ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین — راهنمای تصویری

۷۳۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین — راهنمای تصویری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ساخت کیف پول و استفاده از آن است. امروزه با گسترش استفاده از رمزارزها، تعداد کیف پول‌های ارز دیجیتال نیز با رشد چشمگیری همراه شده است. با توجه به این‌که کیف پول ارز دیجیتال همانند یک گاو‌صندوق حاوی دارایی‌های اشخاص است، انتخاب گزینه مناسب آن از اهمیت زیادی برخوردار است. کیف‌پول‌های زیادی برای پشتیبانی از تراکنش‌های بیت‌کوین وجود دارد که یکی از آن‌ها، کیف‌ پول بلاک چین است. در این مقاله، به طور جامع و کاملا تصویری نحوه ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین و روش استفاده از آن را آموزش می‌دهیم.

کیف پول چیست ؟

کیف پول یک برنامه نرم‌افزاری است که از تکنیک‌های رمزنگاری نامتقارن ایجاد شده و برای هر کاربر کیف پول، یک «کلید عمومی» (Public Key) و یک «کلید خصوصی» (Private Key) منحصر‌به‌فرد ایجاد می‌کند. کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال و همچنین ارسال و دریافت آن‌ها استفاده می‌شود. در مقایسه با حساب‌های بانکی می‌توان گفت، کلید عمومی نقش شماره حساب و کلید خصوصی نقش رمز عبور را برای کاربران ایفا می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید کلید عمومی کیف پول خود را با هر شخص دیگری به اشتراک بگذارید اما کلید خصوصی فقط باید در دسترس خودتان باشد.

کلید عمومی از طریق اعمال «توابع هش» (Hash Functions) بر روی کلید خصوصی ایجاد می‌شود اما با توجه به یک طرفه بودن توابع هش، رسیدن به کلید خصوصی از طریق کلید عمومی ممکن نیست. برای دریافت و ارسال هر رمزارزی باید از کیف پول مجزا و کلیدهای عمومی و خصوصی مجزا استفاده کرد. اما این کار با گسترش روزافزون تعداد رمزارزها ممکن نیست. برای حل این مشکل امروزه بسیاری از کیف‌پول‌های معروف از تعداد زیادی رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. این کار با استفاده از «عبارت بازیابی» (Seed Phrase) ممکن شده است.

عبارت بازیابی مجموعه‌ای از 12، 15، 18، 21 یا 24 کلمه انگلیسی است که دسترسی کاربران به کیف پول را امکان پذیر می‌کند. عبارت بازیابی در پروتکل 39 بهبود بیت‌کوین (BIP39) در سال 2013 ارائه شد و ویژگی پشتیبانی از چندین رمزارز در سال 2014 و با پروتکل 44 بهبود بیت‌کوین (BIP44) به آن اضافه شد. قبل از ایجاد عبارت بازیابی، کاربران باید برای هر رمزارزی کلید خصوصی منحصر‌به‌فرد که شامل رشته طولانی از اعداد و حروف بود را ذخیره می‌کردند اما در حال حاضر، تنها با ذخیره چندین کلمه انگلیسی می‌توان به تمام کلید‌های خصوصی رمزارزهای موجود در کیف پول دسترسی داشت.

کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول بیت کوین

از زمان ایجاد بیت کوین در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو، مبحث کیف پول یکی از مسائل مهم در حوزه رمزارزها بوده است. اولین کیف پول بیت‌کوین کاملا کاربر محور (Full Client) بود به این معنی که برای استفاده از بلاک چین بیت‌کوین، کاربران باید تاریخچه کل تراکنش‌های آن را دانلود می‌کردند اما به مرور زمان این مشکل رفع شد و در حال حاضر تنها ماینرهای شبکه بیت‌کوین برای فعالیت خود دفتر کل شبکه را دانلود می‌کنند.

در طی سال‌های گذشته، انواع مختلفی از کیف پول‌های دیجیتال ایجاد شده است. در حالت کلی می‌توان کیف پول بیت‌ کوین را به دو نوع سرد (Cold Wallets) و گرم (Hot Wallets) تقسیم‌ کرد. تفاوت اصلی این دو نوع کیف پول در اتصال یا عدم اتصال آن‌ها به اینترنت است. در حالی که کیف پول‌های گرم به اینترنت وصل هستند و در معرض بسیاری از هکرها قرار دارند، کیف‌پول‌های سرد کلید خصوصی را خارج از فضای اینترنت و به صورت فیزیکی نگهداری می‌کنند و به همین دلیل کمتر در معرض آسیب هستند.

کیف‌پول‌های گرم را به می‌توان به دسته‌های مختلف «دسکتاپ»، «تحت وب» و «گوشی‌های موبایل» تقسیم‌بندی کرد. کیف پول‌های تحت وب همانطور که از نامشان پیدا است بر بستر وب ایجاد شده‌اند. کاربران بدون دانلود نرم‌افزار خاص و تنها از طریق مرورگرهای خود می‌توانند از این کیف پول‌ها استفاده کنند.

در کیف‌پول‌های دسکتاپ، کاربران نرم‌افزار کیف پول را در سیستم‌های کامپیوتری خود دانلود و نصب می‌کنند و از طریق نرم‌افزار به ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال می‌پردازند. کیف پول‌های نرم‌افزاری مشابه دسکتاپ هستند با این تفاوت که برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده‌اند. به دلیل رشد سریع استفاده از گوشی‌های همراه و دسترسی عمومی به اینترنت همراه، این نوع از کیف‌پول‌ها کاربرد بیشتری پیدا کرده‌اند.

«کیف‌پول‌های سخت‌افزاری» (Hardware Wallets) و «کیف‌پول‌های کاغذی» (Paper Wallets) دو نوع موجود کیف پول‌های سرد هستند. کیف پول‌های کاغذی یک تکه کاغذ هستند که کلید عمومی و خصوصی کیف پول روی آن نوشته شده است. اگرچه این کیف‌پول‌ها قابل هک نیستند اما امکان گم‌شدن، دزدیده شدن و پاره شدن آن‌ها وجود دارد. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری کلید خصوصی کاربران را در دستگاه‌های فیزیکی شبیه به فلش نگه‌داری می‌کنند. این کیف‌پول‌ها نرم‌افزارهای مخصوص خود را دارند که هنگام ارسال ارز دیجیتال از کیف پول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تقریبا می‌توان گفت تمامی کیف‌پول‌های معروف موجود در بازار از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل «Ledger» و «Trezor» امن‌تر هستند اما برای خرید آن‌ها باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت شود. در مقابل، کار با کیف‌پول‌های نرم‌افزاری راحت‌تر و استفاده از آن رایگان است اما امنیت آن پایین‌تر است. کیف‌پول‌های «Blockchain»، «Trust Wallet»، «Atomic Wallet»،‌ «Safepal» و «Electrum» از جمله کیف‌پول‌های معتبر گرم برای ذخیره سازی بیت کوین هستند. در ادامه، ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین را را به صورت تصویری بررسی خواهیم کرد.

انواع کیف پول

 

کیف پول بیت کوین بلاک چین چیست ؟

پیش از آموزش ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین به بررسی تاریخچه آن می‌پردازیم. وب‌سایت «Blockchain.com» که دامنه قدیمی آن «Blockchain.info» است، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها پشتیبان کریپتو است که کار خود را در سال 2011 با کاوشگری اطلاعات بلاک چین بیت‌کوین (Blockchain Explorer) آغاز کرده است و در طی سال‌ها با محصولات مختلف مانند کیف پول بیت‌کوین و صرافی ارز دیجیتال آن را گسترش داده است.

کیف پول بیت‌کوین بلاک چین توسط این شرکت ساخته شده و نام بلاک چین آن نباید با مفهوم عمومی بلاک چین اشتباه گرفته شود. با توجه به پیشرو بودن این شرکت در ایجاد کیف پول، تعداد زیادی از کاربران بیت کوین از آن به عنوان کیف پول اصلی خود استفاده می‌کنند. کار با کیف پول بلاک چین بسیار راحت است و برای استفاده از نسخه تحت وب آن، تنها به یک مرورگر نیاز است. علاوه بر نسخه تحت وب، نسخه موبایل این کیف پول نیز در حال حاضر در دسترس عموم است و کاربران می‌توانند به راحتی و در هر مکانی از آن استفاده کنند.

به ادعای وب‌سایت این شرکت، بیش از 79 میلیون کیف پول بیت کوین بلاک چین در طی زمان ساخته شده و بیش از یک سوم از تراکنش‌های بیت کوین «Blockchain.com» از طریق آن انجام می‌شود. 31 میلیون کاربر از 200 کشور مختلف در این سایت فعالیت می‌کنند که نشانگر معتبر بودن آن است. با ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین نه تنها بیت‌کوین بلکه برخی از ارزهای اصلی و قدیمی دیگر بازار مثل «اتریوم»، «لایت‌کوین» و «بیت‌کوین کش» را نیز می‌توانید ذخیره کنید.

وب‌سایت بلاک چین دات کام امروزه تبدیل به یک وب‌سایت با محصولات متنوع شده است. کاربران می‌توانند در این سایت به اطلاعات تراکنش‌های بیت‌کوین دسترسی داشته باشند، توکن و کوین‌های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنند، به معامله ارزهای مختلف بپردازند و از اطلاعات مختلف موجود در سایت بهره ببرند. گاهی اوقات این سایت ایردراپ‌های معتبر و معروف نیز معرفی می کند که کابران می‌توانند از این طریق به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازند.

برای استفاده از امکانات صرافی ارز دیجیتال این سایت و تبدیل رمزارزها به یکدیگر، کاربران باید در این سایت احراز هویت انجام دهند. به همین دلیل، کاربران ایرانی تنها می‌توانند از کیف پول و اطلاعات موجود در این سایت استفاده کنند. در ادامه مطلب، ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین به صورت کاملا تصویری آموزش داده می‌شود.

تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های مهم در ارزیابی و تشخیص روند در بازارهای مالی است و افراد برای ترید و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به آن نیاز دارند. به دلیل اهمیت این موضوع، «فرادرس» فیلم آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی - مقدماتی را تدوین کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین

ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین به سادگی انجام می‌شود. برای این‌کار لازم است که ابتدا به وب‌سایت این کیف پول مراجعه کنید. با جستجوی عبارت «Blockchain.com» وب‌سایتِ مجموعه نمایش داده می‌شود. صفحه اول سایت به صورت تصویر زیر است. برای ساخت کیف پول می‌توانید از یکی از گزینه‌های «Sign Up» و «Get Started» موجود در این صفحه استفاده کنید. اگر از قبل کیف پول بیت کوین بلاک چین دارید از گزینه «Log In» موجود در وسط یا گوشه سمت راست صفحه می‌توانید وارد سایت شده و از امکانات کیف پول استفاده کنید.

کیف پول بلاک چین

با کلیک بر روی هر یک از گزینه‌های «Sign Up» و «Get Started»، صفحه مربوط به ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین باز می‌شود. در این صفحه، ایمیل، رمز عبور و کشور محل اقامت باید مشخص شوند. در قسمت پایین عبارتی نوشته شده که کاربران باید آن را تایید کنند. با زدن تیک این عبارت، شما تایید می‌کنید که می‌دانید وب‌سایت بلاک چین رمزهای عبور کیف پول را ذخیره نمی‌کند و شما خودتان مسول ذخیره آن هستید و در صوت گم شدن آن، تنها با داشتن عبارت بازیابی می‌توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

در قسمت کشور محل اقامت نام ایران به دلیل مسائل و مشکلات بین‌المللی وجود ندارد. در صورتی که می‌خواهید از کیف پول استفاده کنید نام یک کشور دیگر را می‌توانید انتخاب کنید. در نهایت، پس از پرکردن تمام موارد و تایید بیانیه آن، روی عبارت «Create Wallet» کلیک کنید تا کیف پول شما ساخته شود. توجه داشته باشید که کیف پول شما با انتخاب این گزینه ساخته می‌شود اما برای تایید کیف پول و استفاده از آن نیاز به تایید پیام‌ها از طریق ایمیل است. بنابراین، از ایمیل واقعی که به آن دسترسی دارید برای ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین استفاده کنید.

تنظیمانت کیف پول بیت کوین بلاک چین

پس از ساخت کیف پول، تصویر زیر در صفحه نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد ایمیل خود را تایید کنید. با مراجعه به ایمیل خود می‌توانید این کار را انجام دهید. درصورتی که ایمیل تایید برای شما ارسال نشده بود می‌توانید از گزینه «Email did not arrive?‎» استفاده کنید. با انتخاب گزینه «I 'll do this later» می‌توانید تایید ایمیل را به زمان دیگری موکول کنید.

تایید ایمیل ساخت کیف پول

ایمیلی که برای شما ارسال می‌شود، مشابه تصویر زیر است. با کلیک بر روی گزینه «Yes, I confirm this is my email» تاییدیه انجام می‌شود و شما می‌توانید از کیف پول برای دریافت و پرداخت رمزارز استفاده کنید. در قسمت پایین این گزینه، شناسه کیف پول شما نوشته شده است. شما می‌توانید با ایمیل یا با استفاده از این شناسه به سایت وارد شوید.

شناسه کیف پول بیت کوین بلاک چین

تامین امنیت کیف پول بیت کوین بلاک چین

پس از آموزش ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین نوبت به تامین امنیت آن رسیده است. توجه کنید که کیف پول بیت کوین بلاک چین یک کیف پول گرم است و کلید خصوصی شما بر بستر آنلاین ذخیره می‌شود. بنابراین، امنیت آن در مقایسه با کیف‌پول‌های سرد کمتر است اما در طی این ‌سال‌ها مدیران مجموعه ثابت کرده‌اند که روش‌های استفاده شده برای ثبت کلید خصوصی در این کیف پول، جزو امن‌ترین روش‌ها است. جدای از این بخش که مربوط به شرکت است، سه لایه امنیتی دیگر در سایت برای کاربران در نظر گرفته شده است که با فعال‌سازی آن‌ها امکان دستبرد زدن به کیف پول بسیار کاهش خواهد یافت.

یکی از سه لایه امنیتی موجود در کیف پول، فعال‌سازی ایمیل است. با فعال‌سازی ایمیل، هر فعالیتی در کیف پول مانند ورود به سایت آن و انتقال دارایی‌ها از طریق ایمیل انجام می‌شود. لذا، اگر کسی ایمیل شما را نداشته باشد، قادر به انتقال دارایی‌ها نخواهد بود. لایه دوم امنیتی کیف پول، استفاده از «تایید دو مرحله‌ای» «Two-Step Verification» است. با فعال‌سازی این گزینه برای فعالیت در کیف پول علاوه بر تاییدیه ایمیل، یک تاییدیه دیگر نیز لازم است.

این تاییدیه می‌تواند با استفاده از دریافت پیامک یا نرم‌افزارهای تایید دو مرحله‌ای مانند «Authenticator app» و «Yubikey» انجام شود. با توجه به این که این نوع رمزگذاری دائم تغییر می‌کند، با استفاده از آن امنیت کیف پول بسیار افزایش پیدا می‌کند.لایه سوم امنیتی که لایه اصلی امنیتی است، دریافت عبارت بازیابی کیف پول از سایت است.

اگرچه با داشتن ایمیل و رمز عبور آن می‌توانید همواره وارد سایت شده و از آن استفاده کنید، اما اگر به هر دلیلی رمز خود را فراموش کردید یا دسترسی به ایمیل نداشتید، در این صورت تنها راه دسترسی به دارایی‌ها استفاده از عبارت بازیابی است. برای فعال کردن لایه‌های امنیتی، پس از ورود به سایت کافی است گزینه «Security» که درگوشه سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید. تصویر زیر صفحه جدید باز شده را نشان می‌دهد.

تامین امنیت کیف پول بیت کوین بلاکچین
برای مشاده تصویر در ابعاد بزرگتر، بر روی آن کلیک کنید.

تایید آدرس ایمیل ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، لایه اول امنیتی، تایید ایمیل است. تایید ایمیل با مراجعه به ایمیل و کلیک بر روی پیام ارسال شده انجام می‌شود. در صورتی که ایمیلی دریافت نکرده‌اید در این بخش می‌توانید از گزینه «Resend Email» استفاده کنید. با انتخاب گزینه «Change Email» می‌توانید ایمیل کاربری خود را تغییر دهید.

استفاده از سیستم‌های تایید دو مرحله‌ای

قسمت دوم تامین امنیت کیف پول که در تصویر بالا مشخص است، مربوط به ایجاد فرآیند تایید دو مرحله‌ای است. همانطور که در توضیحات این بخش در تصویر نوشته شده است، برای این کار می‌توان از امکان دریافت پیامک یا ابزار‌های «Authenticator app» و «Yubikey» استفاده کرد. برای فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای گزینه «Enable» را انتخاب می‌کنیم. با این کار پنجره بزرگتر شده و گزینه‌های مربوط به هر سه روش فعال می‌شود. گزینه دریافت پیامک برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست. راحت‌ترین گزینه استفاده از یک نرم‌افزار «احراز هویت» (Authenticator) است.

برای این کار ما از نرم‌افزار «Google Authenticator» استفاده می‌کنیم. ابتدا نرم‌افزار را بر روی گوشی خود نصب کنید و سپس اجرا کنید. در وبسایت، پس از انتخاب گزینه «Authenticator app» یک کیوآرکد نمایش داده می‌شود. با استفاده از قسمت خواندن کیوآرکد در «Google Authenticator»، کد را اسکن کنید تا سایت به نرم‌افزار شما وصل شود. پس از اتصال، هر سی ثانیه یک کد رندوم شش رقمی در نرم‌افزار تولید می‌شود. باید این عدد را در جای خالی موجود در سایت وارد کنید تا فرآیند تایید دو مرحله‌ای کامل شود. پس از طی این مراحل، شما برای  ورود به سایت باید علاوه بر کد ارسال شده به ایمیل، کد موجود در اپلیکیشن احراز هویت خود را نیز به سیستم اعلام کنید.

تایید دو مرحله‌ای کیف پول بیت کوین

دریافت عبارت بازیابی کیف پول بیت کوین بلاک چین

پس از ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین شما باید کلید خصوصی کیف پول را داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید کیف پول را دوباره در یک سیستم دیگر فعال کنید. دریافت عبارت بازیابی به نوعی بک‌آپ گرفتن از کیف پول است. همانطور که می‌دانید، سیستم کار در ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز است و هیچ شخصی مدیریت آن را بر عهده ندارد لذا امنیت همه اطلاعات بر عهده خود کاربران است.

با انتخاب گزینه «Backup Funds»، پنجره‌ای در صفحه راست وب‌سایت باز می‌شود که اطلاعات کلی در مورد عبارت بازیابی به شما می‌دهد. در این کیف پول، عبارت بازیابی از 12 کلمه تشکیل شده است. با انتخاب گزینه «View Secret Private Key Recovery Phrase» در پنجره، شش کلمه نخست بازیابی نمایش داده می‌شود. پس از یادداشت این شش کلمه، گزینه «Next» را انتخاب کنید تا شش کلمه بعدی نمایش داده شود. پس از یادداشت شش کلمه دوم دوباره گزینه «Next» را انتخاب کنید.

در این مرحله از شما خواسته می‌شود که پنج کلمه از کلمات عبارت بازیابی را بر اساس ترتیب خواسته شده وارد کنید. این کار، برای اطمینان از یادداشت عبارت بازیابی انجام می‌شود. پس از وارد کردن عبارات خواسته شده و انتخاب گزینه «Confirm»، مراحل دریافت عبارت بازیابی به پایان می‌رسد. حتما این دوازده کلمه را بر روی کاغذ نوشته و در جاهای امن نگهداری کنید. در تصویر زیر می‌توانید مراحل بک‌آپ گرفتن از کیف پول بیت‌ کوین بلاک چین را مشاهده کنید.

بک آپ کیف پول بیت کوین بلاکچین
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگنر، بر روی آن کلیک کنید.

دریافت ارز دیجیتال

برای دریافت ارز دیجیتال نیاز است که شما آدرس کیف پول خود را به فرستنده ارز دیجیتال ارسال کنید. برای پیدا کردن آدرس یک ارز در کیف پول بیت کوین بلاک چین کافی است پس از وارد شدن به پروفایل خود در کیف پول، گزینه «Request» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پنجره مربوط به انتخاب ارز دیجیتال باز می‌شود که با جستجوی ارز مورد نظر و انتخاب آن، آدرس آن به دو صورت کیوآرکد و متنی نمایش داده می‌شود. آدرس را کپی کرده و در اختیار فرستنده قرار دهید تا ارز دیجتال مورد نظر را به کیف شما انتقال دهد.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین

ارسال ارز دیجیتال

در صورتی که شما بخواهید ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول خود را به دیگران ارسال کنید نیاز است که آدرس کیف پول آن‌ها را داشته باشید. با داشتن این آدرس و معلوم بودن مقدار انتقال، به کیف پول بلاک چین مراجعه کرده و گزینه «Send» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پنجره مربوط به ارسال ارز دیجیتال باز می‌شود. تصویر زیر پنجره مربوطه را نشان می‌دهد.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین

همانطور که مشاهده می‌کنید، بخش‌های مختلفی در این پنجره وجود دارد که با شماره 1 تا 6 شماره‌گذاری شده‌ند. اطلاعاتی که در هر بخش نیاز است وارد کنید به صورت زیر است.

  1. ارز دیجیتالی که می‌خواهید به دیگران ارسال کنید را انتخاب کنید.
  2.  کیف پولی که می‌خواهید ارزهای دیجیتال از آن پرداخت شوند را انتخاب کنید.
  3. آدرس گیرنده ارزهای دیجیتال را در این قسمت وارد کنید.
  4. مقدار ارز انتقالی را به دلار یا بیت‌کوین مشخص کنید.
  5. اگر توضیحاتی برای تراکنش نیاز است، در این قسمت بنویسید.
  6. نوع پرداخت کارمزد شبکه را انتخاب کنید. در حالت «Regular» سرعت تایید تراکنش و هزینه آن پایین است اما در «Priority» برعکس این حالت اتفاق می‌افتد.

پس از انجام این مراحل و با زدن گزینه «Continue» به پنجره خلاصه اطلاعات ارجاع داده می شوید. در صورتی که اطلاعات درست بود، می‌توانید تراکنش را نهایی کنید.

آیا کیف پول بیت کوین بلاک چین امن است؟

اگرچه کیف پول بلاک چین از نوع تحت وب است و کلیدهای خصوصی را در سرورهای آنلاین ذخیره می‌کند اما، این رمزها همه پس از رمزنگاری وارد سرور می‌شوند. بنابراین، هیچ شخصی به کلید خصوصی کاربران دسترسی ندارد. علاوه بر این، گزینه‌های امنیتی زیادی نیز در سایت قرار دارد که با استفاده از آن‌ها امنیت کیف پول بالا می‌رود. در طی این سال‌ها، کیف پول بلاک چین صحت ادعاهای خود در مورد امنیت سیستم را اثبات کرده است.

ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین چگونه انجام می‌شود؟

کیف پول بیت‌کوین بلاک چین نسخه تحت وب و نسخه موبایل دارد و ساخت آن در هر دو حالت بسیار ساده است. بدین منظور پس از وارد شدن به سایت کافی است از قسمت «Sign Up» به بخش ثبت نام مراجعه کنید و با وارد کردن ایمیل، رمز کاربری و کشور محل اقامت کیف پول خود را بسازید. حتما پس از ثبت نام، کلید خصوصی خود را از قسمت «Security» و در بخش «Secret Private Key Recovery Phrase» دریافت کنید و در یک جای امن نگهداری کنید.

آیا کیف پول بلاک چین بهترین کیف پول برای بیت کوین است؟

اگرچه این کیف پول در گذشته یکی از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین بود اما در حال حاضر با وجود انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، استفاده از این کیف پول روال سابق را ندارد. به هر حال، این کیف پول همچنان یکی از بهترین کیف پول‌های تحت وب برای نگهداری بیت‌کوین است.

معرفی فیلم آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی - مقدماتی

آموزش تحلیل تکنیکال مقدماتی

یک تریدر برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی باید بتواند روند تغییرات قیمتی دارایی‌ها را تشخیص بدهد. دو روش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال برای این منظور وجود دارند. تحلیل بنیادی به اطلاعات کلان اقتصاد و ویژگی‌های اساسی هر رمزارز می‌پردازد اما تحلیل تکنیکال، تغییرات قیمت در گذشته نمودار را تحلیل می‌کند تا روند آینده قیمت را پیش‌بینی کند. این تحلیل چون تنها به نمودار قیمت نگاه می‌کند در تمامی بازارهای مالی قابل استفاده است. به دلیل اهمیت این تحلیل در کسب سود از بازارهای مالی، «فرادرس» فیلم 11 ساعت و 45 دقیقه‌ای آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی - مقدماتی را تدوین کرده است.

این دوره آموزشی در دوازده درس مجزا تدوین شده است که پنج درس اول به مفاهیم مقدماتی تحلیل تکنیکال، فلسفه ایجاد آن، ساختار نمودارها و الگوهای مهم برگشتی و ادامه‌دهنده اختصاص دارد. در درس ششم، انواع اندیکاتورهای میانگین متحرک مانند اندیکاتور EMA و باندهای بولینگر آموزش داده می‌شود. درس هفتم، مختص آموزش اسیلاتورهای کاربردی در تحلیل تکنیکال مانند اندیکاتور RSI، مکدی و استوکاستیک است. در درس هشتم این دوره الگوهای شمعی صعودی و نزولی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

سری‌های فیبوناچی و کاربرد آن‌ها در تحلیل تکنکیال بازارهای مالی در درس نهم آموزش داده می‌شود. در درس دهم، برخی از استراتژی‌های معاملاتی متداول و در درس یازدهم مدیریت سرمایه در معاملات بررسی می‌شود. در نهایت، مباحث تکمیلی مانند امواج الیوت و ایچیموکو در درس آخر آموزش داده می‌شوند. این دوره آموزشی برای تمامی علاقمندان و فعالان بازارهای مالی مفید است.

جمع‌بندی

کیف پول بلاک چین یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌ها در حوزه رمزارزها است که از بیت کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر مثل اتریوم، لایت‌کوین و دوج‌کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در کنار نسخه تحت وب خود، نسخه موبایل کیف پول را نیز ارائه کرده است و در حال حاضر امکان خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال نیز بر بستر آن امکان پذیر است. در این مقاله، نحوه ساخت کیف پول بیت کوین بلاک چین و سایر اطلاعات تکمیلی مربوط آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش بیت کوین — رایگان و از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Blockchain
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *