شرکت دیوار | فرصت های شغلی و استخدام دیوار + منابع آموزش و آزمون استخدام

۵۹۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
شرکت دیوار | فرصت های شغلی و استخدام دیوار + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت دیوار می‌پردازیم. دیوار یک وب‌سایت و اپلیکیشن نیازمندی‌های اینترنتی است و بستری برای خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم که از سال ۱۳۹۲ شمسی تاکنون مشغول به کار بوده است. این سرویس توسط حسام آرمندهی تاسیس شده و زیرمجموعه‌ای برای شرکت آگه‌پردازان هوشمند و همینطور فروشگاه نرم‌افزارهای اندرویدی «کافه بازار» به حساب می‌آید.

تاریخچه کوتاه شرکت دیوار

شرکت دیوار

برای آشنایی با چگونگی تاسیس سرویس دیوار، نخست لازم است که با سرویس کافه بازار آشنا شویم. حسام آرمندهی، بنیان‌گذار کافه بازار و دیوار بخشی از دوران تحصیلی خود را در کشور سوئد سپری می‌کرد و در جریان یکی از سفرهای خود به ایران، به شکلی اتفاقی به همکاری با دوستانش در دانشگاه شریف پرداخته و پروژه فارسی‌سازی اندروید، که «فارسی تل» نام داشت را پیش می‌برد. البته فارسی تل نتیجه خاصی به همراه نمی‌آورد و آرمندهی و دیگر اعضای تیم این بار به فکر تاسیس یک اپ استور ایرانی می‌افتند. طی سال ۱۳۸۹ شمسی، اپلیکیشن «بازار» عرضه شد و با درنظرگیری شرایط وخیم کاربران ایرانی به خاطر تحریم‌ها، اقبال عمومی را به دست آورد.

آرمندهی در دوران زندگی خود در سوئد با وب‌سایتی برای فروش خانه و وسایل و خدمات از سوی مردم عادی آشنا می‌شود و یکی از وسایل شخصی‌ خود را نیز در آن می‌فروشد. مشخصا مشابه چنین سرویسی در ایران وجود نداشت و تا آن زمان صرفا بسترهایی مانند «نیازمندی‌های همشهری» به چشم می‌خوردند که بیشتر از عموم مردم، در خدمت شرکت‌ها و سازمان بودند. همین موضوع حتی راجع به پلتفرم‌های آنلاین مانند وب‌سایت «ایستگاه» نیز صدق می‌کرد.

آرمندهی بالاخره در نوروز سال ۱۳۹۱ روند توسعه سایت دیوار را آغاز می‌کند. تیم توسعه این سایت و اپلیکیشن در ابتدا می‌خواست صرفا کار را برای دانشجویانی که خواستار هم‌خانه بودند یا اطلاعیه‌های خرید و فروش دوچرخه را در دانشگاه شریف پخش می‌کردند آسان کند. به مرور زمان توسعه یک اپلیکیشن هم در دستور کار تیم قرار می‌گیرد و سهولت استفاده از اپلیکیشن باعث می‌شود عموم مردم به راحتی قادر به استفاده از خدمات آن باشند. وب‌سایت دیوار در سال ۱۳۹۲ رسما شروع به کار کرد و در گذر زمان گسترش یافت تا فضایی بزرگ برای خرید و فروش هرگونه کالای نو یا دست دوم باشد.

حسام آرمندهی - شرکت دیوار

اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار با حمایت مستقیم مجموعه کافه بازار توسعه یافت و این بدون تردید یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت سریع سرویس مورد اشاره بوده است. در واقع جالب است بدانید که سرویس رقیب، «شیپور» ماه‌ها زودتر از دیوار از راه رسید و شروع به کار کرد. سرمایه دریافتی از کافه بازار به سازندگان دیوار اجازه داد که با سرعت بیشتری کارهای مربوط به تبلیغات و بازاریابی را پیش برده و جای پای خود را در بازار محکم کنند. در گذر زمان اما شیپور هم رشد قابل توجهی داشت و با دریافت سرمایه از سرمایه‌گذاری خارجی، رقابتی جدی را با دیوار رقم زد.

در حال حاضر که این مقاله نوشته می‌شود، شرکت دیوار در بیش از ۲۰۰ شهر ایران خدمات‌رسانی می‌کند و از برجسته‌ترین دسته‌بندی‌های این سرویس که از بیشترین محبوبیت میان کاربران برخوردار هستند می‌توان به «خودرو سواری»، «فروش آپارتمان»، «اجاره آپارتمان»، «موبایل»، «مبلمان»، «وسایل شخصی»، «خدمات» و «استخدام» اشاره کرد.

وب‌سایت و اپلیکیشن

وب‌سایت رسمی شرکت دیوار (+) و همینطور اپلیکیشن آن که روی پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه شده به کاربران اجازه می‌دهند که در انبوهی از دسته‌بندی‌های گوناگون نظیر املاک، وسایل نقلیه، سرگرمی، لوازم الکترونیکی، وسایل شخصی و غیره به درج آگهی‌های خرید یا فروش کالاهای نو یا دست دوم بپردازند. کار با این سرویس بسیار آسان است و در صورت تمایل به درج آگهی، کافی است که شهر خود و مشخصات کالا را وارد کنید و چند تصویر از آن به ثبت برسانید تا مشتریان بالقوه دقیقا بدانند باید منتظر چه چیزی باشند. پس از وارد کردن اطلاعات و تعیین قیمت، آگهی شما برای مدتی بسیار کوتاه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در صورتی که مغایر با قوانین استفاده از خدمات دیوار نباشد، در لیست کالاهای شهر شما قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن شرکت دیوار

اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسد خدمات وب‌سایت و شرکت دیوار کاملا رایگان نیست. درحالی که هرکسی با ساخت یک حساب کاربری صرف قادر به درج آگهی‌ در وب‌سایت دیوار است، اما برای اینکه شانس خود در یافتن مشتری‌ها و فروش محصول را افزایش دهید لازم است به سراغ گزینه‌هایی بروید که در ازای ارقام مشخص در دسترس قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال قابلیت «برچسب فوری» به شما اجازه می‌دهد که در ازای پرداخت مبلغی مشخص، برای سه روز برچسب «فوری» را روی آگهی خود بزنید. این برچسب شمایل کلی آگهی مشتریان را عوض می‌کند و باعث می‌شود بهتر از سایر آگهی‌ها قادر به جلب توجه‌ها باشد. به صورت مشابه شاهد قابلیت «نردبان» نیز هستیم که با پرداخت مبلغ درخواستی، آگهی‌هایی که بعد از گذشت چند روز یا چند هفته پایین آمده و در جایگاهی ضعیف‌تر نسبت به آگهی‌های جدیدتر قرار گرفته‌اند را دوباره بالا می‌برد. به این ترتیب دیگر نیازی به پاک کردن آگهی قبلی، ثبت آگهی جدید و انتظار برای ثبت آن نیست. در صورتی که با هزینه درخواستی مشکلی نداشته باشید،‌ امکان استفاده همزمان از دو قابلیت «برچسب فوری» و «نردبان» هم وجود دارد.

یک قابلیت مهم دیگر «تمدید کردن» نام گرفته است. تمام آگهی‌هایی که در دیوار درج می‌شوند تا یک ماه اعتبار دارند و مقابل چشم سایر کاربران قرار می‌گیرند و سپس وارد حالت آرشیو خواهند شد. دیوار به شما اجازه می‌دهد با پرداخت مبلغی مشخص دوباره آگهی خود را برای یک ماه تمدید کنید. ممکن است در ابتدا به درج آگهی جدید و عدم پرداخت پول ترغیب شوید، اما مزیت اصلی «تمدید کردن» این است که آگهی قدیمی‌تر شما شانس بیشتری برای دریافت مخاطب از موتورهای جستجویی نظیر گوگل خواهد داشت و از سوی دیگر آگهی‌های جدید تا مدتی بسیار طولانی در فهرست موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرند.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت دیوار + معرفی منابع آموزشی

شرکت دیوار سالانه به استخدام متخصصین در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت دیوار در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

شرکت دیوار

استخدام متخصص مدیریت ارتباط با مشتریان در دیوار

متخصصین مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM در واقع تحلیلگرانی هستند که به صورت مداوم به بررسی و پایش رویکردهای در پیش گرفته شده شرکت با مشتریان می‌پردازند و اطمینان حاصل می‌کنند که نرخ بازگشت مشتریان به سرویس، در بیشترین میزان ممکن باقی می‌ماند. کاندیدای ایده‌آل برای شرکت دیوار کسی است که تجربه عملی با نرم‌افزار‌های CRM و همینطور جریان‌های کاری و راهکارهای مدیریت CRM داشته باشد. چنین متخصصی باید با ابعاد عملی و فنی CRM آشنا باشد و بداند که شرکت دیوار چگونه از نرم‌افزارهای خود برای سرویس‌رسانی به مشتریان استفاده می‌کند.

متخصص CRM در دیوار به استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای گزارش‌دهی CRM می‌پردازد، جریان‌های سیستم‌های CRM را در مراحل طراحی، توسعه، تست و تعیین راهکار مدیریت می‌کند، به کمک علم داده و شناخت تجاری درکی گسترده راجع به مشتریان به دست می‌آورد و به تهیه تحلیل‌های گوناگون، بسته به نیازهای تیم و مشکلات مشتریان می‌پردازد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی در شرکت دیوار

مدیر شبکه‌های اجتماعی کسی است که ویترین یک شرکت یا برند را مدیریت می‌کند و اصلی‌ترین پل ارتباطی سازمان با مشتریان به حساب می‌آید. چنین کارشناسی باید با اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین آشنا و دانشی نسبی راجع به اصول بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) داشته باشد. از سوی دیگر، تسلط بر ابزارهای گوناگون نظیر فوتوشاپ و همینطور مجموعه نرم‌افزارهای آفیس ضروری به حساب می‌آید. کارشناس شبکه‌های اجتماعی در شرکت دیوار وظیفه دارد که ضمن سامان بخشیدن به آن‌ها در چارچوب‌های مشخص، به صورت اصولی در وب‌سایت‌ها و همینطور شبکه‌های اجتماعی منتشرشان کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام متخصص تضمین کیفیت در شرکت دیوار

شرکت دیوار همواره در پی گسترش دادن تیم کنترل کیفیت خود است و در همین راستا نیازمند متخصصینی در حوزه تضمین کیفیت است که در فرآیند تست کردن قابلیت‌های جدید یاری می‌رسانند و کیفیت کلی محصولات و سرویس‌ها را بهبود می‌بخشند، به خصوص اپلیکیشن دیوار روی اندروید و iOS و همینطور وب‌سایت آن را. در مجموع کار متخصص تضمین کیفیت این است که کیفیت سرویس‌ها را برای میلیون‌ها کاربر افزایش دهد. چنین متخصصی به بازنگری در محصولات برای یافتن باگ‌ها و نواقص احتمالی و تست قابلیت‌های جدید آن‌ها می‌پردازد، اطمینان حاصل می‌کند که تمام مشکلات قبلی برطرف شده‌اند، یافته‌ها را با تیم فنی به اشتراک می‌گذارد و مداوما در صدد بهبود و تکامل پروسه‌های تضمین کیفیت درون کمپانی برمی‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس مرکز تماس و امور مشتریان در شرکت دیوار

وظیفه اصلی کارشناس مرکز تماس در دیوار، راهنمایی کردن مشتریان و همینطور رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها از طریق مکالمه تلفنی است. افرادی که در شغل کارشناسی مرکز تماس به بیشترین موفقیت می‌رسند قدرت بیان و مکالمه بالا دارند. همچنین این کارشناسان باید از مهارت‌های ارتباطی، هوش هیجانی، قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری مناسب برخوردار باشند تا خدمات به بهترین کاربران ارائه شوند. آشنایی با مبانی کامپیوتر و اینترنت هم از دیگر پیش‌نیازهای این سمت شغلی به حساب می‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس اندروید در شرکت دیوار

بخش زیادی از ترافیک ورودی سرویس دیوار درون اپلیکیشن اندروید آن رقم می‌خورد و بنابراین شرکت دیوار به توسعه‌دهندگانی نیاز دارد که به توسعه اپلیکیشن روی اندروید بپردازد و در گذر زمان آن را بهبود ببخشند. چنین برنامه‌نویسی برخلاف برنامه‌نویس ارشد نیازمند سابقه کار چندان طولانی نیست و در بسیاری از اوقات با نمونه کارهای اندک نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد. این شخص در سطوح‌ پایین‌تر تیم و زیر نظر برنامه‌نویس ارشد و دیگر مدیران فعالیت می‌کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس iOS در شرکت دیوار

درست مانند اپلیکیشن اندرویدی دیوار، اپلیکیشن iOS این سرویس نیز نیازمند توسعه و پشتیبانی مداوم است. برنامه‌نویس iOS در دیوار باید از مرحله مفهوم تا تحویل و پشتیبانی پس از راه‌اندازی، روی اپلیکیشن کار کند. این شخص باید با دیگر برنامه‌نویس‌های تیم فنی همکاری نزدیک داشته باشد و وظایف خود را نیز با توسعه‌دهندگان وب هماهنگ کند تا یک چارچوب فنی توانمند برای پشتیبانی همه‌جانبه از سرویس روی تمام پلتفرم‌ها شکل بگیرد. برنامه‌نویس iOS به صورت معمول با تکنولوژی‌های Swift و Combine و UIKit سر و کار دارد و با رابط برنامه‌نویسی iOS نیز آشنا است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام متخصص روابط مدیا در شرکت دیوار

متخصص روابط رسانه‌ای، ارتباطات بیرونی شرکت را مدیریت می‌کند و وظیفه دارد تصویری مثبت برای عموم مشتریان ترسیم کرده و اطلاعات را از سوی شرکت دیوار با رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارد. مهارت‌های بی‌نظیر در برقراری ارتباط و کپی‌رایتینگ است که یک متخصص روابط مدیای معرکه را می‌سازد. چنین شخصی باید به تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های ژورنالیست‌ها پاسخ دهد، مصاحبه‌ها و جلسات محتوایی را ترتیب دهد، پوشش رسانه‌ای و نتایج گزارش‌ها را به گوش تیم روابط عمومی می‌رساند و ایده‌هایی تازه برای کمپین‌های روابط عمومی به اشتراک می‌گذارد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام محقق تجربه کاربری در شرکت دیوار

کار محقق تجربه کاربری (UX) ارائه راه حل و راهنمایی به چالش‌برانگیزترین سوالات در تیم طراحی است. محقق تجربه کاربری از طریق پژوهش‌های گسترده به شناسایی نیازهای کاربران و بررسی رفتارها و انگیزه‌های مصرف‌کنندگان می‌پردازد و در همکاری نزدیک با طراحان محصول، مدیران محصول و اعضای تیم توسعه، یا قابلیت‌هایی تازه برای محصول توسعه می‌دهد یا قابلیت‌های پیشین را بهبود می‌بخشد. چنین شخصی باید درکی عمیق از طراحی رابط کاربری و قواعد تجربه کاربری داشته، با متدهای پژوهش و بهترین راهکارهای موجود آشنا باشد و با تفکر انتقادی خود، چالش‌های گوناگون را یکی پس از دیگری از پیش روی بردارد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مدیر جذب استعداد در شرکت دیوار

شرکتی به بزرگی دیوار همواره در پی مدیرانی می‌گردد که در سیکل کامل جذب و استخدام استعدادهای تازه تجربه داشته باشد. مدیر جذب استعداد با چشمانی تیز به دنبال افراد مستعد گشته و به آن‌ها در دستیابی به موفقیت درون شرکت یاری می‌رساند. چنین شخصی همواره به دنبال نیروهای ارزشمند خواهد بود، برند شرکت را مقابل نیروهای کاری بهبود می‌بخشد و از برقراری روابط سازنده با کاندیداها و کارمندان اطمینان حاصل می‌کند. برای دستیابی به این موقعیت شغلی لازم است با استراتژی‌های توسعه استعداد و برنامه‌های استخدامی آشنا باشید، اطمینان حاصل نمایید کاندیداها تجربه‌ای مثبت از روند استخدام به دست می‌آورند، حوزه‌های قابل بهبود را شناسایی کنید و با اشخاص بیرونی در ارتباط باشید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های استخدام دیوار در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت دیوار: (+)
  • پروفایل شرکت دیوار در جابینجا: (+)
  • پروفایل دیوار در جاب ویژن: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی دیوار

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • صفحه فیسبوک: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • آدرس پستی: تهران، سعادت‌آباد، خیابان فرهنگ، کوچه پیوند ۲، پلاک ۸، طبقه سوم
  • تلفن ارتباط با شرکت: ۴۳۰۰۰۳۰۰-۰۲۱

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *