نرم افزار استخراج بیت کوین — معرفی بهترین گزینه های سال ۲۰۲۲

۲۱۲۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
نرم افزار استخراج بیت کوین — معرفی بهترین گزینه های سال ۲۰۲۲

استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ فرایندی است که در طی آن کاربران فعال در شبکه با صرف توان محاسباتی و انرژی خود، معادله مربوط به تولید بلاک را حل می‌کنند. هدف از ایجاد چنین راهکاری، ایجاد هزینه برای فعالیت درستکارانه کاربران و پیدا کردن روشی برای اضافه کردن اطلاعات یکسان به دفتر کل توزیع شده است. استخراج ارز دیجیتال با استفاده از سخت‌افزارهای مختلفی مانند کارت‌های گرافیک و دستگاه‌های ماینر ای‌سیک (ASIC) قابل انجام است. برای اتصال این سخت‌افزارها به شبکه بلاک چین از نرم افزار استخراج بیت کوین استفاده می‌شود. نرم‌افزارهای زیادی امروزه برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. هدف ما در این مقاله بررسی بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین است.

استخراج بیت کوین چیست ؟

پیش از بحث در مورد نرم افزار استخراج بیت کوین، ابتدا به فرایند استخراج بیت کوین می‌پردازیم. بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز شناخته شده بازار، از الگوریتم اجماعی به نام «اثبات کار» (Proof of Work | PoW) برای توافق کاربران بر روی اطلاعات وارد شده به دفتر کل توزیع شده استفاده می‌‌کند. این الگوریتم رقابتی، کاربران را وادار می‌کند تا با صرف توان محاسباتی و انرژی برق خود، معادله تعیین شده برای هر بلاک را حل کنند. نتیجه این کار، انتخاب یک فرد به عنوان برنده رقابت است که بلاک جدید را به شبکه اضافه می‌‌کند و در مقابل آن پاداش استخراج را که شامل کریپتوکارنسی جدید و کارمزد تراکنش‌ها است دریافت می‌کند.

به فعالیتی که کاربران شبکه بیت کوین انجام می‌دهند ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال گفته می‌شود زیرا خروجی آن تولید سکه‌‌های جدید است. ماینرها برای فعالیت در شبکه بیت کوین نیاز به سخت‌افزار قدرتمند و انرژی برق دارند تا بتوانند در رقابت با دیگر ماینرها پیروز شوند. رقابت ماینینگ رقابت تصادفی است اما احتمال برنده شدن هر کس در آن به اندازه نسبت توان پردازشی به توان پردازشی کل شبکه است. در این میان نرم افزار استخراج بیت کوین نیز وظیفه ایجاد ارتباط میان بلاک چین و سخت‌افزارهای استخراج را بر عهده دارد.

در حال حاضر، استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه‌های ماینر انجام می‌شود که بیشتر آن‌ها به طور پیش‌فرض شامل نرم‌افزار مربوط به استخراج هستند. بنابراین نیازی به دانلود و نصب نرم‌افزار خاصی برای استخراج نیست. اما برخی از کاربران همچنان تمایل دارند از نرم‌افزارهای استخراج مورد نظر خود استفاده کنند. این مساله به خصوص برای افرادی که مزرعه استخراج ارز دیجیتال دارند و به دنبال مدیریت حرفه‌ای آن هستند و همچنین افرادی که می‌خواهند بدون پیوستن به استخر‌های استخراج و به طور مستقیم به ماینینگ بپردازند، مهم است.

استخراج بیت کوین

معرفی بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین را می‌توان به صورت انفرادی (Solo Mining) یا با شرکت در استخرهای استخراج ارز دیجیتال (Pooled Mining) انجام داد. در حالت انفرادی، کاربر سخت‌افزار خود را با استفاده از نرم افزار استخراج بیت کوین مورد نظر به شبکه وصل می‌کند و با استفاده از توان محاسباتی خود به ماینینگ می‌پردازد. اگرچه شانس کاربر برای برنده شدن در رقابت ماینینگ در این حالت کم است اما در عوض، پاداش استخراج به طور کامل در اختیار ماینر قرار می‌گیرد. ماینرهای سولو برای فعالیت در ماینینگ باید با دانلود دفتر کل شبکه تبدیل به فول نود شوند که در این حالت، ماینر به فضای ذخیره‌سازی برای نگهداری اطلاعات نیاز خواهد داشت.

در مقابل سولو ماینینگ، استخراج در استخرهای ارز دیجیتال قرار دارد که در این حالت کاربران از سراسر دنیا با استفاده از نرم‌افزارهای تهیه شده توسط تیم توسعه‌دهنده استخر به یکدیگر متصل می‌شوند و به عنوان یک کل در ماینینگ شرکت می‌کنند. در این حالت، کاربران بر اساس میزان سهم خود از کل توان پردازشی شبکه در پاداش دریافت شده برای استخراج شریک می‌شوند و بخشی از پاداش (معمولا 2 درصد) نیز به تیم توسعه‌دهنده استخر پرداخت می‌شود. مزیت استخر این است که شانس کاربران برای برنده شدن در ماینینگ را بالا می‌برد و کاربران به مرور پاداش خود را دریافت می‌کنند.

بنابراین، اگر از استخرهای استخراج برای ماینینگ استفاده می‌‌کنید احتمالا نیازی به نرم افزار استخراج معرفی شده در این مطلب ندارید و باید فعالیت خود را طبق روند معرفی شده در سایت مربوط به استخر استخراج پیش ببرید. البته برخی از استخرها نیز از همین نرم‌افزارها استفاده می‌کنند که در سایت خود به این مساله اشاره می‌کنند. درصورتی که به دنبال سولو ماینینگ هستید، بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین را در ادامه بررسی می‌کنیم. می‌توانید با بررسی سخت‌افزارهای خود و همچنین سیستم مورد نیاز از این فهرست برای شروع کار استفاده کنید.

نرم افزار استخراج بیت کوین CGMiner

CGMiner یکی از قدیمی‌ترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین است که به خاطر ساختار منبع باز، قابل استفاده بودن در سیستم عامل‌های مختلف و سازگاری با انواع سخت‌افزارهای استخراج به عنوان بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین شناخته می‌شود. این نرم‌افزار در سال 2011 توسط برنامه‌نویس استرالیایی به نام «Con Kolivas» برای استخراج بیت کوین و لایت کوین توسعه پیدا کرد. رابط کاربری این نرم‌افزار ساده است و این در کنار سایر مزیت‌‌های ذکر شده، CGMiner را به یکی از انتخاب‌های اصلی ماینرها تبدیل کرده است.

نرم افزار استخراج بیت کوین CGMiner  از یک رابط خط فرمان استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌‌دهد فرایند استخراج توکن‌های ارزهای دیجیتال را از راه دور کنترل کنند و تنطیمات سرعت فن و سایر تنطیمات مورد نیاز را با دستورات صفحه کلید کنترل کنند. این نرم‌افزار همچنین روش تشخیص پیشرفته‌ای برای شناسایی بلاک‌های جدید ارائه می‌کند و باعث مقیاس‌پذیری استفاده از قدرت هش سخت‌افزار می‌شود.

مبنای ساخت این نرم‌افزار لینوکس است اما با سایر پلتفرم‌ها نیز سازگار است و می‌توان از آن در سیستم عامل‌های مک و ویندوز نیز استفاده کرد. نرم افزار CGMiner منبع باز است و به زبان C نوشته شده است. تایید کد نرم‌افزار نیز با توجه به منبع باز بودن برای همه آسان است. علاوه بر سازگاری با سیستم‌ عامل‌های مختلف، نرم افزار استخراج بیت کوین CGMiner با انواع سخت‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال مانند «CPU»، «GPU»، «FPGA» و «ASIC» نیز سازگار است.

بنابراین، از این نرم‌افزار می‌توان برای استخراج بیت کوین با کارت گرافیک یا استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و موبایل استفاده کرد. فقدان رابط کاربری گرافیکی باعث شده است که این نرم‌افزار بیشتر از سمت کاربران حرفه‌ای برای ماینینگ استفاده شود. نصب این نرم‌افزار بر روی ویندوز با وجود نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس سخت است و همین مساله عامل دیگری از خوشایند نبودن نرم‌افزار برای کاربران مبتدی است.

مزایا و معیاب نرم‌افزار CGMiner

طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به مطالب ارائه شده، نرم افزار CGMiner از مزایای زیادی برخوردار است که این مزایا باعث تبدیل شدن این نرم‌افزار به یکی از اصلی‌ترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین شده است. اصلی‌ترین مزیت‌های این نرم‌افزار را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • منبع باز بودن کد نرم‌افزار و قابلیت تایید آسان آن
  • قابلیت اجرای نرم‌افزار در لینوکس، مک و ویندوز
  • سازگار بودن نرم‌افزار با انواع سخت‌افزارهای استفاده شده برای استخراج بیت کوین
  • امکان کنترل تجهیزات سخت‌افزاری از راه دور

در کنار مزیت‌های گفته شده، نرم افزار استخراج بیت کوین CGMiner معایبی نیز دارد که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن اشاره شده است.

  • سختی کار با آن برای کاربرهای مبتدی
  • رابط خط فرمان مبهم
  • سختی نصب آن بر روی کامپیوترهای با ویندوز 10
نرم افزار استخراج بیت کوین cgminer

نرم افزار استخراج بیت کوین BFGMiner

BFGMiner به طور خاص برای استخراج با استفاده از «ASIC» و «FPGA» طراحی شده است و قابل استفاده برای ریگ کارت گرافیک یا سی‌پی‌یو نیست. این نرم‌ افزار استخراج بیت کوین، فرصت تغییر از راه دور بسیاری از متغیرهای تعریف شده برای فرایند ماینینگ را با زمان‌بندی محرک، پایش دائمی و رابط استخراج، برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌‌کند و به همین دلیل این نرم‌افزار به عنوان بهترین نرم‌افزار استخراج بیت کوین برای سفارشی‌سازی فرایند ماینینگ انتخاب شده است.

نرم‌افزار BFGMiner در سال 2012 توسط «Luke Dashjr» توسعه داده شده و از آن زمان تاکنون تبدیل به یکی از بهترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین شده است. BFGMiner امکان بررسی دمای سخت‌افزارهای استخراج را برای کاربران فراهم می‌کند و در مدیریت از راه دور ریگ‌ها به کاربران کمک می‌‌کند و به همین دلیل جزو بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین با قابلیت شخصی‌سازی است.

همانند CGMiner این نرم‌افزار نیز به زبان C نوشته شده است و روی سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز قابل اجرا است. همچنین این نرم‌افزار گزینه‌ای برای نصب بر روی «Raspberry Pi» نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که سازگاری بالای این نرم‌افزار را نشان می‌‌دهد. یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار پشتیبانی آن از استخراج همزمان چندین رمزارز است. این نرم‌افزار با هش کردن همزمان الگوریتم‌های ماینینگ مختلف مانند «SHA256» و «Scrypt»‌ به کاربران اجازه می‌دهد تا با استخراج ارزهای مختلف ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

نرم افزار استخراج بیت کوین FBGMiner همانند CGMiner از یک رابط خط فرمان با کلید‌های میانبر قابل تنظیم بهره می‌برد. این رابط برای کاربران حرفه‌ای آسان است اما فقدان رابط گرافیکی، استفاده از این نرم‌افزار را برای مبتدی‌ها سخت‌تر کرده است. دانلود و استفاده از این نرم‌افزار رایگان است و بسیاری از ماینرهای سولو از آن استفاده می‌کنند.

مزایا و معایب نرم افزار FBGMiner

همانند نرم افزار CGMiner این نرم‌افزار نیز توسط بسیاری از ماینرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دو نرم‌افزار شباهت‌های زیادی به هم دارند اما برخی ویژگی‌های خاص این دو نرم‌افزار را از یکدیگر جدا می‌‌کند. مزیت‌های نرم افزار استخراج بیت کوین FBGMiner را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • استخراج چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری ماینرها
  • سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف ویندوز، مک و لینوکس
  • قابل استفاده برای سخت‌افزارهای «ASIC» و «FPGA»
  • امکان کنترل و بررسی تجهیزات و شرایط از راه دور

در کنار این مزایا، معایبی هم می‌توان برای این نرم افزار در نظر گرفت. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سختی کار با آن برای کاربرهای مبتدی
  • عدم استفاده از رابط گرافیکی
  • عدم توانایی آن برای کار با سخت‌افزارهای «GPU» و «CPU»

نرم افزار استخراج بیت کوین MultiMiner

نرم‌افزار MultiMiner با استفاده از موتور استخراج نرم‌افزار BFGMiner توسعه یافته است و به همین دلیل بسیاری از ویژگی‌های آن را در خود دارد. در کنار این ویژگی‌ها، MultiMiner از یک رابط گرافیکی تمیز استفاده می‌کند و با قابلیت‌های خود در شناسایی خودکار سخت‌افزارهای استخراج و سازگاری با پلتفرم‌های مختلف تبدیل به بهترین گزینه از نظر راحتی کار با نرم‌افزار شده است.

این نرم‌افزار توسط «Nate Woolls» که یکی از توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار BFGMiner بود در سال 2013 ایجاد شد. اگرچه پایه ساخت این نرم‌افزار مشابه نرم افزار استخراج بیت کوین BFGMiner است ولی از یک رابط گرافیگی کاربرپسند و آسان بهره می‌گیرد. ویژگی شروع سریع استخراج ارز دیجیتال که از شناسایی خودکار سخت‌افزارها توسط نرم‌افزار ریشه می‌گیرد، باعث تبدیل شدن این نرم‌افزار به یکی از بهترین گزینه‌های استخراج سولو شده است.

درحالی‌که بیشتر نرم‌افزارهای استخراج به مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز دارند، مبتدی‌ها می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار بدون هیچ مهارت فنی کار استخراج را شروع کنند. نرم‌افزار در تمام مراحل نصب به کاربران کمک می‌‌کند و سپس جزئیات سخت‌افزارهای مورد استفاده ازجمله قدرت هشینگ آن و همچنین استخرهای مرتبط با دستگاه را شناسایی می‌کند. همچنین، این نرم‌افزار نحوه اتصال به استخرها را نیز با مشخص کردن جاهایی که اطلاعات استخرها باید در آن قرار داده شوند، مشخص می‌کند.

MultiMiner دسترسی به سخت‌افزارهای استخراج را از راه دور برای کاربران فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا استراتژی استخراج خود را برای استخراج رمزارزی که کمترین سختی شبکه و بیشترین سود را دارد انتخاب کنند. سود حاصل از استخراج ارزهای مختلف نیز در این نرم‌افزار نمایش داده می‌شود.

نرم افزار استخراج بیت کوین MultiMiner به طور خاص برای ویندوز ایجاد شده است و به همین دلیل برای استفاده از آن در لینوکس و مک نیاز به نصب نرم‌افزارهای دیگری دارید. خوشبختانه دستورالعمل‌های ساده‌ای برای انجام این کار وجود دارد و کاربران از این بابت مشکلی ندارند. این نرم‌افزار تغییر سخت‌افزارهای مورد استفاده را برای کاربران آسان می‌کند. نرم افزار MultiMiner اگرچه جذابیت زیادی برای کاربران مبتدی دارد اما در عین حال ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند دسترسی مستقیم به تنظیمات API و آرگومان‌های موتور جستجو را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌‌کند. دانلود و استفاده از این نرم‌افزار برای عموم آزاد و رایگان است.

مزایا و معایب نرم‌افزار MultiMiner

Multiminer نسبت به نرم‌افزارهای نسل قبلی خود از ویژگی‌های بهتری برای کاربران مبتدی بهره می‌گیرد. در کنار این، در نرم‌افزار Multiminer قابلیت‌های جدید برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. مجموع این ویژگی‌ها این نرم‌افزار را به عنوان یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین معرفی کرده است. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های نرم‌افزار MultiMiner می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رابط کاربری گرافیکی برای فعالیت راحت کاربران مبتدی
  • ویژگی‌های استخراج خودکار با قابلیت تنظیم از راه دور
  • امکان طراحی استراتژی برای انتخاب میان ارزهای مختلف
  • بهینه‌شده برای ویندوز با قابلیت استفاده در لینوکس و مک

در کنار مزایای گفته شده، نرم افزار استخراج بیت کوین MultiMiner معایبی نیز دارد که مهم‌ترین آن‌ها به صورت زیر هستند.

  • امکانات شخصی‌سازی کمتر برای کاربران حرفه‌ای نسبت به نرم‌افزارهای مشابه
  • نیاز به اجرای نرم‌افزارهای اضافی به منظور نصب در مک و لینوکس
نرم افزار ماینینگ multiminer

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال Awesome Miner

Awesome Miner یک نرم‌ افزار قدرتمند استخراج بیت کوین است که به کاربران امکان مدیریت چندین سخت‌افزار و چندین استخر استخراج را از طریق یک داشبورد فراهم می‌کند و به همین دلیل به عنوان بهترین نرم‌افزار مدیریت متمرکز استخراج بیت کوین شناخته می‌شود. این نرم‌افزار توسط شرکت سوئدی «IntelliBreeze» و در سال 2014 به عنوان یک نرم‌افزار مدیریت استخراج ارز دیجیتال برای سیستم عامل ویندوز توسعه داده شده است. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد تا در مقیاس بزرگ چندین موتور استخراج و استخر ارز دیجیتال را مدیریت کنند.

نرم افزار Awesome Miner از ویژگی‌های قدرتمندی برای کمک به کاربران در حداکثرسازی سود و حداقل‌سازی خرابی‌های ممکن بهره می‌گیرد. این نرم‌افزار می‌تواند چندین نوع سخت‌افزار ماینینگ از جمله «ASIC» و «FPGA» را به طور همزمان مدیریت کند. این نرم‌افزار به‌طور همزمان از بیش از 50 نرم‌افزار استخراج مانند «CGMiner»، «BFGMiner»، «XMrig» و «SRBMiner» پشتیبانی می‌‌کند و با الگوریتم‌های استخراج معروف مانند «SHA-256»، «Scrypt»، «X11»، «»Ethereum و «Zcash» سازگار است.

این نرم‌افزار اضافه کردن، جابجایی و مدیریت چندین ماینر را با یک کلیک برای کاربران ممکن می‌کند. همین مساله باعث شروع فرایند استخراج در کمترین زمان ممکن می‌شود. همه سخت‌افزارها و نرم‌افزارها از طریق داشبود نرم‌افزار مدیریت می‌شوند که از این طریق امکان مشاهده ویژگی‌های سخت‌افزاری مانند سرعت فن و دما نیز وجود دارد.

Awesome Miner دارای یک موتور اسکریپت داخلی با زبان #C است که ماینرها می‌توانند با استفاده از آن، نرم‌افزار را برای نیازهای خود سفارشی‌سازی کنند. این نرم‌افزار برای کار در ویندوز و لینوکس طراحی شده است اما نسخه وب آن را می‌توان در هر رایانه و مرورگری مشاهده کرد. مشابه نرم‌افزارهای قبلی، این نرم‌افزار نیز برای دانلود و استفاده عموم آزاد و رایگان است.

مزایا و معایب نرم‌افزار Awesome Miner

نرم‌افزار Awesome Miner با نرم‌افزارهای قبلی کمی متفاوت است و بیشتر به عنوان یک ابزار پیشرفته مدیریتی عمل می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار امکان دسترسی همزمان به بسیاری از نرم‌افزارهای استخراج و کار با الگوریتم‌‌های مختلف وجود دارد. در ادامه مهم‌ترین مزیت‌های این نرم‌افزار آورده شده است.

  • پشتیبانی از بیش از 50 موتور (نرم‌افزار) استخراج ارز دیجیتال
  • دسترسی آسان با استفاده از گوشی، تبلت و کامپوتر از هر نقطه‌ای در دنیا
  • امکان شخصی‌سازی عملیات استخراج
  • امکان استخراج چندین نوع ارز دیجیتال باتوجه به قابلیت تعامل با الگوریتم‌های مختلف

در کنار این مزیت‌ها، Awesome Miner از چندین عیب بزرگ رنج می‌برد که در ادامه آمده است.

  • نبود نسخه مک نرم‌افزار
  • سختی کار با آن برای افراد مبتدی

نرم افزار  EasyMiner

نرم افزار EasyMiner از نظر کارکردی شبیه نرم‌افزارهای CGMiner و BFGMiner است اما نکته مثبت آن استفاده از رابط گرافیکی است که کار با آن را برای کاربران مبتدی راحت‌تر کرده است. از این نرم‌افزار می‌توان برای استخراج بیت کوین به صورت سولو یا به صورت غیرمستقیم و با وصل شدن به استخرهای استخراج استفاده کرد. این نرم‌افزار برای ویندوز توسعه پیدا کرده است اما نسخه‌های غیررسمی آن برای لینوکس نیز قابل استفاده است.

مهم‌ترین مشکل استفاده از این نرم‌افزار در مورد نصب شدن آن است. آنتی ویروس‌های موجود در ویندوز کار نصب این نرم‌افزار را مشکل روبه‌ور می‌‌کند. به طور کلی می‌توان گفت مزیت‌ اصلی این نرم‌افزار رابط کاربری آسان آن و بزرگترین عیب نرم‌افزار عدم وجود نسخه‌‌های رسمی مک و لینوکس برای آن است. معمولا کاربران ترجیح می‌دهند کمتر از این نسخه نرم‌افزاری استفاده کنند.

بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین برای اندروید چیست ؟

اگرچه از نظر تئوری امکان استخراج بیت کوین با استفاده از کامپیوترهای معمولی و موبایل نیز وجود دارد ولی در عمل نه تنها این کار سودی نصیب کاربر نمی‌کند بلکه باعث آسیب دیدن و از بین رفتن تلفن همراه می‌شود. بنابراین، نرم افزاری برای استخراج بیت کوین که کارساز باشد وجود ندارد. بیشتر نرم‌افزارهای موبایلی که به اسم استخراج بیت کوین کار می‌کنند کلاهبرداری هستند و ممکن است به گوشی شما آسیب برسانند.

بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین با لپ تاپ چیست ؟

اگر شما به دنبال استخراج بیت کوین با لپ تاپ هستید باید بدانید که این کار هیچ سودی ندارد و ممکن است سیستم شما را از بین ببرد. اما اگر می‌خواهید از طریق لپ تاپ سخت‌افزارهای استخراج خود را به شبکه وصل کنید می‌توانید از نرم‌افزارهای معرفی شده در این مقاله استفاده کنید. البته بهتر است نرم‌افزار را بر روی یکی از سیستم‌هایی که شامل سخت‌افزار استخراج است نصب کنید تا از مراحل اضافی برای تنظیمات جلوگیری شود.

جمع‌بندی

برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیاز است که کاربران سخت‌افزارهای خود را به شبکه بیت کوین وصل کنند تا اطلاعات تراکنش‌ها و نتیجه حل معادلات، بین این دو بخش رد و بدل شود. نرم افزار استخراج بیت کوین این وظیفه را بر عهده دارد و اطلاعات تراکنش‌ها را از شبکه بیت کوین می‌گیرد و هدر بلاک را به سخت‌افزار انتقال می‌دهد تا سخت‌افزار با حل معادله شبکه در رقابت استخراج شرکت کند. در صورت برنده شدن در رقابت، جواب معادله توسط نرم‌افزار به شبکه ارسال می‌شود و ماینر برنده پاداش خود را دریافت می‌کند

نرم افزار استخراج بیت کوین هم برای استخراج انفرادی و هم برای استخراج با شرکت در استخرهای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شود. در استخراج انفرادی، احتمال برنده‌شدن کاربر در فرایند ماینینگ بسیار پایین است و کاربر علاوه بر نرم‌افزار استخراج باید نرم‌افزار «Bitcoin Core» را نیز دانلود کند تا با داشتن دفتر کل توزیع شده به فول نود شبکه تبدیل شود. در استخرهای استخراج احتمال دریافت پاداش بالا است و پاداش دریافت شده بین همه کاربران تقسیم می‌شود. علاوه بر این، همه کاربران فول نود نیستند و تنها توسعه‌دهنده استخر استخراج اطلاعات شبکه را دراختیار دارد.

در این مقاله چند نمونه از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین را که با استفاده از سخت‌افزارهای مختلف قابلیت استخراج را در اختیار کاربران قرار می‌دهند معرفی کردیم. توصیه ما این است که برای استخراج بیت کوین از سخت‌افزار ای‌سیک استفاده کنید و حتما فعالیت استخراج خود را با وصل شدن به استخر استخراج انجام دهید. در انتخاب نرم‌افزار نیز بهتر است از نرم‌افزار معرفی شده توسط استخر بهره‌مند شوید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش بیت کوین — رایگان و از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۱۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Developer.bitcoin
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *