۱۲ روش ارتقای برند شخصی در سال ۲۰۱۸ — بخش اول

۸۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۲ روش ارتقای برند شخصی در سال ۲۰۱۸ — بخش اول

همه‌ی ما یک برند شخصی یا Personal Brand برای خودمان داریم. البته شاید برند شخصی ما مانند خیلی‌های دیگر در سطح کشور یا دنیا شناخته شده نباشد، اما سوال اینجاست که اگر می‌خواهیم بیش از پیش روی برند شخصی خود کار کنیم یا شناخته شده‌تر از گذشته باشیم الان بهترین زمان است.

زمانی که بتوانید روی برند شخصی خود به خوبی کار کنید، آنگاه صاحب اعتبار می‌شوید، صدای‌تان شنیده می‌شود و می‌توانید از راه‌های مختلفی کسب و کارهای زیادی را به سمت خود جذب کنید. باید به دنبال استراتژی و راهکارهایی باشید که موثر و کاربردی باشند. اگر بتوانید با کارآفرین‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت کسب و کار صحبت کنید، می‌بینید که شاید هزاران روش برای ارتقای برند شخصی وجود داشته باشد.

در اینجا می‌خواهیم 12 روشی را برای ارتقای برند شخصی شما معرفی کنیم که می‌توانند در سال آتی به کارتان بیایند.

1- راه‌اندازی خبرنامه‌ی ایمیلی به صورت هفتگی

یکی از بهترین روش‌های برقراری ارتباط با مخاطبان و تقویت برند شخصی، ارسال خبرنامه از راه ایمیل است که می‌تواند بیش از پیش شما را در ذهن دیگران ثبت کند. بسیاری از افرادی که در ایران و دنیا برای خودشان برندهای شخصی شناخته شده‌ای هستند، از این روش استفاده می‌کنند. آن‌ها وب‌سایت شخصی خودشان را راه‌ می‌اندازند و تلاش می‌کنند از روش‌های مختلفی چون امکان دانلود یک کتاب الکترونیکی به صورت رایگان، ایمیل شما را در بخش خبرنامه ثبت کرده و از این راه به صورت روزانه یا هفتگی برای شما خبرنامه‌ی خود را ارسال کنند.

اگر بتوانید لیستی از ایمیل‌های مخاطبان خود بسازید، بی‌تردید باعث تسریع ارسال ایمیل‌ها شده و با افزایش ایمیل‌های ثبت شده در این فهرست می‌بینید که تا چه اندازه موفق عمل کرده‌اید.

2- از کمپین‌های برندسازی شخصی در فیسبوک استفاده کنید

فیسبوک همچنان بستر خوبی برای تبلیغات کسب و کارهایی است که کارآفرینان راه‌اندازی کرده‌اند. اما قابلیت ویژه‌ای که برای برند شخصی کارآفرین‌ها وجود دارد، کمپین‌های ارزان قیمت فیسبوک است که می‌تواند برند شخصی افراد را ارتقا بخشد. تبلیغات فیسبوکی همچنان می‌تواند یکی از استراتژی‌های راهگشا و مقرون به صرفه باشد و شما را به سطح بالایی برساند.

فیسبوک به شما کمک می‌کند تا در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار بگیرید. بنابراین برای داشتن یک برند شخصی قوی می‌توانید یک صفحه‌ی عمومی ایجاد کنید که با پروفایل شخصی شما تفاوت دارد. پرداختن روزی 3 دلار برای ارتقای برند شخصی و افزایش ترافیک سایت شما عدد زیادی نیست.

3- انتشار پست‌های طولانی در لینکدین

بی‌تردید لینکدین یکی از مهم‌ترین بسترهای معرفی و ارتقای برند شخصی شماست که نمی‌توان به سادگی از نقش پررنگ آن عبور کرد. شاید محتوای طولانی به اعتقاد خیلی‌ها جذابیت نداشته باشد، اما همیشه این گونه نیست و محتوای طولانی و باکیفیت در لینکدین می‌تواند معجزه کند. این نوع محتوا می‌تواند میزان بازدیدهای شما را در لینکدین افزایش دهد و در نهایت باعث هدایت آن‌ها به شبکه های اجتماعی، بلاگ و وب‌سایت شما شود. سال آتی باید در لینکدین فعال‌تر باشید.

سال به سال بر محبوبیت لینکدین فزوده می‌شود و این فرصت پیش روی کارآفرین‌ها قرار می‌گیرد که توسط بازدیدکنندگان زیادی دیده شوند و حرف‌های آنها شنیده شود. لینکدین همیشه کاربر محور بوده است، اما کاربران خیلی بیشتر از گذشته درگیر محتوا شده‌اند.

اگر بتوانید هر از گاهی به صورت اختصاصی محتوای جذاب و طولانی تولید و منتشر کنید به شکلی که در پی آن بحث‌های مفیدی شکل بگیرد، اعتبار شما بیش از گذشته ارتقا خواهد یافت.

4- وب‌سایت شخصی خود را به صورت مستقل راه‌اندازی کنید

همان طور که اشاره کردیم، داشتن وب‌سایت شخصی که به صورت مستقل از کسب و کارتان فعالیت کند، می‌تواند روی ارتقای برند شخصی شما تاثر بسزایی داشته باشد. ساختن برند شخصی در صورتی که کاملا به کسب و کار خود وابسته باشید، واقعا سخت است. اینکه بتوانید در وب‌سایت یا بلاگ کمپانی و کسب و کار خود مطالب مفیدی قرار دهید، تنها باعث ارتقای ارزش برند مجموعه می‌شود. اما اگر به دنبال ساختن یک برند شخصی قوی هستید باید جایی تصمیم قطعی خود را بگیرید که برند شخصی شما از برند کاری جدا شود.

شاید باور نکنید، ولی تمام چیزی که برای شروع نیاز دارید، یک وب‌سایت ساده با یک صفحه‌ی «درباره‌ی من» و یک بلاگ است. شروه به تقویت بلاگ خود کنید و محتوای منتشر شده را از طریق شبکه‌های اجتماعی خود با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر این امکان فراهم بود که نام دامنه‌ی سایت خود را با نام و نام خانوادگی و پسوند .com بگیرید، حتما این کار را انجام دهید.

5- پست‌های بلاگ خود را در کانال‌های نمایش محتوا قرار دهید

ارائه‌ی محتوای جذاب و ناب به مخاطبان، یکی از بهترین راهکارهای ارتقای برند شخصی است. اما مهمتر این است که بتوانید محتوایی که برای آن زحمت کشیده و آن را تولید کرده‌اید، به دست مخاطبان بیشتری برسد و بازدیدهای بیشتری داشته باشد.

یکی از راهکارهای مناسب در این بخش استفاده از کانال‌های پولی توزیع محتوا است که بازخورد بسیار خوبی دارند. بازدید‌ها و به اشتراک‌گذاری‌هایی که برای محتوای شما اتفاق می‌افتد می‌تواند قواعد بازی را به نفع شما تغییر دهد.

برای ساختن یک برند شخصی قوی که بتواند قدرتمند عمل کند، باید هدف شما این باشد که بیش از ساختن یک پروفایل قوی در شبکه‌های اجتماعی یا یک سیستم مدیریت محتوای عمیق، به فکر ارائه‌ی اطلاعات و محتوای ارزشمند به مخاطبان هدف خود باشید.

وبلاگ‌نویسی فوق‌العاده است، اما برای زمانی که مردم بتوانند محتوای شما را بخوانند و با آن درگیر شوند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جذب بازدید و مخاطب بیشتر برای محتوای خود این است که از شبکه‌های پولی نمایش محتوا استفاده کنید. در ایران نیز سرویس‌هایی وجود دارند که از روش‌های مختلفی چون نمایش محتوا و تبلیغات کلیکی و همسان، این کار را برای شما انجام می‌دهند. این روش برای آن‌هایی که بودجه‌ی کمی دارند بسیار مفید است.

6- شرکت در گفتگوهای توییتری یا شروع یک بحث اهمیت ویژه‌ای دارد

توییتر یکی از بهترین بسترهای اجتماعی به ویژه برای بازاریابی آنلاین است که شاید خیلی به آن توجه نشود. تغییرات جدیدی که به صورت مداوم در این شبکه‌ی اجتماعی رخ می‌دهد باعث شده تا به بستر مناسبی برای ارتقای برند شخصی تبدیل شود. گفتگوهای توییتری یکی از بهترین گزینه‌ها است.

گفتگو‌های توییتری طی سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بعد از تغییر محدودیت کاراکترها از 140 به 280 کاراکتر، می‌توانید به راحتی از این بخش استفاده کنید. اگر بتوانید افراد تاثیرگذار در صنعت خود را پیدا کرده و آنها را دنبال کنید، می‌توانید گفتگوهای خوبی را در این بخش جستجو کرده و در آنها شرکت کنید.

رویدادهایی که در توییتر برگزار می‌شود و هشتگ‌های این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا در پاسخگویی به سوالات شرکت کرده و ارزش برند شخصی خود را بیش از پیش نمایان سازید.

در قسمت دوم، چند روش دیگر را برای ارتقای برند شخصی برخواهیم شمرد.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

منبع

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *