کارگزاری اقتصاد بیدار | فرصت های شغلی و استخدام اقتصاد بیدار + منابع آموزش و آزمون استخدام

۱۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ شهریور ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
کارگزاری اقتصاد بیدار | فرصت های شغلی و استخدام اقتصاد بیدار + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار می‌پردازیم. کارگزاری اقتصاد بیدار یکی از کارگزاری‌های فعال در حوزه بورس است که محصولات و خدماتی از قبیل بسترهای معاملاتی، آموزش بورس، مشاوره سرمایه‌گذاری، پذیرش شرکت‌ها در بورس و سامانه‌های معاملاتی مدرن را به مشتریان ارائه می‌دهد. در ادامه، با کارگزاری اقتصاد بیدار و فرصت‌های شغلی آن آشنا خواهید شد.

تاریخچه کوتاه کارگزاری اقتصاد بیدار

تاریخچه اقتصاد بیدار

کارگزاری اقتصاد بیدار در سال ۱۳۸۳ در اداره ثبت شرکت‌ها در تهران ثبت شد و از همان زمان فعالیت خود را شروع کرد. در حال حاضر سرمایه این شرکت ۲۲ میلیارد ریال است. کارگزاری اقتصاد بیدار، به عنوان کارگزار رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، موفق به کسب رتبه الف شده است. از دستاوردهای این کارگزاری در سال‌های فعالیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب رتبه الف از سازمان بورس اوراق بهادار در همه زمینه‌های فعالیت
  • انتخاب به عنوان کارگزار بورس کالا برای راه‌اندازی معاملات گواهی سبز و کالایی
  • راه‌اندازی اولین اتاق معاملات اوراق بهادار در ایران
  • یکی از مؤسسان بورس کالای کشاورزی و افتتاح‌کننده اولین تالار ویژه کالایی
  • همکاری بلندمدت با بزرگ‌ترین فعالان حقوقی بازار اوراق بهادار و کالا

محصولات و خدمات کارگزاری اقتصاد بیدار

کارگزاری اقتصاد بیدار خدمات متنوعی را در حوزه بورس و اوراق بهادار ارائه می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

معاملات اوراق، کالا و انرژی

کارگزاری اقتصاد بیدار با جذب مشتریان حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه جایگاه مناسب و سهم قابل قبولی را در معاملات بورس اوراق بهادار تهران به خود اختصاص داده است و ارزش معاملات صورت گرفته در پلتفرم‌های آن همواره جزو کارگزاران برتر بازار بورس اوراق بهادار تهران بوده است.

کارگزاری اقتصاد بیدار، با توجه به دریافت تمام مجوزهای لازم از سازمان بورس، این امکان را برای مشتریان ایجاد کرده تا پس از دریافت کد معاملاتی، بتوانند خرید و فروش سهام خود را به راحتی و با سه روش آنلاین، آفلاین و مراجعه حضوری به کارگزاری انجام دهند. همچنین، کارگزاری امکاناتی را برای مشتریان به وجود آورده تا بتوانند بر اساس عملکرد معاملاتی خود از مزایا و خدماتی که در باشگاه مشتریان جهت وفادارسازی و افزایش رضایت مشتریان ایجاد شده است، بهره مند گردند.

خدمات اقتصاد بیدار

کارگزاری اقتصاد بیدار در راستای تمرکز بر روی نیازهای سرمایه‌گذاران، سامانه‌های معاملاتی خود را با تکیه بر شناخت بازار سرمایه و نیاز کاربران، در نسخه‌های وب و موبایلی به گونه‌ای طراحی کرده تا مشتریان به راحتی بتوانند در هر مکانی که حضور دارند، فقط با استفاده از یک لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن همراه خود در بازار فعال باشند.

آموزش کاربردی بورس

فعالان بازار باید قبل از هر اقدامی بر روی آموزش خود سرمایه‌گذاری کنند. حتی افرادی که قصد سرمایه‌گذرای غیرمستقیم را دارند، بهتر است با مفاهیم بورس آشنا باشند. بُعد دیگر ضرورت آموزش بورس، به تأثیر سرمایه‌گذاران بر وضعیت بازار مرتبط می‌شود. قیمت‌ها در بازار تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا است و رفتار هیجانی و ناآگاهانه افراد در این بازار، می‌تواند به همه سرمایه‌گذاران آسیب برساند.

کارگزاری اقتصاد بیدار با طراحی انواع کلاس‌های آموزشی از مقدماتی تا پیشرفته از ابتدا تا انتهای این مسیر با متقاضیان خواهد بود و امکان یادگیری هر آنچه نیاز است در مورد موفقیت در بازار سرمایه فرا گرفته شود را گام به گام برای آن‌ها فراهم کرده است.

سرمایه‌گذاری در بورس

برای کسب سود از بازار سرمایه لازم نیست سرمایه‌گذاران معامله‌گر حرفه‌ای باشید. در کارگزاری اقتصاد بیدار افراد حرفه‌ای کار را برای سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند. در صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد بیدار امکان صدور و ابطال واحدها به‌ صورت آنلاین وجود دارد. این امر موجب می‌شود تا صندوق‌ها نقدشوندگی بسیار بالایی نیز داشته باشند. کارگزاری اقتصاد بیدار تاکنون دو نوع صندوق سرمایه‌گذاری از نوع ETF را در کارنامه مالی خود به ثبت رسانده است: صندوق ارزش آفرین بیدار و صندوق سپر سرمایه بیدار.

صندوق ارزش آفرین بیدار

با سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی ارزش آفرین بیدار، سرمایه مشتریان در کنار دارایی سایر سرمایه‌گذاران توسط گروهی از متخصصان بورس، در سهم‌های ارزنده سرمایه‌گذاری می‌شود. موضوع فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار از جمله سهام، حق تقدم سهام و ابزارهای مشتقه، اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی سپرده بانکی و سپرده کالایی است. بازده صندوق ارزش به صورت روزشمار محاسبه می‌شود. مشتریان می‌توانند این بازده را هر روز در سامانه معاملاتی خود مشاهده کنند و به ‌صورت آنلاین و روزانه خرید و فروش واحدهای صندوق را انجام دهید.

صندوق ارزش آفرین بیدار

صندوق سپر سرمایه بیدار

صندوق سپر، از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت است. مشتریان با سرمایه‌گذاری در صندوق سپر سرمایه بیدار، راهکاری کم‌ریسک با سود روزشمار را انتخاب می‌کنند. کسانی که در گذشته به سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی و موارد کم‌ریسک علاقه داشته‌اند، می‌توانند سرمایه‌گذاری در صندوق سپر را به‌ عنوان گزینه‌ای با سودآوری بیشتر انتخاب کنند. ویژگی دیگر صندوق سپر قابلیت نقدشوندگی آن است، به‌ گونه‌ای که هر وقت سرمایه‌گذار تصمیم بگیرد، می‌تواند واحدهای صندوق خود را بفروشد و بدین ترتیب بخشی یا همه سرمایه خود را از صندوق خارج کند.

صندوق سپر سرمایه بیدار

پذیرش شرکت‌ها در بورس

شرکت‌ها با توجه به تفاوت‌هایی از جمله اندازه شرکت، جمع دارایی‌ها، میزان سودآوری، تعداد سهامداران و… در شرکت بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران پذیرش می‌شوند.

خدماتی که مشاور پذیرش کارگزاری اقتصاد بیدار در راستای پذیرش شرکت‌ها انجام می‌دهد، به شرح زیر است:

  1. ارائه مشاوره به متقاضی در خصوص فرایند پذیرش به منظور انطباق وضعیت آن با مقررات
  2. سنجش میزان آمادگی متقاضی برای پذیرش در بورس/فرابورس
  3. اراسه مدارک و اطلاعات درخواستی به بورس/فرابورس به نمایندگی متقاضی در فرایند پذیرش و انجام پیگیری‌های مربوطه مطابق با مقررات
  4. مشاوره و تهیه امیدنامه/طرح تجاری متقاضی منطبق با استانداردهای سازمان بورس/فرابورس
  5. مشاوره در جهت تبدیل هویت حقوقی متقاضی از سهامی خاص به سهامی عام
  6. مشاوره جهت ثبت متقاضی نزد سازمان مطابق قانون
  7. انجام اقدامات لازم به‌ منظور درج نام متقاضی در فهرست نرخ‌های بورس/فرابورس
  8. ارائه مشاوره به متقاضی جهت معارفه متقاضی در بازار سرمایه
  9. انجام مراحل ثبت، انتشار و عرضه اوراق بهادار و تکمیل مستندات مربوط به انجام فرایندهای آن نزد مراجع قانونی

اقتصاد بیدار

همچنین، خدماتی که مشاور عرضه کارگزاری اقتصاد بیدار در راستای عرضه سهام شرکت‌ها انجام می‌دهد، عبارتند از:

  1. بررسی برنامه یا طرح موضوع تأمین مالی ناشر
  2. ارائه مشاوره در خصوص قوانین و مقررات عرضه اوراق بهادار و تکالیف قانونی ناشر
  3. ارائه راهنمایی‌های لازم جهت تهیه گزارش توجیحی
  4. تهیه بیانیه ثبت یا درخواست معافیت از ثبت اوراق بهادار در دست انتشار
  5. نمایندگی قانونی ناشر نزد مراجع ذی‌صلاح به منظور پیگیری مراحل قانونی انتشار اوراق بهادار
  6. انجام مطالعات بازاریابی اوراق بهادار در دست انتشار و ارائه مشاوره به ناشر در خصوص میزان انتشار اوراق بهادار، شرایط انتشار، نحوه فروش یا پذیره‌نویسی اوراق، زمان‌بندی انتشار و عرضه اوراق بهادار و راهنمایی ناشر در انتخاب عامل مناسب برای عرضه اوراق بهادار
  7. بازاریابی و فروش اوراق بهادار
  8. تعیین قیمت فروش یا پذیره‌نویسی

سامانه های معاملاتی مدرن

کارگزاری اقتصاد بیدار برای راحتی مشتریان خود، معاملات را در قالب سه سامانه تسهیل کرده است. این سامانه‌ها عبارتند از:‌

  • سامانه آنلاین اکسیر
  • سامانه آنلاین قدیم
  • سامانه آفلاین

موقعیت های شغلی و استخدام در کارگزاری اقتصاد بیدار + معرفی منابع آموزشی

همان‌گونه که دیدیم، کارگزاری اقتصاد بیدار، به عنوان یکی از شرکت‌های فعال و پیشرو در بازار سرمایه، همواره خدمات و محصولاتی ارائه می‌دهد که برای آماده‌سازی آن‌ها نیازمند تخصص‌های مختلفی در حوزه برنامه‌نویسی است.

در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را آورده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی کارگزاری اقتصاد بیدار در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام در کارگزاری اقتصاد بیدار

استخدام برنامه‌نویس اندروید در کارگزاری اقتصاد بیدار

برنامه‌نویس اندروید کسی است که برنامه‌ها را برای دستگاه‌های همراه مانند تلفن و تبلت، که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند، ایجاد می‌کند. برنامه‌نویسان اندروید باید به‌ گونه‌ای محصولات را به مرحله استفاده برسانند که کاربر بتواند با ساده‌ترین روش‌ها از آن‌ها استفاده کند و دستگاه نیز انرژی زیادی را صرف اجرای برنامه نکند. اندورید چنان بین مردم گسترش یافته که شرکت‌ها معمولاً به دنبال برنامه‌نویس اندروید برای ارائه محصولات خود در این قالب هستند. همانطوری که گفتیم توسعه اپلکیشین‌های خاص مبتنی بر تلفن‌های هوشمند بخشی از خدمات مجموعه اقتصاد بیدار است و لذا در این مجموعه به توسعه دهنده iOS و اندروید نیاز ضروری وجود دارد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس iOS در کارگزاری اقتصاد بیدار

برنامه‌نویس iOS، همان‌گونه که از نامش پیداست، کسی است که اپلیکیشن‌های مبتنی بر iOS را طراحی می‌کند و توسعه می‌دهد. زبان برنامه‌نویسی سوئیفت و جاوا اسکریپت از زبان‌های مورد استفاده برنامه‌نویسان برای تولید اپلیکیشن‌های iOS است. همان‌طور که اشاره شد، سامانه های معاملاتی مدرن در قالب اپلیکیشن‌های معاملاتی، یکی از خدمات کارگزاری اقتصاد بیدار است و لذا در این کارگزاری به توسعه دهنده iOS و اندروید نیاز ضروری وجود دارد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام در اقتصاد بیدار

استخدام برنامه‌نویس PHP در کارگزاری اقتصاد بیدار

یکی از PHP مخفف PHP Hypertext Preprocessor و یک زبان برنامه‌نویسی یا متن‌باز است. کدهای PHP روی یک سرور واقعی یا سرور موجود در کامپیوتر، نظیر wamp یا xampp، عملیاتی می‌شوند. با زبان برنامه‌نویسی PHP می‌توان وب‌سایت و اپلیکیشن‌های تحت وب کارآمدی را ایجاد کرد. برنامه‌نویس PHP تسلط کاملی بر این زبان برنامه‌نویسی و فریمورک‌های آن دارد و باید بتواند کار برنامه نویسی و اجرای انواع مختلفی از صفحات وب و وب اپلیکیشن‌ها را انجام دهد. به طور خلاصه، وظیفه اصلی برنامه‌نویس PHP برنامه‌نویسی برای وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Front-End در کارگزاری اقتصاد بیدار

دیدیم که یکی از خدمات کارگزاری اقتصاد بیدار، ارائه پلتفرم‌های معاملاتی در قالب وب‌سایت است. به همین دلیل، ارائه وب‌سایت با ظاهری کاربرپسند یکی از ضروریات کارگزاری است و به همین دلیل، همواره در پی استخدام وب‌نویسان است. فرانت اند یا Front End، بخش قابل مشاهده یک وب‌سایت یا نرم‌افزار است که کاربران آن را می‌بینند. در واقع، فرانت اند، کدهای غیر قابل فهم برای کاربر را در قالب ظاهری گرافیکی نمایش می‌دهد تا بتواند به آسانی از سایت استفاده کند. برنامه‌نویس فرانت اند با فرم‌های ورودی اطلاعات، صدا، تصویر، ویدئو و به طور کلی هر چیز دیگری که برای کاربر قابل درک باشد، سر و کار دارد.

فرانت اند به دو بخش طراحی و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود. در بخش طراحی، گرافیست‌ها با نرم‌افزارهای گرافیک مانند فتوشاپ، ظاهر سایت را طراحی می‌کنند. برنامه‌نویسان بخش توسعه‌ رابط کاربری مربوط به ظاهر سایت در قالب کدهای HTML ،CSS و جاوا اسکریپت پیاده می‌کنند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

فرصت استخدام

استخدام برنامه‌نویس Back-End در کارگزاری اقتصاد بیدار

برنامه نویس بک‌ اند یا Back-End اجزایی را ایجاد و نگهداری می‌کند که سمت کاربر به آن‌ها وابسته است. برای برقراری ارتباط سرور، اپلیکیشن و پایگاه‌ داده، برنامه‌نویسان بک‌ اند از ابزارهای متعددی استفاده می‌کنند. زبان‌های سمت سرور مانند پی‌اچ‌پی، روبی (Ruby)، پایتون (Python)، جاوا (Java) و چارچوب وب دات‌نت (Net.)، در ایجاد اپلیکیشن به کار می‌روند ‌و ابزارهایی مانند MySQL، اوراکل (Oracle) و SQL Server‌ برای جست‌وجو، ذخیره یا تغییر داده‌ها و بازگرداندن آن‌ها به کاربر در کدهای فرانت‌ اند مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارگزاری اقتصاد بیدار به منظور ارائه خدمات معملاتی مطمئن و بدون دغدغه همواره از برنامه‌نویسان بک‌اند متخصص استفاده می‌کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام طراح UI/UX در کارگزاری اقتصاد بیدار

طراح UI/UX یکی از ردیف‌های شغلی مهم است که کارگزاری اقتصاد بیدار همواره در پی یافتن اشخاص متخصص برای آن است. UI سرواژه User Interface، به معنی رابط کاربری، است. کار طراح UI طراحی ظاهر محصول و بخش|‌هایی از آن است که در معرض کاربر قرار می‌گیرد و برای او قابل مشاهده است. اصطلاح UX مخففی برای User Experience و به معنی تجربه کاربر استو کار طراح UX خلق یک تجربه‌ خوب از یک محصول خدمات برای کاربر استفاده‌کننده از آن است. از وظایف طراح UI می‌توان به بررسی پروژه و نیازسنجی، طراحی بصری کاربری، توسعه گرافیکی محصول، برندسازی، تحقیق درباره طراحی، تعاملی و پاسخ‌گو بودن، چیدمان آسان، استفاده از پالت رنگی و تایپوگرافی در محتوای سایت یا محصول، طرح‌بندی سازمانی، نمونه‌سازی و ارائه طرح اولیه، پیاده‌سازی و تعامل با توسعه‌دهنده محصول اشاره کرد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدامی کارگزاری

استخدام کارشناس منابع انسانی در کارگزاری اقتصاد بیدار

کارگزاری اقتصاد بیدار مانند هر مجموعه دیگری که در حال رشد است، برای پیشرفت همواره نیازمند جذب افراد متعهد و توانمند خواهد بود و به همین علت کارشناس منابع انسانی در این مجموعه همیشه یک جایگاه ضروری است. یکی از وظایف کارشناس منابع انسانی در شرکت‌ها، استخدام افراد مناسب برای شغل‌های مختلف در یک سازمان است. البته کار متخصصان منابع انسانی به این مورد محدود نمی‌شود. کارشناسان منابع انسانی با کارمندان شرکت در ارتباط هستند و همواره در پی رفع مشکلات سد راه کارکنان و ایجاد فضایی برای عملکرد بدون دغدغه آنان هستند. یک کارشناس منابع انسانی در مواردی مانند مدیریت حقوق و مزایا نیز فعالیت می‌کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های استخدام کارگزاری اقتصاد بیدار در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت کارگزاری اقتصاد بیدار: (+)
  • پروفایل کارگزاری اقتصاد بیدار در جابینجا: (+)
  • پروفایل کارگزاری اقتصاد بیدار در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل کارگزاری اقتصاد بیدار در ایران استخدام: (+)
  • پروفایل کارگزاری اقتصاد بیدار در کاربوم: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی کارگزاری اقتصاد بیدار

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • کانال تلگرام (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • کانال یوتیوب: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با کارگزاری: info@ebidar.com
  • تلفن ارتباط با کارگزاری: ۷۸۱۳۲-۰۲۱

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *