شرکت کافه بازار | فرصت‌های شغلی و استخدام در کافه بازار + منابع آموزش و آزمون استخدام

۲۳۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ تیر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
شرکت کافه بازار | فرصت‌های شغلی و استخدام در کافه بازار + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت کافه بازار می‌پردازیم. اولین و بزرگترین بازار اپلیکیشنهای اندروید در ایران، شرکت کافه بازار، از سال 89 توسط جمعی از فارغ التحصیلان کشور ایجاد شد و از آن زمان تا امروز، میزبان ده‌ها هزار اپلیکیشن ایرانی و خارجی است. آنچه شرکت کافه بازار برای بازار اندروید ایران انجام داد، بسیار فراتر از چند کلمه است چون بستری که ایجاد کرد، به رشد اپلیکیشن‌های ایرانی، کسب درآمد برنامه‌نویسان اندروید و توسعه موبایل مارکتینگ کسب و کارهای ایرانی منجر شد.

به عبارتی می‌توان شرکت کافه بازار را زمینه‌ساز رشد کارآفرینی اینترنتی در ایران دانست و همین امر، سبب شده تا به یکی از موفق‌ترین، پردرآمدترین و تاثیرگذارترین کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شود.

کافه بازار هر ساله، گزارش جامعی از عملکرد سالانه خود منتشر می‌کند که در آن به مواردی نظیر تعداد اپلیکیشن‌های منتشر شده، تعداد توسعه‌دهندگان، درآمد توسعه‌دهندگان، تعداد تراکنش موفق، آمارهای تحلیلی از نصب‌ها، دسته‌بندی‌ها و ... اشاره می‌شود. موفقیتها و آمارهای جذاب کافه بازار باعث شده تا این شرکت، به یکی از محبوب‌ترین کسب و کارهای موفق و آنلاین برای کارجویان تبدیل شود.

در این مطلب از مجله فرادرس، علاوه بر آشنایی با شرکت کافه بازار، تاریخچه و مشخصات آن، با سایر محصولات موفق شرکت کافه بازار نیز آشنا شده و از شرایط و آگهی استخدام در کافه بازار نیز مطلع خواهید شد. پس تا انتها، همراه ما باشید.

سهامداران کافه بازار

در طی این سال‌ها، کافه بازار هم مانند بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی دیگر، جذب سرمایه داشته و همین امر سبب شده تا ترکیب سهامداران آن دستخوش تغییر شود. کافه بازار، محصولی موفق از شرکت «آوای همراه هوشمند هزاردستان» است و عبارات زیر، آخرین اطلاعات منتشر شده از ترکیب سهامداران آن است:

  • سهام موسسان و مدیران: حدود 40 درصد
  • سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری و اشخاص حقوقی: حدود 57 درصد
  • سهام تشویقی کارکنان: حدود 3/5 درصد

همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، بخشی از سهام شرکت کافه بازار به کارکنان آن اختصاص داده شده و با توجه به ارزش بسیار کلان سهام کافه بازار، درصدی کوچک از سهم آن نیز ارزش ریالی بسیار زیادی خواهد داشت که این امر، انگیزه کار در کافه بازار و اثبات توانمندی خود (برای احراز صلاحیت دریافت سهام تشویقی) را افزایش می‌دهد.

کار در کافه بازار

محصولات کافه بازار

شرکت کافه بازار را با مارکت اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌شناسیم، اما در این سالها، تیم کافه بازار خدمات خود را حول تولید و انتشار محتوای بومی و بهینه‌سازی شده قرار داده و موارد زیر را به عنوان اصول خود در اه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای خود بیان کرده است:

  • انتشار برنامه‌ها و بازی‌ها به زبان فارسی
  • فراهم‌کردن خدمات پرداخت آسان برای کاربران داخلی
  • ارائه‌ی محتوای گلچین‌شده از سوی تیم سردبیران کافه‌بازار
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته، برای کاربران و توسعه‌دهندگان
  • «بازار» علاوه بر میزبانی برنامه‌ها و بازی‌ها به زبان فارسی، به زبان انگلیسی نیز در دسترس است.

اصول بالا و عملکرد مناسب آن سبب شده تا امروز، بیشترین تعداد نصب یک اپلیکیشن ایرانی در میان کاربران اینترنت کشور را به خود اختصاص دهد، عددی که به اندازه نصف جمعیت ایران و بیش از 46 میلیون نصب است.

آشنایی با کافه بازار

شرکت کافه بازار در این سال‌ها، چند تجربه موفق و ناموفق در ایجاد کسب و کارهای جدید داشته است. از تجربه‌های ناموفق بازار می‌توان به سیستم تبلیغاتی عدد و اپلیکیشن مالی رسید اشاره کرد که شکست خوردند. اما تجربه‌های موفق بازار، محصولات این شرکت را متنوع‌تر و گسترده‌تر کرده است.

بازار کودک

در بازار می‌توان از ایجاد فضای مناسب با اپلیکیشن‌های گلچین شده برای کودکان استفاده کرد. در واقع می‌توان بازار کودکان را نسخه‌ای متفاوت از بازار برای رده سنی بالای 10 سال دانست. در نسخه‌های جدید کافه بازار، والدین می‌توانند با فعال کردن نسخه بازار کودک، کلیه اپلیکیشن‌های برنامه، بازی و ویدئوها را برای کودکان خود نمایش دهند.

بازار کودک

گرچه بازار کودک به عنوان یک قابلیت در کافه بازار ارائه شده اما به دلیل بزرگی بازار محتوای کودکان، این بخش می‌تواند به یک محصول کاملاً مستقل و بزرگ و با درآمدزایی جداگانه تبدیل شود.

ویدئو

بخش جدید و به نوعی، کسب و کار جدید کافه بازار، رقابت با کسب و کارهایی مثل فیلیمو و نماوا در پخش آنلاین انواع فیلم، سریال و انیمیشن است. شرکت کافه بازار با تکیه بر استقبال عمومی به شبکه‌های نمایش خانگی، بخش جدیدی به امکانات خود اضافه کرده که امکان مشاهده انواع فیلم و سریال روز ایران و جهان را فراهم کرده است.

مشاهده ویدئو و فیلم در کافه بازار

بخش ویدئوی بازار می‌تواند کسب و کاری مستقل و در رقابت با فیلیمو و نماوا باشد و این یعنی، توسعه آن در دستور کار مدیران بازار قرار خواهد داشت. کافه بازار می‌تواند از این بخش، درآمد قابل توجهی به دست آورد و سهم بازار خود را افزایش دهد. گرچه تا امروز، این سرویس بازار با همکاری فیلیمو ارائه شده و کافه بازار با نمایش رایگان فیلم‌ها، از تبلیغات ویدئویی در ابتدای هر ویدئو درآمد کسب می‌کند.

تبلیغات جستجو

پس از شکست سیستم تبلیغاتی عدد و گسترش سیستم‌های تبلیغاتی درون‌اپلیکیشن دیگر مانند تپسل، شرکت کافه بازار سیستم تبلیغات مبتنی بر جستجوی خود را راه‌اندازی کرد و این بخش، درآمدزایی هنگفتی برای بازار ایجاد کرده است.

تبلیغات جستجو، سیستمی مشابه تبلیغات گوگل ادز دارد که بر اساس رقابت در جایگاه نمایش برای کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران کار می‌کند. این مدل تبلیغ، توسط سایر شرکت‌ها قابل پیاده‌سازی نیست و در نتیجه، رقیبی نخواهد داشت.

تبلیغات جستجو در بازار

رقابت کسب و کارها در این تبلیغات، قیمت تبلیغ را افزایش می‌دهد و تمام این مبالغ به کافه بازار اختصاص خواهد یافت. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که در آینده، خبرهای بیشتری از بخش تبلیغات بازار بشنویم.

مسیریاب بلد

محصول دیگر بازار، اپلیکیشن مسیریاب بلد است که برای مشاهده ترافیک لحظه‌ای جاده‌ها، پیدا کردن مسیر خیابان‌ها و مراکز شهری توانسته بیش از 5 میلیون نصب به دست آورد.

دانلود اپلیکیشن بلد

نقشه و مسیریاب بلد، با قابلیت‌های متعدد خود مثل مسیریابی، پیدا کردن مراکز، پوشش کل جاده‌های ایران، امکان استفاده آفلاین و ... می‌تواند به رتبه اول اپلیکیشن‌های مسیریابی و البته دایرکتوری کسب و کارها تبدیل شود.

اپلیکیشن بلد پتانسیل زیادی برای توسعه خدمات خود دارد و این پتانسیل‌ها می‌تواند به درآمدزایی آن منجر شود. قطعاً مدیران بازار، برنامه‌های بلندمدتی برای توسعه آن دارند.

دیوار

موفق‌ترین و پردرآمدترین محصول دیگر کافه بازار را می‌توان اپلیکیشن نیازمندی دیوار دانست که به عنوان بزرگترین نیازمندی آنلاین ایران، درآمد بسیار کلانی را برای مجموعه خود به دست می‌آورد. اپلیکیشن دیوار، یکی از پرنصب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی و با بیش از 21 میلیون نصب است که در کل ایران، شناخته شده و از آن استفاده می‌شود.

اپلیکیشن دیوار

از آنجاییکه اپلیکیشن دیوار روی تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند در کشور، نصب است و گزینه اول ما برای نیازمندی آنلاین است، توسعه امکانات آن در حد نیازمندی آنلاین نخواهد بود و همانطور که دیدیم، بخش جدیدی به آن اضافه شده که فروشگاه‌ها می‌توانند در بازار، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند و محصولاتشان را ثبت کنند. احتمالاً در آینده، مواردی نظیر درگاه پرداخت آنلاین، تبلیغات فروشگاه‌ها و ... به این بخش اضافه خواهد شد و جریان تازه‌ای از خدمات و درآمدزایی را ایجاد خواهد کرد.

فرصتهای شغلی در کافه بازار

کسب درآمد از بازار

به عنوان طراح اپلیکیشن، امکان انتشار برنامه‌های خود در بازار وجود دارد. در کافه بازار می‌توان به سه شکل از اپلیکیشن خود درآمد کسب کرد:

  • فروش اپلیکیشن
  • پرداخت درون‌برنامه‌ای
  • تبلیغات درون‌اپلیکیشنی (با همکاری شرکت‌های همکار مانند تپسل)

البته سه مورد بالا، فارغ از حالتی است که شما اپلیکیشن کسب و کار خود را (مثلاً اپ فروشگاه اینترنتی) در بازار منتشر کرده و از سفارشات کاربران، درآمد کسب می‌کنید.

موقعیت های شغلی و استخدام در کافه بازار + معرفی منابع آموزشی

همانطور که گفته شد، کار در کافه بازار می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند، آموزنده و جذاب باشد که اعتبار رزومه کاری افراد را به شدت بالا می‌برد. همچنین به دلیل مزایایی که برای کارمندان خود در نظر گرفته انگیزه کار در این مجموعه بزرگ را بیشتر کرده است.

فضای کاری منعطف و خلاق کافه بازار، به همراه ارتباطات دوستانه بین اعضا و امکانات رفاهی متعدد آن، می‌تواند فرصت کاری خوبی در اختیار همه قرار دهد.

استخدام در کافه بازار

از جمله امکانات رفاهی و تسهیلاتی که در اختیار کارکنان بازار قرار گرفته، می‌توان به سهام تشویقی کارکنان، صبحانه و میان‌وعده، بیمه تکمیلی و پاداش، اتاق و لوازم استراحت و بازی و غیره اشاره کرد.

فرصتهای شغلی کافه بازار

شرکت‌های بزرگی همچون کافه بازار، به طور مستمر به دنبال جذب نیروهای مجرب و متخصص هستند. به همین دلیل، مراحل مصاحبه استخدامی متعدد و معمولاً سخت‌گیرانه‌ای دارند. در ادامه، چند نمونه از فرصت‌های شغلی کافه بازار و توانمندی‌های مد نظر آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

استخدام حسابدار در کافه بازار

وظایفی که یک حسابدار بعد از استخدام در کافه بازار باید انجام دهد به صورت عمومی شامل مواردی مثل فعالیت‌های روزانه حسابداری و ثبت اسناد حسابداری، وارد کردن و ثبت صورت‌های مالی، کنترل حساب‌ها، کمک به تیم حسابداری جهت تدوین و تکمیل مدارک مالیاتی است. اما مهارت‌هایی لازم برای استخدام به عنوان حسابدار در این شرکت شامل موارد زیر است:

  • داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حسابداری
  • داشتن حداق دو سال سابقه کار
  • داشتن مهارت‌های تحلیلی و توجه به جزییات
  • تسلط بر Excel
  • مهارت‌های ارتباطی و کار تیمی
  • توانایی تصمیم‌گیری کاربردی در شرایط استرس‌زا
  • توانایی برنامه‌ریزی برای انجام وظایف در زمان تعیین شده

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مهندس نرم‌افزار ارشد در کافه بازار

مواردی که به عنوان یک مهندس نرم افزار جزو وظایف کاری شما در کافه بازار لحاظ خواهد شد، شامل مواردی مانند طراحی و توسعه نرم افزار در پایتون و Go، همکاری قوی با مدیران محصول به منظور توسعه رودمپ محصولات و برنامه‌ریزی خلاقانه برای بهبود محصولات، فعال و بالا نگهداشتن مایکروسرویس‌ها و موارد مرتبط است.

مهارت‌هایی که برای استخدام به عنوان مهندس نرم‌افزار در کافه بازار دارید شامل موارد زیر است:

  • داشتن حداقل سه سابقه در مهندسی و توسعه بک اند
  • تسلط بر یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی (پایتون، جاوا، پی اچ پی، جاوا اسکریپت، C++ )
  • داشتن دانش عمیق در مباحث پایه برنامه نویسی مانند طراحی ماژولار، دیتا استراکچر و ...
  • توانایی تعامل و ارتباط با اعضای تیم
  • اشتیاق به یادگیری ابزارها و مهارت‌های جدید

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مهندس فرانت اند (Front-End) در کافه بازار

یکی دیگر از جایگاه‌های شغلی جذاب برای شما در کافه بازار، مهندس Front-End است. وظایفی که مهندس فرانت اند باید از پس آن‌ها بربیاید مواردی مانند:

  • توسعه قابلیت‌های وبسایت کافه بازار، پنل توسعه‌دهندگان و دیگر بخش‌های مربوط به قسمت فرانت محصولات کافه بازار
  • همکاری با مدیران محصول و دیگر همکاران (بک اند، UX و...) برای ایجاد و بهبود ویژگی‌های جدید در محصولات کافه بازار
  • کمک به بهبود کیفیت و افزایش تجربه کلی محصولات با به کارگیری ویژگی‌های دراختیار در فرانت اند در تیم خود یا به کمک تیم‌های دیگر

مهارت و توانایی‌های لازم برای استخدام در کافه بازار در این موقعیت شغلی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • داشتن دانش عمیق در ساختار داده‌ها و الگوریتم‌های پراستفاده
  • داشتن مهارت و تسلط بر HTML ، CSS و جاوا اسکریپت
  • دانش عمیق در هسته وب و مفاهیم مرورگر
  • تسلط بر جاوا اسکریپت مدرن و مفاهیم فریم ورک
  • حداقل دوسال سابقه کار در این حوزه
  • دانش طراحی وبسایت ریسپانسیو
  • مهارت‌های ارتباطی مناسب و همکاری با تیم
  • فعال، با انگیزه و با انرژی
  • داشتن دقت عمل بالا برای طراحی و اجرای بی نقص

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام متخصص علم داده یا Data Scientist در کافه بازار

متخصص علم داده یا Data Scientist موقعیت شغلی جذابی است که شما می‌توانید در کافه بازار تحت این عنوان فعالیت کنید. متخصصان داده به عنوان صاحب تخصصی جدید در کسب و کارهای آنلاین امروزی، آینده شغلی خوبی در انتظارشان است، اما وظایفی که برای به دست آوردن این موقعیت شغلی باید از پس آن بربیایید شامل موارد زیر است:

  • اجرای تحلیل به صورت گسترده در داده‌ها و فرایندها جهت بهبود و شناسایی موقعیت‌ها، تشخیص نقاط ضعف، ارائه گزارشات و ...
  • کمک به تصمیم‌گیری مهندسان و مدیران با استخراج گزارشات و ساخت مدل‌های پیش‌بینی
  • انجام امور مربوط به منظور کمک و پشتیبانی از نیازهای آماری
  • تفسیر نتایج گزارشات و داده‌های آماری به زبان تصمیم‌گیرندگان و پیدا کردن روش دیداری مناسب برای ارائه گزارشات

اما شرایط یک Data Scientist برای استخدام در کافه بازار شامل موارد زیر است :

  • کارشناسی یا کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر، ریاضیات، آمار یا حوزه‌های مرتبط
  • سابقه کار با مدل‌های پیشبینی، ماشین لرنینگ وتیکنیک‌های آماری مانند رگرسیون، درخت تصمیم‌گیری، شبکه‌های عصبی، استخراج داده و ...
  • مهارت و سابقه کار با ابزارهای آماری و ارائه گزارشات
  • با انرژی، مشتاق، منظم و نکته سنج در خصوص تهیه آمار با کیفیت و کاربردی
  • مسئولیت‌پذیر، هماهنگ با کار تیمی به منظور انجام و پیشبرد کارهای درون تیمی و برون تیمی

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام اپراتور مرکز تماس در کافه بازار

یکی از موقعیت‌های شغلی کافه بازار که همیشه در حال تکمیل شدن و اضافه شدن نیروهای جدید است، اپراتور مرکز تماس است. وظیفه اصلی این اپراتورها، پاسخ‌دهی به سوالات، تیکت‌ها، تماس‌ها و پیام‌ها در قالب مسیرهای ارتباطی تعیین شده کافه بازار است. برای استخدام به عنوان اپراتور مرکز تماس در کافه بازار شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • توانایی تصمیم‌گیری، خلاقیت در ارائه راهکارها و بهینه سازی و بهبود وضعیت موجود
  • توانایی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران با هدف کمک و حل مشکل آن‌ها
  • داشتن توانایی تمرکز و قابلیت مالتی تسکینگ
  • داشتن روحیه و رویکرد مثبت، هم‌دلانه همراه با رفتار حرفه‌ای درمقابل کاربران
  • آشنایی با مایکروسافت آفیس
  • توانایی حفظ خونسردی در زمان عصبانیت کاربران
  • سابقه کار مرتبط امتیاز محسوب می‌گردد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت‌های استخدام شرکت کافه بازار در سایت‌های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت کافه بازار: (+)
  • پروفایل شرکت کافه بازار در جابینجا: (+)
  • پروفایل شرکت کافه بازار در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل کافه بازار در جاب ویژن: (+)
  • پروفایل کافه بازار در کاربوم: (+)

راه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی شرکت کافه بازار

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • کانال تلگرام: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: support@cafebazaar.ir
  • تلفن ارتباط با شرکت: ۹۱۰۰۲۲۳۳-۰۲۱

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *