بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی — معرفی ۱۳ برنامه مفید و کاربردی

۷۱۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی — معرفی ۱۳ برنامه مفید و کاربردی

با گسترش تکنولوژی در عصر جدید، یادگیری و آموزش نسبت به دوره‌های قبل، بسیار آسان‌تر و راحت‌تر شده است. امروزه فقط با اتصال به اینترنت و استفاده از تلفن هوشمند یا کامپیوتر می‌توان برای هر سوال و ابهامی پاسخ پیدا کرد. در عصر حاضر آموزش رایگان و در دسترس همه است. آموزش زبان یکی از زمینه‌هایی است که ورود تکنولوژی به آن هم کار زبان‌آموز و هم کار آموزگار را آسان کرده است. در این مقاله قصد داریم تا بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی را معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

اپلیکیشن‌ها با هدف برطرف کردن مشکلات موجود در یک زمینه توسط افراد ایجاد می‌شوند. در زمینه آموزش زبان مشکلاتی از قبیل فرهنگ لغت‌های قطور، کتاب‌های آموزشی مختلف و در دسترس نبودن افراد مسلط به زبان مورد نظر برای تمرین مداوم وجود داشت که با ایجاد اپلیکیشن‌ها بیشتر این مشکلات برطرف شده است. در این مقاله، ۱۳ اپلیکیشن معروف برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را معرفی می‌کنیم که در جدول زیر آورده شده‌اند.

ویژگی اپلیکیشننام اپلیکیشنویژگی اپلیکیشننام اپلیکیشن
بهترین در یادگیری عمیقRosetta StoneرایگانDuolingo
تقویت مهارت نوشتاریBusuuتمرین با افراد بومی ترک زبانTandem
بهترین در همه مهارت‌هاBabbelرایگانO-Farsça-Türkçe Sözlük
تقویت مهارت خواندنLingQبهترین پادکست ترکیTurkishClass101
تمرین با افراد بومی ترک زبانitalkiتقویت مهارت گفتاریPimsleur
بهترین در متن نوشتهClozemasterتقویت لغت‌هاDrops
بهترین برای مبتدی‌هاMondly

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش ترکی استانبولی - Duolingo

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری هر زبانی به صورت رایگان برنامه «Duolingo» (+) است. زبان‌آموز با صرف فقط مقدار ناچیزی حجم اینترنت می‌تواند زبان مورد نظر خود مانند زبان ترکی استانبولی را از هر زبانی به صورت کامل و جامع یاد بگیرد. این برنامه دارای لغات و تمامی گرامر‌های زبان ترکی استانبولی است و تنها نکته آزار دهنده آن، نشان‌ دادن تبلیغات در وسط درس می‌تواند باشد.

دولینگو ترکی

بهترین اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی با گفتگو - Tandem

این اپلیکیشن برای برقراری ارتباط و گفتگو طراحی شده است. افراد می‌توانند با ایجاد پروفایل شخصی در اپلیکیشن «Tandem» (+)، با افراد بومی زبان مورد نظر خود صحبت کنند. این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن های رایگان آموزش زبان ترکی استانبولی است. اگر می‌خواهید گواهی سطح زبان از این اپلیکیشن دریافت کنید لازم است نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

اپلیکیشن تاندم برای اموزش ترکی استانبولی

 

اپلیکیشن O-Farsça-Türkçe Sözlük

اپلیکیشن «O-Farsça-Türkçe Sözlük» (+) یک فرهنگ لغت بسیار کاربردی و کامل ترکی استانبولی و فارسی است. در این اپلیکیشن زبان‌آموز می‌تواند معادل کلمات را در هر دو زبان ببیند. لحن این فرهنگ لغت، رسمی است و برای یاد‌گیری زبان ترکی استانبولی به صورت کاربردی و محاوره‌ای مناسب نیست. این برنامه رایگان و نصب آن در هر نوع گوشی هوشمند آسان است.

 

فرهنگ لغت ترکی و فارسی

امروزه با گسترش روابط بین ایران و همسایه‌های ترک زبان، اشتیاق به یادگیری زبان ترکی استانبولی نسبت به گذشته افزایش یافته است. به همین منظور، «فرادرس» اقدام به انتشار آموزش ویدیویی زبان ترکی استانبولی کرده است. فیلم آموزش زبان ترکی - سطح مقدماتی A1 و A2 برای افرادی که قصد یادگیری این زبان را از پایه دارند بسیار مناسب است که لینک آن در ادامه آورده شده است.

اپلیکیشن Pimsleur

این اپلیکیشن برای تقویت مهارت گفتاری بسیار مناسب است. تمامی بخش‌‌ها و آموزش‌های اپلیکیشن «Pimsleur» (+) به صورت صوتی است و با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان مکالمات واقعی و تلفظ درست کلمات را یاد گرفت. یکی از مزیت‌های استفاده از این اپلیکیشن راحتی استفاده از آن در همه موقعیت‌ها به طور مثال در زمان رانندگی یا انجام کار است.

نرم‌افزار «Pimsleur» رایگان نیست و برای خرید حق اشتراک ماهانه یادگیری زبان ترکی استانبولی در آن، باید مبلغی را پرداخت کنید.

برنامه اموزش ترکی

اپلیکیشن Drops

اگر به دنبال یادگیری لغات ترکی در استانبولی هستید می‌توانید از یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی به نام «Drops» (+) استفاده کنید. لغات موجود در این اپلیکیشن کاربردی هستند و یکی از نکات بسیار خوب آن، نمایش انیمیشن‌هایی است که برای هر لغت طراحی شده است. وجود انیمیشن در یادگیری لغات بسیار مفید است. در این اپلیکیشن زبان‌آموز با انجام بازی و فعالیت‌های مختلف، زبان مورد نظر خود را یاد می‌گیرد. این اپلیکیشن رایگان نیست و برای خرید حق اشتراک این برنامه باید ماهانه مبلغی را پرداخت کنید.

اپلیکیشن دراپس اموزش ترکی

اپلیکیشن Mondly

اگر به تازگی یادگیری زبان ترکی استانبولی را شروع کردید، یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی که می‌توانید تهیه کنید اپلیکیشن «Monday» (+) است. در این اپلیکیشن تمامی درس‌ها توضیحات آسان و کوتاهی دارند و با کمک آن می‌توان کلمات و دستور زبان مورد نیاز برای زندگی روزمره را آموخت. یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه نبود قانون، برای طی مرحله به مرحله درس‌ها است و شما می‌توانید هر درسی را با هر ترتیب دلخواه آموزش ببینید. این اپلیکیشن، حق اشتراک دارد و با پرداخت آن به صورت ماهانه می‌توانید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید.

برنامه ماندلی برای اموزش ترکی

 

زبان ترکی آذربایجانی، ترکمنی و ترکی استانبولی از یک خانواده هستند. به همین خاطر افراد ترک زبان ایران، با کمی تلاش و مطالعه می‌توانند زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرند. مجموعه «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش زبان ترکی - ویژه ترک زبانان کرده است. لینک این فیلم آموزشی در ادامه آورده شده است.

 

اپلیکیشن Rosetta Stone

این برنامه یکی از قدیمی‌ترین‌ها در عرصه زبان و یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی است. شرکت «Rosetta Stone» از سال‌ ۱۹۹۰ کار خود را شروع کرده است. این شرکت پویا همیشه به دنبال نوآوری بوده و به همین دلیل سال‌ها است که به کار خود ادامه می‌دهد. اپلیکیشن «Rosetta Stone» (+) درس‌ها را آنقدر جذاب تدریس می‌کند که زبان‌آموز جذب اپلیکیشن می‌شود. «Rosetta Stone» واژه‌ها و دستور زبان را با استفاده از تصویر یاد می‌دهد و با کمک آن می‌توان به سطح قابل توجهی در زبان مورد نظر رسید.

تکرار مداوم لغت‌ها باعث یادگیری عمیق آن‌ها می‌شود. یکی از نکات قوت این اپلیکیشن آموزش فکر کردن به زبان هدف است که باعث می‌شود راحت‌تر صحبت کنید و با انجام فعالیت‌های تعاملی از فراموش شدن لغات جدید جلوگیری کنید. این اپلیکیشن رایگان نیست و استفاده از آن نیازمند خرید حق اشتراک است.

برنامه یادگیری زبان ترکی

اپلیکیشن TurkishClass101

اپلیکیشن «TurkishClass101» (+) بهترین انتخاب برای گوش دادن به پادکست جهت یادگیری زبان ترکی استانبولی است. روش آموزش این اپلیکیشن، به صورت یادگیری سنتی است و هر شخصی در هر موقعیتی می‌تواند با آن به آموزش زبان بپردازد. به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی، در این برنامه درباره هر موضوعی می‌توانید پادکست پیدا کنید.

علاوه بر درس‌های صوتی، در اپلیکیشن «TurkishClass101» می‌توانید برای بهبود همه مهارت‌های خود، فیلم تماشا کنید و متن‌های متنوعی بخوانید. در این اپلیکیشن هزاران درس وجود دارد که با انتخاب هر کدام می‌توانید به راحتی یادگیری ترکی را شروع کنید.

اپلیکیشن «TurkishClass101» هر هفته درس‌های جدید ارائه می‌دهد و با توجه به قیمت خرید ماهیانه، یکی از با ارزش‌ترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی است. اگر فقط آموزش‌های رایگان هفتگی را می‌خواهید، ثبت نام در سایت اپلیکیشن کافی است. اما اگر می‌خواهید از تمامی امکانات آن برخوردار شوید، لازم است با پرداخت مبلغی مشخص، یادگیری خود را ادامه دهید.

اپلیکیشن اموزش زبان

اپلیکیشن Busuu

برای یادگیری زبان ترکی استانبولی به صورت خودخوان، منابع بسیار زیادی وجود دارد که اپلیکیشن «Busuu» (+) یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. در یادگیری این زبان، یکی از چالش‌های اساسی، نوشتن متن به زبان ترکی استانبولی است. این اپلیکیشن به زبا‌ن‌آموز یک دوره کامل یادگیری زبان ترکی و فرصت نوشتن را ارائه می‌دهد.

از دیگر مزیت‌های استفاده از اپلیکیشن «Busuu» می‌توان به امکان ارسال فایل نوشتاری و گفتاری به افراد بومی (ترک زبانان) و دریافت نتیجه آن اشاره کرد. افراد بومی فایل‌های ارسالی شما را بررسی می‌کنند و اشتباهات آن‌ها را به شما ارسال می‌کنند. در نهایت این اپلیکیشن با ارائه گواهی پایان دوره، سطح زبان‌آموز را مشخص می‌کند. برای خرید حق اشتراک این اپلیکیشن باید ماهانه مبلغی را پرداخت کرد.

اپلیکیشن بوسو برای ترکی

Babbel - بهترین و جامع‌ترین اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی

اپلیکیشن «Babbel» (+) یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی است. این اپلیکیشن همه مهارت‌های زبان شامل مهارت‌های شنیداری، گفتاری، نوشتاری، خواندن و دستور زبان را آموزش می‌دهد. اپلیکیشن «Babbel» توسط افراد مجرب طراحی شده است و صرفا ترجمه یا رو نوشت از آموزش‌های دیگران نیست.

در این اپلیکیشن تمامی آموزش‌ها به صورت ساده، جامع و کوتاه تدریس شده است تا افراد در هر مکان و تحت هر شرایطی بدون خستگی به یادگیری ادامه دهند. علاوه بر آموزش زبان در این اپلیکیشن، زبان‌آموز می‌تواند فرهنگ کشور ترکیه را نیز یاد بگیرد. کار با این اپلیکیشن بسیار آسان است اما ماهانه بابت خرید حق اشتراک آن باید هزینه کرد.

بهترین اپلیکیشن های اموزش ترکی

اپلیکیشن LingQ

برنامه «LingQ» (+) یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی برای تقویت مهارت خواندن است. «خواندن» به زبان دیگر همیشه در ابتدای یادگیری یک زبان سخت و خسته کننده است ولی در دراز مدت، باعث یادگیری بهتر زبان هدف می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه امکان ایجاد فلش‌کارت و لیست لغات به هنگام مطالعه متن‌ها است. برای داشتن این برنامه بسیار کاربردی، با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه می‌توانید یادگیری زبان مورد نظر خود را ادامه دهید.

آموزش ترکی با اپلیکیشن

italki - بهترین اپلیکیشن آموزش خصوصی ترکی استانبولی

اپلیکیشن «italki» (+) یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها در سراسر جهان است که زبان‌آموزان و معلم‌ها را در این پلتفرم گرد هم آورده است. یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن امکان انتخاب معلم توسط خود فرد است. تعداد معلم‌ها در این برنامه آنقدر زیاد است که برای هر بودجه‌ای و هر سطحی می‌توان فرد مناسب را پیدا کرد. درس‌ها در این اپلیکیشن انعطاف‌پذیر هستند و زبان‌آموزان می‌توانند هر درسی را انتخاب و مطالعه کنند. بعضی از معلم‌ها همچنین بسته‌هایی را ارائه می‌دهند که کمک شایانی به پیشرفت در یک زمینه خاص می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این برنامه، امکان گفتگو با افراد بومی زبان است که به یادگیری بهتر زبان کمک می‌کند. همچنین این برنامه دوره‌های آموزشی با تخفیف نیز ارائه می‌دهد. برای شرکت در کلاس‌های زبان ترکی استانبولی در این برنامه قیمت‌های مختلفی وجود دارد که با کمی تحقیق کلاس‌هایی با هزینه‌های پایین نیز خواهید یافت. توجه کنید که هزینه‌ها برای یک ساعت تدریس است.

italki - بهترین اپلیکیشن آموزش خصوصی ترکی 

اپلیکیشن Clozemaster

اپلیکیشن «Clozemaster» (+) برای یادگیری لغات در متن، بسیار کاربردی است. این برنامه مانند برنامه های دیگر، فعالیت‌های پیچیده یا بازی های زیادی ندارد اما در عوض برای درک معنی درست کلمات، هزاران جمله در این اپلیکیشن نوشته شده است. همچنین این اپلیکیشن تمرین‌هایی برای زبان‌آموزان دارد که با استفاده از آن‌ها دایره لغات زبان‌آموز را به چالش می‌کشد. با این روش کلمات و دستور زبان به آرامی ولی عمیق یاد گرفته می‌شود.

علاوه بر این، اپلیکیشن «Clozemaster» از دسته‌بندی لغات برای آموزش با کارایی بیشتر استفاده می‌کند. این اپلیکیشن رایگان است اما اگر بخواهید از تمامی امکانات برخوردار شوید باید اشتراک ماهانه و سالانه آن را خریداری کنید. توصیه ما استفاده از نسخه رایگان این اپلیکیشن برای یادگیری زبان ترکی استانبولی است چون آموزش‌های رایگان تمامی سطوح را دربرمی‌گیرد. با توجه به ویژگی‌های مثبت ذکر شده، اپلیکیشن «Clozemaster» را می‌توان به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی معرفی کرد.

بهترین اپلیکیشن آموزش ترکی

آموزش زبان ترکی - سطح مقدماتی A1 و A2

آموزش زبان ترکی - سطح مقدماتی A1 و A2

یکی از نکاتی که باعث یادگیری بهتر هر زبانی می‌شود، تمرین و تکرار مداوم آموخته‌هاست. وجود فیلم‌های آموزشی به ما کمک می‌کند که آموخته‌هایمان را به صورت مداوم مرور کنیم. امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان ترکی استانبولی هستند که به همین منظور «فرادرس» فیلم آموزش زبان ترکی - سطح مقدماتی A1 و A2 را برای زبان‌آموزان تدوین کرده است.

فیلم آموزش زبان ترکی - سطح مقدماتی A1 و A2 در ۶ ساعت و ۱۵ دقیقه تدوین شده است. در درس اول با حروف الفبا، تاریخچه و هم‌خانواده‌های زبان ترکی آشنا خواهید شد. در بخش‌های بعدی این آموزش، انواع ضمیرها در ترکی استانبولی، پسوندهای جمع بستن، قانون هماهنگی مصوت‌ها و انواع اسم‌ها در ترکی استانبولی در ترکی استانبولی تدریس شده است.

در درس‌های هشتم تا دوازدهم، صرف فعل در زمان‌های مختلف حال استمراری، زمان گذشته، زمان آینده ساده در ترکی استانبولی و نحوه منفی کردن آ‌ن‌ها آموزش داده شده است. در درس‌های آخر، کلمه‌های پرکاربرد در ترکی استانبولی مربوط به اعضای بدن، رنگ‌ها، اندازه و مکان، خانواده و اسم‌های میوه‌ها، سبزیجات و حیوان‌ها بررسی شده است.

جمع‌بندی بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی

امروزه با گسترش تکنولوژی برنامه‌های زیادی برای آموزش زبان وجود دارد. استفاده از اپلیکیشن‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان است، زیرا آن‌ها راه‌های مختلفی را برای تمرین و آموختن ارائه می‌دهند. در این مقاله بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی را معرفی کردیم. برنامه‌هایی مانند «italki» به شما امکان می‌دهند که با ترک‌های بومی صحبت کنید، در حالی که برنامه‌هایی مانند «Babbel» و «Busuu» می‌توانند به شما در ایجاد یک پایه محکم در دستور زبان و فرهنگ کمک کنند.

ناگفته نماند که مجله «فرادرس»، با ارائه آموزش‌‌های رایگان همراه زبان‌آموزان در یادگیری زبان ترکی استانبولی است. تمامی مباحث مربوط به دستور زبان، وجه امری در ترکی استانبولی و وجه اجباری، زمان گسترده یا زمان حال ساده، گذشته معین (ساده) و گذشته نامعین در ترکی استانبولی (ماضی نقلی) و غیره به صورت رایگان و کامل به همراه مثال‌های کاربردی در این مجله آموزش داده شده است. همچنین مباحث دیگری مثل حروف اضافه به ترکی استانبولی و قانون هماهنگی حروف در ترکی استانبولی که از اصلی‌ترین و آسانترین بخش‌های دستور زبان ترکی استانبولی هستند در این مجله بررسی شده‌اند.

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرسlangoly
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *