دیدن رمز وای فای در اندروید — راهنمای کاربردی

۱۱۰۹۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
دیدن رمز وای فای در اندروید — راهنمای کاربردی

در طی زمانی که دستگاه اندرویدی فعلی‌تان را استفاده می‌کردید، احتمالاً به شبکه های WiFi مختلفی در مدرسه، خانه، باشگاه، خانه دوستان و اعضای خانواده، کافی‌شاپ‌ها و غیره وصل شده‌اید. هر بار که یکی از این رمزهای عبور را وارد می‌کنید، دستگاه اندرویدی‌تان آن را برای امن ماندن و همچنین دسترسی آسان در آینده ذخیره می‌کند. در این مقاله با روش‌های مختلف دیدن رمز وای فای در اندروید آشنا می‌شویم.

مشکل زمانی آغاز می‌شود که می‌خواهید این رمزها را برای یکی از شبکه‌هایی که قبلاً وصل شده بودید، ببینید. شاید بخواهید یک دستگاه دوم را به اکسس پوینت وای‌فای ذخیره‌شده وصل کنید یا احتمالاً می‌خواهید از دوستی بخواهید که روی همان هات‌اسپات لاگین کند. اما بدون دانستن روش دسترسی به رمزهای واقعی که روی دستگاه ذخیره شده است، این کار ممکن نیست.

خوشبختانه روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد. اگر از اندروید 10 یا بالاتر استفاده می‌کنید، می‌توانید رمزهای WiFi را مستقیماً در تنظیمات گوشی ببینید. با این حال اگر از اندروید 9.0 یا پایین‌تر استفاده می‌کنید باید دستگاه خود را root کنید.

دیدن رمز وای فای در اندروید 10 و بالاتر

نخستین روش که معرفی می‌کنیم نیازی به روت کردن گوشی و یا حتی نصب اپلیکیشن اضافی ندارد. اما لازم است که گوشی‌تان اندروید 10 (Q) یا بالاتر داشته باشد. اگر گوشی‌تان به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است، یک روش آسان برای دیدن رمزهای WiFi ذخیره شده در ادامه معرفی شده است. در غیر این صورت بخش دوم برای اندروید 9 و پایین‌تر مراجعه کنید.

گام 1: یافتن تنظیمات WiFi

در حال حاضر تنها یک flavor از اندروید 10 وجود دارد که همان «اندروید خالص» است که مستقیماً گوگل عرضه کرده است. با این حال در آینده نزدیک سازندگانی مانند سامسونگ اقدام به سفارشی‌سازی اندروید 10 می‌کنند و یک پوسته OEM مانند One UI روی آن اعمال می‌کنند. این بدان معنی است که منوی تنظیمات روی گوشی شما احتمالاً کمی متفاوت خواهد بود.

بنابراین ابتدا در منوی تنظیمات گوشی خود به دنبال زیرمنوی WiFi بگردید. در اندروید خام گوگل این زیرمنو در مسیر Settings –> Network & internet قرار دارد. زمانی که منوی تنظیمات WiFi را مشاهده کردید می‌توانید آن را انتخاب کنید.

مشاهده رمزهای WiFi

گام 2: مشاهده رمزهای WiFi

زمانی که درون صفحه تنظیمات WiFi وارد شدید، لیست شبکه های موجود را اسکرول کنید و گزینه Saved networks را انتخاب کنید.

در اینجا لیستی از همه شبکه های WiFi را که گوشی شما ذخیره کرده مشاهده می‌کنید. یکی را انتخاب کنید.

مشاهده رمزهای WiFi

اکنون گزینه Share را در بخش فوقانی صفحه انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود که اثر انگشت یا چهره خود را اسکن کنید یا این که پین یا رمزعبور گوشی را وارد کنید. پس از انجام این کار یک کد QR می‌بینید که نشان‌دهنده SSID شبکه و رمز آن است. می‌توانید این QR را از طریق گوشی دیگر اسکن کنید اما رمزعبور به صورت متن ساده نیز زیر QR درج شده است و از این رو می‌توانید آن را از اینجا کپی کنید.

مشاهده رمزهای WiFi

دیدن رمز وای فای در اندروید 9 و پایین‌تر (نیازمند Root کردن)

اگر گوشی شما از اندروید 9.0 یا پایین استفاده می‌کند تنها راه مشاهده رمزهای ذخیره شده WiFi از طریق یک اپلیکیشن روت است. این گزینه در صورتی که TWRP را نصب کرده باشید و از آن برای نصب Magisk استفاده کنید بهتر جواب می‌دهد.

گام 1: نصب مشاهده‌گر رمزهای WiFi

چندین اپلیکیشن روی پلی‌استور وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند رمزهای WiFi را نشان دهند، اما تنها یکی از آن‌ها روی همه دستگاه‌ها کار می‌کند و آن Password Viewer (+) نوشته SimoneDev است.

گام 2: مشاهده رمزهای WiFi ذخیره شده

زمانی که نخستین بار اپلیکیشن WiFi Password Viewer را باز می‌کنید، از شما می‌خواهد که دسترسی Superuser بدهید. روی Grant بزنید تا لیستی از همه شبکه های WiFi که تاکنون به آن‌ها وصل شده‌اید را مشاهده کنید. در این لیست می‌بینید که رمز هر شبکه زیر آن درج شده است.

مشاهده رمزهای WiFi

اگر در طی زمان مالکیت دستگاه اندرویدی حاضر به شبکه های WiFi زیادی وصل شده باشید، این لیست ممکن است کاملاً بلند باشد. در این حالت می‌توانید با استفاده از دکمه جستجو در گوشه راست-بالا به دنبال شبکه موردنظر خود بگردید.

گام 3: اشتراک‌گذاری رمزهای وای فای ذخیره شده

اگر لازم است یکی از رمزهای عبور را با دستگاه دیگری به اشتراک بگذارید، چند گزینه در اختیار شما قرار گرفته است. کار خود را با ضربه زدن روی هر مدخل در لیست آغاز کنید و سپس یک منوی کوچک باز می‌شود. در این بخش می‌توانید گزینه Copy password را انتخاب کنید تا رمز شبکه به کلیپ بورد کپی شود و به سادگی آن را در اپلیکیشن پیام‌رسانی محبوب خود جهت ارسال به دستگاه دیگر بچسبانید. همچنین می‌توانید این گام را رد کنید و با فشردن Share اپلیکیشن پیام‌رسانی موردنظر خود را از منویی که ظاهر می‌شود انتخاب و مستقیماً رمز عبور را ارسال کنید.

مشاهده رمزهای WiFi

در نهایت می‌توانید روی گزینه QR نیز بزنید تا یک کد QR تولید شود که شامل اطلاعات شبکه است. اگر دستگاه دیگر یک گوشی Pixel یا iPhone است می تونید به سادگی اپلیکیشن دوربین آن را باز کنید و به سمت کد QR بگیرید و سپس اعلانی که باز می‌شود را کلیک کنید تا به صورت خودکار به شبکه WiFi موردنظر وصل شوید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۱۲۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
android.gadgethacks
۸ دیدگاه برای «دیدن رمز وای فای در اندروید — راهنمای کاربردی»

چگونه وای فای کسی را باز کنیم

سلام من با نرم افزاری که گفتید کردم نشد. اما من از QR مودم یه اسکرین گرفتم و داخل برنامه بارکد خوان گذاشتم(قابلیت خوندن بارکد رو از رو تصویر داشت) و خیلی زود رمز مودم رو بهم داد

سلام ببخشیدتو اندروید 10 مرحله2 رو برای من نمیاره و اینه اندروید8 رو چجوری میتونیم روت کنیم؟ من چن بار تلاس کردم ولی گوشیم روت نشد و اینکه اگه گوشی روت بشه اطلاعات و برنامه های گوشی پاک میشه و ازبین میره؟

چطوری وای فای کسی را باز کنیم

سلام برادر در بعضی گوشی های جدید که روت هم باشند پسورد ها رو به صورت کد شده نشون میده ممنون میشم راه حلی نشون ما بدید ک به درستی پسورد ها رو ببینم

چجوری از پایه وای فای بگیریم

بزرگوار من سه عدد گوشی گالکسی آ۷۰ و آ۵۰ و اس۱۰ پلوس گذاشتم جلو خودم درهیچکدام گزینه شیر وجود ندارد اصلا اندرویدم متفاوت باشماست لطفا یک جدیدش راهنمایی کنید ولی دیدم کا با گوشی اس ۱۰پلوسم همین کارها ولی از طرق دیگر کردند لطفا اگر بلد هستید آموزش دهید ممنون

سلام من گوشی ام قدیمی است اون برنامه رو نصب کردم ولی اولش کهـ میرم
میگه روت نداری و اینا
چطوری روت روشن کنم بلد نیستم
گوشی هم الجی هستش

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *