قالب بندی پیغام های واتس اپ — راهنمای کاربردی

۶۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
قالب بندی پیغام های واتس اپ — راهنمای کاربردی

ممکن است با مواردی مواجه شده باشید که بخواهید مقداری تأکید روی برخی کلمات در پیام‌های واتس اپ خود اضافه کنید. اگر کاربر اپلیکیشن واتس اپ هستید، می‌توانید چهار نوع تأکید به صورت «درون‌خطی» (inline) و یا از طریق منوهای این اپلیکیشن روی متن اعمال کنید. در این مقاله به بررسی انواع قالب بندی پیغام های واتس اپ می‌پردازیم. برای یادگیری سایر ترفندهای واتساپ و همینطور تنظیمات قابلیت‌‌های آن می‌توانید به مطلب آموزش واتساپ مجله فرادرس مراجعه کنید.

انواع قالب‌بندی‌هایی که می‌توان روی پیام‌های واتس اپ اعمال کرد شامل گزینه‌های «درشت» (bold)، «کج» (italic)، «خط میانی» (strikethrough) و فونت «تک فاصله‌ای» (monospacing) می‌شود. برای اعمال دستی قالب‌بندی باید کاراکترهای معینی را اطراف کلمه‌ای که می‌خواهید قالب‌بندی روی آن اعمال شود قرار دهید.

برای مشاهده نمونه‌هایی از این موضوع به راهنمای زیر مراجعه کنید:

  • درشت: یک ستاره در طرفین کلمه قرار دهید. (مثال: *bold*)
  • کج: یک کاراکتر زیرخط در طرفین کلمه قرار دهید. (مثال: _italic_)
  • خط میانی: یک کاراکتر مد در طرفین کلمه قرار دهید. (مثال: ~strikethrough~)
  • تک فاصله‌ای: سه کاراکتر بک تیک (back tick) در طرفین کلمه قرار دهید. (مثال: ```monospace```)

زمانی که پیام را ارسال می‌کنید، متن با قالب‌بندی انتخابی نمایش پیدا می‌کند و در اصل می‌توانید خروجی مواردی که در بالا اشاره کردیم را در تصویر زیر مشاهده کنید.

 قالب بندی پیام های واتسپ

اگر در تایپ کردن مهارت زیادی ندارید، به خصوص چون کاراکتر بک‌تیک غالباً در منوهای کیبوردهای گوشی پنهان شده است، می‌توانید از منوی قالب‌بندی داخلی واتس اپ نیز بهره بگیرید.

با فشردن طولانی روی پیام می‌توانید منوی قالب‌بندی را ظاهر کنید. در مورد اندروید گزینه Bold از قبل پدیدار است. برای دسترسی به گزینه‌های دیگر روی منوی سه‌نقطه سمت راست یا گزینه BIU در منوی iPhone کلیک کنید.

 قالب بندی پیام های واتسپ

بدین ترتیب گزینه‌های قالب‌بندی پیغام در واتس اپ ظاهر می‌شوند که می‌توانید از میان آن‌ها مواردی را انتخاب کنید:

 قالب بندی پیام های واتسپ

گزینه‌های قالب‌بندی مطلوب خود را انتخاب کنید. ما قصد داریم گزینه فونت تک فاصله‌ای را انتخاب کنیم و علائم سجاوندی مربوطه به صورت خودکار اضافه خواهند شد.

 قالب بندی پیام های واتسپ

با زدن دکمه ارسال که شبیه فلش است، پیام ارسال می‌شود و قالب‌بندی منتخب نیز روی آن اعمال خواهد شد؛ به علاوه می‌توانید با ترکیب گزینه‌های مختلف به جز «تک فاصله‌ای»، چندین قالب‌بندی روی یک پیام اعمال کنید.

 قالب بندی پیام های واتسپ

ناگفته نماند گزینه قالب‌بندی تک فاصله‌ای از این قاعده ترکیبی مستثنا است؛ همچنین از این امکانات می‌توانید در واتساپ وب نیز استفاده کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *