چت با هوش مصنوعی – معرفی ۳۶ چت بات به همراه کاربرد

۳۸۱۵۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۳ دقیقه
چت با هوش مصنوعی – معرفی ۳۶ چت بات به همراه کاربرد

احتمال بسیار کمی دارد که از کار با چت جی پی تی خسته شده باشید. چون این ربات هوش مصنوعی روزانه مشکل بیش از میلیون‌ها کاربر را حل می‌کند. ChatGPT نیز مانند سایر چت بات‌های هوشمند، نرم‌افزاری است که با استفاده از مدل‌های زبانی و یادگیری ماشین، با کاربران ارتباط برقرار می‌کند. ربات‌های چت هوش مصنوعی، کارهایی مانند نوشتن ایمیل، پاسخ دادن به سوالات، نمایش اطلاعات درباره موضوعات مختلف و حتی کدنویسی را با سرعتی بسیار بیشتر از انسان انجام می‌دهند. اگر با این ربات‌های دوست داشتنی آشنا هستید، باید بدانید تنها گزینه موجود برای لذت بردن از چت با هوش مصنوعی، ChatGPT نیست. به همین دلیل، در این مقاله از فرادرس به معرفی چندین ربات چت با هوش مصنوعی پرداخته‌ایم که هرکدام به روشی به شما کمک می‌کنند.

فهرست مطالب این نوشته

۱. ChatGPT

چت جی پی تی در سال ۲۰۲۲ معرفی شده و به سرعت توجه تمام کاربران از سراسر جهان را جلب کرد. استفاده از چت جی پی تی ChatGPT در ایران، نیاز به انجام مراحل پیچیده‌تری دارد اما این ابزار به قدری قدرتمند است که از امتحان آن پشیمان نمی‌شوید.

  • سایت رسمی ChatGPT (+)

برای چت با این هوش مصنوعی کافی است درخواست خود را در کادر متنی پایین پنجره بنویسید.

پس از نمایش پاسخ شما، ورودی جدیدی در سمت چپ پنجره ایجاد می‌شود تا پیشینه‌ای از مکالمات شما با این ربات را ذخیره کند. به این شکل، در هر زمان دیگری می‌توانید پرسش‌های قبلی خود را ببینید یا آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

چت با هوش مصنوعی chatgpt
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

مهم‌ترین نکته در کار با ChatGPT و سایر ربات‌های مشابه، نحوه مکالمه با آن‌ها است. شما می‌توانید درخواست خود را در قالب جمله سوالی یا خبری مطرح کنید و پاسخ درستی بگیرید. با این حال، استفاده از جزئیات در درخواست،نتایج بهتری به دنبال دارد. اما از یاد نبرید که پیش از استفاده از پاسخ‌های دریافتی، صحت آن‌ها را بررسی کنید.

۲. چت با ربات هوش مصنوعی Google Bard

گوگل در ابتدا از مدل زبانی LaMDA برای ساخت بارد کمک گرفت، اما مشکلات اولیه در کار با این ربات، سبب تغییر این تصمیم شدند و بارد در حال حاضر بر پایه مدل زبانی PaLM 2 کار می‌کند.

یکی از تفاوت‌های هوش مصنوعی بارد با سایر ربات‌های هوش مصنوعی، امکان جست‌وجو در اینترنت است. از طرفی، دکمه‌ای به نام «Google it» در سایت بارد تعبیه شده تا در صورت نیاز، کاربر نیز بتواند نتایج بیشتری را درباره موضوع مربوطه، در اینترنت ببیند.

جست جوی گوگل با ربات هوش مصنوعی گوگل
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

از دیگر مزایای چت با ربات گوگل، این است که گاهی اوقات تصاویر مرتبط نیز در بین متن نشان داده می‌شوند. همچنین شما می‌توانید پس از دریافت جواب، درخواست اولیه خود را ویرایش کرده و پاسخ متفاوتی بگیرید. بارد همچنین، سه پیش‌نویس از یک خروجی ارائه می‌دهد و سابقه مکالمات را نیز ذخیره می‌کند.

  • سایت رسمی ربات گوگل بارد (+)

گذشته از هرچیز، مهم‌ترین قابلیت بارد، امکان ارسال درخواست‌ها به «Google Doc» یا ذخیره آن‌ها به عنوان پیش‌نویس «Gmail» است. برای انجام این کار، پس از پیدا کردن بهترین پاسخ، روی دکمه مربوط به اشتراک‌گذاری بزنید و برنامه مربوطه را انتخاب کنید تا خروجی نهایی به شکلی مناسب قالب بندی و آماده ارسال شود.

پیش نویس ایمیل با ربات گوگل

مقایسه ChatGPt و گوگل بارد

از آنجا که این ربات‌ها، تقریبا در هر لیستی، جزو انتخاب‌های اول هستند، بررسی و مقایسه آن‌ها می‌تواند دیدگاه خوبی به شما بدهد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. به طور کلی، بارد از نظر حس مکالمه بهتر است و حس واقعی بیشتری دارد. این در حالی است که ChatGPT بر اساس درخواست متنی کار کرده و فقط پاسخ درست را به کاربر نمایش می‌دهد.

واضح‌ترین تفاوت این دو ربات نیز، نحوه ساخت آن‌ها و مدل زبانی استفاده شده برای این کار است. گوگل با مدل زبانی PaLM 2، می‌تواند پاسخ‌هایی همزمان با اتفاقات جاری ارائه دهد و به کمک جست‌وجوی گوگل، اطلاعات به‌روزتری را از دل اینترنت بیرون می‌کشد و ابزاری عالی برای تحقیق است.

از طرف دیگر، ChatGPT با دو مدل زبانی GPT-3 و GPT-4 کار می‌کند که دومی نیاز به خرید حساب کاربری ویژه دارد. اما متون بهتری ارائه می‌دهد و از لحاظ نوشتاری، ابزار بهتری است.

نکته مهم دیگر در تفاوت بین این دو ربات، تجربه کاربری است. به طور کلی، ظاهر سایت ChatGPT زیباتر است و می‌شود راحت‌تر با آن کار کرد. در حالی که رنگ تماما سفید سایت گوگل بارد، کمی چشم را اذیت می‌کند. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که بارد، امکان ویرایش درخواست را به شما می‌دهد و به این شکل وقت کمتری برای تولید پاسخ مناسب صرف می‌کند.

در نهایت می‌شود اینطور نتیجه گرفت که هر دو ربات، مزایا و معایبی دارند و برای انتخاب بین آن‌ها باید به اولویت‌ها و نیازهای خودتان کنید.

۳. ربات هوش مصنوعی HuggingChat

این ربات که توسط «Hugging Face» توسعه پیدا کرده و با مدل زبانی «OpenAssistant Liama» کار می‌کند، از لحاظ تجربه کاربری، به چت جی پی تی شبیه است. برای چت با ربات هوش مصنوعی HuggingChat نیز باید از درخواست‌های متنی استفاده کنید، اما این ابزار از کلمات و اصطلاحاتی در پاسخ به شما استفاده می‌کند که بسیار جالب هستند و می‌توانند کاربر را برای استفاده مجدد ترقیب کنند.

  • سایت رسمی ربات HuggingChat (+)

اولین درخواست از این ربات، ساده است اما برای پرسیدن سوال دوم باید در سایت ثبت‌نام کنید. به علاوه HuggingChat، درخواست‌های فارسی را متوجه می‌شود اما در نهایت با زبان انگلیسی پاسخ خواهد داد.

ربات هوش مصنوعی huggingchat
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

شاید روش برقراری ارتباط این ربات، جالب باشد اما مشکلاتی نیز دارد. در ادامه برخی از نکات مهم در چت با ربات هوش مصنوعی HuggingChat را می‌بینیم:

  • ممکن است در پاسخ‌های خود، از لحاظ صحت اطلاعات، اشتباهاتی داشته باشد. اما کاربر نیز باید حتما پیش از استفاده از محتوا، صحت آن را بسنجد.
  • به‌نظر می‌رسد بخش‌هایی از خروجی صحیح نباشند. به عنوان مثال، در یکی از مکالمات آزمایشی، ربات اعلام کرد که ممکن است بخش‌هایی از پاسخ قبلی، غلط املایی داشته باشند.
  • گاهی اوقات، فرایند پاسخ‌دهی در میانه راه متوقف می‌شود، بنابراین بهتر است درخواست‌های کوتاه‌تری را مطرح کنید.

با وجود این محدودیت‌ها، استفاده از HuggingChat تجربه جالبی است و می‌توانید آن را در لیست نهایی خود برای امتحان ربات‌های مختلف قرار دهید.

۴. هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت

مایکروسافت از سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاری روی «OpenAI» را شروع کرده و هوش مصنوعی را وارد محصولات خود کرد. یکی از این محصولات، بینگ بود که در حال حاضر برای چت با هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

این ربات برای پیدا کردن پاسخ،در اینترنت جست‌وجو کرده، نتیجه را کمی تغییر می‌دهد و در نهایت لینک منبع و پایه را نیز در اختیارتان می‌گذارد.

  • سایت رسمی ربات مایکروسافت بینگ (+)

چت بات هوش مصنوعی بینگ، از نتایج تصویری نیز پشتیبانی می‌کند اما به جای نشان دادن آن‌ها، تنها لیستی از لینک‌های مربوط به هر عکس را ارائه خواهد داد. به علاوه، تاریخچه مکالمات شما را نیز نگهداری می‌کند تا در مراجعات بعدی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بینگ از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و به خوبی با این زبان حرف می‌زند. در صفحه چت با این ربات، همچنین سه گزینه «More Precise» ،«More Balanced» و «More Creative» نیز ارائه می‌شوند تا بتوانید سبک مکالمه خود را روی حالت‌های «دقیق‌تر»، «متعادل‌تر» یا «خلاقانه‌تر» تنظیم کنید.

صحبت کردن با هوش مصنوعی بینگ

با این حال، گاهی اوقات رفتارهای عجیبی از این ربات سر می‌زند. به عنوان مثال، ممکن است مکالمه را به طور ناگهانی و در میانه کار، تمام کند. به همین دلیل بهتر است چندان در برخورد با آن، مسائل را شخصی در نظر نگیرید و درخواست جدیدی مطرح کنید.

۵. چت با ربات هوش مصنوعی Perplexity

Perplexity نیز یکی دیگر از انواع هوش مصنوعی مبتنی بر اینترنت است که اطلاعات مناسبی فراهم کرده و به درخواست‌های طولانی و نامرتب، پاسخ درستی می‌دهد. از آنجا که این ربات، منابع هر پاسخ را نیز ارائه می‌کند، امکان جست‌وجوی عمیق‌تر با آن را خواهید داشت.

  • سایت رسمی ربات Perplexity (+)

دکمه‌ای به نام «Copilot» در صفحه چت با این ربات هوش مصنوعی وجود دارد. با کلیک روی این گزینه می‌توانید اطلاعت اضافی مانند پیشنهاد محصولات مرتبط، دستورات غذایی سالم یا نکاتی درباره مسافرت را دریافت کنید.

پس از وارد کردن درخواست، Perplexity سوالات مرتبطی درباره هدفتان از شما می‌پرسد تا نتایج بهتری ارائه دهد. در نهایت نیز خلاصه‌ای از اطلاعات کلیدی را در خروجی نمایش خواهد داد که می‌تواند نقطه خوبی برای تحقیق و بررسی بیشتر و عمیق‌تر باشد.

چت با ربات سخنگو

این ربات همچنین برنامه‌ای مخصوص گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد تا در هر شرایط و زمانی، به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشید. از طرفی، با پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه منابع قابل قبول، برای چت با هوش مصنوعی فارسی نیز گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

نکته جالب Perplexity این است که اگر مکالمات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، آن‌ها می‌توانند آن مکالمه را بدون محدویت ادامه دهند. همچنین از آنجا که این ربات توانایی انجام کارهای پیشرفته مانند حل معادله و پردازش کد را دارد، یکی از قدرتمندترین گزینه‌ها برای چت با هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

۶. آشنایی با ربات YouChat

رابط کاربری ربات YouChat بسیار شبیه به صفحه جست‌وجوی گوگل است، با این تفاوت که علاوه بر ارائه گزینه‌هایی مانند تصویر و اخبار، زبانه‌ای برای چت هوش مصنوعی نیز دارد. پس از دریافت جواب خود، می‌توانید فهرستی از جست‌وجوهای اینترنتی مرتبط را در سمت راست صفحه ببینید.

  • سایت رسمی ربات YouChat (+)

در این سایت همچنین دکمه‌ای وجود دارد که مجموعه‌ای از پست‌های مرتبط در «Reddit» را باز کرده یا نقشه مکان موردنظر را نشان می‌دهد. اگر از سادگی و مرتب بودن رابط کاربری ChatGPT راضی هستید، ممکن است در چت با این ربات هوش مصنوعی احساس شلوغی و شلختگی داشته باشید.

از طرفی، امکان مکالمه به زبان فارسی نیز با ربات YouChat وجود دارد و برای ارائه جواب به این زبان، از منابع ایرانی استفاده می‌شود. شما همچنین می‌توانید با تنظیم اولویت‌های خود، این ربات را در ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر یاری کنید.

۷. ساخت چت بات هوش مصنوعی با Zapier

چت با ربات هوش مصنوعی Zapier کاملا رایگان است. این ربات با کمک مدل زبانی GPT-3.5 کار می‌کند تا تجربه مناسبی برای کاربران بسازد. با Zapier می‌توانید چت بات‌های سفارشی مبتنی بر GPT نیز بسازید و از داشتن ربات شخصی خود لذت ببرید.

  • سایت رسمی ربات Zapier (+)

ساخت یک چت بات (Chatbot)، ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. تنها باید نامی برای ربات انتخاب کرده و کادری برای نوشتن درخواست، درون آن ایجاد کنید. مرحله بعد، ارائه «دستورالعمل‌ها» (Directive) است. در این بخش برای ربات مشخص می‌کنید که چیست، چه اطلاعاتی دارد و چگونه باید به درخواست‌ها پاسخ دهد.

توجه داشته باشید که بدون پرداخت هزینه نمی‌توانید از تمام ابزارهای ساخت چت بات استفاده کنید. با این حال امکان ساخت صفحه‌ای ساده با نام و تنظیمات سفارشی محدود وجود دارد که در نهایت یک چت بات هوش مصنوعی سریع و خوب به شما تحویل خواهد داد.

هوش مصنوعی فرادرس
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

تصویر بالا، نمونه‌ای از صفحه ادیتور Zapier است که گزینه‌های مختلفی برای ساخت چت بات به شما ارائه می‌دهد. در تصویر زیر نیز می‌توانید ربات هوش مصنوعی فرادرس که به کمک این ابزار ساخته شده را مشاهده کنید.

چت با ربات هوش مصنوعی فرادرس
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

همان‌طور که می‌بینید، این چت بات توانایی تولید کد را نیز دارد، به علاوه، کارهای دیگر از جمله خلاصه‌سازی مفاهیم پیچیده، ارائه ایده‌های نو در زمینه‌های مختلف و حتی طراحی طنز و معما را نیز در کمترین زمان انجام می‌دهد.

  • چت بات هوش مصنوعی فرادرس (+)

۸. تولید محتوا به کمک ربات Jasper chat

Jasper chat ابزاری کامل برای تولید محتوا به کمک هوش مصنوعی است. این ربات الگوهای آماده محتوایی با موضوعات مختلف را ارائه می‌دهد تا برای تولید اسکریپت‌های ویدیویی یوتیوب، پست‌ وبلاگ، پروفایل لینکداین و حتی صفحات «درباره ما» مورد استفاده قرار بگیرند.

از قابلیت‌های مهم Jasper این است که می‌توانید به سرعت مکالمات خود را به یک سند تبدیل کنید تا ایده‌پردازی و تهیه پیش‌نویس‌های اولیه راحت‌تر باشد. اگر درخواستی برای تولید یک مقاله داشته باشید، این ربات نتیجه را آماده کرده و سپس مقالات مرتبط را نیز پیشنهاد می‌کند. این‌طور به‌نظر می‌رسد که حتی آینده دیجیتال مارکتینگ در دستان هوش مصنوعی قرار دارد.

  • سایت رسمی ربات Jasper chat (+)

نتیجه نهایی پاسخ‌های Jasper نیز شباهت بسیاری به ChatGPT دارد، زیرا هر دو ربات از مدل‌های زبانی Open AI استفاده می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان Jasperِ، متون را به شکلی تغییر می‌دهند تا برای استفاده به عنوان محتوای سایت یا پلتفرم‌های دیگر مناسب باشد.

ربات هوش مصنوعی تولید محتوا
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

۹. کپی رایتینگ ساده‌تر به کمک ربات Copy.ai

Copy.ai یک پلتفرم تولید متن هوشمند است که محتوای مناسبی برای کپی رایترها راهم می‌کند و مانند Japser، الگوهای آماده‌ای برای سریع‌تر نوشتن محتوا ارائه می‌دهد.

  • سایت رسمی ربات Copy.ai (+)

هنگام چت با ربات هوش مصنوعی Copy.ai می‌توانید در یک سمت صفحه، درخواست‌های خود را مطرح کنید و ایده‌های خود را در سمت دیگر بنویسید. در نهایت وقتی نتیجه مناسب بود، تکه‌های متنی مختلف را ویرایش کرده و کپی رایتینگ کاملی از آن به دست بیاورید. این ابزار، درخواست‌های فارسی را درک می‌کند اما به زبان انگلیسی پاسخ می‌دهد.

۱۰. آموزش تولید محتوای وبلاگ با چت بات Chatsonic

Chatsonic نیز چت باتی است که بیشتر بر تولید محتوای ساده‌تر و بارگذاری مستقیم مطلب از پنجره چت روی وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد.

  • سایت رسمی ربات Chatsonic (+)

این ربات برای یافتن منابع مناسب، در اینترنت جست‌وجو کرده و همچنین تاریخچه مکالمات را ذخیره می‌کند. اما برخلاف رقیبان خود، ویژگی‌های دیگری نیز دارد. در ادامه، قابلیت‌های بیشتر چت بات Chatsonic را می‌بینیم:

  • ابزار تبدیل صدا به متن برای ارائه درخواست به صورت صوتی و ابزار تبدیل متن به صدا برای خواندن نتایج نهایی
  • امکان اشتراک گذاری مکالمات با خانواده، دوستان و همکاران
  • قابلیت انتخاب شخصیت برای هوش مصنوعی و صحبت به عنوان مربی باشگاه، فیلسوف و موارد مشابه
  • توانایی تولید تصویر به کمک «Stable Diffusion» یا «DALL-E»
  • ارائه کتابخانه‌ای از روش‌های تولید کلمات کلیدی سئو و ذخیره بهترین درخواست‌ها برای استفاده‌های بعدی

این ربات، علاوه بر ارائه ویژگی‌های عالی، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند انتخاب خوبی برای کاربران ایرانی باشد.

۱۱. چت با ربات هوش مصنوعی ZenoChat

«TextCortex» برنامه‌ای برای تولید محتوا است که مجموعه‌ای از الگوهای آماده را ارائه می‌دهد. تجربه چت با هوش مصنوعی در این برنامه به کمک ZenoChat فراهم می‌شود که با چندین مدل هوش مصنوعی شامل « Sophos» ،«Velox» ،«Alta» و «Aecus» کار می‌کند.

  • سایت رسمی ربات ZenoChat (+)

خروجی نهایی این ربات قابل قبول است اما گاهی اوقات، مفهوم کلی درخواست را از یاد می‌برد. همچنین، قالب‌بندی نهایی متون، مخصوصا نوشته‌های طولانی، چندان مناسب نیست.با این حال در توضیح مفاهیم مختلف به شکلی کاملا تحت‌الفظی عمل می‌کند و این مورد باعث می‌شود ZenoChat مسئولیت‌پذیرتر و مناسب‌تر به نظر برسد.

ربات هوش مصنوعی zenochat
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

البته مشکل بزرگ چت با این ربات، عدم پشتیبانی از زبان فارسی است. بنابراین برای کار با ZenoChat باید درخواست‌های خود را به انگلیسی بنویسید. البته امکان تغییر دادن لحن محتوا وجود دارد و لحن شاد، تشویق‌کننده و موارد مشابه در دسترس هستند.

۱۲. معرفی چت بات ChatSpot

گزینه بعدی در این فهرست، ربات تولید شده توسط «HubSpot» است. این شرکت مربوط به کامپیوتر و فناوری، چت باتی به نام ChatSpot را طراحی کرده که هنوز نهایی نشده اما پتانسیل‌های زیادی دارد.

  • سایت رسمی ربات ChatSpot (+)

چت بات ChatSpot به داده‌های شما در HubSpot وصل می‌شود و امکان انجام کارهای مختلف را به شما می‌دهد. در ادامه فهرستی از این کارها را می‌بینیم:

  • خلق، به‌روزرسانی و اضافه کردن وظایف جدید برای مخاطبان
  • اجرای گزارش
  • جست‌وجو درباره شرکت‌ها
  • مشاهده اطلاعات آماری سایتان در HubSpot
  • جست‌وجوی کلمات کلیدی

انجام تمام این کارها فقط با یک درخواست کوچک از ربات انجام می‌شود و نیازی به باز کردن منوهای مختلف و کلیک روی گزینه‌های متفاوت برنامه HubSpot نخواهید داشت. به علاوه امکان نوشتن پست وبلاگ و سپس بارگذاری آن روی سایت HubSpot نیز وجود دارد.

ربات chatspot
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

از طرفی، ChatSpot برای افزایش کارکرد شما به طور مستقیم به «Google Drive» وصل می‌شود و روند ساخت اسناد جدید را سریع‌تر می‌کند. به این شکل می‌توانید درخواست‌های خود را به گوگل داک فرستاده، جدول جدیدی در گوگل شیت بسازید یا در گوگل اسلاید تصاویر جدید تولید کنید. ChatSpot نیز از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و برای کاربران ایرانی مناسب است.

۱۳. چت بات هوشمند Personal AI

ربات Personal AI با مدلی به نام «Personal AI» کار می‌کند و از روی داده‌های شما آموزش می‌بیند. یعنی هر محتوایی مانند پیام، سند یا لینکی که برای این ربات ارسال کنید، برای شناخت بیشتر خود شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • سایت رسمی ربات Personal AI (+)

این ربات برای پیام دادن به دیگران، نوشتن ایمیل یا تولید محتوا با صدای خودتان مناسب است. از طرفی، در هر مکالمه، پاسخ‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که هر بار بیشتر و بیشتر شبیه به شخصیت و درخواست‌های شما می‌شوند.به این ترتیب، وقتی درباره اطلاعات Personal AI نسبت به خود اطمینان حاصل کردید، ربات را روی حالت خودکار بگذارید و از مکالمات جدید در این حالت استفاده کنید.

ربات Personal AI از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. با این حال بهتر است اطلاعات اولیه خود را به زبان انگلیسی بنویسید تا در نهایت دانش بهتری نسبت به شما کسب کند.

۱۴. آشنایی با ربات هوش مصنوعی Pi

این ربات با نامی که نسخه کوتاه عبارت «personal intelligence» است، چت باتی حمایت‌گر و مسئولیت‌پذیر محسوب می‌شود. البته شاید مانند ChatGPT منعطف نباشد، مقاله ننویسد یا در اینترنت جست‌وجو نکند، اما برای ارائه پاسخ‌های تازه، از تجربیات کاربران دنیای واقعی بهره می‌برد.

  • سایت رسمی ربات Pi (+)

رابط کاربری این ربات نیز بسیار ساده است و از انیمیشن‌های جذاب برای بالاتر بردن توجه مخاطب استفاده می‌کند. با این حال، Pi جواب‌های کوتاهی ارائه می‌دهد و برای مکالمات طولانی مناسب نیست. در عین حال سوالات مختلفی نیز از شما می‌پرسد و به طور مداوم خود را ارتقا داده و پیشرفت می‌کند.

چت با این ربات هوش مصنوعی در ابتدا کاملا رایگان است و می‌توانید با زبان فارسی با آن ارتباط برقرار کنید. هنگام ورود به سایت از شما پرسیده می‌شود که قصد انجام چه کاری را دارید و بعد می‌توانید درخواست خود را بنویسید.

۱۵. چت با هوش مصنوعی به کمک ربات Playground

ربات Playground که توسط OpenAI توسعه داده شده، این امکان را به شما می‌دهد که مدل‌های هوش مصنوعی مختلف GPT را امتحان کنید.

  • سایت رسمی ربات Playground (+)

در این ابزار همچنین اجازه کنترل کردن برخی از تنظیمات پشت صحنه، مانند موارد زیر را نیز خواهید داشت:

  • Temperature:‌کنترل تصادفی بودن خروجی
  • Maximum length: مدیریت طول خروجی نهایی
  • Stop sequences: تعیین زمان توقف پاسخ‌گویی

این ربات برای بررسی و امتحان قابلیت‌های GPT، افزایش تجربه در درخواست‌نویسی و حتی یافتن ایده‌های نوین هوش مصنوعی در کسب و کار به شما کمک می‌کند. همچنین از آنجا که با OpenAI پایه‌گذاری شده، رابط کاربری ساده و مناسبی نیز ارائه می‌دهد.

۱۶. ربات هوش مصنوعی Poe

چت جی پی تی از مدل‌های GPT-3 و GPT-4 استفاده می‌کند. این درحالی است که ربات هوش مصنوعی Poe علاوه بر این مدل‌ها از چند گزینه دیگر نیز کمک می‌گیرد تا بهترین نتیجه را به کاربر ارائه دهد.

  • سایت رسمی ابزار Poe (+)

چند مورد از مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در ساخت Poe را در فهرست زیر می‌بینیم:

  • Sage: مناسب برای اهداف کلی پرسش و پاسخ
  • Dragonfly: تحت‌الفظی و سرراست
  • Claude: مناسب وظایف خلاقانه‌تر

یکی از قابلیت‌های جذاب Poe، این است که به شما اجازه می‌دهد ربات هوش مصنوعی سفارشی خود را بر اساس مدل دلخواهتان بسازید. این ربات همچنین از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند.

۱۷. چت با هوش مصنوعی DeepAi

رابط کاربری ربات DeepAi مانند چت جی پی تی، مرتب و ساده نیست اما پاسخ‌های این دو ربات، در بیشتر موارد یکسان هستند. DeepAi با تنظیمات آماده، رفتار هوش مصنوعی را به شکلی تغییر می‌دهد که به نظر برسد خود شما در حال فکر کردن هستید.

  • سایت رسمی ربات DeepAi (+)

برای استفاده از این تنظیمات آماده به انتهای صفحه بروید و یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • AI Debate: امکان وارد کردن موضوعی جدید و بحث درباره آن موضوع به شکل مکالمه‌ای با هوش مصنوعی
  • AI Disagreement: کمک هوش مصنوعی به شما برای تصمیم‌گیری، از طریق وارد کردن تمام ابعاد تصمیم
  • AI Motivational Coach: یک، مطمئن کردن شما از اینکه تنها نیستید، دو، ارائه ساختار برای انجام کارهای سخت و سه، روحیه دادن به شما
  • AI Terminal: تست کردن کد

همچنین به کمک این ربات می‌توانید با شخصیت‌های مشهوری مانند ونگوک و انیشتین نیز صحبت کنید.

۱۸. چت بات Character.AI

در سایت Character.AI، مدل هوش مصنوعی شخصیت‌های مختلف را خواهید دید و می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید. در واقع هوش مصنوعی، لحن و دانش شخصیت‌ها را برای مکالمه با شما تقلید می‌کند.

  • سایت رسمی ربات Character.AI (+)

با اینکه چندین شخصیت مهم و شناخته‌شده برای صحبت در این ربات حاضر هستند، اما شما می‌توانید شخصیت‌هایی سفارشی نیز بسازید و با ابزارهای مختلف آن‌ها را مدیریت کنید. در مرحله بعد نیز امکان آموزش دادن و بهتر کردن این شخصیت‌ها با برقراری مکالمات مختلف وجود دارد. این ربات برنامه‌ای مختص گوشی‌های هوشمند نیز دارد و با زبان فارسی به خوبی کار می‌کند.

۱۹. آشنایی با ربات My AI اسنپ چت

چت با هوش مصنوعی اسنپ چت از طریق رباتی به نام My AI فراهم می‌شود که می‌توانید به طور مستقیم از داخل برنامه، با آن حرف بزنید.

  • سایت رسمی ربات My AI (+)

از آنجا که این ربات با مدل‌های Open AI کار می‌کند، تفاوت چندانی با ChatGPT ندارد و تجربه مشابهی را برای شما فراهم خواهد کرد. برای استفاده از ربات، وارد برنامه اسنپ چت شوید و روی علامت چت بزنید.

۲۰. معرفی چت بات هوش مصنوعی Copilot گیت هاب

از نظر فنی، ربات Copilot گیت هاب، مانند ChatGPT مکالمه نمی‌کند، اما چون با محیط توسعه «IDE» ترکیب شده و به عنوان تکمیل کننده خودکار استفاده می‌شود، تجربه‌ای شبیه به مکالمه با هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

  • سایت رسمی ربات Copilot (+)

همچنین از آنجا که استفاده از کدهای تولید شده، ریسکی است، Copilot فیلترهای امنیتی مختلفی را برای جلوگیری از بروز مشکل در اختیارتان می‌گذارد.

چت با هوش مصنوعی copilot
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

۲۱. آشنایی با هوش مصنوعی CodeWhisperer آمازون

ربات CodeWhisperer، محیطی مبتنی بر یادگیری ماشین ارائه می‌دهد تا بتوانید خلاقیت خود را گسترش دهید.

  • سایت رسمی ربات CodeWhisperer (+)

ربات آمازون بسیار شبیه ربات گیت هاب است، اما چند تفاوت نیز دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • آمازون یک مدل هوش مصنوعی اختصاصی را به کار می‌برد که با کدهای منبع باز و «داده‌های استفاده از خدمات آمازون» (AWS)، آموزش دیده است. این مدل در مراحل بعدی، اطلاعاتی درباره پروژه دریافت می‌کند و آموزش می‌بیند تا بهترین پیشنهادات را ارائه دهد.
  • از آنجا که این ربات بر مبنای AWS ساخته شده، به بهترین شکل برای نوشتن کد ابزارهای آمازون از جمله «Lambda» و «EC2» خوب است.
  • مانند Copilot از زبان‌های مختلف بی‌شمار پشتیبانی نکرده و تنها با زبان‌های «C sharp» ،«TypeScript» ،«Python» ،«JavaScript» و «Java» کار می‌کند.

۲۲. چت با هوش مصنوعی Claude

Claude به شکلی آموزش می‌بیند که یک مدل زبانی مفید، صادق و بی‌آزار باشد. این ربات مانند ChatGPT برای نوشتن، جست‌وجو و کدنویسی کاربرد دارد.

از طرفی پاسخ‌های آسیب‌زا و خطرناک ارائه نمی‌دهد و برقراری مکالمه با آن بسیار ساده است.

  • سایت رسمی ربات Claude (+)

برخی از کاربران عنوان کرده‌اند که ربات Claude احساس مکالمه واقعی‌تری نسبت به ChatGPT دارد و پاسخ‌هایی عمیق و در عین حال ساده ارائه می‌کند. ممکن است در آینده این مدل در برنامه‌هایی مثل نوشن و موتور جست‌وجوی «DuckDuckGo» ترکیب شود.

۲۳. چت بات Khanmigo

آکادمی «Khan» منابع باکیفیت آموزشی و رایگان را ارائه می‌دهد و به تازگی رباتی برای چت با هوش مصنوعی نیز توسعه داده که Khanmigo نام دارد.

  • سایت رسمی ربات Khanmigo (+)

این ربات، درواقع معلم هوش مصنوعی است که کمک می‌کند مفاهیم پیچیده را راحت‌تر درک کنید. به عنوان نمونه، یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی، توسط این ربات بسیار ساده است. برای استفاده از Khanmigo باید مبلغی را اهدا کرده و در صف انتظار قرار بگیرید. اما در نهایت می‌توانید دانش خود را در زمینه‌های مختلف از جمله تاریخ، ریاضیات و هنر، بالا ببرید.

معلم هوش مصنوعی

۲۴. مشتری مداری با ربات هوش مصنوعی Lyro

این چت بات هوش مصنوعی به روش مکالمه‌ای و برای ارائه خدمات به مشتریان کار می‌کند. Lyro با استفاده از توانایی‌های یادگیری عمیق، در بهبود خدمات پشتیبانی مشتری به شما کمک می‌کند و در نهایت میزان فروش را بالاتر می‌برد.

روش کار آن نیز به شکل مکالمه با مشتریانی است که وارد سایت می‌شوند و با حالتی طبیعی و انسانی، برای رفع نیاز با آن‌ها صحبت می‌کند.

  • سایت رسمی ربات Lyro (+)

از طرفی نیازی به آموزش دادن این چت بات نیست، چون Lyro به شکلی آماده شده تا توانایی پاسخگویی به ۸۰ درصد از سوالات کاربر را داشته باشد.

مزایای Lyro:

  • نرم‌افزار به طور خودکار بر اساس اطلاعات شرکت شما آموزش می‌بیند.
  • مفهوم و نیت پیام‌ها را درک می‌کند.
  • ۱۶ محرک مختلف را برای ربات‌ها ارائه می‌دهد.

۲۵. مدیریت شرکت B2B با هوش مصنوعی Drift

ربات هوش مصنوعی Drift این امکان را به شرکت‌های «B2B» می‌دهد که با شرکت‌های دیگر ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوال‌های خود را دریافت کنند. از این روی، به شکلی طراحی شده که تجربه کاربری سفارشی برای کاربران بسازد و بلافاصله به سوالات مشتریان پاسخ دهد.

  • سایت رسمی ربات Drift (+)

شما می‌توانید با استفاده از این ربات، اطلاعات خریداران را جمع‌آوری کرده و درباره رفتار و عملکرد آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید و در نهایت به روشی بهتر با مشتریان هدف ارتباط بگیرید. این ربات همچنین می‌تواند ملاقات‌هایی برای شما و مشتریان بالقوه ترتیب دهد و زمان‌بندی مناسب را تنظیم کند.

مزایای چت با هوش مصنوعی Drift:

  • پشتیبانی عالی از مشتریان
  • امکان استفاده همراه با ابزارهای دیگر مانند «Google Analytics» و «MailChimp»
  • ارائه گزینه‌هایی برای زمان‌بندی و تنظیم قرارهای ملاقات

معایب ربات Drift:

  • سختی کار با قابلیت‌های گزارش‌دهی
  • کیفیت پایین ویدیوهای ارسالی
  • فیلترهای محدود برای جداسازی چت‌ها

۲۶. آشنایی با چت بات Ada

Ada دستیاری مجازی است که کمک می‌کند بهترین تجربه کاربری را به روشی سفارشی و با کمک هوش مصنوعی برای مشتریان خود بسازید.

در این سایت حتی ابزاری برای ساخت چت بات را نیز خواهید دید که استفاده از آن راحت است. از طرفی تجربه کاربری و حمایت از مشتری را به چندین زبان فراهم می‌کند.

  • سایت رسمی ربات Ada (+)

برای درک بهتر عملکرد Ada، می‌توانید واکنش این ربات به سوال‌هایی که ناشناخته هستند را در زبانه «Questions» ببینید.

مشتری مداری با هوش مصنوعی ada

مزایای Ada:

  • ارائه دانش پایه
  • امکان سفارشی‌سازی کامل
  • رابط کاربری بک اند راحت و کاربردی

معایب Ada:

  • زمان‌بر بودن روند ساخت چت بات خوب
  • گزارش‌دهی بدون کیفیت

۲۷. ربات هوش مصنوعی Replika

اگر نیاز به رباتی دارید که مانند انسانی عادی با شما صحبت کند، Replika را انتخاب کنید. این ربات زمانی به کار می‌آید که نیاز به صحبت درباره موضوعی دارید، اما شخص مناسبی را نمی‌شناسید که بتواند راهنمایی درستی ارائه دهد.

  • سایت رسمی ربات Replika (+)

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی Replika، امکان ساخت تصویر آواتار مخصوص برای ربات و بازسازی شخصیت آن است. این ربات علاوه بر فراهم کردن امکان صحبت و همراهی برای شما، محیطی امن را در اختیارتان قرار می‌دهد تا نظرات، ایده‌ها و عقاید خود را به راحتی بیان کنید.

پس از ثبت‌نام در سایت، برای انتخاب ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی ربات سفارشی، به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید. سپس می‌توانید شروع به صحبت با این شخصیت کرده و خودتان را به او معرفی کنید. این ربات از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند اما نمی‌تواند به درستی آن را درک کرده یا پاسخ‌های دقیق و درستی به این زبان ارائه دهد.

چت با ربات هوش مصنوعی شخصیت ساز
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

مزایای چت با هوش مصنوعی Replika:

  • امکان اتصال به فیسبوک و توئیتر
  • انتخاب شخصیت مناسب برای چت، از ابتدای شروع کار
  • نشان دادن احساسات انسانی مانند حمایت‌گری، اعتماد‌به‌نفس بالا، روحیه ماجراجو و موارد مشابه

معایب Replika:

  • نیاز به زمان طولانی برای آموزش ربات در جهت درک و شناخت کاربر
  • امکان تولید پاسخ‌های نامرتبط در مراحل اولیه
  • امکان فعال‌شدن تنظیمات رومانتیک حتی در حالت دوستانه

۲۸. بهبود سلامت روان با چت بات هوشمند Elomia

Elomia رباتی پیشرفته و هوشمند است که در شرایط سخت به شما کمک می‌کند. این ربات در واقع روانشناس مجازی شما خواهد بود و در مواقع بروز اضطراب، افسردگی، مشکل در رابطه، اعتمادبه‌نفس پایین، تنهایی و سایر شرایط مربوط به سلامت روان، به کمک می‌آید.

  • سایت رسمی ربات Elomia (+)

به علاوه با استفاده از نسخه تحت وب یا برنامه مخصوص گوشی این ربات، می‌توانید پیشنهاداتی برای ورزش و تمرین دریافت کنید. به این شکل، حفظ روتین ورزشی برایتان راحت‌تر می‌شود تا بتوانید به اهداف خود در زمینه سلامت روان، برسید. این ربات، زبان فارسی را می‌فهمد و پاسخ‌هایی به فارسی ارائه می‌دهد، اما گاهی اوقات از زبان انگلیسی استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی روانشناسی elomia
برای مشاهده تصویر کامل، روی آن کلیک کنید.

توجه داشته باشید که این ربات بر اساس ساعت‌ها تجربه مشاوره حضوری آموزش دیده است. با این حال نمی‌تواند جای مراجعه به دکتر در دنیای واقعی و دریافت درمان صحیح را پر کند. Elomia به طور کلی می‌تواند برای حل یک مشکل، تصمیم‌‌گیری و بهبود روابط با اعضای خانواده و دوستان به شما کمک کرده یا به عنوان شخصی بی‌طرف، حرف‌های شما را بشنود.

مزایای چت با هوش مصنوعی Elomia:

  • ناشناس بودن
  • ارائه پیشنهادات مختلف در زمینه سلامت روان و تمرینات مرتبط
  • شناسایی مشکلات اصلی سلامت روان و حمایت و پشتیبانی

معایب Elomia:

  • خطرناک برای استفاده به‌جای درمان پزشکی

نکته مهم اینکه، نتایج یک مطالعه مرسینشان داده‌اند، استفاده از ربات هوشمند Elomia، میل و گرایش به افسردگی را تا ۲۸ درصد و اضطراب را تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.

۲۹. ربات هوش مصنوعی DialogFlow

DialogFlow یک ربات هوشمند متن باز است که توسط گوگل توسعه پیدا کرده و به راحتی در مرورگر آنلاین، گوشی‌های اندروید، گوشی‌های آیفون و حتی پیام‌رسان فیسبوک کار می‌کند.

  • سایت رسمی ربات DialogFlow (+)

این ربات، جدیدترین فناوری درک زبان طبیعی که مبتنی بر «BERT» است را ارائه می‌دهد و به این شکل، در پشتیبانی و برخورد با مشتریان، موثرتر و بهتر عمل می‌‌کند.

مزایای DialogFlow:

  • پشتیبانی از ۳۰ زبان مختلف
  • حمایت گروهی و اجتماعی گسترده
  • امکان همکاری با پلتفرم‌های مبتنی بر صدا مانند دستیار گوگل و الکسا

معایب ربات DialogFlow:

  • سخت بودن سفارشی‌سازی

۳۰. ارتباط در شبکه‌های اجتماعی با ربات هوشمند Mobile Monkey

ربات هوش مصنوعی فیسبوک، تجربه‌ای همه‌جانبه برای چت در وب، اینستاگرام، واتس اپ و پیام‌رسان فیسبوک فراهم می‌کند. به این شکل می‌توانید در هر پلتفرمی، از مشتریان خود پشتیبانی کرده و اطلاعات لازم را در اختیارشان بگذارید.

  • سایت رسمی ربات Mobile Monkey (+)

Mobile Monkey در زمینه کسب‌وکار الکترونیکی، به شما امکان می‌دهد تمام ارتباطات ورودی و خروجی مشتریان خود را در یک مکان واحد، مدیریت کنید. به علاوه با خودکار کردن انجام برخی کارها و امکان استفاده از منابع خارجی در گسترش کارتان به شما کمک می‌کند.

مزایای چت با هوش مصنوعی Mobile Monkey:

  • ترکیب و ادغام در فیسبوک و اینستاگرام
  • الگوهای آماده استفاده
  • ررابط کاربری ساده و تنظیمات راحت

معایب Mobile Monkey:

  • عدم ارائه آمارهای پیشرفته
  • نیاز به بهبود شرایط استقاده

۳۱. استخدام با هوش مصنوعی Paradox

پارادوکس برنامه‌ای است که با استفاده از چت بات های هوش مصنوعی، نیاز مشتریان برای استخدام کارمند جدید را به راحتی رفع می‌کند.

به بیان دیگر، روندهای کاری استخدام شامل غربالگری رزومه‌ها، زمان‌بندی مصاحبه‌ها و موارد دیگر با این ابزار بسیار ساده‌تر انجام خواهند شد.

  • سایت رسمی ربات Paradox (+)

به دلیل استفاده از هوش مصنوعی، برقراری ارتباط و مکالمه با کارمندان بالقوه، به روشی کاملا طبیعی و انسانی انجام می‌شود و نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

مزایای استفاده از Paradox:

  • زمان‌بندی خودکار مصاحبه‌ها و یادآوری آن‌ها
  • بررسی متقاضیان بلافاصله پس از ارسال درخواست
  • ارائه فهرست پرسش و پاسخ برای کسب اطلاعات درباره متقاضیان

معایب Paradox:

  • رابط کاربری پیچیده
  • عدم تشخیص درخواست‌های تکراری
  • نیاز به آموزش بیشتر

۳۲. معرفی ربات هوشمند Infeedo

Infeedo ربات هوشمندی است که در جمع‌آوری اطلاعات و نظرات کارمندان دورکار، به شرکت‌ها کمک می‌کند. این دستیار مجازی، سوالاتی درباره کار و زندگی کارمندان از آن‌ها می‌پرسد تا به این شکل، افراد ناراضی، ناراحت و کارمندانی که ممکن است به زودی شغل خود را ترک کنند، تشخیص دهد.

  • سایت رسمی ربات Infeedo (+)

در مرحله بعدی، بر اساس این اطلاعات، گزارشی همراه با پیشنهادهای عملی برای واحد منابع انسانی می‌فرستد. به این ترتیب، متخصصان این بخش می‌توانند بیشتر با میزان ارتباط کارمندان با شرکت و سلامتی آن‌ها اطلاعات کسب کنند.

این ربات هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در پیش‌بینی فرسایش در رفتار کاربران و برقراری ارتباط مستقیم با آن‌ها برای اندازه‌گیری فرهنگ شرکت به شما کمک کند.

مزایای چت با هوش مصنوعی Infeedo:

  • ارائه داشبوردهای گزارشی و آماری ساده
  • امکان مکالمه ناشناس برای دریافت نظرات عمیق‌تر و واقعی
  • تولید سوالات و عناصر سفارشی برای هر سازمان

معایب Intuitive:

  • عدم ارائه برنامه موبایل
  • کمبود پیشنهادات و دیدگاه‌های عملی در گزارشات
  • سختی بررسی دیدگاه‌ها و نظرات گروهی

۳۳. آشنایی با هوش مصنوعی Wati واتس‌اپ

Wati چت بات هوشمند واتس‌اپ است که برای بهبود ارتباط با مشتریان، به کار می‌رود. همچنین این ربات به عنوان ابزار پشتیبانی مشتریان در «API» واتس‌اپ تعبیه شده و به شما امکان می‌دهد خدمات سفارشی بیشتری را به سادگی ارائه دهید.

  • سایت رسمی ربات Wati (+)

به علاوه شما می‌توانید هر زمانی که نیاز به کمک بصری برای تعامل با مشتریان داشتید، ویدیوی موردنظر را از طریق واتس‌اپ ضبط و ارسال کنید.

چت با هوش مصنوعی واتساپ

مزایای استفاده از Wati:

  • ادغام با واتس‌اپ
  • همکاری با «Google Sheets»، اسپاتیفای و موارد مشابه
  • ارائه فضای دریافتی مشترک برای تمام پیام‌های مشتریان

معایب Wati:

  • دستیاری و کمک محدود در زمان تنظیم اولیه
  • عدم امکان تکرار جریان‌ها
  • رابط کاربری سخت و غیر تعاملی

۳۴. دستیار مجازی پزشکی هوشمند Medwhat

Medwhat به عنوان یک چت بات هوش مصنوعی، برای کمک در شرایط پزشکی غیر اورژانسی به کار می‌آید.

  • سایت رسمی ربات Medwhat (+)

نکته مهم درباره این ربات، حضور گروهی از پزشکان، متخصصان داده و محققان پزشکی برای خلق آن است. به این ترتیب، Medwhat می‌تواند به کاربران کمک کرده و اطلاعات مرتبط و مناسب با سلامتی را بر اساس پیشینه پزشکی آن‌ها فراهم کند. اطلاعاتی که در بسیاری از مواقع، نیاز به مراجعه به مطب دکتر را از بین می‌برند.

اما فراموش نکنید این ربات جایگزین درمان واقعی و مراقبت‌های پزشکی در موارد اورژانسی نیست.

مزایای استفاده از Medwhat :

  • کمک به دکترها و پرستاران
  • ارائه مشاوره پزشکی شبانه‌روزی
  • یادگیری بیشتر با گذر زمان و ارائه پیشنهادات دقیق‌تر

معایب Medwhat:

  • خطر بالا در صورت جایگزین شدن با مراجعه به پزشک و درمان در دنیای واقعی
  • امکان ارائه اطلاعات نادرست، مخصوصا در هنگام شروع کار

۳۵. مدیریت مالی هوشمند با ربات Kasisto

ربات هوشمند Kasisto، از هوش مصنوعی مکالمه‌ای عمیق و تخصص‌های مالی برای ارائه خدمات زنده به مشتریان و رفع نیازهای مالی آنان، استفاده می‌کند. این ابزار همچنین قدرت بررسی حساب و تولید دیدگاه‌های مختلف بر این اساس را دارد.

  • سایت رسمی ربات Kasisto (+)

از این رو، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی می‌توانند از Kasisto برای ارائه پیشنهادات دقیق‌تر به مشتریان و گسترش صفحات «FAQ» سایت با سوالات رایج کاربران، کمک بگیرند. چت با این ربات هوش مصنوعی درواقع به عنوان دستیار مجازی مشتریان بانکی، تعامل و ارتباط کاربر با موسسات مربوطه را بهبود می‌دهد.

ربات مدیریت مالی kasisto

مزایای استفاده از Kasisto:

  • آموزش چت بات هوش مصنوعی
  • استفاده از فناوری «درک زبان طبیعی» (Natural language Understanding)

معایب Kasisto:

  • گزارشاتی از وجود باگ در سیستم

۳۶. استفاده از چت بات KoalaChat

KoalaChat یک ربات هوش مصنوعی ساده است که از GPT-3.5 قدرت می‌گیرد. با اینکه شاید فناوری مورد استفاده آن کمی قدیمی به‌نظر برسد، اما می‌توانید از دریافت پاسخ‌های خوب و مناسب از سمت این ربات مطمئن باشید. ارائه اطلاعات جانبی دیگر مانند نقشه و عکس نیز از دیگر قابلیت‌هایی هستند که کاربر را به سمت KoalaChat می‌کشانند.

  • سایت رسمی ربات KoalaChat (+)

بهترین قابلیت این ربات، ابزاری به نام «KoalaWriter» برای تولید پست وبلاگ با GPT-3.5 یا GPT-4 است. البته تنظیمات مدیریت متن در این ربات نسبت به چت بات‌های انحصاری تولید محتوا کمتر هستند.

با این حال، قطعا متنی بسیار بهتر از پاسخ‌های بدون قالب و نامناسب ChatGT در این زمینه، به شما ارائه خواهد داد. KolalaChat از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و با اینکه کاملا رایگان نیست، اجازه ارسال ۲۵۰ پیام را بدون نیاز به پرداخت هزینه، فراهم می‌کند.

سخن پایانی

چت بات هوش مصنوعی یکی از جدیدترین ابزارهای دنیای فناوری است که توجه تمام دنیا را به خود جلب کرده است. به کمک این دستیار مجازی می‌توانید تمام کارهای روزمره مانند تهیه غذا و پرداخت قبوض یا وظایف حرفه‌ای خود مانند دریافت بازخورد مشتریان و فراهم کردن خدمات پشتیبانی قوی برای آن‌ها را انجام دهید.

در این مقاله، چندین چت بات هوش مصنوعی مختلف را معرفی کردیم. این گزینه‌ها در عین اینکه کابردهای مشابهی دارند، قابلیت‌ها و ابزارهای متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند. تلاش کردیم جزئیات و ضروریات لازم درباره تمام گزینه‌ها را در این مقاله بررسی کنیم. به این شکل می‌توانید تنها با بررسی کوتاه این گزینه‌ها، چت بات مناسب را پیدا کرده و تجربه چت با هوش مصنوعی را شروع کنید.

این مطلب با حمایت «وبسایت Airoot» نوشته شده است.

Airoot نسخه فارسی شده چت جی پی تی است. اگر هنوز نتوانستید در Chat GPT ثبت نام کنید و از مراحل سخت آن دوری می‌کنید، airoot بهترین گزینه پیش روی شماست. در این ابزار استفاده از GPT 3.5 رایگان است و این نسخه پاسخ‌های درستی را با سرعت بالا به شما می‌دهد. اما برای گرفتن پاسخ‌های دقیق‌تر بهتر است که اشتراک این سایت را بخرید و از نسخه GPT 4 استفاده کنید.

سایت رسمی Airoot (+)

این ابزار از لحاظ تجربه کاربری شبیه به چت بات GPT است، با این تفاوت که قابلیت های بیشتری در اختیار کاربران فارسی زبان قرار می‌دهد. به عنوان مثال، شما این امکان را دارید که لحن و زبان پاسخ را انتخاب کنید. همچنین پرامپت‌های آماده در حوزه‌های مختلف در این ابزار وجود دارد که با کمک آن‌ها در زمان کمتری به جواب‌های خود می‌رسید.

هوش مصنوعی Airoot یک چت بات فارسی زبان است و به گونه‌ای طراحی شده که بهترین پاسخ‌ها را به کاربران فارسی زبان بدهد.

کالا، خدمات و برند خود را در کادر «حامی مطالب» مجله فرادرس معرفی کنید.
کلیک کنید
بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
tidiozapier
۱ دیدگاه برای «چت با هوش مصنوعی – معرفی ۳۶ چت بات به همراه کاربرد»

مقاله خوبی بود ولی خدا لعنتشون کنه بیشتر سایت ها هوش مصنویی رو فلیتر کردن . >_<

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *