شرکت فیلیمو | فرصت های شغلی و استخدام فیلیمو + منابع آموزش و آزمون استخدام

۱۱۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
شرکت فیلیمو | فرصت های شغلی و استخدام فیلیمو + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت فیلیمو می‌پردازیم. «فیلیمو» که پیشتر تحت عنوان «آپارات فیلیمو» شناخته می‌شد، یکی از نخستین سامانه‌‌های نمایش درخواستی (یا VOD) است که از سال ۱۳۹۳ به بعد در ایران شروع به کار کرد. شرکت فیلیمو یکی از زیرمجموعه‌های شرکت «فناوران ایده‌پرداز صبا» یا «صبا ایده» به حساب می‌آید که زیرمجموعه‌های دیگری نظیر وب‌سایت‌های کلوب، میهن‌بلاگ، صباویژن و آپارات را هم زیر چتر خود در بر می‌گیرد. فیلیمو اساسا سرویسی برای استریم محتوای ویدیویی و به خصوص فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی است و از سال ۱۳۹۷ به بعد مانند همتایان بین‌المللی خود شروع به تولید سریال‌های اختصاصی کرده است.

فیلیمو یک سرویس اشتراکی است. کاربران در ازای پرداخت ارقام مشخص، به اشتراک‌های ماهانه یا سالانه این سرویس دسترسی می‌یابند و در بازه اشتراک خود، به صورت نامحدود قادر به تماشای بیش از ۳۵ هزار فیلم و اپیزود سریال، چه به زبان اصلی و چه به صورت دوبله خواهند بود. بنابر رتبه‌بندی وب‌سایت الکسا، شرکت فیلیمو توانسته با سرویس خود به چهاردهم در لیست پربازدیدترین وب‌سایت‌های ایرانی دست پیدا کند و بنابراین یکی از پرترافیک‌ترین سرویس‌های داخل کشور به حساب می‌آید.

تاریخچه کوتاه شرکت فیلیمو

سرویس فیلیمو در ماه بهمن سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرد و در ابتدا تحت عنوان «آپارات فیلیمو» شناخته می‌شد، اما طولی نکشید که نام سرویس خیلی ساده به «فیلیمو» تغییر کرد. به فاصله شش ماه از آغاز به کار شرکت فیلیمو و پس از استقبال خوب کاربران، نخستین ورژن از اپلیکیشن فیلیمو برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. تا زمانی که اپلیکیشن فیلیمو از راه برسد، حدودا ۱۳۰۰ فیلم ایرانی، فیلم خارجی، انیمیشن و مستند در این سرویس یافت می‌شد و بنابراین کاربران خیلی زود به گستره وسیعی از محتویات دسترسی یافتند که مسیر را برای رشد سریع شرکت فیلیمو همواره کرد. در واقع این رشد آنقدر انفجاری بود که فیلیمو به فاصله یک سال به رکورد یک میلیون نمایش ویدیو دست یافت.

اما شرایط برای فیلیمو همیشه به شکلی هموار پیش نرفته است. در مهر ماه سال ۱۳۹۵، صدا و سیما از آپارات و فیلیمو شکایت کرد و در عرض یک روز، تمام اپلیکیشن‌های این این دو سرویس از استور کافه بازار حذف شدند. صدا و سیما سپس اعلام کرد که این شکایت به خاطر نداشتن مجوز از سوی آپارات و فیلیمو برای فعالیت در حوزه صوت و تصویر فراگیر بوده است. در نهایت این جنجال خبری به واکنش وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات منجر شد و هر دو سرویس توانستند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

در فاصله بین پرونده قضایی و جنجال بعدی، فیلیمو به رشد خود ادامه داد، به طوری که در سال ۱۳۹۶ با رشد ۴۴۵ درصدی توانست از نظر مدت زمان تماشای محتوای ویدیویی، به رکورد ۱ میلیارد و ۱۴۵ میلیون دقیقه دست پیدا کند. به صورت موازی، تعداد کاربران هم افزایش می‌یافت و در همان سال تعداد مشترکین فیلیمو شش برابر شد.

در سال ۱۳۹۸ فیلیمو و همینطور سرویس رقیب، نماوا، تحت فشار جدی افکار عمومی قرار گرفتند. در این سال، برخی از پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌های دانلود فیلم و سریال به صورت پی‌درپی از دسترس خارج شدند و کاربران ایرانی در فضای مجازی، انگشت اتهام را سمت سرویس‌های VOD دراز کردند و عقیده داشتند که نماوا و فیلیمو در صدد قبضه کردن بازار فیلم و سریال هستند. سپس انتقادات بالا گرفت و این بحث مطرح شد که این پلتفرم‌ها آثار خارجی را با سانسور گسترده و بدون خرید حق کپی‌رایت پخش می‌کنند. البته که مورد دوم قویا از سوی توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها تکذیب شده است.

در دوران پاندمی کووید-۱۹، سرویس فیلیمو مورد توجه گسترده‌تر مردم قرار گرفت و سال ۱۳۹۹ بهترین عملکرد تاریخچه فیلیمو رقم خورد. به خاطر تعطیلی سینماها نیز، فیلیمو وارد دنیای فروش بلیت اکران آنلاین شد و توانست طی ۶ ماه، بیش از یک میلیون بلیت بفروشد و سپس ۷۰ درصد از درآمد را به تولیدکنندگان و صاحبین محتوا بازگرداند. فیلیمو اکنون بیش از ۳۰۰ کارمند دارد و شمار آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

محصولات و سرویس‌های فیلیمو

شرکت فیلیمو

طی ۸ سالی که از آغاز به کار شرکت فیلیمو می‌گذرد، شاهد رونمایی از سرویس‌ها و محصولات متعددی بوده‌ایم که به رشد هرچه بیشتر این شرکت و همینطور افزایش ضریب دسترسی به سرویس استریم محتوای فیلیمو کمک شایانی کرده‌اند. در ادامه مروری می‌کنیم بر برجسته‌ترین محصولات فیلیمو.

اپلیکیشن اندروید و iOS

در کنار ورژن تحت وب فیلیمو، این سرویس از یک اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های موبایل iOS و اندروید نیز برخوردار شده و به این ترتیب قادر به استریم محتوا روی دیوایس‌های هوشمند نیز خواهید بود. اپلیکیشن این شرکت طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های فراوانی به خود دیده و گرچه در سال نخست از بسیاری از قابلیت‌های بنیادین بی‌بهره بود، اما حالا آرشیوی غنی از محتویات سینمایی و تلویزیون را در کنار یک رابط کاربری مشتری‌پسند و سرراست در اختیار مشترکین می‌گذارد.

اپلیکیشن AndroidTV و SmartTV

با از راه رسیدن تلویزیون‌های هوشمند و افزایش تمایل مصرف‌کنندگان ایرانی به خرید آن‌ها، نیاز به اپلیکیشن مخصوص فیلیمو برای پلتفرم‌های AndroidTV و SmartTV نیز حس می‌شد. این اپلیکیشن اکنون از راه رسیده و بدین ترتیب کاربرانی که ترجیح می‌دهند به تماشای محتوا روی تلویزیون بپردازند، از خرید اندروید باکس یا استفاده از مرورگر داخلی تلویزیون بی‌نیاز شده‌اند.

اپلیکیشن دسکتاپ

اپلیکیشن دسکتاپ فیلیمو برای دانلود و مشاهده آفلاین محتوای موجود در این سرویس کاربرد دارد و از راه رسیده تا نیازهای قشری خاص که تمایلات متفاوتی نسبت به عموم کاربران دارند را برطرف سازد. این اپلیکیشن هم روی سیستم عامل ویندوز و هم دیوایس‌های مبتنی بر سیستم عامل مک در دسترس قرار گرفته.

فیلیموباکس

فیلیمو باکس محصول شرکت فیلیمو

فیلیمو باکس اساسا همان چیزی است که عموم مردم تحت عنوان اندروید باکس می‌شناسند. چنین دستگاهی تلویزیون شما را به یک سیستم عامل مجهز می‌کند و دیگر الزامی به خرید یک تلویزیون هوشمند نخواهد بود. فیلیمو باکس علاوه بر اینکه دسترسی به اپلیکیشن اندرویدی فیلیمو را روی تلویزیون میسر می‌کند، قادر به دانلود و اجرای دیگر اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی استور و همینطور دستیار صوتی گوگل نیز هست. فیلیمو باکس سیستم عامل اندروید 8.1 را به اجرا در می‌آورد، یک کنترل از راه دور بلوتوثی دارد و به کمک آن قادر به تماشای محتوا با رزولوشن 4K و با پشتیبانی از دامنه داینامیک بالا (HDR) هستید.

فیلیمو مدرسه

فیلیمو مدرسه یکی از تازه‌ترین سرویس‌های شرکت فیلیمو است که مجموعه‌ای از ویدیوهای کمک‌آموزشی برای بعضی از دروس پایه‌های اول تا نهم را پوشش می‌دهد. این سرویس فعلا درس‌های علوم، ریاضی، ادبیات، زبان انگلیسی و زبان عربی را در بر می‌گیرد و فیلیمو می‌گوید که بزودی گستره دروس وسیع‌تر خواهد شد. فیلیمو مدرسه به صورت هفتگی میزبان ۵۲ ویدیوی کمک‌آموزشی جدید است که با استفاده از المان‌های گرافیکی و انیمیشنی، تجربه‌ای جذاب‌تر از کلاس‌های درس سنتی برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورند.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت فیلیمو + معرفی منابع آموزشی

دفتر شرکت فیلیمو

مجموعه فیلیمو سالانه به استخدام متخصصین در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت فیلیمو در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام برنامه‌نویس اندروید در شرکت فیلیمو

بخش زیادی از ترافیک ورودی سرویس فیلیمو، درون اپلیکیشن اندروید آن رقم می‌خورد و بنابراین شرکت فیلیمو به توسعه‌دهندگانی نیاز دارد که به توسعه اپلیکیشن روی اندروید بپردازد و در گذر زمان آن را بهبود ببخشند. چنین برنامه‌نویسی برخلاف برنامه‌نویس ارشد نیازمند سابقه کار چندان طولانی نیست و در بسیاری از اوقات با نمونه کارهای اندک نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد. این شخص در سطوح‌ پایین‌تر تیم و زیر نظر برنامه‌نویس ارشد و دیگر مدیران فعالیت می‌کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس iOS در شرکت فیلیمو

درست مانند اپلیکیشن اندرویدی فیلیمو، اپلیکیشن iOS این سرویس نیز نیازمند توسعه و پشتیبانی مداوم است. برنامه‌نویس iOS در فیلیمو باید از مرحله مفهوم تا تحویل و پشتیبانی پس از راه‌اندازی، روی اپلیکیشن کار کند. این شخص باید با دیگر برنامه‌نویس‌های تیم فنی همکاری نزدیک داشته باشد و وظایف خود را نیز با توسعه‌دهندگان وب هماهنگ کند تا یک چارچوب فنی توانمند برای پشتیبانی همه‌جانبه از سرویس روی تمام پلتفرم‌ها شکل بگیرد. برنامه‌نویس iOS به صورت معمول با تکنولوژی‌های Swift و Combine و UIKit سر و کار دارد و با رابط برنامه‌نویسی iOS نیز آشنا است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Front-End در شرکت فیلیمو

برنامه‌نویسان Front-End مسئولیت توسعه بخش‌های واضح یک وب‌سایت یا سرویس را برعهده دارند: بخش‌هایی که مقابل چشم کاربران است و از طریق مرورگر با آن‌ها تعامل می‌شود. فرانت‌اند یک وب‌سایت (یا یک اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن تحت وب) با زبان‌هایی نظیر HTML و CSS و جاوا اسکریپ نوشته می‌شود. برنامه‌نویسان فرانت‌اند افرادی هستند که با استفاده از این زبان‌ها، وب‌سایتی کاربردی طراحی می‌کند. برخی سایت‌ها تنها با این سه زبان نوشته می‌شوند و برخی دیگر کدهای پنهان بیشتری دارند تا تجربه کار با فرانت‌اند سایت بهبود یابد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Back-End در شرکت فیلیمو

برنامه‌نویسان Back-End به توسعه بخش‌های «پنهان» سایت می‌پردازند که کاربران تعامل مستقیمی با آن‌ها ندارند. بک‌اند شامل کارهای پشت صحنه‌ای می‌شود که در برخی پروژه‌های خاص، مزیت‌های بیشتری نسبت به تکنولوژی‌های فرانت‌اند به ارمغان می‌آورند. توسعه‌دهندگان این حوزه معمولا به کار با گستره متنوعی از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌پردازند. چنین برنامه‌نویسانی همچنین با همتایان فرانت‌اند خود همکاری می‌کنند تا کدهایشان بیشترین سازگاری ممکن را با بخش جلویی سایت داشته باشند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

دفتر شرکت فیلیمو

استخدام برنامه‌نویس Full Stack در شرکت فیلیمو

برنامه‌نویس Full Stack یک مهندس یا توسعه‌دهنده وب است که هم با فرانت‌اند و هم بک‌اند در یک اپلیکیشن یا وب‌سایت سر و کله می‌زند. این یعنی چنین برنامه‌نویسی باید قادر به رسیدگی به پروژه‌های مختلف مانند دیتابیس‌ها، ساخت وب‌سایت‌های مخصوص کاربران یا حتی همکاری با مشتریان در فاز برنامه‌ریزی پروژه باشد. برنامه‌نویسان فول‌استک با زبان‌های HTML ،CSS ،JavaScript و یک یا چند زبان بک‌اند آشنایی دارند. اکثر توسعه‌دهندگان فول‌استک در یک زبان برنامه‌نویسی بک‌اند خاص هم به تخصص رسیده‌اند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس مرکز تماس و امور مشتریان در شرکت فیلیمو

وظیفه اصلی کارشناس مرکز تماس در فیلیمو، راهنمایی کردن مشتریان و همینطور رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها از طریق مکالمه تلفنی است. افرادی که در شغل کارشناسی مرکز تماس به بیشترین موفقیت می‌رسند قدرت بیان و مکالمه بالا دارند. همچنین این کارشناسان باید از مهارت‌های ارتباطی، هوش هیجانی، قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری مناسب برخوردار باشند تا خدمات به بهترین کاربران ارائه شوند. آشنایی با مبانی کامپیوتر و اینترنت هم از دیگر پیش‌نیازهای این سمت شغلی به حساب می‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام گرافیست در شرکت فیلیمو

گرافیست کسی است که از طریق طراحی‌های گرافیکی با مردم ارتباط برقرار می‌کند. گرافیست‌ها با دست یا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به خلق مفاهیم بصری می‌پردازند و ایده‌ها، اطلاعات یا بیانیه‌هایی خاص را در فرم هنر بصری یا فیزیکی که شامل تصویر، متن یا گرافیک می‌شود مقابل چشم مشتریان سازمان می‌گذارند. هدف غایی یک گرافیست این است که سازمان خود را به برندی بصری و قابل شناسایی برای مشتریان تبدیل کند. گرافیست‌ها ضمنا در کار خود با انیماتورهای چند رسانه‌ای، هنرمندان و دیگر سمت‌های شغلی که نیازمند خلاقیت فراوان است مشارکت می‌کنند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام تحلیلگر داده در شرکت فیلیمو

تحلیلگر داده کسی است که با استفاده از ابزارهای تحلیل داده، به موشکافی اطلاعات می‌پردازد. اطلاعات معناداری که از داده خام به دست می‌آیند، به کارفرما کمک می‌کنند که با درنظرگیری حقایق و ترندهای گوناگون، قادر به اتخاذ تصمیم‌های تجاری مهم باشد. تحلیلگر داده باید از مهارت‌هایی در حوزه ریاضیات بهره ببرد، با زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون مانند SQL و Oracle و پایتون آشنا باشد، رویکردی منطقی در کارهای تحلیلی خود در پیش بگیرد و توجهی مضاعف به جزییات نشان دهد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های استخدام شرکت فیلیمو در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت فیلیمو: (+)
  • پروفایل شرکت فیلیمو در جابینجا: (+)
  • پروفایل فیلیمو در استخدام نیرو: (+)
  • پروفایل فیلیمو در جاب ویژن: (+)
  • پروفایل فیلیمو در کاربوم: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شرکت فیلیمو

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • کانال تلگرام: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: info@filimo.com
  • تلفن ارتباط با شرکت: 74524-021

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *