هوش مصنوعی pi چیست؟ – از ثبت نام تا نحوه کار به زبان ساده

۵۷۳۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
هوش مصنوعی pi چیست؟ – از ثبت نام تا نحوه کار به زبان ساده

هوش مصنوعی یا AI یکی از فناوری‌های نوین و شگفت‌انگیزی است که این روزها شاهد کاربردهای جالبی از آن هستیم. دسته‌ای از این ابزارها که هوشمندی را بیش از پیش برایمان فراهم کرده‌اند چت‌بات‌ها یا همان ربات‌های گفتگو هستند. این برنامه‌‌های کامپیوتری می‌توانند مکالمه‌های شبه‌انسانی و در موارد متعددی بهترین گفتگو‌ها و پاسخ‌ها را برایمان فراهم کنند. با اینکه همه چت‌بات‌ها مجهز به هوش مصنوعی نیستند اما مورد امروزی به‌طور فراینده‌ای روش‌های AI محاوره‌ای نظیر پردازش زبان طبیعی و مدل‌های زبانی بزرگ که با دیتاست‌های بزرگی آموزش دیده‌اند را مورد استفاده قرار می‌دهند تا پرسش‌هایمان را بفهمند و پاسخ مورد نظر را تولید کنند. صحبت با هوش مصنوعی می‌تواند با مقاصد متعددی از موارد معمولی با هدف سرگرمی گرفته تا مشاوره گرفتن در مورد مسائل مهم‌تر، تولید محتوا و غیره به‌کار روند. در این مطلب از مجله فرادرس می‌خواهیم به معرفی چت‌بات رایگان و جدیدی به‌نام Pi یا «پای» بپردازیم. در واقع، افزون بر اینکه یاد می‌گیریم هوش مصنوعی Pi چیست، با قابلیت‌ها و نحوه کارکرد آن نیز آشنا می‌شویم. از آنجا که این چت‌بات نوظهور مراحل ابتدایی توسعه خود را می‌گذراند، نمی‌توان آن را بدون خطا دانست.

همچنین، دستیار هوش مصنوعی Pi - در زمان نگارش این مطلب - از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. چت‌بات هوش مصنوعی Pi آماده است تا به صحبت‌هایمان گوش دهد. این ابزار به گفته‌های ما اهمیت می‌دهد و با مهربانی به پرسش‌هایمان پاسخ می‌دهد. این خصوصیت ممکن است ما را تحت تأثیر قرار دهد چون حتی در بین انسان‌ها، پیدا کردن شخصی که به‌طور واقعی به حرف‌هایمان گوش دهد بسیار سخت است. «بیل گیتس» نیز اظهار داشته که تحت تأثیر چندین استارت‌آپ قرار گرفته که «Inflection» - توسعه‌دهنده هوش مصنوعی Pi - جزوی از آن‌‌ها است.

یک دختر و یک ربات هوش مصنوعی رو به روی هم

هوش مصنوعی Pi چیست؟

Pi AI یک چت‌بات هوش مصنوعی است که توسط استارت‌آپ Inflection عرضه شده است. هوش مصنوعی Pi با هدف ایجاد یک هم‌صحبت مجهز به AI ساخته شد که می‌تواند گفتگوی منسجمی را با کاربر در موضوعات گوناگون پیش ببرد. همچنین مشاوره‌هایی را به آن‌ها ارائه دهد و به‌طور کلی دستیاری شخصی و هوشمند برای کاربران خود باشد. برای دستیابی به این هدف، «پای» از فناوری «مدل‌های زبانی بزرگ» (Large Language Models | LLM) استفاده می‌کند که با حجم بسیار زیادی از گفتگوهای انسانی آموزش دیده است.

چت بات Pi، یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی و نوع جدیدی از برنامه‌های کامپیوتری محسوب می‌شود که به منظور یاری رساندن - در موارد متعدد به‌همراه انتقال احساسات - به ما طراحی شده است. هوش مصنوعی Pi برای درک جهان، به‌وسیله میلیارد‌ها خط از متون موجود روی اینترنت آموزش دیده است که با به‌کارگیری یکی از بزرگترین اَبَرکامپیوترهای جهان پردازش می‌شوند. بدین‌ترتیب می‌تواند با ما مکالمه‌ای را ترتیب دهد و بسیاری از پرسش‌هایمان - در حیطه‌های گوناگون از اطلاعات عمومی گرفته تا روابط شخصی و از سطحی‌ترین تا مهم‌ترین آن‌ها - را پاسخ دهد.

فردی که گوشی شامل ربات گفتگوی هوش مصنوعی را به ما نشان می دهد

چت بات هوش مصنوعی Pi با این هدف طراحی شده که همراهی مهربان و حامی برای کاربر خود باشد و می‌تواند برای اهداف گوناگونی نظیر آنچه در ادامه آورده‌ایم مورد استفاده قرار گیرد.

  • مکالمه: «پای» می‌تواند گفت و گویی را به روش کاملاٌ طبیعی با کاربر پیش ببرد. می‌توانیم پرسش‌هایی که در سر داریم را از آن بپرسیم، بازخوردی را به آن ارائه و دانش خود را با آن تبادل کنیم.
  • مشورت: هوش مصنوعی Pi می‌تواند توصیه‌ها و پیشنهادات سودمندی را در اختیارمان قرار دهد. این مورد به‌هنگام تصمیم‌گیری و ارائه ایده‌ها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.
  • اطلاعات: چت‌بات Pi امکان ارائه سریع حقایق در رابطه با موضوعات گوناگون را به ما دارند. همچنین می‌تواند قالب‌های متنی خلاقانه نظیر شعر، اسکریپت‌، نامه‌ها، قطعات موسیقی، ایمیل‌ها و غیره را تولید کنند ضمن اینکه می‌توانند به پرسش‌هایمان پاسخ دهند و مقالاتی را برایمان خلاصه کنند.

هوش مصنوعی Pi نوع جدیدی از AI محسوب می‌شود که علاوه بر هوشمندی، EQ یا هوش هیجانی خوبی را نیز برای انسان‌ها فراهم کرده است.

ربات هوش مصنوعی در حال پردازش پشت لپتاپ خود

چت‌بات Pi بر مدل زبانی وسیعی استوار است که با مجموعه بسیار بزرگی از داده‌های متنی و کدهای فراوان آموزش دیده است. به‌همین دلیل است که Pi می‌تواند زبان طبیعی ما را درک و نوشته‌های سودمند و شگفت‌انگیزی را تولید کند. افزون بر این، به‌کارگیری Pi، به روش‌های مرسوم چت‌بات‌ها - و دسترسی تنها از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ها - محدود نمی‌شود و به‌صورت آنلاین، اپلیکیشن‌‌های تلفن‌همراه، شبکه‌های اجتماعی محبوب و پیامک نیز قابل دسترسی است.

نحوه دسترسی به چت بات Pi چیست؟

برای دسترسی به ابزار هوش مصنوعی Pi، می‌توانیم به وب‌سایت توسعه‌دهنده آن رفته و همان‌طوری که در تصویر زیر مشخص شده است، روی گزینه Meet Pi کلیک کنیم.

  • لینک ورود به وب‌سایت inflection.ai «+»
وب سایت inflection

در این روش، به‌طور مستقیم وارد رابط کابری چت بات هوش مصنوعی Pi خواهیم شد. روش دیگر این است که وارد نشانی اینترنتی Pi شویم.

  • لینک ثبت‌نام ورود به چت‌بات Pi «+»

در این روش، نکاتی در رابطه با چت بات هوش مصنوعی Pi برایمان به نمایش در خواهد آمد و پس از آن می‌توانیم از بین ۲ گزینه Talk to Pi و Sign up یکی را انتخاب کنیم.

ورود به صفحه چت Pi

گزینه Talk to Pi ما را به‌طور مستقیم به صفحه چت بات Pi هدایت می‌کند. اما در صورتی‌که گزینه Sign up را انتخاب کنیم، وارد بخش ایجاد اکانت با یکی از روش‌های زیر خواهیم شد. با انتخاب روش مورد نظر، مراحل ورود را طی می‌کنیم. در نهایت، به محیط چت‌بات پای منتقل می‌شویم.

  • حساب گوگل
  • حساب Apple
  • حساب فیسبوک
  • شماره تلفن
صفحه چت هوش مصنوعی پای

لینک دانلود اپلیکیشن Pi

می‌توانیم از اپلیکیشن اندرویدی یا iOS چت‌بات هوش مصنوعی Pi روی سایر دستگاه‌های خود استفاده کنیم.

  • لینک دانلود Pi از اپل‌استور: «+»
  • لینک دانلود Pi از گوگل‌پلی: «+»

رابط کاربری Pi

Pi دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است. در پایین این رابط کاربری محلی برای ورود پرسش یا پرامپت وجود دارد. پس از تایپ و ارسال درخواست خود، Pi به ما پاسخ می‌دهد. در قسمت بالا و سمت راست یک آیکن بلندگو وجو دارد که با کلیک روی آن، فهرستی از ۶ صدای فراهم‌شده برایمان ظاهر می‌شود که می‌توانیم یکی را برگزینیم. پس از آن، پاسخ‌های مصنوعی Pi به‌صورت صوتی نیز برایمان پخش خواهد شد.

همچنین با کلیک روی آیکن Discover - آیکن چند ستاره - در قسمت بالا و سمت چپ می‌توانیم به مجموعه‌ای از موضوعات پیش‌فرض مختلف - مانند کمک در خرید یک هدیه برای دوستمان یا بسیاری موارد دیگر - دسترسی پیدا کنیم که چت بات هوش مصنوعی Pi می‌تواند در آن زمینه برایمان مفید باشد.

تنظیمات چت بات Pi

از همین قسمت می‌توانیم به تنظیمات پروفایل خود نیز دسترسی داشته باشیم، یا اینکه عملیات ثبت‌نام و لاگین را انجام دهیم. لازم به ذکر است که با داشتن یک حساب کاربری گوگل به‌سادگی می‌توانیم در این سیستم ثبت‌نام و لاگین کنیم.

پس از برقراری ارتباط با Pi، می‌توانیم گفت و گویی را با آن شروع کنیم. هوش مصنوعی Pi، خودش را معرفی کرده و طرز کار خود را به ما توضیح می‌دهد. همچنین گزینه‌هایی را برای تغییر زبان، وضعیت یا موضوع مورد بحث - گفت و گو - را در اختیارمان قرار می دهد. Pi همچنین پرسش‌هایی را به منظور شناخت بهتر کاربر و سازگاری با سلایق او خواهد پرسید.

افزون بر موارد گفته‌شده، چت بات هوش مصنوعی Pi همچنین فرصت‌هایی را برای شرکت در فعالیت‌های سرگرم‌کننده و آموزشی گوناگون - نظیر بازی‌های معمایی، نکات مفید و چالش‌های خلاقانه - در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این‌گونه فعالیت‌ها با هدف تشویق کاربر به آموختن، سرگرم شدن و جلب اعتماد وی به Pi انجام می‌شود. هر یک از این فعالیت‌ها، سطح دشواری خاص خود و امتیاز مرتبط با آن را دارد. با انجام فعالیت‌ها و پیشرفت در سطح ارتباط با هوش مصنوعی Pi،‌ کاربران می‌توانند به جمع‌آوری امتیازها و نشان‌های مختلف بپردازند.

با توجه به مواردی که پاسخ به پرسش Pi چیست بیان شد می‌توان دریافت که چت‌بات هوش مصنوعی Pi انتخاب جذابی برای کاربر می‌تواند باشد به‌همراه ویژگی‌های که آن را نسبت به سایر چت‌بات‌ها به انسان شبیه‌تر کرده و دارای خصوصیات بی‌نظیری است که آن را متمایز می‌کند.

چه چیزی Pi را از سایر چت بات ها متمایز می کند؟

هوش مصنوعی Pi را می‌توان از برخی جهات نسبت به سایر ابزارهای هوش مصنوعی محاوره‌ای متمایز دانست. در ادامه، می‌گوییم که دلایل تمایز چت بات Pi چیست.

  •  هوش مصنوعی Pi خود را به‌عنوان هم‌صحبتی بی‌طرف و بی‌تعصب نشان می‌دهد. ضمن اینکه از ابتدا مشخص می‌کند که یک ابزار هوش مصنوعی است.
  • چت بات هوش مصنوعی Pi برای درک اهداف، نیازها و علایق کاربران، از آن‌ها سوال می‌پرسد و خود را با سلایق و خصوصیات شخصی هر یک از کاربران سازگار می‌کند.
  • Pi بازخورد و توصیه‌های خود را بر مبنای اطلاعات به‌دست آمده از کاربر و منابع خارجی ارائه می‌دهد.
  • چت بات هوش مصنوعی Pi از ارائه پاسخ‌های غیر مرتبط یا عمومی پرهیز کرده و مکالمه‌های معنی‌دار -و مفید - و همچنین طبیعی را تولید می‌کند.
  • هوش مصنوعی Pi مؤلفه‌های گیمیفیکیشن -نظیر امتیاز‌ها، نشان‌ها و سطوح - را برای ترغیب کاربر به ادامه یادگیری و پیشرفت با Pi به‌کار می‌گیرد.

هدف ما از به کارگیری هوش مصنوعی Pi چیست؟

چت‌بات Pi، مانند سایر اپلیکیشن‌های مبتنی بر LLM در اهداف و زمینه‌های گوناگون می‌تواند مفید باشد. در ادامه، برخی از این موارد را فهرست کرده‌ایم.

  • این ابزار می‌تواند به پرسش‌هایمان در هر موضوعی - از مباحث علمی یا تخصصی گرفته تا چیزهای جالب و سرگرم‌کننده - پاسخ دهد.
  • در مسائل شخصی، تصمیم‌های مهم و چالش‌های اخلاقی ما را راهنمایی کند.
  • می‌توانیم با آن، مهارت‌های ارتباطی، خلاقیت یا تفکر انتقادی را در خود بهبود بخشیم.
  • توصیه‌هایی در مورد مدیریت استرس، ذهن‌آگاهی و افزایش اعتماد به نفس - در راستای بهبود وضعیت زندگی - به ما ارائه می‌دهد.
  • با فراهم کردن بازی‌ها، شوخی‌ها، چالش‌ها و غیره ما را سرگرم می‌سازد.
مکالمه ۲ ربات هوش مصنوعی

خصوصیات برجسته چت بات هوش مصنوعی Pi چیست؟

در فهرست زیر، خصوصیات برجسته این چت‌بات را بررسی می‌کنیم.

  • پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده: چت بات Pi برعکس بسیاری از چت‌بات‌ها، پاسخ‌های خود را بر مبنای نیاز‌ها و علایق منحصر به فرد کاربر تولید می‌کند. این مورد باعث می‌شود تا احساس کنیم که هر تعامل صورت‌گرفته شخصی‌سازی‌شده و واقعی است.
  • فناوری AI مولد: هوش مصنوعی Pi مجهز به فناوری نوین هوش مصنوعی مولد است که استارت‌اپ Inflection به‌طور درون‌شرکتی آن را توسعه داده است. Pi برعکس اغلب چت‌بات‌ها به‌جای استفاده از اسکریپت‌ها و قوانین از پیش‌‌ تعریف‌‌شده، می‌تواند پاسخ‌هایی نوآورانه و یکپارچه را - بر مبنای موضوع و ورودی کاربر - در لحظه تولید کند.
  • احساس و هم‌دلی (Emotion and Empathy): چت بات Pi می‌تواند احساسات و هم‌دلی را با زبان طبیعی و ایموجی‌ها بیان کند.
  • حمایت شخصی و عاطفی: Pi به گونه‌ای طراحی شده تا دستیار همراهی مهربان و یاری‌دهنده باشد. همچنین برای ارتباطات روزمره ما بسیار مفید است.
  • گفت و گوی انسان‌گونه: این استارت‌آپ، فناوری چپ‌بات‌ را با در نظر گرفتن مکالمه شبه‌انسانی به‌همراه هوش هیجانی بالا، به‌طور درون‌سازمانی توسعه داده است.
ارتباط فردی جوان با ربات هوش مصنوعی از طریق چت - pi چیست

موارد استفاده از Pi چیست؟

چت‌بات هوش مصنوعی Pi دارای کاربردهای متعددی است که در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • بازیابی اطلاعات: چت‌بات هوش مصنوعی Pi می تواند اطلاعات را از اینترنت واکشی کرده و آن را در قالبی مختصر و مفید و همچنین قابل فهم به کاربر عرضه کند. این مورد می‌تواند در مواردی نظیر «تصدیق حقایق» (Fact-Checking)، یادگیری مبحثی جدید و همچنین اطلاع از آخرین اخبارها مفید باشد.
  • تولید محتوا: با استفاده از این هوش مصنوعی Pi می‌توانیم محتوای خلاقانه مانند اشعار، داستان‌ها، مقالات، فیلم‌نامه و بسیاری موضوعات دیگر را تولید کنیم. این مورد می‌تواند کمک حال کاربران در انجام وظایف نوشتاری یا حتی برای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.
  • ترجمه متون: با توجه به اینکه چت بات Pi ‌توانایی درک و برقراری ارتباط با زبان‌های گوناگونی را دارد، می‌توان آن را به‌عنوان ابزاری مفید برای ترجمه و یادگیری زبان به‌کار برد.
  • مدیریت کارها: این چت‌بات با تنظیم «یادآورها» (Reminders)، زمان‌بندی رویدادها و بسیاری موارد دیگر می‌تواند کاربران را در مدیریت وظایفشان یاری دهد.
ربات هوش مصنوعی در حال کار با گوشی خود
  • آموزش و یادگیری: چت‌بات Pi به‌دلیل توانایی در ارائه توضیحات تفصیلی در موضوعات گوناگون و متنوع می‌تواند به‌عنوان ابزاری ارزشمند برای آموزش و یادگیری تلقی شود.
  • خدمات مشتریان: کسب و کارها برای مدیریت - درخواست‌ها و - پرسش‌های مشتریان، عرضه اطلاعات محصولات خود، رسیدگی به مسائل مختلف و به‌طور خلاصه، بهبود کارآمدی خدمات مشتریان از چت‌بات هوش مصنوعی Pi استفاده کنند.
  • دستیار خدمات درمانی: چت بات «پای» در بخش خدمات درمان و پزشکی می‌تواند اطلاعاتی را در موردبیماری‌ها، علائم و درمان‌های مرتبط ارائه دهد. حتی می‌تواند به بیماران یادآوری کند که داروهای خود را به‌موقع مصرف کنند.
  • سرگرمی: هوش مصنوعی Pi به عنوان یک چت‌بات می‌تواند جوک، حقایق جالب و غیره را برای سرگرم کردن کاربران خود تولید کند.

استفاده از چت‌بات PI در اندروید

اپلیکیشن هوش مصنوعی Pi در حال حاضر برای دستگاه‌های اندرویدی - و همچنین iOS - طراحی و عرضه شده است. می‌توانیم آن را از Store-های مربوطه روی دستگاه خود نصب و کار با آن را شروع کنیم. در این اپلیکیشن می‌توانیم به‌وسیله چت متنی با Pi صحبت کنیم یا اینکه با به‌کارگیری خصوصیت Call Pi، یک مکالمه صوتی با آن داشته باشیم.

کار با چت بات هوش مصنوعی روی گوشی

در این اپلیکیشن کاربران می‌توانند درست مانند یک تماس تلفنی با Pi، مکالمه‌ای صوتی - مانند تماس‌های تلفنی با تعاملی دو سویه -برقرار کنند، سوالات خود بپرسند تا Pi، جواب مربوطه را برای آن‌ها بازگو کند. در حال حاضر ۶ صدای مختلف برای صحبت با پای وجود دارد که می‌توانیم یکی از آن‌ها را برای صحبت برگزینیم. البته در آینده تنوع این صداها بیشتر خواهد شد.

سوالات متداول

اکنون که دانستیم چت بات هوش مصنوعی Pi چیست، خالی از لطف نیست که در این قسمت، برخی از پرسش‌های رایج که ممکن است در ذهن داشته باشید را به‌همراه پاسخ‌های متناظرشان با هم بررسی مکنیم.

چت بات Pi چیست؟

چت بات هوش مصنوعی Pi، اولین محصولی است که از شرکت استارت‌آپی هوش مصنوعی Inflection AI منتشر شده است. انتظار می‌رود که این ربات گفتگو، عملکردی مانند یک دستیار شخصی - مهربان، با احساس و - مجهز به هوش مصنوعی را به کاربران خود ارائه دهد. در میان اهداف تجربه کاربری که به‌وسیله شرکت سازنده برای محصول چت بات Pi بیان شده می‌توان به ارائه تجربه حمایت عاطفی برای کاربران انسانی اشاره کرد. در اینجا چت بات باید بتواند گفتگوی متنی تعاملی با کاربر انسانی را با در نظر گرفتن مواردی نظیر مهربانی و خوش‌رویی، لحن محترمانه - در رابطه با موضوعات حساس - و شوخ‌طبعی ادامه دهد.

علت نام گذاری چت بات PI چیست؟

PI، کوتاه‌شده کلمات «Personal Intelligence» به معنای هوش شخصی است. این چت‌بات به‌صورت یک دستیار شخصی بهره‌مند از هوش مصنوعی کار می‌کند.

تلفظ چت بات هوش مصنوعی Pi چیست؟

نام چت‌بات Pi به صورت «پای» تلفظ می‌شود.

جنسیت چت بات Pi چیست؟

هیچ‌کدام. Pi، یکی از کاربردهای هوش مصنوعی است بنابراین جنسیت خاصی ندارد و می‌توان آن را «it» خطاب کنیم.

چت بات PI محصول کدام شرکت است؟

چت بات PI محصول شرکت فناوری Inflection AI است. این استارت‌آپ در سال 2022 (۱۴۰۱ خورشیدی) تاسیس شد و در زمینه توسعه سخت‌افزار و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشین به فعالیت می‌پردازد.

چت بات PI در چه پلتفرمی قابل استفاده است؟

ابزار و چت بات هوش مصنوعی PI، از وب‌سایت آن قابل دسترسی است. ضمن اینکه می‌توانیم اپلیکیشن آن را نیز روی گوشی هوشمند و دستگاه‌های اندرویدی و iOS خود نصب و استفاده کنیم. همچنین با پیامک و شبکه‌های اجتماعی معروف نیز می‌توانیم از امکانت آن استفاده کنیم.

PI از چه نوع فناوری استفاده می کند؟

ابزار هوش مصنوعی PI بر مبنای مدل زبانی بزرگ ایجاد شده است. این مدل به‌وسیله شرکت Inflection AI و به‌طور کامل به‌صورت درون‌سازمانی توسعه و آموزش داده شده است. لازم به ذکر است که چت بات هوش مصنوعی پای، هیچ‌یک از API-های مدل زبانی شخص ثالث را به‌کار نمی‌برد.

ربات هوش مصنوعی pi چیست

در صورت گیج شدن یا گیر کردن Pi در یک موضوع چه کنیم؟

هر چند که این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد اما در هر حال، می‌توانیم با گفتن چیزی شبیه به «فراموشش کن، بیا موضوع رو عوض کنیم»، چت بات هوش مصنوعی Pi را به ادامه گفتگو سوق دهیم. با توجه به اینکه در حال حاضر زبان فارسی در فهرست زبان‌های قابل پشتیبانی توسط پای قرار ندارد، در ادامه، نمونه پرامپت را به زبان انگلیسی آورده‌ایم.

Forget it, let's change the topic!

تخیل کردن و ساختن چیزی توسط Pi چگونه است؟

گاهی اوقات ممکن است که ابزار هوش مصنوعی Pi، گفتاری را به‌طور مطمئن به‌عنوان پاسخ ارائه دهد. در صورتی‌که این پاسخ‌ها توسط داده‌هایی که با آن آموزش دیده، پشتیبانی نمی‌شوند. این مورد که به «تخیل کردن» یا Hallucinates هم شناخته می‌شود، یکی از مسائل رایج در AI محاوره‌ای محسوب می‌شود. در این زمان، لازم است تا مانند دریافت اطلاعات از هر جای دیگری، پاسخ‌ها را با منابع دیگر هم بررسی کرده و تنها به گفته‌های Pi متکی نباشیم.

آیا گفتار پای قابل اعتماد است؟

هوش مصنوعی پای در حال حاضر در مسیر توسعه است و پیشرفت و بهبود آن به‌طور مداوم ادامه دارد. به همین‌ دلیل، بروز برخی اشتباهات توسط آن دور از انتظار نیست. بنابراین، توصیه می‌شود گفته‌های آن را با منابع دیگر هم به‌طور مجدد بررسی کنیم و تنها به آن متکی نباشیم.

یک کودک در حال مکالمه با چت بات هوش مصنوعی - pi چیست

ویژگی های شخصیتی پای چیست؟

پای هنوز در حال طی کردن مسیر توسعه خود است و نمی‌توان به عنوان ابزاری تمام‌عیار روی آن حساب کرد. اما در ادامه، برخی از خصوصیات شخصیتی این ابزار هوش مصنوعی را آورده‌ایم.

  • مهربان و کمک‌کننده: هوش مصنوعی Pi ما را در پردازش افکار و احساساتمان، حل مسائل پیچیده و بسیاری موارد دیگر - از طریق مکالمه - یاری می‌دهد. هر موقع که نیاز به صحبت در مورد چیزی داشته باشیم، پای می‌تواند گوشی شنوا برایمان باشد.
  • دانا و مختصر: «پای» هم مانند سایر چت‌بات‌ها سرشار از اطلاعات گوناگون است اما مهارت خلاصه‌‌گویی را هم دارد. هدف این ابزار تبدیل مرورکردن وب به یک مکالمه است. کافی است آنچه را که می‌خواهیم به پای بگوییم تا Pi به همان مقدار مورد نظر از اطلاعات - شامل ایده‌ها و پاسخ‌ها - را در اختیارمان قرار دهد.
  • خلاق و جالب: چت بات Pi، میل شدیدی به جست و جو و اکتشاف دارد و ما را در انجام همین موارد یاری می‌دهد. این ابزار سعی دارد که سرزنده و بازیگوش باشد، به‌راحتی می‌خندد و به‌طور سریع ارتباط شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند.
  • کنجکاو و مشتاق به پیشرفت: «پای» مراحل اولیه زندگی خود را طی می‌کند. به همین دلیل، نمی‌توان به‌طور کامل به گفته‌هایش اعتماد کرد و بهتر است چیزی که می‌گوید را مجدد بررسی کنیم.

به‌طور کلی، Pi ساخته شده است تا در کنار ما و تیممان باشد، به هر چیزی که مدنظر ما باشد علاقه‌مند است و خوشحال می‌شود که ما را ملاقات کند.

یک ربات هوش مصنوعی cute

مزیت استفاده از Pi چیست؟

به‌کارگیری Pi به ما در سازمان‌دهی کارهایمان کمک می‌کند. بهره‌وری ما را افزایش داده و خلاقیت‌مان را نیز بهبود می‌بخشد.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس به توضیح این مورد پرداختیم که چت بات هوش مصنوعی Pi چیست. هوش مصنوعی Pi یک ربات گفتگو یا به اصطلاح چت‌بات هوش مصنوعی است که می‌توانیم مکالمه‌ای را با آن شروع کنیم و به‌طور مؤثری در راستای پرسش‌هایی که در ذهن داریم ادامه دهیم.

از آنجا که این ابزار در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد، بروز برخی اشکال‌ها و بیان مسائل ناصحیح از طرف آن بعید نیست. بنابراین، بهتر است در موارد حساس، تنها به گفته‌های آن اعتماد نکنیم و این‌گونه موارد - نظیر مسائل پزشکی، تصمیم‌گیری‌های مالی، مشاوره و غیره - را با منابع دیگر هم مقایسه کنیم. نکته دیگر در مورد «چت بات پای» این است که نسخه فعلی آن به اتفاق‌های رخ‌داده پس از نوامبر ۲۰۲۲ دسترسی ندارد، هر چند که به‌زودی می‌توان شاهد به‌روزرسانی‌های شگفت‌انگیزی از سوی آن باشیم.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MediumsiteefyDataConomyInflectionWikipedia
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *