شرکت های وب | فرصت های شغلی و استخدام های وب + منابع آموزش و آزمون استخدام

۳۸۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
شرکت های وب | فرصت های شغلی و استخدام های وب + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت های وب می‌پردازیم. شرکت داده‌گستر عصر نوین یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت و انتقال داده است که از سال ۱۳۸۲ خورشیدی شروع به کار کرد، در سال ۱۳۸۸ تحت مالکیت بخش خصوصی در آمد و در سال ۱۳۹۱ هم با نام تجاری «های وب» به کار خود در بازار خدمات دسترسی به دیتا و اینترنت ادامه داد.

تاریخچه کوتاه شرکت های وب

شرکت های وب

شرکت های وب در سال ۱۳۸۲ خورشیدی تاسیس شد و به عنوان از یکی شرکت‌های وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، به فعالیت در حوزه ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط با شبکه‌های محلی و همینطور جهانی (اینترانت و اینترنت) در کشور ایران پرداخت. در سال ۱۳۸۸ شمسی، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و به این ترتیب توانست گسترده فعالیت‌های خود را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

شرکت های وب از سال ۱۳۸۸ به بعد توانست به سرعت در بازار شدیدا رقابتی خدمات دسترسی به دیتا و اینترنت رشد کند، به نحوی که این ارائه‌دهنده خدمات اینترنت اکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر نیروی انسانی، ۳۱ دفتر استانی و بیش از ۸۰۰ مرکز مخابراتی دارد و گستره وسیعی از خدمات نظیر ADLS و VoIP و Broadband را به دست مشتریان خود می‌رساند. همین میزان رشد باعث شد های وب با ارائه سرویس در بیش از ۵۴۳ شهر، در سال ۱۳۹۵ و از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان یکی از شرکت‌های برتر کشور انتخاب شود.

شرکت های وب به خاطر توان فنی و منابع عظیم خود توانسته بزرگ‌ترین قرارداد شبکه ارتباطی کشور برای ارائه اینترنت پرسرعت به بیش از ۲۵ هزار روستا در سراسر ایران را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به مدت ۱۰ سال به صورت کاملا انحصاری اخذ کند. این قرارداد طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) نام داشت و هدف از تدوین آن، اینترنت‌رسانی به تمام روستاهای کشور، به خصوص روستاهای دورافتاده بود. های وب در پایان این پروژه ملی، ۳۱ هزار روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت بر بستر نسل چهارم ارتباطات مخابراتی (4G) در خواهد آورد.

در یک اتفاق مهم دیگر، طی مهرماه سال ۱۳۹۵، خبر آغاز همکاری شرکت بریتانیایی ودافون (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی جهان که مالک ۴۵ درصد از سهام شرکت Verizon است) با های وب در ایران به گوش رسید. به این ترتیب، ودافون در همان سال رسما به بازار الکترونیک ایران ورود کرد. ودافون بر مبنای این قرارداد، در زمینه‌هایی نظیر بازاریابی، توزیع و فروش خدمات الکترونیک، توسعه اینترنت اشیا (IoT)، امکان استفاده از اینترنت در خودرو و حوزه‌های مشابه به شرکت های وب یاری می‌رساند.

خدمات شرکت های وب

شرکت های وب در دوران نزدیک به ۲۰ ساله فعالیت خود، گستره وسیعی از خدمات را هم در اختیار مصرف‌کنندگان عادی و هم مشتریان سازمانی قرار داده است که در ادامه برخی از آن‌ها را از نظر رد می‌کنیم.

اینترنت پرسرعت +ADSL۲

به عنوان شرکتی که اصلا به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی به مشتریان شناخته می‌شود، های وب از سالیان دور مشغول ارائه اینترنت پهن‌باند خانگی به مصرف‌کنندگان و همینطور مشتریان سازمانی بوده است. در فناوری +ADSL۲ شرکت های وب، سرعت انتقال داده بالاتر از ADSL عادی است و اساسا می‌توان منتظر سرعت ۳ برابر بیشتر در دسترسی به اینترنت بود. این شرکت در حال حاضر بسته‌های اینترنت متنوعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که از کمینه سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه آغاز شده و در گران‌قیمت‌ترین بسته به ۱۶ مگابیت بر ثانیه می‌رسند. سرویس‌های اینترنت خانگی +ADSL2 های وب در قالب دو پکیج «زمرد» و «برنز» به فروش می‌رسند و گرچه از نظر سرویسی که به دست مشتریان می‌رسد تفاوت آنقدرها معناداری با یکدیگر ندارند، اما خریداران سرویس «زمرد» می‌توانند منتظر خدماتی اضافه مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، پشتیبانی حضوری رایگان و همینطور اولویت پاسخ‌گویی در مراکز تماس باشند.

اینترنت 4G در روستاها

شرکت های وب و 4G

های وب برخلاف شرکت‌هایی نظیر ایرانسل و همراه اول به ارائه اینترنت 4G در ابعاد گستره و همینطور در شهرهای کشور نمی‌پردازد و در عوض طی قراردادی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی را به صورت تدریجی به ده‌ها هزار روستای ایران می‌برد. به این ترتیب آن دسته از روستانشینان که تا این لحظه مورد پشتیبانی خدمات های وب قرار گرفته‌اند می‌توانند به تهیه سیم کارت و بسته‌های اینترنت 4G های وب بپردازند. از این سیم‌ کارت‌ها هم می‌توان درون موبایل‌های هوشمند استفاده کرد و هم در صورت نیاز، امکان خرید مودم‌های سازگار با سیم کارت نیز وجود دارد که امکان اتصال همزمان چندین دستگاه را به اینترنت وای‌فای فراهم می‌آورند.

خدمات وی‌پی‌ان

مشتریان سازمانی های وب با استفاده از سرویس IP-VPN این شرکت می‌توانند بسته به موقعیت محلی هر مرکز خود در سراسر کشور، سایت‌ها و مراکز مختلف زیرمجموعه‌ خود را به یکدیگر متصل کنند. به این ترتیب برقراری ارتباطات درون سازمانی شکلی آسان‌تر به خود می‌گیرد و تمام سرویس‌های سازمان نیز درون یک شبکه اختصاصی مجتمع در دسترس خواهند بود. ناگفته نماند که سرویس‌های وی‌پی‌ان های وب بسته به نیازهای مشتریان قابل شخصی‌سازی خواهند بود.

پهنای باند اختصاصی

همانطور که از نام این سرویس پیدا است، پهنای باند اختصاصی های وب، دسترسی سازمان و شرکت‌ها را به صورت اختصاصی به اینترنت و اینترانت فراهم می‌آورد. های وب به بیش از ۹۵ درصد محتوای میزبانی شده در کشور دسترسی مستقیم و بی‌واسطه دارد و بدین ترتیب قادر به ارائه پهنای باند اختصاصی با کیفیت تضمین شده است.

اپلیکیشن های وب

شرکت های وب

شرکت های وب یک اپلیکیشن مخصوص هم برای سیستم عامل اندروید توسعه داده که دسترسی مشترکین به خدمات را آسان‌تر می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان تمام خدمات غیر حضوری را به صورت کاملا آنلاین دریافت کرد. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به مشاهده مصرف ترافیک و باقی‌مانده حجم اینترنت، خرید ترافیک اضافه، تمدید سرویس، مدیریت همزمان چندین سرویس اینترنت، مشاهده پیشنهاد‌های روزانه و شخصی، تماس با پشتیبانی در صورت بروز هرگونه مشکل، مشاهده تاریخچه تراکنش‌های انجام شده و به طور کلی، مدیریت تمام و کمال حساب کاربری اشاره کرد.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت های وب + معرفی منابع آموزشی

شرکت های وب سالانه به استخدام متخصصین در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت های وب در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام کارشناس ارزیابی امنیتی و تست نفوذ در شرکت های وب

به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، های وب بدون تردید به کارشناسان خبره در زمینه ارزیابی امنیت و تست نفوذ نیاز دارد تا به بررسی میزان رخنه‌پذیری سامانه‌های داخلی و خارجی شرکت بپردازد. چنین متخصصی باید در زمینه‌های امنیت سیستم، شبکه و زیرساخت تجربه و دانش فراوان داشته باشد، از تسلط کامل بر ابزارهایی مانند BurpSuite و OWASP Zap و Nexpose بهره ببرد و با زبان‌های برنامه‌نویسی اچ‌تی‌ام‌ال، جاوا اسکریپت، جاوا و پایتون آشنا باشد. کارشناس ارزیابی امنیتی و تست نفوذ در شرکت های وب به ارزیابی امنیتی دارایی‌های شرکت می‌پردازد، درباره وضعیت امنیتی و حفره‌ها مستندسازی می‌کند، در همکاری با توسعه‌دهندگان راهکاری برای برطرف‌سازی آسیب‌پذیری‌ها می‌یابد و به تمام کارمندان حاضر در شرکت راجع به مسائل امنیتی و حیاتی می‌آموزد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مهندس NOC در شرکت های وب

مهندس NOC کسی است که در مرکز عملیات شبکه یک شرکت به کنترل و پایش شبکه‌های کامپیوتری و نظارت بر کارکرد صحیح زیرساخت‌ ارتباطی می‌پردازد. در این مراکز، مهندسین به شکلی بی‌وقفه فعالیت می‌کنند و مشکلات فنی به وجود آمده را به محض وقوع شناسایی و برطرف می‌کنند. یک مهندس ناک به صورت شیفتی مشغول به کار خواهد بود و باید با مفاهیم CCNP ،CCNA ،MCSA ،Routing و Switching در حد پیشرفته آشنا باشد. او به پیگیری امور مشتریان و به‌روزرسانی داده‌های موجود در CRM می‌پردازد و باید در پاسخ‌گویی به مشتریان و تجزیه و تحلیل مسئله و ارائه راه حل، تبحر فراوان داشته باشد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس پشتیبانی فنی در شرکت های وب

وظیفه اصلی کارشناس پشتیبانی در های وب، راهنمایی کردن مشتریان و همینطور رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها از طریق مکالمه تلفنی است. افرادی که در شغل کارشناسی مرکز تماس به بیشترین موفقیت می‌رسند قدرت بیان و مکالمه بالا دارند. همچنین این کارشناسان باید از مهارت‌های ارتباطی، هوش هیجانی، قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری مناسب برخوردار باشند تا خدمات به بهترین کاربران ارائه شوند. آشنایی با +Network و کلیات تکنولوژی ADSL و تنظیمات مودم‌های ADSL هم از دیگر پیش‌نیازهای این سمت شغلی به حساب می‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس تحلیل داده در شرکت های وب

کارشناس تحلیل داده کسی است که به تحلیل عوامل و فاکتورهای موثر بر رضایت مشتریان، بررسی ریشه‌ای شکایات و انتقادات و پیشنهادات مشتریان، شناسایی اقدامات اصلاحی و همینطور بهبود تحلیل‌های صورت گرفته می‌پردازد. برای قرارگیری در این سمت، نیازمند مدارکی در رشته‌هایی از قبلی صنایع، ریاضی و آمار، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی و مهندسی کامپیوتر خواهید بود، باید از اصول ارائه گزارش‌های مدیریتی پیروی کنید، در حوزه ICDL از خود تسلط کامل نشان دهید و قادر به حل مسئله و تحلیل‌های ریشه‌ای باشید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Full Stack در شرکت های وب

برنامه‌نویس Full Stack یک مهندس یا توسعه‌دهنده وب است که هم با فرانت‌اند و هم بک‌اند در یک اپلیکیشن یا وب‌سایت سر و کله می‌زند. این یعنی چنین برنامه‌نویسی باید قادر به رسیدگی به پروژه‌های مختلف مانند دیتابیس‌ها، ساخت وب‌سایت‌های مخصوص کاربران یا حتی همکاری با مشتریان در فاز برنامه‌ریزی پروژه باشد. برنامه‌نویسان فول‌استک با زبان‌های HTML ،CSS ،JavaScript و یک یا چند زبان بک‌اند آشنایی دارند. اکثر توسعه‌دهندگان فول‌استک در یک زبان برنامه‌نویسی بک‌اند خاص هم به تخصص رسیده‌اند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس جذب و استخدام در شرکت های وب

کارشناس جذب و استخدام عضوی از دپارتمان توسعه مناسب انسانی های وب است که به پیگیری و اجرای گام‌های فرآیند جذب نیرو، انجام مصاحبه‌های تلفنی و حضوری، ارزیابی و پایش شاخص‌های اثربخشی کیفیت جذب نیرو و همکاری در طرح‌ریزی و تدوین‌ استراتژی‌های کارکردی حوزه استخدام منابع انسانی خواهد پرداخت. این کارشناس باید با فرآیند جذب و استخدام، کانال‌های جذب نیرو (مانند وب‌سایت‌های استخدام نیرو نظیر جاب‌ویژن و ایران‌تلنت و همینطور پلتفرم‌های اجتماعی نظیر لینکدین)، مفاهیم‌ و مدل‌های شایستگی، اصول ارزیابی و مصاحبه‌های مبتنی بر شایستگی و آزمون‌های روان‌شناختی سازمانی آشنا باشد. تسلط بر مهارت‌های بنیادین کامپیوتری و نرم‌افزارهایی از قبیل Word و Excel هم کمک شایانی به افزایش بهره‌وری در این سمت خواهد کرد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام متخصص مجازی‌سازی در شرکت های وب

متخصص مجازی‌سازی مسئولیت پشتیبانی، مدیریت و نگهداری سیستم‌های دیتاسنتر سازمانی را برعهده دارد که هم شامل دیتاسنترهای فیزیکی و هم دیتاسنترهای مجازی می‌شوند. برای ورود به این حوزه باید دانشی کافی راجع به شبکه‌های مجازی vmware، حافظه‌ها، لایه‌های کامپیوتری و تکنولوژی‌های مشابه مانند کلاسترینگ، HA و DRS داشته باشید. به صورت مشابه، دانش کافی در پیاده‌سازی و ایرادیابی سرورها و حافظه‌ها و همینطور تجربه در راهکارهای مدیریت پایش و آرشیوسازی از مشخصه‌های ضروری شخص حاضر در این سمت شغلی خواهد بود. مهارت‌های تحلیلی و دانش بنیادیان راجع به پردازش ابری هم می‌توانند به متخصص مجازی‌سازی در کسب موفقیت هرچه بیشتر کمک کنند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

شرکت های وب

استخدام گرافیست در شرکت های وب

گرافیست کسی است که از طریق طراحی‌های گرافیکی با مردم ارتباط برقرار می‌کند. گرافیست‌ها با دست یا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به خلق مفاهیم بصری می‌پردازند و ایده‌ها، اطلاعات یا بیانیه‌هایی خاص را در فرم هنر بصری یا فیزیکی که شامل تصویر، متن یا گرافیک می‌شود مقابل چشم مشتریان سازمان می‌گذارند. هدف غایی یک گرافیست این است که سازمان خود را به برندی بصری و قابل شناسایی برای مشتریان تبدیل کند. گرافیست‌ها ضمنا در کار خود با انیماتورهای چند رسانه‌ای، هنرمندان و دیگر سمت‌های شغلی که نیازمند خلاقیت فراوان است مشارکت می‌کنند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس نصب و پشتیبانی حضوری در شرکت های وب

شرکت های وب برای ارائه سرویس‌های اینترنتی خود به مشتریان،‌ راه‌اندازی آن‌ها و همینطور پشتیبانی حضوری، نیازمند کارشناسانی است که با کامپیوتر و فناوری اطلاعات آشنا بوده و حداقل ۲ سال سابقه کار در گروه‌های شغلی مشابه داشته باشند. چنین کارشناسی باید در یکی از رشته‌های سخت‌افزار یا نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، برق یا رشته‌های مشابه تحصیل کرده باشد، مدرک +Network را به دست آورده باشد و موضوعاتی مانند کانفیگ انواع مودم‌ها، مفاهیم T.Shoot برای مشترکین ADSL، سرخط مشترکین و چک کردن نویز خط و همینطور تجهیزات مخابراتی را بشناسد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس مدیریت عملکرد در شرکت های وب

کارشناس مدیریت عملکرد کسی است که به پیاده‌سازی و توسعه سیستم مدیریت عملکرد در سطوح فردی، واحدی و سازمانی می‌پردازد. او با سابقه کار خود در گروه‌های شغلی مشابه و به کمک دانشی که هنگام تحصل در حوزه‌های مدیریت، کسب‌وکار و بازرگانی به دست آورده به تدوین و بازنگری شاخص‌های کلیدی عملکرد، مطابق با تغییرات در اهداف و استراتژی‌های سازمان پرداخته و بر اجرای صحیح فرآیند‌های ارزیابی عملکرد نظارت می‌کند. برای حضور در این سمت، مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت انسانی و MBA ضروری خواهد بود و افرادی که فارغ‌التحصیل گریش مدیریت استراتژیک باشند در اولویت بالاتری قرار می‌گیرند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام صاحب محصول در شرکت های وب

صاحب محصول عضوی از تیم Agile است که مسئولیت رسیدگی به وظایف کنونی و آتی تیم را برعهده دارد و با اولویت‌‌بخشی به آن‌ها، کار را به جریان می‌اندازد. صاحب محصول از سوی دیگر باید از یکپارچگی مفهومی و فنی قابلیت‌های موجود در پروژه اطمینان حاصل کند. چنین شخصی برای دستیابی به بالاترین بهره‌وری و ارزش کار در تیم اهمیت فراوان دارد. ناگفته نماند که صاحب محصول باید به صورت نزدیک به همکاری با تیم مدیریت محصول، مشتریان، صاحبان کسب‌وکار و حتی سهام‌داران بپردازد و بنابراین با شغلی بسیار پرمسئولیت و تمام‌وقت روبه‌رو هستیم.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های استخدام شرکت های وب در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت های وب: (+)
  • پروفایل شرکت های وب در جابینجا: (+)
  • پروفایل های وب در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل های وب در ایران استخدام: (+)
  • پروفایل های وب در کاربوم: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • کانال تلگرام: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه فیسبوک (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: info@hiweb.ir
  • تلفن ارتباط با شرکت: 1565
  • آدرس شرکت: تهران، خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، نبش کوچه رفیق دوست، پلاک ۳۹، مجتمع های وب

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *