بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی — ۲۳ کتابی که باید بخوانید

۱۷۸۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه
بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی — ۲۳ کتابی که باید بخوانید

امروزه اشتیاق به یادگیری زبان ترکی استانبولی در کشور ما افزایش یافته است. در ایران، برای یادگیری زبان ترکی استانبولی مانند زبان انگلیسی منابع گسترده‌ای وجود ندارد و این باعث می‌شود تا افراد برای یادگیری به معلم نیاز پیدا کنند. در این مطلب، پنج نوع از بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی و ۱۸ کتاب کاربردی در سطح‌های مختلف به همراه مزیت، معایب و نقاط قوت، هر کدام از کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم. همچنین، نحوه برنامه‌ریزی برای یادگیری این زبان، میزان سختی و مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان ترکی استانبولی توضیح داده می‌شود.

فهرست مطالب این نوشته

بهترین راه یادگیری زبانی جدید، همواره شروع در کلاس‌ها و در کنار آموزگار زبان است. چراکه او چندین سال در آن حوزه بوده و تجربه کافی برای انتقال اطلاعات و دانش خود درباره آن زبان به اشخاص مبتدی را دارد. برای یادگیری هر زبانی تعامل با کسانی که زبان مادری آن‌ها است یا زبان هدف را مانند افراد بومی آن کشور صحبت می‌کنند بسیار مؤثر است. این روزها که یادگیری به روش آنلاین و اینترنتی برای بیشتر افراد در اولویت قرار دارد، استفاده از منبع صحیح با حداقل اشکالات، اهمیت بالایی دارد. از این‌رو، در این مطلب به برخی از منابع معتبر یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌پردازیم.

هدف از یادگیری زبان ترکی استانبولی چیست؟

اولین قدم در یادگیری زبان ترکی استانبولی هدف از یادگیری این زبان است. چون هدف‌ها اساسا باعث به‌وجود آمدن انگیزه و اراده در یادگیری زبان جدید می‌شوند. اهداف یادگیری این زبان ممکن است «تحصیلی»، «کاری»، «مهاجرتی» و اهداف «شخصی» باشد.

فهرست کتاب‌‌های معرفی شده آموزش ترکی استانبولی

فهرستی از ۲۳ کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی به زبان‌های آموزش مختلف، ترکی به ترکی، انگلیسی به ترکی و فارسی به ترکی آورده شده است که در ادامه، مزیت‌ها و معایب هر کدام به ترتیب شرح داده می‌شود.

فهرست کتاب‌های آموزش زبان ترکی استانبولی
فارسی به ترکیانگلیسی به ترکیترکی به ترکی
کتاب ترکی استانبولی مکالمه و دستورIn flight turkish bookletİstanbul
کتاب دستور زبان ترکی استانبولی سطح پایهThe Rough Guide PhrasebookHitit
کتاب خودآموز ترکی استانبولی بر اساس روانشناسی یادگیریTurkish Short Stories For BeginnersYedi İklim
کتاب دیجیتال دستور زبان ترکی استانبولیTeach Yourself Turkish Complete CourseEbru
دستور زبان جامع ترکی استانبولی شکرگزارTeach Yourself Beginners Turkishİlk Türkçem
خودآموز تصویری مکالمه زبان ترکی استانبولی با روش نصرتTurkish for Beginners: A Comprehensive Self-Study CourseYabancılar İçin Türkçe
آموزش زبان ترکی استانبولی در 60 روزEasy Turkish Grammar with answersAçılım Türkçe Ders Kitabı
2000 Most Common Turkish Words in ContextLale Türkçe Öğretim Seti

بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی

در این بخش، پنج نوع از کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که با خواندن آن‌ها می‌توانید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. در آموزشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش زبان در ایران، متناسب با سطح آموزگار و تعامل او با این کتاب‌ها، یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود. کتاب‌های «هیتیت»، «استانبول»، «یدی اکلیم» و «ابرو» چهار کتاب تدریسی در ایران هستند. زبان آموزش این کتاب‌ها ترکی به ترکی است. به همین دلیل برای یادگیری به‌صورت خودآموز با این ۴ کتاب، باید پیش‌زمینه زبان ترکی داشته باشید تا توضیحات موجود در کتاب را متوجه شوید.

استانبول

کتاب «استانبول» یکی از بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی است. این کتاب تحت نظر مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه استانبول تدوین شده و مناسب برای دانشجویان و افراد بالای ۱۲ سال است. این کتاب توسط اساتید زبان ترکی دانشگاه استانبول نوشته شده و دارای تاییدیه است. زبان تدوین کتاب ترکی به ترکی است، اما نکته‌های موجود در کتاب به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی توضیح داده شده اند. افرادی که زبان انگلیسی بلد هستند با تهیه این کتاب می‌توانند به صورت خودآموز به آموزش زبان ترکی استانبولی بپردازند.

این کتاب در پنج جلد برای سطوح مختلف (A1/A2/B1/B2/C1) منتشر شده است. هر جلد از این کتاب‌ها دارای ۶ درس هستند که هر درس نیز شامل ۳ بخش مختلف با دستور زبان متفاوت است. همه درس‌ها شامل بخش‌های «شنیداری»، «گفتاری»، «خواندن» و «نوشتن» است که باعث تقویت مهارت‌های زبان‌آموزان می‌شوند. در هر بخش، قسمتی با عنوان «دستور زبان» (Dil Bilgisi) وجود دارد که دستور زبان ترکی استانبولی را به صورت مختصر و به زبان ساده توضیح می‌دهد. بعد از توضیحات مربوط به قواعد، مثال‌هایی برای انجام دارند که زبان‌آموزان را به چالش می‌کشند.

مزیت‌های کتاب استانبول

  • شامل بخش‌های متنوع برای یادگیری و تمرین «از فرهنگی به فرهنگی دیگر» (Kültürden Kültüre)، «زبان کلاس» (Sınıf Dili)، «با تفریح یاد بگیریم» (Eğlenelim Öğrenelim) و «چه چیزهایی یاد گرفتیم» (Neler Öğrendik)
  • توضیح به زبان ساده
  • کتاب شامل سطح‌بندی
  • شامل کتاب کار
  • شامل فایل‌های صوتی
  • شامل فهرست لغات در انتهای هر درس
  • کتاب کاملا آکادمیک است و زبان‌آموز را برای آزمون تومر آماده می‌کند.

معایب کتاب استانبول

  • بخش شنیداری کم
کتاب استانبول

با یادگیری کتاب «استانبول A1»، زبان‌آموز می‌تواند به راحتی خود را به زبان ترکی استانبولی معرفی کند و با فرد بومی ارتباط برقرار کند. در این کتاب، نحوه ایجاد مکالمه‌های کوتاه هنگام خرید از مغازه و رزرو هتل به هنگام سفر به ترکیه را به صورت کامل توضیح می‌دهد. علاوه بر این، نحوه به ‌کار بردن حروف اضافه ترکی استانبولی «از، به، در، را»، با قوانین مخصوص هر کدام شرح داده شده اند. همچنین، درس‌های پایانی این کتاب به چگونگی صحبت درباره محل زندگی، خانواده و دانشگاه اختصاص یافته است.

کتاب «استانبول A2» را می‌توان کتاب مخصوص یادگیری زمان‌ها در زبان ترکی استانبولی معرفی کنیم. چراکه این کتاب به آموزش بیشتر زمان‌های اصلی از جمله، زمان گذشته ساده، گذشته نامعین، حال، آینده در ترکی استانبولی می‌پردازد. همچنین نحوه صرف فعل‌های مهمی مانند فعل توانستن و وجه امری در ترکی استانبولی را آموزش می‌دهد. با یادگیری درس‌های این کتاب، می‌توان مکالمه‌های پیشرفته در زمان‌های مختلف ایجاد کرد که به برقراری ارتباط بهتر کمک می‌کند.

برای افرادی که می‌خواهند این زبان را بهتر یاد بگیرند تا بتوانند به راحتی در ترکیه زندگی کنند یا به تحصیل مشغول شوند، آموزش کتاب‌های «استانبولB1» و «استانبولB2» ضروری خواهد بود. قواعد سطح «B1» برای جمله‌سازی بهتر و متنوع بسیار مفید است. چراکه به نحوه ساخت جمله با کمک اسم‌های مصدر، جمله‌های شرطی و وجه اجباری در ترکی استانبولی اختصاص دارد. وجود چندین درک مطلب برای هر بخش، برای تمرین و یادگیری قواعد مؤثر است. افرادی که سطح B1 را به خوبی یاد می‌گیرند حدود ۶۰ درصد از خبر‌ها و مطالب روزنامه و کتاب‌ها را متوجه می‌شوند. یادگیری سطح «B2» برای دو دسته از افراد ضروری است آن‌هایی که می‌خواهند برای تحصیل در دانشگاه‌ها بروند و برای آن‌هایی که برای کار به ترکیه می‌روند. سطح «B2» شامل قواعد پیچیده‌تر و پیشرفته است که در نتیجه یادگیری این سطح از زبان ترکی استانبولی، ۹۰ درصد مطالب به زبان ترکی را متوجه می‌شوید.

کتاب «استانبولC1» برای افرادی که می‌خواهند به عنوان مترجم یا معلم در ایران یا ترکیه کار کنند و همچنین برای دانشجویان ضروری است. اما به این نکته توجه کنید که دانشجویان با داشتن مدرک B2 تومر یا (TYS)، می‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

هیتیت

کتاب هیتیت اولین کتاب تدوین شده برای آموزش زبان ترکی استانبولی است که برای یادگیری قواعد دستور زبان، یکی از بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی کتاب محسوب می‌شود. حدود ۲۰ سال است که انتشارات مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه آنکارا به تدوین و توسعه کتاب‌هایی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی مخصوص خارجی‌ها می‌پردازد. کتاب «یئنی هیتیت» (Yeni Hitit) در سال ۲۰۰۴ میلادی تاییدیه CEFR را دریافت کرده است. این کتاب برای بزرگسالان تدوین شده است و مناسب کودکان نیست. افرادی که به شکل خودآموز و بدون نیاز به معلم می‌خواهند این زبان را یاد بگیرند کتاب «یئنی هیتیت» کمی برای آن‌ها پیچیده خواهد بود.

این کتاب شامل سه سری «یئنی هیتیت1»، «یئنی هیتیت2» و «یئنی هیتیت3» است. هر کدام از کتاب‌ها شامل ۱۲ درس هستند و هر درس از ۳ مجموعه درس تشکیل شده است. همه درس‌ها شامل بخش‌های «شنیداری»، «گفتاری»، «خواندن» و «نوشتن» هستند که باعث تقویت مهارت‌های زبان‌آموزان می‌شوند. در هر بخش، قسمتی با عنوان «دستور زبان» (Dil Bilgisi) وجود دارد دستور زبان ترکی استانبولی را به صورت مختصر توضیح می‌دهد و در ادامه مثال‌هایی برای انجام دارد که زبان‌آموزان را به چالش می‌کشد.

مزیت‌های کتاب هیتیت

  • کتاب سطح‌بندی دارد.
  • شامل کتاب کار است.
  • فایل‌های صوتی و تصویری برای یادگیری بهتر در نظر گرفته شده است.
  • کتاب کاملا آکادمیک بوده و زبان‌آموز را برای آزمون تومر آماده می‌کند.

معایب کتاب هیتیت

  • توضیح دستور زبان به صورت پیچیده
  • تمرین‌های پیچیده متعدد
  • نداشتن فهرست لغات
کتاب هیتیت ترکی استانبولی

کتاب‌های «هیتیت۱،۲،۳» به ترتیب برای افراد مبتدی تا پیشرفته تدوین شده است. این کتاب نسبت به کتاب «استانبول» شامل مثال‌های بیشتری است اما پیچیدگی بیش از حد این کتاب، باعث خستگی و منصرف شدن افراد از یادگیری این زبان می‌شود. با یادگیری کتاب هیتیت۱ افراد می‌‌توانند به ترکیه سفر کنند و تمامی کارهای خود را با برقراری ارتباط در محیط‌های مختلف، فرودگاه، هتل، مغازه، خیابان و بیمارستان انجام دهند.

یادگیری سطح هیتیت ۲ برای دانشجویان و شاغلین در ترکیه ضروری است. این کتاب، به انواع حروف ربط در ترکی استانبولی، وجه اجباری، وجه شرطی و انواع ضمایر در ترکی استانبولی می‌پردازد و همچنین نحوه صحبت درباره، طبیعت، علم و دانش، انسان‌ها و جوامع مختلف با فرهنگ‌های مختلف را آموزش می‌دهد.

هیتیت۳ برای افرادی تدوین شده است که می‌خواهند که ۱۰۰ درصد مطالب و مکالمه‌ها را متوجه شوند و دانش زبانی به اندازه فرد بومی داشته باشند. دانشجویانی که در دانشگاه‌های ترکیه به گذراندن دوره زبان ترکی استانبولی می‌روند باید تا سطح C1 در دوره‌ها شرکت کنند و وارد آزمون تومر شوند.

یِدی اکلیم

از نظر زبان‌آموزان یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی کتاب «یدی اکلیم» است. این کتاب یکی از معتبرتین کتاب‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی است که توسط مؤسسه زبان «یونس امره» تدوین شده است. در مؤسسه «یونس امره» و سایر مؤسسات نیز این کتاب تدریس می‌شود. مؤسسه یونس امره معتبرترین آموزشگاه یادگیری زبان ترکی استانبولی در سراسر جهان است. این آموزشگاه در همه کشورهایی که کشور ترکیه سفارت دارد تاسیس شده است و به آموزش زبان ترکی استانبولی در کشور مقصد می‌پردازد. اساتید این آموزشگاه‌‌ها بومی بوده و از ترکیه اعزام می‌شوند.

کتاب «یدی اکلیم» در پنج جلد برای سطوح مختلف تدوین شده است. هر جلد از کتاب شامل ۸ درس و هر درس شامل ۳ بخش است که از قسمت‌های مختلف «شنیداری»، «گفتاری»، «خواندن» و «نوشتن» تشکیل شده است که باعث تقویت مهارت‌های زبان‌آموزان می‌شوند. در این کتاب، بخشی با عنوان دستور زبان وجود ندارد و با حل تمرین دستور زبان آموزش داده می‌شود. همچنین در انتهای همه درس‌ها آزمونی وجود دارد که زبان‌آموز را به چالش می‌کشد. این کتاب برای آموزش به معلم نیاز دارد و مناسب برای خودآموزی نیست. همچنین، برای افراد بالای ۹ سال مناسب است.

مزیت‌های کتاب یدی اکلیم

  • کتاب شامل سطح‌بندی است.
  • تمرین‌های ساده
  • توضیح به زبان ساده
  • شامل کتاب کار

معایب کتاب یدی اکلیم

  • لیست لغات ندارد.
  • قسمت‌های مختلف «شنیداری»، «گفتاری»، «خواندن» و «نوشتن» به خوبی مشخص نشده‌اند و باعث سردرگمی زبان‌آموز می‌شوند.
  • فایل‌های صوتی کم
  • توضیحی برای دستور زبان ندارد.
کتاب یدی اکلیم

اِبرو

در بین کتاب‌های آموزش این زبان، یکی از بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی کتاب «ابرو» است. این کتاب توسط نویسنده معروف ترکیه‌ای نوشته شده است. زبان تدریس این کتاب هم ترکی است اما تمامی قواعد بسیار ساده و روان نوشته شده است. این کتاب برای افراد ۵ سال به بالا مناسب است. در این کتاب از تصاویر بسیار زیادی برای آموزش استفاده شده است و همین باعث یادگیری سریع زبان‌آموزان می‌شود. کتاب «ابرو» مانند سه کتاب قبل، مجوز انتشار دارد و معتبر است.

کتاب ابرو در ۵ جلد و هر جلد شامل ۹ درس و هر درس شامل ۳ بخش است. تمامی درس‌ها دارای قسمت‌های مختلف «شنیداری»، «گفتاری»، «خواندن» و «نوشتن» است که باعث تقویت مهارت‌های زبان‌آموزان می‌شوند. همه بخش‌های مربوط به دستور زبان، خواندن، نوشتن و تمرین‌ها جدا شده‌اند و باعث ایجاد سردرگمی نمی‌شوند. همه درس‌ها شامل لیست لغات کوتاهی است که یادگیری آن‌ها باعث جمله‌سازی بهتر خواهد شد. همه درس‌ها در انتها بخشی به عنوان آزمون دارند که برای تمرین بیشتر کمک‌کننده هستند. این کتاب هیچ توضیحی برای دستور زبان ندارد.

مزیت‌های کتاب اِبرو

  • مناسب برای تمامی سنین
  • دارای تمرین ساده
  • شامل سطح‌بندی
  • فایل‌های صوتی

معایب کتاب اِبرو

  • نکات مهم دستور زبان نوشته نشده است.
  • تمرین‌ها بسیار ساده هستند.
  • لیست لغات بسیار کوتاهی دارد.
  • برای یادگیری به صورت خودآموزی مناسب نیست.
کتاب ابرو ترکی استانبولی

کتاب آموزشی ترکی استانبولی برای کودکان

برای کودکان، کتاب «اولین کتاب ترکی من» (İlk Türkçem) یکی از بهترین کتاب‌ آموزش ترکی استانبولی است. این کتاب مخصوص کودکان ۳ تا ۷ سال است. در این کتاب سعی شده است تا با استفاده از بازی و سرگرمی‌های متفاوت، حروف الفبای ترکی استانبولی آموزش داده شود. همچنین، نام حیوانات، میوه‌ها، اعضای خانواده به روش رنگ‌آمیزی به کودکان آموزش داده می‌شود. کلمه‌های ابتدایی مربوط به پلیس، دکتر، نام اشیا و غیره با رسم شکل نشان داده شده است.

کتاب آموزش زبان ترکی برای کودکان

بین کتاب‌های معرفی شده در قسمت بالا، کتاب استانبول بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی است، چراکه کتاب به درستی بخش‌بندی شده است. توضیحات مربوط به دستور زبان واضح و بدون پیچیدگی بوده و مثال‌های کاربردی بسیاری برای آموزش عمیق نوشته شده است. همچنین، در انتهای همه درس‌ها فهرستی از واژگان قرار دارد که آزمونی کوتاه برای سنجیدن زبان‌آموز تهیه شده است.

کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی به ترکی

در بخش قبل، پنج کتاب معروف آموزش زبان ترکی استانبولی را معرفی کردیم که در ایران و در بیشتر کشورها برای تدریس استفاده می‌شوند. در این بخش‌، کتاب‌های کاربردی در آموزش زبان ترکی استانبولی را معرفی می‌کنیم که برای تمرین بیشتر مفید هستند.

کتاب ترکی مخصوص خارجی‌ها

از کتاب‌های دیگری که در آموزش زبان ترکی استانبولی می‌توان برای تمرین بیشتر استفاده کرد، کتاب ترکی مخصوص خارجی‌ها «Yabancılar için türkçe» است. این کتاب هم در سطوح مختلف به چاپ رسیده است که هر جلد شامل ۷ درس است. ساختار این کتاب و بخش‌بندی آن بسیار شبیه به کتاب استانبول است. هر درس شامل بخش‌های مختلف «شنیداری»، «گفتاری»، «خواندن» و «نوشتن» است. موارد زیر، موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

  • نحوه ساخت جمله در زمان‌های حال استمراری و گذشته ساده
  • پسوندهای پرسشی و ساختار آن‌ها و گرامر مربوط به آن‌ها
  • متن‌ مکالمه به تعداد زیاد برای تمرین بیشتر
  • بخش صوتی بیشتر نسبت به کتاب‌های دیگر، برای تقویت مهارت شنیداری

کتاب آموزش ترکی به ترکی

کتاب آموزش زبان ترکی AÇILIM

کتاب «Açılım Türkçe Ders Kitabı» از کتاب‌های آموزش زبان ترکی استانبولی است که برای نوجوانان تدوین شده است. این کتاب در ۶ جلد مختلف به آموزش زبان ترکی استانبولی پرداخته است. هر کتاب از ۸ درس تشکیل می‌شود که شامل قسمت‌های متفاوت برای تقویت مهارت‌های مختلف است. از معایب این کتاب می‌توان به نبود توضیحات کافی درباره قواعد برای یادگیری بهتر آن‌ها اشاره کرد. ویژگی‌های مثبت این کتاب در قسمت پایین نوشته شده اند.

  • شامل کتاب کار
  • شامل تمرین‌های بسیار
  • «CD» برای آموزش صوتی
  • «CD» برای قسمت‌های شنیداری
  • آموزش واژه‌ها داخل مکالمه‌ها

مجموعه کتاب‌های آموزش زبان «Açılım Türkçe Ders Kitabı»، لغات پرکاربرد را به زبان‌آموزان با تکرار و تمرین بسیار آموزش می‌دهند. هر درس به یک موضوع جدید از فرهنگ، هنر، جامعه، شغل و موقعیت‌های مختلف در خیابان، بیمارستان، دانشکده و غیره می‌پردازد و اصطلاحات مربوط به آن‌ها را آموزش می‌دهد به همین دلیل به یکی از بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی تبدیل شده است. این مجموعه کتاب کامل، تمامی بخش‌ها را در دو زبان انگلیسی و ترکی طراحی کرده است.

کتاب آموزش ترکی استانبولی به زبان ترکی

کتاب آموزش زبان ترکی Lale

کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی «Lale Türkçe Öğretim Seti» مناسب برای سنین ۱۲ تا ۱۸ است. این کتاب با توجه به استاندارد‌های کشورهای اروپایی تدوین شده است. کتاب‌های «Lale Türkçe Öğretim Seti» از ۴ جلد کتاب درسی، ۳ جلد کتاب قواعد و ۴ جلد کتاب کار تشکیل شده است. درس‌ها در هر ۳ نوع از کتاب‌های درسی، قواعد و کتاب کار به صورت موازی پیش می‌رود و باعث به وجود آمدن سردرگمی در افراد نمی‌شوند. در این کتاب، موضوعات بر اساس زندگی روزمره طراحی شده است.

  • متن‌ها و مکالمه‌های بسیار، در دو جلد کتاب درسی و کتاب کار برای تمرین بیشتر و یادگیری بهتر فراهم شده است.
  • این مجموعه کتاب‌ها، شامل ۳ جلد کتاب کلیدی در زبان‌های مختلف است.
  • شامل ۶ کتاب داستان در سطوح مختلف برای تقویت مهارت «خواندن» است.
  • شامل «CD» برای آموزش صوتی
  • برای هر درس ویدیوهای کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای در موقعیت‌های مختلف آماده شده است.
  • شامل فلش‌کارت‌های تصویری یادگیری واژه‌ها
  • شامل پوسترهای مهم مربوط به روز‌ها، رنگ‌ها و آموزش ساعت در ترکی برای نصب به دیوار است.

این کتاب به دلیل داشتن تنوع بسیار در کتاب‌های آموزشی به یکی از بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی تبدیل شده است.

آموزش زبان ترکی با مجموعه کتاب های لاله

کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی به زبان فارسی

برای یادگیری زبان ترکی استانبولی به روش خودآموز در ایران اساتید مختلفی، کتاب‌های خودآموزی به زبان فارسی منتشر کرده‌اند. در این بخش، تعدادی از کتاب‌‌های خودآموز به زبان فارسی را معرفی می‌کنیم.

کتاب ترکی استانبولی مکالمه و دستور

کتاب «ترکی استانبولی مکالمه و دستور» اثر «ارسلان فصیحی» است. در این کتاب، موضوع‌های آموزشی در دو بخش مبانی و دروس اصلی نوشته شده‌اند. بخش اول کتاب، شامل هفت درس است که حروف الفبا و قوانین پایه‌ای مربوط به یادگیری زبان ترکی استانبولی را تشکیل می‌دهند. درس‌های هفت تا پایان، بخش دوم کتاب هستند که نحوه صرف فعل‌ها در زبان ترکی استانبولی، ضمیرها، قیدها، ترکیب‌های اضافی و وصفی توضیح داده شده‌اند. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در ابتدای هر درس، مکالمه‌ای وجود دارد که ترجمه آن‌ها نیز به زبان فارسی آورده شده است.
  • بعد از آموزش قواعد، برای هر کدام تمرین‌ها و مثال‌هایی اختصاص یافته است.
  • در این کتاب نحوه برقراری ارتباط در مکان‌های مختلف، ایستگاه راه آهن، فروشگاه، هتل، قطار، بانک و پستخانه آموزش داده می‌شود.
  • نحوه بیان مشکلات خود به پزشک و معرفی خود در محیط‌های مختلف، دوستانه و دانشکده به صورت کامل توضیح داده شده است.
کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی

کتاب دستور زبان ترکی استانبولی سطح پایه

این کتاب در ۲۴ درس و ۲۶۰ صفحه تدوین شده است. کتاب «کتاب دستور زبان ترکی استانبولی سطح پایه» تالیف «حسین ساعدی» است. این کتاب به آموزش تمامی مباحث مربوط به قواعد زبان ترکی استانبولی از سطح مبتدی تا پیشرفته می‌پردازد. برای افرادی مفید است که می‌خواهند به صورت خودآموز ترکی استانبولی را یاد بگیرند. منظور از سطح پایه بودن کتاب، شروع از ابتدایی‌ترین قواعد تا سطح پیشرفته است. در این کتاب به قواعد زیر پرداخته شده است.

  • زمان‌های مختلف، حال ساده، حال استمراری، گذشته، آینده و غیره
  • قواعد مربوط به هماهنگی حروف و حروف الفبا ترکی استانبولی
  • تمرین‌های مربوط به قواعد با توضیحات
کتاب دستور زبان ترکی استانبولی

کتاب ترکی استانبولی در 30 روز

کتاب «ترکی استانبولی در 30 روز» اثر نورا عونور لی شوسکی «Nevra Ünver-Lischewski» است. این کتاب برای افراد مبتدی طراحی و تهیه شده است. کتاب «ترکی استانبولی در 30 روز»، شامل نکته‌ها، راهنمایی‌ها و تمرین‌های بسیاری است و همچنین، پاسخنامه آن برای بررسی جواب‌ها بعد از انجام تمرین‌ها در انتهای کتاب آورده شده است. در پایان آموزش ترکی استانبولی با این کتاب، زبان‌آموز می‌تواند درباره موضوع‌های عمومی و موقعیت‌های روزمره و ساده منظور خود را به زبان ترکی بیان کند. با استفاده از این کتاب سطح افراد از مبتدی به A2 خواهد رسید.

آموزش ترکی استانبولی در ۳۰ روز

کتاب خودآموز ترکی استانبولی بر اساس روانشناسی یادگیری

این کتاب خودآموز یکی از کتاب‌های جامع دستور زبان ترکی استانبولی است. کتاب «خودآموز ترکی استانبولی بر اساس روانشناسی یادگیری» اثر «مرتضی عبدی» شامل ۱۵ درس است که در هر درس، گرامر و نکته‌های کاربردی مختلفی آورده شده است. توضیحات مربوط به قواعد به زبان ساده نوشته شده‌اند. علاوه بر این در انتهای این کتاب، مکالمه‌های پرکاربرد و صرف فعل در همه زمان‌ها برای آشنایی بیشتر و درک بهتر موضوع‌ها توضیح داده شده است. مثال‌های نوشته شده در این کتاب پرکاربرد است و یادگیری جمله‌ها نیز در جمله‌سازی افراد مؤثر خواهد بود.

کتاب خودآموز ترکی استانبولی

کتاب دیجیتال دستور زبان ترکی استانبولی

یکی دیگر از کتاب‌های آموزش جامع دستور زبان، کتاب «دیجیتال دستور زبان ترکی استانبولی» است که این کتاب هم اثر «مرتضی عبدی» است. در این کتاب به موضوع‌های زیر، پرداخته شده است.

  • کلیات زبان ترکی استانبولی
  • اصوات در زبان ترکی استانبولی
  • مبحث کلمه‌ها در ترکی استانبولی
  • جمله‌ها و انواع آن
  • صرف افعال ترکی
  • کارگاه ترجمه
  • ضرب‌المثل‌ها و مکالمه‌های روزمره
کتاب دستور زبان ترکی استانبولی

دستور زبان جامع ترکی استانبولی شکرگزار

از کتاب‌های مفید در آموزش زبان ترکی استانبولی می‌توان به کتاب جامع دستور زبان ترکی استانبولی آقای «شکرگزار» اشاره کرد. این کتاب به نکات اصلی موجود در زبان ترکی استانبولی می‌پردازد و به صورت ریزبینانه تمامی مباحث را آموزش می‌دهد. مطالعه این کتاب برای تمامی سطوح مناسب است به خصوص برای افرادی که به آزمون تومر آماده می‌شوند یا علاقمند به تدریس این زبان هستند. از موضوعاتی که در این کتاب بررسی شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حروف الفبا و قوانین مربوط به حروف الفبا
  • شامل گنجینه افعال ترکی به فارسی است که لغات بسیار زیادی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
  • در این کتاب، انواع پسوندهای اسمی و فعلی آموزش داده شده است.
  • قسمتی از کتاب به انواع فعل‌ها و نحوه صرف آن‌ها پرداخته است.
آموزش قواعد ترکی استانبولی

خودآموز تصویری مکالمه زبان ترکی استانبولی با روش نصرت

این کتاب جزو بهترین کتاب‌های خودآموز زبان ترکی استانبولی و مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان است. روش تدریس آن با تصویر است که در فهم و یادگیری زبان ترکی اثر بسیار خوبی دارد. این کتاب از ۴۸ درس تشکیل می‌شود که در سه سطح مختلف به آموزش می‌پردازد ویژگی‌های زیر را می‌توان برای آن در نظر گرفت.

  • شامل «CD» برای آموزش تلفظ صحیح واژه‌ها
  • مکالمه‌های متنوع در موقعیت‌های مختلف مانند خرید و مکان‌های دیدنی
  • آموزش دستور زبان ترکی استانبولی به همراه نکات کلیدی
  • آموزش ضرب المثل‌های کاربردی در ترکی استانبولی

خودآموز زبان ترکی استانبولی

آموزش زبان ترکی استانبولی در 60 روز

از کتاب‌های خوب خودآموز آموزش زبان ترکی استانبولی است. این کتاب با هدف آموزش آسان ترکی برای علاقمندان و دانشجویان تدوین شده است. با استفاده از کتاب «آموزش زبان ترکی استانبولی در 60 روز»، می‌توان مکالمه و نحوه برقراری ارتباط با افراد در سفر را یاد گرفت. در این کتاب با مکالمه‌ها و واژه‌های مربوط به حوزه‌های زیر آشنا خواهید شد.

  • مکالمه‌های روزمره
  • مکالمه در موقعیت‌های مختلف، سفر و خیابان و وسیله‌های نقیله
  • نحوه بیان ساعت، تاریخ، ماه و سال در ترکی استانبولی

آموزش زبان ترکی استانبولی در ۶۰ روز

کتاب‌های آموزش زبان ترکی استابولی  به زبان انگلیسی

در این قسمت کتاب ‌های کاربردی برای علاقمندان به یادگیری زبان ترکی استانبولی با کمک زبان انگلیسی معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها در مسیر یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار مفید خواهند بود. طبق تحقیقات، کسانی که سطح زبان انگلیسی بالایی دارند ترکی استانبولی را راحت‌تر یاد می‌گیرند.

کتاب ترکی در سفر

یکی از کتاب‌های کاربردی برای سفر چند روزه به کشور ترکیه که کمک می‌کند بتوانید بدون یادگیری این زبان در آنجا با افراد ارتباط کوتاهی برقرار کنید و منظور خود را در چند جمله کوتاه به مخاطب برسانید کتاب «ترکی در سفر» (In flight Turkish booklet) است. این کتاب از ۱۸ درس بسیار کوتاه تشکیل می‌شود که هر درس به موضوعی خاص می‌پردازد.

با داشتن این کتاب، می‌توانید مکالمه‌های کوتاه و کاربردی در فرودگاه و هتل برای جابجایی و رزرو اتاق و خرید بلیط داشته باشید. در رستوران، مغازه، خیابان، تاکسی و ایستگاه قطار با افراد صحبت کنید و منظور خود را برسانید. همچنین برای پرسیدن آدرس و صحبت کردن درباره تاریخ مشخص و ساعت معینی از روز یا سال از این کتاب کاربردی استفاده کنید. کتاب «ترکی در سفر» بخاطر داشتن چنین مکالمه‌ها بین کتاب‌های آموزش زبان ترکی به انگلیسی، از بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی به حساب می‌آید.

کتاب آموزش ترکی استانبولی در سفر به انگلیسی

ترکی برای مبتدیان: دوره جامع خودآموز

کتاب «Turkish for Beginners: A Comprehensive Self-Study Course» کتابی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی با کمک زبان انگلیسی به صورت خودآموزی است. این کتاب شامل ۱۰ درس است که هر درس شامل متن‌هایی برای یادگیری دستور زبان جدید نوشته شده است. همچنین این کتاب شامل فایل‌های صوتی است که با گوش دادن به آن‌ها با تلفظ صحیح واژه‌ها آشنا می‌شوید. با مطالعه این کتاب، مطالب زیر را آموزش می‌بینید.

  • قواعد دستور زبان با تمرین‌های کاربردی
  • نکات فرهنگی مربوط به ترکیه
  • فهرست لغات جدید به همراه مکالمه‌ها برای یادگیری عمیق لغات
کتاب آموزش ترکی به انگلیسی

کتاب راهنمای کامل عبارت‌ها

یکی دیگر از کتابچه‌های مهم و کمک‌کننده برای زبان ترکی استانبولی، کتاب «راهنمای کامل عبارت‌ها» (The Rough Guide Phrasebook) است. این کتاب شامل ۱۶ درس و مناسب برای برقراری ارتباط در مکان‌‌های مختلف است. با داشتن این کتاب می‌توانید با افراد بومی کشور ترکیه ارتباط برقرار کنید. اما بدانید که این نوع از کتاب‌ها آموزشی نیست و صرفا برای سفر مناسب هستند. بعد از ۱۶ درس موجود در این کتاب، قسمت دیکشنری شروع می‌شود. بخش دیکشنری، کلمه‌های ترکی و معادل آن‌ها به زبان انگلیسی را دارد. علاوه بر این، کلمه‌ها و عبارت‌هایی نوشته شده است که به هنگام صحبت کردن به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم.

آموزش اصطلاحات ترکی استانبولی

کتاب داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی

از بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی می‌توان به کتاب‌های داستان کوتاه اشاره کرد. کتاب داستان برای همه زبان‌ها در یادگیری بسیار کمک‌کننده است. زیرا افراد با خواندن این کتاب‌ها علاوه بر این‌که مهارت خواندن خود را تقویت می‌کنند، دایره لغات و مهارت جمله‌سازی به هنگام صحبت را هم تقویت می‌کنند. کتاب «داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی برای مبتدی‌ها» (Turkish Short Stories For Beginners)، شامل ۶ درس است که هر کدام در انتها آزمونی برای به چالش کشیدن خواننده دارند. هر درس در ابتدا فهرستی از لغاتی که در آن درس تکرار شده است را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

کتاب داستان های کوتاه زبان ترکی استانبولی

کتاب خودآموز ترکی استانبولی برای مبتدی‌ها

کتاب «خودآموز ترکی استانبولی مخصوص مبتدی‌ها» (Teach Yourself Beginners Turkish) این کتاب از ۱۰ درس تشکیل شده است. زبان تدریس این کتاب، انگلیسی است و هر درس از دو متن تشکیل شده است. بعد از مطالعه هر بخش، دستور زبان مشخصی توضیح داده می‌شود و در ادامه، تمرین‌هایی برای حل آن‌ها آورده شده است. همچنین، همه درس‌ها شامل فهرستی از لغات استفاده شده در درس‌ها است.

کتاب ترکی خودآموز

کتاب خودآموز کامل ترکی استانبولی

کتاب «خودآموز کامل ترکی استانبولی» (Teach Yourself Turkish Complete Course) برای یادگیری زبان ترکی مفید است و زبان تدریس این کتاب انگلیسی است. این کتاب شامل ۱۶ درس است که هر درس شامل دستور زبان، فهرست لغات، تمرین‌ها، نکته‌ها و عبارت‌های کاربردی است. در هر درس دو مکالمه در مکان‌های مختلف به همراه مثال‌های بسیار زیادی نوشته شده است. از جمله قواعدی که در این کتاب آموزش می‌بینید:

  • نحوه سوالی و منفی کردن جمله‌ها
  • انواع ضمیرها در زبان ترکی استانبولی
  • نحوه ساخت جمله امری و قواعد زبانی دیگر

این کتاب بدلیل توضیحات کاملی که درباره قواعد می‌دهد به یکی از بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی برای افراد انگلیسی زبان تبدیل شده است.

کتاب جامع آموزش ترکی استانبولی

گرامر آسان ترکی استانبولی با پاسخ

این کتاب که زبان تدوین آن انگلیسی است هم برای تقویت زبان انگلیسی هم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار مفید است. کتاب «Easy Turkish Grammar with answers»، تمامی قواعد زبان را به شکل آسان آموزش داده است. این کتاب شامل ۳۶ درس است که هر درس به یک دستور زبان اختصاص دارد. این کتاب می‌تواند مکمل کتاب‌های دیگر باشد، اما به تنهایی برای یادگیری زبان مفید نخواهد بود. چراکه برای هر درس، یک صفحه تمرین وجود دارد که برای یادگیری نیاز به تمرین‌های بیشتری است. بنابراین، این کتاب را در کنار کتاب‌های دیگر می‌توان مطالعه کرد.

آموزش زبان خارجی

2000 کلمه رایج ترکی در متن

از کتاب‌های مهم و جالب در یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌توان به کتاب «2000 کلمه رایج ترکی در متن» (Most Common Turkish Words in Context 2000) اشاره کرد. در ابتدای کتاب، الفبای زبان ترکی استانبولی به صورت کامل توضیح داده شده است و در ادامه، با ۲۰۰۰ لغت پرکاربرد ترکی استانبولی جمله‌هایی برای یادگیری بهتر لغات آورده شده است. مطالعه این کتاب در جمله‌سازی بسیار مفید است.

۲۰۰۰ لغت ضروری ترکی استانبولی که باید یاد بگیرید

برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

برای یادگیری هر مهارت جدیدی نیاز به برنامه‌ریزی و اراده در انجام آن کار داریم. یادگیری هر مهارتی نیازمند تمرین و تکرار روزانه است که زبان هم از این قاعده جدا نیست. جمله‌ کلیشه‌ای «زبان فرار است» در واقع جمله درستی است و اگر شخصی زمانی را برای یادگیری مهارتی صرف کند و برای مدتی هر چند کوتاه، فاصله در یادگیری رخ دهد فرد درصدی از دانش خود را در آن مهارت فراموش می‌کند. کسی نمی‌تواند ادعای تسلط در زبانی را داشته باشد و در عین حال با آن زبان هیچ تعاملی نداشته باشد. زیرا هر شخصی می‌تواند هر زبانی را با برنامه‌ریزی و تمرین روزانه یاد بگیرد.

میزان سختی یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی زبانی پسوندی است و یادگیری این زبان برای ترک زبانان ایرانی بسیار راحت و برای فارسی زبانان کشورمان کمی دشوار است. زبان ترکی استانبولی، طبق تحقیقات انجام شده نسبت به زبان‌های دیگر لاتین، سخت‌تر است، چراکه افراد برای فهم جمله گفته شده به زبان ترکی استانبولی را باید تا انتها گوش دهند و بعد از تحلیل آن پاسخ دهند. اما در زبان‌های دیگر قبل از این‌که جمله تمام شود، فرد می‌تواند جمله را حدس زده و پاسخ را بدهد. دلیل این‌که چرا نمی‌توان این زبان را حدس زد، پسوندی بودن این زبان است و همواره با اضافه یا کم شدن پسوندهایی از کلمه می‌تواند معنای جمله را کاملا تغییر دهد.

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد؟

یکی از سوا‌ل‌های پر تکرار در هنگام یادگیری هر زبانی، مدت زمان طول کشیدن یادگیری زبان مقصد است. طبیعی است که هیچ آموزگاری هم نتواند به این سوال پاسخی دهد. چراکه سطح افراد در زبان مقصد و همچنین توانایی یادگیری زبان در هر شخص متفاوت است. اگر شخصی به شما بگوید که در چند هفته یا در چند ماه می‌تواند به شما زبانی را آموزش دهد، بدانید که جنبه تبلیغاتی دارد و چنین چیزی امکان پذیر نیست.

مثال کوچک این موضوع یادگیری زبان توسط کودکان است که حدود ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد و در ادامه هم با بالاتر رفتن سن آن‌ها، دانش زبانی آن‌ها هم به سطوح بالاتر می‌رود. یادگیری زبانی جدید توسط بزرگسالان نیز به همین شکل است، شما می‌توانید زبانی را در مدت دو سال یاد بگیرید اما برای تسلط در زبان مقصد، به مطالعه و تعامل با افراد بومی در تمام طول عمر نیاز خواهید داشت.

عوامل تاثیرگذار در مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی

یک زبان‌آموز مبتدی، برای یادگیری زبان ترکی استانبولی به‌طور متوسط به یک سال زمان نیاز دارد. اما در مجموع، مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی در افراد به عوامل گوناگونی بستگی دارد:

  • سطح فعلی زبان‌‌آموز
  • سطح زبان مورد نیاز برای یادگیری، به‌طور مثال اگر برای تحصیل در دانشگاه این زبان را یاد می‌گیرید، سطح مورد نیاز دانشگاه‌ها معمولا B2 است. برای کار سطح B1 هم قابل قبول است اما هر چقدر سطح دانش زبانی بالاتر باشد، شانس گرفتن کار بیشتر خواهد بود.
  • تسلط او بر زبان‌های دیگر
  • محل زندگی (در کشور ترکیه زندگی می‌کند یا خیر)
  • مدت زمان و پشتکار زبان‌آموز برای مطالعه
  • میزان تمرین و تکرار
  • استعداد یادگیری زبان‌های خارجی

طبق تحقیقات انجام شده در مؤسسه‌ها و دانشگاه‌هایی که دانشجویان بین‌المللی در آن‌ها به آموزش زبان ترکی استانبولی می‌پردازند، دانشجویان برای یادگیری این زبان به ۱۰۰۰ ساعت آموزشی نیاز دارند. افرادی که زبان مادری آن‌ها زبان انگلیسی است و یا زبان آن‌ها به زبان انگلیسی نزدیکتر است یادگیری زبان ترکی استانبولی برای آن‌ها راحت‌تر است. افرادی که زبان مادری آن‌ها با زبان‌ انگلیسی متفاوت است، یادگیری ترکی استانبولی هم برای آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. طبق تحقیقاتی دیگر که بین افراد ۴۰ ساله انجام شده است، افراد فارسی‌زبان حدود ۱۱۰۰ ساعت آموزشی نیاز دارند تا زبان ترکی استانبولی را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرند. در ادامه، متوسط دوره یادگیری زبان ترکی استانبولی برای سطح‌های مختلف نوشته شده است.

مدت زمان آموزشسطح زبان ترکی استانبولی
۱۰۰ ساعتصفر تا A1
۲۰۰ ساعتA1 تا A۲
۴۰۰ ساعتA۲ تا B۱
۲۰۰ ساعتB1 تا B2
۲۰۰ ساعتB2 تا C1

توجه کنید که جدول فوق، ساعت آموزشیِ مخصوص دوره‌هایی است که دانشگاه‌های ترکیه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی برگذار می‌کنند. آموزشگاه‌ها می‌توانند با ساعت آموزشی مختلف باشند و همچنین متناسب با سطح زبان‌آموز و توانایی او در یادگیری زبان، ممکن است این ساعت‌ها کاهش یا افزایش داشته باشد.

مراحل یادگیری زبان ترکی استانبولی

برای یادگیری هر زبانی چند نکته بسیار مهم وجود دارد که دانستن آن‌ها بسیار کمک‌کننده خواهد بود. در ادامه، این نکات با توضیحات مختصری نوشته شده‌اند.

به پادکست ترکی استانبولی گوش دهید

روزانه حداقل ۱۰ دقیقه از زمان خود را با گوش دادن به پادکست به زبان ترکی استانبولی سپری کنید. یکی از نکات یادگیری هر زبانی گوش دادن است، همانند کودکان سعی کنید که ابتدا مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. زیرا با تقویت مهارت شنیداری، هم با نحوه تلفظ درست کلمه‌ها آشنا می‌شوید هم باعث تقویت مهارت گفتاری خواهد شد.

هر روز متن ترکی استانبولی بخوانید

یکی از روش‌های یادگیری هر زبانی تمرین خواندن است. با خواندن متن‌ها علاوه بر این‌که زبان‌آموز با کلمه‌های جدید آشنا می‌شود، به مرور زمان ساختارهای کلمات و جمله‌ها را نیز یاد می‌گیرد که باعث جمله‌سازی به صورت حرفه‌ای خواهد شد.

به ترکی استانبولی جمله‌سازی کنید

جمله‌سازی با کلمه‌ها باعث یادگیری عمیق آن‌ها می‌شود. برای ثبت کلمه‌ها در حافظه بلند مدت، یکی از راه‌ها جمله‌سازی است. بنابراین سعی کنید روزانه حداقل ۱۰ جمله با کلمه‌هایی که یاد گرفته‌اید جمله بسازید.

به ترکی استانبولی صحبت کنید

یکی از روش‌های یادگیری هر زبانی تلاش برای صحبت کردن از همان ابتدا به زبان مقصد است. دوستی بیابید که او هم در حال یادگیری زبان ترکی استانبولی است یا دوستی از کشور ترکیه بیابید و با او به تمرین بپردازید. از اشتباه کردن به هنگام صحبت کردن نترسید، چراکه همه افراد زمان یادگیری زبانی جدید، مرتکب اشتباه‌های زیادی می‌شوند و این طبیعی‌ترین اتفاق ممکن است. بنابراین، اعتماد بنفستان را از دست ندهید.

از اپلیکیشن‌ استفاده کنید

از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی استفاده کنید. اپلیکیشن‌ها امروزه به یادگیری هر مهارتی بسیار کمک می‌کنند. علاوه بر این‌که باعث صرفه‌جویی در پول می‌شود از هدر رفت زمان، در رفت و آمد به کلاس‌های حضوری هم کمک می‌کند. تنها ایراد این روش از آموزش از دست دادن اراده و تنبلی کردن در آموزش است. در ادامه، چند اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی به همراه لینک وبسایت آن‌ها معرفی شده است.

  • اپلیکیشن «Duolingo» (+)
  • اپلیکیشن «TurkishClass101» (+)
  • اپلیکیشن «Tandem» (+)
  • اپلیکیشن «Pimsleur» (+)
  • اپلیکیشن «Drops» (+)

جمع‌بندی بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی

برای یادگیری هر زبانی اولین چیزی که به ذهن همه می‌رسد، انتخاب کتاب است. کتاب بهترین منبع برای یادگیری است و معمولا از طرف افراد بومی آن زبان تدوین می‌شوند. در این مطلب، چهار نوع از بهترین کتاب‌ آموزش ترکی استانبولی را با مزایا و معایب هر کدام توضیح دادیم. هر کدام از کتاب‌های معرفی شده برای بازه سنی مشخصی تدوین شده‌اند که با توجه به آن و ویژگی‌های مربوط به هر کدام کتاب مناسب خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، در این مطلب، نحوه برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان جدید، میزان سختی زبان ترکی استانبولی، مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان ترکی استانبولی، عوامل تاثیرگذار در یادگیری این زبان و همچنین مراحل یادگیری زبان ترکی استانبولی آموزش داده شد.

بر اساس رای ۱۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
kerimsarigultomerمجله فرادرسlinguajunkie
۱ دیدگاه برای «بهترین کتاب آموزش ترکی استانبولی — ۲۳ کتابی که باید بخوانید»

واقعا مطلب مفیدی بود ممنون از توضیحاتتون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *