شرکت ترب | فرصت های شغلی و استخدام ترب + منابع آموزش و آزمون استخدام

۳۹۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
شرکت ترب | فرصت های شغلی و استخدام ترب + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت ترب می‌پردازیم. ترب یک سرویس موتور جستجوی خرید است که از سال ۱۳۹۳ شمسی آغاز به کار کرده و اصلی‌ترین هدفی که دنبال می‌کند، ارائه و مقایسه شفاف قیمت‌ها و اطلاعات مربوط به محصولات مختلف در گستره وسیعی از دسته‌بندی‌ها است. دو سال بعد از آغاز به کار این سرویس، شرکت «فن‌گستران پیشرو بازار» (مسئولیت محدود) تاسیس شد تا اداره کارهای سرویس را برعهده بگیرد و در حال حاضر تمام حقوق ترب در اختیار آن است.

تاریخچه کوتاه شرکت ترب

سایت شرکت ترب

موتور جستجوی خرید ترب در سال 1393 و توسط تیمی سه‌نفره از دانشجویان دانشگاه شریف توسعه می‌یابد. این تیم زیر نظر شتاب‌دهنده‌ی دانشگاه شریف فعالیت می‌کند و تمامی اعضا از دانشجویان مهندسی کامپیوتر و برق در این موسسه آموزشی بودند. حلقه نخست تیم ترب را افرادی را تشکیل می‌دادند که سابقه کسب مدال طلای جهانی المپیاد کامپیوتر و ریاضی و همچنین تجربه کار در شرکت‌های بین‌المللی را در کارنامه خود داشتند و بنابراین هم دانش فنی و هم دانش تجاری‌سازی لازم برای طراحی یک موتور جستجو را خود می‌دیدند.

در فصل زمستان سال ۱۳۹۳، وب‌سایت ترب (+) در دسترس عموم قرار می‌گیرد و با فاصله کمی پس از آن، اپلیکیشن بازارچه هم به شکل عمومی عرضه می‌شود و هردو با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. با این گشتاور، شمار اعضای تیم شرکت ترب در سال ۱۳۹۴ افزایش می‌یابد و بنابراین توسعه قابلیت‌ها و برطرف‌سازی مشکلات با سرعت بیشتری دنبال می‌شود. در نهایت طی تابستان ۱۳۹۴ و با جذب سرمایه‌گذاری مرحله‌ی اول، شرکت ترب وارد فاز جدیدی از رشد می‌شود و با تیمی متشکل از بیش از ۱۰ نفر در مرکز رشد دانشگاه شریف مستقر می‌گردد.

موتور جستجوی ترب در حال حاضر بالغ بر میلیون‌ها محصول در بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه معتبر اینترنتی ایرانی را در یک دیتابیس کامل جمع‌آوری کرده و بنابراین کاربران می‌توانند با صرف کمترین تلاش و انرژی ممکن، بهترین قیمت‌ها را میان فروشگاه‌های مختلف پیدا کنند. به این ترتیب نه‌تنها با ترویج رقابت در بازار به مشتریان یاری رسانده می‌شود، بلکه فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌توانند بدون نیاز به دانش فنی در این وب‌سایت فعالیت داشته و به گستره وسیعی از مشتریان بالقوه دسترسی یابند.

وب‌سایت و اپلیکیشن ترب

اپلیکیشن شرکت ترب

هنگام ورود به وب‌سایت سرویس ترب (+)، صفحه‌ای مشابه به تمام موتورهای جستجو مقابل چشم قرار می‌گیرد و با وارد کردن نام محصول مورد نظر خود در کادری که وسط صفحه تعبیه شده، قادر به مشاهده لیست شرکت‌های فروشنده آن محصول و قیمت‌گذاری‌های گوناگون خواهید بود. به عنوان یک روش جایگزین، قادر به گشت‌وگذار میان ۱۷ دسته‌بندی کلی در وب‌سایت ترب نیز خواهید بود که محصولات را در کتگوری‌هایی نظیر «موبایل و تبلت»، «لپ‌تاپ، کامپیوتر‌، اداری»، «هایپرمارکت»، «لوازم خانگی»، «پوشاک، کیف و کفش»، «زیبایی و بهداشت» و «صوتی و تصویری» منظم کرده‌اند و هرکدام انبوهی از زیرشاخه‌های گوناگون دارند.

به عنوان مثال دسته‌بندی «موبایل و تبلت» خود به دسته‌بندی‌های بیشتری نظیر «گوشی موبایل»، «تبلت»، «هدفون، هدست و هندزفری»، «لوازم جانبی موبایل و تبلت»، «ساعت»، «قطعات موبایل و تبلت» و «لوازم الکترونیکی همراه» تقسیم شده و در هر یک از این زیرشاخه، نام اکثر برندها و لوازم موجود در بازار ایران را مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب گشت‌وگذار در وب‌سایت ترب به تجربه‌ای جذاب تبدیل می‌شود و اساسا در حال بازدید از یک بازار دیجیتالی خواهید بود که انبوهی غرفه مختلف و متعلق به فروشندگان گوناگون را در خود جای داده است.

ترب از اپلیکیشنی مخصوص برای دو سیستم عامل اندروید و iOS هم برخوردار شده که دسترسی به این سرویس را روی موبایل‌های هوشمند آسان می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها تمام قابلیت‌های موجود در وب‌سایت اصلی را در خود جای داده‌اند و به عنوان مثال به همان قابلیت‌های فیلترگذاری جستجو برای یافتن قیمت‌ها یا محصولات مد نظر شما مجهز هستند.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت ترب + معرفی منابع آموزشی

شرکت ترب

مجموعه ترب سالانه به استخدام متخصصین در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت ترب در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام کارشناس پشتیبانی فنی در شرکت ترب

کارشناس پشتیبان فنی در شرکت ترب کسی است که پیشتر تجربه کار با Git و همینطور زبان برنامه‌نویسی پایتون را در کارنامه خود داشته و تا حد خوبی با زبان انگلیسی و همینطور اصول کدنویسی خوانا و قابل استفاده آشنا است. چنین کارشناسی در نهایت مسئولیت پاسخ‌دهی به تیکت‌هایی که از سمت فروشگاه‌ها ساخته می‌شوند، تعامل موثر و سازنده با فروشگاه‌ها، تعامل با اعضای تیم‌های گوناگون ترب، حفظ کیفیت در کارهای فنی و مدیریت معماری سیستم را برعهده خواهد داشت. ناگفته نماند که آشنایی با نوشتن Crawler، توانایی استخراج اطلاعات با Xpath و آشنایی با رشته‌های مهندسی یا علوم کامپیوتر هم می‌توانند مزایای بزرگ در مسیر دستیابی به این سمت شغلی باشند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس اندروید در شرکت ترب

بخش زیادی از ترافیک ورودی سرویس ترب، درون اپلیکیشن اندروید آن رقم می‌خورد و بنابراین شرکت فیلیمو به توسعه‌دهندگانی نیاز دارد که به توسعه اپلیکیشن روی اندروید بپردازد و در گذر زمان آن را بهبود ببخشند. چنین برنامه‌نویسی برخلاف برنامه‌نویس ارشد نیازمند سابقه کار چندان طولانی نیست و در بسیاری از اوقات با نمونه کارهای اندک نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد. این شخص در سطوح‌ پایین‌تر تیم و زیر نظر برنامه‌نویس ارشد و دیگر مدیران فعالیت می‌کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس iOS در شرکت ترب

درست مانند اپلیکیشن اندرویدی ترب، اپلیکیشن iOS این سرویس نیز نیازمند توسعه و پشتیبانی مداوم است. برنامه‌نویس iOS در ترب باید از مرحله مفهوم تا تحویل و پشتیبانی پس از راه‌اندازی، روی اپلیکیشن کار کند. این شخص باید با دیگر برنامه‌نویس‌های تیم فنی همکاری نزدیک داشته باشد و وظایف خود را نیز با توسعه‌دهندگان وب هماهنگ کند تا یک چارچوب فنی توانمند برای پشتیبانی همه‌جانبه از سرویس روی تمام پلتفرم‌ها شکل بگیرد. برنامه‌نویس iOS به صورت معمول با تکنولوژی‌های Swift و Combine و UIKit سر و کار دارد و با رابط برنامه‌نویسی iOS نیز آشنا است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Front-End در شرکت ترب

برنامه‌نویسان Front-End مسئولیت توسعه بخش‌های واضح یک وب‌سایت یا سرویس را برعهده دارند: بخش‌هایی که مقابل چشم کاربران است و از طریق مرورگر با آن‌ها تعامل می‌شود. فرانت‌اند یک وب‌سایت (یا یک اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن تحت وب) با زبان‌هایی نظیر HTML و CSS و جاوا اسکریپ نوشته می‌شود. برنامه‌نویسان فرانت‌اند افرادی هستند که با استفاده از این زبان‌ها، وب‌سایتی کاربردی طراحی می‌کند. برخی سایت‌ها تنها با این سه زبان نوشته می‌شوند و برخی دیگر کدهای پنهان بیشتری دارند تا تجربه کار با فرانت‌اند سایت بهبود یابد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Back-End در شرکت ترب

برنامه‌نویسان Back-End به توسعه بخش‌های «پنهان» سایت می‌پردازند که کاربران تعامل مستقیمی با آن‌ها ندارند. بک‌اند شامل کارهای پشت صحنه‌ای می‌شود که در برخی پروژه‌های خاص، مزیت‌های بیشتری نسبت به تکنولوژی‌های فرانت‌اند به ارمغان می‌آورند. توسعه‌دهندگان این حوزه معمولا به کار با گستره متنوعی از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌پردازند. چنین برنامه‌نویسانی همچنین با همتایان فرانت‌اند خود همکاری می‌کنند تا کدهایشان بیشترین سازگاری ممکن را با بخش جلویی سایت داشته باشند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

تیم شرکت ترب

استخدام کارشناس تولید محتوا در شرکت ترب

به عنوان سرویسی که به صورت دائمی با محتوای متنی سر و کار دارد، شرکت ترب همواره میزبان کارشناسان تولید محتوا خواهد بود. کارشناس تولید محتوا کسی است که ذاتا به نویسندگی علاقه دارد و اساسا باید یک داستان‌سرای خوب باشد. در دنیای امروز بسیاری از پایه‌های کسب‌وکارهای مختلف بر محتوایی سوار شده‌اند که مردم را درگیر یک برند کرده و ذهنیتی ۳۶۰ درجه راجع به آن به وجود می‌آورند. کارشناس تولید محتوا در شرکت نماوا نیازمند تسلط کامل بر زبان انگلیسی (ترجمه و درک مطلب) است و باید با گستره وسیعی از محصولات در بازار آشنایی داشته باشد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی در شرکت ترب

مدیر شبکه‌های اجتماعی کسی است که ویترین یک شرکت یا برند را مدیریت می‌کند و اصلی‌ترین پل ارتباطی سازمان با مشتریان به حساب می‌آید. چنین کارشناسی باید با اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین آشنا و دانشی نسبی راجع به اصول بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) داشته باشد. از سوی دیگر، تسلط بر ابزارهای گوناگون نظیر فوتوشاپ و همینطور مجموعه نرم‌افزارهای آفیس ضروری به حساب می‌آید. کارشناس شبکه‌های اجتماعی در شرکت ترب وظیفه دارد که ضمن سامان بخشیدن به آن‌ها در چارچوب‌های مشخص، به صورت اصولی در وب‌سایت‌ها و همینطور شبکه‌های اجتماعی منتشرشان کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس منابع انسانی در شرکت ترب

کارشناس منابع انسانی کسی است که با ارزشمندترین منابع موجود در یک سازمان سر و کار دارد: منبع انسانی و کارمندان. یک کارشناس منابع انسانی خوب قادر به توسعه و مدیریت فرهنگ درون سازمانی سالم است. او به استخدام نیروهای تازه می‌پردازد، مزایای محیط کار را مدیریت می‌کند، نقش میانجی را به هنگام بروز ناسازگاری میان نیروها برعهده می‌گیرد و در پروسه تربیت نیروهای تازه‌وارد نیز دخیل است. اساسا کارشناس منابع انسانی نقشی حیاتی در موفقیت یک سازمان دارد. چنین کارشناسی نیازمند تسلط به تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی مشاغل و آشنایی با فرآیندهای منابع به ویژه توسعه‌، یادگیری و ارزیابی عملکرد است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های استخدام شرکت ترب در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت ترب: (+)
  • پروفایل شرکت ترب در جابینجا: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شرکت ترب

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • تلفن ارتباط با شرکت: 91008676-021
بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *