام پست‌هایی که لایک می‌شوند را در پروفایل حساب کاربری نگهداری می‌کند و برای این منظور نیازی به اقدامی از سمت کاربر نیست. در مرحله اول اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل اجرا کرده و روی تصویر پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

پست های لایک شده در اینستاگرام

در صفحه پروفایل روی منوی سه خط موازی گوشه بالای تصویر کلیک کرده و گزینه «Settings» یا «تنظیمات» را انتخاب کنید.

پست های لایک شده در اینستاگرام

در صفحه بعدی که به تنظیمات اینستاگرام اختصاص دارد، وارد بخش «Account» یا «حساب کاربری» شوید.

پست های لایک شده در اینستاگرام

سپس به سمت پایین اسکرول کرده و از بین گزینه‌های موجود در منو روی جمله «Posts You've Liked» یا «پست‌هایی که لایک کرده‌اید» کلیک کنید.

پست های لایک شده در اینستاگرام

در این مرحله می‌توانید تمام پست‌هایی که اخیرا لایک کرده‌اید را مشاهده نموده و با اسکرول به سمت پایین موارد بیشتر و قدیمی‌تر را بارگذاری کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که با حذف لایک از روی هر کدام از عکس‌ها، بلافاصله پست از لیست مورد بحث پاک خواهد شد و اگر آدرس صفحه پست را نداشته باشید، یافتن مجدد آن بسیار دشوار خواهد بود.

گفتنی است در حال حاضر امکان دیدن پست‌های لایک شده در نسخه وب اینستاگرام ممکن است. اما با در نظر داشتن عرضه ویندوز ۱۱ و قابلیت اجرای بومی اپلیکیشن‌های اندروید، می‌توانید نرم‌افزار اینستاگرام را بر بستر دسکتاپ نیز باز کرده و از طریق همان روش آموزش داده شده در بالا، به پست‌های لایک شده دسترسی داشته باشید. در این بین لازم است اشاره کنیم که اگر هنوز از ویندوز ۱۱ استفاده نمی‌کنید و قصد دارید تازه آن را نصب کنید، می‌توانید از آموزش نصب ویندوز 11 مجله فرادرس استفاده کنید که تمامی مراحل را به صورت تصویری و گام به گام توضیح داده است.

تفاوت پست‌های ذخیره شده و لایک شده در اینستاگرام

برای تمیز دادن پست‌های لایک شده و ذخیر شده در اینستاگرام باید مفهوم «پسندیدن» را در نظر بگیریم؛ ممکن است روزانه صدها پست‌ها را به علت اینکه پسندیده‌ایم یا با محتوای آن ارتباط برقرار کرده‌ایم «لایک» کنیم. به این ترتیب مالک پست متوجه خواهد شد که شما از پستی که ارسال کرده خوشتان آمده است.

لایک پستی در اینستاگرام

اما موضوع در رابطه با پست‌های ذخیره شده مفتاوت است؛ در حقیقت شما می‌توانید یک پست را بدون اینکه لایک کنید در پروفایل خود ذخیره کرده و هر هنگامی که دوست داشتید دوباره آن را مشاهده کرده یا برای دوستانتان ارسال کنید. البته ذخیره کردن پست‌ها هم به اطلاع صاحب پست می‌رسد و در الگوریتم‌های ارتقا و قرار گرفتن در صفحه اکسپلور (Explore) نیز تاثیرگذار است، اما اولویت مقیاس لایک را ندارد.

در هر صورت اینستاگرام تمام و کمال آنچه لایک، ذخیره یا استوری می‌کنید را در نظر دارد و روند آنها را در پروفایل شخصی شما نگه می‌دارد تا بتوانید در هر زمانی به آن دسترسی داشته و مدیریت‌شان کنید.

بر اساس رای ۳۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Make Use Of
۳ دیدگاه برای «چگونه پست هایی که لایک کرده ایم را در اینستاگرام ببینیم؟ (+ فیلم رایگان)»

تو تنظیمات سرچ کن مدیریت پسند ها

سلام . این قسمت داده های حساب از اینستا برداشته شده. حالا چطور باید درخواست های خود که به دیگران دادیم و پستهای لایک شده را ببینیم؟؟؟؟

بعد از کلیک کردن سه خط بالا
بخش یور اکتیویتی یا فعالیت شما
گزینه اول لایک کرده ها میاد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *