شرکت دانایان پارس | فرصت های شغلی و استخدام دانایان پارس + منابع آموزش و آزمون استخدام

۳۷۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
شرکت دانایان پارس | فرصت های شغلی و استخدام دانایان پارس + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت دانایان پارس می‌پردازیم. گروه مالی دانایان یک شرکت سهامی عام است که در سال ۱۳۸۳ شمسی، با مالکیت بخش خصوصی و با هدف توسعه فعالیت در بازارهای مالی تاسیس شد. این گروه که اساسا یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های مالی کشور به حساب می‌آید، در حال حاضر سرمایه‌ای معادل ۲ هزار میلیارد در اختیار دارد و چندین کسب‌وکار زیر مجموعه که در گستره وسیعی از حوزه‌ها نظیر کارگزاری، بیمه، سرمایه‌گذاری و صرافی فعالیت می‌کنند.

بنابر اساس‌نامه شرکت دانایان پارس این هلدینگ در اصل به فعالیت در زمینه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق و صندوق‌های سرمایه‌پذیر ایرانی و خارجی می‌پردازد. با این حال فعالیت‌های شرکت دانایان پارس به همین‌ موارد محدود نشده و شاهد فعالیت آن در حوزه‌های دیگری مانند ارائه خدمات مالی، مشاوره سرمایه‌گذاری، کارگزاری، پردازش اطلاعات مالی، خدمات واسطه‌گری در قالب بانک، موسسه مالی و اعتباری، بیمه، لیزینگ و صرافی هم هستیم.

کسب و کارهای شرکت دانایان پارس

شرکت دانایان پارس به عنوان یکی از هلدینگ‌های سابقه‌دار کشور، چندین کسب‌وکار زیر مجموعه دارد که هرکدام به ارائه خدمات در حوزه‌هایی بسیار متفاوت نسبت به دیگری می‌پردازند. در ادامه برخی از این کسب‌وکارها زیرمجموعه را از نظر رد می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری دانایان

شرکت سرمایه‌گذاری دانایان در سال ۱۳۸۳ و همزمان با شرکت دانایان پارس به عنوان مجموعه‌ای سهامی عام تاسیس شد و شروع به کار کرد. این شرکت از سال ۱۳۹۰ به بعد به عنوان یک نهاد مالی در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و در حال حاضر در تابلوی زرد بازار پایه فرابورس ایران برای معامله در دسترس سرمایه‌گذاران قرار دارد. این شرکت سرمایه‌ای ثبتی معادل ۱۳۰۰ میلیارد دلار دارد.

شرکت سرمایه‌گذاران دانایان در حوزه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری روی اوراق بهادار، ابزارهای مالی و مسکوکات تجربه دارد و خدماتی از قبیل پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازارگردانی اوراق بهادار، پذیره‌نویسی و تضمین نقدشوندگی اوراق بهادار را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد. این شرکت به عنوان فعالیت اصلی خود به معامله دائمی سهام خرد می‌پردازد و سهامی گسترده در شرکت‌هایی چون صنایع کشاورزی و کود زنجان، شرکت بیمه زندگی باران و بانک ایران‌زمین دارد.

کارگزاری دانایان

شرکت کارگزاری دانایان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های تامین‌کننده خدمات کارگزاری در بازار مالی ایران به حساب آمده و مجوز ارائه تمام خدمات مرتبط با کارگزاری را کسب کرده است. با بیش از ۳۵ شعبه در سراسر کشور، کارگزاری دانایان از زمان تاسیس تا به امروز رشدی پیوسته و مداوم را تجربه کرده و سرمایه‌ی ثبتی آن نیز معادل ۱۵۰ میلیارد ریال است.

کارگزاری دانایان در ابتدا با نام کارگزاری آریا بورس فعالیت می‌کرد و همواره شرکتی سهامی خاص باقی مانده است. این شرکت اکنون دارای واحدهای معاملات اوراق بهادار در بورس و فرابورس، معاملات بورس کالا و انرژی، معاملات آنلاین اوراق و کالا یا همان آنلاین تریدینگ و آموزش است. همچنین شاهد ۸ ایستگاه معاملاتی در دفاتر تهران این شرکت و ۷ شعبه معاملاتی و ۲۰ دفتر پذیرش در نقاط مختلف کشور هستیم.

بیمه زندگی باران

بیمه زندگی باران یکی از تازه تاسیس‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت دانایان پارس به حساب می‌آید که در سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرد و در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ توانست در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، به عنوان ناشر اوراق بهادار، جای بگیرد. این شرکت در عمر کوتاه خود فعالیت‌هایی آنقدرها گسترده نداشته اما به صورت کلی در دو حوزه به فعالیت مشغول است: انجام عملیات بیمه‌ای در انواع رشته‌های بیمه‌ای زندگی و همینطور سرمایه‌گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی برای ایجاد ارزش افزوده برای سهام‌داران و جبران خسارات مشتریان.

صرافی دانایان

شرکت دانایان پارس - صرافی

صرافی دانایان از دیگر زیرمجموعه‌های شرکت دانایان پارس است که با محوریت بانکداری اسلامی و با هدف بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت صنعت صرافی در مبادلات ارزی شروع به کار کرده است. صرافی دانایان در حال حاضر کلیه خدمات مربوط به معاملات در سامانه‌ نیما، سنا و همچنین بازار متشکل ارزی را به عموم مردم ارائه می‌کند. مشتریان حقیقی می‌توانند از این صرافی برای خدمات ارزی، مسکوکات طلا و نقل و انتقال ارزی بهره بگیرند و کسبه و تجار یا ارگان‌ها و شرکت‌ها نیز علاوه بر این خدمات، از امکان حواله ارزی برخوردار خواهند بود.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت دانایان پارس + معرفی منابع آموزشی

در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت دانایان پارس در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام کارشناس شبکه‌های اجتماعی در شرکت دانایان پارس

کارشناس شبکه‌های اجتماعی کسی است که ویترین یک شرکت یا برند را مدیریت می‌کند و اصلی‌ترین پل ارتباطی سازمان با مشتریان به حساب می‌آید. چنین کارشناسی باید با اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین آشنا و دانشی نسبی راجع به اصول بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) داشته باشد. از سوی دیگر، تسلط بر ابزارهای گوناگون نظیر فوتوشاپ و همینطور مجموعه نرم‌افزارهای آفیس ضروری به حساب می‌آید. کارشناس شبکه‌های اجتماعی در شرکت دانایان پارس وظیفه دارد محتوای تولیدی تیم محتوا را دریافت کرده و ضمن سامان بخشیدن به آن‌ها در چارچوب‌های مشخص، به صورت اصولی در وب‌سایت‌ها و همینطور شبکه‌های اجتماعی منتشرشان کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام وکیل پایه یک دادگستری در شرکت دانایان پارس

وکیل کسی است که به مشتریان و موکلین خود مشاوره حقوقی داده و گره‌های قضایی در کسب‌وکار آن‌ها را از هم باز می‌کند. چنین شخصی باید در حوزه قانون و قضا درس خوانده باشد و تسلطی کامل بر تئوری‌های علم حقوق داشته باشد. وکیل پایه یک دادگستری در شرکت دانایان پارس مسئولیت پیگیری امور اداری در سازمان‌ها و نهادهای گوناگون، پیگیری موضوعات کیفری، پیگیری پرونده‌های حقوقی در مجامع قضایی و ثبت و طرح شکایت در مواقع لازم را برعهده خواهد داشت و در کنار آن، به تیم مدیریت مشاوره می‌دهد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام گرافیست در شرکت دانایان پارس

گرافیست کسی است که از طریق طراحی‌های گرافیکی با مردم ارتباط برقرار می‌کند. گرافیست‌ها با دست یا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به خلق مفاهیم بصری می‌پردازند و ایده‌ها، اطلاعات یا بیانیه‌هایی خاص را در فرم هنر بصری یا فیزیکی که شامل تصویر، متن یا گرافیک می‌شود مقابل چشم مشتریان سازمان می‌گذارند. هدف غایی یک گرافیست این است که سازمان خود را به برندی بصری و قابل شناسایی برای مشتریان تبدیل کند. گرافیست‌ها ضمنا در کار خود با انیماتورهای چند رسانه‌ای، هنرمندان و دیگر سمت‌های شغلی که نیازمند خلاقیت فراوان است مشارکت می‌کنند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

شرکت دانایان پارس - لوگوی کارگزاری دانایان

استخدام کارشناس محتوا در شرکت دانایان پارس

کارشناس تولید محتوا کسی است که ذاتا به نویسندگی علاقه دارد و اساسا باید یک داستان‌سرای خوب باشد. در دنیای امروز بسیاری از پایه‌های کسب‌وکارهای مختلف بر محتوایی سوار شده‌اند که مردم را درگیر یک برند کرده و ذهنیتی ۳۶۰ درجه راجع به آن به وجود می‌آورند. یک تولیدکننده محتوای خوب کسی است که تسلط هرچند نسبی بر ترجمه متون انگلیسی داشته باشد، اصول نگارش را به صورت تمام و کمال رعایت کند و قادر به تولید محتوایی باشد که با پیروی از اصول سئو، رده‌بندی شدن محتوای برند درون موتورهای جستجو را تضمین کند. کارشناس محتوا در شرکت دانایان پارس ضمنا نیازمند آشنایی اولیه با مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت مالی و همینطور بازارهای مالی هم خواهد بود تا محتوایی هم‌سو با فعالیت‌های شرکت تولید کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس منابع انسانی در شرکت دانایان پارس

کارشناس منابع انسانی کسی است که با ارزشمندترین منابع موجود در یک سازمان سر و کار دارد: منبع انسانی و کارمندان. یک کارشناس منابع انسانی خوب قادر به توسعه و مدیریت فرهنگ درون سازمانی سالم است. او به استخدام نیروهای تازه می‌پردازد، مزایای محیط کار را مدیریت می‌کند، نقش میانجی را به هنگام بروز ناسازگاری میان نیروها برعهده می‌گیرد و در پروسه تربیت نیروهای تازه‌وارد نیز دخیل است. اساسا کارشناس منابع انسانی نقشی حیاتی در موفقیت یک سازمان دارد. چنین کارشناسی نیازمند تسلط به تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی مشاغل و آشنایی با فرآیندهای منابع به ویژه توسعه‌، یادگیری و ارزیابی عملکرد است. کارشناس منابع انسانی در شرکت دانایان پارس به تهیه شکست کار پروژه با WBD می‌پردازد، پروژه‌ها را زمان‌بندی می‌کند و منحنی‌های پروژه و گانت‌چارت‌ها را فراهم می‌آورد و باید بر ابزارهای Microsoft Project و آفیس هم مسلط باشد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس تحلیل بازار سرمایه در شرکت دانایان پارس

کارشناس تحلیل بازار سرمایه کسی است که مدرک اصول بازار سرمایه و مدرک تحلیل‌گری بازار سرمایه را دریافت کرده و به سازمان خود در امور سرمایه‌گذاری یاری می‌رساند. چنین شخصی برای استخدام در شرکت دانایان پارس نیازمند آشنایی کامل با بازار سرمایه، تسلط کافی بر تحلیل بنیادی صنایع و شرکت‌های بورسی و غیر بورسی، آشنایی با مدل‌های ارزش‌گذاری، فرآیند عرضه و پذیرش، ابزارهای تامین مالی، تسلط بر تحلیل فاندامنتال بازار سرمایه، تسلط بر تهیه گزارش‌های برنامه تجاری و تسلط بر سبدگردانی است. آشنایی با نرم‌افزارهای آفیس و علوم بنیادین کامپیوتری هم برای رسیدگی به امور روزمره ضروری به حساب می‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مسئول دفتر در شرکت دانایان پارس

مسئول دفتر در شرکت دانایان پارس هماهنگی و تسهیل‌گری امور جاری و روزمره را برعهده می‌گیرد و نیازمند مهارت‌های ارتباطی و روابط عمومی قوی و همینطور مهارت‌های مرتبط با حل مسئله و تجزیه و تحلیل است. مسئول دفتر برای پیش بردن وظایف خود باید بر اصول مکاتبات اداری و درون سازمانی، پاسخگویی به تلفن و تنظیم جلسات مسلط باشد. به صورت مشابه، آشنایی با کاربری کامپیوتر و نرم‌افزارهای بهره‌وری مانند مجموعه آفیس مایکروسافت ضروری به حساب آمده و شکلی بهینه‌تر به کار او می‌بخشد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

دفتر شرکت دانایان پارس

موقعیت های استخدام شرکت دانایان پارس در سایت های استخدامی

  • پروفایل شرکت دانایان پارس در جابینجا: (+)
  • پروفایل شرکت دانایان پارس در جاب ویژن: (+)
  • پروفایل شرکت دانایان پارس در کاربوم: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شرکت دانایان پارس

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • کانال تلگرام (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: info@danayan.com
  • شماره تماس: ٩١٠۷٣٠٠٠- ۰۲۱

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *