شرکت آسیاتک | فرصت های شغلی و استخدام آسیاتک + منابع آموزش و آزمون استخدام

۶۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
شرکت آسیاتک | فرصت های شغلی و استخدام آسیاتک + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت آسیاتک می‌پردازیم. شرکت ارتباطات آسیاتک یا انتقال داده‌های آسیاتک یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در ایران است. شرکت آسیاتک در سال ۱۳۸۲ در تهران تاسیس شد و طی نزدیک به ۲۰ سال فعالیت خود به ارائه گستره وسیعی از خدمات و محصولات پرداخته که از جمله آن‌ها می‌توان به اینترنت پرسرعت خانگی، تلفن ثابت، خدمات ارزش افزوده، سرور مجازی، خدمات ابری (Cloud) و میزبانی هاست اشاره کرد.

دفتر مرکزی شرکت آسیاتک در تهران است، اما در بسیاری از شهرهای ایران فعالیت می‌کند و از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان دیتاسنتر کشور نیز به حساب می‌آید. دیتاسنتر اصلی این شرکت در برج میلاد تهران واقع شده و به خودی خود بزرگ‌ترین دیتاسنتر ایران است. ناگفته نماند که آسیاتک سرورهای خود را نیز در شرکت ارتباطات زیرساخت مستقر کرده.

تاریخچه کوتاه شرکت آسیاتک

دفتر شرکت آسیاتک

شرکت آسیاتک اواخر سال ۱۳۸۲ شمسی و با هدف ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع به کار کرد و در همان سال توانست مجوز PAP را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور دریافت کند. به این ترتیب آسیاتک به مدت سال (از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲) جواز ارائه خدمات مربوط به خطوط کابلی دیجیتالی (DLS) را به دست آورد. سپس در سال ۱۳۸۷، این شرکت خواستار جواز IPS (ارائه خدمات اینترنت) در 30 استان کشور شد و ضمن کسب این جواز، مجوز ISDP را نیز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد.

در سال ۱۳۹۴،‌ سازمان تنظیم مقررات از مجوزی جدید تحت عنوان FCP به عنوان جایگزینی برای مجوزهای PAP و ISDP و ISP پرده برداشت و آسیاتک توانست در همان سال این مجوز جدید را با اعتبار ده ساله تا سال ۱۴۰۴ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کند. بنابر مفاد این جواز، شرکت آسیاتک قادر به ارائه هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه و ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی، داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش‌افزوده است.

با ظهور و فراگیری اینترنت 4G و همینطور اینترنت پهن‌باند بر بستر سیم کارت (TD-LTE)، شرکت آسیاتک به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم «فن‌آوران نوین بنیان پاسارگاد» توانست مجوز بهره‌برداری از فرکانس ۲۶۰۰ را در کشور به مدت ۱۰ سال مال خود کند. بنابر جواز FCP، دریافت‌کنندگان می‌توانند به ارائه ۱۴ محصول و خدمت مختلف بپردازند که از جمله آن‌ها می‌توان به VoIP ،WiFi ،Xdsl و CDN اشاره کرد. شرکت آسیاتک اکنون ۹ مورد از محصولات و خدمات این لیست ۱۴ موردی را ارائه کرده است.

در طول دو دهه فعالیت، شرکت آسیاتک به صورت مستقیم برای ۱۰۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۱۲ هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است. از سوی دیگر، بیش از ۵۰ هزار نفر در زنجیره کارآفرینی شرکت مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند. در نهایت باید افزود شرکت آسیاتک بیش از ۱۴۰۰ مرکز مخابراتی در شهرهای مختلف کشور دارد و بیش از ۱ میلیون پورت را تحت پوشش شبکه دسترسی اختصاصی خود درآورده است. بنابراین مشخصا با یکی از بزرگ‌ترین بازیگران در دنیای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی کشور طرف هستیم.

خدمات و محصولات شرکت آسیاتک

دیتاسنترهای شرکت آسیاتک

شرکت آسیاتک از زمانی که فعالیت خود را طی سال ۱۳۸۳ شمسی آغاز کرد تا به امروز محصولات و سرویس‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار داده. در ادامه بخش اعظمی از این سرویس‌ها را از نظر رد می‌کنیم.

اینترنت پرسرعت +ADSL۲

به عنوان شرکتی که اصلا به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی به مشتریان شناخته می‌شود، آسیاتک از سالیان دور مشغول ارائه اینترنت پهن‌باند خانگی به مصرف‌کنندگان و همینطور مشتریان سازمانی بوده است. در فناوری +ADSL۲ شرکت آسیاتک، سرعت انتقال داده بالاتر از ADSL عادی است و اساسا می‌توان منتظر سرعت ۳ برابر بیشتر در دسترسی به اینترنت بود. این شرکت در حال حاضر بسته‌های اینترنت متنوعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که از کمینه سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه آغاز شده و در گران‌قیمت‌ترین بسته به ۱۶ مگابیت بر ثانیه می‌رسند.

خدمات پهنای باند

آسیاتک یکی از پرظرفیت‌ترین شرکت‌های اینترنتی کشور در حوزه تخصیص پهنای باند اختصاصی به شرکت‌ها، سازمان‌ها، مراکز دانشگاهی و حتی سایر اپراتورها است و خدمات خود را در بسترهای گوناگون وایرلس و فیبر نوری ارائه می‌کند. از آن‌جایی که آسیاتک به خرید پهنای باند از شرکت‌ ارتباطات زیرساخت و از ۱۷ مسیر بین‌المللی می‌پردازد و در عین حال بزرگ‌ترین دیتاسنتر محتوایی پهنای باند را در کشور دارد، توانسته برای مدتی طولانی سرویس خود را با قیمت بسیار رقابتی ارائه می‌کند.

از جمله ویژگی‌هایی که در خدمات پهنای باند آسیاتک ارائه می‌شوند می‌توان به پهنای باند اینترنت اختصاصی، پهنای باند اینترانت داخلی، خدمات شبکه‌های خصوصی مجازی، دسترسی همیشگی به اینترنت، برقراری ارتباط میان شرکت‌ها و واحدهای زیرمجموعه، سیستم نظارت و پایش همیشگی اینترنت، تامین امنیت داده و محرمانگی اطلاعات و همین‌طور امکان‌سازی سنجی رایگان اشاره کرد.

سرویس آسیاتل شرکت آسیاتک

آسیاتل

آسیاتل راهکار تلفن ثابت شرکت آسیاتک است که به کاربران اجازه می‌دهد تمامی ارتباطات تلفنی خود را در بستر اینترنت و با پروتکل VoIP برقرار کنند. به این ترتیب امکان برقراری تماس با هر شماره تلفنی چه در ایران و چه در نقاط دیگر جهان مهیا می‌شود. از جمله مزیت‌های این سرویس نسبت به سرویس‌های مشابه می‌توان به مکالمه رایگان با تمامی‌های شماره‌های دیگر در شبکه آسیاتل، امکان دریافت نامحدود شماره‌های تلفن و استفاده از قابلیت‌های Call Conference و Call Forwarding اشاره کرد.

خدمات اينترنت نسل ٤ ثابت (TD-LTE)

اینترنت نسل ۴ ثابت یا همان TD-LTE یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین اینترنت بی‌سیم در منازل، شرکت‌ها و موسسات به حساب می‌آید. در این سرویس، برخلاف ADSL دیگر نیازی به دریافت اینترنت از طریق خطوط کابلی تلفن نیست و اینترنت به کمک دکل‌های مخابراتی مخابره و روی مودمی مجهز به سیم کارت دریافت می‌شود. اینترنت نسل ۴ ثابت آسیاتک برای افرادی مناسب تلقی می‌شود که از سرعت اینترنت ثابت ADSL رضایت ندارد یا در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که پورت خالی در دسترس نیست و در صورت تهیه این خدمات به سرعت ۱ الی ۴۰ مگابیت بر ثانیه دست خواهید یافت.

سرویس‌های ارزش افزوده

شرکت آسیاتک در دنیای سرویس‌های ارزش افزوده نیز فعال است و به همکاری با شرکت‌های گوناگون می‌پردازد. این همکاری‌ها در نهایت منجر به خدمات و تخفیفات ویژه‌ای می‌شوند که در بازه‌های زمانی مختلف در دسترس مشترکین آسیاتک قرار می‌گیرند. به عنوان مثال کاربران اینترنت آسیاتک می‌توانند هر از چندگاهی با تخفیفی ویژه از فروشگاه‌های مختلف نظیر دیجی‌استایل و اسنپ مارکت خرید کنند یا از طریق وب‌سایت‌های «تماشاخونه» و «آسیا دی‌ال» به استریم و دانلود محتوا، آن هم بدون اینکه از حجم ماهانه کسر شود بپردازند.

میزبانی سرور شرکت آسیاتک

خدمات سرور اختصاصی و مجازی

خدمات سرور اختصاصی اساسا امکانی کارآمد برای موسسات و شرکت‌های بزرگی به حساب می‌آید که به دلایل مختلف از قبیل نیاز به امنیت و پایداری اینترنت، تمایلی به استفاده از سرورهای اشتراکی با دیگران ندارند. آسیاتک در خدمات سرورهای اختصاصی خود به ارائه امکاناتی مانند فضای ذخیره‌سازی بالا، دسترسی به ترافیک بالا، کنترل بر سرور اختصاص یافته و امکان تهیه نسخه بکاپ از اطلاعات و داده‌های مشتریان پرداخته است. سرورهای آسیاتک از سیستم اعلام و اطفاء حریق و سنسورهای محیطی جهت کنترل دما و رطوبت بهره می‌برند و از خدمات پشتیبانی بی‌وقفه و امنیت اطلاعات با دیوار آتش برخوردار هستند.

خدمات اینترنت وای‌فای عمومی

وای‌فای عمومی یک سرویس وایرلس همگانی است. عموم مردم در اماکنی که آسیاتک‌ آن‌ها را به سرویس خود مجهز کرده قادر به استفاده از سرویس وای‌فای و اینترنت پرسرعت آسیاتک خواهند بود. وای‌فای عمومی در دو حالت به کاربران ارائه می‌شود: از یک سو شاهد سرویسی رایگان هستیم که کاربر با انتخاب گزینه ثبت‌نام رایگان و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، قادر به استفاده شصت دقیقه‌ای از اینترنت رایگان با سقف حجم ۱۰۰ مگابایت خواهد بود. در حالت دوم، کاربران می‌توانند به سراغ گزینه ثبت‌نام غیر رایگان بروند و پس از پرداخت هزینه، دسترسی گسترده‌تری به امکانات وای‌فای عمومی پیدا کنند.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت آسیاتک + معرفی منابع آموزشی

شرکت آسیاتک

همانطور که پیشتر در این مقاله اشاره کردیم، تاکنون هزاران نفر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آسیاتک در همکاری بوده‌اند و بنابراین این شرکت سالانه به استخدام ده‌ها یا حتی صدها نفر می‌پردازد. در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت آپارات در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام گرافیست در شرکت آسیاتک

گرافیست کسی است که از طریق طراحی‌های گرافیکی با مردم ارتباط برقرار می‌کند. گرافیست‌ها با دست یا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به خلق مفاهیم بصری می‌پردازند و ایده‌ها، اطلاعات یا بیانیه‌هایی خاص را در فرم هنر بصری یا فیزیکی که شامل تصویر، متن یا گرافیک می‌شود مقابل چشم مشتریان سازمان می‌گذارند. هدف غایی یک گرافیست این است که سازمان خود را به برندی بصری و قابل شناسایی برای مشتریان تبدیل کند. گرافیست‌ها ضمنا در کار خود با انیماتورهای چند رسانه‌ای، هنرمندان و دیگر سمت‌های شغلی که نیازمند خلاقیت فراوان است مشارکت می‌کنند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس توسعه نرم افزار در شرکت آسیاتک

کارشناس توسعه نرم‌افزار در شرکت آسیاتک به صورت عمده در حوزه توسعه، تست و اشکال‌زدایی برنامه‌های نرم‌افزاری و همینطور به‌روزرسانی و گسترش برنامه‌های موجود فعالیت خواهد کرد. برای استخدام در چنین سمتی نیازمند آشنایی کامل با ReactJS و AngularJS، دسترسی به دانش نسبی در زمینه MSSQL و MYSQL و همینطور آشنایی با الگوریتم ساختار داده خواهید بود. کارشناس توسعه نرم‌افزار به بررسی مستمر فناوری‌های جدید در حوزه برنامه‌نویسی می‌پردازد و با هماهنگی سرپرست، شروع به استفاده از آن‌ها می‌کند. از سوی دیگر نیاز به تهیه گزارش و جمع‌آوری اطلاعات آماری و هماهنگی گسترده با تیم از طریق جلسات روزانه خواهد بود.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس پشتیبانی نرم افزار در شرکت آسیاتک

کارشناس پشتیبانی نرم‌افزار یکی از اعضای دپارتمان پشتیبانی نرم‌افزار آسیاتک خواهد بود و در حوزه گزارش‌گیری و برخورد با خطاهای احتمالی در نرم‌افزار و همینطور تهیه و تدوین گزارش و تدوین مستندات مورد نیاز کاربران، رهبران و مدیران سیستم‌های نرم‌افزاری فعالیت خواهد کرد. کارشناس پشتیبانی باید بر SQL و همینطور MYSQL تسلط داشته، با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا یا پایتون یا سی شارپ آشنا باشد و از توانایی‌های موثر در برقراری ارتباط بهره ببرد تا با مشارکت در جلسات، به توسعه و بهبود عملکرد نرم‌افزارهای عملیاتی کمک کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در شرکت آسیاتک

 کارشناس سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با پیوستن به دپارتمان زیرساخت‌های سیستمی آسیاتک، در حوزه بازنگری در سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات و نگهداری از آن‌ها، کنترل دسترسی حفاظت از اسناد و فرایند‌های حیاتی و تحلیل ریسک‌های امنیتی فعالیت می‌کند. چنین کارشناسی باید بر استراتژی‌های مدیریت ریسک مسلط باشد و آزمون هکر اخلاق‌مدار و CCNA را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد. وظیفه او در نهایت رسیدگی به تمام ابعاد امنیتی شرکت، رفع عدم انطباق‌های ممیزی و پیشنهاد بهبود و تعریف پروژه‌های امنیتی در جهت کاهش ریسک‌های سازمانی خواهد بود.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

کارشناس نگهداری فیزیکی مرکز داده

دپارتمان مرکز داده آسیاتک همواره به دنبال کارشناسی در حوزه نگهداری فیزیکی دیتابیس است تا در حوزه نگهداری و رفع مشکلات سیستم‌های برق، سرمایش و ابنیه دیتاسنترها با این سازمان همکاری کند. مشخصا چنین کارشناسی باید از مهارت‌های فنی و اجرایی در حوزه سیستم‌های برق و سیستم‌های سرماش دیتانسر بهره ببرد، با نرم‌افزارهای مانینتورینگ نظیر Zabbix و نرم‌افزارهای DCIM آشنا باشد و تسلطی نسبی بر Cacti و اتوکد داشته باشد. ناگفته نماند که کارشناس نگهداری فیزیکی مرکز داده در در شیفت‌های ۲۴/۴۸ مشغول به کار خواهد بود و ضمن نگهداری از سیستم‌ها باید به ارائه گزارش‌های تحلیلی و امکان‌سنجی و نصب تجهیزات اکتیو دیتاسنتر هم بپردازد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

شرکت آسیاتک

استخدام کارشناس پشتیبانی در شرکت آسیاتک

وظیفه اصلی کارشناس پشتیبانی در آسیاتک، راهنمایی کردن مشتریان و همینطور رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها از طریق مکالمه تلفنی است. افرادی که در شغل کارشناسی مرکز تماس به بیشترین موفقیت می‌رسند قدرت بیان و مکالمه بالا دارند. همچنین این کارشناسان باید از مهارت‌های ارتباطی، هوش هیجانی، قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری مناسب برخوردار باشند تا خدمات به بهترین کاربران ارائه شوند. آشنایی با مبانی کامپیوتر و اینترنت هم از دیگر پیش‌نیازهای این سمت شغلی به حساب می‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس جذب و استخدام در شرکت آسیاتک

کارشناس جذب و استخدام عضوی از دپارتمان توسعه مناسب انسانی آسیاتک است که به پیگیری و اجرای گام‌های فرآیند جذب نیرو، انجام مصاحبه‌های تلفنی و حضوری، ارزیابی و پایش شاخص‌های اثربخشی کیفیت جذب نیرو و همکاری در طرح‌ریزی و تدوین‌ استراتژی‌های کارکردی حوزه استخدام منابع انسانی خواهد پرداخت. این کارشناس باید با فرآیند جذب و استخدام، کانال‌های جذب نیرو (مانند وب‌سایت‌های استخدام نیرو نظیر جاب‌ویژن و ایران‌تلنت و همینطور پلتفرم‌های اجتماعی نظیر لینکدین)، مفاهیم‌ و مدل‌های شایستگی، اصول ارزیابی و مصاحبه‌های مبتنی بر شایستگی و آزمون‌های روان‌شناختی سازمانی آشنا باشد. تسلط بر مهارت‌های بنیادین کامپیوتری و نرم‌افزارهایی از قبیل Word و Excel هم کمک شایانی به افزایش بهره‌وری در این سمت خواهد کرد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مدیر مطالعات و برنامه ریزی در شرکت آسیاتک

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی آسیاتک، همواره میزبان مدیرانی خواهد بود که با تخصص خود در مطالعات و برنامه ریزی به حوزه تدوین برنامه‌های استراتژیک سازمان، نظارت بر معماری کلان فرآیند‌های سازمانی و نظارت بر اجرای تحلیل‌های محیط بیرون و درون سازمان کمک خواهند کرد و به مشارکت در شناسایی تهدید، فرصت‌ها و ریسک‌های مدیریتی سازمان می‌پردازند. این مدیر باید دانشی عمیق در مدیریت فرآیند کسب و کار داشته باشد، بر اصول بودجه‌ریزی عملیاتی و برنامه‌ریزی استراتژیک مسلط باشد و الزامات استانداردهای ۹۰۰۱ و ۲۷۰۰۱ و ۲۰۰۰ را درک و در تصمیمات خود لحاظ کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس تحلیل داده مشتریان در شرکت آسیاتک

کارشناس تحلیل داده کسی است که به تحلیل عوامل و فاکتورهای موثر بر رضایت مشتریان، بررسی ریشه‌ای شکایات و انتقادات و پیشنهادات مشتریان، شناسایی اقدامات اصلاحی و همینطور بهبود تحلیل‌های صورت گرفته می‌پردازد. برای ورود به دپارتمان مشتریان آسیاتک و قرارگیری در این سمت، نیازمند مدارکی در رشته‌هایی از قبلی صنایع، ریاضی و آمار، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی و مهندسی کامپیوتر خواهید بود، باید از اصول ارائه گزارش‌های مدیریتی پیروی کنید، در حوزه ICDL از خود تسلط کامل نشان دهید و قادر به حل مسئله و تحلیل‌های ریشه‌ای باشید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های استخدام شرکت آسیاتک در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت آسیاتک: (+)
  • پروفایل شرکت آسیاتک در جابینجا: (+)
  • پروفایل آسیاتک در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل آسیاتک در ایران استخدام: (+)
  • پروفایل آسیاتک در کاربوم: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شرکت آسیاتک

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • کانال تلگرام: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: acc@asiatech.ir
  • تلفن ارتباط با شرکت: 1544-021

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *