خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید کم هزینه و انتشار رپرتاژ رایگان

۷۲۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۷ دقیقه
خرید رپورتاژ آگهی + نکات خرید کم هزینه و انتشار رپرتاژ رایگان

رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات پولی هستند که به شکل مقالات آموزنده ارائه می‌شوند. این تبلیغات همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، ترکیبی از «مقاله» (Editorial) و «تبلیغات» (Advertisement) هستند و به عنوان استراتژی تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مطلب، راهنمایی برای خرید رپورتاژ آگهی است که با مطالعه آن می‌توانید از میان ناشران موجود، بهترین گزینه را بر اساس معیارهای کمی و کیفی انتخاب کنید. این معیارها و نحوه بررسی آن‌ها نیز در همین مطلب آورده شده‌اند.

فهرست مطالب این نوشته

رپورتاژ آگهی در گذشته، به صورت چاپی مورد استفاده قرار می‌گرفت. هرچند که امروزه از آن به صورت آنلاین بهره می‌گیرند. این تبلیغات با ظاهر و عملکرد میزبان خود کاملا مطابقت دارند. بنابراین، در ابتدای کار به شکل یک تبلیغ برای مخاطب ظاهر نمی‌شوند. اگر رپورتاژ آگهی به خوبی تدوین شود، ضمن معرفی محصولات یا خدمات، ارزشی برای مخاطب هدف ایجاد می‌کند. این تبلیغات نوعی از بازاریابی محتوا محسوب می‌شوند و از اعتبار وب‌سایت میزبان استفاده می‌کنند.

این تبلیغات منتقدان خود را نیز دارند چراکه معمولا همراه با روش‌های نامناسبی مانند «ایمیل‌های سرد» (Cold Emails) و پاپ‌آپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما با همه مشکلاتی که این تبلیغات دارند، می‌توان با لحاظ کردن نکات و شرایطی از آن‌ها بهره برد. برای بهره‌گیری موثر این روش، باید با نحوه انتخاب و خرید رپورتاژ آگهی آشنا باشید.

راهنمای خرید رپورتاژ آگهی

در ادامه، موارد مهم در انتخاب ناشر برای خرید رپورتاژ آگهی بیان شده‌اند. برای بررسی این موارد، در ابتدا باید از میان ناشران موجود، چند ناشر برجسته را انتخاب کنید. برای این کار باید جدولی را تنظیم کنید. نحوه تنظیم جدول و بررسی مطالب نیز در ادامه همین مطلب آورده شده است.

تهیه جدول امتیاز

اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل برای انتخاب رپورتاژ آگهی، بررسی مطالب منتشر شده توسط ناشر است. بنابراین، پیش از بررسی هریک از مواردی که در ادامه آورده شده‌اند، باید متن‌های منتشر شده رپورتاژ آگهی را بررسی کنید. البته ممکن است بخواهید متن رپورتاژ آگهی را خودتان تنظیم کنید که برای این کار باید با نحوه نوشتن متن رپورتاژ آگهی آشنا باشید. اما حتی در این حالت هم می‌توانید با بررسی متن‌های منتشر شده قبلی ناشر، کیفیت کار آن‌ها را ارزیابی کنید.

به هنگام بررسی متن‌های رپورتاژ آگهی حتما دقت کنید که در عنوان مطلب، نام کسب‌وکار آورده نشده باشد. همانطور که می‌دانید، خواننده متن نباید احساس کند که با یک تبلیغ روبرو است. در اینجا شما به شکلی آگاهانه متن را مطالعه می‌کنید تا این نکات را بررسی کنید. بنابراین، اگر متنی را مطالعه کردید که در عنوان، به کسب‌وکار مورد نظر اشاره شده بود، آن را به عنوان یک نکته منفی در نظر بگیرید.

امتیاز دادن به ناشر

البته توجه داشته باشید که ممکن است تمامی متن‌های رپورتاژ آگهی یک ناشر، نکته بالا را رعایت نکنند. برای همین، بهتر است به ناشران مورد نظر خود امتیاز بدهید تا غربالگری ناشران با روش بهتری انجام بگیرد. نحوه امتیازدهی به شکل زیر است.

از هر ناشر، ۱۰ مطلب پیدا کنید. این کار در ابتدای راه ممکن است دشوار باشد چراکه پیدا کردن نمونه مطالب ناشر کار ساده‌ای نیست. بنابراین، برای این کار می‌توان از خود ناشر درخواست کرد که نمونه مطالب منتشر شده را ارسال کند. در صورتیکه دسترسی به این نمونه‌ها ساده باشد، امتیاز مثبتی را برای ناشر در نظر بگیرید.

به طور مثال، در تصویر زیر می‌توانید برخی از نمونه مطالب منتشر شده ناشری را در وب‌سایت آن مشاهده کنید.

خرید رپورتاژ آگهی

بنابراین، فرض می‌کنیم که تا اینجا ۱۰ مورد از متن‌های رپورتاژ آگهی ناشر را پیدا کرده‌اید. در ادامه، برای بررسی خرید رپورتاژ آگهی از ناشر، نکات زیر را در نظر می‌گیریم.

  • عنوان مناسب: اگر عنوان مناسبی مشابه با سایر مطالب وب‌سایت هدف نوشته شده باشد، امتیاز مثبتی برای ناشر در نظر بگیرید.
  • طراح داستانی موضوع: مطالب اگر به شکل داستانی نوشته شده باشند و خواننده را جذب کنند، امتیاز مثبتی را لحاظ کنید.
  • حل مشکل از مخاطب: اگر مطلب مورد بررسی، سعی در حل مشکلی از مخاطب داشته باشد، امتیاز مثبتی برای ناشر در نظر بگیرید.
  • متن مشابه سایت اصلی: اگر متن نوشته شده، با سایر مطالب وب‌سایت همسان باشد، امتیاز مثبتی را لحاظ کنید.
  • خوانایی مطلب: متن را به طور کامل مطالعه کنید. اگر متن، خوانایی و ویراستاری مناسبی داشت، امتیاز مثبتی برای آن در نظر بگیرید.
  • فراخوانی به اقدام: اگر در انتهای مطلب، لینک و متن فراخوانی به اقدام وجود داشته باشد، امتیاز مثبتی برای ناشر یادداشت کنید.

برای هر متن، نکات بالا را بررسی کنید. در نهایت، اگر ۵ امتیاز مثبت از یک مطلب بدست آوردید، امتیاز کلی آن مطلب را 1+ و در غیر این‌صورت، صفر در نظر بگیرید. امتیازهای بدست آمده را برای هر ناشر یادداشت کنید و در انتها، بر اساس جدول زیر، برای خرید رپورتاژ آگهی از ناشر تصمیم‌گیری کنید. در تهیه این جدول به یاد داشته باشید که ممکن است از قبل، امتیاز مثبتی را برای پیدا کردن نمونه کارهای ناشر لحاظ کرده باشید.

مجموع امتیازاتارزش خرید رپورتاژ آگهی
4-0بسیار پایین
7-5متوسط
10-8بالا (گزینه ایده‌آل برای خرید)

تا اینجا فقط متن رپورتاژ آگهی منتشر شده را بررسی کردیم. این مورد همانطور که در ابتدا مطرح شد، اصلی‌ترین عامل برای خرید رپورتاژ آگهی به شمار می‌آید. ممکن است با تهیه جدول بالا، دو یا چند ناشر را برای متن رپورتاژ آگهی خود در نظر بگیرید. با بررسی عواملی که در ادامه آورده شده‌اند، به بهترین گزینه برای خرید دست پیدا می‌کنید.

پیدا کردن وب سایت با مخاطب مناسب

برای این‌که در رپورتاژ آگهی موفق عمل کنید، ابتدا باید بدانید چه کسی را هدف گرفته‌اید. بنابراین شناخت مخاطب هدف قدم ابتدایی است. مخاطبان هدف، به شما در یافتن وب‌سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی کمک می‌کنند. اگر مخاطبان هدف خود را نشناسید و به آن‌ها دسترسی نداشته باشید، تبلیغات رپورتاژ آگهی شما، علی‌رغم تدوین مناسب، شکست خواهد خورد. پلتفرم‌های مختلف تبلیغات همسان با ناشران مختلف کار می‌کنند. برای یافتن وب‌سایتی با مخاطبان مناسب، سوالات زیر را هنگام انتخاب وب‌سایت یا پلتفرم بپرسید.

  • مخاطبان سایت یا پلتفرم میزبان، چه تعداد مخاطب را شامل می‌شوند؟
  • ویژگی‌های جمعیت‌شناسی و روانشناسی آن‌ها چیست؟

برای شناخت بهتر وب‌سایت خواندن بخش نظرات، مفید به نظر می‌رسد. از چند ویراستار بخواهید مطالب وب‌سایت را مطالعه و نظرات خود را در مورد آن‌ها بیان کنند. هنگامی که پلتفرم یا وب‌سایت با کاربران مناسب را پیدا کردید، در مورد گذشته آن تحقیق  کنید. برای مثال انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های ایسنا، دنیای اقتصاد، گجت نیوز، کجارو و بسیاری موارد دیگر به دلیل گستردگی مخاطبان می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب و کارهای زیادی باشد.

محتوای وب سایت ناشر

محتوای سایت باید با رپورتاژ آگهی مرتبط باشد تا به طور موثر مخاطبان را هدف قرار دهد. قبل از خرید رپورتاژ آگهی بررسی کنید که کدام مطالب عملکرد بهتری داشته‌اند.

برای این کار سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • کدام محتوا بیشترین امتیاز مثبت و اشتراک‌گذاری را دارد؟
  • ویژگی خاص آن متن چیست؟ (برای مثال طول متن، تصاویر، ویدیو و غیره)
  • چه رپورتاژ آگهی‌هایی در این وب‌سایت یا پلتفرم به اشتراک گذاشته شده است؟

به طور مثال در تصویر زیر تنها بخشی از مطالب منتشر شده در مجله فرادرس - به عنوان رپورتاژ آگهی - نشان داده شده‌اند.

اعتبار وب سایت ناشر

با بررسی جدول بالا و خرید رپورتاژ آگهی به احتمال زیاد نتیجه مطلوب را دریافت می‌کنید اما هزینه براساس ناشر و قالب رپورتاژ متغیر است. هرچه وب‌سایت معتبرتر باشد، خرید رپورتاژ آگهی در آن نیز قیمت بالاتری دارد. در تصویر زیر هزینه‌های انتشار تبلیغات همسان توسط ناشران رده بالا مشخص شده است.

هزینه ناشر

از تصویر بالا درمی‌یابیم که رپورتاژ آگهی برای ناشران رده‌بالا، هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شود. بنابراین، آگاهی از نحوه ارزش‌گذاری رپورتاژ آگهی نیز می‌تواند به عنوان عامل مهمی در خرید لحاظ شود. نحوه ارزش‌گذاری نیز در ادامه همین متن آورده شده است.

ویژگی های ناشر

از میان پلتفرم‌های انتخاب شده، گزینه‌های زیر را برای هریک در نظر بگیرید.

  • قوانین تحریریه شامل سرفصل‌ها، موضوعات و عنوان فرعی
  • قوانین طراحی شامل طرح و تایپوگرافی

مطالعه آغاز مطالب

چند جمله ابتدایی چندین متن در آن وب‌سایت را مطالعه کنید. باید این موضوع را درک کنید که نشریه چطور خوانندگان را به دل داستان می‌برد. محبوب‌ترین مطالب آن وب‌سایت را مطالعه کنید و موارد زیر را بپرسید.

  • آیا این مطالب با معرفی یک شخصیت آغاز می‌شوند؟
  • توضیحات مطالب عمیق یا کم عمق است؟
  • آیا مکانی را توصیف می‌کنند؟
  • روی چه حواسی تمرکز دارند؟ بینایی، لامسه یا صدا.
  • آیا جملات ابتدایی کوتاه و خلاصه هستند یا بیشتر به سمت جملات بلند و با جزئیات تمایل دارند؟

سیاست تبلیغاتی نشریه

خط مشی تبلیغاتی نشریه را دریافت کنید و موقعیت آن‌ها را به عنوان ناشر رپورتاژ آگهی بسنجید.

بررسی Spam Score

عواملی وجود دارند که می‌توانند رتبه وب‌سایت شما را به خطر بیندازند. یکی از نگرانی های اصلی وجود تعداد زیادی بک‌لینک اسپم در وب‌سایت است. داشتن بک‌لینک‌های متعدد به تنهایی موجب بهبود سئو سایت نمی‌شود بلکه داشتن بک‌لینک‌های اسپم عواقب ناامیدکننده‌ای برای وب‌سایت شما دارد که به برخی از آن‌ها در فهرست زیر اشاره شده است.

  • جریمه گوگل
  • افت در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو
  • حذف از نمایه‌گذاری گوگل (Deindexed)
اسپم اسکور

امتیاز هرزنامه یا امتیاز اسپم، معیاری است که توسط وب‌سایت «Moz» در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و نشان می‌دهد یک دامنه چه‌قدر از نظر گوگل، هرزنامه به حساب می‌آید. توجه داشته باشید امتیاز اسپم چیزی نیست که توسط الگوریتم‌های گوگل اندازه‌گیری شود، بلکه معیار معرفی شده توسط وب‌سایت «Moz‌» است. این امتیاز سیگنالی برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد سئو است. در حال حاضر ۲۷ معیار برای اندازه‌گیری این امتیاز وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها در ادامه فهرست شده‌اند. با توجه به تصویر بالا هرچه عدد این امتیاز بیشتر باشد وب‌سایت هرزنامه‌تر است.

  • تنوع لینک کم
  • نسبت لینک Follow به Nofollow
  • دامنه طولانی
  • نام دامنه همراه با عدد
  • نداشتن گواهینامه امنیتی
  • توضیحات متای طولانی

قیمت ناشر

همان‌طور که تا اینجا مشاهده کردیم خرید رپورتاژ آگهی هزینه زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد. بنابراین یک عامل اساسی در انتخاب ناشر، قیمت آن است. اگر ناشران مورد نظر خود را با استفاده از جدول ابتدای مطلب انتخاب کرده باشید، در این مرحله می‌توان ناشر با کمترین قیمت را به عنوان گزینه مناسب در نظر گرفت زیرا سایر فاکتورهای مهم در رپورتاژ آگهی را از قبل لحاظ کرده‌اید.

گزارش‌ میزان بازدید

معیار دیگری که برای انتخاب ناشر باید در نظر بگیرید، گزارش‌دهی پس از انتشار است. هرچند شما، از تعداد افرادی که روی بک‌لینک رپورتاژ کلیک کرده‌اند نیز از این آمار آگاه می‌شوید اما دانستن میزان بازدید هم کمک‌کننده خواهد بود.

دامین اتوریتی

«دامین اتوریتی» (Domain Authority) که در زبان فارسی به آن قدرت دامنه نیز می‌گویند، توسط بیش از ۴۰ معیار محاسبه می‌شود. این معیار در رتبه‌بندی وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و مرتبط بودن وب‌سایت با حوزه‌های تخصصی را نشان می‌دهد. دامین اتوریتی وبسایت که توسط وب‌سایت «Moz» ارائه می‌شود، معیار دیگری در انتخاب ناشر برای رپورتاژ آگهی است.

هرقدر قدرت دامنه بیشتر باشد، آن دامنه نزد گوگل محبوب‌تر و به همان نسبت، هزینه رپورتاژ آگهی در آن بالاتر است.

رتبه الکسا

در گذشته رتبه الکسا معیاری برای نشان دادن محبوبیت و اعتبار وب‌سایت بود. اما در ماه می سال 2022 این سرویس متوفق شده است. با این وجود، رتبه الکسا همچنان توسط برخی ناشرین مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نقش آن کمرنگ‌تر از گذشته شده است.

قدمت دامنه

مدت زمانی که دامنه فعالیت داشته است و تاریخچه فعالیت آن نیز اهمیت دارد. اگر تا کنون وب‌سایت، عملکرد خوبی داشته و از مواردی مانند سئو کلاه سیاه استفاده نکرده است، نزد گوگل اعتبار بیشتری دارد و مطالب منتشر شده آن، زودتر توسط گوگل نمایه‌گذاری می‌شوند و رتبه می‌گیرند.

انتشار رپورتاژ آگهی در شبکه های اجتماعی

گاهی با خرید رپورتاژ آگهی، انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان یک ویژگی پیشنهد می‌شود. هنگام انتخاب ناشر رپورتاژ آگهی، این پیشنهاد می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد چراکه با انتشار رپورتاژ آگهی شما در شبکه‌های اجتماعی، مطلب شما به طیف گسترده‌تری از مخاطبان نمایش داده می‌شود. بنابراین، تعامل افراد با مطلب افزایش می‌یابد و این موضوع بر نرخ کلیک و اثربخشی رپورتاژ تاثیر خواهد داشت.

با توجه به اهمیت یادگیری بازاریابی محتوا، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش مبانی بازاریابی محتوا Content Marketing کرده است که لینک آن در ادامه آمده است.

ارزش گذاری سایت برای خرید رپورتاژ آگهی

تا اینجا عوامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری برای انتخاب ناشر رپورتاژ آگهی را مطرح کردیم. در ادامه تاثیر این عوامل بر قیمت انتشار رپورتاژ را بررسی می‌کنیم.

  • اسپم اسکور
  • دامین آتوریتی
  • «رتبه دامنه» (Domain Rating)

اسپم اسکور

همان‌طور که گفتیم اسپم اسکور باعث جریمه شدن و افت در رتبه‌بندی گوگل می‌شود. از آنجایی که وب‌سایت‌ها، در انتشار رپورتاژ آگهی خود، تعدادی بک‌لینک به وب‌سایت تبلیغ‌کننده می‌دهند، ممکن است اسپم اسکور آن‌ها افزایش یابد. بنابراین عملکرد گذشته آن‌ها در این معیار خود را نشان می‌دهد. هر چه عدد اسپم اسکور پایین‌تر باشد، قیمت رپورتاژ آگهی نیز بالاتر است.

با استفاده از ابزار «Moz» می‌توانید اسپم اسکور وب‌سایت مورد نظر برای خرید رپورتاژ آگهی را متوجه شوید.

لینک ابزار Moz: «+»

خرید رپورتاژ آگهی

دامین آتوریتی

دامین آتوریتی، معیار دیگری است که وب‌سایت «Moz» برای بررسی قدرت دامنه ایجاد کرده است. هر چه عدد دامین آتوریتی بیشتر باشد، وب‌سایت اعتبار بیشتری دارد و بنابراین هزینه رپورتاژ آگهی آن افزایش می‌یابد.

با استفاده از ابزار «Moz» می‌توانید دامین آتوریتی ر وب‌سایت مورد نظر برای خرید رپورتاژ آگهی را متوجه شوید.

لینک ابزار Moz: «+»

رتبه دامنه

رتبه دامنه نشان‌دهنده قدرت پروفایل بک‌لینک وب‌سایت و معیاری در مقیاس بین ۰ تا ۱۰۰ است. هر چه Domain Rating بیشتر باشد، در واقع «Link Juice» یا به عبارت ساده‌تر، اعتبار بیشتری به لینک موجود در مطلب منتقل می‌شود. دامنه منبع، رتبه خود را به صورت مساوی بین لینک‌های هر مطلب تقسیم می‌کند. بنابراین اگر DR وب‌سایتی ۱۰ باشد و به ۳ صفحه لینک داده باشد تاثیرگذاری بیشتری نسبت به وب‌سایتی دارد که DR آن ۸۰ است اما به میلیون‌ها صفحه لینک داده است.

لینک ابزار Ahrefs: «+»

در جدول زیر تمام نکات مهم در خرید رپورتاژ آگهی را جمع‌بندی کرده‌ایم.

نکات مهم برای خرید رپورتاژ آگهی
ویژگیحالت مطلوبحالت نامطلوب
اسپم اسکورکمتربیشتر
دامین آتوریتیبیشترکمتر
رتبه دامنهبیشترکمتر
مخاطبان وب‌سایت ناشرمشابه مخاطبان شمامتفاوت با مخاطبان شما
محتوای وب‌سایت ناشرمرتبط با رپورتاژ آگهیغیرمرتبط با رپورتاژ آگهی
قیمت ناشرکمتربیشتر
گزارش میزان بازدیدهمراه با گزارشبدون گزارش

تدوین متن رپورتاژ آگهی

گاهی لازم است متن رپورتاژ آگهی را خودتان تنظیم کنید و آن را برای انتشار آن در اختیار وب‌سایت یا پلتفرم ناشر قرار دهید. برای این کار مطالعه مطالب زیر توصیه می‌شود.

اما در صورتی که وب‌سایت ناشر قرار است متن رپورتاژ آگهی را تدوین کند، باید به نکاتی در متن توجه کنید تا به حداکثر بازدهی در آن دست یابید. این نکات در زیر فهرست شده‌اند و در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  1. به صورت داستان باشد.
  2. چالش و مشکلات خوانندگان را مطرح و آن را تحریک کند.
  3. به معرفی راه‌حل بپردازد.
  4. از ادعاها حمایت کند.
  5. با خوشحالی به پایان برسد.
  6. فراخوانی به اقدام داشته باشد.

۱. تدوین به صورت داستان

شخصیتی را معرفی کنید و داستان زندگی او را به همراه تعارضاتش شرح دهید. همواره به خاطر داشته باشید که داستان خوب طرحی پر پیچ و خم دارد. به عبارت دیگر مهارت‌های داستان‌سرایی خود را تقویت کنید.

۲. بیان چالش ها و مشکلات

به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • خواننده ایده‌آل از چه موضوعی رنج می‌برد؟
  • خواسته غالب او چیست؟
  • با مقاله خود چه احساسی را می‌خواهید در او ایجاد کنید؟

داستان خوب شخصیت را معرفی می‌کند و به شرح زندگی عادی او می‌پردازد. سپس مزاحم روزمرگی او می‌شود و تمرکز او را برهم می‌زند. برای مثال «او در حال تعمیر ماشین مشتری بود که پمپ باد آچار بکس خراب شد.» موضوعی را انتخاب کنید که خواننده با آن ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، رپورتاژ آگهی زیر در مجله فرادرس به خوبی می‌تواند چالش‌های یک مکانیک خودرو را مطرح کند و ایده مناسبی برای داستان‌پردازی باشد.

چالش ها و مشکلات

3. معرفی راه‌حل

هنگامی‌که به اندازه کافی خواننده را مضطرب کردید، راه‌حل را معرفی کنید. این راه‌حل، محصولات و خدمات شما است. به آن‌ها نشان دهید که چگونه برنامه مشاوره شما به آن‌ها روش مذاکره برای دستمزد بالاتر را می‌‌آموزد یا چگونه می‌توانند با استفاده از محصولات شما چمن سبزتری بدون مواد شیمیایی داشته باشند. این موارد، مزایای استفاده از محصولات شما و راه‌حل‌های شما است. به آن‌ها نشان دهید محصولات و خدمات شما مزایای قابل توجهی دارند که باعث می‌شود مشکلات آن‌ها برطرف شود.

راه حل

4. حمایت از ادعاها

داستان شما به عنوان ادعا مطرح خواهد شد و بهتر است واقعی باشد. موارد زیر نمونه‌هایی از این نوع داستان‌ها است.

  • زندگی دوست داشتنی یک مادربزرگ با نوه‌هایش و نحوه غلبه او بر افسردگی
  • مدیریت مالی یک مدیر برای جلوگیری از ورشکستگی

باید هر ادعایی در مورد محصول خود دارید با استفاده از حقایق، نتایج آزمایش و آمار اثبات کنید. همچنین باید این حس را ایجاد کنید که محصول دیگری در این جهان وجود ندارد که مزایای محصول شما را ارائه دهد. برای مثال در تصویر زیر شرکت گردشگری خود را بهترین مرجع برای رزرو بلیط برای جنوب ایران معرفی می‌کند.

5. پایان خوب و موفق

با خلاقیت، پایانی خوب برای داستان خود بنویسید. به‌گونه‌ای که با استفاده از محصولات و خدمات شما فرد به زندگی عادی بازمی‌گردد.

6. فراخوانی به اقدام

اگر کار خود را در رپورتاژ به خوبی انجام داده باشید، خواننده به دنبال راهی برای تماس با شما خواهد بود. در اینجا باید به طور مشخص به خواننده بگویید که چه کاری باید انجام دهد.

  • نحوه اشتراک چگونه است؟
  • چگونه کتاب الکترونیکی را دانلود کند؟
  • نحوه خرید اپلیکیشن شما به چه صورت است؟

خط آخر رپورتاژ آگهی زیر، به‌خوبی خواننده را برای اقدام مورد نظر راهنمایی می‌کند.

لینک سازی در رپورتاژ آگهی

براساس دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل، خرید و تبادل لینک به منظور دستکاری کردن رتبه صفحه ممنوع است. در صورتی‌که گوگل متوجه چنین موردی شود، وب‌سایت را «جریمه دستی» (Manual Penalty) می‌کند. اگر این قانون به صورت سخت‌گیرانه اجرا شود، بیشتر وب‌سایت‌ها شامل جریمه می‌شوند. برای مثال اگر با استفاده از رپورتاژ آگهی هر ماه ۱0۰ الی ۲0۰ لینک برای وب‌سایت خود بگیرید، در آینده مشکل‌ساز خواهد بود. بنابراین نقض قوانین گوگل، به سطح مشخصی از قصد و آگاهی نیاز دارد.

در رپورتاژ آگهی باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا مخاطب متوجه تبلیغات نشود. در نوشتن متن نیز نباید بیش از حد از لینک و کلمات کلیدی استفاده کنیم. برای مثال یک لینک به صفحه اصلی وب‌سایت و چند لینک دیگر به صفحات داخلی مرتبط بدهید.

مورد مهم بعدی این است که لینک‌های مهم را در ابتدای متن قرار دهید. تجربه نشان می‌دهد گوگل و مخاطب به لینک‌های بالای متن اهمیت بیشتری می‌دهند. دقت داشته باشید لینک دادن به رپورتاژ‌های قبلی می‌تواند به تقویت آن‌ها کمک کند.

انکر تکست

در متن‌های مختلف رپورتاژ آگهی‌، نباید لینک یکسان بدهید. برای ایجاد تنوع در لینک‌دهی، می‌توانید به صفحه‌های متفاوت در هر رپورتاژ لینک بدهید و انکر تکست متفاوتی را در نظر بگیرید.

مثال برای خرید رپورتاژ آگهی

فرض کنید از میان مطالب گفته شده، یک وب‌سایت را برای رپورتاژ آگهی انتخاب کرده باشیم. با مطالعه مطالب وب‌سایت و بررسی عوامل گفته شده می‌توانیم انتخاب نهایی خود را انجام دهیم. در ادامه، دو مثال از مطالب رپورتاژ آگهی بررسی و نکات مربوط به آن بیان می‌شوند.

پنج شغل پردرآمد در منزل

در مثال زیر، بخشی از یک رپورتاژ آگهی آورده شده است که شغل‌های پردرآمد خانگی را در زمان همه‌گیری کرونا مطرح می‌کند. هدف نهایی این رپورتاژ، آشنایی مخاطب با وب‌سایت و دوره‌های آموزشی شرکت است. با این وجود، شغل‌های مختلف همچون تدریس کنکور و کسب درآمد از اینستاگرام بررسی می‌شود. با مطالعه این رپورتاژ، کاربر آگاهی مناسبی از شغل‌های خانگی پیدا می‌کند و به این ترتیب، راه‌حلی را برای چالش‌های خود می‌یابد.

کیش در یک نگاه

در تصویر زیر، نمونه رپورتاژ آگهی در مجله فرادرس را مشاهده می‌کنید که در آن در مورد جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش مطالبی مطرح شده است و در ادامه شرکت گردشگری با معرفی خود، عوامل تاثیرگذار بر قیمت تور را عنوان کرده و در نهایت آدرس وب‌سایت خود را به عنوان فراخوانی به اقدام، در انتهای مطلب قرار داده است.

بررسی قیمت و تعیین سایت هدف

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیج اتوریتی و اسپم اسکور دو عامل در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی در وب‌سایت فرادرس هستند. براساس مطالب گفته شده، فرادرس با اسپم اسکور ۴، از نظر گوگل هرزنامه به حساب نمی‌آید و در این معیار عملکرد خوبی داشته است. پیج آتوریتی عددی بین ۱ تا ۱۰۰ است که این عدد برای وب‌سایت فرادرس ۲۲ است و نسبتا عدد خوبی به شمار می‌آید.

هزینه ناشر

در نهایت، با توجه به مطالب منتشر شده سایت و سایر عوامل از جمله قیمت، می‌توان گزینه مناسب خرید را انتخاب کرد. البته توجه داشته باشید که این موارد، همگی بعد از تهیه جدولِ ابتدایی متن، در نظر گرفته می‌شوند.

با بررسی این دو مثال و مطالب موجود در مجله فرادرس، می‌توان دریافت که انتشار رپورتاژ آگهی مرتبط با کسب‌وکارها، گزینه بهتری نسبت به گردشگری به شمار می‌آید. بنابراین، برای تعیین سایت هدف، علاوه بر تهیه جدول امتیازات و بررسی سایر عوامل تاثیرگذار، نوع و جنس مطالب تهیه شده ناشر نیز اهمیت دارد. البته این موضوع با بررسی ۱۰ نمونه اولیه مطالب، به خوبی پوشش داده می‌شود.

انتشار رپرتاژ آگهی رایگان

تا اینجا اطلاعات خوبی درباره نحوه خرید رپورتاژ آگهی کسب کرده‌اید. اما لزومی ندارد که همواره برای انتشار رپورتاژ آگهی،‌ پولی پرداخت کنید. روش‌های رایگانی هم وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید رپورتاژ آگهی خود را به صورت رایگان منتشر کنید. در ادامه به ۲ مورد از مهم‌ترین روش‌ها اشاره می‌کنیم.

نوشتن پست میهمان برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان

می‌توان گفت بهترین راه برای انتشار رایگان رپرتاژ آگهی، بهره‌گیری از پست میهمان است. اگر به عنوان یک تولیدکننده محتوا فعالیت می‌کنید و با روش‌های تولید محتوا آشنایی دارید، کافی است برای وب‌سایت‌ها و مجله‌های اینترنتی، پست میهمان بنویسید. از آنجایی که نوشتن پست میهمان در وبلاگ‌های معتبر سبب دسترسی به مخاطب ارزشمند و وب‌سایتی با دامین آتوریتی بالا می‌شود، حتی از نوشتن مطلب در وبلاگ شخصی نیز موثرتر است. برخی از وب‌سایت‌ها به دنبال این هستند که نویسندگان حرفه‌ای را برای مطالب خود به‌کار بگیرند تا با تولید محتوای مناسب، شانس بیشتری در افزایش ورودی از گوگل داشته باشند.

به همین دلیل، می‌توانید از طریق هماهنگی با مدیران نشریه،‌ در داخل پست میهمان، لینک محصولات و خدمات خود را قرار دهید. با این کار، در عمل توانسته‌اید یک رپورتاژ آگهی رایگان را برای خود منتشر کنید.

تولید محتوا در لینکدین

در روش‌های مختلف تولید محتوا، حتما باید از مدیران وب‌سایت برای تولید محتوای خود کمک بگیرید چراکه بدون یک وب‌سایت، امکان انتشار پست میهمان را نخواهید داشت. در این میان، یکی از قدرتمندترین شبکه‌‌های اجتماعی در حوزه کاری، لینکدین است. از این‌رو، بهترین فضا برای اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با کسب و کار، همین شبکه اجتماعی است و پلتفرم مخصوصی برای تولید و انتشار محتوا دارد.

اگر از قبل با استفاده از روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، پروفایل قدرتمندی را برای خود در لینکدین ساخته باشید، می‌توانید از این اعتبار برای انتشار مطالب کمک بگیرید. دنبال‌کنندگان و همکاران شما با مطالعه محتوای تولیدی، آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند و این تعامل انجام شده، هزینه‌ای ندارد. به طور مثال، در تصویر زیر، با استفاده از یک پست کوتاه، لینک‌های مرتبط با SEO مجله فرادرس قرار داده شده است.

رپورتاژ آگهی رایگان در لینکدین

معرفی فیلم آموزش مبانی بازاریابی محتوا Content Marketing

بازاریابی محتوا

رپورتاژ آگهی به نوعی فعالیت بازاریابی محتوا به حساب می‌آید و زیرمجموعه‌ای از تبلیغات همسان است. بازاریابی محتوا براساس تولید محتوای با کیفیت شکل می‌گیرد و برای آگاهی از برند، بازاریابی محصولات و خدمات و برندسازی شخصی کاربرد دارد. به همین دلیل «فرادرس» آموزش مبانی بازاریابی Content Marketing را در ۴۵ دقیقه و ۹ سرفصل ارائه داده است. در ادامه به معرفی این سرفصل‌ها می‌پردازیم.

فصل اول مفهوم دیجیتال مارکتینگ را بیان می‌کند. فصل دوم و سوم به مفهوم و مراحل بازاریابی درونگرا می‌پردازد و مفهوم قیف فروش نیز در فصل چهارم مطرح می‌شود. در فصل پنجم فازهای چهارگانه بازاریابی درونگرا آموزش داده می‌شود و فصل ششم و هفتم به بازاریابی و استراتژی محتوا می‌پردازند. در نهایت موفقیت و برنامه‌ریزی در بازاریابی محتوا در فصول هشتم و نهم ارائه می‌شود.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تا اینجا متوجه شدیم برای خرید رپورتاژ آگهی چه مواردی را باید در نظر بگیریم. رپورتاژ آگهی روشی برای تبلیغات هدفمند اینترنتی است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال، «مجله فرادرس» اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «بازاریابی محتوا چیست» کرده است که به کمک کاپریلا بنرهای تبلیغاتی زیر که با موضوع نوشته مرتبط هستند و اندازه کوچک و حجم کمی دارند در متن به نمایش در آمده است.

بنرهای کاپریلا

این پلتفرم بخش دیگری با کاربرد «تبلیغ‌دهنده» نیز دارد. این بدین معنی است که با استفاده از کاپریلا، می‌توانید فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را به صورت هدفمند دنبال کنید. این روش مزایای بسیاری دارد که از میان آن‌ها، نرخ تبدیل بالا شایان ذکر است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های موثر در تبلیغات است که در این مطلب به طور مفصل به آن پرداختیم. در تدوین متن رپورتاژ آگهی باید اصول و قواعد نگارشی رعایت شود و لحن آن متناسب با لحن هر رسانه باشد. در نتیجه تدوین رپورتاژ آگهی توسط خود شخص کاری بسیار دشوار است و بهتر است از پلتفرمی بهره برد که تمام این موارد را با هزینه معقول و در زمان مناسب انجام دهد. برای این کار می‌توان «نشریلا» را معرفی کرد. همچنین، برای معرفی محصولات و خدمات می‌توان از این پلتفرم بهره برد.

سوالات متداول پیرامون خرید رپورتاژ آگهی

در ادامه به سوالات متداول پیرامون خرید رپورتاژ آگهی می‌پردازیم.

کمپین رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی زیرمجموعه‌ای از تبلیغات همسان است و در دسته بازاریابی محتوا قرار دارد. کمپین تبلیغات رپورتاژ آگهی عبارت است از انتشار مقالات پولی و طولانی که برای کاربر ارزشمند است و کاربرد آموزشی دارد.

برای خرید رپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی دقت کرد؟

مخاطبان هدف، قیمت، امتیاز اسپم، مطالب و گذشته وب‌سایت میزبان در خرید رپورتاژ آگهی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در تدوین متن رپورتاژ آگهی رعایت چه مواردی ضروری است؟

بهتر است رپورتاژ آگهی با روش داستان‌سرایی تدوین شود. در آن مشکلات و چالش‌ها و سپس راه‌حل با استفاده از محصولات و خدمات مطرح شود. در پایان فراخوانی به اقدام داشته باشد و از کاربر بخواهد تا اقدام خاصی را انجام دهد.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CXLcopybloggerReputio
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *