۲۶ کتاب تقویت مکالمه انگلیسی که باید بخوانید — معرفی و لیست کاربردی

۹۰۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
۲۶ کتاب تقویت مکالمه انگلیسی که باید بخوانید — معرفی و لیست کاربردی

صحبت کردن به زبان انگلیسی یکی از مشکلات اصلی زبان‌آموزان هنگام یادگیری زبان است. برای بهبود این مهارت، معمولاً توصیه می‌شود که به مکالمه‌های انگلیسی گوش دهیم و از پادکست‌ آموزش مکالمه استفاده کنیم. همچنین دیدن فیلم یا سریال را یکی از روش‌های مؤثر در تقویت «Speaking» می‌دانند. اما همه این راهکارها می‌تواند به عنوان روشی در کنار کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، مؤثر واقع شود. در این آموزش قصد داریم ۲۶ کتاب تقویت مکالمه انگلیسی را معرفی کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

اسپیکینگ چیست ؟

«Speaking» دومین مهارت زبان انگلیسی از بین چهار مهارت اصلی زیر است:

  • Listening
  • Speaking
  • Reading
  • Writing

این نوع مهارت معمولاً به دست‌کم یک شنونده نیاز دارد. وقتی دو یا چند نفر با هم صحبت می‌کنند، مکالمه‌ای شکل می‌گیرد که در زبان انگلیسی به آن «Dialogue» می‌گویند. صحبت کردن به طور طبیعی می‌تواند از یک نفر به شخص دیگری منتقل شود و شکل مکالمه یا گفت‌وگو را به خود بگیرد. حتی می‌تواند از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده باشد، مانند ارائه سخنرانی. البته افراد با خودشان هم حرف می‌‌زنند! حتی هنگام یادگیری زبان انگلیسی به زبان‌آموزان توصیه می‌شود برای تمرینِ صحبت کردن، جلوی آینه بایستند و با خود تمرین کنند.

صحبت کردن می‌تواند به دو شکل رسمی و غیررسمی انجام شود. از روش غیررسمی معمولاً برای صحبت کردن با اعضای خانواده یا افرادی استفاده می‌کنیم که آن‌ها را می‌شناسیم یا با آن‌ها روابط صمیمی داریم. اما از روش رسمی برای موقعیت‌های تجاری یا آکادمیک استفاده می‌کنیم یا زمانی که افراد را برای اولین بار ملاقات می‌کنیم.

صحبت کردن احتمالاً مهارتی در زبان انگلیسی است که اغلب زبان‌آموزان آرزو دارند هر چه زودتر آن را یاد بگیرند. از آن به عنوان تنها مهارتی یاد می‌شود که یادگیری آن به روش آنلاین سخت‌تر از سایر مهارت‌هاست. صحبت کردن به صورت آنلاین می‌تواند از طریق بسترهایی که برای زبان‌آموزان فراهم شده انجام شود، مانند «Skype». همچنین می‌توانند صدای خود را ضبط کنند و سپس برای افراد متخصص یا انگلیسی‌زبان بفرستند تا تحلیل کنند و اشتباهات خود را متوجه شوند.

در خصوص تقویت مهارت صحبت کردن، یکی از راه‌هایی که توصیه می‌شود، گوش دادن به مکالمه‌های افراد انگلیسی‌زبان است. اما فقط با این روش نمی‌توان اسپیکینگ را بهبود بخشید. زیرا مهارت اسپیکینگ باید از طریق یادگیری واژگان و دستور زبان صورت بگیرد. فقط با این روش می‌توان آن را از پایه تقویت کرد.

آموختن دستور زبان انگلیسی، کاری پیچیده است و شاید هر کسی نتواند تا انتهای آن پیش برود. به همین دلیل باید آن را از ابتدا و صورت تدریجی و مرحله به مرحله یاد گرفت. برای یادگیری دستور زبان انگلیسی، بهترین راه کمک گرفتن از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی است که در بازار موجود است و در دسترس همگان قرار دارد.

کتاب انگلیسی

در کنار کتاب، می‌توانیم به استفاده از پادکست یا اپلیکیشن‌هایی که به طور اختصاصی برای این منظور طراحی شده‌اند، نام ببریم. به کمک این منابع، و با داشتن برنامه‌ریزی منسجم و پیوسته، بدون شک، به مرور زمان شاهد پیشرفت خود خواهیم بود و موفقیت حاصل می‌شود.

اما سؤالی که برای اکثر زبان‌آموزان پیش می‌آید، پیدا کردن منابع خوب برای مطالعه است. از آنجا که کتاب‌‌های بی‌شماری در دسترس است، ممکن است در انتخاب آن‌ها کمی مردد شویم و ندانیم کدام‌یک می‌تواند برای ما مفید باشد. به همین خاطر در این آموزش سعی کرد‌ه‌ایم به چند کتاب تقویت مکالمه انگلیسی اشاره کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را به طور کامل توضیح دهیم تا با خواندن این مطلب بتوانید در انتخاب منبع یا منابع مناسب برای خود بهتر عمل کنید.

در نظر داشته باشید که هر کتابی که معرفی می‌شود، نمی‌تواند برای همه افراد کتاب مفیدی باشد، زیرا سبک یادگیری افراد با هم فرق دارد. به همین منظور کتاب‌های متعددی را در خصوص تقویت مکالمه معرفی خواهیم کرد.

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی

برای تقویت مهارت اسپیکینگ، باید بتوانیم در قالب مکالمه، با واژگان و نحوه استفاده از آن‌ها و همچنین دستور زبان آشنا شویم. به همین منظور به معرفی چندین کتاب تقویت مکالمه انگلیسی پرداخته‌ایم که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. قبل از معرفی کتاب، به نمونه مکالمه‌ای میان دو انگلیسی‌زبان و ترجمه آن توجه کنید تا ساختار یک گفت‌وگوی عادی را مرور کنید. این مکالمه از کتاب «English Conversation» انتخاب شده و موضوع آن درباره «دیدار در مهمانی» است.

Meeting at a party

Todd: Hi. you must be John's cousin Matt, right? From San Diego?

Matt: Correct! I just got in last night.

Todd: I'm Todd, John's roommate from Tech. Glad to meet you. I can assure you that I'm not anything like what John has told you.

Matt: I'm happy to meet you, too. and, yes... I have heard about you! Football player and party animal extraordinaire.

Todd: Football, yes... and as a matter of fact, I do like parties. But tell me more about yourself and what you do in San Diego.

ترجمه مکالمه

دیدار در مهمانی

تاد: سلام. تو باید پسرعموی «جان مت» باشی، درسته؟ از «سن دی‌یگو»؟

مت: درسته! همین دیشب رسیدم.

تاد: من «تاد» هستم، هم‌اتاقی «جان» از «تک». از دیدنت خوشحالم. می‌تونم به شما اطمینان بدم که اصلاً شبیه اونی که «جان» گفته نیستم.

مت: من هم از آشنایی با شما خوشحالم. و بله... من درمورد شما شنیده‌م! بازیکن فوتبال و خیلی خوش‌گذرون و اهل مهمونی.

تاد: فوتبال، بله... و در واقع، من مهمونی دوست دارم. اما درباره خودت و کارهایی که توی «سن دیگو» انجام می‌دی بیشتر بهم بگو.

کتاب یادگیری زبان انگلیسی

کتاب‌‌ ‎50 Very Short Conversations‌‌‌

این کتاب به صورت «e-book» در «Kindle» در دسترس همگان است و شامل ۵۰ مکالمه انگلیسی است که به زبان انگلیسی ساده و گویا نوشته شده است. هر مکالمه تصویرهایی نیز دارد که به کمک آن‌ها خواننده می‌تواند حدس بزند که قرار است چه موضوعی را در مکالمه بشنود.

علاوه بر این، کتاب آزمون‌هایی نیز دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. مکالمه‌ها بر اساس موضوعاتی مانند سلام و احوال‌پرسی، درخواست کمک، گردش به دور شهر و پرسیدن درباره مسائل شخصی طراحی شده است. همچنین پرسش‌هایی را مطرح کرده که می‌توانید از شخص دیگری بپرسید و همین امر باعث شده مکالمه‌ها جذابیت بیشتری داشته باشند.

کتاب مکالمه زبان
سطح: مبتدی

کتاب Practice Makes Perfect: English Conversation

این کتاب نیز به صورت «e-book» در دسترس زبان‌آموزانی قرار گرفته که می‌خواهند مهارت‌های مکالمه خود را بهبود بخشند. شامل مکالمه‌هایی در قالب تمرین است و لغات جدید را به همراه عبارت‌ها و مثال‌هایی در قالب جمله توضیح می‌دهد.

وقتی این کتاب را می‌خوانید، با قواعد و اصولی برای مکالمه آشنا می‌شوید که شاید پیش‌تر زیاد به آن توجه نکرده‌اید. برای مثال، با کلمه‌ها یا عبارت‌هایی که نقش ربط‌دهنده دارند و جمله‌ها را به هم وصل می‌کنند آشنا خواهید شد و برخی از نکات مهم در خصوص یادگیری مکالمه را یاد خواهید گرفت که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف به عنوان سؤال از شخص مقابل مطرح کنید یا برای سلام و احوال‌پرسی از آن‌ها کمک بگیرید.

علاوه بر «e-book»، می‌توانید اپلیکیشن آن را نیز دانلود کنید. این اپلیکیشن شامل درس‌های صوتی رایگان و تمرین‌هایی است که برای تقویت مکالمه انگلیسی به شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین باعث بهبود مهارت لیسنینگ خواهد شد. تمرین‌های صوتی آن نیز برای تمرین تلفظ منبع بسیار خوبی به شمار می‌رود.

تقویت مکالمه
سطح: مبتدی

کتاب Talk English

نویسنده این «e-book» مدعی است که به کمک آن می‌توانید زبان انگلیسی را در شش ماه به صورت ساده و روان صحبت کنید. او در این کتاب تکنیک‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که به صورت مرحله به مرحله می‌توانید با آن پیش بروید و از دستورالعمل‌های آن بهره‌مند شوید. این کتاب به طور ویژه برای دانش‌آموزان و افرادی طراحی شده که فرصت شرکت کردن در کلاس‌های زبان انگلیسی را ندارند و می‌خواهند به صورت خودآموز اقدام به یادگیری کنند.

کتاب Talk English
سطح: مبتدی

کتاب Spoken English in Dialogues

این کتاب نیز به صورت «e-book» در «Kindle»‌ موجود است و شامل مکالمه‌های روزمره‌‌ای می‌شود که میان افراد انگلیسی‌زبان رایج است. به کمک این کتاب می‌توانید عبارت‌ها و جمله‌هایی را یاد بگیرید که توسط افراد بومی و کسانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است گفته می‌شود. در این کتاب مکالمه‌ها از تنوع زیادی برخوردارند و موضوعات گوناگونی را پوشش می‌دهند.

از جمله موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده گپ‌وگفت‌های خودمانی، قرارهای دوستانه، قرار ملاقات با دکتر، مکالمه و اصطلاحات رایج انگلیسی در سفر و بسیاری از موقعیت‌های مشابه دیگر است. با استفاده از این عبارت‌ها، زبان‌آموزان می‌توانند نوع صحبت کردن خود را به انگلیسی افراد بومی نزدیک‌تر کنند و محاوره‌ای‌تر و طبیعی‌تر صحبت کنند.

تقویت مهارت مکالمه
سطح: مبتدی تا متوسط

کتاب Conversation Skills

این کتاب نیز به صورت «e-book» در «Kindle»‌ موجود است. در برخی موارد، زبان‌آموزان در مبحث اسپیکینگ با مشکل مواجه می‌شوند زیرا از صحبت کردن مقابل دیگران به زبان انگلیسی واهمه دارند و دستپاچه می‌شوند. به علاوه، بسیاری از آن‌ها با افراد انگلیسی‌زبان سروکار ندارند، به همین خاطر باید با افراد دیگری مکالمه کنند.

این کتاب به شما یاد می‌دهد تا در مواجهه با افراد، راحت‌تر و بدون استرس انگلیسی صحبت کنید. همچنین باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما می‌شود و در نهایت می‌توانید گفت‌وگو را به سمت خوبی پیش ببرید.

در کنار یادگیری زبان انگلیسی، این کتاب برای ویژگی‌های ارتباطی دیگری مانند نحوه برقراری ارتباط چشمی و استفاده از زبان بدن تأکید دارد. علاوه بر این، نکات مهمی را درباره صحبت کردن در موقعیت‌های رسمی مانند مصاحبه شغلی گوشزد می‌کند. همچنین نمونه مکالمه‌‌هایی را برای موقعیت‌های غیررسمی ارائه کرده است.

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی چیست
سطح: متوسط

کتاب Listening Is an Act of Love

«Listening Is an Act of Love» شامل مجموعه‌ای از گفت‌وگوهایی است که گوینده رادیو «Dave Isay» با افراد آمریکایی مختلف داشته است. به علاوه، می‌توانید به داستان‌هایی با موضوعات کاملاً شخصی گوش دهید که زندگی هر کسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همراه با تمرین‌های مختلفی که برای مکالمه لحاظ شده است، «Listening Is an Act of Love» فرهنگ آمریکایی را نیز عیان می‌کند و درباره نحوه زندگی آمریکایی‌ها و عادت‌های خوب و بد آن‌ها موضوعاتی را بررسی می‌‌کند. این کتاب مسائلی مانند خانه و خانواده، روابط عاطفی و دوستانه، کار و زندگی روزمره در آمریکا را نیز پوشش می‌دهد.

کتاب تقویت مکالمه و لیسنینگ
سطح: متوسط تا پیشرفته

کتاب Working

این کتاب توسط «Studs Terkel» نوشته شده و شامل مجموعه‌ای از ۱۰۰ مصاحبه با افراد درباره شغل و مسائل کاری آن‌هاست. چون بیشتر مصاحبه‌کنندگان آمریکایی هستند، به زبان‌آموزان ایده‌هایی درباره سبک زندگی آمریکایی‌ها می‌دهد.

همچنین به عنوان کتاب تقویت مکالمه انگلیسی برای زبان‌آموزانی مفید است که برنامه کار کردن و زندگی کردن در آمریکا را دارند. در این رابطه می‌توانید درباره انواع مشاغل اطلاعاتی کسب کنید و فرهنگ کاری آمریکایی‌ها را بشناسید.

زبان‌آموزان بر روی نحوه سؤال کردن نویسنده متمرکز می‌شوند و حتی روز مصاحبه خود می‌توانند با اعتمادبه‌نفس و با داشتن اطلاعات کافی حاضر شوند. همچنین به عنوان کتاب تقویت مکالمه انگلیسی می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی غیررسمی آمریکایی (آموختن کلمه‌ها و اصطلاحات روزمره آمریکایی) مورد استفاده قرار بگیرد.

کتاب Working
سطح: پیشرفته

کتاب Science Is Culture

این «e-book» برای کسانی مفید است که قصد دارند در کشور انگلیسی‌زبان و در مقاطع تحصیلی بالاتر ادامه تحصیل دهند. شامل مکالمه‌هایی میان دانشمندان و افراد شناخته شده دیگری است که از فرهنگ‌های مختلفی آمده‌اند. آن‌ها درباره موضوعات جهانی مانند سلامتی، اقتصاد و سیاست صحبت می‌کنند.

این کتاب منبع مفیدی برای یادگیری زبان انگلیسی آکادمیک یا رسمی در مکالمه است. اما چون افرادی با رشته‌های مختلف با هم صحبت می‌‌کنند، کتاب اصطلاحات تخصصی مربوط به هر رشته را ندارد.

راه‌های تقویت مکالمه انگلیسی
سطح: پیشرفته

کتاب Star Wars Interviews

این کتاب نیز به صورت «e-book»‌ در اختیار افراد قرار دارد و بیشتر زبان‌آموزان با اسم آن آشنا هستند. «Star Wars» مجموعه‌ای از فیلم‌های آمریکایی علمی تخیلی است که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. در این مجموعه فیلم‌ها با بخش عظیمی از فرهنگ آمریکایی و مردمی آشنا می‌شوید که در کشورهای انگلیسی‌زبان این فیلم را تماشا کرده‌اند.

این کتاب همچنین شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با افرادی است که بخشی از فیلم را به‌نوعی تماشا کرده‌اند. دو دسته از زبان‌آموزان از دیدن این فیلم لذت می‌برند: افرادی که جزو طرفداران «جنگ ستارگان» هستند و افرادی که می‌خواهند درباره فیلم ساختن بیشتر بدانند.

کتاب تقویت مکالمه زبان انگلیسی
سطح: پیشرفته

کتاب Last Interview Series

همان‌طور که عنوان این کتاب نشان می‌دهد، این کتاب شامل آخرین مصاحبه‌های افراد مشهوری قبل از مرگ‌شان است. بیشتر افراد سرشناس در این مصاحبه‌ها انگلیسی یا آمریکایی هستند. اما در کنار آن‌، مصاحبه‌هایی دارد که با افرادی از کشورهای دیگر نیز انجام شده است، مانند گابریل گارسیا مارکز که نویسنده مشهور اهل کلمبیا بود.

این مجموعه، با افرادی با تحصیلات مختلف و رشته‌های مختلف مصاحبه می‌کند. همچنین شامل مصاحبه‌هایی با دانشمندان، خوانندگان، نویسندگان، فلاسفه، هنرپیشه‌ها، بازیگران و حتی آشپزها است. زبان‌آموزان به کمک این کتاب می‌توانند علایق و سلایق خود را انتخاب کنند. در مجموع، این کتاب‌ها راهنمای خوبی برای یادگیری نحوه مکالمه با افراد درباره زندگی و کار است.

یادگیری مکالمه انگلیسی
سطح: پیشرفته

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی در منزل

شاید بسیاری از افراد تمایلی به یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه‌‌ها یا به صورت خصوصی و آنلاین نداشته باشند. شاید هم فرصت شرکت کردن در این کلاس‌های را به دلیل مشغله نداشته باشند. در چنین شرایطی بیشتر آن‌ها ترجیح می‌دهند به صورت خودآموز به سمت کتاب تقویت مکالمه انگلیسی روی بیاورند. علاوه بر کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، در ادامه به تعدادی از کتاب‌هایی اشاره خواهیم کرد که برای مطالعه در منزل و به صورت خودخوان مفید هستند.

کتاب English for Everyone

مجموعه‌ای عالی از مرجع و کتاب‌های تمرینی برای معرفی زبان انگلیسی برای مبتدیان از جمله مهارت‌های کلیدی زبان، گرامر و واژگان است. این کتاب از روش‌های آموزش تصویری برای معرفی زبان انگلیسی استفاده می‌کنند که با مثال‌های مختلف در کنار تمرین‌های متعدد، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

در سطح 1 با مهارت‌‌های اصلی زبان انگلیسی مانند معرفی خود و صحبت کردن درباره خانه، شهر و سرگرمی‌های خود برای گسترش دامنه لغات و درک گرامر و علامت‌های نشانه‌گذاری آشنا می‌شوید. هچنین موضوعات مختلفی را برای مکالمه پوشش می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید با انگلیسی روزمره آشنا شوید. از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده این کتاب به عنوان کتاب تقویت مکالمه انگلیسی در نظر گرفته شود، مثال‌های متعدد و ارجاع سریع به هر یک از مباحث آموزشی است. همچنین شامل راهنمایی برای جمله‌سازی و آموختن ساختار کلمه‌ها در جمله است.

کتاب یادگیری مکالمه

کتاب Short Stories in English

در این کتاب ۸ داستان کوتاه وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید مکالمه زبان انگلیسی خود را در زمینه‌های مختلف علمی، تخیلی تا تاریخی و جنایی تقویت کنید. این کتاب از بیش از ۱۰۰۰ کلمه کاربردی تشکیل شده است و با یاد گرفتن آن‌ها می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را هنگام صحبت کردن بالا ببرید. همچنین شامل دیالوگ‌هایی است که از افراد انگلیسی‌زبان برای صحبت کردن استفاده شده است. به کمک این مکالمه‌ها می‌توانید اصطلاحات رایج انگلیسی را نیز یاد بگیرید.

علاوه بر این‌که به عنوان کتاب تقویت مکالمه انگلیسی می‌توان از «Short Stories in English» کمک گرفت، امکان یادگیری دستور زبان انگلیسی و قالب‌های جملات انگلیسی نیز فراهم است.

کتاب داستان‌های کوتاه انگلیسی

کتاب ‌English Grammar Rules ‌‌‎101 

برای این‌که بتوانید مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، لازم است با ساختار جمله‌ آشنا شوید. همچنین باید یادگیری گرامر زبان انگلیسی را دستور کار خود قرار دهید. یکی از منابعی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، «English Grammar Rules 101» است. به کمک این کتاب هم می‌توانید با علامت‌های نشانه‌گذاری در انگلیسی آشنا شوید و هم دستور زبان را یاد بگیرید. همچنین با تلفظ درست کلمه‌ها در قالب مکالمه‌های انگلیسی آشنا خواهید شد.

کتاب English Grammar Rules

کتاب 99 Ways to Speak Better English Today

در این کتاب می‌توانید به انواع مکالمه‌های انگلیسی گوش دهید و راهکارهای مناسب برای یادگیری آن را بیاموزید. در این کتاب به ۹۹ راهکار مؤثر برای بهبود صحبت کردن، تلفظ، واژگان و دستور زبان اشاره شده است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب استفاده از گوینده‌های انگلیسی‌زبان برای گفتن مکالمه‌ها است و همچنین به شما کمک می‌کند تا شبیه یک انگلیسی‌زبان کلمه‌ها و اصطلاحات را تلفظ کنید. همچنین روش‌هایی را برای روانی کلام هنگام صحبت کردن ارائه می‌دهد و به برخی از نکات مهم و کلیدی برای نوشتن ایمیل و کاهش اشتباهات رایج گرامری اشاره می‌کند.

 

روشهای تقویت مکالمه انگلیسی

کتاب تقویت واژگان انگلیسی

برای تقویت اسپیکینگ، لازم است هم دستور زبان خود را تقویت کنیم و هم به دامنه واژگان خود بیفزاییم. بسیاری از افراد، به‌اشتباه تصور می‌کنند برای تقویت دایره لغات انگلیسی خود باید روزی چند کلمه را حفظ کنند و معنی آن‌ها را یاد بگیرند. اما این کار تأثیر چندانی در بهبود اسپیکینگ نخواهد داشت، زیرا وقتی کلمه‌های جدیدی را یاد بگیریم اما ندانیم چگونه از آن‌ها در جمله‌های خود استفاده کنیم، مفید نخواهد بود.

به منظور بهبود دایره واژگان، باید بتوانیم آن‌ها را در قالب متن و مکالمه‌های انگلیسی یاد بگیریم. به همین دلیل در ادامه این مطلب، به چند کتاب تقویت واژگان انگلیسی اشاره کرده‌ایم که می‌توان در کنار کتاب تقویت مکالمه انگلیسی از آن‌ها کمک گرفت.

کتاب Oxford Word Skills

این کتاب می‌تواند در یادگیری لغات جدید در متن به زبان‌آموزان کمک زیادی بکند. هر دو نسخه انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی آن در دسترس است و فایل صوتی آن نیز در اختیار زبان‌آموزان قرار داده شده است. در این کتاب ابتدا متنی حاوی کلمه‌های جدید نوشته شده است. سپس کلمه‌ها به طور جداگانه تعریف شده‌اند و اجزای کلام برای هر یک از آن‌ها مشخص شده است. در ادامه نیز مثال‌هایی برای هر یک از آن‌ها آورده شده و تمرین‌هایی نیز ارائه شده است. پاسخ تمرین را نیز می‌توانید در انتهای کتاب مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی‌های خوب این کتاب این است که برای همه سطوح مناسب است، زیرا شامل سه کتاب در سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته می‌شود که با توجه به آن، زبان‌آموزان می‌توانند کتاب مناسب سطح خود را تهیه و آن را مطالعه کنند.

کتاب Oxford Word Skills

کتاب English Vocabulary Builder

عده‌ای معتقدند سریع‌ترین راه یادگیری لغات انگلیسی از طریق تصاویر است. به هر حال، قسمت اعظمی از مغز انسان به پردازش اطلاعات بصری اختصاص یافته است. بچه‌‌ای که شروع به گفتن اولین کلمه خود می‌کند نیز به همین روش آن را یاد گرفته است. یعنی ابتدا آن کلمه را یاد می‌بیند، سپس آن را یاد می‌گیرد و ادا می‌کند.

کتاب‌های زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید با یاد گرفتن تصاویر، لغات انگلیسی را بیاموزید. یکی از بهترین کتاب‌‌ها برای یادگیری «English Vocabulary Builder» است. برای بزرگسالان، توصیه می‌کنیم از این کتاب برای یادگیری کلمه‌ها و عبارت‌‌های جدید استفاده کنند که شامل بیش از ۳۰۰۰ واژه و اصطلاحات انگلیسی است و برای موقعیت‌های مختلف به کار می‌رود. همچنین کتاب شامل دستور زبان و اصطلاحات بازرگانی نیز می‌شود.

کتاب تقویت واژگان

کتاب English Collocations in Use

یاد گرفتن لغات جدید همواره با چالش‌های زیادی همراه بوده است. ابتدا باید با مفهوم کلمه و معنی آن آشنا شویم، سپس تلفظ آن را یاد بگیریم و در ادامه با کاربرد آن کلمه در جمله آشنا شویم. کتاب «English Collocations in Use» شما را به خوبی با این کالوکیشن‌ها آشنا می‌کند و نحوه استفاده از کلمه‌ها را در جمله به شما یاد می‌دهد.

برای مثال، اگر نمی‌دانید با کلمه «apologize» باید از چه کالوکیشنی استفاده کنید، با مراجعه به این کتاب، می‌توانید حرف‌ اضافه‌ای که با این کلمه به کار می‌رود را پیدا کنید و در جمله‌های خود به کار ببرید. در ادامه تصویر صفحه‌ای از این کتاب را مشاهده می‌کنید.

 

Learn English

کتاب Oxford Advanced Learner’s Dictionary

این کتاب به عنوان یکی از دیکشنری‌های معتبر در دنیا شناخته شده است و افراد زیادی برای تقویت دایره واژگان خود از آن بهره می‌برند. در واقع از آن می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین دیکشنری انگلیسی جهان یاد کرد. بر اساس نظر متخصصان، با یاد گرفتن ۳۰۰۰ کلمه از این کتاب می‌تواند تا ۸۰٪ از مکالمه‌های انگلیسی، نوشته‌‌های وب‌سایت‌ها و روزنامه و مجله‌ها را بفهمید.

در این کتاب، نه‌تنها واژگان، بلکه کالوکیشن‌های آن‌ها به همراه مثال نیز توضیح داده شده است. به همین دلیل، به افرادی توصیه می‌شود که قصد دارند زبان انگلیسی را در «context» یاد بگیرند و در محاوره‌های خود از واژگان جدید استفاده کنند.

همچنین در این کتاب می‌توانیم علاوه بر کالوکیشن، با مترادف‌های انگلیسی نیز آشنا شویم و اپلیکیشن آن را نیز دانلود کنیم. همچنین، امکان شنیدن تلفظ کلمه به لهجه انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی وجود دارد.

دیکشنری آسکفورد

کتاب تقویت گرامر انگلیسی

برای یادگیری و بهبود مهارت اسپیکینگ، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که علاوه بر خواندن کتاب‌هایی در این زمینه، به منابعی نیز رجوع کنیم که به آموزش واژگان و دستور زبان انگلیسی نیز پرداخته‌اند. زیرا برای صحبت کردن به زبان انگلیسی باید دو عامل مهم را در کنار هم مدنظر داشته باشیم؛ یاد گرفتن کلمه‌ها و اصطلاحات جدید در متن و استفاده از جملاتی با ساختار درست و مناسب برای آن موقعیت.

برای مثال، هنگامی که قصد داریم درباره سفری که به تازگی داشته‌ایم صحبت کنیم، باید تسلط کافی بر زمان‌های گذشته داشته باشیم تا ساختار درستی بسازیم. از آنجا که شرح وقایعی که در سفر داشته‌ایم به زمان گذشته مربوط می‌شود، باید بتوانیم از زمان گذشته ساده و گذشته کامل به درستی استفاده کنیم. همچنین باید با لغاتی که به کار می‌بریم، آشنایی کافی داشته باشیم و کالوکیشن‌های آن‌ها را به خوبی بدانیم. در ادامه این مطلب، به برخی از کتاب‌های مؤثر در خصوص یادگیری و تقویت گرامر اشاره خواهیم کرد.

 

کتاب English Grammar in Use

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها که به عنوان کتاب گرامر در دسترس بسیاری از افراد و در بسیاری از کشورهاست، «English Grammar in Use» است. این کتاب توسط «Raymond Murphy» نوشته شده و به کاربرد تمام مباحث گرامری به طور کامل اشاره می‌کند. برای مثال، هر درس با توضیح یکی از مباحث گرامری شروع می‌شود و در ادامه به کمک تمرین‌های مختلف آن را ارائه می‌کند.

این کتاب نه‌تنها راهنمای کامل و جامعی برای دانشجویان و زبان‌آموزان به شمار می‌رود، بلکه اساتید زبان انگلیسی نیز می‌توانند از آن به عنوان منبع مهمی برای آموزش استفاده کنند. در انتهای کتاب نیز آزمونی وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آن متوجه شوید که کدام مبحث گرامری برای شما سخت‌تر از بقیه بوده است و آن را بیشتر تمرین کنید. از ویژگی‌های خوب این کتاب، توضیح مباحث مختلف گرامری به زبانی بسیار ساده و قابل‌فهم است. همچنین برای درک بهتر، مثال‌های متعددی نیز لحاظ شده است.

بهترین کتاب تقویت مکالمه انگلیسی

کتاب Practical English Usage

«Practical English Usage» به عنوان یکی از کتاب‌های محبوب استادهای زبان انگلیسی در سرتاسر دنیا شناخته شده است. هدف از این کتاب، آشنایی زبان‌آموزان با دستور زبان انگلیسی و حل تمرین‌های مربوط به آن است.

از ویژگی‌های خوب این کتاب می‌توان به تمرین‌های مفید و متنوع آن اشاره کرد. همچنین باید اعتراف کرد که کمتر کتابی را می‌توان پیدا کرد که بتواند دستور زبان انگلیسی را تا این حد و با تمام جزئیات آموزش دهد. به همین دلیل محبوب استادهای زبان انگلیسی است. نویسنده کتاب «Michael Swan»‌، سعی کرده علاوه بر آموزش مباحث گرامری، واژگان، اصطلاحات، علائم نشانه‌گذاری و املای کلمه را نیز پوشش دهد. بنابراین، می‌توان از آن به عنوان کتاب دستور زبان انگلیسی، برای تقویت مکالمه انگلیسی نیز استفاده کرد. در تصویر زیر می‌توانید یکی از صفحات این کتاب و دسته‌بندی مباحث آن را مشاهده کنید.

کتاب Practical English

کتاب English Grammar

این کتاب به شما مباحث چالش‌برانگیزی را در رابطه با دستور زبان انگلیسی آموزش می‌دهد. برای مثال، تفاوت بین افعال لازم و متعدی را آموزش می‌دهد یا انواع ضمایر را به کمک مثال بررسی می‌کند. همچنین، برخلاف کتاب‌‌های دیگری که معرفی شد، تسک‌های مختلفی درباره نوشتن به زبان انگلیسی نیز ارائه کرده است که برای سطوح پیشرفته بسیار مناسب است.

به کمک کتاب‌های دیگری که معرفی شد، می‌توانیم با اشتباهات گرامری خود آشنا شویم اما این کتاب به شما در درک تصویر بزرگ‌تری از زبان انگلیسی کمک می‌کند. به تصویری از این کتاب توجه کنید که توضیحاتی را درباره افعال عبارتی ارائه کرده است.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی برای کودکان

وقتی صحبت از تقویت مکالمه انگلیسی می‌شود، همه به بزرگسالان یا نوجوانان فکر می‌کنند. درحالی‌که گاهی کودکان نیز نیاز دارند صحبت کردن به زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرند، به ویژه افرادی که به کشورهای انگلیسی‌زبان مهاجرت می‌کنند و فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند. کودکان از خواندن لذت می‌برند، برای مثال خواندن کتاب‌های سرگرم‌کننده می‌تواند برای آن‌ها بسیار لذت‌بخش باشد و همین امر به دانش زبان انگلیسی آن‌ها اضافه کند.

خواندن کتاب‌های انگلیسی یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود زبان انگلیسی است. به همین دلیل می‌توان مکالمه کودکان را به کمک کتاب‌هایی که هدف‌شان تقویت مکالمه و صحبت کردن به زبان انگلیسی است، تقویت کرد. در این مطلب، هدف معرفی کتاب‌ تقویت مکالمه انگلیسی است، به همین دلیل در ادامه سعی کرده‌ایم به تعدادی از کتاب‌ داستان‌های خوب در این زمینه که مناسب کودکان است، بپردازیم.

کتاب Goodnight Moon

به کمک این کتاب می‌توانید با دنیای کودکان بیشتر آشنا شوید. همان دورانی که خودمان نیز آن را یک زمانی تجربه کردیم اما ممکن است دیگر چیزی از آن به یاد نداشته باشیم. نویسنده آمریکایی این کتاب، «مارگارت وایز براون» در سال ۱۹۴۷ این داستان را منتشر می‌کند و با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود.

از ویژگی‌های خوب این کتاب که باعث شده آن را برای آموزش مکالمه انگلیسی در نظر بگیریم، متن و تصویر است. کودک می‌تواند از تصاویر کتاب استفاده کند و داستان را تعریف کند. همچنین جذابیت‌های داستان در روایت اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد، حس کنجکاوی کودک را برمی‌انگیزد. در نتیجه انگیزه او برای یادگیری زبان انگلیسی افزایش پیدا می‌کند.

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی برای کودگان

کتاب The Giving Tree

این کتاب اثر «شل سلیورستاین» است که به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. داستان این کتاب درباره دوستی کودکی با درخت سیب است که از زمان کودکی آن را می‌شناخته. این درخت همواره کمک‌حال پسرک بوده و حتی تا دوران کهنسالی نیز به داد او می‌رسد. در شرایطی که دیگر چیزی از درخت باقی نمانده جز یک کنده پیر و شکسته، باز هم محلی برای نشستن پسر که حالا پیرمرد شده است، تبدیل می‌شود. این کتاب پر از درس‌های آموزنده است و تا سال‌ها می‌تواند تأثیرش را در زندگی کودک حس کرد. گفت‌وگوهای میان پسر و درخت نمونه بسیار مفیدی از مکالمه انگلیسی است. همچنین به عنوان داستانی جالب و تحسین‌برانگیز می‌تواند کودکان را سرگرم کند.

کتاب درخت بخشنده

کتاب Curious George

«مارگارت ری» در این کتاب داستان ماجرای میمون بازیگوش و باهوشی را تعریف می‌کند که با دوستش «تد» و همکارانش تصمیم می‌گیرند با قطار به سفر بروند. در این مسیر برای آن‌ها اتفاق‌های عجیب و مهیجی می‌افتد که می‌تواند کودکان را به اندازه کافی سرگرم کند و در عین حال به تقویت مکالمه انگلیسی آن‌ها کمک کند. این کتاب برای بچه‌های چهار تا هفت سال مناسب است و آن‌ها را نه‌تنها به خواندن داستان، بلکه به یاد گرفتن جمله‌های کتاب و گفت‌وگوهای میان شخصیت‌های داستان جذب می‌کند.

کتاب برای تقویت مکالمه انگلیسی کودکان

کتاب Where the Wild Things Are

این کتاب اثر «موریس سنداک» است و به صورت مصور تهیه شده است. داستان این کتاب درباره رؤیاهای کودکی است که شام‌نخورده به رختخواب می‌رود. این کتاب یکی از کتاب‌های مصور محبوب در دوره‌های مختلف است و حتی از روی آن انیمیشن کوتاهی نیز تهیه شده است. به کمک این کتاب، کودکان به خواندن و یاد گرفتن زبان انگلیسی علاقه بیشتری پیدا می‌کنند، چراکه هم داستان جذابی دارد و هم تصاویر کتاب به اندازه کافی آن‌ها را شیفته داستان می‌کند. به همین خاطر می‌توانیم آن را به عنوان کتاب تقویت مکالمه انگلیسی برای کودکان معرفی کنیم.

کتاب داستان انگلیسی

کتاب The Story of Ferdinand

نسخه فارسی این کتاب نیز موجود است. اما برای تقویت مکالمه انگلیسی کودکان می‌توانید نسخه اصلی آن را تهیه و با آن‌ها تمرین کنید. موضوع این کتاب درباره گوساله‌ای است که دستخوش حوادث گوناگونی در مزرعه می‌شود. شخصیت اصلی این کتاب همین گوساله است که برخلاف حیوانات دیگر مزرعه، مظهر عشق و آرامش است. این داستان برای کودکان بین ۷ تا ۹ سال مناسب است و به دلیل مکالمه‌های آن برای کودکان به عنوان منبع مناسبی برای تقویت مکالمه انگلیسی و آموختن لغات جدید به شمار می‌رود.

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی برای کودکان

نکات مهم درباره تقویت مکالمه انگلیسی

برای تقویت مهارت صحبت کردن به کمک کتاب تقویت مکالمه انگلیسی لازم است نکات مهمی را حین مطالعه مدنظر داشته باشید. در ادامه به تعدادی از این نکات مهم اشاره کرد‌ه‌ایم.

تا جایی که می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های انگلیسی ببینید

فیلم‌، سریال و برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند تا حد زیادی به بهبود مهارت صحبت کردن و تلفظ کلمه‌های انگلیسی کمک کنند. همچنین با دیدن آن‌ها می‌توانید دامنه واژگان خود را نیز افزایش دهید و با نحوه استفاده درست از کلمه‌ها و اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی آشنا شوید. برای دیدن فیلم توصیه می‌کنیم ابتدا آن را بدون زیرنویس ببینید و با دقت آن را تماشا کنید. سپس چند روز بعد، برای دومین بار آن را با زیرنویس انگلیسی ببینید و این بار با دیدن کلمه‌ها و اصطلاحات جدید، آن‌ها را جایی یادداشت کنید و معنی آن‌ها را پیدا کنید.

سپس سعی کنید برای بار سوم که آن را تماشا می‌کنید، بدون زیرنویس ببینید. متوجه خواهید شد که با تمرین کردن کلمه و عبارت‌های جدید، بیشتر مکالمه‌های میان شخصیت‌های فیلم یا سریال را متوجه خواهید شد و این کار باعث می‌شود که هم با مهارت اسپیکنیگ بیشتر آشنا شوید و هم از دیدن فیلم لذت بیشتری ببرید.

کلمات کلیدی را در پادکست و موسیقی انگلیسی انتخاب کنید

احتمالاً بارها برایتان پیش آمده که به موسیقی انگلیسی گوش داده‌اید و از آن بی‌نهایت لذت برده‌اید. یکی از راه‌هایی که به تقویت مکالمه انگلیسی کمک می‌کند، یادداشت کردن کلمه‌های کلیدی و اصطلاحات رایج و جدید هنگام گوش دادن به موسیقی یا پادکست است. همچنین با نوشتن کلمه‌های آشنا بهتر می‌‌توانید برخی از جمله‌ها را متوجه شوید، زیرا مغز شما آماده یادگیری ادامه جمله خواهد شد. بنابراین، انتخاب کلمه‌های کلیدی (چه آشنا چه ناآشنا) تأثیر بسیار زیادی در بهبود اسپیکینگ و لیسنینگ خواهد داشت.

کتاب، وبلاگ و مقاله انگلیسی بخوانید

برای تقویت زبان انگلیسی خود، عادت کنید به زبان انگلیسی مقاله و کتاب بخوانید و آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. همچنین سعی کنید به طور مرتب مجله، روزنامه یا حتی وبلاگ بخوانید. سعی کنید حداقل یک کتاب در ماه بخوانید زیرا این به شما کمک می‌کند تا با زبان انگلیسی به طور روزانه در تماس باشید. با این کار هم مهارت‌های خواندن و نوشتن خود را بهبود می‌بخشید و هم دایره لغات خود را افزایش می‌دهید.

با افراد انگلیسی‌زبان مکالمه کنید

اگر در کشوری زندگی می‌کنید که با افراد انگلیسی‌زبان در ارتباط هستید یا می‌توانید دوستان انگلیسی‌زبان پیدا کنید، بهترین راه برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی صحبت کردن به طور مداوم با این افراد است. با این کار، هر روز کمی مطالعه می‌کنید و به مرور شاهد روند پیشرفت خود خواهید بود. وقتی هر روز کمی مطالعه می‌کنید، می‌توانید با دنیای دیگری ارتباط برقرار کنید. در واقع به به دنیای واقعی نزدیک می‌شوید و به‌تدریج متوجه می‌شوید که چقدر بهتر می‌توانید صحبت کنید.

البته، تحصیل در خارج از کشور بهترین راه برای غرق شدن در زبان انگلیسی است. چند ماه را صرف بهبود زبان انگلیسی خود در یک کشور انگلیسی زبان کنید و هر روز تمرین کنید. اگر یک فرد انگلیسی‌زبان یا حتی یک فرد غیرانگلیسی‌زبان بتواند شما را درک کند و بالعکس، به این معنی است که شما در یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه موفق شده‌اید.

سوالات متداوا در باره تقویت مکالمه انگلیسی

سوالات متداول درباره تقویت مکالمه انگلیسی

در ادامه مطلب به تعدادی از پرسش‌های رایج در خصوص تقویت مکالمه انگلیسی و نحوه مطالعه پاسخ داده‌‌ایم.

چطور مهارت مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

با دقت به صحبت‌های دیگران گوش کنید و سعی کنید تحلیل درستی از گفته‌های آن‌ها داشته باشید. اگر جایی را متوجه نشدید، حتماً از آن‌ها بخواهید که دوباره برایتان توضیح دهند. همچنین سعی کنید اگر با کلمه یا اصطلاح ناآشنایی مواجه می‌شوید، جایی یادداشت کنید و بعداً از معنی و کاربرد آن را یاد بگیرید. به جزئیات صحبت‌های افراد گوش دهید و اگر قصد دارید فیلم یا سریال به زبان انگلیسی ببینید، حتماً آن را چند بار ببینید و از زیرنویس انگلیسی برای یاد گرفتن کلمه‌ها و اصطلاحات رایج انگلیسی کمک بگیرید.

همچنین می‌توانید از کتاب‌ها یا سایر منابعی استفاده کنید که به طور ویژه به عنوان کتاب تقویت مکالمه انگلیسی در نظر گرفته شده‌اند. اگر در محیط کار خود با افراد انگلیسی‌زبان سروکار دارید، سعی کنید به‌جای فاصله گرفتن، بیشتر به آن‌ها نزدیک شوید و ایمیل‌های مختلف بنویسید و با اصطلاحات مربوط به حرفه خود آشنا شوید.

روشهای بهبود تقویت مکالمه چیست؟

مانند هر مهارت دیگر، با تمرین مداوم و پیروی از روش‌های تقویت مکالمه می‌توانید به مرور شاهد بهبود این مهارت باشید. اولین کاری که توصیه می‌شود، گوش دادن به پادکست یا فایل‌های صوتی مکالمه به زبان انگلیسی است. همچنین توصیه می‌شود که جمله‌های افراد گوینده را تکرار کنید و سعی کنید تلفظ و لهجه آن‌ها را تقلید کنید. سپس با تمرین زیاد، می‌توانید شروع به صحبت کردن کنید و برای این کار باید از دستور زبان و دامنه واژگان خوبی نیز برخوردار باشید.

مکالمه انگلیسی را با چه جملاتی شروع کنیم؟

برای شروع مکالمه می‌توانید از جمله‌‌هایی استفاده کنید که اطلاعاتی را به صورت کلی در اختیار افراد قرار می‌دهد یا برای مثال می‌توانید با پرسیدن سؤال از شخص مقابل، صمیمیت بیشتری ایجاد کنید تا زمینه ادامه مکالمه فراهم شود. پرسش‌هایی مانند «Where are you from»‌ یا «What do you do» و «Tell me about yourself» می‌تواند برای این منظور مفید باشد. حتی می‌توانید پرسش‌هایی نظیر «Do you listen to podacsts» یا «What was the last good book you read» را نیز مطرح کنید و طرف مقابل را وارد بحث و گفت‌وگو کنید.

چطور کتاب تقویت مکالمه انگلیسی انتخاب کنم؟

برای انتخاب کتاب تقویت مکالمه انگلیسی باید قبل از هر چیز علایق شخصی خود را در نظر بگیرید. زیرا برای این‌که بتوانید جذب کتاب خوبی بشوید، باید بتوانید کتابی با موضوعی انتخاب کنید که از خواندن آن لذت ببرید. سپس سطح زبان انگلیسی خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنید. بدون شک کمک گرفتن از استاد زبان انگلیسی نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود. اما اگر در کلاس‌های زبان انگلیسی ثبت‌نام کرده‌اید، بدون شک خود مؤسسه با توجه به سطح شما کتاب را برایتان در نظر می‌گیرد.

جمع‌بندی

در این مطلب با چندین کتاب تقویت مکالمه انگلیسی آشنا شدیم و یاد گرفتیم که برای بهبود مهارت اسپیکینگ از چه روش‌هایی کمک بگیریم. در ابتدای مطلب، مهارت صحبت کردن را توصیف کردیم و عواملی که در تقویت این مهارت مفید است را برشمردیم. در ادامه به چندین کتاب تقویت مکالمه انگلیسی برای بزرگسالان اشاره کردیم و ویژگی‌های هر یک را توضیح دادیم.

همچنین برای کسانی که فرصت شرکت کردن در کلاس‌های زبان انگلیسی را ندارند، چند کتاب تقویت مکالمه زبان انگلیسی را معرفی کردیم. علاوه بر این، یاد گرفتیم که برای تقویت مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی، صرفاً تمرین مکالمه‌های متعدد نمی‌تواند کمکی بکند، بلکه باید دایره واژگان خود را نیز تقویت کنیم. به همین خاطر به معرفی تعدادی از کتاب‌های تقویت واژگان پرداختیم.

در ادامه به بررسی مبحث دستور زبان انگلیسی پرداختیم و آموختیم که برای تقویت مکالمه، باید بتوانیم از ساختارهای مناسبی استفاده کنیم و جمله‌هایی با گرامر درست به کار ببریم تا میزان تسلط خودمان را بر زبان انگلیسی نشان دهیم. به منظور تقویت مکالمه انگلیسی، در این مطلب، چند کتاب گرامر هم به عنوان کتاب تقویت مکالمه انگلیسی معرفی کردیم.

در کنار همه این موارد، آموختیم که یادگیری مکالمه انگلیسی برای کودکان هم امری ضروری محسوب می‌شود و از آنجا که به خواندن علاقه دارند، با معرفی چند کتاب داستان جالب و مهیج، سعی کردیم منابعی را برای تقویت مکالمه کودکان نیز معرفی کنیم. در نهایت نیز به نکات مهمی در خصوص تقویت مکالمه انگلیسی پرداختیم و به برخی از پرسش‌های رایج در این رابطه پاسخ دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
English ClubSpeaking of EnglishWingsGrammarly
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *