۱۵ روش تبلیغات اینترنتی برای رسیدن به اهداف مختلف در کسب و کار

۱۲۷۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳۴ دقیقه
۱۵ روش تبلیغات اینترنتی برای رسیدن به اهداف مختلف در کسب و کار

رقابت شدید در حوزه‌های مختلف، کسب و کارها را بیش از پیش به ساخت وب‌سایت و تبلیغات آنلاین ترغیب کرده است. تخصیص بودجه به روش تبلیغات اینترنتی چالش‌های مربوط به خود را دارد، چراکه کسب و کارها با انواع مختلفی از تبلیغات و پلتفرم‌ها سر‌ و‌ کار خواهند داشت. در این مطلب، انواع روش تبلیغات اینترنتی را با ذکر مثال توضیح می‌دهیم و توصیه‌هایی را برای درون‌سپاری یا برون‌سپاری تبلیغات بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

اهمیت روش تبلیغات اینترنتی

درحالی‌که بازاریابی انبوه مانند تبلیغات رادیویی و رسانه‌های چاپی می‌توانند کسب و کار شما را به موفقیت نزدیک کنند، اما به شما این امکان را نمی‌دهند که مانند تبلیغات اینترنتی، رابطه شخصی با مشتریان احتمالی خود برقرار کنید. با روش تبلیغات اینترنتی نه‌تنها می‌توانید در سطح جهانی به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید، بلکه این روش تبلیغات بسیار راحت و در دسترس است.

با تبلیغات آنلاین به‌راحتی می‌توانید فروش را به‌صورت آنلاین رصد کنید، نوتیفیکیشن ارسال کنید، استراتژی تعامل با مخاطبان را تدوین کنید و کمپین تبلیغاتی خود را شکل دهید. علاوه بر این، با استفاده از ابزارهای مارکتینگ و تحلیل کمپین‌ها، متوجه می‌شوید که کدام کمپین‌های تبلیغاتی و استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کار شما مناسب است.

علاوه بر این موارد، یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای روش تبلیغات اینترنتی، مقرون‌ به‌صرفه بودن و هزینه‌های عملیاتی اندک آن‌ها است. برخلاف روش‌های قدیمی، که در آن‌ها باید هزینه‌های زیادی برای تبلیغات بپردازید، تبلیغات آنلاین ارزان هستند. همچنین، وب‌سایت‌هایی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند کسب و کار خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید. ناگفته نماند که با کاهش استفاده از کاغذ، چاپ و هزینه پست، به محیط زیست نیز کمک می‌کنید. در صورتی که وب‌سایت یا اپلیکیشنی دارید می‌توانید با دریافت تبلیغات از آن درآمد کسب کنید.

انواع روش تبلیغات اینترنتی

بهترین قالب تبلیغاتی برای کسب و کار شما، گزینه‌ای است که نرخ بازگشت سرمایه را بهبود دهد. در ادامه انواع روش تبلیغات اینترنتی را شرح می‌دهیم.

انواع روش تبلیغات اینترنتی
تبلیغات شبکه اجتماعیتبلیغات نصب اپلیکیشنتبلیغات ایمیلی
تبلیغات موتور جستجوتبلیغات پوش نوتیفیکیشنتبلیغات ریتارگتینگ
تبلیغات همسانتبلیغات پیامکینمایشگرهای تبلیغاتی
تبلیغات نمایشیتبلیغات ویدیوییرپورتاژ آگهی
تبلیغات موبایلیتبلیغات پاپ آپبازاریابی همکاری در فروش

۱. تبلیغات شبکه اجتماعی

با توجه‌به این‌که بیش از نیمی از مردم کره زمین از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، کسب و کارها نباید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیرند. مبلغ هزینه‌ شده در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات چاپی پیشی گرفته است و پس از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات پولی جستجو، در رتبه سوم قرار دارد. با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به مخاطبان مختلفی از طریق کانال‌های متنوع دسترسی داشته باشید و «مشتریان راغب» (Lead) و فروش خود را افزایش دهید. در تبلیغات شبکه اجتماعی می‌توانید از انواع قالب‌های تبلیغاتی استفاده کنید تا به بهترین شکل به اهداف بازاریابی خود دست یابید.

صفحه وب

برای انتخاب بهترین پلتفرم تبلیغاتی ابتدا باید از خود بپرسید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و از کدام پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. دانستن ویژگی‌ها و مزایای تبلیغ در هر رسانه اجتماعی به شما کمک می‌کند تا پول خود را بهینه‌تر در تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید. افراد وارد شبکه‌های اجتماعی نمی‌شوند تا برای مثال در مورد خدمات حسابداری یا مقایسه سیستم‌های باغبانی، مطلب بیاموزند. اگرچه، درصورتی که پیام مناسب را در مقابل کاربر مناسب و در زمان مناسب قرار دهید، معجزه اتفاق میفتد. در این صورت، کاربران روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، صفحه فرود شما را می‌بینند و به سمت پایین قیف فروش حرکت می‌کنند.

برای شناسایی پیام، کاربر و زمان مناسب، پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به شما کمک می‌کنند، چراکه براساس فعالیت آنلاین و آفلاین کاربران، موقعیت مکانی، دستگاه و سایر رفتارها، اطلاعات قانع‌کننده‌ای در مورد کاربران ارائه می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که کاربران با چه تبلیغاتی تعامل دارند و روی آن‌ها کلیک می‌کنند. «مخاطب» مفهوم مهمی در تبلیغات شبکه اجتماعی است. فراتر از هدف قرار دادن افراد براساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، علایق و رفتارها می‌توانید خودتان مخاطبان خاصی را ایجاد کنید و هدف قرار دهید. انواع مخاطبان را در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • مخاطبان وب‌سایت: افرادی هستند که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند.
  • مخاطبان سفارشی:  این مخاطبان می‌توانند مشترکان ایمیل، افراد موجود در پایگاه داده یا هر گروه از افرادی باشند که آدرس ایمیل آن‌ها را دارید. می‌توانید فهرست آدرس‌های ایمیل را در فیسبوک یا توییتر آپلود کنید و با فرض این‌که کاربر از همان آدرس ایمیل برای رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده است، او را هدف تبلیغات قرار دهید.
  • مخاطبان مشابه: بیشتر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این قابلیت را دارند که گروهی از افراد مشابه مخاطبان واقعی شما را ایجاد کنند. برای مثال در فیسبوک می‌توانید فهرست ایمیل خود را آپلود کنید و از او بخواهید تا کاربران دیگری را بیابد که شبیه کاربران فهرست ایمیل هستند. استفاده از فیلترها برای مخاطبان مشابه اهمیت دارد.

شبکه‌های اجتماعی برای هدف‌گذاری مجدد افراد، گزینه‌های خوبی هستند. در این پلتفرم‌ها، تبلیغ به بازدیدکنندگان وب‌سایت و مشترکان خبرنامه نمایش داده می‌شود. برخی از این افراد که تصمیم به خرید ندارند، با دیدن تبلیغ و یادآوری محصولات و خدمات کسب و کار شما، خرید می‌کنند. برای فعال کردن ویژگی هدف‌گیری مجدد، باید برای هر پلتفرم شبکه اجتماعی«پیکسل ردیاب» (Tracking Tracking Pixel) در وب‌سایت خود نصب کنید. «Tracking Pixel» کدی است که در «Backend» وب‌سایت قرار می‌دهید و به وسیله آن بازدیدکنندگان سایت را ردیابی می‌کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا کمپین‌های بسیار هدفمند اجرا کنید. بنابراین، قبل از اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی حتما «Tracking Pixel» مربوط به آن را در وب‌سایت نصب کنید.

علاوه بر هدف‌گذاری مجدد، پیکسل به شما این امکان را می‌دهد تا نرخ بازگشت سرمایه را حساب کنید. همچنین بررسی داده‌های تبدیل و تست A/B کمک می‌کند تا در مورد تخصیص بودجه خود تصمیمات بهتری بگیرید. مانند تبلیغات پولی در موتورهای جستجو، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز باید ترافیک را به سمت صفحه فرود سفارشی‌شده هدایت کند. این صفحه فرود باید پیامی را ادامه دهد که تبلیغ شروع کرده است. به عبارت دیگر، باید برای کمپین‌های تبلیغاتی شبکه اجتماعی، صفحه فرودی طراحی کنید تا ترافیک را افزایش دهد. در این صفحه فرودها از تست A/B بهره بگیرید تا به طور مداوم نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید. برخلاف تبلیغات پولی جستجو، بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی از برند و افزایش فالور هستند.

شبکه‌های اجتماعی در برنامه نویسی سمت سرور

روش تبلیغات اینترنتی در اینستاگرام

اینستاگرام در واقع متعلق به فیسبوک است. فیسبوک به کسب و کارها اجازه می‌دهد که با استفاده «Ad Manager» در اینستاگرام تبلیغ کنند. از آنجایی‌که اینستاگرام پلتفرمی بصری است، شرکت‌هایی با محصولات مصرفی و طراحی قوی در آن به‌خوبی عمل می‌کنند. روشی برای تبلیغات در اینستاگرام طراحی تبلیغ در Ad manager است. پس از طراحی کمپین باید اینستاگرام را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید. برخلاف پست‌های رایگان، پست‌های پولی اینستاگرام شامل لینک‌هایی به وب‌سایت یا صفحه فرود شما می‌شوند. اینستاگرام شبکه اجتماعی با دومین نرخ بازگشت سرمایه بالا است. تبلیغات در این شبکه اجتماعی دارای ۶ فرمت تبلیغاتی است که در زیر فهرست شده است.

  • تصویری در استوری
  • ویدیویی در استوری
  • تصویری در فید
  • ویدیویی در فید
  • تبلیغات چرخشی
  • «تبلیغات بوم» (Canvas ads)

تصویر زیر نمونه‌ای از پست تبلیغاتی در اینستاگرام است.

اینستاگرام

علاوه بر خلاقیت بصری، موضوع دیگری که اینستاگرام را مجزا می‌کند، هشتگ است. بسیاری از برندها در تبلیغات خود از هشتگ‌ها استفاده نمی‌کنند، درحالی‌که باید هشتگ‌های پرمخاطب و مرتبط را بیایند و از آن‌ها در تبلیغات خود بهره بگیرند. در اینستاگرام، تبلیغ‌کنندگان بین ۰/۵ تا ۲ دلار برای هر کلیک می‌پردازند. برای تخصیص بودجه، ابتدا باید بررسی کنید که یک تبدیل چه‌قدر برای شما ارزش دارد. اینستاگرام پلتفرم بصری است، بنابراین استفاده از تصاویر جذاب و ویدیوهای قانع‌کننده بهتر از متن خواهند بود. با تبلیغات در اینستاگرام به اهداف زیر، دست می‌یابید.

  • آگاهی از برند
  • دسترسی
  • ترافیک وب‌سایت یا اپلیکیشن
  • نصب اپلیکیشن
  • تعامل
  • بازدید ویدیو
  • تبدیل

روش تبلیغات اینترنتی در فیسبوک

فیسبوک قوی‌ترین هدف‌گیری را بین تمام پلتفرم‌های شبکه اجتماعی دارد. کسب و کارها می‌توانند براساس سن، علایق، رفتار و مکان کاربر برای آن‌ها تبلیغ کنند. براساس مطالعات در سال ۲۰۲۱، ۸۰ درصد از کاربران اینترنت حساب کاربری فیسبوک دارند. مانند بسیاری از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، فیسبوک برای رتبه‌بندی نمایش تبلیغات به مشتریان ایده‌آل از سیستم «حراجی» (Auction) استفاده می‌کند. روند اجرای تبلیغات در فیسبوک، در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز یافت می‌شود. مراحل تبلیغات در هر پلتفرم شامل فهرست زیر است.

  • تعیین اهداف
  • تدوین طرح تبلیغ
  • هدف‌گذاری مخاطبان
  • تخصیص بودجه
  • اندازه‌گیری نتایج

در فیسبوک، طیف وسیعی از تبلیغات مانند تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات پیام‌رسان وجود دارند. تبلیغات فیسبوک کمترین هزینه CPM یا هزینه به‌ازای هر هزار نمایش را در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد. باید ارزش تبدیل را در هر هدف ارزیابی کنید. برای مثال ثبت‌نام در خبرنامه بودجه متفاوتی نسبت به تبلیغات فروش خواهد داشت. پس از ایجاد تبلیغات باید با استفاده از تست A/B آن را بهینه‌سازی کنید. برای تعیین میزان بودجه لازم برای تبلیغات باید عوامل زیر را در نظر بگیرید.

  • هزینه به‌ازای هر لید
  • قیمت محصولات
  • ارزش طول عمر مشتری

تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات در فیسبوک را نشان می‌دهد.

فیسبوک

فیسبوک نه تنها باعث می‌شود تا کسب و کارها با مخاطبانشان تعامل کنند، بلکه فروش آفلاین را نیز تقویت می‌کند. بازاریابی مجدد، وارد کردن فهرست مشتریان و تعامل با مخاطبان، چند روش برای نگه داشتن مشتریان در قیف فروش هستند. برای افزایش تعامل نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • از ویدیوهای عمودی استفاده کنید. از آنجایی‌که بیشتر افراد موبایل خود را به‌صورت عمودی استفاده می‌کنند، انتشار ویدیو با قالب عمودی یا مربع توصیه می‌شود.
  • هدف خود را در راستای هدف نهایی کسب و کار انتخاب کنید.
  • ابتدا نمایش در موبایل را درنظر بگیرید. کمپین تبلیغاتی شما باید با همه خلاقیت، رنگ‌ها و جذابیت در صفحه کوچک موبایل واضح به نظر برسد.
  • از نوشتن متن روی تصویر اجتناب کنید. سعی کنید از کادرهای متن، لینک و عنوان برای این کار استفاده کنید اما اگر چاره‌ای جز نوشتن متن روی تصویر ندارید، آن را با فونت کوچک و خلاصه بنویسید.
  • خلاصه بنویسید. کاربران در فیسبوک و اینستاگرام به سرعت از روی کپشن‌ها عبور می کنند. برای این‌که بتوانید پیام خود را به‌ آن‌ها منتقل کنید، متن را خلاصه، واضح و دقیق بنویسید.
  • با استفاده از قالب تبلیغات چرخشی، تصاویر متعددی به کمپین خود اضافه کنید. قالب تبلیغات چرخشی به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه یکسان، تصاویر بیشتری را نمایش دهید.
  • از تصاویر متحرک استفاده کنید. تبلیغاتی که حاوی تصاویر متحرک هستند، در فید خبرنامه برجسته‌تر خواهند بود. زمانی که تبلیغ استوری می‌سازید، می‌توانید از قالب‌های رایگان و متحرک استفاده کنید.
  • فراخوانی به اقدام را فراموش نکنید. طیف وسیعی از دکمه‌های «فراخوانی به اقدام» (Call To Action | CTA) در اینستاگرام و فیسبوک در دسترس هستند. این دکمه‌ها توجه کاربر را جذب و آن‌ها را تشویق به تعامل می‌کنند. براساس هدف کمپین تبلیغاتی، فراخوانی به اقدام را تنظیم کنید.

تصویر زیر، بخش تنظیمات کمپین در فیسبوک را نشان می‌دهد.

فیسبوک

روش تبلیغات اینترنتی در لینکدین

اگر به دنبال مشتریان ‌B2B هستید، لینکدین باید بخشی از استراتژی شما باشد. تبلیغات لینکدین بسیار هدفمند و دقیق هستند، به همین دلیل هزینه هر کلیک در این شبکه اجتماعی بیشتر سایر کانال‌های تبلیغاتی است. به دلیل هدف اصلی لینکدین، افراد تمایل دارند حساب‌های کاربری خود را به‌روز و دقیق نگه دارند. بنابراین، می‌توانید افراد را براساس عنوان شغلی، تجربیات، حوزه تخصصی، موقعیت مکانی و کارفرما هدف قرار دهید. تبلیغات شما در فید، ستون سمت راست (در دسکتاپ) و پیام‌رسان لینکدین نمایش داده می‌شود.

همچنین اگر پیکسل لینکدین را در وب‌سایت خود نصب کنید، این امکان را دارید تا مخاطبان وب‌سایت خود را دوباره در لینکدین هدف قرار دهید. تصویر زیر نمونه‌ای تبلیغات لینکدین در پیام‌رسان این شبکه اجتماعی را نشان می‌دهد.

لینکدین

روش تبلیغات اینترنتی در پینترست

تمرکز این شبکه اجتماعی بیشتر بر تصاویر است. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۴۲ میلیون کاربر ماهانه بوده است. بیشتر کاربران پینترست را زنان تشکیل می‌دهند. تبلیغات این پلتفرم، در واقع محتوایی است که توسط بازاریابان و برندها به‌اصطلاح «پین» (Pin) و علامت دلار به توضیحات آن‌ها اضافه شده است. کسب و کارها می‌توانند در پست‌های پین شده به صفحات رسمی خود لینک دهند تا ترافیک صفحه رسمی افزایش یابد.

آمارها نشان می‌دهند که کسب و کارها می‌توانند به بیش از ۱۶۹ میلیون نفر در پینترست دسترسی داشته باشند. از میان این تعداد کاربر، ۴۸ درصد اولویت بالایی برای خرید قائل هستند. بنابراین، اگر مخاطبان هدف شما در این شبکه اجتماعی حضور دارند، حتما فعالیت خود را در آن آغاز کنید. در ادامه نکاتی برای عملکرد بهتر در پینترست مطرح شده است.

  • محتوای بصری جذاب ایجاد کنید.
  • از برند خود در پست‌ها بهره ببرید تا قابل تشخیص باشید.
  • تصاویر عمودی عملکرد بهتری دارند، زیرا نمایش بهتری در پینترست خواهند داشت.
  • برای هر پست توضیحات بنویسید و از کاربران بخواهید روی لینک کلیک کنند.

روش تبلیغات اینترنتی در توییتر

مخاطبان توییتر نسبت به فیسبوک و اینستاگرام کمتر است، اما نرخ کلیک آن بیشتر از سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی است. روش تبلیغات اینترنتی در توییتر، مکمل سایر روش‌های تبلیغات دیجیتال است. با این‌که توییتر نسبت به اینستاگرام و فیسبوک مخاطبان کمتری دارد اما هدف‌گیری آن در تبلیغات دقیق است. یکی از کاربردهای واضح تبلیغات در توییتر، افزایش فالوور در این شبکه اجتماعی است. دو نوع تبلیغات در توییتر داریم.

  • تبلیغ حساب کاربری
  • تبلیغ پست

کاربرد دیگر تبلیغات در این شبکه اجتماعی افزایش بازدید ویدیو، نصب برنامه و افزایش ترافیک وب‌سایت است. بسته به هدف خود می‌توانید کمپین تبلیغات بازدیدی یا کلیکی راه‌اندازی کنید. همچنین این امکان را دارید که افرادی را هدف قرار دهید که در گذشته با شما در ارتباط بوده‌اند. درضمن، قابلیت هدف قرار دادن افراد برساس دنبال‌شوندگان نیز وجود دارد. در توییتر می توانید برای کلمات کلیدی یا هشتگ‌ها نیز پیشنهاد قیمت بدهید. توییت‌های تبلیغاتی بین ۰/۵ تا ۲ دلار هزینه دارند بنابراین این روش تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک مناسب نیست. تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغ در توییتر را نشان می‌دهد که با عبارت «Promoted» مشخص شده است.

توییتر

در ادامه نکاتی برای بهبود تبلیغ در توییتر آورده شده است.

  • توییتر، محدودیت تعداد کاراکتر را از ۱۴۰ به ۲۸۰ رسانده است. اما ازآنجایی‌ که توجه افراد در این شبکه اجتماعی کوتاه است، باید توضیحات را خلاصه بنویسید.
  • از ویدیوها استفاده کنید. ویدیوها باعث جذب بیشتر مخاطب می‌شوند و پیام را در مدت زمان کوتاهی منتقل می‌کنند.
  • فراخوانی به اقدام شفاف و واضح در تبلیغات خود قرار دهید. به‌صورت واضح بیان کنید از کاربر چه کاری می‌خواهید.
  • اگر توییت خاصی، تعامل خوبی با مخاطبان داشته است، آن را دوباره به عنوان تبلیغ منتشر کنید.

روش تبلیغات اینترنتی در اسنپ چت

براساس آمارهای سال ۲۰۲۱، روزانه ۲۴۹ میلیون نفر و به طور متوسط ۳۰ دقیقه از اسنپ چت استفاده می‌کنند. اگر محصولات و خدمات شما برای افراد نوجوان کاربرد دارد، این شبکه اجتماعی مکان مناسبی برای تبلیغ است. اسنپ چت به افراد پیشنهاد می‌کند «قیمت پیشنهادی» (Bid) را بین ۱ الی ۳ دلار تنظیم کنند. در این پلتفرم می‌توانید با روزی ۵ دلار تبلیغات خود را راه‌اندازی کنید.

روش تبلیغات اینترنتی در تیک تاک

تیک تاک پلتفرم شبکه اجتماعی جدیدی است و داده‌های زیادی از آن در دست نیست. بسیاری از برندها در حال آزمون و خطا در این پلتفرم هستند. این شبکه اجتماعی برای هدف قرار دادن افراد زیر ۳۰ سال گزینه مناسبی است. برخلاف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی که امکان تبلیغات را برای کسب و کارها آزاد می‌گذارند، تبلیغ‌کنندگان باید به‌صورت مستقیم با تیک تاک تماس بگیرند تا مشخص شود آیا واجد شرایط تبلیغ هستند یا خیر.

۲. تبلیغات موتور جستجو

کاربر برای کسب اطلاعات، جستجو و دریافت مشاوره به موتورهای جستجو مراجعه می‌کند. موتورهای جستجو به شما این امکان را می‌دهند که تبلیغ خود را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو، نتایج نقشه، تبلیغات خرید و سایت‌های شریک قرار دهید. برخی با‌هدف افزایش آگاهی از برند تبلیغات جستجو را راه‌اندازی می‌کنند اما بیشتر، این تبلیغات برای هدایت ترافیک به صفحه‌ای خاص در جهت اهداف تجاری است. در تبلیغات پولی جستجو، کسب و کارها قصد ندارند تا افراد را به صفحه اصلی بفرستند و آن‌ها را سردرگم کنند. بلکه با طراحی صفحات فرود با نرخ تبدیل بالا، مخاطبان را به سمت پایین قیف فروش هدایت می‌کنند. تصویر زیر نمونه‌ای از این تبلیغات را در گوگل نشان می‌دهد.

گوگل

اگر فروشگاه اینترنتی دارید و در موتورهای جستجو تبلیغ می‌کنید، باید افراد را به‌جای صفحه اصلی، به صفحه محصول موردنیاز هدایت کنید. با این کار متوجه بهبود نرخ تبدیل می‌شوید.

تبلیغات گوگل

بسیاری از کسب و کارها تبلیغات در موتور جستجو را تنها در گوگل راه‌اندازی می‌کنند، چراکه با اختلاف بیشترین سهم جستجو را در اختیار دارد. اگر در برخی کلمات کلیدی، برند هستید اما با جستجوی آن کلمات، در بالای صفحه تبلیغ مشاهده می‌کنید، شما نیز باید تبلیغات گوگل را راه‌اندازی کنید. تبلیغات گوگل از دو شبکه زیر تشکیل شده است.

  • شبکه جستجو: شبکه جستجو شامل صفحه نتایج جستجوی گوگل، سایت‌های وابسته به گوگل مانند نقشه، «Shopping» و سایر موتور جستجوهای شریک با گوگل است.
  • شبکه نمایشی: شبکه نمایشی شامل سایت‌هایی مانند یوتیوب، جی‌میل، «Blogger» و هزاران وب‌سایت شریک در سراسر اینترنت است.

گوگل ۷ نوع کمپین ارائه می‌دهد که در ادامه آن‌ها را مطرح کرده‌ایم.

  • جستجو: تبلیغات متنی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند.
  • نمایشی: تبلیغات تصویری که در وب‌سایت‌های شبکه نمایشی گوگل نشان داده می‌شوند.
  • ویدیویی: تبلیغات ویدیویی ۶ الی ۱۵ ثانیه‌ای که قبل از ویدیوهای یوتیوب نمایش داده می‌شود.
  • «خرید» (Shopping): این روش برای خرده‌فروشانی مناسب است که محصولات آنلاین و محلی را تبلیغ می‌کنند. گوگل به وسیله «Google Merchant Center» به فروشگاه اینترنتی شما متصل می‌شود.
  • اپلیکیشن: این روش به شما امکان می‌دهد تا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید.
  • «هوشمند» (Smart): در این روش، کمپین‌های خودکار توسط گوگل تولید می‌شوند.

بودجه تبلیغات گوگل به عوامل مختلفی مانند حوزه تخصصی، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر بستگی دارد. مهم‌ترین موضوع در تبلیغات گوگل نرخ بازگشت سرمایه است. بهترین روش برای تعیین بودجه این است که حساب کاربری گوگل ادز ایجاد کنید و از ویژگی جستجوی کلمات کلیدی آن بهره بگیرید. با استفاده این ویژگی می‌توانید کلمات کلیدی مدنظر خود را وارد کنید و تخمینی از تعداد افرادی به دست آورید که این کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند. همچنین سطح رقابت و سختی کلمه کلیدی را متوجه می‌شوید و هزینه به‌ازای هر کلیک را درمی‌یابید. تصویر زیر این ویژگی‌ را در گوگل ادز به تصویر کشیده است.

کلمه کلیدی

برای عملکرد بهتر در تبلیغات گوگل به نکات زیر دقت کنید.

  • به‌صورت مرتب حساب کاربری گوگل ادز خود را بررسی کنید. زیرا تبلیغات در گوگل به‌گونه‌ای نیست که آن را یک بار تنظیم و سپس رها کنید.
  • با مطالعه منابع گوگل و دنبال کردن متخصصان در این حوزه، خود را به‌روز نگه دارید.
  • گزارش عبارات جستجوی خود را به طور منظم مشاهده و جستجوهای نامرتبط را به فهرست کلمات کلیدی منفی خود اضافه کنید.
  • هرگز از صفحه اصلی به‌عنوان صفحه فرود تبلیغات استفاده نکنید.
  • از افزونه‌های تبلیغاتی کمک بگیرید تا تبلیغ شما تاحدامکان اطلاعات مفیدی را در یک نگاه به مخاطب بدهد. از طرفی استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی باعث می‌شود که تبلیغ شما فضای بیشتری را اشغال کند و برجسته‌تر به نظر بیاید.
  • تبدیل‌هایی را تنظیم کنید که داده‌های معناداری مانند خرید یا ثبت‌نام را ردیابی می‌کنند. از رصد اطلاعات کمتر مهم مانند بازدید صفحات وب‌سایت، اسکرول‌ها و غیره اجتناب کنید.

تبلیغات مایکروسافت

این تبلیغات را در گذشته با نام تبلیغات بینگ می‌شناختند. بیشتر تبلیغ‌کنندگان در موتورهای جستجو، بینگ را نادیده می‌گیرند. تعداد کاربران بینگ نسبت به گوگل کمتر است. اما این بدین معنی نیست که هیچ فرصتی در این موتور جستجو وجود ندارد. جذب تنها یک مشتری راغب در روز، هفته یا حتی ماه به معنی موفقیت کسب و کار شما است. در برخی موارد مشاهده شده که کسب و کارها با هزینه کمتر در بینگ نسبت به گوگل، نرخ کلیک بالاتری به دست آورده‌اند. همچنین دیدگاهی وجود دارد که مبنی بر آن برخی کاربران بینگ نمی‌دانند که قابلیت تعویض مرورگر پیش‌فرض برای آن‌ها وجود دارد. در این حالت، اگر مخاطبان کمتر با تکنولوژی آشنا باشند، احتمال موفقیت شما افزایش می‌یابد.

بینگ به‌‌گونه‌ای طراحی شده است که تبلیغ‌کنندگانی که قبلا از گوگل ادز استفاده می‌کردند، به‌راحتی کمپین‌های تبلیغاتی خود را وارد پلتفرم بینگ می‌کنند. هر دو این‌ها پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی هستند و عملکرد و تنظیماتشان مشابه است. اگرچه تفاوت‌هایی نیز بین این پلتفرم‌ها وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات در بینگ را نشان می‌دهد.

بینگ

گوگل از شبکه جستجو و نمایش تشکیل شده است. بینگ، «ALO» و یاهو نیز متعلق به مایکروسافت هستند. این بدین معنی است که تبلیغ‌کنندگانی که از بینگ استفاده می‌کنند، این فرصت را خواهند داشت تا در هر سه موتور جستجو و وب‌سایت‌های شریک بینگ تبلیغ کنند. تنوع کمپین‌های تبلیغاتی بینگ کمتر از گوگل است اما تقریبا مشابه همتای آن‌ها در گوگل ادز پیدا می‌شود.

  • تبلیغات جستجو
  • تبلیغات خرید
  • «تبلیغات جستجوی پویا» (Dynamic Search Ads)

توصیه می‌شود ابتدا تبلیغات خود را در گوگل ادز بهینه کنید، کلمات کلیدی مهم و منفی را بیابید و سپس آن را به بینگ گسترش دهید.

۳. تبلیغات همسان

«تبلیغات همسان» (Native ads)، تبلیغاتی کاملا سازگار و هماهنگ با محتوای صفحه هستند. این تبلیغات به‌‌گونه‌ای در طراحی ادغام می‌شوند که کاربر احساس می‌کند تبلیغ جزئی از محتوا است. نتایج پولی در موتورهای جستجو و پست‌های حمایت‌شده در شبکه‌های اجتماعی، نمونه‌های مرسومی از تبلیغات همسان هستند. در هر دو شکل، ارزشی به کاربر ارائه می‌شود که نتایج جستجوی طبیعی و پست‌های شبکه اجتماعی ایجاد می‌کنند. افراد در برابر شکل‌های سنتی تبلیغات از جمله تبلیغات نمایشی و تبلیغات بنری، از خود مقاومت نشان می‌دهند. تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات همسان را نشان می‌دهد. این تبلیغات توسط «کاپریلا» در حاشیه وب‌سایت سافت ۹۸ درج شده و کاملا با محتوای این وب‌سایت سازگار است.

کاپریلا

انتظار می‌رود که بازار جهانی تبلیغات همسان تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۴۰۲ میلیارد دلار افزایش یابد. تبلیغات همسان تاکتیکی است که از بازاریابی عملکرد پشتیبانی می‌کند. از سمت عرضه ناشران هستند که می‌خواهند از وب‌سایت خود پول دربیاورند. از سمت تقاضا، تبلیغ‌کنندگانی وجود دارند که به دنبال مخاطب هستند و اهداف آگاهی از برند، تولید مشتری راغب و فروش را دنبال می‌کنند.

وقتی کاربری از وب‌سایتی با فضای تبلیغاتی دیدن می‌کند، «پلتفرم سمت عرضه» (Supply-Side Platform | SSP) پیشنهاد قیمت را برای «پلتفرم سمت تقاضا» (Demand-Side Platform | DSP) ارسال می‌کند و پلتفرم سمت تقاضا نیز پیشنهاد قیمت را به همراه ابر داده‌ها پس می‌فرستد. تبلیغ‌کننده با پیشنهاد برنده، تبلیغ خود را به کاربر نمایش می‌دهد.

۴. تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات آنلاین هستند که در آن‌ها ترکیبی از متن، تصویر و URL به چشم می‌خورد. URL به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده یا صفحه فرود لینک است و در آن صفحه مخاطب می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد محصولات کسب یا خرید کند. قالب‌های زیادی برای تبلیغات نمایشی وجود دارند. این تبلیغات می‌توانند شامل تصاویر ثابت یا متحرک، چندین تصویر، ویدیو یا متن متحرک باشند. کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند. برخی درباره محصولات و خدمات کسب و کار آموزش می‌دهند و برخی دیگر برای سرگرمی و تعامل از طریق بازی‌ها طراحی شده‌اند.

تبلیغات بنری، شکلی رایج از تبلیغات نمایشی است که بیشتر برای کمپین‌های آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلیغات دیجیتال در حال تغییر دادن چهره بازاریابی است. یکی از راه‌های آسان برای شروع تبلیغات دیجیتال، استفاده از تبلیغات نمایشی است. تبلیغات نمایشی در وب‌سایت شخص ثالث ظاهر می‌شود و از عناصر ویدیو، تصویر یا متن برای بازاریابی خدمات و محصولات استفاده می‌کند. در تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات بنری را مشاهده می‌کنید.

بنر

بیشتر تبلیغات نمایشی مستطیل یا مربع هستند و معمولا به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که با محتوای وب‌سایت میزبان و اولویت‌های مخاطب مطابقت داشته باشند. تبلیغات نمایشی را می‌توان به وسیله شبکه‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات فیسبوک یا گوگل ادز راه‌اندازی کرد. این شبکه‌های تبلیغاتی دارای ویژگی هدف‌گیری دقیق مخاطبان و شکل‌های مختلف تبلیغات هستند. تبلیغ‌دهندگان می‌توانند تبلیغات نمایشی را با تبلیغات جستجو ترکیب کنند. انواع تبلیغات نمایشی شامل موارد زیر است که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • تبلیغات بازاریابی مجدد
  • تبلیغات سفارشی
  • تبلیغات هدفمند متنی
  • تبلیغات در سایت

تبلیغات بازاریابی مجدد

بیشتر تبلیغاتی که مشاهده می‌کنید، تبلیغات بازاریابی مجدد هستند که با عنوان تبلیغات هدف‌گیری مجدد نیز شناخته می‌شوند. به لطف گرایش به سمت شخصی‌سازی تبلیغات، کمپین‌های هدف‌گیری مجدد گسترده‌تر شده‌اند. براساس آمار وب‌سایت Mailchimp میزان ۹۱ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که علاقه آن‌ها را می‌دانند و براساس نیازهایشان پیشنهاداتی را به آن‌ها می‌دهند. تبلیغات هدف‌گیری مجدد همین کار را انجام می‌دهد و البته اجرای آن نیز بسیار آسان است. در ادامه مراحل راه‌اندازی کمپین تبلیغات بازاریابی مجدد را مطرح کرده‌ایم.

  • برای شروع باید کدی را در وب‌سایت خود قرار دهید که اطلاعات رفتار کاربران در وب‌سایت را جمع‌آوری کند.
  • از اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، مشتریان را به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید و برای هر بخش، پیام تبلیغاتی مختص آن را تدوین کنید.
  • سپس براساس دسته‌های مختلف، تبلیغات نمایشی را قرار دهید.

کمپین بازاریابی مجدد پویا، روشی موثر برای حضور در ذهن افرادی است که قبلا به محصولات و خدمات شما علاقه نشان داده‌اند. برای مثال، کاربری برای رزرو اقامتگاه از وب‌سایت اجاره و رزرو اقامتگاه بازدید کرده است و در وب‌سایت دیگری بنرهای تبلیغاتی زیر با هدف بازاریابی مجدد به او نشان داده شده است.

نمونه بنر
  • تبلیغات سفارشی: گوگل بازاریابی مجدد را زیرمجموعه‌ای از تبلیغات سفارشی می‌داند. تبلیغات سفارشی یا شخصی‌سازی‌شده مصرف‌کنندگان را براساس علایق آنلاین و ویژگی‌های جمعیت‌شناختی هدف قرار می‌دهد. علاوه بر بازاریابی مجدد، گوگل ۴ نوع دیگر تبلیغات سفارشی دارد. این تبلیغات رفتار و ترجیحات کاربر را برای هدف‌گیری در نظر می‌گیرد.
  • هدف‌گذاری وابسته: در هدف‌گذاری وابسته تبلیغات شما به مشتریانی نمایش داده می‌شود که به بازار شما علاقه نشان داده‌اند. گروه‌های وابسته ممکن است بسیار گسترده باشند. برای مثال علاقه‌مندان به ماشین یا فیلم، گروه‌های گسترده‌ای هستند که تبلیغ‌کنندگان با استفاده از آن‌ها به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی خواهند داشت.
  • گروه‌های وابسته سفارشی: گروه‌های وابسته سفارشی کوچک‌تر، مانند دوندگان مسافت طولانی یا پرورش‌دهندگان سبزیجات، به کسب و کارها اجازه می‌دهند تا در مورد علاقه مخاطبان اطلاعات دقیق‌تری کسب کنند. درنظر داشته باشید، با گروه‌های کوچک‌تر، به مخاطبان کمتری دسترسی خواهید داشت اما هدف‌گیری دقیق‌تر است.
  • هدف سفارشی و تبلیغات در بازار: در بازاریابی مجدد برای این دسته، مشتریانی را هدف قرار می‌دهید که به‌صورت فعالانه به دنبال محصولات و خدماتی مشابه شما هستند. در این حالت تعداد مخاطبان شما از حالت هدف‌گذاری وابسته و گروه‌های وابسته سفارشی محدودتر است، اما افرادی که تبلیغات شما را می‌بینند، با احتمال بیشتری خرید می‌کنند.
  • تبلیغات مخاطبان مشابه: تبلیغات مخاطبان مشابه، افرادی را هدف قرار می‌دهد که علاقه و ویژگی‌های مشترک با بازدیدکنندگان فعلی شما دارند. برای ایجاد فهرستی از مخاطبان جدید و مشابه، گوگل حساب کاربری افراد موجود در فهرست بازاریابی مجدد شما را با سایر کاربران مقایسه می‌کند، سپس به شناسایی وجوه مشترک می‌پردازد.

تبلیغات هدفمند متنی

به‌جای نمایش تبلیغات براساس حساب کاربری افراد، تبلیغات هدفمند متنی با توجه به معیارهای زیر روی وب‌سایت قرار داده می‌شود.

  • موضوع تبلیغ و کلمات کلیدی
  • ترجیحات زبان و موقعیت مکانی
  • موضوع کلی وب‌سایت میزبان
  • تاریخچه بازدید از وب‌سایت‌ها در مورد بازدیدکنندگان اخیر وب‌سایت

می‌توانید این تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده گوگل بگذارید یا خودتان در هدف‌گذاری موضوعی نقش فعالی داشته باشید.

بازاریابی مجدد

هدف‌گذاری موضوعی

گوگل به شما اجازه می‌دهد که از فهرست موضوعات، موضوع موردنظر خود را انتخاب کنید، سپس تبلیغات شما را در صفحه‌های مرتبط در شبکه نمایش یا ویدیوهای مرتبط در یوتیوب، نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید موضوعاتی با عملکرد ضعیف یا غیرمرتبط را حذف کنید. هدف‌گذاری موضوعی شباهت زیادی با هدف‌گذاری وابسته دارد، با این تفاوت که به‌جای این‌که تبلیغات با کاربران مطابقت داشته باشد، با وب‌سایت‌ها همخوانی دارد.

تبلیغات در سایت

برای انتخاب وب‌سایت میزبان، ویژگی «هدف قرار دادن وب‌سایت» (Website Placement Targeting) بهترین گزینه است. شما می‌توانید از میان وب‌سایت‌ها، صفحات خاصی یا کل سایت را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید این هدف‌گذاری را با تبلیغات هدفمند متنی ترکیب کنید. با این روش، وب‌سایتی را انتخاب می‌کنید و به گوگل اجازه می‌دهید مرتبط‌ترین صفحات را برای تبلیغ شما انتخاب کند.

در ادامه نکاتی برای اجرای بهتر تبلیغات نمایشی را مطرح می‌کنیم.

  • برای تجربه کاربر اهمیت قائل شوید. از پخش خودکار تبلیغات ویدیویی، تبلیغات پاپ آپ و سایر تبلیغات آزاردهنده اجتناب کنید. این تکنیک‌ها توجه افراد را به زور جلب می‌کند. همچنین تبلیغ نباید بیش از یک سوم صفحه را پوشش دهد. چگالی بالای تبلیغات در صفحه باعث آزار مخاطب می‌شود.
  • از طراحی ساده استفاده کنید. داستان برند شما اهمیت دارد اما تبلیغات نمایشی کوچکتر از آن هستند که تمام جزئیات را دربر بگیرند. برای این‌که افراد را سردرگم نکنید، طراحی تبلیغ را به صورت ساده انجام دهید و تا جایی که می‌توانید از کلمات کمتری برای رساندن پیام خود بهره بگیرید.
  • کیفیت مهم‌تر از کمیت است. از آنجایی‌که در تبلیغات نمایشی تنها می‌توانید موارد ضروری را بگنجانید، باید از کیفیت آن مطمئن شوید. از تصاویر باکیفیت، مطالب خوانا و قابل فهم و لوگوی واضح استفاده کنید.
  • فراخوانی به اقدام را فراموش نکنید. مهم‌ترین بخش تبلیغات نمایشی، فراخوانی به اقدام است. فراخوای به اقدام موثر کاربران را تشویق می‌کند تا روی تبلیغ کلیک کنند.

۵. تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی علاوه بر افزایش درآمد، به افزایش نرخ تعامل نیز کمک می‌کنند. تبلیغات درون اپلیکیشنی یا موبایلی تجربه کاربری منعطفی را با استفاده از انیمیشن‌ها ارائه می‌دهند. در ادامه انواع تبلیغات موبایلی را مطرح می‌کنیم.

  • تبلیغات بینابینی
  • «تبلیغات رسانه غنی» (Rich Media Ads)
  • تبلیغات همراه با پاداش
  • تبلیغات ویدیویی موبایل
  • تبلیغات همسان موبایل
  • تبلیغات بنری موبایل
  • بازی‌های تبلیغاتی

تبلیغات بینابینی

تبلیغات بینابینی، بنرهای تمام صفحه‌ای هستند که بین سطوح بازی ظاهر می‌شوند. این تبلیغات در مدت زمان مشخصی نمایش داده می‌شوند و پس از آن کاربر می‌تواند آن‌ها را ببندد. ازآنجایی‌ که این تبلیغات بین مراحل بازی نمایش داده می‌شوند، کمتر باعث آزار مخاطب می‌شوند.

از مزایای این تبلیغات می‌توان به تبدیل بالا، به‌یادماندنی بودن و نمایش بالا اشاره کرد. تصویر زیر نمونه‌ای از این تبلیغات را نشان می‌دهد.

بینابینی

تبلیغات رسانه غنی

تبلیغات رسانه غنی در قالب بنرهای موبایلی ارائه می‌شوند و شامل مجموعه‌ای از فایل‌های CSS و HTML و JS هستند. این تبلیغات برای پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه محبوبیت دارند. از جمله مزایای این روش می‌توان به تعامل و نرخ تبدیل بالا اشاره کرد. تصویر زیر نمونه‌ای از این تبلیغات را نشان می‌دهد.

رسانه غنی

تبلیغات همراه با پاداش

کاربر با مشاهده این تبلیغات، مقداری واحد پولی بازی، امکان بازی مجدد، راهنمایی یا سایر موارد را دریافت می‌کند. این تبلیغات بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه هستند و افراد می‌توانند آن‌ها تماشا یا رد کنند. از جمله مزایای تبلیغات همراه با پاداش می‌توان به نرخ تعامل و تکمیل بالا اشاره کرد. تصویر زیر نمونه‌ای از این تبلیغات را نشان می‌دهد.

ویدیو جایزه دار

تبلیغات ویدیویی موبایل

تبلیغات ویدیویی موبایل در میان سایر انواع تبلیغات موبایل، بالاترین نرخ تعامل را دارند. این تبلیغات شامل ۳ نوع مختلف از جمله تبلیغات پیش از ویدیو، تبلیغات میان ویدیو و تبلیغات آخر ویدیو می‌شوند. تبلیغات پیش از پخش، قبل از آغاز ویدیو نمایش داده می‌شوند، تبلیغات میان ویدیو به‌صورت پاپ آپ در وسط ویدیو پخش می‌شوند و تبلیغات آخر ویدیو نیز در انتها نمایش داده می‌شوند.

ویدیو موبایل

تبلیغات همسان موبایل

تبلیغات همسان موبایل شامل تبلیغات متنی یا ویدیویی است که از شکل محتوای اپلیکیشن میزبان پیروی می‌کند. این تبلیغات به‌گونه‌ای هستند که کاربر متوجه تبلیغاتی بودن‌ آن‌ها نمی‌شود و باعث افزایش وفاداری مخاطب می‌شوند. از جمله مزایای این روش می‌توان به عدم ایجاد مزاحمت، به‌صرفه بودن و هماهنگی با ساختار و طراحی میزبان اشاره کرد. تصویر زیر نمونه‌ای از تبلیغات همسان در فیسبوک موبایل را نشان می‌دهد.

همسان

تبلیغات بنری موبایل

تبلیغات بنری موبایل، تبلیغات ثابتی هستند که در بالا یا پایین صفحه نشان داده می‌شوند. تبلیغات بنری درون اپلیکیشنی، شامل بنرهای تمام صفحه هستند که کل صفحه موبایل را پوشش می‌دهند. از جمله مزایای این روش تبلیغات می‌توان به راه‌اندازی آسان، به‌صرفه و در دسترس بودن اشاره کرد. تصویر زیر نمونه بنر تبلیغاتی موبایل را نشان می‌دهد. در تصویر سمت راست، بنر در وسط صفحه قرار گرفته است و در تصویر سمت چپ به‌صورت نواری باریک در پایین صفحه قرار دارد.

بنر

بازی تبلیغاتی

بازی تبلیغاتی، نسخه تعاملی از بازی است که در موبایل به‌صورت تبلیغات نشان داده می‌شود. این تبلیغات به طور معمول بین ۱۵ ثانیه تا ۱ دقیقه طول می‌کشند و روش مناسبی برای تبلیغ بازی‌های موبایل هستند. تصویر زیر نمونه‌ای از بازی‌های تبلیغاتی را نشان می‌دهد. در این تبلیغات، ابتدا به کاربر فرصتی برای امتحان بازی داده می‌شود و در صورت تمایل فرد می‌تواند بازی را دانلود کند. این تبلیغات نرخ تعامل و تبدیل بالایی دارند.

قابل بازی

۶. تبلیغات نصب اپلیکیشن

در تبلیغات نصب اپلیکیشن، اپلیکیشن شما با فهرست گوگل پلی یا اپل استور لینک می‌شود. این تبلیغات در جستجوی گوگل، شبکه تبلیغات نمایشی و یوتیوب نمایش داده می‌شوند. تبلیغات نصب اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه را به طور مستقیم از طریق تبلیغ نصب کنند. تصویر زیر به خوبی این مورد را نشان می‌دهد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید کاربر «Food Delivery» را جستجو کرده است و تبلیغات نصب اپلیکیشن در این حوزه به او نمایش داده شده است که دارای گزینه نصب است. در واقع همان‌طور که گفتیم فرد بدون مراجعه به وب‌سایت شرکت، گوگل پلی یا اپ استور، می‌تواند از طریق تبلیغ، اپلیکیشن را دانلود و نصب کند.

نصب اپلیکیشن

۷. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یا تبلیغات پوش، نوعی از تبلیغات همسان هستند. این تبلیغات مانند پیام‌های شخصی یا نوتیفیکیشن‌های مهم به نظر می‌رسند. تبلیغات پوش می‌توانند برای هر کاربر موبایل، دسکتاپ، لپ تاپ و تبلت ارسال شود. در GIF‌ زیر نحوه نمایش تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را در دسکتاپ و موبایل مشاهده می‌کنید.

پوش نوتیفیکیشن

بیشتر افراد توجه خود را به تبلیغات بنری از دست داده‌اند، بنابراین تبلیغات پوش نوتیفیکیشن در این مورد مزیت ویژه‌ای دارد. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن در موبایل روی صفحه نمایش و بالاتر از بقیه صفحات ظاهر می‌شوند. این تبلیغات در دسکتاپ و لپ تاپ در گوشه پایین و راست قرار می‌گیرند و ظاهری مانند نوتیفیکیشن ارسالی از سمت پیام‌رسان‌ها را دارند. به همین دلیل افراد توجه بیشتری به آن‌ها دارند. تصویر زیر ساختار پوش نوتیفیکیشن را نشان می‌دهد.

پوش نوتیفیکیشن

مخاطب، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را می‌بیند، در صورت علاقه روی آن کلیک می‌کند و به صفحه فرودی هدایت می‌شود. سپس تنها یک مرحله تا تبدیل وجود دارد. مزایای استفاده از این روش تبلیغات در زیر فهرست شده است.

  • یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، داوطلبانه بودن آن‌ها است. این بدین معنی است که کاربران به پیشنهادها وفادارتر خواهند بود.
  • مخاطبان این تبلیغات را افراد واقعی تشکیل می‌دهند که خودشان درخواست اشتراک برای نوتیفیکیشن را قبول کرده‌اند.
  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن بدون شکست به کاربر تحویل داده می‌شود. تبلیغات تنها برای مخاطبان هدف ارسال می‌شود و اگر فرد در آن لحظه آفلاین باشد، به محض آنلاین شدن، تبلیغات را دریافت می‌کند.
  • این تبلیغات برای تبلیغ‌کنندگان امکانی عالی برای جذب مخاطب جدید است. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن معادل تبلیغات رادیو و تلویزیون در قرن بیست و یکم هستند.
  • دسترسی گسترده به مخاطبان، امکان تبلیغ انواع پیشنهادات را فراهم می‌سازد. بنابراین، بسیار مهم است که پیشنهادها را معقول انتخاب کنید. تبلیغ محصولات مصرفی نسبت به محصولات B2B با این روش، بهتر است.

برای مطالعه بیشتر در مورد پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات آن‌ مطالب زیر توصیه می‌شوند.

۸. تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی، ارسال پیام‌ با اهداف بازاریابی از طریق پیامک است. این پیام‌ها بیشتر برای هشدارهای حساس به زمان، به‌روزرسانی‌ها و ارسال پیشنهادها برای مخاطبانی است که قبلا با دریافت پیامک از طرف کسب و کار شما موافقت کرده‌اند. ازآنجایی‌ که افراد هر روز بیشتر به موبایل خود وابسته می‌شوند، پیام‌های متنی، مستقیم‌ترین راه تماس با آن‌ها است. این موضوع، بازاریابی پیامکی را به یکی از موثرترین شکل‌های برقراری ارتباط با مشتریان تبدیل کرده است. برای اجرای صحیح کمپین تبلیغات پیامکی باید اطمینان داشته باشید که مخاطبان به شما اجازه ارسال پیامک را داده‌اند.

زمان‌بندی در ارسال پیام‌های تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. برخلاف ایمیل، که افراد آن را تنها چند بار در روز بررسی می‌کنند، پیام‌های متنی بلافاصله خوانده می‌شوند و شما نباید با این ویژگی برای مخاطبان مزاحمت ایجاد کنید. برای مثال ارسال پیامک تبلیغاتی در ساعات خواب افراد مناسب نیست، هرچند حاوی پیشنهاد ارزشمندی باشد. از تبلیغات پیامکی به عنوان مکمل برای فعالیت‌های بازاریابی خود بهره بگیرید. بازاریابی پیامکی و ایمیلی مکمل یکدیگر هستند. برای مثال می‌توانید کمپینی متشکل از دو کانال پیامک و ایمیل ایجاد کنید. از ایمیل برای ارائه اطلاعات جزئی‌تر و از پیامک برای ارتباطات فوری بهره بگیرید.

تصویر زیر نمونه‌هایی از پیامک تبلیغاتی را نشان می‌دهد.

نمونه پیامک تاثیرگذار

پیامک‌های تبلیغاتی در موارد زیر کاربرد دارند.

  • تبلیغات کوتاه‌مدت برای مشاغل خرده‌فروشی یا فروشگاه‌های آنلاین
  • به‌روزرسانی فوری در مورد رویدادها یا سفارش‌های مشتری
  • یادآوری قرار ملاقات
  • هشدارهای داخل سازمانی

برای مطالعه بیشتر در مورد تبلیغات پیامکی، مطالعه مطلب زیر توصیه می‌شود.

۹. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی، استراتژی بازارایابی است که به استفاده از ویدیوهای کوتاه و آموزنده برای ترویج محصولات و خدمات اشاره دارد. این ویدیوهای کوتاه در ابتدا، میان و انتهای ویدیوی اصلی نمایش داده می‌شوند. این روش برای بیان داستان، افزایش فروش، جلب‌توجه و ارائه اطلاعات به شیوه‌ای کوتاه و جالب برای دستیابی به مخاطبان گسترده کمک می‌کند. تبلیغات ویدیویی به برندها کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود ببخشند و باعث ایجاد ارتباط و اعتماد بین کسب و کار و مخاطبان می‌شود. ویدیو ابزار موثر تبلیغاتی است و برای این موضوع دلایل زیادی وجود دارد که در زیر فهرست شده‌اند.

  • اشتراک‌گذاری آن‌ها توسط مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی
  • بازدید بالا
  • دسترسی به مخاطبان بین‌المللی
  • افزایش تبدیل و فروش
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه
  • افزایش اعتماد و اعتبار
  • افزایش ترافیک طبیعی
  • ارائه مناسب اطلاعات

انواع مختلفی از تبلیغات ویدیویی وجود دارد. برندها می‌توانند ویدیوهای تبلیغاتی خود را در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌های اشتراک ویدیو مانند آپارات راه‌اندازی کنید تا بازدید خود را افزایش دهند. در ادامه انواع تبلیغات ویدیویی را فهرست کرده‌ایم.

  • «تبلیغات در جریان ویدیو» (In-stream Ads): این تبلیغات در ابتدا، انتها یا در حین پخش ویدیوی اصلی در پلتفرم‌های اشتراک ویدیو نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات در دو نوع قابل رد شدن و غیر قابل رد شدن، وجود دارند. در تبلیغات قابل رد شدن، کاربر پس از مشاهده ۵ ثانیه از ویدیوی تبلیغاتی می‌تواند آن را رد کند. این تبلیغات به ایجاد آگاهی از برند، دستیابی به مشتریان راغب و هدایت ترافیک ارگانیک به وب‌سایت کمک می‌کند.
  • «تبلیغات خارج از جریان ویدیو» (Out-stream Video Ads): این تبلیغات تنها برای موبایل کاربرد دارند و خارج از پلتفرم‌های اشتراک ویدیو یافت می‌شوند. تبلیغات خارج از جریان ویدیو در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شوند و به‌راحتی قابل تشخیص هستند چراکه بدون صدا پخش می‌شوند. اگر کاربر به آن علاقه داشت با کلیک کردن، ویدیو همراه با صدا پخش می‌شود.
  • تبلیغات Bumper: این تبلیغات ۶ ثانیه هستند و در ابتدا، انتها یا در حین پخش ویدیوی اصلی نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات قابل رد کردن نیستند و در یوتیوب، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ظاهر می‌شوند. برندهایی از که تبلیغات Bumper استفاده می‌کنند به‌ازای تعداد نمایش تبلیغات، هزینه پرداخت می‌کنند. ازآنجایی‌ که زمان پخش این تبلیغات کوتاه است، تاثیر کمی بر تجربه مخاطب دارد.
  • تبلیغات Discovery: این تبلیغات را می‌توان در بخش «ویدیوهای مرتبط» در صفحه نتایج یوتیوب مشاهده کرد. همچنین اگر از یوتیوب در موبایل استفاده می‌کنید، این تبلیغات را در صفحه اصلی خواهید دید. تصویر زیر نمونه‌ای از این ویدیو را نشان می‌دهد.
یوتیوب
  • «تبلیغات سرصفحه» (Masthead Ads): این ویدیوها به‌صورت خودکار و بدون صدا در بالای صفحه اصلی یوتیوب نمایش داده می‌شوند. مدت‌زمان آن‌ها ۳۰ ثانیه است و برای معرفی محصول جدید و افزایش آگاهی در مورد محصولات و خدمات مناسب هستند.

برای مطالعه بیشتر در مورد تبلیغات ویدیویی، مطالب زیر توصیه می‌شود.

۱۰. روش تبلیغات اینترنتی پاپ آپ

پاپ‌ آپ‌ها پنجره‌های کوچکی هستند که هنگام بازدید از صفحات وب‌سایت، ظاهر می‌شوند و در بازاریابی بسیار بحث‌برانگیز هستند. مخترع این فناوری به‌صورت علنی به خاطر آن عذرخواهی کرده است. پاپ آپ‌ها تجربه کاربر را مختل می‌کنند و آن‌ها را آزار می‌دهند. اگرچه می‌توان از این روش نیز استفاده صحیح کرد و مخاطبان را به سمت پایین قیف فروش هدایت کرد. این پنجره‌ها ابزارهای چندمنظوره‌ای هستند که می‌توانند ترافیک سایت را به مشتریان راغب تبدیل کنند. در ادامه فهرستی از کاربردهای اصلی پاپ آپ را بیان کرده‌ایم.

  • ایجاد مشترکان: برای مثال وب‌سایت شما بازدیدکنندگان زیادی دارد اما نمی‌دانید چگونه آن‌ها را با برند خود ارتباط دهید. فرم اشتراکی به‌صورت پاپ آپ طراحی کنید که کاربران بتوانند در آن آدرس ایمیل خود را وارد کنند. با این کار فهرست ایمیل خود را توسعه می‌دهید و از طریق ایمیل با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنید.
  • تبلیغ محتوا: اگرچه هدف اصلی پاپ آپ‌ها تولید مشتریان راغب است اما می‌توانید از این ابزار برای تبلیغ محتوایی خاص مانند کتاب الکترونیک یا مطالعات موردی بهره بگیرید.
  • کاهش نرخ پرش: برای کاهش نرخ پرش بسیاری از بازاریابان با استفاده از پاپ آپ در تلاش هستند تا اطلاعات تماس را از کاربران دریافت کنند. این پاپ آپ‌ها به طور معمول زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر می‌خواهد صفحه را ببندد و وب‌سایت را ترک کند. تصویر زیر نمونه‌ای از این پاپ آپ‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با نزدیک شدن نشانگر ماوس به علامت ضربدر خروج، این پاپ آپ ظاهر می‌شود.
پاپ آپ

۱۱. روش تبلیغات اینترنتی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی مقرون‌به‌صرفه‌ترین کانال بازاریابی مستقیم است و براساس مطالعات در ازای هر ۱ دلار هزینه، ۴۲ دلار درآمد ایجاد می‌کند. همین دلیل به تنهایی کافی است تا تبلیغات ایمیلی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. بازاریابی ایمیلی ارسال ایمیل‌های تجاری به فهرست مخاطبان است. این افراد از قبل به شما اجازه ارسال ایمیل را داده‌اند. از بازاریابی ایمیلی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان، افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند استفاده می‌شود. ارسال خبرنامه، نمونه‌ای از بازاریابی ایمیلی است.

در ایمیل مارکتینگ مدرن، بازاریابان از ارسال ایمیل‌های انبوه و یکسان برای همه مخاطبان فاصله گرفته‌اند. در عوض برای رضایت کاربران آن‌ها را تقسیم‌بندی می‌کنند و ایمیل‌های شخصی‌سازی ‌شده می‌فرستند. این کار به نظر وقت‌گیر می‌آید اما اتوماسیون بازاریابی به شما در این کار کمک زیادی می‌کند. ایمیل‌های تجاری انواع مختلفی دارند که در زیر فهرست شده است.

  • ایمیل‌های تبلیغاتی: کمپین بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه، رونمایی از محصولات جدید و تبلیغ محتوا مانند کتاب الکترونیک و وبینار کاربرد دارد. کمپین می‌تواند شامل ۳ الی ۱۰ ایمیل باشد که طی چند روز یا هفته ارسال می‌کنید. ایمیل‌های تبلیغاتی فراخوانی به اقدام واضح و مشخص دارند. ریتم فروش و بازاریابی کسب و کار شما، تعداد دفعات ارسال این ایمیل‌ها را مشخص می‌کند.
  • ایمیل‌های اطلاع‌رسانی: ایمیل‌های اطلاع‌رسانی شامل خبرنامه و اطلاعیه‌ها می‌شوند. خبرنامه‌ همان‌طور که از نام آن پیدا است، اخبار مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک می‌گذارد. در خبرنامه‌ها موفقیت‌های به‌ دست آمده کسب و کار، مطالعات موردی و ویژگی محصولات مطرح می‌شود. این ایمیل‌ها در فواصل زمانی هفتگی، دو هفته یک‌بار و ماهانه ارسال می‌شوند. از طرفی ایمیل‌ها روش عالی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد محصولات جدید، تغییر خدمات و سایر موارد هستند.
  • ایمیل‌هایی با هدف خاص: برای مثال یکی از انواع ایمیل با هدف خاص، ایمیل‌ تعامل مجدد است. این ایمیل‌ها برای ارتباط مجدد با مشتری یا مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد که مدت زمان زیادی است که فعالیت نداشته است. برای مثال از مشتری خواسته می‌شود تا در مورد خدمات شرکت بازخورد دهد.

تصویر زیر نمونه‌ای از بازاریابی ایمیلی جابینجا را نشان می‌دهد که با توجه به علایق و تخصص مشترک، شخصی‌سازی‌شده است.

ایمیل

یکی از مزیت‌های مهم ایمیل مارکتینگ این است که می‌توان پیام‌ها را بیشتر از رسانه‌های اجتماعی، شخصی‌سازی کرد. همچنین هزینه‌های بازاریابی ایمیل از سایر کانال‌های بازاریابی و تبلیغات پایین‌تر است. این موضوع ایمیل مارکتینگ را برای کسب و کارهای کوچک ایده‌آل می‌کند. درنهایت، چیزی که بازاریابی ایمیلی را بسیار پرمنفعت و قدرتمند می‌کند، امکان دسترسی مستقیم به صندوق ورودی مخاطبان است.

۱۲. روش تبلیغات اینترنتی ریتارگتینگ

تبلیغات دیجیتال در فروش محصولات و خدمات به‌صورت آنلاین نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اما اگر کاربران با مشاهده تبلیغ به وب‌سایت شما آمدند اما آمادگی خرید را نداشتند، بودجه تبلیغاتی هدر رفته است. گاهی افراد قبل از تکمیل خرید خود، به دلایل مختلف فرآیند خرید را کامل نمی‌کنند. براساس آمار وب‌سایت «Mailchimp» میزان ۹۷ درصد افرادی که برای اولین بار از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند، بدون خرید چیزی از آن خارج می‌شوند و هرگز بازنمی‌گردند مگر این‌که بتوانید با استفاده از شیوه‌های ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد آن‌ها را بازگردانید.

کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد، کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که از وب‌سایت بازدید کرده اما خرید نکرده‌اند. در این کمپین‌ها محصولات و خدمات به کاربران یادآوری می‌شود. برای مثال کاربر از صفحه‌ای در وب‌سایت شما بازدید کرده است سپس بدون این‌که خرید کند به وب‌سایت‌های دیگر رفته است. با استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ می‌توانید تبلیغات متنی یا تصویری را در دیگر وب‌سایت‌ها به آن‌ها نشان دهید. کمپین‌های هدف‌گذاری مجدد را می‌توان با کمک گوگل ادز، هدف‌گذاری مجدد فیسبوک، تبلیغات لینکدین و سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی هدفمند انجام داد. بازاریابان از روش تبلیغات اینترنتی ریتارگتینگ برای ارتباط با مشتریان، افزایش فروش و وفاداری بهره می‌گیرند. در GIF زیر نحوه نمایش این تبلیغات را در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنید.

ریتارگتینگ

۱۳. نمایشگرهای تبلیغاتی

تبلیغات دیجیتال «Signage»، شامل نمایشگر دیجیتالی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. انواع مختلفی از نمایشگرهای دیجیتال وجود دارد که از آن‌ها می‌توان برای محیط داخل و خارج استفاده کرد. هدف این است که تبلیغات بصری را در منطقه‌ای شلوغ و با ترافیک بالا قرار دهیم تا پیام تاحدامکان به افرادی بیشتری برسد. این روش برای افزایش آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا سر و صدا پیرامون محصول، خدمت یا کسب و کار ایجاد شود. در تصویر زیر نمونه‌ای از نمایشگرهای تبلیغاتی در قالب بیلبورد LED‌ را مشاهده می‌کنید.

ساینیج

۳ نوع مختلف نمایشگرهای تبلیغاتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • نمایشگرهای تبلیغاتی پویا: نمایشگرهای پویا بر نرم‌افزارهای ساینیج LED یا UHD برای نمایش تبلیغات، متکی هستند. این نمایشگرها طیف وسیعی از محتوا را شامل می‌شوند و زمان نمایش و طول هر یک از تبلیغات از قبل تعیین شده است. این تکنیک نمایشگر در حوزه‌های خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی و فست فود استفاده می‌شود. نمایشگرهای تبلیغاتی پویا از نوع ثابت آن ارزان‌تر هستند چراکه کسب و کارها تنها برای مدت‌زمان نمایش تبلیغ خود هزینه می‌کنند.
  • نمایشگرهای تبلیغاتی خودکار: نمایشگرهای تبلیغاتی خودکار کمتر از سایر نمایشگرهای تبلیغاتی شناخته شده‌اند. در حمل و نقل عمومی، اتوماسیون با استفاده از نمایشگرهای تبلیغاتی خودکار بسیار رایج است و شامل زمان‌بندی حرکت قطار و اتوبوس می‌شود. در کارخانه‌‌ها از این نمایشگرهای تبلیغاتی برای نشان دادن عملکرد استفاده می‌کنند. برای مثال شاخص‌های کیفیت، اندازه‌گیری تولید و پیام‌های سلامتی و امنیت در این تابلوها نمایش داده می‌شود. محبوبیت نمایشگرهای تبلیغاتی خودکار در پروژه‌های شهری و شهر هوشمند افزایش یافته است.
  • نمایشگرهای تبلیغاتی تعاملی: افزایش تقاضا برای کمپین‌های تبلیغاتی تعاملی در سال‌های اخیر، تکنولوژی نمایشگرهای تبلیغاتی را به سمت توسعه قابلیت‌های جدید برده است. محتوای تعاملی در تبلیغات محیط خارجی و داخلی استفاده می‌شود. در محیط‌های خارجی به‌صورت بیلبوردهای LED و نمایشگرهای دیجیتال UHD هستند و در محیط‌های داخلی شامل ویترین فروشگاه می‌شوند. هدف این نمایشگرهای تبلیغاتی تعامل با مخاطب است. نمونه‌ای از این نمایشگرهای تبلیغاتی نمایش ساعت یا دمای هوا است.

تصویر زیر نمونه‌ای نمایشگر تبلیغاتی خودکار در ایستگاه قطار را نشان می‌دهد.

ساینیج

۱۴.روش تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی ترکیبی از تبلیغات و مقاله است. در واقع تبلیغاتی است که مشابه محتوای جالب، مفید و خواندنی تدوین شده است و زیرکانه‌تر از تبلیغات سنتی عمل می‌کند. خوانندگان ممکن است مطلبی را بخوانند و تصور کنند که مطلب هدفمندی را مطالعه کرده‌اند، درحالی‌که آن مطلب از سمت کسب و کاری برای اهداف تجاری نوشته شده است. احتمالا در مجلات، تبلیغاتی را دیده‌اند که در نگاه اول مشابه سایر محتوای مجله هستند. اما اگر کمی دقیق‌تر شوید در آن عبارت‌هایی را می‌یابید که نشان‌دهنده محتوای تبلیغاتی است. در ادامه مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی را فهرست کرده‌ایم.

  • تبدیل لید به مشتری: تبلیغات شما باید به مخاطبانی نشان داده شود که به حوزه تخصصی شما علاقه دارند. با انتخاب صحیح رسانه منتشرکننده رپورتاژ آگهی می‌توانید در معرض دید مخاطبان مناسب قرار بگیرید. با این کار می‌توانید تعداد زیادی لید را به مشتری تبدیل کنید.
  • آگاهی از برند: فرض کنید با تبلیغات پولی قصد دارید تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید. رپورتاژ آگهی در مقایسه با تبلیغات تلویزیون و شبکه اجتماعی این مزیت را دارد که مدت‌ها پس از انتشار نیز افراد آن را مطالعه خواهند کرد.
  • هدف‌گذاری مجدد مشتریان فعلی: می‌توانید رپورتاژ آگهی را در رسانه‌های اجتماعی خود پست کنید و همکاری خود با رسانه‌ دیگر را به آن‌ها نشان دهید. همچنین می‌توانید رپورتاژ آگهی را برای فهرست ایمیل خود ارسال کنید. مشترکان ایمیل احتمالا افراد وفادار به کسب و کار شما هستند، بنابراین این کار باعث افزایش ترافیک شما می‌شود.

برای مطالعه بیشتر درمورد رپورتاژ آگهی، مطالب زیر توصیه می‌شود.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

 رپورتاژ آگهی روشی برای بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم نیاز دارد. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

۱۵. بازاریابی همکاری در فروش

در بازاریابی همکاری در فروش در ازای بازاریابی برای محصولات و خدمات شخص یا شرکتی دیگر، درآمد خواهید داشت. افراد یا شرکت‌هایی که بازاریابی همکاری در فروش را انجام می‌دهند، بخشی از سود از هر فروش را به دست می‌آورند. فروش از طریق لینک‌هایی از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر ردیابی می‌شود.

بازاریابی همکاری در فروش

از آنجایی‌که بازاریابی همکاری در فروش، مسئولیت بازاریابی را بین افراد مختلف توزیع می‌کند، از توانایی‌های افراد مختلف برای استراتژی بازاریابی موثرتر استفاده می‌کند و بخشی از سود را به بازاریابان تخصیص می‌دهد. انواع مرسوم بازاریابی همکاری در فروش در زیر فهرست شده‌اند.

  • اینفلوئنسرها: اینفلوئنسرها افرادی هستند که قدرت تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید بخش بزرگی از افراد را دارند. این افراد برای بازاریابی همکاری در فروش موقعیت مناسبی دارند. اینفلوئنسرها دارای دنبال‌کنندگان زیادی هستند. بنابراین، به راحتی می‌توانند افراد را از طریق پست‌های شبکه اجتماعی و وبلاگ به سمت خرید محصولات و خدمات هدایت و سهم سود خود را دریافت کنند.
  • بلاگرها: بلاگرها در رتبه‌بندی موتورهای جستجو، قابلیت کسب رتبه مناسب را دارند و این موضوع آن‌ها را به فروشنده‌های خوبی تبدیل می‌کند. وبلاگ‌نویسان از محصولات و خدمات شرکت استفاده می‌کنند، سپس بررسی جامع و قانع‌کننده‌ای درباره آن‌ها می‌نویسند. به این طریق ترافیک وبلاگ خود را به سمت سایت فروشنده هدایت می‌کنند و با هر فروشی که از این طریق انجام می‌شود، درصدی از سود را به دست می‌آورند.
  • میکروسایت‌های متمرکز بر جستجوی پولی: توسعه میکروسایت‌ها می‌تواند برای شما درآمد ایجاد کند. این وب‌سایت‌ها در سایت شریک یا فهرست‌های حمایت شده در موتورهای جستجو تبلیغ می‌شوند. میکروسایت‌ها جدا از سایت اصلی سازمان هستند و محتوای متمرکزتر و مرتبط‌تری در موضوعات مختلف به کاربر ارائه می‌کنند. از آنجایی‌که فراخوانی به اقدام در این وب‌سایت‌ها ساده و بدون پیچیدگی است، نرخ تبدیل بالایی دارند.
  • فهرست ایمیل: ایمیل مارکتینگ روشی مناسب برای بازاریابی همکاری در فروش است. برخی افراد یا شرکت‌ها فهرست ایمیلی از مخاطبان دارند که می‌توانند از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات سایر کسب و کارها استفاده کنند. همچنین گاهی در خبرنامه‌ای خود لینکی از محصولات و خدمات سایر کسب و کارها قرار می‌دهند و به این طریق درصدی از سود را کسب می‌کنند.
  • وب‌سایت‌های رسانه‌ای بزرگ: این وب‌سایت‌ها میلیون‌ها مخاطب دارند و محصولات و خدمات سایر شرکت‌ها را با استفاده از بنرهای تبلیغاتی و لینک‌های همکاری در فروش برای مخاطبان خود تبلیغ می‌کنند. وب‌سایت‌های رسانه‌ای بزرگ درآمد خوبی را برای خود و وب‌سایت همکار رقم می‌زنند.

آیا بهتر است کسب و کارها تبلیغات اینترنتی را برون سپاری کنند ؟

تا اینجا با روش تبلیغات اینترنتی آشنا شدیم. اکنون سوال این است که آیا بهتر است تبلیغات را درون شرکت انجام دهیم یا آن را برون‌سپاری کنیم. هر روش معایب و مزایایی دارد و در مجموع این تصمیم‌گیری به سطح ارتباط شما با تکنولوژی، زمان اختصاص داده شده به تسلط بر پلتفرم‌های مختلف و بودجه بازاریابی و تبلیغات مربوط می‌شود. در ادامه مزایای هر روش را بررسی می‌کنیم.

مزایای درون‌سپاری تبلیغات اینترنتی

مهم‌ترین مزیت درون‌سپاری تبلیغات اینترنتی، کاهش هزینه است. بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی از شما هزینه‌ای بالاتر از حقوق مدیران خود دریافت می‌کنند. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های اولیه، تنها شما از عملکرد داخلی کسب و کار خود آگاه هستید و می‌توانید هزینه تبلیغات را براساس چرخه‌های فصلی، بالا و پایین ببرید. همچنین اگر اتفاقی در کسب و کار شما افتاد، این امکان را دارید که تبلیغات را متوقف یا بودجه آن را کاهش یا افزایش دهید. علاوه بر این، تمام پلتفرم‌های تبلیغاتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هرکسی می‌تواند در آن‌ها تبلیغ دهد. با درنظر گرفتن تمام این موارد، چرا باید برای برون‌سپاری تبلیغات هزینه بیشتری را متحمل شوید.

مزایای برو‌ن‌سپاری تبلیغات اینترنتی

گزینه دیگر، استفاده از شرکتی دیگر برای بررسی فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات فعلی و بهینه‌سازی تبلیغات در پلتفرم‌ها است. حجم کار در ۳ یا ۶ ماه اول زیاد است اما به‌مرور زمان کمتر می‌شود. اگر اطلاعات کافی در مورد روش تبلیغات اینترنتی ندارید و درضمن نمی‌توانید نیرو کار متخصص در این زمینه استخدام و بر آن‌ها نظارت کنید، بهترین پیشنهاد استفاده از دیگر شرکت‌های متخصص در این زمینه است.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ است و پلتفرم‌های بین‌المللی مانند گوگل و فیسبوک از جمله گزینه‌های مرسوم برای این نوع تبلیغات به شمار می‌آیند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا از جمله حجم کم و ارتباط موضوعی آن مشخص است.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگر کاپریلا می‌توانند خود را به افراد معرفی کنند. از آنجایی‌که این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، نرخ تبدیل آن بالا است.

سوالات متداول پیرامون روش تبلیغات اینترنتی

در ادامه سوالات متداول پیرامون روش تبلیغات اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

آیا روش تبلیغات اینترنتی رایگان وجود دارد ؟

بله، روش تبلیغات اینترنتی ایمیل، رایگان است. در تبلیغات ایمیلی با استفاده از روش‌‌هایی باید فهرست ایمیل خود را گسترش دهید و پیشنهادات خود را برای مخاطبان ارسال کنید. بهتر است مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کنید و باتوجه به ویژگی‌ها و نیاز آن‌ها، پیشنهادات سفارشی شده ارسال کنید تا نرخ تبدیل را افزایش دهید.

بهترین روش تبلیغات برای فروش اینترنتی چیست ؟

از جمله بهترین روش تبلیغات برای فروش اینترنتی می‌توان به تبلیغات موتور جستجو، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات هدف‌گیری مجدد و پوش نوتیفیکیشن اشاره کرد.

روشهای موثر تبلیغات اینترنتی شامل چه مواردی است ؟

همه روش‌های ذکر شده، کاربرد و اثرگذاری خود را باتوجه به موقعیت دارند. اما بالاترین نرخ بازگشت سرمایه مربوط به تبلیغات ایمیلی است. از طرفی تبلیغات پیامکی و پوش نوتیفیکیشن بر مبنای اجازه کاربر هستند و تبلیغات مزاحم به حساب نمی‌آیند. رپورتاژ آگهی و تبلیغات همسان نیز ظاهری مشابه با رسانه منتشرکننده تبلیغ دارند، بنابراین کاربر حس نمی‌کند که در حال مشاهده تبلیغ است.

روش های جدید تبلیغات اینترنتی چیست ؟

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و ساینیج از جدیدترین روش‌های تبلیغات از میان دیگر روش‌ها هستند.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
flyteWix blogTaboolamailchimpsmartyadsGoogle Help
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *