۱۱ وب‌سایت برای دانلود رایگان عکس

۴۵۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۱ وب‌سایت برای دانلود رایگان عکس

عکس

997696

پیدا کردن مجموعه‌ای آنلاین از عکس‌های با کیفیت، در دسترس و رایگان، به دغدغه روزانه اکثر وبلاگ نویسان تبدیل شده است. نوشتن یک مقاله، از انتخاب موضوع گرفته تا جمع‌آوری مطالب مورد نیاز و حتی گاهی ترجمه منابع از زبانی دیگر، زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. گاهی تمام زحمت و زمانی که صرف نوشتن و تدوین یک مقاله شده با انتخاب عکسی مبهم یا بی‌ارتباط با نوشته، نابود می‌شود.

وبلاگ نویسان، ساعت‌های زیادی را در اینترنت صرف پیدا کردن عکس مناسب و مرتبط با نوشته خود می‌کنند. نویسندگان زیرک و توانا با تهیه «دایرکتوری» (Directory) یا فهرستی از مجموعه عکس‌های مفید، مناسب و با کیفیت، این مسیر را دور می‌زنند. با تهیه این مجموعه، امکان دسترسی آسان و سریع به تصاویر با کیفیتی که کاملا با مقاله شما کاملا هماهنگ هستند را پیدا می‌کنید؛ عکس‌هایی که به متنتان معنا می‌بخشند، پیام آن را آشکار می‌سازند و به اندازه چندین ساعت در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کنند. در این مقاله با ارائه فهرست به نسبت جامعی از بهترین وب‌سایت‌های عکس رایگان، به شما در پیدا کردن بهترین تصاویر، کمک می‌کنیم.

1. وب‌سایت Picjumbo.com

وب‌سایت Picjumbo.com

نکته بسیار مثبت در مورد وب‌سایت Picjumbo.com نداشتن هیچ محدودیتی در استفاده از عکس‌ها است. در این سایت مجبور به تحمل تبلیغ‌های سرسام‌آور یا دادن امتیاز به نویسنده نیستید. عکس‌های جدید هر روز بارگذاری و با توجه به موضوعشان سازماندهی می‌شوند. در Picjumbo.com، عکس‌های فوق‌العاده‌ای با موضوع‌های بسیار متنوع و با کیفیت بالا پیدا می‌کنید. جاده، غذا، تکنولوژی، کسب و کار و طبیعت، نمونه‌هایی از موضوع‌های پرداخته شده در این سایت هستند.

2. وب‌سایت Pexels.com

وب‌سایت Pexels.com

سایت Pexels.com، یکی از بزرگ‌ترین دایرکتوری‌های تصاویر رایگان است. در واقع این سایت، عکس‌های زیادی را از وب‌سایت‌های عکس رایگان جمع‌آوری کرده و در مجموعه خود قرار داده است. بنابراین اگر عجله دارید، این سایت گزینه خوب و کاملا مناسبی به نظر می‌رسد.

3. وب‌سایت Unsplash.com

وب‌سایت Unsplash.com

Unsplash.com، سایت کوچک ساخته شده در «پلتفرم تامبلر» است. در این سایت، هر 10 روز یک‌بار 10 عکس خیلی عالی آپلود می‌شوند. بدون نیاز به ثبت‌نام می‌توانید از این عکس‌ها استفاده کنید. با «مشترک شدن» (Subscribe) در این وب‌سایت، جدیدترین عکس‌ها را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

4. وب‌سایت Flickr.com

وب‌سایت Flickr.com

در سایت Flickr.com با مجموعه بزرگی از عکس‌های با کیفیت رو‌به‌رو می‌شوید. فلیکر امتیازهای خاصی را برای کاربرانش در نظر گرفته است؛ به عنوان مثال، کاربران می‌توانند عکس مورد نظرشان را ویرایش، ذخیره و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در وب‌سایت Flickr.com توصیه می‌شود که کاربران به هنگام استفاده از عکس‌ها در وبلاگ خود، آن را به فلیکر «لینک» (Link) دهند. در صورت تمایل برای استفاده از تمام گزینه‌های پیشنهادی سایت، چاره‌ای به جز ثبت‌نام در آن ندارید.

5. وب‌سایت FreePhotosBank.com

وب‌سایت FreePhotosBank.com

FreePhotosBank.com  سایتی است که در آن به راحتی و بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری می‌توانید عکس‌های موردعلاقه‌تان را دانلود کنید. در این سایت، بیشتر به موضوع‌هایی مانند تصاویر انتزاعی، معماری، منظره، طبیعت، تصاویر پس‌زمینه و الگوها پرداخته شده است.

6. وب‌سایت FreeMediaGoo.com

وب‌سایت FreeMediaGoo.com

در FreeMediaGoo.com می‌توانید به عکس دلخواه خود، امتیاز بدهید اما اجباری برای این کار وجود ندارد. در این سایت، تصاویر پس‌زمینه با کیفیت بسیار بالایی نمایش داده می‌شوند. تصاویر در FreeMediaGoo.com از نظر موضوع، محدودیتی ندارند.

7. وب‌سایت Creative Commons Search

وب‌سایت Creative Commons Search

سایت Creative Commons Search در واقع ابزاری آنلاین و یک موتور جست‌وجوی تصاویر است؛ می‌توانید در میان منابعی که قابل اشتراک‌گذاری، ویرایش و ذخیره‌سازی مجدد هستند جست‌وجوی جانانه‌ای انجام دهید. تصاویر موجود در این سایت قابلیت استفاده در محتوای تجاری را نیز دارند. برای استفاده از خدمات وب‌سایت Creative Commons Search، نیازی به ثبت‌نام ندارید.

8. وب‌سایت Picsearch.com

وب‌سایت Picsearch.com

سایت Picsearch.com موتور جست‌وجوی بسیار مناسبی برای کسانی است که واقعا نمی‌دانند به دنبال چه چیزی هستند. در این سایت تصاویر بسیار با کیفیت، توسط خود کاربران و با توجه به قوانین «کرییتیو کامنز» ارسال می‌شوند. Picsearch.com با فهرست کردن صفحه‌ها به شما در پیدا کردن عکس‌های موردنیازتان کمک می‌کند.

مفهوم کرییتیو کامنز: «کرییتیو کامنز» (Creative Commons) به معنی «مشترکات خلاقانه»، سازمانی است که چند پروانه حق تکثیر با عنوان پروانه‌های کرییتیو کامنز منتشر کرده است. بنابراین در سایتی که این مجوز وجود داشته باشد، کاربران، مجاز به استفاده آزادانه از تمام محتوای موجود هستند. مالکان آثار دیجیتالی با استفاده از مجوزهای انتشار کرییتیو کامنز، علاوه بر تعیین حقوق محفوظ خودشان، قادر به مشخص کردن حق کاربران به عنوان دریافت کنندگان این آثار نیز هستند.

9. وب‌سایت Gratisography.com

وب‌سایت Gratisography.com

 Gratisography.com سایتی پویا، جذاب و پر از ایده‌های جالب است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به عکس‌های با کیفیت، بدون محدودیت در استفاده، ویرایش و به اشتراک‌گذاری اهمیت زیادی می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این وب‌گاه بزنید. تصاویر این سایت توسط «‌رایان مک گوری‌» (Ryan McGuire) که یک متخصص فناوری اطلاعات، طراح وب، عکاس و مجسمه‌ساز است گرفته شده‌اند. عکس زیر - که تصویر خود رایان مک گوری است - نمونه‌ای از کارهای این هنرمند است.

Ryan McGuire

10. وب‌سایت Sxc.hu

 وب‌سایت Sxc.hu

در سایت Sxc.hu انواع بسیار متنوعی از محدودیت‌ها گریبان ‌گیر کاربران سایت می‌شوند. با این وجود، Sxc.hu طیف گسترده‌ای از موضوع‌های عکاسی را پوشش می‌دهد. به زبان ساده‌تر، برای هر آنچه که فکرش را بکنید در Sxc.hu تصویری وجود دارد. این سایت از قابلیت به اشتراک‌گذاری عکس، پشتیبانی می‌کند. با وجود موتور جست‌وجوی داخلی سایت، پیدا کردن تصویر مورد نظرتان بسیار سریع و ساده رخ می‌دهد.

11. وب‌سایت GettyImages

وب‌سایت GettyImages

سایت GettyImages از بزرگ‌ترین سایت‌های اینترنتی حال حاضر است که مجموعه بسیار عظیمی از تصاویر رایگان را به کاربران جهان ارائه می‌دهد. در این سایت ماهانه چیزی حدود 35 میلیون عکس، آپلود می‌شود. در پشت این مجموعه، افراد بسیار زیادی وجود دارند که از هر موضوعی که فکرش را بکنید در حال عکاسی هستند.

نفوذ به ذهن مخاطبان سایت

ذهن انسان به گونه‌ای تنظیم شده که اطلاعات تصویری را بسیار سریع‌تر از متن‌های نوشته شده درک می‌کند. استفاده از عکس‌های مناسب که منظور نوشته شما را در کسری از ثانیه به مخاطب انتقال می‌دهند، درست به اندازه نوشتن مقاله‌ها اهمیت دارند. سایت‌های معرفی شده در این مقاله، با «رابط کاربری» (User Interface) نسبتا مناسب و بانک اطلاعاتی بسیار غنی خود، کار وبلاگ نویسان را بسیار آسان کرده‌اند. اگر در هنگام نوشتن مقاله‌های خود، این سایت‌ها را جایگزین یک جست‌وجوی ساده در گوگل کنید، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه، کیفیت کار خود را بسیار بالا می‌برید.

اگر مطلب بالا برای شما مفید بوده است و تمایل دارید در این زمینه آگاهی بیشتری کسب کنید، شاید آموزش‌هایی که در زیر آمده‌اند برای‌تان کاربردی باشند.

^^

منبع

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
jeffbullas
۱ دیدگاه برای «۱۱ وب‌سایت برای دانلود رایگان عکس»
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *