استخراج بیت کوین با گوشی چقدر امکان پذیر است و درآمد دارد؟

۲۹۸۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
استخراج بیت کوین با گوشی چقدر امکان پذیر است و درآمد دارد؟

با افزایش شدید قیمت بیت‌کوین در طی سال‌های گذشته، کاربران زیادی در سرتاسر دنیا به دنبال راه‌هایی برای به دست آوردن این رمزارز هستند. یکی از راه‌حل‌های ارائه شده برای این موضوع، استخراج بیت کوین با گوشی است. در این مقاله قصد داریم با بررسی فرآیند ماینینگ، امکان‌پذیری استخراج بیت کوین با گوشی را بررسی کنیم. علاوه بر این، عوامل موثر بر سودآوری ماینینگ و نرم‌افزارهای مورد استفاده برای استخراج بیت کوین با گوشی نیز در این مقاله بررسی می‌شوند.

استخراج بیت کوین

فرآیند «استخراج» یا «ماینینگ» به فرآیندی گفته می‌شود که در طی آن، سیستم‌های محاسباتی قوی با حل معادلات تعیین شده در بلاک‌چین بیت‌‌کوین، سکه‌های جدید آن را تولید می‌کنند. بنابراین، برای استخراج بیت‌کوین به ابزار محاسباتی نیاز است که قادر به حل معادلات شبکه باشد. این دستگاه می‌تواند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی یا دستگاه‌های مخصوص ماینر باشد.

فرآیند استخراج از آن جهت به وجود آمده است که امکان غیرمتمرکز کردن فرآیند ثبت تراکنش‌ها به وجود بیاید. بدون وجود مشوق اقتصادی، افراد انگیزه چندانی برای صرف توان محاسباتی و انرژی برق خود جهت ایجاد سیستم مالی غیرمتمرکز را ندارند. از طرف دیگر، گسترش فرآیند استخراج باعث افزایش امنیت شبکه می‌شود. مشارکت افراد مختلف از سرتاسر دنیا در فرآيند استخراج، امکان حمله کاربران مخرب به شبکه را کاهش می‌دهد. در نهایت، فرآیند استخراج روشی برای ایجاد بیت‌کوین‌های جدید و توزیع آن‌ها در سرتاسر دنیا است.

معادلاتی که در طی فرآیند استخراج حل می‌شوند مربوط به «توابع هش» (Hash Functions) هستند. این توابع برای اتصال بلوک‌های مختلف شبکه به هم استفاده می‌شوند. در فرآیند ثبت تراکنش‌های بیت‌کوین، برای این‌که کاربران به دنبال ثبت تراکنش‌های جعلی نباشند از آ‌ن‌ها خواسته می‌شود تا با صرف توان محاسباتی و انرژی برق معادلات شبکه را حل کنند.

معادله در شبکه بیت‌کوین در اصل به دست آوردن جواب مناسب تابع هش آن است. هش یک بلوک، از قراردان اطلاعات تراکنش‌ها، هش بلوک قبلی و یک مقدار رندوم به نام «نانس» (Nonce) در توابع به دست می‌آيد. ماینرها با قراردادن مقادیر مختلف برای نانس، به دنبال حل توابع و رسیدن به جواب مورد نظر شبکه هستند. اولین کاربری که این کار را انجام دهد، پاداش استخراج شبکه را دریافت می‌کند.

استخراج بیت کوین

سختی شبکه بیت کوین چیست؟

در بخش استخراج بیت‌کوین گفته شد که فرآیند تولید بیت‌کوین‌های جدید با استفاده از دستگاه‌های محاسباتی انجام می‌شود. این مساله به این معنی است که با بالا رفتن توان دستگاه‌های محاسباتی، امکان استخراج بیت کوین نیز بیشتر می‌شود. این مساله برای شبکه بیت‌کوین مناسب نیست چرا که باعث افزایش عرضه بیت‌کوین می‌شود و این مساله منجر به کاهش قیمت آن در کوتاه مدت می‌شود.

ساتوشی ناکاموتو برای حل این مشکل از معیار سختی شبکه استفاده کرد. سختی شبکه به این معنی است که با افزایش یا کاهش توان پردازشی کل شبکه، سختی توابع هش طوری تنظیم شود که در نهایت، ایجاد یک بلوک بیت کوین در حدود ده دقیقه زمان نیاز داشته باشد. به‌روزرسانی سختی شبکه هر 2016 بلوک انجام می‌شود. با فرض زمان تشکیل هر بلوک ده دقیقه، حدودا هر دو هقته یکبار سختی شبکه تغییر می‌کند.

به دلیل ماهیت نوسانی بازار رمزارزها، کسب در آمد از این بازار بدون دریافت آموزش ارز دیجیتال مناسب از افراد خبره امکان‌پذیر نیست. به دلیل اهمیت این موضوع، «فرادرس» فیلم آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال یا رمزارزها تدوین کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

دستگاه‌های استخراج بیت کوین

برای استخراج بیت‌کوین، از تمامی دستگاه‌های محاسباتی که توان حل توابع هش را دارند می‌توان استفاده کرد. بنابراین، استخراج بیت کوین با گوشی و لپ تاپ نیز امکان‌پذیر است. در طی زمان، سخت‌افزارهای مختلفی برای این کار استفاده شده‌اند. وجه تمایز این دستگاه‌ها، توان آن‌ها برای حل توابع هش در واحد زمان است. هر چقدر که توانایی دستگاه در حل توابع هش بیشتر باشد، احتمال یافتن پاسخ شبکه توسط آن دستگاه بیشتر از سایرین خواهد بود. در ادامه به بررسی اجمالی این سخت‌افزارها می‌پردازیم.

استخراج بیت کوین با CPU

در روزهای اولیه ارائه بیت‌کوین، تنها «ساتوشی ناکاموتو» خالق بیت کوین و دوست او «هال فینی» بیت کوین استخراج می‌کردند. در آن زمان، سختی شبکه با توجه به نبود ماینرهای دیگر پایین بود بنابراین، امکان استخراج سریع کوین‌های شبکه با استفاده از سیستم‌های ساده کامپیوتری نیز وجود داشت.

استخراج بیت کوین با CPU از آن زمان شروع شد. علاوه بر کامپیوترهای معمولی، استفاده از لپ‌تاپ و گوشی نیز در آن زمان برای استخراج بیت کوین متداول بود. در طی زمان، استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوترهای معمولی با اضافه شدن ماینرهای جدید و افزایش سختی شبکه کمرنگ‌تر شد چرا که این روش سوددهی مناسبی برای ماینرها نداشت.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر معمولی

استخراج بیت کوین با کارت گرافیک

ورود ماینرهای جدید به شبکه، ایده استفاده از دستگاه‌های محاسباتی قویتر از CPU را پررنگ‌تر کرد و تقریبا از سال 2011، استفاده از کارت گرافیک برای استخراج جای CPU را گرفت. کارت گرافیک یا GPU برای انجام محاسبات پیچیده استفاده می‌شود. نحوه کار آن بدین صورت است که فرآیندهای پیچیده محاسباتی در آن به چند فرآیند ساده تقسیم می‌شود که حل این فرآیندهای ساده، راحت‌تر از حل فرآیند پیچیده اولیه است.

کارت گرافیک بیشتر در پردازش تصاویر و برای انجام کارهای گرافیکی استفاده می‌شود اما ماهیت آن به شکلی است که می‌توان از آن برای استخراج بیت کوین نیز استفاده کرد. قدرت پردازشی کارت گرافیک حدودا 30 برابر CPUهای کامپیوتر است. بنابراین، شانس حل کردن توابع هش با استفاده از آن، 30 برابر استفاده از CPU است. این مساله باعث شد که با گسترش استفاده از GPU عملا استفاده از CPU منسوخ شود. برای آشنایی بیشتر در این مورد، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

استخراج بیت کوین با FPGA

با پذیرش بیت کوین از طرف مردم به عنوان ابزار پرداخت و افزایش ارزش آن، شرکت‌های تولید سخت‌افزارهای محاسباتی، به فکر ساخت دستگاه‌های پرقدرت برای ماینینگ افتادند. اولین تلاش در این راستا، ایجاد و استفاده از دستگاه‌های FPGA بود. FPGA یک قطعه سخت‌افزاری با قابلیت انجام محاسبات است که می‌تواند به کامپیوتر وصل شده و با قدرتی تا حدود 100 برابر کارت‌های گرافیک به استخراج بیت کوین بپردازد. با وجود قدرت پردازشی بالا، پیکربندی این دستگاه‌ها در کنار هم، بسیار سخت است. به همین دلیل این دستگاه نتوانست جای مناسبی در صنعت استخراج پیدا کند.

استخراج بیت کوین با ای سیک

دستگاه‌های «ای سیک» (ASIC) یا همان «مدار مجتمع با کاربرد خاص» (Application Specific Integrated Circuit) آخرین دسته از سخت‌افزارهای استخراج بیت‌کوین هستند که برای اولین بار در سال 2013 به بازار عرضه شدند. این دستگاه‌ها، مخصوص ماینینگ هستند و نمی‌توان از آن‌ها برای فعالیت‌های دیگری استفاده کرد.

ای‌سیک از آن جهت که توان پردازشی بسیار بالاتری نسبت به سایر سخت‌افزارها دارد و مصرف انرژی آن بسیار کمتر است، بهترین گزینه برای استخراج بیت‌کوین است. امروزه عملا تمام ماینرها از این دستگاه‌ها برای استخراج بیت‌کوین اسفاده می‌کنند و استفاده از سایر روش‌ها با توجه به سختی شبکه سودآور نیست.

استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر

استخراج بیت کوین با گوشی

گوشی‌های هوشمند از سخت‌افزارهای محاسباتی مختلفی بهره می‌برند. بنابراین، می‌توان از آن‌ها برای استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها استفاده کرد. اما در این میان باید به یک مساله بسیار مهم توجه کرد و آن تفاوت بین امکان‌پذیری و سودآوری یک فرآیند است. امکان پذیر بودن یک اتفاق یا فرآیند لزوما به معنی سودده بودن آن نیست.

استخراج بیت کوین با گوشی شبیه استخراج طلا با قاشق است. اگرچه با استفاده از قاشق نیز می‌توان سنگ‌های طلا را کند و ذره ذره آن‌ها را جمع‌آوری کرد تا در نهایت، با ذوب‌کردن آن‌ها به طلا رسید اما، این فرآیند به قدری طولانی است که آورده آن در برابر زمان از دست رفته هیچ است. از طرفی، عدم تناسب بین کار و ابزار، باعث از بین رفتن ابزار می‌شود. کندن سنگ با قاشق، بیشتر از این‌که باعث خرد شدن سنگ شود باعث از بین رفتن قاشق خواهد شد و معدن‌کار مجبور است هزینه‌های بیشتری برای تامین ابزار بپردازد.

مشابه مثال بالا، با استفاده از گوشی یا لپ‌تاپ امکان استخراج بیت کوین وجود دارد اما این فرآیند معادل ضرب‌المثل «آب در هاون کوبیدن» است و هیچ آورده‌ای برای سرمایه‌گذار ندارد. فرآیند استخراج، نیاز به محاسبات مستمر و سنگین دارد که در طی این فرآیند، سخت‌افزارها به سرعت گرم می‌شوند. همین مساله، منجر به آسیب دیدن سخت‌افزارها و در نهایت از بین رفتن آن‌ها می‌شود. در ادامه این مطلب بررسی می‌کنیم که چرا فرآیند استخراج بیت کوین با گوشی به‌صرفه نیست.

چرا استخراج بیت کوین با گوشی به صرفه نیست ؟

برای پاسخ دادن به این سوال که چرا استخراج بیت کوین با گوشی به صرفه نیست، باید پارامترهای موثر بر سودآوری استخراج را بررسی کنیم. پارامترهای مختلفی در سود آوری استخراج موثر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در نهایت، با استفاده از اطلاعات یک گوشی همراه، سودآوری استخراج را محاسبه می‌کنیم تا ببینیم آیا استخراج بیت کوین با گوشی سودآور است یا نه.

مقدار هش‌ریت دستگاه استخراج

منظور از هش‌ریت یک سخت‌افزار، توان آن دستگاه برای حل توابع هش در واحد زمان است. بنابراین، اگر هش یک تابع 100 باشد به این معنی است که آن دستگاه توانایی حل 100 تابع هش در ثانیه را دارد. هر چه هش‌ریت یک دستگاه بیشتر باشد، امکان استخراج بیت کوین نیز با آن بیشتر می‌شود. مقدار هش‌ریت گوشی‌های معمولی در حدود 30 تا 50 هش بر ثانیه است. در جدول زیر می‌توانید مقادیر هش‌ریت مربوط به چند مدل گوشی را مشاهده کنید.

میزان هش ریت گوشی هوشمند

پاداش استخراج شبکه

ماینرها برای تایید و ثبت تراکنش‌ها، توان محاسباتی و نیروی برق خود را مصرف می‌کنند. شبکه برای جبران، هزینه تراکنش‌ها و بیت کوین‌های جدید تولید شده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما مقدار بیت‌کوین‌های تولید شده در طی زمان تغییر می‌کند و در نهایت به صفر خواهد رسید. بنابراین، مقدار پاداش شبکه نیز در محاسبه سودآوری استخراج موثر است. در ابتدای شروع به کار بیت‌کوین، تعداد بیت‌کوین‌های جدید تولید شده برای هر بلوک برابر با 50 بیت‌کوین بود. این مقدار هر چهار سال یکبار نصف می‌شود و در حال حاضر برابر با 6/25 بیت‌کوین است.

هزینه و مقدار برق مصرفی

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار بر سوددهی استخراج، مقدار برق مصرفی دستگاه‌های محاسباتی و هزینه آن‌ها است. علاوه بر دستگاه‌های ماینر، مقدار زیادی انرژی برق برای خنک‌سازی سخت‌افزارها استفاده می‌شود که این مورد نیز باید در محاسبات لحاظ شود. مقدار برق مصرفی دستگاه‌های مختلف مشخص است اما هزینه برق در کشورهای مختلف متفاوت است که می‌توان با مراجعه به دستورالعمل‌‌های وزارت نیرو در هر کشور، مقدار آن را پیدا کرد.

هزینه استخر استخراج

در صورتی که ماینرها به صورت تکی فعالیت کنند، کاربران با توان محاسباتی کم، امکان رقابت با غول‌های ماینینگ را نخواهند داشت. برای این‌که این مشکل حل شود، «استخرهای استخراج» (Mining Pool) ایجاد شده است که در آن، کاربران مختلف با استفاده از نرم‌افزارهای تهیه شده، دستگاه‌های خود را به یکدیگر وصل می‌کنند و به عنوان یک موجودیت واحد وارد فرآیند ماینینگ می‌شوند.

در نهایت، پاداش کسب شده نیز بین اعضای استخر و بر حسب مقدار توان به اشتراک گذاشته شده تقسیم می‌شود. استخرهای استخراج درصدی از این پاداش را به عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند که معمولا از 2 درصد بیشتر نیست. این مقدار نیز باید در سوددهی نهایی استخراج بیت‌کوین در نظر گرفته شود.

سختی استخراج شبکه

سختی استخراج به توان پردازشی کل دستگاه‌های ماینر موجود در شبکه مربوط است. هر چه تعداد ماینرها و توان پردازشی آن‌ها در شبکه بیشتر شود، رقابت بر سر به دست آوردن پاداش شبکه بیشتر و امکان استخراج بیت‌کوین سخت‌تر می‌شود. در واقع مقدار سختی استخراج نشان می‌دهد که برای استخراج یک بلوک در شبکه بیت‌کوین تقریبا به چه مقدار توان پردازشی نیاز است. تصویر زیر مقدار سختی شبکه بیت کوین را در طول زمان نشان می‌دهد. در حال حاضر این مقدار برابر با 22/336 تراهش است.

سختی استخراج بیت کوین

هزینه اولیه خرید دستگاه‌های استخراج

دستگاه‌های ماینر بسته به توان پردازشی و برق مصرفی، قیمت‌های مختلفی دارند. در ابتدای فعالیت ماینینگ، درآمد شما صرف جبران هزینه‌های اولیه و هزینه برق مصرفی می‌شود اما پس از مدتی، تنها هزینه برق باقی خواهد ماند و ماینر وارد مرحله سودآوری می‌شود. هزینه خرید موبایل برای استخراج بیت کوین با گوشی را می‌توان مقدار 400 دلار در نظر گرفت. این مقدار برای دستگاه‌های ماینر و کارت‌های گرافیک بیشتر است اما توان پردازشی آن‌ها بسیار بیشتر از گوشی‌های موبایل است. در حالی که ماینرها توان تراهش دارند، توان گوشی در ماکزیمم مقدار خود، 50 هش بر ثانیه است.

محاسبه سودآوری استخراج بیت کوین با گوشی

حال که پارامترهای مختلف موثر بر سودآوری استخراج را بررسی کردیم، به محاسبه مقدار سودآوری استخراج بیت کوین با گوشی می‌پردازیم. سایت‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و وارد کردن اطلاعات سیستم خود، سودآوری استخراج را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه محاسبه کنید.

سایت محاسبه سودآوری استخراج بیت کوین با گوشی «+»

با مراجعه به این سایت و سایت‌های دیگر، می‌توانید اطلاعات مربوط به گوشی خود را وارد کنید تا مقدار سود حاصل از آن را به دست آورید. در بسیاری از سایت‌ها، مقادیر توان پردازشی پایین‌تر از «گیگاهش» کلا از محاسبات خارج شده است چرا که استخراج با دستگاه‌های با توان پردازش کمتر از آن، حتی در زمان‌های بسیار طولانی هم سودده نیست.

در سایت معرفی شده نیز، با وارد کردن مقدار 50 هش بر ثانیه، بدون توجه به سایر اطلاعات می‌توانید ببینید که استخراج بیت‌کوین با گوشی هیچ سودی برای ماینر ندارد و نتیجه نهایی آن، از دست دادن زمان و هزینه اولیه خرید گوشی است. توجه داشته باشید که امروزه حتی استخراج با کارت گرافیک هم سودآور نیست و تنها دستگاه‌‌های ای‌سیک می‌توانند سوددهی مناسب برای کاربران ایجاد کنند.

محاسبه سودآوری استخراج بیت کوین با گوشی

اپلیکیشن‌های استخراج بیت کوین با گوشی

در سال‌های قبل که هنوز سختی شبکه بیت‌کوین بالا نبود و امکان استخراج بیت‌کوین با گوشی و کسب درآمد از آن وجود داشت، نرم‌افزارهای زیادی برای این کار ایجاد شدند. این نرم‌افزارها هنوز هم برای کاربران اندروید وجود دارند ولی اپل از همان ابتدا استخراج بیت‌کوین با گوشی را نشدنی می‌دانست و برای محافظت از گوشی‌های کاربران، امکان دسترسی به این نرم‌افزارها را از بین برد. در ادامه، چند مورد از نرم‌افزارهای مطرح برای این کار را معرفی می‌کنیم.

حتما و حتما به این نکته توجه کنید که استخراج بیت کوین با گوشی امکان‌پذیر نیست و استفاده از این نرم‌افزارها ممکن است منجر به وارد شدن آسیب جدی به سخت‌افزارهای گوشی و از کار افتادن آن‌ها شود. علاوه بر این، ممکن است برخی از این نرم‌افزارهای ماینر، بدافزار باشند و اطلاعات سیستم شما را دست‌کاری کنند. بنابراین، توصیه اکید این است که نرم‌افزارهای ماینر را در گوشی خود نصب نکنید.

برنامه MinerGate Mobile Miner

این برنامه، معروف‌ترین اپلکیشن استخراج بیت‌کوین با گوشی است که از استخراج «مونرو»، «دش» و چند ارز دیجیتال نه چندان معروف دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه، نسخه موبایل نرم‌افزار معروف MinerGate در دسکتاپ است. در این برنامه، امکان استخراج مستقیم با گوشی و استخراج ابری  به صورت همزمان وجود دارد.

در استخراج ابری، سخت‌افزار گوشی شما درگیر فرآیند استخراج نیست بلکه شما با پرداخت هزینه، سیستم دیگران را برای استخراج بیت‌کوین اجاره می‌کنید. این نرم‌افزار، امکانات مختلفی مانند کیف پول، صرافی ارز دیجیتال، گروه‌های بحث و گفت و گو و تعیین محدودیت برای استخراج را به کاربران خود ارائه می‌کند.

برنامه Crypto Miner

اپلیکیشن کریپتو ماینر از ارزهای دیجیتال بیشتری نسبت به ماینرگیت پشتیبانی می‌کند که معروف‌ترین آن‌ها «لایت‌کوین» است. این نرم‌افزار از الگوریتم‌های مختلف استخراج پشتیبانی می‌کند اما استفاده از تمامی امکانات آن تنها با خرید اکانت پولی اپلیکیشن امکان‌پذیر است. کار با این برنامه به مراتب سخت‌تر از ماینرگیت است. کاربران برای استفاده از این برنامه، باید در یک استخر استخراج عضو شوند تا شانس استخراج بیت‌کوین برای کلیه اعضا بالا باشد.

برنامه AA Miner

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های استخراج بیت کوین با گوشی است که امکان استخراج بیش از 50 ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. این برنامه از الگوریتم خاصی استفاده می‌کند که سودآوری آن را نسبت به سایر نرم‌افزارها افزایش می‌دهد. این نرم‌افزار قابلیت‌های متعددی برای بهینه‌کردن فرآیند استخراح به کاربران ارائه می‌کند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

برنامه NeoNeonMiner

این برنامه، استخراج بیت کوین با گوشی را توسط استخرهای استخراج فراهم می‌کند و امکان جابجایی بین استخرهای مختلف را به کاربران خود می‌دهد. لایت‌کوین از جمله ارزهای معروفی است که امکان استخراج آن با این برنامه وجود دارد. رابط کاربری این برنامه شبیه کریپتو ماینر و نامناسب است. نکته مثبت این نرم‌افزار، ارائه گزارش ارزهای مختلف ماین شده است.

نرم افزار استخراج بیت کوین با گوشی

روش‌های مختلف کسب درآمد از بیت کوین

اگر دنبال کسب درآمد از بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستید، استخراج بیت کوین با گوشی راه مناسبی نیست و جز ضرر، چیز دیگری نصیب شما نمی‌کند. روش‌های زیادی برای کسب درآمد از بیت کوین وجود دارد که تنها یکی از آن‌ها استخراج و ماینینگ است. استخراج بیت‌کوین تنها با استفاده از دستگاه‌های ماینر سودآور است. بنابراین، اگر امکانات لازم برای خرید دستگاه‌های ماینر و تامین برق مورد نیاز را دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

روش راحت‌تر کسب درآمد از بیت‌کوین، ترید و سرمایه‌گذاری است. شما می‌توانید با خرید بیت‌کوین در قیمت‌های پایین و فروش آن در قیمت‌های بالا، سود کسب کنید. امکان انجام معاملات فروش نیز در بسیاری از صرافی‌ها وجود دارد. علاوه بر این دو روش، که اصلی‌ترین روش‌های کسب درآمد از بیت‌کوین هستند، روش‌های مختلف و متنوعی برای این کار وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

استخراج بیت کوین با گوشی امکان پذیر است ؟

اگرچه از نظر تئوری، امکان استخراج بیت کوین با گوشی وجود دارد اما در حال حاضر نه تنها استخراج بیت کوین با گوشی و لپ تاپ سودآور نیست بلکه، استخراج آن با کارت‌های گرافیک نیز صرفه اقتصادی ندارد. نرم‌افزارهای زیادی برای استخراج بیت کوین با گوشی وجود دارد اما در نهایت، هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند سوددهی مناسبی برای کاربران داشته باشند.

استخراج بیت کوین با گوشی چقدر طول میکشد ؟

با توجه به این که توان محاسباتی گوشی در بیشترین حالت ممکن برابر 50 هش بر ثانیه و سختی فعلی شبکه 22/336 تراهش است عملا، امکان استخراج بیت کوین با گوشی وجود ندارد. بنابراین، احتمالا کار ماینینگ با استفاده از گوشی تا زمانی انجام می‌شود که گوشی شما از بین برود و خروجی آن صفر بیت کوین خواهد بود.

فیلم آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال یا رمزارزها

فیلم آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال، بازار نوپایی است که نوسانات شدید قیمتی در آن وجود دارد. کسب درآمد از این بازار بدون دریافت آموزش ارز دیجیتال از افراد خبره ممکن است ضررهای جبران‌ناپذیری به تریدرها و سرمایه‌گذاران وارد کند. به دلیل اهمیت این موضوع، «فرادرس» فیلم 6 ساعت و 50 دقیقه‌ای آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال یا رمزارزها را تدوین کرده است.

این دوره آموزشی در 8 فصل تدوین شده است. درس اول و دوم این مجموعه مربوط به مقدمات، مفاهیم مبنایی و اصطلاحات تخصصی بازار ارزهای دیجیتال است. در این دو فصل، ماهیت این بازار و مزایا و معایب آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در درس سوم، ویژگی‌های اساسی رمزارزهای مختلف بررسی می‌شود. اگرچه ارزهای دیجیتالی مانند «سولانا»، «بیت تورنت»، «ریپل»، «سندباکس» و سایر ارزهای دیجیتال کاربردهای مختلفی دارند اما، ویژگی‌های مثبتی در همه آن‌ها وجود دارد که در این درس بررسی می‌شوند.

فصل چهارم این دوره آموزشی، به بررسی وب‌سایت‌ها و منابع اطلاعاتی تخصصی اختصاص دارد. سایت‌های «کوین‌مارکت‌کپ» و «تریدینگ ویو» به طور کامل در این فصل بررسی می‌شوند. دسترسی به اطلاعات مختلف مانند صرافی‌های ارز دیجیتال، عرضه اولیه رمزارزها و ایردراپ در سایت کوین‌مارکت‌کپ، در این بخش آموزش داده می‌شود.

فصل پنجم و ششم این مجموعه آموزشی، به بررسی رویکردهای مختلف فعالیت در این بازار و الزامات حصور در آن می‌پردازد. در فصل هفتم، سکه‌های اصلی بازار مانند «بیت‌کوین»، «اتریوم» و «بایننس» بررسی می‌شوند. در نهایت، باورهای نادرست و اشتباهات رایج در معامله‌گری در فصل هشتم بررسی می‌شود. این دوره آموزشی برای تمامی فعالان بازارهای مالی مناسب است.

جمع‌بندی

با توجه به افزایش خیره‌کننده سختی شبکه بیت‌کوین در سال‌های گذشته، امروزه استخراج بیت‌ کوین با گوشی ، لپ‌تاپ و حتی کارت‌های گرافیک قوی میسر نیست و کاربران برای استخراج، تنها از دستگاه‌های مخصوص ای‌سیک می‌توانند استفاده کنند. در این مقاله عوامل موثر بر استخراج بیت کوین با گوشی و نرم‌افزارهایی که برای این کار وجود دارد بررسی شده است.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش بیت کوین — رایگان و از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Cryptominertipsمجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *