شرکت ایران مال — فرصت های شغلی و استخدام ایران مال + منابع آموزش و آزمون استخدام

۲۸۱۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
شرکت ایران مال — فرصت های شغلی و استخدام ایران مال + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت ایران مال می‌پردازیم. مرکز نمایشگاهی ایران مال یا بازار بزرگ ایران مال را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان به شمار آورد که شامل مجموعه‌های بسیاری از هتل پنج‌ستاره گرفته تا مراکز تجاری و تفریحی می‌شود. این مجموعه را می‌توان به عنوان اولین «Convention Center» در ایران به شمار آورد که در فضایی به مساحت ۲۷ هکتار و در نزدیکی دریاچه چیتگر غرب تهران واقع شده است.

فهرست مطالب این نوشته

تاریخچه کوتاه شرکت ایران مال

شرکت ایران مال در فاز نخست خود، مجموعه‌ای با وسعت ۱۴۰۰۰۰۰ متر مربع را رونمایی کرد. سرمایه‌گذاری اصلی این پروژ‌ه توسط بانک آینده انجام شد و بعد از رونمایی فاز اول در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، فاز دوم نیز در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسید. ایده اولیه ساخت این بازار بزرگ متعلق به علی انصاری است که پیش از این مالکیت بازار موبایل ایران و بسیاری از حوزه‌های مالی را در اختیار داشته است.

در ابتدا، بازگشایی این مجموعه به محل مناسبی برای گردشگری تبدیل شده بود به گونه‌ای که در نوروز ۱۳۹۸ از جمله مناطق دیدنی تهران به شمار می‌آمد. وسعت این مجموعه به اندازه‌ای است که اگر بخواهید خیابان ولیعصر تهران از جنوب تا شمال را طی کنید با مساحت این مجموعه برابری می‌کند.

محصولات و خدمات شرکت ایران مال

شرکت ایران مال دارای بخش‌های مختلفی است که هریک، خدماتی منحصربه‌فرد را شامل می‌شوند. در ادامه، به توضیح هریک از این بخش‌ها خواهیم پرداخت. این خدمات را می‌توان در بخش‌های مختلف این بازار و همچنین در میان جاذبه‌های آن مشاهده کرد که در ادامه توضیحات کاملی را در رابطه با آن بیان خواهیم کرد.

پردیس سینمایی

از جمله بخش‌های فرهنگی و مهم در شرکت ایران مال باید به پردیس سینمایی ایران مال اشاره کرد. این مجموعه سینمایی در ضلع غربی بازار بزرگ ایران قرار دارد. این پردیس شامل ۱۲ سالن سینما است که از این ۱۲ سالن، ۳ سالن VIP  ۹ سالن به صورت عمومی قرار دارد. مجموع صندلی‌های این ۱۲ سالن به ۱۸۰۰ صندلی می‌رسد که با تجهیزاتی مدرن و در فضایی به مساحت ۵۷۰۰ متر مربع قرار دارد.

با توجه به امکاناتی که پردیس سینمایی شرکت ایران مال فراهم کرده است می‌توان این مجموعه را برای برگزاری جشنواره‌های داخلی خارجی،‌ گزینه مناسبی به شمار آورد. مهم‌ترین ویژگی‌های پردیس سینمایی شرکت ایران مال را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد.

  • کامل‌ترین روش ایزولاسیون صوتی
  • بزرگترین پرده نمایش سینما در ایران با ارتفاع ۸/۲ متر
  • بزرگترین پرده نمایش برای فیلم‌های سه‌بعدی و 4k
  • جدیدترین فناوری برای پخش فیلم‌هایی با کیفیت 4k
  • پخش صدای سه‌بعدی به کمک ۴۰ بلندگو در اطراف و ۸ بلندگو در پشت پرده نمایش
  • اتوماسیون ویژه و امکان دریافت مستقیم از ماهواره و پخش همزمان در اکران‌های جهانی
  • صندلی‌های VIP با قابلیت تنظیم تکیه‌گاه و زاویه زیرپایی
  • ۳ سالن VIP با ظرفیت ۱۷ نفر
  • سالن ویژه کودکان با طراحی جذاب
  • طراحی سالن‌ها در ۶ گروه مختف
  • کامل‌ترین سیستم ایمنی و اطفا حریق

مجموعه ورزشی

مجموعه‌های ورزشی مختلفی با امکانات متنوع برای اجرای بازی‌ها و ورزش‌های گوناگون در شرکت ایران مال ایجاد شده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توان علاوه بر فراهم کردن محیط مناسب اوقات فراغت، آن را به عنوان محلی برای رویدادهای جهانی در نظر گرفت. مجموعه ورزشی شرکت ایران مال شامل زیرمجموعه‌های مختلفی است که در ادامه آورده شده‌اند.

مجموعه ورزشی شرکت ایران مال

مرکز پزشکی ورزشی

این مرکز با مساحت بیش از ۲۰۰۰ متر مربع شامل مدرن‌ترین دستگاه‌های مرتبط با سلامت و توان‌بخشی ورزشکاران و سالمندان است. از جمله این موارد می‌توان به استخر ویژه آب‌درمانی اشاره کرد. نزدیکی این مجموعه در کنار هتل ۵ ستاره، نقش مهمی در جذب گردشگر بویژه توریست سلامت خواهد داشت.

باشگاه بدن‌سازی و آمادگی جسمانی

باشگاه بدن‌سازی شرکت ایران مال تنها باشگاه شبانه‌روزی با ۲ سالن مجزا برای آقایان و خانم‌ها است و به این ترتیب، هر ساعت از شبانه‌روز می‌توان از این مجموعه ۲۷۰۰ متری بهره برد. همچنین، علاوه بر امکانات ورزشی، فضایی برای تهیه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها و بخش‌هایی برای نگهداری کودکان پیش‌بینی شده است.

باشگاه بدنسازی ایران مال

مجموعه استخر

مجموعه استخر بازاربزرگ ایران به مساحت ۹۴۰۰ متر مربع شامل استخرهای اختصاصی کودکان و بانوان و استخر روباز چهارفصل آقایان است. در این مجموعه از معماری شرقی و غربی الهام گرفته شده است و خدمات نوین آن را می‌توان در زیر خلاصه کرد.

  • سونا و جکوزی
  • حمام ترکی
  • اتاق‌های ماساژ
  • خدمات آرایشی  بهداشتی بانوان

استخر ایران مال

جاده سلامتی و تندرستی

مسیر سلامتی در محدوده بام احداث شده است که مسیری با طول ۱/۶ کیلومتر را شامل می‌شود. این مسیر با استاندارهای جهانی و محصور در فضایی سبز احداث شده و انواع خدمات رفاهی و پزشکی-ورزشی برای آن پیش‌بینی شده است. تمامی این مجموعه در مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با امکانات متنوع در اختیار ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش قرار دارد.

ورزشگاه چندمنظوره

این ورزشگاه چندمنظوره محصور در فضای سبز و کافه‌ها و رستوران‌های مختلف است و با توجه به این که در محدوده باغ بام قرار دارد، چشم‌اندازی زیبا را شامل می‌شود. در این ورزشگاه ۱۴۰۰ نفره با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع، جایگاه‌های ویژه معلولین و اصحاب رسانه پیش‌بینی شده است. با توجه به چندمنظوره بودن این سوال، امکان انجام رشته‌های ورزشی زیر وجود دارد:

  • والیبال
  • بسکتبال
  • هندبال
  • کشتی
  • تنیس روی میز
  • ورزش‌های رزمی
  • ورزش‌ها راکتی
  • و ...

شرکت ایران مال

پیست یخ

پیست یخ شرکت ایران مال در ضلع شرقی طبقه G1 قرار داد که برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای و آماتور زمستانی، محیطی لذت‌بخش را فراهم می‌کند. به کمک این پیست، ورزش‌هایی همچون هاکی روی یخ، اسکیت با پیست اتاندارد و اسکیت نمایشی امکان‌پذیر است. علاوه بر این، با توجه به فضای ۱۸۰۰ متر مربعی که استاندارد المپیک را نیز شامل می‌شود، امکان استقرار ۴۰۰ تماشاگر و کافی‌شاپ و رستوران‌های اطراف هم فراهم است. 

مجموعه بولینگ

مجموعه بولینگ بازار بزرگ ایران شامل ۱۶ خط (لاین) استاندارد است که در فضایی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و با بالاترین کیفیت قرار دارد.

بولینگ ایران مال

مجموعه رستوران و فودکورت

به طور قطع از جمله امکانات مهم در یک مجموعه گردشگری، داشتن رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع است. شرکت ایران مال در مجموع شامل ۲۰۰ رستوران و کافی‌شاپ است که در ۴ مجموعه فودکورت قرار دارند. مناظر رشته کوه‌های البرز و آب‌نماهای موزیکال از جمله نقاط قوت این مجموعه به شمار می‌آیند.

مجموعه فروشگاهی

شرکت ایران مال شامل یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان است که کالاها و خدمات بسیار متنوعی را شامل می‌شود. امکانات این مجموعه در زمینه خرید را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد:

  • هایپراستار
  • فروش‌‌گاه‌های طبقاتی از برندهای مطرح ایرانی و خارجی
  • انواع رستوران و کافی‌شاپ

به این ترتیب، با داشت حق انتخاب بیشتر، بازدیدکنندگان از این فضا با رضایت بیشتری خرید می‌کنند.

هتل ایران مال

هتل شرکت ایران مال امکانات و طراحی منحصربه‌فردی دارد. البته قرارگیری در نزدیکی مراکز تفریحی تهران مانند دریاچه خلیج فارس، پارک چیتگر  و پارک ملی گیاه‌شناسی، جاذبه آن را دوچندان کرده است. علاوه بر این، با توجه به بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا، مکان مناسبی برای گردشگران نیز به شمار می‌آید.

این هتل مساحتی در حدود ۱۲۳۰۰۰ متر مربع دارد و در ۱۸ طبقه خود شامل ۳۵۹ اتاق است. علاوه بر این، امکانات دیگری نظیر اتاق جلسات،‌ آمفی تئاتر، سالن ضیافت، استخر مجزا برای آقایان و خانم‌ها و رستوران‌های ایتالیایی و آرژانتینی نیز برای این هتل در نظر گرفته شده است.

 باغ رستوران ملل

از جمله خدماتی که شرکت ایران مال ارائه می‌کند، محیطی با تنوع غذایی از کشورهایی مختلف است. مجموعه باغ-رستوران ملل علاوه برا دارا بودن غذای متنوع ایرانی و خارجی، محیطی با جذابیت‌های بصری را نیز شامل می‌شود. در داخل این مجموعه، معماری کشورهای شاخص از هر قاره بار دیگر بازسازی شده است تا شخص با ورود به هر بخش، فضایی کاملا متفاوت را تجربه کند. معماری اروپایی بویژه ایتالیایی به همراه معماری چینی و ایرانی از جمله بناهای شاخص در این مجموعه به شمار می‌آید.

به بیان ساده، زمانی که شخصی در این مجموعه قدم می‌گذارد، گویی در کوچه و خیابان‌های کشورهای مبدا قدم گذاشته است و غذای مخصوص آن کشور را میل می‌کند. این کار، فضایی مفرح و جذاب را در مجموع برای شخص بوجود می‌آورد. علاوه بر این، آن‌چه که جذابیت این مجموعه را بیشتر می‌کند، قرارگیری سبک‌های مختلف معماری شهرهای جهان در کنار یکدیگر است.

به این ترتیب، گذار از معماری شهرهای مختلف تنها با کمی پیاده‌روی امکان‌پذیر است و در فضایی کوچک، تجربه گردشگری متفاوتی فراهم می‌شود. البته تمامی این امکانات به بزرگسالان اختصاص ندارد بلکه شهربازی با خانه‌های کوچک نیز برای کودکان فراهم شده است تا به این ترتیب، آن‌ها نیز سهمی از این فضای مناسب داشته باشند.

باغ رستوران ملل

تیمچه حاج علی اکبر

نمی‌توان در مورد یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی صحبت کرد اما سخنی از بازار سنتی به میان نیاورد. این بازار سنتی که به نام «تیمچه حاج علی‌اکبر» شناخته می‌شود، با هدف احیای معماری اسلامی-ایرانی ساخته شده است. این بازار مساحتی در حدود ۱۰ هزار متر مربع و در قسمت غربی این مجموعه قرار دارد. این بازار مانند سایر بازارهای اصیل ایرانی، چهارسو است به این معنی که در یک محل تلاقی، بازار به چهار بخش از ۴ طرف تقسیم می‌شود.

گچ‌بری برابر با ۲۱۰۰ متر مربع در این بازار بکار رفته و به میزان ۱۴۰۰ متر قطاربندی توسط استادکاران ماهر بوجود آمده است. همچنین، بیش از ۴۷۰۰ شاخه لوستر سقفی و دیواری در تزئین نور و نما بکار گرفته شده است.

چهار بخش اصلی این بازار با نام سنگ‌های قیمتی الماس، عقیق، فیروزه و زمرد نام‌گذاری شده است. بخش فیروزه که با نام تالار هنر نیز شناخته می‌شود، بازاری برای نمایش صنایع دستی همچون سفال، میناکاری، خاتم‌کاری و آینه‌کاری به شمار می‌آید. انواع فرش ایرانی در بخش زمرد نمایش داده می‌شود و نمایشگاه عقیق نیز شامل مجسمه‌، فرش و تابلو‌فرش است. سوغات شهرهای ایران در در نمایشگاه الماس نشان داده می‌شود.

عکسهای ایران مال

مسجد محمد رسول‌الله (ص)

از جمله جاذبه‌های شرکت ایران مال باید به مسجد محمد رسول‌الله (ص) اشاره کرد که مساحتی در حدود ۱۲۰۰ متر مربع دارد و برخی نمادهای آن الهام گرفته از مسجدالنبی است. همچنین، طرح گنبد‌ مسجد نیز از حافظیه شیراز الهام گرفت شده و از ۵ گنبد تشکیل شده است.

مسجد شرکت ایران مال

کتابخانه جندی شاپور

کتابخانه شرکت ایران مال که به کتابخانه جندی‌شاپور نیز شناخته می‌شود، مساحتی برابر با ۳۳۰۰ متر مربع دارد. در معماری این مجموعه از ترکیب هنر اروپایی و تزئینات معماری ایرانی کمک گرفته شده است.

از جمله ویژگی‌های این کتابخانه، می‌توان به سقف انعطاف‌پذیر و شفاف آن اشاره کرد. این مکان بویژه برای رونمایی از کتاب‌های جدید، مکان بسیار مناسبی به شمار می‌آید.

کتابخانه ایران مال

باغ ماهان

زمانی که از یک بنای عظیم و ایرانی صحبت می‌کنیم باید نیم‌نگاهی نیز به باغ‌های ایرانی داشته باشیم که در شرکت ایران مال به این نگاه نیز پرداخته شده است. باغ ماهان از جمله باغ‌هایی به شمار می‌آید که به کمک معماری ایرانی-اسلامی طرحی شده و شامل ۲ ورودی با نمای شیشه‌ای به همراه آب‌نمای موزیکال است. از جمله ویژگی‌های این باغ باید به سقف آن اشاره کرد که در طراحی آن از پوشش‌های غشایی بهره گرفته شده است. این پوشش‌ها هم تابش‌های خورشید را کنترل و هم فضای مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم می‌کنند.

باغ ماهان ایران مال

باغ دیدار

این باغ ارتفاعی برابر با ۱۴ متر به همراه سقفی شیشه‌ای دارد که با درختان پالم کالیفرنیا تزئین شده است. همچنین برای تردد افراد، پلی شیشه‌ای بر روی جریان آب احداث شده است تا در کنار کافی‌شاپ، فضای سنتی باغ و فضای مدرن کافی‌شاپ با یکدیگر ترکیب شوند.

تالار آیینه

تالار آیینه که به میزبانی از میهمانان خاص اختصاص دارد، الگوبرداری شده از تالار آیینه مجلس شورای ملی سابق است. دیوارها و سقف‌های این تالار همگی با آیینه‌کاری تزئین شده‌اند. از جمله ویژگی‌های این تالار این است که بیش از ۳۸ میلیون قطعه آینه در آن کار شده و همچنین، بیش از ۲۰۰ متر مربع آیینه‌کاری در گالری‌های آن انجام شده است. کف تالار آیینه نیز فرشی به مساحت ۱۲۶ متر مربع قرار دارد که انعکاس تصویر آن در آینه‌ها، جلوه خاصی را بوجود آورده است.

تالار آیینه ایران مال

شربت‌خانه

شربت‌خانه بازار بزرگ ایران مساحتی برابر با ۲۵۰ متر مربع دارد که معماری آن از کاشی‌کاری‌های ایرانی-اسلامی الگوبرداری شده است. در پوشش کف نیز الگوهایی از کاخ عالی‌قاپو و تالار سلام کاخ گلستان مشاهده می‌شود. در این مکان، مشتریان با عرقیجات گیاهی پذیرایی می‌شوند.

شربت خانه ایران مال

آب‌نمای موزیکال

آب‌نمای موزیکالی که در شرکت ایران مال فراهم شده است، مساحتی در حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع را شامل می‌شود. این مساحت توانایی گنجایش حجم آبی برابر با ۵۷۰۰ متر مکعب را در خود دارد. از جمله ویژگی‌های این آب‌نما باید به امکان پخش تصویر روی آب اشاره کرد که توسط پرده نمایش آبی صورت می‌گیرد.

در این آب‌نما از ۹۹۵ نازل به همراه LED با قدرت ایجاد ۱۶ میلیون رنگ استفاده شده است. قابلیت پاشش آب برخی از این نازل‌ها به ۳۰ متر نیز می‌رسد. چینش ماتریسی نازل‌ها و وجود ۱۲ جلوه مختلف، این آب‌نما را از میان سایر آب‌نماهای برتر جهان متمایز می‌کند. انواع رستوران‌های ملی و بین‌المللی در اطراف این آب‌نما قرار دارند تا تجربه‌ای متفاوت از گردشگری را فراهم کنند.

آب نمای موزیکال ایران مال

نمایشگاه خودرو

در بخش غربی بازار بزرگ ایران، نمایشگاهی برای نشان داد فناوری‌های روز دنیا در خودروسازی قرار دارد. در این نمایشگاه، محلی جداگانه برای پذیرایی میهمان‌ها در نظر گرفته شده است که به هنگام نمایش رویدادهای خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خدماتی که در این نمایشگاه ارائه می‌شوند را می‌توان در فهرست زیر مشاهده کرد.

  • اطلاع‌رسانی رویدادها
  • برگزاری مسابقات
  • کافی‌شاپ
  • پارکینگ
  • مراسم رونمایی
  • مراسم حراج
  • نمایشگاه خودروهای کلاسیک

تالار اشراق

برندهای خاص داخلی و خارجی می‌توانند از این مکان بی‌نظیر به عنوان فروشگاه محصولات خود استفاده کنند. این تالار ارتفاعی ۲۵ متری از طبقه اول تجاری دارد و از طریق یک راهرو با ایوان الماس مرتبط می‌شود.

تالار الماس

این تالار را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها برای نمایش لباس‌های ایرانی-اسلامی برشمرد. طراحی این بخش نیز بی‌ارتباط با نام آن نیست چراکه در طراحی آن از طرح و زاویه‌های الماس الهام گرفته شده است. در فضای میانی این بنا نیز رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی برای گردشگران وجود دارد تا به این ترتیب، بازدیدکنندگان به مرکز الماس نیز هدایت شوند.

موقعیت‌های شغلی و استخدام شرکت ایران مال + منابع آموزشی

به طور قطع فضایی به این وسعت با امکانات گسترده نیازمند نیروی انسانی بسیاری است. در زمان ساخت این مجموعه در طی ۶ سال روزانه برای ۲۰۰۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاده شده بود. بعد از ساخت این مجموعه نیز جهت اداره و نگهداری آن به نیروهای کار بسیاری نیاز است. هریک از این نیروها نیازمند تخصص در زمینه‌ای مشخص هستند. به همین دلیل، در ادامه، این تخصص‌ها را بیان می‌کنیم و منابع آموزشی مرتبط با آن را نیز معرفی خواهیم کرد.

استخدام کارشناس طراحی ERP

«برنامه‌ریزی منابع سازمانی» (Enterprise Resource Planning | ERP) به نرم‌افزارهای  سیستم‌هایی می‌گویند که جهت برنامه‌ریزی و مدیریت هسته زنجیره تامین، ساخت، خدمات، بخش‌های مالی و سایر فرآیندهای یک سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور قطع کارشناس طراحی ERP باید با مفاهیمی همچون زنجیره تامین و سیستم‌های پشتیبان و پیاده‌سازی سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان و همچین عوامل موفقیت و شکست پروژه‌های ERP آشنایی داشته باشد.

آموزش‌های مربوط به این موقعیت شغلی:

استخدام برنامه نویس ERP

به طور قطع بعد از طراحی ERP نوبت به برنامه‌نویسی آن می‌رسد. از این‌رو، افرادی که با زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی دارند توانایی برنامه‌نویسی ERP را خواهند داشت. زبان‌های برنامه‌نویسی که در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در زیر آورده شده‌اند.

یادگیری این زبان‌های برنامه‌نویسی، مهارت‌های مختلفی را برای ورود به بازار کار پوشش می‌دهد.

آموزش‌های مربوط به این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس فرهنگی

از آن‌جایی که شرکت ایران مال فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای دارد، وجود اشخاصی که بتواند این فعالیت‌ها را سازماندهی کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. از جمله وظایفی که یک کارشناس فرهنگی باید به عهده بگیرد، شناخت چهره‌ها و استعدادهای فرهنگی و همچنین، سیاست‌های فرهنگی در بخش ملی و بین‌المللی است. علاوه بر این، طراحی برنامه‌های فرهنگی و ادبی و گزارش‌های مربوط به آن و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، از جمله مهارت‌های این موقعیت شغلی به شمار می‌آید.

بنابراین، یک کارشناس فرهنگی، علاوه بر این‌که باید با مباحث فرهنگی و هنری آشنا باشد، اطلاعات خوبی نیز در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات داشته باشد.

آموزش‌های مرتبط با این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس فنی و مهندسی

افرادی که به عنوان کارشناس فنی و مهندسی استخدام می‌شوند باید در زمینه‌های فنی و مهندسی مانند جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ابزار و تجهیزات و همچنین نظارت بر اجرا و تولید، تخصص داشته باشند. برخی از وظایف یک کارشناس فنی و مهندسی در زیر آورده شده است.

  • پیشنهاد طرح‌های فنی و مهندسی
  • انجام محاسبات فنی در طرح‌های پیشنهادی
  • تعیین حجم عملیات‌های اجرایی فنی و مهندسی
  • انجام امور پژوهشی و داده‌کاوی
  • انجام فعالیت‌های مرتبط با کنترل پروژه

آموزش‌های مرتبط با این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس منابع انسانی

با وجود تعداد زیاد متقاضیان کار در شرکت ایران مال و همچنین کارمندان و کارگرانی که در این بازار مشغول به کار هستند،‌ به کارشناسانی نیاز خواهیم داشت که بتوانند به کارفرما در سازماندهی این افراد کمک کنند. مصاحبه با متقاضیان، بررسی رزومه‌های ارسالی و تایید و رد افراد در فرآیند استخدام، بخشی از وظایف کارشناس منابع انسانی است.

آموزش‌های مرتبط با این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس مالی

رسیدگی به امور مالی و بررسی رسیدهای مالی همگی باید در یک شرکت به دقت مورد بررسی قرار بگیرند. هرقدر یک شرکت بزرگ‌تر باشد، این وظایف، پیچیده‌تر و حساس‌تر هستند. به همین دلیل، آشنایی با مهارت‌های مورد نیاز این شغل از جمله فرآیندهای مهم در مهارت‌های استخدامی به شمار می‌آید.

آموزش‌های مرتبط با این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس دیسیپلین های صوتی و تصویری

سالن‌های سینما و فروشگاه‌ها بزرگ و استودیوهای فیلمبرداری و صدابرداری، همگی به افرادی نیاز دارند که در زمینه سیستم‌های سمعی و بصری مهارت داشته باشند. یک فیلم‌بردار، مهندس صدا یا تدوین‌گر فیلم به خوبی با این مهارت‌ها آشنایی دارد. علاوه بر این، آشنایی تخصصی با اتصالات این دستگاه‌ها و سیم‌کشی‌های مربوط به آن همگی از مواردی هستند که کارشناس سمعی و بصری باید به آن آشنایی داشته باشد.

آموزش‌های مرتبط با این رشته شغلی:

استخدام کارشناس مطالعات و طراحی

همانطور که در طول متن هم به آن اشاره شد، شرکت ایران مال سازه‌های بسیار عظیمی دارد که طراحی آن نیازمند افراد متخصص و توانمند است. این موارد به کمک کارشناسان مطالعات و طراحی سازماندهی می‌شوند. به همین دلیل، مهارت‌هایی مربوط به طراحی و معماری و کنترل پروژه از جمله مهم‌ترین موارد تخصصی در این امر به شمار می‌آیند.

آموزش‌های مرتبط با این رشته شغلی:

استخدام کارشناس امنیت نرم افزار

اطلاع از امنیت شبکه و اطلاعات و تست نرم‌افزارها مواردی است که در شرکت‌ها برای مقابله با نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری انجام می‌شود. این افراد به طور معمول در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات تحصیل کرده‌اند و دوره‌های مختلف امنیت نرم‌افزاری را نیز گذارنده‌اند.

آموزش‌های مرتبط با این رشته شغلی:

استخدام کارشناس مرکز کنترل شبکه (NOC)

مرکز کنترل شبکه به مکانی می‌گویند که در آن، زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه‌های یک سازمان، مدیریت و پشتیبانی می‌شوند. به این ترتیب، کارشناس «مرکز کنترل شبکه» (Network Operations Center | NOC) باید با رصد دائم شبکه و تجهیزات،‌ دسترسی‌های مختلفی را برای کاربران فراهم کند.

آموزش‌های مرتبط با این رشته شغلی:

استخدام کارشناس هوش تجاری (BI)

شرکت ایران مال و سایر شرکت‌های بزرگ همواره با داده‌های بسیاری در حوزه کسب‌وکار خود مواجه هستند. بهره‌‌‌گیری مناسب از داده‌ها و تحلیل درست آنها در نهایت سبب اخذ تصمیمات مناسب در یک سازمان می‌شود. این کار به طور معمول از طریق نرم‌افزارهای مختلف انجام می‌شود تا نمودارهای مربوط به آن و داشبوردهای مختلف به کمک این نرم‌افزارها رسم شوند.

آموزش‌های مرتبط با این رشته شغلی:

تالار اشراق ایران مال

استخدام کارشناس برنامه نویسی

تمامی فعالیت‌هایی که روزانه با کامپیوتر، موبایل و سایر دستگاه‌های هوشمند خود انجام می‌دهیم توسط یک تیم برنامه‌نویس، توسعه پیدا کرده‌ است. به این ترتیب، کارشناسان برنامه‌نویسی باید با قدرت تحلیلی و تفکر حل مساله خود، چالش‌های کاربران را از طریق کدهای برنامه حل کنند.

آموزش‌های مرتبط با این رشته شغلی:

راه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی شرکت ایران مال

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • تلفن ارتباط با شرکت: 2929 - 021

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *