۲۰ نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + راهنمای تهیه اس ام س تبلیغاتی

۱۹۱۲۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
۲۰ نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + راهنمای تهیه اس ام س تبلیغاتی

براساس مطالعات انجام شده، نرخ باز کردن ایمیل در حدود ۲۰ ذکر می‌شود. این درحالی است که نرخ باز کردن پیامک، عددی در حدود ۸۲ درصد است و ۹۰ درصد افراد در کمتر از ۳ دقیقه اقدام به باز کردن SMS می‌کنند. در این مطلب از مجله فرادرس بازاریابی پیامکی را توضیح می‌دهیم و نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار در مشاغل مختلف را بررسی می‌کنیم. همچنین باید و نبایدها در تدوین متن پیامک تبلیغاتی و مزایای ارسال اس ام اس تبلیغاتی بیان می‌شود.

فهرست مطالب این نوشته

بازاریابی پیامکی چیست ؟

بازاریابی پیامکی یا SMS مارکتینگ شکلی از ارتباطات است که به شما اجازه می‌دهد اعلان‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی را از طریق پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید. اس ام اس مارکتینگ نیز مانند بازاریابی ایمیلی شامل ارسال پیام کوتاه برای همه مشترکین موجود در فهرست است و مبتنی بر اجازه مخاطبان است.

تصویر تزئینی مطلب نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

این نوع از بازاریابی سریع‌ترین راه ممکن برای جلب توجه افراد به پیام شما است و برخلاف تماس‌های بازاریابی که معمولا ناخواسته هستند، بازاریابی پیامکی چنین نیست.

استفاده ترکیبی از بازاریابی پیامکی و ایمیلی، به دلایل زیر انتخاب هوشمندانه‌ای است.

  • ایمیل‌ها کمک می‌کنند تا پیام خود را به صورت جامع منتقل کنید اما پیام‌های متنی باید کوتاه باشند.
  • نرخ باز شدن پیام‌های متنی بیشتر از ایمیل‌ها است و این نشان می‌دهد که پیامک‌ها به ندرت نادیده گرفته می‌شوند.
  • بازاریابی پیامکی برای ارسال پیام‌های حساس به زمان مناسب است.

در ادامه دو نوع متداول پیام‌های بازاریابی را توضیح می‌دهیم.

کمپین‌های متنی (بازاریابی پیامکی انبوه)

در این نوع بازاریابی پیامکی، شما پیام را برای تعداد زیادی مخاطب ارسال و آن‌ها را از تخفیف یا محصول جدید خود باخبر می‌کنید.

متن‌های تراکنشی

این پیامک‌ها قبل یا بعد از تراکنش ارسال می‌شوند. پیام‌های تراکنشی به صورت خودکار ارسال می‌شوند. پیامک برداشت و واریز بانک یا پیامک ثبت سفارش نمونه‌هایی از این نوع پیام‌های کوتاه هستند. تصویر زیر نمونه‌ای از پیام کوتاه تراکنشی است.

پیامک تراکنشی

باید و نبایدها در نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

تا اینجا می‌دانیم بازاریابی پیامکی چیست اما در ادامه نکاتی را برای شروع SMS مارکتینگ بیان می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها به حداکثر بهره‌وری در بازاریابی پیامکی برسید.

بایدها در نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

در ادامه نکاتی را مطرح می‌کنیم که باید در تدوین نمونه متن پیامک تبلیغاتی رعایت کنید تا تاثیرگذار باشد.

خلاصه بودن

برخلاف سایر کانال‌های بازاریابی، در بازاریابی پیامکی نمی‌توانید از پاراگراف‌های متعدد برای متقاعد کردن مخاطب خود استفاده کنید. تنها ۱۶۰ کاراکتر برای رساندن پیام خود در اختیار دارید، بنابراین پیام خود را ساده و کوتاه نگه دارید. برای مثال در تصویر زیر عطر میثم با ارسال پیام بازاریابی کوتاه، منظور خود را به مخاطب رسانده است.

نمونه پیامک کوتاه

فراخوانی به اقدام

مشتریان باید بدانند پس از خواندن پیامک تبلیغاتی شما، باید چه کاری انجام دهند. روشی ساده برای ایجاد دکمه «فراخوانی به اقدام» (Call To Action | CTA)، پاسخ به پرسش‌های زیر است.

  • چرا مخاطبان باید این پیشنهاد را درنظر بگیرند؟
  • این پیشنهاد چه منفعتی برای مخاطبان به همراه دارد.

اگر فراخوانی به اقدام را فراموش کنید در واقع هدف SMS مارکتینگ را از دست داده‌اید. پیام تبلیغاتی باید دارای فراخوانی به اقدام مستقیم باشد. برای مثال از عبارت‌های زیر می‌توانید در پیام خود به عنوان فراخوانی به اقدام استفاده کنید.

  • با ارسال عدد ۱ کد تخفیف ۲۰ درصدی دریافت کنید.
  • همین الان رزرو کنید.
  • محصولات جدید ما را بررسی کنید.

برای مثال در تصویر زیر نمونه ای از متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار را مشاهده می‌کنید که با قرار دادن لینک، مخاطبان را به خرید بلیط کنسرت تشویق می‌کند.

نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

همراه با رضایت مخاطب

مخاطب باید به شما اجازه دهد تا برای او پیام‌های بازاریابی ارسال کنید. آن‌ها از روش‌های زیر رضایت خود را برای دریافت پیام‌های تبلیغاتی اعلام می‌کنند.

  • ارسال شماره تماس خود در قالب فرم
  • علامت زدن کادر پذیرش ارسال پیام‌های بازاریابی
  • توافق به صورت شفاهی و اعلام شماره تماس خود در شعبه به صورت حضوری

ایجاد ارزش

بازاریابی پیامکی براساس رضایت مخاطب انجام می‌گیرد، از طرفی کسب‌وکارها تلاش‌های زیادی را برای ایجاد لیست مخاطبان خود متحمل می‌شوند. بنابراین، باید تلاش کنید تا با ارسال پیام‌های ارزشمند مخاطبان خود را از دست ندهید. علاوه‌ بر این، زمانی که افراد به شما اجازه می‌دهند تا محصولات و خدمات خود را در فضای شخصی آن‌ها بازاریابی کنید، انتظار دارند که به صورت اختصاصی با آن‌ها برخود شود. بنابراین، به مشتریان وفادار خود با پیشنهادات انحصاری پاداش دهید و طوری با آن‌ها برخود کنید که خود را جزیی از کسب‌وکار شما بدانند.

ارسال در زمان مناسب

با ارسال پیامک، پیام خود را فورا به مخاطب می‌رسانید. بنابراین، زمان ارسال پیامک‌های بازاریابی اهمیت زیادی دارد. برای مشخص کردن زمان مناسب برای ارسال پیامک از نظرسنجی و تجزیه و تحلیل نتایج آن بهره بگیرید.

جذابیت در ابتدای متن

جلب توجه مخاطبان هنر است. برای نوشتن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار همواره تلاش کنید تا در ابتدای متن توجه افراد را به موضوع جلب کنید. برای مثال «سوپر مارکت دیجی‌کالا» در پیام‌های تبلیغاتی خود با استفاده از عباراتی مانند «پر از تخفیف و تنوع» و «امروز آخرین فرصت استفاده از کد تخفیف است» سعی کرده تا توجه افراد را در ابتدای پیامک تبلیغاتی جلب کند.

نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

حاوی نام مشتری

بازاریابی پیامکی برای شخصی‌سازی ارتباط شما با مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، نام مشتری را در خط ابتدایی پیام ذکر کنید. با استفاده از نرم‌افزارهای تحت وب پیامک، این کار را به راحتی قابل انجام است. استفاده از نام مشتری در مکالمات تجاری برای ایجاد حسی از ارتباطات انسانی بسیار مهم است.

نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

مشخص بودن کسب‌وکار

فرستنده پیام باید مشخص باشد. براساس آمار درصورتی که کسب‌وکار خود را در پیام ارسالی مشخص کنید، ۵۰ درصد مشتریان به احتمال زیاد به آن واکنش نشان خواهند داد. نکته مهم این است که قانون هرزنامه ۲۰۰۳ بیان می‌کند فرستنده باید در همه پیام‌های بازاریابی به وضوح مشخص باشد. برای این کار می‌توانید از شناسه فرستنده مشخص بهره بگیرید یا در شروع پیام، نام کسب‌وکار خود را مشخص کنید.

برای مثال در تصویر زیر «بانی مد» در شروع پیام کسب‌وکار خود را معرفی کرده است.

نمونه متن پیامک

استفاده از زبان محاوره‌ای

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیام‌های بازاریابی این است که کسب‌وکارها به صورت مداوم و با القای پیام‌های «اکنون بخر» یا «تخفیف رو به پایان است»، افراد را مجبور به خرید می‌کنند. سعی کنید برای جذب مشتریان با پیام‌های ساده، کوتاه و محاوره‌ای با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. گویی با یک دوست در حال صحبت هستید. برای مثال در تصویر زیر، نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار دیجی‌استایل را مشاهده می‌کنید که با استفاده از زبان محاوره‌ای تلاش کرده تا ارتباط نزدیکی با مخاطب برقرار کند.

زبان محاوره در پیامک

در مثال زیر، شرکت نوین چرم با زبان محاوره‌ای و صمیمانه مناسب خاصی را در راستای اهداف بازاریابی و برندینگ به کابر تبریک گفته است.

نمونه متن پیامک تبلیغاتی

ایجاد حس فوریت

افراد نمی‌خواهند در شرف از دست دادن فرصت استثنایی تخفیف یا خرید کالایی جذاب باشند. این موضوع باعث می‌شود ایجاد اضطرار و فوریت ابزاری قدرتمند برای تبدیل کردن مخاطبان باشد. این کار را می‌توان با قرار دادن محدودیت در مدت زمان یا تعداد کالا به انجام رساند. برای مثال جملات «تنها دو روز فرصت دارید» یا « فقط ۱۰ عدد در انبار باقی مانده است» نمونه‌هایی از ایجاد اضطرار در پیامک تبلیغاتی است.

برای مثال در تصویر زیر، اسنپ‌فود با تعیین مدت زمان محدود برای تخفیف میوه و سبزی، حس فوریت را در مخاطب القا می‌کند.

ایجاد فوریت

پیشنهاد لغو اشتراک

هر پیام تبلیغاتی باید شامل گزینه لغو اشتراک باشد. برای لغو اشتراک می‌توانید لینک لغو اشتراک را در اختیار کاربر قرار دهید یا در متن ذکر کنید که با ارسال عددی خاص، اشتراک آن‌ها لغو می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار از دیجی‌کالا را مشاهده می‌کنید که با ارسال عدد ۱ می‌توانید اشتراک خود را لغو کنید.

لغو اشتراک

ردیابی پیامک‌ها

ردیابی پیامک‌ها از طریق لینک فراخوانی به اقدام قابل انجام است. این لینک افراد را به وب‌سایت هدایت می‌کند، سپس از طریق ابزارهای تحلیلی وب مانند گوگل آنالیتیکس می‌توانید رفتار مخاطبان را بررسی کنید. با این کار پیام‌هایی را می‌یابید که بهتر با مخاطب تعامل داشته‌اند و می‌توانید میزان موفقیت پیامک‌های تبلیغاتی خود را اندازه بگیرید.

نبایدها در نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

در ادامه نکاتی را مطرح می‌کنیم که باید دقت داشته باشید، آن‌ها را در تدوین متن پیامک تبلیغاتی انجام ندهید، چراکه کارایی و تاثیرگذاری تبلیغات شما را کاهش می‌دهند.

آزار مخاطب

هرگز پیام بی‌ارزش برای مخاطبان ارسال نکنید. آن‌ها تنها منتظر موارد و به‌روزرسانی‌های از کسب‌وکار شما هستند که برای آن‌ها ارزش ایجاد کند. اگر چنین ارزشی برای ارائه ندارید، بهتر است از ارسال پیام خودداری کنید.

 ارسال متعدد پیشهاد فروش

هدف کسب‌وکارها افزایش فروش و سودآوری است اما باید در عین حال مرزها را مشخص کنید و اخلاقی عمل کنید. در بازاریابی پیامکی به جای اجبار مشتریان به خرید، باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. آن‌ها در جواب این ارتباط، به شما پاداش خواهند داد.

عدم معرفی خود

از آنجایی‌که با ارسال SMS وارد فضای شخصی مخاطب می‌شوید، معرفی کردن خودتان اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با معرفی خود، افراد شما را به یاد می‌آورند و بیشتر با متن پیامک ارتباط برقرار می‌کنند. برای مثال در تصویر زیر بهتر بود که تبلیغ‌کننده برای تعامل بیشتر، ابتدا خود را معرفی کند.

پیامک

در مثال زیر، کسب پو کار علاوه بر عدم معرفی خود، نام مخاطب را نیز ذکر نکرده است. در این موارد ممکن است تدوین متن پیامک تبلیغاتی ضعیف باشد یا کسب و کار به صورت تصادفی و بدون رضایت مخاطب پیامک تبلیغاتی را ارسال کرده باشد.

نمونه پیامک

فراموشی CTA

در ارتباطات بازاریابی، فراخوانی به اقدام یک الزام است. اگر در پیامک تبلیغاتی خود قرار دادن فراخوانی به اقدام را فراموش کنید، مشتریان خود را برای برداشتن قدم‌های بعدی سردرگم می‌کنید. همه چیز را برای مشتریان شفاف کنید و چیزی را برای کشف کردن باقی نگذارید. برای آن‌ها دستورالعمل یا فراخوانی به اقدام قرار دهید تا از آن پیروی کنند.

ارسال پیام طولانی

پیامک تبلیغاتی باید حداکثر 160 کاراکتر باشد و اگر بالای ۲۴۰ کاراکتر باشد، این خطر وجود دارد که پیامک در ۲ مرحله ارسال شود و درصورتی‌که ترتیب ارسال صحیح نباشد، مخاطب دچار سردرگمی می‌شود.

ایجاد اصطکاک

هدف در بازاریابی پیامکی این است که فرآیند را تا حد امکان برای مخاطب ساده کنیم تا اقدام موردنظر را انجام دهد. اگر در کمپین SMS‌ مارکتینگ خود، محصول جدیدی را معرفی می‌کنید، پیامک را به صفحه اطلاعات آن محصول لینک کنید یا اگر می‌خواهید مشتریان خدمات شما را رزرو کنند، لینکی برای آن قرار دهید.

استفاده از لینک طولانی

استفاده از لینک‌های طولانی باعث می‌شود فضای تبلیغاتی شما با آن اشغال شود. برای پرهیز از این مورد از کوتاه‌کننده لینک بهره ببرید. برای مثال در تصویر زیر بخش زیادی از تعداد کاراکترهای پیامک توسط لینک طولانی اشغال شده‌ است.

لینک طولانی در پیامک

به دلیل اهمیت آشنایی با اصول تبلیغ‌نویسی و کپی رایتینگ، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting) کرده است که لینک آن در ادامه آمده است.

نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف

بازاریابی پیامکی با بیشتر کسب‌وکارها سازگاری دارد. هرچند بیشتر برندها استفاده از بازاریابی ایمیلی را ترجیح می‌دهند. کسب‌وکارهایی که از SMS مارکتینگ بهره می‌گیرند به ۴ دسته زیر تقسیم می‌شوند.

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک

پیام‌های متنی نقش مهمی در رشد فروشگاه‌های تجارت الکترونیک دارند. پیام‌های تبلیغاتی علاوه بر این‌که بازاریابی ایمیلی شما را تکمیل می‌کند، بلکه به سرعت اطلاعات ارزشمند را به مشتریان منتقل می‌کند. اطلاعات مهمی که از طریق پیامک ارسال می‌شوند شامل فهرست زیر است.

  • اطلاعات ارسال
  • چگونگی لغو سفارش
  • رسید سفارش
  • اطلاعات تحویل سفارش

برای مثال در تصویر زیر دیجی‌کالا پیامکی حاوی اطلاعات تحویل کالا برای مشتری ارسال کرده است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دیجی‌کالا در ابتدای متن خود را معرفی کرده است و دستورالعملی را به صورت مختصر برای کاربر در قالب پیامک ارسال کرده است. بنابراین، کاربر می‌داند در قدم بعدی باید چه کاری انجام دهد و سردرگم نمی‌شود.

پیامک

شرکت‌های گردشگری

شرکت‌های مسافرتی باید اطلاعاتی مانند لغو یا تاخیر پرواز و هشدارهای آب‌وهوایی را برای مسافر ارسال کنند. این اطلاعت حساس به زمان هستند و نیاز به توجه فوری دارند. بنابراین، اگر صاحب یک شرکت مسافرتی هستید، بازاریابی پیامکی موثرترین راه برای جلب توجه سریع مشتریانتان است. تصویر زیر نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار شرکت مسافرتی را نشان می‌دهد.

نمونه پیامک بازاریابی

تصویر زیر نمونه دیگری از پیامک‌های تبلیغاتی شرکت‌های گردشگری است که در آن باتوجه به رفتار و نیاز کاربر برای او ارسال شده است.

نمونه متن پیامک تبلیغاتی

مراکز خدماتی

کلینیک‌های دندانپزشکی، بیمارستان‌ها و سالن‌های زیبایی برای خدمات‌رسانی راحت‌تر برای مشتریان خود، وقت ملاقات قرار می‌دهند. بسیاری از مشتریان وقت ملاقات خود را فراموش می‌کنند. گاهی نیز کسب‌وکار می‌خواهد روز یا ساعت وقت ملاقات را تغییر دهد. با استفاده از اس ام اس مارکتینگ و ارسال یادآوری به‌موقع، می‌دانید که مشتریان وقت ملاقات خود را فراموش نمی‌کنند. بنابراین، حداکثر استفاده را از زمان خود می‌برید.

برای مثال در تصویر زیر پیامک یادآوری رزرو خدمات معاینه فنی برای مشتری ارسال شده است.

پیامک

مشاغل در مناطقی با اینترنت ضعیف

همه افراد دارای گوشی هوشمند متصل به اینترنت نیستند. این موضوع به خصوص در مناطقی با اینترنت ضعیف، بیشتر مشاهده می‌شود. افراد در این مناطق کمتر از طریق ایمیل ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، تنها راه دسترسی به این مشتریان از طریق پیامک است.

پلتفرم‌های رسانه اجتماعی

شرکت‌های رسانه اجتماعی نیز بر بازاریابی پیامکی تکیه دارند. این شرکت‌ها اعلان‌های مهمی که مربوط به راه‌اندازی یا مدیریت حساب کاربری مشتریان می‌شود را از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌کنند. پلتفرم‌های معروف رسانه اجتماعی مانند فیس‌بوک، اسنپ‌چت و اینستاگرام از پیامک برای اطلاع کاربران از تغییر رمز یا وجود فعالیت‌های مشکوک، استفاده می‌کنند. برای مثال در تصویر زیر پیام ارسالی از طرف فیس‌بوک را مشاهده می‌کنید که حاوی کدی برای تغییر رمز عبور است.

پیامک فیس بوک

چه زمانی پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم ؟

از مزایای بازاریابی پیامکی این است که به وسیله آن می‌توان پیام‌های حساس به زمان را برای مخاطب ارسال کرد. برای مثال اطلاع‌رسانی در مورد راه‌اندازی محصول جدید یا تخفیف فصلی از این موارد هستند.

تبلیغات حساس به زمان

کوپن‌ها، تخفیف‌ها و هدایا، مشوق‌های خوبی هستند تا مشتریان درباره شما صحبت کنند. تاثیرگذاری این مشوق‌ها زمانی بیشتر می‌شود که آن‌ها را برای مدت زمان محدود ارائه کنید. از آنجایی‌که نرخ باز شدن پیام‌های متنی بالا است، بازاریابی پیامکی موثرترین روش برای برقراری ارتباط با مشتریان به خصوص در مورد پیشنهادات حساس به زمان است. به‌این ترتیب می‌دانید که مشتریان، پیشنهادات جذاب شما را از دست نمی‌دهند.

به‌روزرسانی‌های مهم

برای اطلاع‌رسانی در مورد به‌روزرسانی‌های کسب‌وکار خود، یکی از ساده‌ترین روش‌ها بازاریابی پیامکی است چراکه پیام را یکباره به همه مشتریان خود ارسال می‌کنید.

یادآوری‌ها

برای این‌که برند خود را همواره در ذهن مشتریان نگه دارید، از بازاریابی پیامکی استفاده کنید. به این طریق موارد مورد نیاز مخاطبان را به آن‌ها یادآوری می‌کنید.

ارتباطات تجاری داخلی

اس ام اس مارکتینگ تنها برای ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه می‌توان برای ارتباطات داخلی سازمان نیز از آن بهره برد. پیامک کمک می‌کند تا اطلاعات فوری، چالش‌های مهم و به‌روزرسانی‌ها به سرعت بین کارمندان و شرکا منتقل شود.

چگونه فهرست شماره تلفن خود را برای بازاریابی پیامکی گسترش دهیم؟

مراحل راه‌اندازی بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی تفاوت چندانی ندارند. با داشتن پنل ارسال پیامک، بازاریابی پیامکی بسیار ساده است. برای شروع به مشتریانی نیاز دارید که شماره همراه خود را در اختیار شما قرار دهند.

برای گسترش فهرست شماره تلفن مشتریان روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

تبلیغات روی موبایل

فرم اشتراک اینترنتی

قرار دادن فرم اشتراک در وب‌سایت، برای دریافت شماره موبایل مخاطبان روشی مرسوم است. وقتی کاربران این فرم را پر می‌کنند در واقع رضایت خود را مبنی بر دریافت پیام‌های بازاریابی از سوی شما، اعلام کرده‌اند.

فرم اشتراک کاغذی

اگر فروشگاه فیزیکی دارید، از فرم‌های کاغذی برای دریافت شماره تماس افراد بهره ببرید. همچنین می‌توانید این کار را به صورت شفاهی نیز انجام دهید و خودتان شماره تماس آن‌ها را در سیستم ثبت کنید.

کدهای کوتاه

در این روش از مشتریان خواسته می‌شود تا کلمه‌ای مشخص را به شماره یا کد کوتاهی ارسال کنند. سپس به صورت خودکار به فهرست شماره تماس شما اضافه می‌شوند. این روش برای اشتراک سریع خبرنامه، برگزاری نظرسنجی و جمع‌آوری اطلاعات، کاربرد دارد. برای مثال از کاربر خواسته می‌شود برای شرکت در قرعه‌کشی عبارتی را به شماره‌ای پیامک کند.

کد کوتاه شامل عددی با ۵ یا ۶ رقم است که برای هر کسب‌وکار مقدار مشخصی دارد و نشانه برند است. اگر قصد ندارید از کد کوتاه استفاده کنید، بهره‌گیری از پاسخگوی خودکار توصیه می‌شود.

مزایای SMS مارکتینگ

بازاریابی پیامکی ابزار بسیار قدرتمندی در بازاریابی دیجیتال است اما برخی هنوز برای سرمایه‌گذاری روی آن شک دارند. ارسال پیام کوتاه انبوه، نه تنها روشی برای ارسال به موقع اطلاعات است، بلکه راهی ساده برای تعامل با مشتریانی است که اجازه ارسال اطلاعات را به شما داده‌اند. در ادامه مزایای استفاده از اس ام اس مارکتینگ را مطرح کرده‌ایم.

عدم ایجاد مزاحمت

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، بازاریابی پیامکی مبتنی بر اجازه کاربر است. بنابراین مانند روش‌هایی چون بازاریابی تلفنی، آزاردهنده نیست.

ارتباط آنی با مشتریان

بازاریابی پیامکی امکان ارسال پیام‌های فوری را به صورت آنی فراهم می‌کند. برخلاف ایمیل که کاربران روزانه یک یا دو بار آن را چک می‌کنند، افراد به محض دریافت پیامک آن را بررسی می‌کنند. به این ترتیب با ارسال پیامک به جای ایمیل، فاصله میان دریافت و خواندن پیام‌ها را کاهش می‌دهید. در ضمن برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی لازم نیست چیزی را طراحی یا چاپ کنید.

نمونه متن پیامک تبلیغاتی

عدم وجود فیلترینگ

در بازاریابی ایمیلی، ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید در قسمت هرزنامه گیر می‌کنند که این برای کسب‌وکار شما خوب نیست. اما در مورد بازاریابی پیامکی این‌طور نیست. البته پیامک‌ها هم ممکن است تحت شرایطی خاص فیلتر شوند اما بیشتر اوقات به صندوق ورودی مشتریان می‌رسند.

دسترسی بیشتر

از آن‌جایی که بیشتر افراد، یک دستگاه موبایل دارند، به کمک بازاریابی پیامکی به مخاطبان بیشتری دسترسی خواهید داشت. ارسال پیامک به اینترنت نیاز ندارد. به همین دلیل، چنین روشی محدود به مخاطبان دارای ایمیل یا سایر پلتفرم‌های آنلاین نیست.

قابلیت ردگیری

با افزودن لینک صفحه فرود به پیامک‌ها، علاوه بر این‌که فراخوانی به اقدام در پیامک قرار داده‌اید، با تحلیل رفتار مخاطب از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید کمپین بازاریابی پیامکی خود را تجزیه و تحلیل کنید. به این وسیله می‌توانید پیام‌هایی را پیگیری کنید که گیرندگانشان با شما در تعامل بوده‌اند و میزان موفقیت هر دسته از پیام‌های متنی را بسنجید.

امکان ارتباط دوطرفه با مشتری

مانند بسیاری از روش‌های بازاریابی، پیامک هم می‌تواند روشی برای ارتباط دوطرفه بین کسب‌وکار و مشتری باشد. پیام کوتاه دامنه وسیع‌تری دارد و به صورت آنی است، بنابراین کانالی قدرتمند برای تعامل دوطرفه با مشتریان است.

مقرون‌ به صرفه

برخلاف خرید فضای تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها یا تبلیغات گوگل، هزینه ارسال پیام تبلیغاتی بسیار کم است. حتی اگر برای گروه بسیار بزرگی از مشتریان هم ارسال شود، باز هم مقرون‌به‌صرفه است و نرخ بازگشت سرمایه آن بالا است. بنابراین استفاده از این روش به استارت‌آپ‌ها توصیه می‌شود.

معرفی فیلم آموزش آشنایی با تبلیغ نویسی Copywriting

دوره آموزشی تبلیغ نویسی Copywriting

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، برای تدوین متن پیامک تبلیغاتی باید اصولی از جمله قرار دادن فراخوانی به اقدام، خلاصه بودن و مخاطب قرار دادن مشتری، را رعایت کنیم. از آن‌جایی که افراد هر روز توسط پیامهای تبلیغاتی از طریق کانال‌های مختلف بمباران می‌شوند، در نوشتن پیام‌های تبلیغاتی باید سادگی، جذابیت و شفافیت را رعایت کنیم. بنابراین یادگیری اصول تبلیغ‌نویسی یا Copywriting به ما در این موضوع کمک می‌کند.

از این رو «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش آشنایی با تبلیغ نویسی Copywriting در ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۴ درس کرده است که در ادامه سرفصل‌های اصلی آن را توضیح می‌دهیم.

درس اول مقدمه ای از تبلیغ‌نویسی شامل مهارت‌های کپی‌رایتر، مراحل اصلی تبلیغ‌نویسی، راهکارهای تولید ایده و فنون خلق عنوان است. درس دوم به تبلیغاتی می‌پردازد که باعث افزایش فروش می‌شوند و مباحثی مانند شناخت مشتریان، استفاده از روانشناسی رنگ در تبلیغ‌نویسی و کلمات قدرتمند در تبلیغات در آن مطرح می‌شود.

در درس سوم تبلیغ‌نویسی برای رسانه‌های مختلف آموزش داده می‌شود. این رسانه‌ها شامل مطبوعات، تلویزیون، رادیو، بروشور و رسانه‌های اجتماعی است و در نهایت در درس چهارم آموزش تبلیغات اینترنتی را داریم که در آن انواع تبلیغات اینترنتی از جمله تبلیغات همسان، تبلیغات ویدیویی و تبادل لینک مطرح می‌شود. کپشن‌نویسی در شبکه‌های اجتماعی و مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی از دیگر مباحثی است که در این بخش مطرح می‌شود.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای نمونه بنرهای تبلیغاتی آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. از ویژگی‌های مهم این بنرها می‌توان به حجم کم آن‌ها و ارتباط موضوعی با متن صفحه اشاره کرد.

بنرهای کاپریلا

بخش دیگر کاپریلا در قالب تبلیغ‌دهنده عمل می‌کند. در این بخش می‌توانید کسب‌وکار خود را به افراد معرفی کنید. از مزایای این روش می‌وان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات تنها به مخاطبان هدف نشان داده می‌شوند و مخاطبان هدف علاقه بیشتری به محصولات و خدمات شما دارند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ خبری روشی دیگر برای بهبود رتبه وب‌سایت و دریافت بک‌لینک است. تدوین متن رپورتاژ آگهی براساس اصول و معیارهای آن به صرف وقت و هزینه نیاز دراد. به همین دلیل، می‌توان از «نشریلا» برای این کار بهره گرفت. نشریلا با استفاده از انتشار مطالب تخصصی، به بررسی محصولات یا معرفی خدمات به شما کمک می‌کند.

سوالات متداول پیرامون نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

در این مطلب از مجله فرادرس با 20 نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار و راهنمای تهیه آن‌ها آشنا شدیم. در ادامه سوالات متداول پیرامون نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار را مطرح می کنیم.

محدودیت تعداد کاراکتر در بازاریابی پیامکی چقدر است؟

محدودیت برای پیامک انگلیسی ۱۶۰ کاراکتر و برای زبان فارسی ۷۰ کاراکتر است که شامل فاصله بین کلمات هم می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار چیست؟

متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار باید خلاصه، حاوی فراخوانی به اقدام و ارسال‌کننده آن مشخص باشد. همچنین مخاطب قرار دادن مشترک، تاثیرگذاری پیامک را بیشتر می‌کند. از ارسال متعدد پیامک تبلیغاتی در فواصل زمانی کوتاه باید پرهیز شود.

آیا بازاریابی پیامکی غیرقانونی است؟

در صورتی‌که فهرست مشترکین پیامک را خودتان تهیه کرده باشید و افراد به شما اجازه ارسال پیامک تبلیغاتی را داده باشند، غیرقانونی نیست. در غیر این‌صورت غیرقانونی است، برای مثال در صورت خرید فهرست مشترکین افراد موجود در فهرست به شما اجازه ارسال پیامک تبلیغاتی را نداده‌اند.

بر اساس رای ۲۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
smsglobalPodiumAPSISadoric
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *