فرادرس همراه دانش آموزان در تابستان ۹۴

۲۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ آذر ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
فرادرس همراه دانش آموزان در تابستان ۹۴

فرادرس همراه دانش آموزان در تابستان 94

با سلام

همواره شنیده ایم که وقت طلاست و اکثریتمان به آن اعتقاد داریم. اما گاهی واقعا نمی دانیم این زمان با ارزش خود و یا فرزندانمان را در زمان های فراغت و به خصوص تابستان چگونه به صورت مفید پر کنیم.

تابستان زمان مناسبی است تا دانش آموزان، به یادگیری مباحثی بپردازند که به آن علاقه دارند. در این راستا فرادرس نیز با دانش اموزان همراه می شود تا در استفاده درست از زمان در مسیر یادگیری و پیشرفت، به آن ها یاری رساند.

آموزش های فرادرس که مرتبط با دانش آموزان می باشد در ادامه آمده است. این آموزش ها هم در زمینه یادگیری دانش آموزان، برای داشتن مهارت های لازم در تحصیل کمک می کند و هم آموزش هایی هستند که در کنار سرگرمی، مفاهیم علمی متناسب با دانش آموزان را به آن ها منتقل می کند.

آموزش ساخت پل ماکارونی

یکی از مراحل مقدماتی برای ساخت انواع سازه های فولادی تحلیل و بررسی آزمایشگاهی آنها قبل از ساخت است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها مدلسازی سازه در ابعاد کوچک، با استفاده از ماکارونی و برخی مواد دیگر نظیر چسب و نخ است. مدرس، در این آموزش ضمن معرفی اجمالی سازه های ماکارونی، به انتقال تجربه خویش در زمینه ساخت این سازه ها می پردازد. در مراحل اولیه شما با نحوه ساخت و بارگذاری دو سازه ساده آشنا می شوید و سپس نحوه ساخت پل ماکارونی را مشاهده خواهید کرد. تمرکز این آموزش روی مهارت ساخت سازه ماکارونی است و نه تحلیل و طراحی آن. این ویدئو برای همه دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به این موضوع، قابل استفاده است.

اطلاعات بیشتر -- کلیک کنید (+)


آموزش تولید برق از لیمو یا سیب زمینی -- رایگان

یک باتری سیب زمینی می تواند تا بیست ساعت برق تولید کند که با آن می توان دستگاههای کم مصرف پزشکی و روشنایی را روشن کرد. این روش می تواند به میلیونها نفر در مناطق فقیر جهان کمک کند تا با هزینه پایینی برق مورد نیاز خود را تامین کنند. در این فرادرس، روش ساخت این باتری به صورت کامل توضیح داده شده است.

اطلاعات بیشتر -- کلیک کنید (+)


آموزش کار با اینترنت

فرادرس «آموزش کار با اینترنت» به عنوان یک آموزش مدون در مورد اینترنت تلاش می کند تا به ساده ترین زبان، مفاهیم پایه اینترنت را به مخاطب این درس منتقل نماید. این آموزش با فرض دانش اولیه صفر مخاطب تهیه شده است و پایه ای ترین مفاهیم مرتبط با اینترنت را توضیح می دهد. اما اینگونه نیست که این پایه ای بودن محتوا آن را برای افراد آشنا به اینترنت بلا استفاده نماید. استفاده و مطالعه این آموزش را به همه افرادی که می خواهند با اینترنت آشنا یا آشناتر شوند توصیه می کنیم.

اطلاعات بیشتر -- کلیک کنید (+)


آموزش پاورپوینت (Microsoft Office PowerPoint 2013)

ر این فرادرس، دانشجویان عزیز، با محیط نرم افزار پاورپوینت (Microsoft Office PowerPoint 2013)، قسمت های مختلف آن، منوها و … آشنا می شوند. سرفصل هایی که در این آموزش به آن پرداخته می شود در قسمت توضیحات، آمده است. نقطه قوت این آموزش این است که به طور کامل به معرفی و کار با پاورپوینت (Microsoft Office PowerPoint 2013) پرداخته شده است.

اطلاعات بیشتر -- کلیک کنید (+)


آموزش اکسل (Microsoft Office Excel 2013)

در این فرادرس ابتدا با محیط اکسل و سپس با وارد کردن داده ها و قالب بندی آن آشنا می شویم. در ادامه در رابطه با مدیریت کاربرگ ها نکاتی گفته می شود. سپس به مباحث فرمول نویسی، توابع و رسم نمودار در اکسل می رسیم. در این اموزش سعی شده نکات ساده کار با اکسل به صورت خیلی کوتاه ارائه شود.

اطلاعات بیشتر -- کلیک کنید (+)


آموزش برنامه نویسی برای دانش آموزان با اسمال بیسیک یا Small Basic

در مجموعه فرادرس های آموزش برنامه نویسی Small Basic، که برای نخستین بار توسط فرادرس ارائه شده است، سعی شده است که آموزش کار با این زبان برنامه نویسی، در کنار مبانی و اصول برنامه نویسی، به کامل ترین و جامع ترین شکل ممکن، به صورت گام به گام ارائه شود.

اطلاعات بیشتر -- کلیک کنید (+)


بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *