۱۲ روش ارتقای برند شخصی در سال ۲۰۱۸ — بخش دوم

۲۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۲ روش ارتقای برند شخصی در سال ۲۰۱۸ — بخش دوم

در قسمت اول این مقاله به 6 روش ارتقای برند شخصی پرداختیم و در قسمت دوم این مطلب، 6 روش دیگر را برای ارتقای برند شخصی برخواهیم شمرد.

7- استفاده از Vlog برای مستندسازی مسیر کارآفرینی

وی‌لاگ یا به تعبیر درست تر ویدیوبلاگ در واقع همان سبکی از وبلاگ‌نویسی برای تولید محتواست که این بار مدیوم شما ویدیو و محتوای ویدیویی خواهد بود. از آنجایی که در دنیای امروز دیگر حتی مخاطبان حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را ندارند، بیشتر ترجیح می‌دهند سراغ محتوای ویدیویی بروند. با استفاده از محتوای ویدیویی می‌توان کارهای مفید زیادی انجام داد تا نه تنها برند شخصی شما تقویت شود، بلکه مخاطبان شما را دائما درگیر محتوای تولید شده خواهد کرد.

ویدیوبلاگ بی‌شک در سال 2018 محبوب‌تر از گذشته خواهد بود و با توجه به اینکه میزان دسترسی کاربران به دستگاه‌های قابل حمل بیش از گذشته است، بیشتر ترافیک مصرفی صرف تماشای محتوای ویدیویی خواهد شد. کارآفرینان می‌توانند به خوبی از این بستر استفاده کرده و به صورت تصویری با مخاطبان ارتباط داشته باشند و برند شخصی خود را ارتقا دهند. در ایران نیز این موضوع به خبوی رواج پیدا کرده است.

اگر بتوانید برای خودتان دیدگاه و داستان منحصربه‌فردی داشته باشید، شانس جذب مخاطبان بیشتر و ارتقای نامحدود برند شخصی شما، بیش از گذشته فراهم خواهد بود.

8- زمانی را صرف همکاری تخصصی با انجمن‌های محلی کنید تا فرصت‌های جدیدی پیش روی شما باز شود

یکی از بهترین روش‌های تقویت برند شخصی حضور در انجمن‌ها و محافل محلی است تا بتوانید با همکاری مراکز غیرانتفاعی ارتباطات قوی‌تری نسبت به گذشته پیدا کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا علاوه بر انجام کارهای خیرخواهانه فرصت‌های جدیدی پیش‌روی شما باز شود.

 

تمام برندهای شخصی مجبورند از یک جایی شروع کنند و انجمن‌های محلی بهترین مکان برای این است که بتوانید در زمینه‌ی کاری خود تبدیل به یک متخصص شوید. اگر بخشی از زمان خود را صرف این بخش کنید و بتوانید از این طریق خدمات و محصولات خود را معرفی کنید، طبیعتا رفته‌رفته روی برند شخصی شما اثر مثبت خواهد داشت.

البته این تمام ماجرا نیست. حضور در برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی، مصاحبه با نشریات محلی و سخنرانی در مجامع مختلف می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن شما و در نتیجه تقویت برند شخصی شود.

9- پادکست‌های هفتگی را آغاز کنید

پادکست یکی از جذاب‌ترین روش‌های انتقال محتوا به صورت صوتی است که بسیاری از کارآفرینان بزرگ از همین طریق توانسته‌اند مخاطبان زیادی برای خود جذب کنند. از آنجایی که می‌توانید از طریق پادکست محتوای خود را به صورت مستقیم به مخاطب منتقل کنید، برند شخصی شما قدرتمندتر از گذشته خواهد شد.

پادکست‌های دقیقا با همان هدفی تولید می‌شوند که بلاگ و پروفایل رسانه‌های اجتماعی شما با همان هدف فعالیت می‌کنند. پادکست می‌تواند بستری برای ارائه‌ی دانش و تخصص با امید به جذب مخاطب بیشتر باشد.

خوبی پادکست این است که قابل حمل بوده و می‌توان هرجایی حتی هنگام ورزش کردن به آن گوش کرد. هزینه‌ی ضبط پادکست خیلی کم است و روش‌های زیادی برای پخش آن وجود دارد. شما می‌توانید از سرویس‌های مختلفی برای به اشتراک‌گذاری پادکست‌های خود استفاده کنید.

10- هیچ گاه از یادگیری دست نکشید

دست شستن از یادگیری را باید پایان راه دانست. هرگاه تصور کنید نیازی به پیشرفت ندارید و همه چیز را می‌توانید، بی‌شک به پایان عمر کاری یا حتی زندگی خود رسیده‌اید. هر روز باید مطالعه کنید و تا می‌توانید اطلاعات خود را افزایش دهید. تمامی حوزه‌ها و صنایع دائما در حال تغییر هستند و اگر نتوانید خودتان را با این تغییرات مطابقت دهید، بی‌شک بازنده‌ی میدان خواهید بود. تاثیر منفی به‌روز نبودن روی برند شخصی غیرقابل جبران است.

فردی که می‌خواهد برند شخصی قابل احترامی داشته باشد، دائما باید مطالعه کند، روی موضوعات مختلف تحقیق کرده و تا می‌تواند روی افزایش اطلاعات خود زمان بگذارد. هیچ‌گاه انتظار نداشته باشید بدون ارائه‌ی ارزش‌های کافی به دنبال‌کنندگان خود بتوانید برند شخصی قدرتمندی داشته باشید. هر چه بیشتر برای یادگیری و بالابردن سطح اطلاعات خود زمان بگذارید، بازخورد بهتری می‌گیرید و در نتیجه برند شخصی شما قوی‌تر خواهد شد.

11- شبکه‌سازی در کنفرانس‌های مهم

شبکه‌سازی یکی از مهمترین روش‌های ارتقای برند شخصی است. بسیار از آنهایی که برند شخصی قدرتمندی دارند یا به عنوان سخنران یا به صورت مدعو در مراسم‌های و رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند تا از این طریق بتوانند در هر صنعتی که فعالیت می‌کنند، شبکه‌سازی خوبی داشته باشند. شبکه‌سازی فرصت‌های بسیار مناسبی را پیش روی شما می‌گذارد.

حتی بسیاری از کارآفرینان سرشناس خیلی به رویداد اصلی توجهی ندارند و صرفا به دنبال ایجاد یک شبکه‌ی ارتباطی قدرتمند هستند. حضور افرادی که بتوانند در هر حوزه‌ای تاثیرگذار باشند، در شبکه‌ی شما، می‌تواند باعث ارتقای برند شخصی‌تان شود. بنابراین سعی کنید با برنامه‌ریزی قبلی در همایش‌های حاضر شوید و بهترین استفاده را از زمان ببرید.

اهداف‌تان را از قبل مشخص کرده و تلاش کنید طوری برنامه‌ریزی داشته باشید که حتی در استراحت میان جلسه‌ای نیز بتوانید با چند نفر گفتگو کنید. منشن یا شات کردن افراد در پست بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی یا برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها می‌تواند خیلی زود برند شخصی شما را بالا بکشد.

12- روی عکس‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید

بسیاری از افرادی که به عنوان برند شخصی خودشان را معرفی کرده‌اند مشخصه‌های ویژه‌ای دارند که همیشه با آنها شناخته می‌شوند. این موضوع می‌توان در پروفایل یا بیو شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شود و اگر به دنبال ایجاد یک برند شخصی قدرتمند هستید، نه تنها باید ویژگی‌های خاص خود را برجسته کنید، بلکه باید به ایجاد یا شخصیت و کاراکتر منحصر به فرد فکر کنید. بنابراین تصاویر می‌توانند کمک ویژه‌ای به شما بکنند.

همیشه تلاش کنید عکس‌های حرفه‌ای از خودتان در موقعیت‌های مختلف داشته باشید تا بهتر در ذهن مخاطبان تداعی شوید. این تصاویر می‌تواند در پروفایل و حساب کاربری رسانه‌های مختلف، استوری یا جاهای دیگر کاربرد داشته باشد. با اینکه می‌توانید روی تصاویر سلفی حساب کنید ولی اگر دنبال یک برند شخصی مستحکم هستید، باید برای عکاسی در استودیو هزینه کنید.

زمانی که مخاطبان بتوانند در بسترهای مختلف تصاویر حیرت‌انگیزی از شما را ببینند، بی‌شک برند شخصی شما بهتر دیده می‌شود و مخاطبان توجه جدی‌تری به شما خواهند داشت. تصاویر بی‌کیفیت و تکراری خیلی زود از اذهان عمومی پاک می‌شوند.

بی‌تردید ایجاد یک برند شخصی قدرتمند کار ساده‌ای نیست و به سال‌ها زمان نیاز دارد. ولی اگر بتوانید از 12 روش گفته شده در این مقاله‌ی دو قسمتی به درستی استفاده کنید، آنگاه روند ارتقای برند شخصی شما سریع‌تر خواهد بود.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

--

منبع

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *